Деяния апостолов, 18:5

 
  • По си1хъ же t­лучи1всz пavелъ t­ ґfи1нъ, пріи1де въ корjнfъ:
  • и3 њбрётъ нёко­его їудeанина и4менемъ ґкЂлу, п0нтzнина р0домъ, н0вw при­шeдша t­ їталjи, и3 пріскjллу женY є3гw2: занE повелёлъ бsше клаvдjй t­лучи1тисz всBмъ їудeємъ t­ ри1ма: пріи1де къ ни6мъ,
  • и3 занE є3динохуд0жникwмъ бhти и5мъ, пребhсть ў ни1хъ и3 дёлаше: бsху бо скинотв0рцы хи1тростію.
  • Стzзa­шесz же на с0нмищахъ по вс‰ суббw6ты и3 препирa­ше їудє1и и3 є4ллины.
  • И# є3гдA снид0ста t­ макед0ніи сjла же и3 тімоfeй, тужa­ше дyхомъ пavелъ, свидётел­ст­вуz їудewмъ їи7са бhти хrтA.
  • Проти1вzщымсz же и5мъ и3 хyлzщымъ, њтрsсъ ри6зы сво‰, речE къ ни6мъ: кр0вь вaша на главaхъ вaшихъ: чи1стъ а4зъ, t­н­н7э во kзhки и3дY.
  • И# прешeдъ t­тyду, пріи1де въ д0мъ нёко­егw и4менемъ Їyста, чтyща бг7а, є3мyже хрaмина бЁ вскрaй с0нмища.
  • Крjспъ же начaлникъ соб0ра вёрова гDеви со всёмъ д0момъ сво­и1мъ, и3 мн0зи t­ корjнfzнъ слhшав­ше вёроваху и3 крещaхусz.
  • Речe же гDь въ видёніи нощнёмъ пavлу: не б0йсz, но глаг0ли и3 да не ўм0лкнеши,
  • занE а4зъ є4смь съ тоб0ю, и3 никт0же при­ложи1тъ њѕл0бити тS: занE лю1діе сyть ми2 мн0зи во грaдэ сeмъ.
  • Пребhсть же тaмw лёто и3 мцcъ шeсть, ўчS въ ни1хъ сл0ву б9ію.
  • ГалліHну же ґнfmпaту сyщу во ґхaіи, напад0ша є3динодyшнw їудeє на пavла и3 при­вед0ша є3го2 на суди1лище,
  • глаг0люще, ћкw проти1ву зак0ну сeй ўвэщавaетъ человёки чти1ти бг7а.
  • Хотsщу же пavлу t­вeрсти ўстA, речE галліHнъ ко їудeємъ: а4ще u5бо непрaвда былa бы кaz и3ли2 дёло ѕл0е, q, їудeє, по сл0ву послyшалъ бhхъ вaсъ:
  • а4ще ли же стzз†ніz сyть њ словеси2 и3 њ и4менэхъ и3 њ зак0нэ вa­шемъ, вёдите сaми: судіs бо а4зъ си6мъ не хощY бhти.
  • И# и3згнA и5хъ t­ суди1лища.
  • Е4мше же вси2 є4ллини сwсfeна начaлника соб0ра, біsху пред8 суди1лищемъ: и3 ни є3ди1но њ си1хъ галліHну радёніе бhсть.
  • Пavелъ же, є3щE пребhвъ дни6 довHлны и3 цэловaвъ брaтію, t­плы2 въ сmрjю, и3 съ ни1мъ ґкЂла и3 пріскjлла, њстри1гъ главY въ кегхрeихъ: њбрeксz бо бЁ.
  • Пристa же во є3фeсэ и3 тёхъ њстaви тaмw, сaмъ же в­шeдъ въ с0нмище, стzзa­шесz со їудє1и.
  • Молsщымъ же и5мъ є3го2 на мн0го врeмz пребhти ў ни1хъ, не и3зв0ли,
  • но t­речeсz и5мъ, глаг0лz, ћкw подобaетъ ми2 всsкw прaздникъ грzдyщій сотвори1ти во їеrли1мэ: пaки же воз­вращyсz къ вaмъ, бг7у хотsщу. И# t­везeсz t­ є3фeса: ґкЂла же и3 пріскjлла њстaста во є3фeсэ.
  • [(ҐЗа? 41.Ґ)] И# сошeдъ въ кесарjю, воз­шeдъ и3 цэловaвъ цр7ковь, сни1де во ґнтіохjю,
  • и3 сотв0рь врeмz нёкое, и3зhде, проходS порsду галатjйскую странY и3 фрmгjю, ўтверждaz вс‰ ўчн7ки2.
  • Їудeанинъ же нёкто, ґполлHсъ и4менемъ, ґлеxaндрzнинъ р0домъ, мyжъ словeсенъ, пріи1де во є3фeсъ, си1ленъ сhй въ кни1гахъ.
  • Сeй бЁ њглашeнъ пути2 гDню, и3 горS дyхомъ, глаг0лаше и3 ўчa­ше и3звёстнw ±же њ гDэ, вёдый т0кмw крещeніе їwaн­ново.
  • Сeй же начaтъ дерзaти на с0нмищихъ. Слы6шав­ша же є3го2 ґкЂла и3 пріскjлла, пріsста є3го2 и3 и3звёстнэе томY сказaста пyть гDень.
  • Хотsщу же є3мY преити2 во ґхaію, предпослaв­ше брaтіz написaша ўчн7кHмъ пріsти є3го2: и4же при­шeдъ тaмw пос0б­ст­вова мн0гw вёровав­шымъ блгdтію:
  • твeрдw бо їудє1и не престаS њбличa­ше пред8 людьми2, сказyz писaньми, їи7са бhти хrтA.
  • [Зач. 40В.] После сего Павел, оставив Афины, пришел в Коринф;
  • и, найдя некоторого Иудея, именем Акилу, родом Понтянина, недавно пришедшего из Италии, и Прискиллу, жену его, – потому что Клавдий повелел всем Иудеям удалиться из Рима, – пришел к ним;
  • и, по одинаковости ремесла, остался у них и работал; ибо ремеслом их было делание палаток.
  • Во всякую же субботу он говорил в синагоге и убеждал Иудеев и Еллинов.
  • А когда пришли из Македонии Сила и Тимофей, то Павел понуждаем был духом свидетельствовать Иудеям, что Иисус есть Христос.
  • Но как они противились и злословили, то он, отрясши одежды свои, сказал к ним: кровь ваша на главах ваших; я чист; отныне иду к язычникам.
  • И пошел оттуда, и пришел к некоторому чтущему Бога, именем Иусту, которого дом был подле синагоги.
  • Крисп же, начальник синагоги, уверовал в Господа со всем домом своим, и многие из Коринфян, слушая, уверовали и крестились.
  • Господь же в видении ночью сказал Павлу: не бойся, но говори и не умолкай,
  • ибо Я с тобою, и никто не сделает тебе зла, потому что у Меня много людей в этом городе.
  • И он оставался там год и шесть месяцев, поучая их слову Божию.
  • Между тем, во время проконсульства Галлиона в Ахаии, напали Иудеи единодушно на Павла и привели его пред судилище,
  • говоря, что он учит людей чтить Бога не по закону.
  • Когда же Павел хотел открыть уста, Галлион сказал Иудеям: Иудеи! если бы какая-нибудь была обида или злой умысел, то я имел бы причину выслушать вас,
  • но когда идет спор об учении и об именах и о законе вашем, то разбирайте сами; я не хочу быть судьею в этом.
  • И прогнал их от судилища.
  • А все Еллины, схватив Сосфена, начальника синагоги, били его перед судилищем; и Галлион нимало не беспокоился о том.
  • Павел, пробыв еще довольно дней, простился с братиями и отплыл в Сирию, – и с ним Акила и Прискилла, – остригши голову в Кенхреях, по обету.
  • Достигнув Ефеса, оставил их там, а сам вошел в синагогу и рассуждал с Иудеями.
  • Когда же они просили его побыть у них долее, он не согласился,
  • а простился с ними, сказав: мне нужно непременно провести приближающийся праздник в Иерусалиме; к вам же возвращусь опять, если будет угодно Богу. И отправился из Ефеса. (Акила же и Прискилла остались в Ефесе.)
  • [Зач. 41.] Побывав в Кесарии, он приходил в Иерусалим, приветствовал церковь и отошел в Антиохию.
  • И, проведя там несколько времени, вышел, и проходил по порядку страну Галатийскую и Фригию, утверждая всех учеников.
  • Некто Иудей, именем Аполлос, родом из Александрии, муж красноречивый и сведущий в Писаниях, пришел в Ефес.
  • Он был наставлен в начатках пути Господня и, горя духом, говорил и учил о Господе правильно, зная только крещение Иоанново.
  • Он начал смело говорить в синагоге. Услышав его, Акила и Прискилла приняли его и точнее объяснили ему путь Господень.
  • А когда он вознамерился идти в Ахаию, то братия послали к тамошним ученикам, располагая их принять его; и он, прибыв туда, много содействовал уверовавшим благодатью,
  • ибо он сильно опровергал Иудеев всенародно, доказывая Писаниями, что Иисус есть Христос.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта