Деяния апостолов, 24:17

 
  • По пяти́хъ же днéхъ сни́де архiерéй Анáнiа со стáрцы и съ ри́торомъ нѣ́кiимъ терти́лломъ, и́же сказáша игéмону о пáвлѣ.
  • При́звану же бы́в­шу емý, начáтъ клеветáти терти́ллъ, глагóля:
  • мнóгъ ми́ръ улучáюще тобóю, и исправлéнiя бывáемая язы́ку семý тво­и́мъ промышлéнiемъ, вся́кимъ же о́бразомъ и вездѣ́ прiéмлемъ, держáвный фи́ликсе, со вся́кимъ благодарéнiемъ:
  • но да не мнóжае стужáю тебѣ́, молю́ тя послýшати нáсъ вкрáтцѣ тво­éю крóтостiю:
  • обрѣтóхомъ бо мýжа сегó губи́теля и дви́жуща противлéнiе всѣ́мъ Иудéемъ живýщымъ по вселéн­нѣй и предстáтеля [сýща] назорéйстѣй éреси,
  • и́же и цéрковь покуси́ся оскверни́ти, егóже и я́хомъ и по закóну нá­шему хотѣ́хомъ суди́ти емý:
  • при­­шéдъ же лисíа ты́сящникъ, мнóгою си́лою от­ рýкъ нáшихъ исхити́ егó и къ тебѣ́ послá,
  • повелѣ́въ [и нáмъ] по­éмлющымъ нáнь ити́ къ тебѣ́: *от­ негóже воз­мóжеши сáмъ разсуди́въ о всѣ́хъ си́хъ познáти, о ни́хже мы́ по­éмлемъ нáнь.
  • Сложи́шася же и Иудéе, глагóлюще си́мъ тáко бы́ти.
  • Отвѣщá же пáвелъ, поманýв­шу емý игéмону глагóлати: от­ мнóгихъ лѣ́тъ сýща тя́ судiю́ прáведна язы́ку семý свѣ́дый, благодýшнѣе я́же о мнѣ́ от­вѣщáю,
  • могýщу ти́ разумѣ́ти, я́ко не мнóжае ми́ éсть днíй два­нá­де­ся­тихъ, от­нéлѣже взыдóхъ поклони́тися во Иерусали́мъ:
  • и ни въ цéркви обрѣтóша мя́ къ комý глагóлюща или́ разврáтъ творя́ща нарóду, ни въ сóнмищихъ, ни во грáдѣ,
  • нижé довести́ мóгутъ, ели́ка тебѣ́ ны́нѣ на мя́ глагóлютъ:
  • исповѣ́дую же тебѣ́ сié, я́ко въ пути́, егóже сíи глагóлютъ éресь, тáко служý отéческому Бóгу, вѣ́руя всѣ́мъ сýщымъ въ закóнѣ и прорóцѣхъ пи́санымъ,
  • уповáнiе имы́й на Бóга, я́ко воскресéнiе хóщетъ бы́ти мéртвымъ, прáведникомъ же и грѣ́шникомъ, егóже и сáми сíи чáютъ:
  • о сéмъ же и áзъ подвизáюся, непорóчну сóвѣсть имѣ́ти всегдá предъ Бóгомъ же и человѣ́ки:
  • по лѣ́тѣхъ же мнóгихъ прiидóхъ сотвори́ти ми́лостыни во язы́къ мóй и при­­ношéнiя:
  • въ ни́хже обрѣтóша мя́ очищéн­на въ цéркви, ни съ нарóдомъ, нижé съ молвóю,
  • нѣ́цыи от­ Асíи Иудéе, и́мже подобá­ше предъ тя́ прiити́ и глагóлати, áще и́мутъ чтó на мя́:
  • или́ сáми тíи да глагóлютъ, áще кýю обрѣтóша во мнѣ́ непрáвду, стáв­шу ми́ въ сóнмищи,
  • рáзвѣ еди́наго сегó глáса, и́мже возопи́хъ стоя́ въ ни́хъ, я́ко о воскресéнiи мéртвыхъ áзъ сýдъ прiéмлю днéсь от­ вáсъ.
  • Слы́шавъ же сiя́ фи́ликсъ от­вѣщá {от­речé} и́мъ, извѣ́стнѣе увѣ́дѣвъ я́же о пути́ сéмъ, глагóля: егдá лисíа ты́сящникъ прiи́детъ, разсуждý я́же о вáсъ.
  • Повелѣ́ же сóтнику стрещи́ пáвла, и имѣ́ти ослáбу, и ни еди́ному же воз­браня́ти от­ сво­и́хъ емý служи́ти или́ при­­ходи́ти къ немý.
  • По днéхъ же нѣ́кiихъ при­­шéдъ фи́ликсъ со друси́ллiею женóю сво­éю сýщею Иудéанынею, при­­звá пáвла, да слы́шитъ от­ негó вѣ́ру, я́же во Христá Иисýса.
  • Глагóлющу же емý о прáвдѣ и о воз­держáнiи и о судѣ́ хотя́щемъ бы́ти, при­­стрá­шенъ бы́въ фи́ликсъ от­вѣщá: ны́нѣ ýбо иди́, врéмя же получи́въ при­­зовý тя.
  • Вкýпѣ же и надѣ́яся, я́ко мздá дáст­ся емý от­ пáвла, я́ко да от­пýститъ егó: тѣ́мже и чáсто при­­зывáя егó, бесѣ́доваше съ ни́мъ.
  • Двѣмá же лѣ́тома скончáв­шемася прiя́тъ измѣнéнiе фи́ликсъ поркíа фи́ста: хотя́ же угóдное сотвори́ти Иудéемъ фи́ликсъ, остáви пáвла свя́зана.
  • Через пять дней пришел первосвященник Анания со старейшинами и с некоторым ритором Тертуллом, которые жаловались правителю на Павла.
  • Когда же он был призван, то Тертулл начал обвинять его, говоря:
  • всегда и везде со всякою благодарностью признаём мы, что тебе, достопочтенный Феликс, обязаны мы многим миром, и твоему попечению благоустроением сего народа.
  • Но, чтобы много не утруждать тебя, прошу тебя выслушать нас кратко, со свойственным тебе снисхождением.
  • Найдя сего человека язвою общества, возбудителем мятежа между Иудеями, живущими по вселенной, и представителем Назорейской ереси,
  • который отважился даже осквернить храм, мы взяли его и хотели судить его по нашему закону.
  • Но тысяченачальник Лисий, придя, с великим насилием взял его из рук наших и послал к тебе,
  • повелев и нам, обвинителям его, идти к тебе. *Ты можешь сам, разобрав, узнать от него о всем том, в чем мы обвиняем его.
  • И Иудеи подтвердили, сказав, что это так.
  • Павел же, когда правитель дал ему знак говорить, отвечал: зная, что ты многие годы справедливо судишь народ сей, я тем свободнее буду защищать мое дело.
  • Ты можешь узнать, что не более двенадцати дней тому, как я пришел в Иерусалим для поклонения.
  • И ни в святилище, ни в синагогах, ни по городу они не находили меня с кем-либо спорящим или производящим народное возмущение,
  • и не могут доказать того, в чем теперь обвиняют меня.
  • Но в том признаюсь тебе, что по учению, которое они называют ересью, я действительно служу Богу отцов моих, веруя всему, написанному в законе и пророках,
  • имея надежду на Бога, что будет воскресение мертвых, праведных и неправедных, чего и сами они ожидают.
  • Посему и сам подвизаюсь всегда иметь непорочную совесть пред Богом и людьми.
  • После многих лет я пришел, чтобы доставить милостыню народу моему и приношения.
  • При сем нашли меня, очистившегося в храме не с народом и не с шумом.
  • Это были некоторые Асийские Иудеи, которым надлежало бы предстать пред тебя и обвинять меня, если что имеют против меня.
  • Или пусть сии самые скажут, какую нашли они во мне неправду, когда я стоял перед синедрионом,
  • разве только тó одно слово, которое громко произнес я, стоя между ними, что за учение о воскресении мертвых я ныне судим вами.
  • Выслушав это, Феликс отсрочил дело их, сказав: рассмотрю ваше дело, когда придет тысяченачальник Лисий, и я обстоятельно узнаю об этом учении.
  • А Павла приказал сотнику стеречь, но не стеснять его и не запрещать никому из его близких служить ему или приходить к нему.
  • Через несколько дней Феликс, придя с Друзиллою, женою своею, Иудеянкою, призвал Павла, и слушал его о вере во Христа Иисуса.
  • И как он говорил о правде, о воздержании и о будущем суде, то Феликс пришел в страх и отвечал: теперь пойди, а когда найду время, позову тебя.
  • Притом же надеялся он, что Павел даст ему денег, чтобы отпустил его: посему часто призывал его и беседовал с ним.
  • Но по прошествии двух лет на место Феликса поступил Порций Фест. Желая доставить удовольствие Иудеям, Феликс оставил Павла в узах.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта