Деяния апостолов, 2:1-4, 20:16

 
  • [Зач. 3.] И егдá скончавáшася днíе пятьдеся́тницы, бѣ́ша вси́ апóстоли единодýшно вкýпѣ.
  • И бы́сть внезáпу съ небесé шýмъ, я́ко носи́му дыхáнiю бýрну, и испóлни вéсь дóмъ, идѣ́же бя́ху сѣдя́ще:
  • и яви́шася и́мъ раздѣлéни язы́цы я́ко óгнен­ни, сѣ́де же на еди́нѣмъ кó­емждо и́хъ.
  • И испóлнишася вси́ Дýха свя́та и начáша глагóлати ины́ми язы́ки, я́коже Дýхъ дая́ше и́мъ провѣщавáти.
  • Бя́ху же во Иерусали́мѣ живýщiи Иудéе, мýжiе благоговѣ́йнiи, от­ всегó язы́ка, и́же подъ небесéмъ.
  • Бы́в­шу же глáсу семý, сни́деся нарóдъ и смятéся, я́ко слы́шаху еди́нъ кíйждо и́хъ сво­и́мъ язы́комъ глагóлющихъ и́хъ.
  • Дивля́хуся же вси́ и чудя́хуся, глагóлюще дрýгъ ко дрýгу: не сé ли, вси́ сíи сýть глагóлющiи Галилéане?
  • и кáко мы́ слы́шимъ кíйждо свóй язы́къ нáшъ, въ нéмже роди́хомся,
  • пáрѳяне и ми́дяне и Елами́те, и живýщiи въ Месо­потáмiи, во Иудéи же и каппадокíи, въ пóнтѣ и во Асíи,
  • во фригíи же и памфилíи, во Еги́птѣ и странáхъ Ливи́и, я́же при­­ киринíи, и при­­ходя́щiи ри́мляне, Иудéе же и при­­шéлцы,
  • кри́тяне и Арáвляне, слы́шимъ глагóлющихъ и́хъ нáшими язы́ки вели́чiя Бóжiя?
  • Ужасáхуся же вси́ и недо­умѣвáхуся, дрýгъ ко дрýгу глагóлюще: чтó ýбо хóщетъ сié бы́ти?
  • Инíи же ругáющеся глагóлаху, я́ко винóмъ испóлнени сýть.
  • [Зач. 4.] Стáвъ же пéтръ со едино­нá­де­сятьми, воз­дви́же глáсъ свóй и речé и́мъ: мýжiе Иудéйстiи и живýщiи во Иерусали́мѣ вси́, сié вáмъ разýмно да бýдетъ, и внуши́те глагóлы моя́:
  • не бó, я́коже вы́ непщýете, сíи пiя́ни сýть, éсть бо чáсъ трéтiй днé:
  • но сié éсть рѣчéн­ное прорóкомъ Иои́лемъ:
  • и бýдетъ въ послѣ́днiя дни́, глагóлетъ Госпóдь, излiю́ от­ Дýха мо­егó на вся́ку плóть, и прорекýтъ сы́нове вáши и дщéри вáшя, и ю́ноши вáши видѣ́нiя ýзрятъ, и стáрцы вáши сóнiя ви́дятъ:
  • и́бо на рабы́ моя́ и на рабы́ни моя́ во дни́ о́ны излiю́ от­ Дýха мо­егó, и прорекýтъ:
  • и дáмъ чудесá на небеси́ горѣ́ и знáменiя на земли́ ни́зу, крóвь и óгнь и курéнiе ды́ма:
  • сóлнце преложи́т­ся во тмý, и лунá въ крóвь, прéжде дáже не прiити́ дню́ Госпóдню вели́кому и просвѣщéн­ному:
  • и бýдетъ, вся́къ, и́же áще при­­зовéтъ и́мя Госпóдне, спасéт­ся.
  • [Зач. 5.] Мýжiе Изрáилстiи, послýшайте словéсъ си́хъ: Иисýса назорéа, мýжа от­ Бóга извѣ́­ст­вован­на въ вáсъ си́лами и чудесы́ и знáменiи, я́же сотвори́ тѣ́мъ Бóгъ посредѣ́ вáсъ, я́коже и сáми вѣ́сте,
  • сегó нарековáн­нымъ совѣ́томъ и проразумѣ́нiемъ Бóжiимъ прéдана прiéмше, рукáми беззакóн­ныхъ при­­гвóждше уби́сте:
  • егóже Бóгъ воскреси́, разрѣши́въ болѣ́зни смéртныя, я́коже не бя́ше мóщно держи́му бы́ти емý от­ нея́.
  • Дави́дъ бо глагóлетъ о нéмъ: предзрѣ́хъ Гóспода предо мнóю вы́ну, я́ко о деснýю менé éсть, да не подви́жуся:
  • сегó рáди воз­весели́ся сéрдце моé, и воз­рáдовася язы́къ мóй: ещé же и плóть моя́ всели́т­ся на уповáнiи,
  • я́ко не остáвиши души́ мо­ея́ во áдѣ, нижé дáси преподобному тво­емý ви́дѣти истлѣ́нiя:
  • сказáлъ ми́ еси́ пути́ животá: испóлниши мя́ весéлiя съ лицéмъ тво­и́мъ.
  • Мýжiе брáтiе, достóитъ рещи́ съ дерзновéнiемъ къ вáмъ о патрiáрсѣ Дави́дѣ, я́ко и ýмре и погребéнъ бы́сть, и грóбъ егó éсть въ нáсъ дáже до днé сегó:
  • прорóкъ ýбо сы́й и вѣ́дый, я́ко кля́твою кля́т­ся емý Бóгъ от­ плодá чрéслъ егó по плóти воз­дви́гнути Христá и посади́ти егó на престóлѣ егó,
  • предви́дѣвъ глагóла о воскресéнiи Христóвѣ, я́ко не остáвися душá егó во áдѣ, ни плóть егó ви́дѣ истлѣ́нiя.
  • Сегó Иисýса воскреси́ Бóгъ, емýже вси́ мы́ есмы́ свидѣ́телiе.
  • Десни́цею ýбо Бóжiею воз­несéся, и обѣтовáнiе святáго Дýха прiéмь от­ Отцá, излiя́ сié, éже вы́ ны́нѣ ви́дите и слы́шите.
  • Не бó Дави́дъ взы́де на небесá, глагóлетъ бо сáмъ: речé Госпóдь Гóсподеви мо­емý: сѣди́ о деснýю менé,
  • дóндеже положý враги́ твоя́ поднóжiе нóгъ тво­и́хъ.
  • Твéрдо ýбо да разумѣ́етъ вéсь дóмъ Изрáилевъ, я́ко и Гóспода и Христá егó Бóгъ сотвори́лъ éсть, сегó Иисýса, егóже вы́ распя́сте.
  • Слы́шав­ше же умили́шася сéрдцемъ и рѣ́ша къ Петрý и прóчымъ апóстоломъ: чтó сотвори́мъ, мýжiе брáтiе?
  • [Зач. 6.] Пéтръ же речé къ ни́мъ: покáйтеся, и да крести́т­ся кíйждо вáсъ во и́мя Иисýса Христá во оставлéнiе грѣхóвъ: и прiи́мете дáръ святáго Дýха:
  • вáмъ бо éсть обѣтовáнiе и чáдомъ вáшымъ и всѣ́мъ дáльнимъ, ели́ки áще при­­зовéтъ Госпóдь Бóгъ нáшъ.
  • И ины́ми словесы́ мнóжайшими засвидѣ́тел­ст­воваше и моля́ше я́, глагóля: спаси́теся от­ рóда стропти́ваго сегó.
  • И́же ýбо любéзно прiя́ша слóво егó, крести́шася: и при­­ложи́шася въ дéнь тóй дýшъ я́ко три́ ты́сящы:
  • бя́ху же терпя́ще во учéнiи апóстолъ и во общéнiи и въ преломлéнiи хлѣ́ба и въ моли́твахъ.
  • Бы́сть же на вся́кой души́ стрáхъ: мнóга бо чудесá и знáменiя апóстолы бы́ша во Иерусали́мѣ.
  • Стрáхъ же вéлiй бя́ше на всѣ́хъ и́хъ. Вси́ же вѣ́ровав­шiи бя́ху вкýпѣ и имя́ху вся́ о́бща:
  • и стяжáнiя и имѣ́нiя продая́ху, и раздая́ху всѣ́мъ, егóже áще ктó трéбоваше:
  • по вся́ же дни́ терпя́ще единодýшно въ цéркви и ломя́ще по домóмъ хлѣ́бъ, прiимáху пи́щу въ рáдости и въ простотѣ́ сéрдца,
  • хвáляще Бóга и имýще благодáть у всѣ́хъ людíй. Госпóдь же при­­лагá­ше по вся́ дни́ цéркви спасáющыяся.
  • По утишéнiи же молвы́, при­­звáвъ пáвелъ ученики́, утѣ́шивъ и цѣловáвъ и́хъ, изы́де ити́ въ македóнiю.
  • Прошéдъ же страны́ о́ны и утѣ́шивъ и́хъ слóвомъ мнóгимъ, прiи́де во Еллáду:
  • пожи́въ же мéсяцы три́, бы́в­шу нáнь навѣ́ту от­ иудéй, хотя́щу от­везти́ся въ сирíю, бы́сть хотѣ́нiе воз­врати́тися сквоз­ѣ́ македóнiю.
  • Послѣ́дова же емý дáже до Асíи сосипáтръ пи́рровъ бéрянинъ, солýняне же Аристáрхъ и секýндъ, и гáiй дéрвянинъ и тимоѳéй, Асíане же тихи́къ и трофи́мъ.
  • Сíи предшéдше ждáху нáсъ въ троáдѣ.
  • Мы́ же от­везóхомся по днéхъ опрѣснóчныхъ от­ Фили́ппъ и прiидóхомъ къ ни́мъ въ троáду во днéхъ пяти́, идѣ́же пребы́хомъ днíй сéдмь.
  • [Зач. 43.] Во еди́ну же от­ суббóтъ, собрáв­шымся ученикóмъ преломи́ти хлѣ́бъ, пáвелъ бесѣ́доваше къ ни́мъ, хотя́ изы́ти на ýтрiи, прострé же слóво до полýнощи.
  • Бя́ху же свѣщы́ мнóги въ гóрницѣ, идѣ́же бѣ́хомъ сóбрани.
  • Сѣдя́ же нѣ́кто ю́ноша, и́менемъ Евти́хъ, во окнѣ́, отягчéнъ снóмъ глубóкимъ, глагóлющу пáвлу о мнóзѣ, преклóнься от­ снá, падé от­ трекрóвника дóлу, и взя́ша егó мéртва.
  • Сошéдъ же пáвелъ нападé нáнь, и объе́мь егó речé: не мóлвите, и́бо душá егó въ нéмъ éсть.
  • Возшéдъ же и прелóмль хлѣ́бъ и вкýшь, довóлно же бесѣ́довавъ дáже до зари́, и тáко изы́де.
  • Приведóша же óтрока жи́ва и утѣ́шишася не мáло.
  • Мы́ же, при­­шéдше въ корáбль, от­везóхомся во áссонъ, от­тýду хотя́ще поя́ти пáвла: тáко бо нáмъ бѣ́ повелѣ́лъ, хотя́ сáмъ пѣ́шь ити́.
  • И я́коже сни́деся съ нáми во áссонѣ, взéмше егó прiидóхомъ въ Митили́нъ.
  • И от­тýду от­вéзшеся, во ýтрiе при­­стáхомъ проти́ву хíю, въ другíй же от­везóхомся въ сáмонъ, и пребы́в­ше въ трогиллíи, въ грядýщiй же дéнь прiидóхомъ въ Мили́тъ:
  • [Зач. 44.] суди́ бо пáвелъ ми́мо ити́ Ефéсъ, я́ко да не бýдетъ емý закоснѣ́ти во Асíи, тщá­шебося, áще воз­мóжно бýдетъ, въ дéнь пятьдеся́тный бы́ти во Иерусали́мѣ.
  • От Мили́та же послáвъ во Ефéсъ, при­­звá пресви́теры церкóвныя,
  • и я́коже прiидóша къ немý, речé къ ни́мъ: вы́ вѣ́сте, я́ко от­ пéрваго днé, от­нéлиже прiидóхъ во Асíю, кáко съ вáми всé врéмя бы́хъ,
  • рабóтая Гóсподеви со вся́кимъ смиреномýдрiемъ и мнóгими слезáми и напáстьми, при­­лучи́в­шимися мнѣ́ от­ Иудéйскихъ навѣ́тъ:
  • я́ко ни въ чесóмъ от­ полéзныхъ обинýхся, éже сказáти вáмъ и научи́ти вáсъ предъ людьми́ и по домóмъ,
  • засвидѣ́тел­ст­вуя Иудéемъ же и éллиномъ éже къ Бóгу покая́нiе и вѣ́ру я́же въ Гóспода нá­шего Иисýса Христá.
  • И ны́нѣ, сé, áзъ свя́занъ дýхомъ грядý во Иерусали́мъ, я́же въ нéмъ хотя́щая при­­ключи́тися мнѣ́ не вѣ́дый:
  • тóчiю я́ко Дýхъ святы́й по вся́ грáды свидѣ́тел­ст­вуетъ, глагóля, я́ко ýзы менé и скóрби ждýтъ.
  • Но ни еди́но же попечéнiе творю́, нижé и́мамъ дýшу мою́ чéстну себѣ́, рáзвѣ éже скончáти течéнiе моé съ рáдостiю и слýжбу, ю́же прiя́хъ от­ Гóспода Иисýса, засвидѣ́тел­ст­вовати евáнгелiе благодáти Бóжiя.
  • И ны́нѣ, сé, áзъ вѣ́мъ, я́ко ктомý не ýзрите лицá мо­егó вы́ вси́, въ ни́хже про­идóхъ проповѣ́дуя цáр­ст­вiе Бóжiе.
  • Тѣ́мже свидѣ́тел­ст­вую вáмъ во днéшнiй дéнь, я́ко чи́стъ áзъ от­ крóве всѣ́хъ,
  • не обинýхся бо сказáти вáмъ всю́ вóлю Бóжiю.
  • Внимáйте ýбо себѣ́ и всемý стáду, въ нéмже вáсъ Дýхъ святы́й постáви епи́скопы, пасти́ цéрковь Гóспода и Бóга, ю́же стяжá крóвiю сво­éю.
  • А́зъ бо вѣ́мъ сié, я́ко по от­шé­ст­вiи мо­éмъ вни́дутъ вóлцы тя́жцы въ вáсъ, не щадя́щiи стáда:
  • и от­ вáсъ самѣ́хъ востáнутъ мýжiе глагóлющiи развращéная, éже от­торгáти ученики́ вслѣ́дъ себé.
  • Сегó рáди бди́те, поминáюще, я́ко три́ лѣ́та нóщь и дéнь не престая́хъ учя́ со слезáми еди́наго когóждо вáсъ.
  • И ны́нѣ предаю́ вáсъ, брáтiе, богови и слóву благодáти егó, могýщему наздáти и дáти вáмъ наслѣ́дiе во освящéн­ныхъ всѣ́хъ.
  • Сребрá или́ злáта или́ ри́зъ ни еди́наго воз­желáхъ:
  • сáми вѣ́сте, я́ко трéбованiю мо­емý и сýщымъ со мнóю послужи́стѣ рýцѣ мо­и́ сíи.
  • Вся́ сказáхъ вáмъ, я́ко тáко труждáющымся подобáетъ заступáти немощны́я, поминáти же слóво Гóспода Иисýса, я́ко сáмъ речé: блажéн­нѣе éсть пáче дая́ти, нéжели прiимáти.
  • И сiя́ рéкъ, преклóнь колѣ́на своя́, со всѣ́ми и́ми помоли́ся.
  • Мнóгъ же бы́сть плáчь всѣ́мъ: и напáдше на вы́ю пáвлову, облобызáху егó,
  • скорбя́ще наипáче о словеси́, éже речé, я́ко ктомý не и́мутъ лицá егó узрѣ́ти. Провождáху же егó въ корáбль.
  • [Зач. 3.] При наступлении дня Пятидесятницы все они были единодушно вместе.
  • И внезапно сделался шум с неба, как бы от несущегося сильного ветра, и наполнил весь дом, где они находились.
  • И явились им разделяющиеся языки, как бы огненные, и почили по одному на каждом из них.
  • И исполнились все Духа Святаго, и начали говорить на иных языках, как Дух давал им провещевать.
  • В Иерусалиме же находились Иудеи, люди набожные, из всякого народа под небом.
  • Когда сделался этот шум, собрался народ, и пришел в смятение, ибо каждый слышал их говорящих его наречием.
  • И все изумлялись и дивились, говоря между собою: сии говорящие не все ли Галилеяне?
  • Как же мы слышим каждый собственное наречие, в котором родились.
  • Парфяне, и Мидяне, и Еламиты, и жители Месопотамии, Иудеи и Каппадокии, Понта и Асии,
  • Фригии и Памфилии, Египта и частей Ливии, прилежащих к Киринее, и пришедшие из Рима, Иудеи и прозелиты*, //*Обращенные из язычников.
  • критяне и аравитяне, слышим их нашими языками говорящих о великих делах Божиих?
  • И изумлялись все и, недоумевая, говорили друг другу: что это значит?
  • А иные, насмехаясь, говорили: они напились сладкого вина.
  • [Зач. 4.] Петр же, став с одиннадцатью, возвысил голос свой и возгласил им: мужи Иудейские, и все живущие в Иерусалиме! сие да будет вам известно, и внимайте словам моим:
  • они не пьяны, как вы думаете, ибо теперь третий час дня;
  • но это есть предреченное пророком Иоилем:
  • И будет в последние дни, говорит Бог, излию от Духа Моего на всякую плоть, и будут пророчествовать сыны ваши и дочери ваши; и юноши ваши будут видеть видения, и старцы ваши сновидениями вразумляемы будут.
  • И на рабов Моих и на рабынь Моих в те дни излию от Духа Моего, и будут пророчествовать.
  • И покажу чудеса на небе вверху и знамения на земле внизу, кровь и огонь и курение дыма.
  • Солнце превратится во тьму, и луна – в кровь, прежде нежели наступит день Господень, великий и славный.
  • И будет: всякий, кто призовет имя Господне, спасется.
  • [Зач. 5.] Мужи Израильские! выслушайте слова сии: Иисуса Назорея, Мужа, засвидетельствованного вам от Бога силами и чудесами и знамениями, которые Бог сотворил через Него среди вас, как и сами знаете,
  • Сего, по определенному совету и предведению Божию преданного, вы взяли и, пригвоздив руками беззаконных, убили;
  • но Бог воскресил Его, расторгнув узы смерти, потому что ей невозможно было удержать Его.
  • Ибо Давид говорит о Нем: видел я пред собою Господа всегда, ибо Он одесную меня, дабы я не поколебался.
  • Оттого возрадовалось сердце мое и возвеселился язык мой; даже и плоть моя упокоится в уповании,
  • ибо Ты не оставишь души моей в аде и не дашь святому Твоему увидеть тления.
  • Ты дал мне познать путь жизни, Ты исполнишь меня радостью пред лицем Твоим.
  • Мужи братия! да будет позволено с дерзновением сказать вам о праотце Давиде, что он и умер и погребен, и гроб его у нас до сего дня.
  • Будучи же пророком и зная, что Бог с клятвою обещал ему от плода чресл его воздвигнуть Христа во плоти и посадить на престоле его,
  • Он прежде сказал о воскресении Христа, что не оставлена душа Его в аде, и плоть Его не видела тления.
  • Сего Иисуса Бог воскресил, чему все мы свидетели.
  • Итак Он, быв вознесен десницею Божиею и приняв от Отца обетование Святаго Духа, излил то, что вы ныне видите и слышите.
  • Ибо Давид не восшел на небеса; но сам говорит: сказал Господь Господу моему: седи одесную Меня,
  • доколе положу врагов Твоих в подножие ног Твоих.
  • Итак твердо знай, весь дом Израилев, что Бог соделал Господом и Христом Сего Иисуса, Которого вы распяли.
  • Услышав это, они умилились сердцем и сказали Петру и прочим Апостолам: что нам делать, мужи братия?
  • [Зач. 6.] Петр же сказал им: покайтесь, и да крестится каждый из вас во имя Иисуса Христа для прощения грехов; и полýчите дар Святаго Духа.
  • Ибо вам принадлежит обетование и детям вашим и всем дальним, кого ни призовет Господь Бог наш.
  • И другими многими словами он свидетельствовал и увещевал, говоря: спасайтесь от рода сего развращенного.
  • Итак охотно принявшие слово его крестились, и присоединилось в тот день душ около трех тысяч.
  • И они постоянно пребывали в учении Апостолов, в общении и преломлении хлеба и в молитвах.
  • Был же страх на всякой душе; и много чудес и знамений совершилось через Апостолов в Иерусалиме.
  • Все же верующие были вместе и имели всё общее.
  • И продавали имения и всякую собственность, и разделяли всем, смотря по нужде каждого.
  • И каждый день единодушно пребывали в храме и, преломляя по домам хлеб, принимали пищу в веселии и простоте сердца,
  • хваля Бога и находясь в любви у всего народа. Господь же ежедневно прилагал спасаемых к Церкви.
  • По прекращении мятежа Павел, призвав учеников и дав им наставления и простившись с ними, вышел и пошел в Македонию.
  • Пройдя же те места и преподав верующим обильные наставления, пришел в Елладу.
  • Там пробыл он три месяца. Когда же, по случаю возмущения, сделанного против него Иудеями, он хотел отправиться в Сирию, то пришло ему на мысль возвратиться через Македонию.
  • Его сопровождали до Асии Сосипатр Пирров, Вериянин, и из Фессалоникийцев Аристарх и Секунд, и Гаий Дервянин и Тимофей, и Асийцы Тихик и Трофим.
  • Они, пойдя вперед, ожидали нас в Троаде.
  • А мы, после дней опресночных, отплыли из Филипп и дней в пять прибыли к ним в Троаду, где пробыли семь дней.
  • [Зач. 43.] В первый же день недели, когда ученики собрались для преломления хлеба, Павел, намереваясь отправиться в следующий день, беседовал с ними и продолжил слово до полуночи.
  • В горнице, где мы собрались, было довольно светильников.
  • Во время продолжительной беседы Павловой один юноша, именем Евтих, сидевший на окне, погрузился в глубокий сон и, пошатнувшись, сонный упал вниз с третьего жилья, и поднят мертвым.
  • Павел, сойдя, пал на него и, обняв его, сказал: не тревожьтесь, ибо душа его в нем.
  • Взойдя же и преломив хлеб и вкусив, беседовал довольно, даже до рассвета, и потом вышел.
  • Между тем отрока привели живого, и немало утешились.
  • Мы пошли вперед на корабль и поплыли в Асс, чтобы взять оттуда Павла; ибо он так приказал нам, намереваясь сам идти пешком.
  • Когда же он сошелся с нами в Ассе, то, взяв его, мы прибыли в Митилину.
  • И, отплыв оттуда, в следующий день мы остановились против Хиоса, а на другой пристали к Самосу и, побывав в Трогиллии, в следующий день прибыли в Милит,
  • [Зач. 44.] ибо Павлу рассудилось миновать Ефес, чтобы не замедлить ему в Асии; потому что он поспешал, если можно, в день Пятидесятницы быть в Иерусалиме.
  • Из Милита же послав в Ефес, он призвал пресвитеров церкви,
  • и, когда они пришли к нему, он сказал им: вы знаете, как я с первого дня, в который пришел в Асию, все время был с вами,
  • работая Господу со всяким смиренномудрием и многими слезами, среди искушений, приключавшихся мне по злоумышлениям Иудеев;
  • как я не пропустил ничего полезного, о чем вам не проповедовал бы и чему не учил бы вас всенародно и по домам,
  • возвещая Иудеям и Еллинам покаяние пред Богом и веру в Господа нашего Иисуса Христа.
  • И вот, ныне я, по влечению Духа, иду в Иерусалим, не зная, чтó там встретится со мною;
  • только Дух Святый по всем городам свидетельствует, говоря, что узы и скорби ждут меня.
  • Но я ни на что не взираю и не дорожу своею жизнью, только бы с радостью совершить поприще мое и служение, которое я принял от Господа Иисуса, проповедать Евангелие благодати Божией.
  • И ныне, вот, я знаю, что уже не увидите лица моего все вы, между которыми ходил я, проповедуя Царствие Божие.
  • Посему свидетельствую вам в нынешний день, что чист я от крови всех,
  • ибо я не упускал возвещать вам всю волю Божию.
  • Итак внимайте себе и всему стаду, в котором Дух Святый поставил вас блюстителями, пасти Церковь Господа и Бога, которую Он приобрел Себе Кровию Своею.
  • Ибо я знаю, что, по отшествии моем, войдут к вам лютые волки, не щадящие стада;
  • и из вас самих восстанут люди, которые будут говорить превратно, дабы увлечь учеников за собою.
  • Посему бодрствуйте, памятуя, что я три года день и ночь непрестанно со слезами учил каждого из вас.
  • И ныне предаю вас, братия, Богу и слову благодати Его, могущему назидать вас более и дать вам наследие со всеми освященными.
  • Ни серебра, ни золота, ни одежды я ни от кого не пожелал:
  • сами знаете, что нуждам моим и нуждам бывших при мне послужили руки мои сии.
  • Во всем показал я вам, что, так трудясь, надобно поддерживать слабых и памятовать слова Господа Иисуса, ибо Он Сам сказал: «блаженнее давать, нежели принимать».
  • Сказав это, он преклонил колени свои и со всеми ими помолился.
  • Тогда немалый плач был у всех, и, падая на выю Павла, целовали его,
  • скорбя особенно от сказанного им слова, что они уже не увидят лица его. И провожали его до корабля.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта