Деяния апостолов, 19:9

 
  • [Зач. 42.] Бы́сть же внегдá бы́ти Аполлóсу въ кори́нѳѣ, Пáвелъ, прошéдъ вы́шнiя страны́, прiи́де во Ефéсъ, и обрѣ́тъ нѣ́кiя ученики́,
  • речé къ ни́мъ: áще ýбо Дýхъ свя́тъ прiя́ли естé вѣ́ровав­ше? Они́ же рѣ́ша къ немý: но нижé áще Дýхъ святы́й éсть, слы́шахомъ.
  • Речé же къ ни́мъ: во чтó ýбо крести́стеся? Они́ же рекóша: во Иоáн­ново крещéнiе.
  • Речé же пáвелъ: Иоáн­нъ ýбо крести́ крещéнiемъ покая́нiя, лю́демъ глагóля, да во грядýщаго по нéмъ вѣ́руютъ, си́рѣчь во Христá Иисýса.
  • Слы́шав­ше же крести́шася во и́мя Гóспода Иисýса,
  • и воз­лóжшу пáвлу на ня́ рýцѣ, прiи́де Дýхъ святы́й на ня́, глагóлаху же язы́ки и прорóче­с­т­воваху.
  • Бя́ше же всѣ́хъ мужéй я́ко два­нá­де­сять.
  • Вшéдъ же въ сóнмище, дерзá­ше, не обинýяся три́ мéсяцы бесѣ́дуя и увѣря́я, я́же о цáр­ст­вiи Бóжiи.
  • И егдá нѣ́цыи ожесточáхуся и пря́хуся, злослóвяще пýть Госпóдень предъ нарóдомъ, от­стýпль от­ ни́хъ от­лучи́ ученики́, по вся́ дни́ стязáяся во учи́лищи мучи́теля {власти́теля} нѣ́ко­его.
  • Сié же бы́сть двá лѣ́та, я́ко всѣ́мъ живýщымъ во Асíи слы́шати слóво Гóспода Иисýса, жидóмъ же и éллиномъ.
  • Си́лы же не прóсты творя́ше Бóгъ рукáма пáвловыма,
  • я́ко и на недýжныя наноси́ти от­ [пóта] тѣ́ла егó главотя́жы и убрýсцы, и исцѣли́тися и́мъ от­ недýгъ, и духóмъ лукáвымъ исходи́ти от­ ни́хъ.
  • Начáша же нѣ́цыи от­ скитáющихся иудéй заклинáтелей именовáти надъ имýщими дýхи лукáвыя и́мя Гóспода Иисýса, глагóлюще: заклинáемъ вы́ Иисýсомъ, егóже пáвелъ проповѣ́дуетъ.
  • Бя́ху же нѣ́цыи сы́нове скéвы Иудéанина архiерéа сéдмь, и́же сié творя́ху.
  • Отвѣщáвъ же дýхъ лукáвый речé: Иисýса знáю и пáвла свѣ́мъ, вы́ же ктó естé?
  • И скачя́ на ни́хъ человѣ́къ, въ нéмже бѣ́ дýхъ лукáвый, и одолѣ́въ и́мъ, укрѣпи́ся на ни́хъ, я́коже наги́мъ и урáненымъ избѣжáти от­ хрáма óнаго.
  • Сié же бы́сть разýмно всѣ́мъ живýщымъ во Ефéсѣ Иудéемъ же и éллиномъ, и нападé стрáхъ на всѣ́хъ и́хъ, и величá­шеся и́мя Гóспода Иисýса:
  • мнóзи же от­ вѣ́ровав­шихъ при­­хождáху, исповѣ́да­ю­ще и сказýюще дѣлá своя́:
  • довóлни же от­ сотвóршихъ чародѣя́нiя, собрáв­ше кни́ги своя́, сожигáху предъ всѣ́ми: и сложи́ша цѣ́ны и́хъ и обрѣтóша сребрá пя́ть тéмъ.
  • Си́це крѣ́пко слóво Госпóдне растя́ше и крѣпля́шеся.
  • И я́коже скончáшася сiя́, положи́ пáвелъ въ дýсѣ, прошéдъ македóнiю и Ахáiю, ити́ во Иерусали́мъ, рéкъ, я́ко бы́в­шу ми́ тáмо, подобáетъ ми́ и ри́мъ ви́дѣти.
  • Послáвъ же въ македóнiю двá от­ служáщихъ емý, тимоѳéа и ерáста, сáмъ же пребы́сть врéмя во Асíи.
  • Бы́сть же во врéмя óно молвá не мáла о пути́ Госпóдни:
  • дими́трiй бо нѣ́кто и́менемъ, среброковáчь, творя́й хрáмы срéбряны Артеми́дѣ, подая́ше хитрецéмъ дѣ́ланiе {стяжáнiе} не мáло,
  • и́хже собрáвъ и и́ны сицевы́хъ вещéй дѣ́латели, речé: мýжiе, вѣ́сте, я́ко от­ сегó дѣ́ланiя довóл­ст­во житiю́ нá­шему éсть:
  • и ви́дите и слы́шите, я́ко не тóкмо Ефéсъ, но мáло не всю́ Асíю пáвелъ сéй препрѣ́въ, обрати́ мнóгъ нарóдъ, глагóля, я́ко не сýть бóзи, и́же рукáми человѣ́ческими бывáютъ:
  • не тóкмо же сiя́ бѣдý прiéмлетъ нáша чáсть, éже бы во обличéнiе не прiити́, но дабы́ и вели́кiя боги́ни Артеми́ды хрáмъ ни во чтóже не вмѣни́л­ся, и́мать же разори́тися и вели́че­с­т­во ея́, ю́же вся́ Асíа и вселéн­ная почитáетъ.
  • Слы́шав­ше же и бы́в­ше испóлнени я́рости, вопiя́ху глагóлюще: вели́ка Артеми́да Ефéсская.
  • И испóлнися грáдъ вéсь мятéжа: устреми́шася же единодýшно на позóрище, восхи́щше гáiа и Аристáрха македóняны, дрýги {сопýтники} пáвловы.
  • Пáвлу же хотя́щу вни́ти въ нарóдъ, не оставля́ху егó ученицы́:
  • нѣ́цыи же от­ Асíйскихъ начáлникъ, сýще емý дрýзи, послáв­ше къ немý, моля́ху не вдáти себé въ позóръ.
  • Друзíи же ýбо и́но нѣ́что вопiя́ху: бѣ́ бо собрáнiе смущéно, и мнóжайшiи от­ ни́хъ не вѣ́дяху, чесó рáди собрáшася.
  • От нарóда же избрáша Алексáндра, извéдшымъ егó Иудéемъ. Алексáндръ же, помаáвъ рукóю, хотя́ше от­вѣщáти нарóду.
  • Разумѣ́в­ше же, я́ко Иудéанинъ éсть, глáсъ бы́сть еди́нъ от­ всѣ́хъ, я́ко на двá часá вопiю́щихъ: вели́ка Артеми́да Ефéсская.
  • Ути́шивъ же кни́жникъ нарóдъ, речé: мýжiе Ефéсстiи, ктó бо éсть человѣ́къ, и́же не вѣ́сть, я́ко Ефéсскiй грáдъ служи́тель éсть вели́кiя боги́ни Артеми́ды и Дiопéта?
  • безъ вся́каго ýбо прекослóвiя си́мъ си́це сýщымъ, потрéбно éсть вáмъ безмóлвнымъ бы́ти и ничтóже безчи́н­но твори́ти:
  • при­­ведóсте бо мужéй си́хъ, ни хрáмъ [артеми́динъ] окрáдшихъ, нижé боги́ню вáшу хýлящихъ:
  • áще ýбо дими́трiй и и́же съ ни́мъ худóжницы и́мутъ къ комý слóво, суды́ сýть и Анѳипáти сýть: да по­éмлютъ дрýгъ на дрýга:
  • áще ли же чтó о ины́хъ и́щете, въ закóн­нѣмъ собрáнiи разрѣши́т­ся:
  • и́бо бѣ́д­ст­вуемъ порицáеми бы́ти о крамолѣ́ днéшней, ни еди́нѣй винѣ́ сýщей, о нéйже воз­мóжемъ воз­дáти слóво стремлéнiя сегó. И сiя́ рéкъ распусти́ собрáв­шiйся нарóдъ.
  • [Зач. 42.] Во время пребывания Аполлоса в Коринфе Павел, пройдя верхние страны, прибыл в Ефес и, найдя там некоторых учеников,
  • сказал им: приняли ли вы Святаго Духа, уверовав? Они же сказали ему: мы даже и не слыхали, есть ли Дух Святый.
  • Он сказал им: во что же вы крестились? Они отвечали: во Иоанново крещение.
  • Павел сказал: Иоанн крестил крещением покаяния, говоря людям, чтобы веровали в Грядущего по нем, то есть во Христа Иисуса.
  • Услышав это, они крестились во имя Господа Иисуса,
  • и, когда Павел возложил на них руки, нисшел на них Дух Святый, и они стали говорить иными языками и пророчествовать.
  • Всех их было человек около двенадцати.
  • Придя в синагогу, он небоязненно проповедовал три месяца, беседуя и удостоверяя о Царствии Божием.
  • Но как некоторые ожесточились и не верили, злословя путь Господень перед народом, то он, оставив их, отделил учеников, и ежедневно проповедовал в училище некоего Тиранна.
  • Это продолжалось до двух лет, так что все жители Асии слышали проповедь о Господе Иисусе, как Иудеи, так и Еллины.
  • Бог же творил немало чудес руками Павла,
  • так что на больных возлагали платки и опоясания с тела его, и у них прекращались болезни, и злые духи выходили из них.
  • Даже некоторые из скитающихся Иудейских заклинателей стали употреблять над имеющими злых духов имя Господа Иисуса, говоря: заклинаем вас Иисусом, Которого Павел проповедует.
  • Это делали какие-то семь сынов Иудейского первосвященника Скевы.
  • Но злой дух сказал в ответ: Иисуса знаю, и Павел мне известен, а вы кто?
  • И бросился на них человек, в котором был злой дух, и, одолев их, взял над ними такую силу, что они, нагие и избитые, выбежали из того дома.
  • Это сделалось известно всем живущим в Ефесе Иудеям и Еллинам, и напал страх на всех их, и величаемо было имя Господа Иисуса.
  • Многие же из уверовавших приходили, исповедуя и открывая дела свои.
  • А из занимавшихся чародейством довольно многие, собрав книги свои, сожгли перед всеми, и сложили цены их, и оказалось их на пятьдесят тысяч драхм.
  • С такою силою возрастало и возмогало слово Господне.
  • Когда же это совершилось, Павел положил в духе, пройдя Македонию и Ахаию, идти в Иерусалим, сказав: побывав там, я должен видеть и Рим.
  • И, послав в Македонию двоих из служивших ему, Тимофея и Ераста, сам остался на время в Асии.
  • В то время произошел немалый мятеж против пути Господня,
  • ибо некто серебряник, именем Димитрий, делавший серебряные храмы Артемиды и доставлявший художникам немалую прибыль,
  • собрав их и других подобных ремесленников, сказал: друзья! вы знаете, что от этого ремесла зависит благосостояние наше;
  • между тем вы видите и слышите, что не только в Ефесе, но почти во всей Асии этот Павел своими убеждениями совратил немалое число людей, говоря, что делаемые руками человеческими не суть боги.
  • А это нам угрожает тем, что не только ремесло наше придет в презрение, но и храм великой богини Артемиды ничего не будет значить, и испровергнется величие той, которую почитает вся Асия и вселенная.
  • Выслушав это, они исполнились ярости и стали кричать, говоря: велика Артемида Ефесская!
  • И весь город наполнился смятением. Схватив Македонян Гаия и Аристарха, спутников Павловых, они единодушно устремились на зрелище.
  • Когда же Павел хотел войти в народ, ученики не допустили его.
  • Также и некоторые из Асийских начальников, будучи друзьями его, послав к нему, просили не показываться на зрелище.
  • Между тем одни кричали одно, а другие другое, ибо собрание было беспорядочное, и большая часть собравшихся не знали, зачем собрались.
  • По предложению Иудеев, из народа вызван был Александр. Дав знак рукою, Александр хотел говорить к народу.
  • Когда же узнали, что он Иудей, то закричали все в один голос, и около двух часов кричали: велика Артемида Ефесская!
  • Блюститель же порядка, утишив народ, сказал: мужи Ефесские! какой человек не знает, что город Ефес есть служитель великой богини Артемиды и Диопета?
  • Если же в этом нет спора, то надобно вам быть спокойными и не поступать опрометчиво.
  • А вы привели этих мужей, которые ни храма Артемидина не обокрали, ни богини вашей не хулили.
  • Если же Димитрий и другие с ним художники имеют жалобу на кого-нибудь, то есть судебные собрания и есть проконсулы: пусть жалуются друг на друга.
  • А если вы ищете чего-нибудь другого, то это будет решено в законном собрании.
  • Ибо мы находимся в опасности – за происшедшее ныне быть обвиненными в возмущении, так как нет никакой причины, которою мы могли бы оправдать такое сборище. Сказав это, он распустил собрание.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта


Библия на портале Азбука веры (292 голоса: 4.55 из 5)