Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Деяния апостолов

 
  • [Зач. 42.] Бы́сть же внегда́ бы́ти Аполло́су въ кори́нѳѣ, Па́велъ, проше́дъ вы́шнiя страны́, прiи́де во Ефе́съ, и обрѣ́тъ нѣ́кiя ученики́,
  • рече́ къ ни́мъ: а́ще у́бо Ду́хъ свя́тъ прiя́ли есте́ вѣ́ровав­ше? Они́ же рѣ́ша къ нему́: но ниже́ а́ще Ду́хъ святы́й е́сть, слы́шахомъ.
  • Рече́ же къ ни́мъ: во что́ у́бо крести́стеся? Они́ же реко́ша: во Иоа́н­ново креще́нiе.
  • Рече́ же па́велъ: Иоа́н­нъ у́бо крести́ креще́нiемъ покая́нiя, лю́демъ глаго́ля, да во гряду́щаго по не́мъ вѣ́руютъ, си́рѣчь во Христа́ Иису́са.
  • Слы́шав­ше же крести́шася во и́мя Го́спода Иису́са,
  • и воз­ло́жшу па́влу на ня́ ру́цѣ, прiи́де Ду́хъ святы́й на ня́, глаго́лаху же язы́ки и проро́че­с­т­воваху.
  • Бя́ше же всѣ́хъ муже́й я́ко два­на́­де­сять.
  • Вше́дъ же въ со́нмище, дерза́­ше, не обину́яся три́ ме́сяцы бесѣ́дуя и увѣря́я, я́же о ца́р­ст­вiи Бо́жiи.
  • И егда́ нѣ́цыи ожесточа́хуся и пря́хуся, злосло́вяще пу́ть Госпо́день предъ наро́домъ, от­сту́пль от­ ни́хъ от­лучи́ ученики́, по вся́ дни́ стяза́яся во учи́лищи мучи́теля {власти́теля} нѣ́ко­его.
  • Сiе́ же бы́сть два́ лѣ́та, я́ко всѣ́мъ живу́щымъ во Асі́и слы́шати сло́во Го́спода Иису́са, жидо́мъ же и е́ллиномъ.
  • Си́лы же не про́сты творя́ше Бо́гъ рука́ма па́вловыма,
  • я́ко и на неду́жныя наноси́ти от­ [по́та] тѣ́ла его́ главотя́жы и убру́сцы, и исцѣли́тися и́мъ от­ неду́гъ, и духо́мъ лука́вымъ исходи́ти от­ ни́хъ.
  • Нача́ша же нѣ́цыи от­ скита́ющихся иуде́й заклина́телей именова́ти надъ иму́щими ду́хи лука́выя и́мя Го́спода Иису́са, глаго́люще: заклина́емъ вы́ Иису́сомъ, его́же па́велъ проповѣ́дуетъ.
  • Бя́ху же нѣ́цыи сы́нове ске́вы Иуде́анина архiере́а се́дмь, и́же сiе́ творя́ху.
  • Отвѣща́въ же ду́хъ лука́вый рече́: Иису́са зна́ю и па́вла свѣ́мъ, вы́ же кто́ есте́?
  • И скачя́ на ни́хъ человѣ́къ, въ не́мже бѣ́ ду́хъ лука́вый, и одолѣ́въ и́мъ, укрѣпи́ся на ни́хъ, я́коже наги́мъ и ура́ненымъ избѣжа́ти от­ хра́ма о́наго.
  • Сiе́ же бы́сть разу́мно всѣ́мъ живу́щымъ во Ефе́сѣ Иуде́емъ же и е́ллиномъ, и нападе́ стра́хъ на всѣ́хъ и́хъ, и велича́­шеся и́мя Го́спода Иису́са:
  • мно́зи же от­ вѣ́ровав­шихъ при­­хожда́ху, исповѣ́да­ю­ще и сказу́юще дѣла́ своя́:
  • дово́лни же от­ сотво́ршихъ чародѣя́нiя, собра́в­ше кни́ги своя́, сожига́ху предъ всѣ́ми: и сложи́ша цѣ́ны и́хъ и обрѣто́ша сребра́ пя́ть те́мъ.
  • Си́це крѣ́пко сло́во Госпо́дне растя́ше и крѣпля́шеся.
  • И я́коже сконча́шася сiя́, положи́ па́велъ въ ду́сѣ, проше́дъ македо́нiю и Аха́iю, ити́ во Иерусали́мъ, ре́къ, я́ко бы́в­шу ми́ та́мо, подоба́етъ ми́ и ри́мъ ви́дѣти.
  • Посла́въ же въ македо́нiю два́ от­ служа́щихъ ему́, тимоѳе́а и ера́ста, са́мъ же пребы́сть вре́мя во Асі́и.
  • Бы́сть же во вре́мя о́но молва́ не ма́ла о пути́ Госпо́дни:
  • дими́трiй бо нѣ́кто и́менемъ, среброкова́чь, творя́й хра́мы сре́бряны Артеми́дѣ, подая́ше хитреце́мъ дѣ́ланiе {стяжа́нiе} не ма́ло,
  • и́хже собра́въ и и́ны сицевы́хъ веще́й дѣ́латели, рече́: му́жiе, вѣ́сте, я́ко от­ сего́ дѣ́ланiя дово́л­ст­во житiю́ на́­шему е́сть:
  • и ви́дите и слы́шите, я́ко не то́кмо Ефе́съ, но ма́ло не всю́ Асі́ю па́велъ се́й препрѣ́въ, обрати́ мно́гъ наро́дъ, глаго́ля, я́ко не су́ть бо́зи, и́же рука́ми человѣ́ческими быва́ютъ:
  • не то́кмо же сiя́ бѣду́ прiе́млетъ на́ша ча́сть, е́же бы во обличе́нiе не прiити́, но дабы́ и вели́кiя боги́ни Артеми́ды хра́мъ ни во что́же не вмѣни́л­ся, и́мать же разори́тися и вели́че­с­т­во ея́, ю́же вся́ Асі́а и вселе́н­ная почита́етъ.
  • Слы́шав­ше же и бы́в­ше испо́лнени я́рости, вопiя́ху глаго́люще: вели́ка Артеми́да Ефе́сская.
  • И испо́лнися гра́дъ ве́сь мяте́жа: устреми́шася же единоду́шно на позо́рище, восхи́щше га́iа и Ариста́рха македо́няны, дру́ги {сопу́тники} па́вловы.
  • Па́влу же хотя́щу вни́ти въ наро́дъ, не оставля́ху его́ ученицы́:
  • нѣ́цыи же от­ Асі́йскихъ нача́лникъ, су́ще ему́ дру́зи, посла́в­ше къ нему́, моля́ху не вда́ти себе́ въ позо́ръ.
  • Друзі́и же у́бо и́но нѣ́что вопiя́ху: бѣ́ бо собра́нiе смуще́но, и мно́жайшiи от­ ни́хъ не вѣ́дяху, чесо́ ра́ди собра́шася.
  • От наро́да же избра́ша Алекса́ндра, изве́дшымъ его́ Иуде́емъ. Алекса́ндръ же, помаа́въ руко́ю, хотя́ше от­вѣща́ти наро́ду.
  • Разумѣ́в­ше же, я́ко Иуде́анинъ е́сть, гла́съ бы́сть еди́нъ от­ всѣ́хъ, я́ко на два́ часа́ вопiю́щихъ: вели́ка Артеми́да Ефе́сская.
  • Ути́шивъ же кни́жникъ наро́дъ, рече́: му́жiе Ефе́сстiи, кто́ бо е́сть человѣ́къ, и́же не вѣ́сть, я́ко Ефе́сскiй гра́дъ служи́тель е́сть вели́кiя боги́ни Артеми́ды и Дiопе́та?
  • безъ вся́каго у́бо прекосло́вiя си́мъ си́це су́щымъ, потре́бно е́сть ва́мъ безмо́лвнымъ бы́ти и ничто́же безчи́н­но твори́ти:
  • при­­ведо́сте бо муже́й си́хъ, ни хра́мъ [артеми́динъ] окра́дшихъ, ниже́ боги́ню ва́шу ху́лящихъ:
  • а́ще у́бо дими́трiй и и́же съ ни́мъ худо́жницы и́мутъ къ кому́ сло́во, суды́ су́ть и Анѳипа́ти су́ть: да по­е́млютъ дру́гъ на дру́га:
  • а́ще ли же что́ о ины́хъ и́щете, въ зако́н­нѣмъ собра́нiи разрѣши́т­ся:
  • и́бо бѣ́д­ст­вуемъ порица́еми бы́ти о крамолѣ́ дне́шней, ни еди́нѣй винѣ́ су́щей, о не́йже воз­мо́жемъ воз­да́ти сло́во стремле́нiя сего́. И сiя́ ре́къ распусти́ собра́в­шiйся наро́дъ.
  • [Зач. 42.] Во время пребывания Аполлоса в Коринфе Павел, пройдя верхние страны, прибыл в Ефес и, найдя там некоторых учеников,
  • сказал им: приняли ли вы Святаго Духа, уверовав? Они же сказали ему: мы даже и не слыхали, есть ли Дух Святый.
  • Он сказал им: во что же вы крестились? Они отвечали: во Иоанново крещение.
  • Павел сказал: Иоанн крестил крещением покаяния, говоря людям, чтобы веровали в Грядущего по нем, то есть во Христа Иисуса.
  • Услышав это, они крестились во имя Господа Иисуса,
  • и, когда Павел возложил на них руки, нисшел на них Дух Святый, и они стали говорить иными языками и пророчествовать.
  • Всех их было человек около двенадцати.
  • Придя в синагогу, он небоязненно проповедовал три месяца, беседуя и удостоверяя о Царствии Божием.
  • Но как некоторые ожесточились и не верили, злословя путь Господень перед народом, то он, оставив их, отделил учеников, и ежедневно проповедовал в училище некоего Тиранна.
  • Это продолжалось до двух лет, так что все жители Асии слышали проповедь о Господе Иисусе, как Иудеи, так и Еллины.
  • Бог же творил немало чудес руками Павла,
  • так что на больных возлагали платки и опоясания с тела его, и у них прекращались болезни, и злые духи выходили из них.
  • Даже некоторые из скитающихся Иудейских заклинателей стали употреблять над имеющими злых духов имя Господа Иисуса, говоря: заклинаем вас Иисусом, Которого Павел проповедует.
  • Это делали какие-то семь сынов Иудейского первосвященника Скевы.
  • Но злой дух сказал в ответ: Иисуса знаю, и Павел мне известен, а вы кто?
  • И бросился на них человек, в котором был злой дух, и, одолев их, взял над ними такую силу, что они, нагие и избитые, выбежали из того дома.
  • Это сделалось известно всем живущим в Ефесе Иудеям и Еллинам, и напал страх на всех их, и величаемо было имя Господа Иисуса.
  • Многие же из уверовавших приходили, исповедуя и открывая дела свои.
  • А из занимавшихся чародейством довольно многие, собрав книги свои, сожгли перед всеми, и сложили цены их, и оказалось их на пятьдесят тысяч драхм.
  • С такою силою возрастало и возмогало слово Господне.
  • Когда же это совершилось, Павел положил в духе, пройдя Македонию и Ахаию, идти в Иерусалим, сказав: побывав там, я должен видеть и Рим.
  • И, послав в Македонию двоих из служивших ему, Тимофея и Ераста, сам остался на время в Асии.
  • В то время произошел немалый мятеж против пути Господня,
  • ибо некто серебряник, именем Димитрий, делавший серебряные храмы Артемиды и доставлявший художникам немалую прибыль,
  • собрав их и других подобных ремесленников, сказал: друзья! вы знаете, что от этого ремесла зависит благосостояние наше;
  • между тем вы видите и слышите, что не только в Ефесе, но почти во всей Асии этот Павел своими убеждениями совратил немалое число людей, говоря, что делаемые руками человеческими не суть боги.
  • А это нам угрожает тем, что не только ремесло наше придет в презрение, но и храм великой богини Артемиды ничего не будет значить, и испровергнется величие той, которую почитает вся Асия и вселенная.
  • Выслушав это, они исполнились ярости и стали кричать, говоря: велика Артемида Ефесская!
  • И весь город наполнился смятением. Схватив Македонян Гаия и Аристарха, спутников Павловых, они единодушно устремились на зрелище.
  • Когда же Павел хотел войти в народ, ученики не допустили его.
  • Также и некоторые из Асийских начальников, будучи друзьями его, послав к нему, просили не показываться на зрелище.
  • Между тем одни кричали одно, а другие другое, ибо собрание было беспорядочное, и большая часть собравшихся не знали, зачем собрались.
  • По предложению Иудеев, из народа вызван был Александр. Дав знак рукою, Александр хотел говорить к народу.
  • Когда же узнали, что он Иудей, то закричали все в один голос, и около двух часов кричали: велика Артемида Ефесская!
  • Блюститель же порядка, утишив народ, сказал: мужи Ефесские! какой человек не знает, что город Ефес есть служитель великой богини Артемиды и Диопета?
  • Если же в этом нет спора, то надобно вам быть спокойными и не поступать опрометчиво.
  • А вы привели этих мужей, которые ни храма Артемидина не обокрали, ни богини вашей не хулили.
  • Если же Димитрий и другие с ним художники имеют жалобу на кого-нибудь, то есть судебные собрания и есть проконсулы: пусть жалуются друг на друга.
  • А если вы ищете чего-нибудь другого, то это будет решено в законном собрании.
  • Ибо мы находимся в опасности – за происшедшее ныне быть обвиненными в возмущении, так как нет никакой причины, которою мы могли бы оправдать такое сборище. Сказав это, он распустил собрание.
  • Factum est autem, cum Apollo esset Corinthi, ut Paulus, peragratis superioribus partibus, veniret Ephesum et inveniret quosdam discipulos;
  • dixitque ad eos: «Si Spiritum Sanctum accepistis credentes?». At illi ad eum: «Sed neque, si Spiritus Sanctus est, audivimus».
  • Ille vero ait: «In quo ergo baptizati estis?». Qui dixerunt: «In Ioannis baptismate».
  • Dixit autem Paulus: «Ioannes baptizavit baptisma paenitentiae, populo dicens in eum, qui venturus esset post ipsum ut crederent, hoc est in Iesum».
  • His auditis, baptizati sunt in nomine Domini Iesu;
  • et cum imposuisset illis manus Paulus, venit Spiritus Sanctus super eos, et loquebantur linguis et prophetabant.
  • Erant autem omnes viri fere duodecim.
  • Introgressus autem synagogam cum fiducia loquebatur per tres menses disputans et suadens de regno Dei.
  • Cum autem quidam indurarentur et non crederent maledicentes viam coram multitudine, discedens ab eis segregavit discipulos, cotidie disputans in schola Tyranni.
  • Hoc autem factum est per biennium, ita ut omnes, qui habitabant in Asia, audirent verbum Domini, Iudaei atque Graeci.
  • Virtutesque non quaslibet Deus faciebat per manus Pauli,
  • ita ut etiam super languidos deferrentur a corpore eius sudaria vel semicinctia, et recederent ab eis languores, et spiritus nequam egrederentur.
  • Tentaverunt autem quidam et de circumeuntibus Iudaeis exorcistis invocare super eos, qui habebant spiritus malos, nomen Domini Iesu dicentes: «Adiuro vos per Iesum, quem Paulus praedicat».
  • Erant autem cuiusdam Scevae Iudaei principis sacerdotum septem filii, qui hoc faciebant.
  • Respondens autem spiritus nequam dixit eis: «Iesum novi et Paulum scio; vos autem qui estis?».
  • Et insiliens homo in eos, in quo erat spiritus malus, dominatus amborum invaluit contra eos, ita ut nudi et vulnerati effugerent de domo illa.
  • Hoc autem notum factum est omnibus Iudaeis atque Graecis, qui habitabant Ephesi, et cecidit timor super omnes illos, et magnificabatur nomen Domini Iesu.
  • Multique credentium veniebant confitentes et annuntiantes actus suos.
  • Multi autem ex his, qui fuerant curiosa sectati, conferentes libros combusserunt coram omnibus; et computaverunt pretia illorum et invenerunt argenti quinquaginta milia.
  • Ita fortiter verbum Domini crescebat et convalescebat.
  • His autem expletis, proposuit Paulus in Spiritu, transita Macedonia et Achaia, ire Hierosolymam, dicens: «Postquam fuero ibi, oportet me et Romam videre».
  • Mittens autem in Macedoniam duos ex ministrantibus sibi, Timotheum et Erastum, ipse remansit ad tempus in Asia.
  • Facta est autem in illo tempore turbatio non minima de via.
  • Demetrius enim quidam nomine, argentarius, faciens aedes argenteas Dianae praestabat artificibus non modicum quaestum;
  • quos congregans et eos, qui eiusmodi erant opifices, dixit: «Viri, scitis quia de hoc artificio acquisitio est nobis;
  • et videtis et auditis quia non solum Ephesi, sed paene totius Asiae Paulus hic suadens avertit multam turbam dicens quoniam non sunt dii, qui manibus fiunt.
  • Non solum autem haec periclitatur nobis pars in redargutionem venire, sed et magnae deae Dianae templum in nihilum reputari, et destrui incipiet maiestas eius, quam tota Asia et orbis colit».
  • His auditis, repleti sunt ira et clamabant dicentes: «Magna Diana Ephesiorum!»;
  • et impleta est civitas confusione, et impetum fecerunt uno animo in theatrum, rapto Gaio et Aristarcho Macedonibus, comitibus Pauli.
  • Paulo autem volente intrare in populum, non permiserunt discipuli;
  • quidam autem de Asiarchis, qui erant amici eius, miserunt ad eum rogantes, ne se daret in theatrum.
  • Alii autem aliud clamabant; erat enim ecclesia confusa, et plures nesciebant qua ex causa convenissent.
  • De turba autem instruxerunt Alexandrum, propellentibus eum Iudaeis; Alexander ergo, manu silentio postulato, volebat rationem reddere populo.
  • Quem ut cognoverunt Iudaeum esse, vox facta est una omnium quasi per horas duas clamantium: «Magna Diana Ephesiorum».
  • Et cum sedasset scriba turbam, dixit: «Viri Ephesii, quis enim est hominum, qui nesciat Ephesiorum civitatem cultricem esse magnae Dianae et simulacri a Iove delapsi?
  • Cum ergo his contradici non possit, oportet vos sedatos esse et nihil temere agere.
  • Adduxistis enim homines istos neque sacrilegos neque blasphemantes deam nostram.
  • Quod si Demetrius et, qui cum eo sunt, artifices habent adversus aliquem causam, conventus forenses aguntur, et proconsules sunt: accusent invicem.
  • Si quid autem ulterius quaeritis, in legitima ecclesia poterit absolvi.
  • Nam et periclitamur argui seditionis hodiernae, cum nullus obnoxius sit, de quo non possimus reddere rationem concursus istius». Et cum haec dixisset, dimisit ecclesiam.
  • Аполлосъ Коринфта торган чакта, Павелъ жугарыгы жакларны ÿтеб, Ефеска килгян; анда кайсы öйрянеÿчелярне очратыб,
  • Аларга äйткян: ышаныб, Святый Тынны алдыгыз мы? дигян. Алар аҥар äйткянняр: без Святый Тын бар диб эшеткянебез дя жук, дигянняр.
  • Ул аларга äйткян: сез суn ничек чумылдыгыз? дигян. Алар äйткянняр. Іоаннъ чумылдырыуы белян, дигянняр.
  • Павелъ äйткян: Іоаннъ кешеляргя: минем артымнан Килеучегя, Христосъ Іисуска ышансыннар диб äйтеб, тяÿбягя китереÿ чумылдырыуы белян чумылдырган, дигян.
  • Мыны эшетеб, алар Ходай Іисусъ исеменя чумылганнар.
  • Аннары, Павелъ аларнын осляреня кулларын салгач, аларга Святый Тын ингян; алар тöрлö телляр белян сöйляшеб, пагамбярлек итя башлаганнар.
  • Ней бары алар ун ике кешеляб булганнар.
  • Павелъ анда синагогага жорöб, Алла падшалыгы турысында курыкмыйчы öйрятеб, ышанырлык итеб, öч ай сойлягян.
  • Кайсылары, кюnелляре катыланыб, калык алдында Ходай жулын жаманнаб ышанмаганга кюря, алардан китеб, ойрянеучелярне айырыб алыб, кон сайын бер Тиранъ исемне кешенен ойрятя торган öйöндя сöйлягян.
  • Бу (сойляÿе) ике жылга жакын булган; шуnар кюря бöтöн Асіяда тороучылар, Іудейляр дя, Еллинар да Ходай Іисусъ турысында сöйляÿне эшеткянняр.
  • Павелнын кулы арткылы Алла байтак кодрятляр кылган.
  • Шуnар кюря чирлеляргя анын тяненнян жаулыклар, бил баулары салганнар, салгач аларнын чирляре беткян, жаман тыннар да алардан чыкканнар.
  • Іудейлярнен женнярне кыуыб чыгарган булыб жöрöÿчеляренен дя кайсылары усал тыннары бар кешеляргя: Павелъ сöйлöй торган Іисусъ исеме белян сезгя чыгарга айтябез диб, Ходай Іисусъ исемен äйтя башлаганнар.
  • Мыны Іудейлярнен бер Скева исемне баш священникляренен жиде улы кылганнар.
  • Тик жаман тын жауаб биреб äйткян: Іисусны белямен, Павелъ да миnа билгеле, сез кем суҥ? дигян.
  • Жаман тыны бар кеше аларга атылыб жабышыб, аларны жиnеб, аларга карышы шул хатле кöчяйгян: алар жалангач кöйö, жараланыб, шул öйдян жöгöрöб чыкканнар.
  • Бу бар Ефеста тороучы Іудейляргя дя, Еллиннарга да билгеле булган, аларнын барысына да куркыныч тошкян, Ходай Іисуснын исеме бик ололанган.
  • Ышаныучыларнын кюбесе килеб, уз эшлярен äйтеб жяулягянняр.
  • Сихырчелек итеучелярнен байтагысы княгялярен жыйыб, барысы алдында жандырыб бетергянняр дя, аларнын бяялярен исяблягянняр, ней бары илле меn кöмöшлек булган.
  • Ходайнын сюзе шул хадяр кыуатланыб арта килгян.
  • Бу (эшляр) булгач, кюnеленнян Македоніяны да, Ахаіяны да утеб, Іерусалимгя барасы булыб äйткян:анда азеряк торгач, минд Римне дя кюрергя тейеш, дигян.
  • Аннары аnар булышыучыларнын икесен, Тимофей белян Ерастны Македоніяга жибяреб, узе бер ауык багытка Асіяда калган.
  • Шул багытта Ходай жулына карышы байтак болганышыу булган.
  • Бер Димитрій атлы комбшче Артемиданын келяу öйö шикелле кöмöш нястяляр жасаб, осталарга байтак табыш китереб тора икян.
  • Ул аларны да, шунын ише бютян унярчелярне дя жыйыб äйткян:эй дуслар! безнен житеш тороуыбыз шушы унярдян икянне, сез белясез.
  • Äммя бу Павелъ кеше кулы белян жасала торган сыннар аллалар тöгöл диб äйтеб, Ефеста гна тöгöл, бöтöн Асіяда диб äйтерлек, байтак калыкны ышандырыб, узеня ауыштырганны сез кюрясез дя эшетясез дя.
  • Былай булса безнен ÿняребез курга калыу гна тöгöл, оло алла Артемиданын келяÿ öйö дя бер нястягя саналмаслык булыб калыр; алай гна тöгöл, бöтöн Асія, дöнья кадерлей торган аллабызнын ололого жукка чыгар, дигян.
  • Мыны эшеткяч, алар жарсыб, Ефеснын Артемидасы оло дибкычкырыша башлаганнар.
  • Болганган калык белян ботöн кала тулган; Павелнын жулдашларын, Македонія кешелярен, Е аій белян Аристархны тотоб алыб, алар калык жыйыла торган урынга бергяляшебкабаланыб
    киткянняр.
  • Павелъ калык арасына керергя келягяч, ойрянеÿчеляре аны кертмягянняр.
  • Тагы шулай Асіядагы башлыкларнын да кайсылары анын дуслары, аnар: калык жыйыла торган урынга барыб кюренмясен диб инялеб äйтергя жибяргянняр.
  • Ул арада кайсылары бер тöрлö, икенчеляре икенче тöрлö кычкырышканнар, жыйыннын ряте булмаган; кюбесе ней öчöн жыйылганнарын да белмягянняр.
  • Іудейляр кюрсятеуе буйынча, калык арасыннан Александрнычакырыб чыгарганнар; Александръ кулы белян билге биреб, калык белян сöйляшясе булган.
  • Ул Іудей икянне белгяч, Ефеснын Артемидасы оло диб барысы бер ауаз белян ике сагатляб кычкырыб торганнар,
  • Рятне караб тороучы тюря калыкны тыйыб äйткян: эй Ефесъ кешеляре! Ефесъ каласы оло алла Артемида белян Діопетка табынганны кем белмей?
  • Алай булгач, мыны бар да шулай диб белгяч, сезгя тынычланырга тейеш, бер дя акылсыз кылынырга тейеш тогöл.
  • Аммя сез (Артемиданын) келяу öйöн дя таламаган, сезнен аллагызны да курламаган бу кешелярне тотоб китергянегез.
  • Äгяр дя Димитрійнен дя, анын белян бютян осталарнын да беряÿ-беряÿ öстöннян жалыулары булса мыҥар хокöм урыннары да, тюряляр дя бар: бер-берсе öстöннян шунда жалыуы бирсенняр.
  • Äгяр дя сез бютян бер-бер нястя эзлясягез, ул эшкя законъ жыйынында хоком ителер.
  • Бу жыйылыуыгызны дорöсляргя бер сябяб тя булмаганга кюря, без бöгöнгö /жыйын/ аркасында болганыу очöн айыбланырлык булыб хатяр халдя торабыз, дигян. Мыны айтеб, ул жыйынны тараткан.