Деяния апостолов, 19:35

 
  • Бhсть же внегдA бhти ґполлHсу въ корjнfэ, пavелъ, прошeдъ вы6шніz страны6, пріи1де во є3фeсъ, и3 њбрётъ нBкіz ўчн7ки2,
  • речE къ ни6мъ: а4ще ќбw дх7ъ ст7ъ пріsли є3стE вёровав­ше; Nни1 же рёша къ немY: но нижE а4ще дх7ъ ст7hй є4сть, слhшахомъ.
  • Речe же къ ни6мъ: во что2 u5бо крести1стесz; Nни1 же рек0ша: во їwaн­ново крещeніе.
  • Речe же пavелъ: їwaн­нъ ќбw крести2 крещeніемъ покаsніz, лю1демъ глаг0лz, да во грzдyщаго по нeмъ вёруютъ, си1рэчь во хrтA їи7са.
  • Слhшав­ше же крести1шасz во и4мz гDа їи7са,
  • и3 воз­л0жшу пavлу на нS рyцэ, пріи1де дх7ъ ст7hй на нS, глаг0лаху же љзы6ки и3 прор0че­с­т­воваху.
  • Бsше же всёхъ мужeй ћкw два­нa­де­сzть.
  • Вшeдъ же въ с0нмище, дерзa­ше, не њбинyzсz три2 мцcы бесёдуz и3 ўвэрsz, ±же њ цр\­ст­віи б9іи.
  • И# є3гдA нёцыи њжесточaхусz и3 прsхусz, ѕлосл0вzще пyть гDень пред8 нар0домъ, t­стyпль t­ ни1хъ t­лучи2 ўчн7ки2, по вс‰ дни6 стzзazсz во ўчи1лищи мучи1телz {власти1телz} нёко­егw.
  • Сіe же бhсть двA лBта, ћкw всBмъ живyщымъ во ґсjи слhшати сл0во гDа їи7са, жидHмъ же и3 є4ллинwмъ.
  • Си6лы же не прHсты творsше бг7ъ рукaма пavловыма,
  • ћкw и3 на нед{жныz наноси1ти t­ [п0та] тёла є3гw2 главотsжы и3 ўбрyсцы, и3 и3сцэли1тисz и5мъ t­ нед{гъ, и3 духHмъ лук†вымъ и3сходи1ти t­ ни1хъ.
  • Начaша же нёцыи t­ скитaющихсz їудє1й заклинaтелей и3меновaти над8 и3мyщими дyхи лук†выz и4мz гDа їи7са, глаг0люще: заклинaемъ вы2 їи7сомъ, є3г0же пavелъ проповёдуетъ.
  • Бsху же нёцыи сhнове скevы їудeанина ґрхіерeа сeдмь, и5же сіE творsху.
  • Tвэщaвъ же дyхъ лукaвый речE: їи7са знaю и3 пavла свёмъ, вh же кто2 є3стE;
  • И# скачS на ни1хъ человёкъ, въ нeмже бЁ дyхъ лукaвый, и3 њдолёвъ и5мъ, ўкрэпи1сz на ни1хъ, ћкоже наги6мъ и3 ўрaнєнымъ и3збэжaти t­ хрaма џнагw.
  • Сіe же бhсть разyмно всBмъ живyщымъ во є3фeсэ їудeємъ же и3 є4ллинwмъ, и3 нападE стрaхъ на всёхъ и5хъ, и3 величa­шесz и4мz гDа їи7са:
  • мн0зи же t­ вёровав­шихъ при­хождaху, и3сповёда­ю­ще и3 сказyюще дэлA сво‰:
  • дов0лни же t­ сотв0ршихъ чародэ‰ніz, собрaв­ше кни6ги сво‰, сожигaху пред8 всёми: и3 сложи1ша цёны и4хъ и3 њбрэт0ша сребрA пsть тeмъ.
  • Си1це крёпкw сл0во гDне растsше и3 крэплsшесz.
  • И# ћкоже скончaшасz сі‰, положи2 пavелъ въ дyсэ, прошeдъ макед0нію и3 ґхaію, и3ти2 во їеrли1мъ, рeкъ, ћкw бhв­шу ми2 тaмw, подобaетъ ми2 и3 ри1мъ ви1дэти.
  • Послaвъ же въ макед0нію двA t­ служaщихъ є3мY, тімоfeа и3 є3рaста, сaмъ же пребhсть врeмz во ґсjи.
  • Бhсть же во врeмz џно молвA не мaла њ пути2 гDни:
  • дими1трій бо нёкто и4менемъ, среброковaчь, творsй хрaмы срє1брzны ґртемjдэ, подаsше хитрецє1мъ дёланіе {стzжaніе} не мaло,
  • и5хже собрaвъ и3 и4ны сицевhхъ вещeй дёлатєли, речE: мyжіе, вёсте, ћкw t­ сегw2 дёланіz дов0л­ст­во житію2 нa­шему є4сть:
  • и3 ви1дите и3 слhшите, ћкw не т0кмw є3фeсъ, но мaлw не всю2 ґсjю пavелъ сeй препрёвъ, њбрати2 мн0гъ нар0дъ, глаг0лz, ћкw не сyть б0зи, и5же рукaми человёческими бывaютъ:
  • не т0кмw же сіS бэдY пріeмлетъ нaша чaсть, є4же бы во њбличeніе не пріити2, но дабы2 и3 вели1кіz боги1ни ґртемjды хрaмъ ни во чт0же не вмэни1л­сz, и4мать же разори1тисz и3 вели1че­с­т­во є3S, ю4же всS ґсjа и3 вселeн­наz почитaетъ.
  • Слhшав­ше же и3 бhв­ше и3сп0лнени ћрости, вопіsху глаг0люще: вели1ка ґртемjда є3фeсскаz.
  • И# и3сп0лнисz грaдъ вeсь мzтeжа: ўстреми1шасz же є3динодyшнw на поз0рище, восхи1щше гaіа и3 ґрістaрха макед0нzны, дрyги {сопyтники} пavлwвы.
  • Пavлу же хотsщу вни1ти въ нар0дъ, не њставлsху є3гw2 ўчн7цы2:
  • нёцыи же t­ ґсjйскихъ нач†лникъ, сyще є3мY дрyзи, послaв­ше къ немY, молsху не вдaти себE въ поз0ръ.
  • Друзjи же u5бо и4но нёчто вопіsху: бё бо собрaніе смущeно, и3 мн0жайшіи t­ ни1хъ не вёдzху, чесw2 рaди собрaшасz.
  • T нар0да же и3збрaша ґлеxaндра, и3звeдшымъ є3го2 їудeємъ. Ґлеxaндръ же, помаaвъ рук0ю, хотsше t­вэщaти нар0ду.
  • Разумёв­ше же, ћкw їудeанинъ є4сть, глaсъ бhсть є3ди1нъ t­ всёхъ, ћкw на двA час† вопію1щихъ: вели1ка ґртемjда є3фeсскаz.
  • Ўти1шивъ же кни1жникъ нар0дъ, речE: мyжіе є3фeсстіи, кт0 бо є4сть человёкъ, и4же не вёсть, ћкw є3фeсскій грaдъ служи1тель є4сть вели1кіz боги1ни ґртемjды и3 діопeта;
  • без8 всsкагw u5бо прекосл0віz си6мъ си1це сyщымъ, потрeбно є4сть вaмъ безмHлвнымъ бhти и3 ничт0же безчи1н­но твори1ти:
  • при­вед0сте бо мужeй си1хъ, ни хрaмъ [ґртемjдинъ] њкрaдшихъ, нижE боги1ню вaшу хyлzщихъ:
  • а4ще ќбw дими1трій и3 и5же съ ни1мъ худHжницы и4мутъ къ комY сл0во, суды2 сyть и3 ґнfmпaти сyть: да по­eмлютъ дрyгъ на дрyга:
  • а4ще ли же что2 њ и3нhхъ и4щете, въ зак0н­нэмъ собрaніи разрэши1т­сz:
  • и4бо бёд­ст­вуемъ порицaеми бhти њ крамолЁ днeшней, ни є3ди1нэй винЁ сyщей, њ нeйже воз­м0жемъ воз­дaти сл0во стремлeніz сегw2. И# сі‰ рeкъ распусти2 собрaв­шійсz нар0дъ.
  • [Зач. 42.] Во время пребывания Аполлоса в Коринфе Павел, пройдя верхние страны, прибыл в Ефес и, найдя там некоторых учеников,
  • сказал им: приняли ли вы Святаго Духа, уверовав? Они же сказали ему: мы даже и не слыхали, есть ли Дух Святый.
  • Он сказал им: во что же вы крестились? Они отвечали: во Иоанново крещение.
  • Павел сказал: Иоанн крестил крещением покаяния, говоря людям, чтобы веровали в Грядущего по нем, то есть во Христа Иисуса.
  • Услышав это, они крестились во имя Господа Иисуса,
  • и, когда Павел возложил на них руки, нисшел на них Дух Святый, и они стали говорить иными языками и пророчествовать.
  • Всех их было человек около двенадцати.
  • Придя в синагогу, он небоязненно проповедовал три месяца, беседуя и удостоверяя о Царствии Божием.
  • Но как некоторые ожесточились и не верили, злословя путь Господень перед народом, то он, оставив их, отделил учеников, и ежедневно проповедовал в училище некоего Тиранна.
  • Это продолжалось до двух лет, так что все жители Асии слышали проповедь о Господе Иисусе, как Иудеи, так и Еллины.
  • Бог же творил немало чудес руками Павла,
  • так что на больных возлагали платки и опоясания с тела его, и у них прекращались болезни, и злые духи выходили из них.
  • Даже некоторые из скитающихся Иудейских заклинателей стали употреблять над имеющими злых духов имя Господа Иисуса, говоря: заклинаем вас Иисусом, Которого Павел проповедует.
  • Это делали какие-то семь сынов Иудейского первосвященника Скевы.
  • Но злой дух сказал в ответ: Иисуса знаю, и Павел мне известен, а вы кто?
  • И бросился на них человек, в котором был злой дух, и, одолев их, взял над ними такую силу, что они, нагие и избитые, выбежали из того дома.
  • Это сделалось известно всем живущим в Ефесе Иудеям и Еллинам, и напал страх на всех их, и величаемо было имя Господа Иисуса.
  • Многие же из уверовавших приходили, исповедуя и открывая дела свои.
  • А из занимавшихся чародейством довольно многие, собрав книги свои, сожгли перед всеми, и сложили цены их, и оказалось их на пятьдесят тысяч драхм.
  • С такою силою возрастало и возмогало слово Господне.
  • Когда же это совершилось, Павел положил в духе, пройдя Македонию и Ахаию, идти в Иерусалим, сказав: побывав там, я должен видеть и Рим.
  • И, послав в Македонию двоих из служивших ему, Тимофея и Ераста, сам остался на время в Асии.
  • В то время произошел немалый мятеж против пути Господня,
  • ибо некто серебряник, именем Димитрий, делавший серебряные храмы Артемиды и доставлявший художникам немалую прибыль,
  • собрав их и других подобных ремесленников, сказал: друзья! вы знаете, что от этого ремесла зависит благосостояние наше;
  • между тем вы видите и слышите, что не только в Ефесе, но почти во всей Асии этот Павел своими убеждениями совратил немалое число людей, говоря, что делаемые руками человеческими не суть боги.
  • А это нам угрожает тем, что не только ремесло наше придет в презрение, но и храм великой богини Артемиды ничего не будет значить, и испровергнется величие той, которую почитает вся Асия и вселенная.
  • Выслушав это, они исполнились ярости и стали кричать, говоря: велика Артемида Ефесская!
  • И весь город наполнился смятением. Схватив Македонян Гаия и Аристарха, спутников Павловых, они единодушно устремились на зрелище.
  • Когда же Павел хотел войти в народ, ученики не допустили его.
  • Также и некоторые из Асийских начальников, будучи друзьями его, послав к нему, просили не показываться на зрелище.
  • Между тем одни кричали одно, а другие другое, ибо собрание было беспорядочное, и большая часть собравшихся не знали, зачем собрались.
  • По предложению Иудеев, из народа вызван был Александр. Дав знак рукою, Александр хотел говорить к народу.
  • Когда же узнали, что он Иудей, то закричали все в один голос, и около двух часов кричали: велика Артемида Ефесская!
  • Блюститель же порядка, утишив народ, сказал: мужи Ефесские! какой человек не знает, что город Ефес есть служитель великой богини Артемиды и Диопета?
  • Если же в этом нет спора, то надобно вам быть спокойными и не поступать опрометчиво.
  • А вы привели этих мужей, которые ни храма Артемидина не обокрали, ни богини вашей не хулили.
  • Если же Димитрий и другие с ним художники имеют жалобу на кого-нибудь, то есть судебные собрания и есть проконсулы: пусть жалуются друг на друга.
  • А если вы ищете чего-нибудь другого, то это будет решено в законном собрании.
  • Ибо мы находимся в опасности – за происшедшее ныне быть обвиненными в возмущении, так как нет никакой причины, которою мы могли бы оправдать такое сборище. Сказав это, он распустил собрание.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта