Скрыть
2:3
2:5
2:6
2:7
2:8
2:9
2:10
2:11
2:12
2:13
2:14
2:15
2:16
2:18
2:19
2:20
2:22
2:23
2:25
2:26
2:27
2:37
2:38
2:40
2:41
2:42
2:43
2:45
Синодальный
1 Пятидесятница. Апостолы исполнены Духом Святым. Смятение от языков. 14 Слово Петра к народу; 41 принявшие слово его крестились. Общение верующих и взаимное служение.
[Зач. 3.] При наступлении дня Пятидесятницы все они были единодушно вместе.
И внезапно сделался шум с неба, как бы от несущегося сильного ветра, и наполнил весь дом, где они находились.
И явились им разделяющиеся языки, как бы огненные, и почили по одному на каждом из них.
И исполнились все Духа Святого, и начали говорить на иных языках, как Дух давал им провещевать.
В Иерусалиме же находились Иудеи, люди набожные, из всякого народа под небом.
Когда сделался этот шум, собрался народ, и пришел в смятение, ибо каждый слышал их говорящих его наречием.
И все изумлялись и дивились, говоря между собою: сии говорящие не все ли Галилеяне?
Как же мы слышим каждый собственное наречие, в котором родились.
Парфяне, и Мидяне, и Еламиты, и жители Месопотамии, Иудеи и Каппадокии, Понта и Асии,
Фригии и Памфилии, Египта и частей Ливии, прилежащих к Киринее, и пришедшие из Рима, Иудеи и прозелиты*, //*Обращенные из язычников.
критяне и аравитяне, слышим их нашими языками говорящих о великих делах Божиих?
И изумлялись все и, недоумевая, говорили друг другу: что это значит?
А иные, насмехаясь, говорили: они напились сладкого вина.
[Зач. 4.] Петр же, став с одиннадцатью, возвысил голос свой и возгласил им: мужи Иудейские, и все живущие в Иерусалиме! сие да будет вам известно, и внимайте словам моим:
они не пьяны, как вы думаете, ибо теперь третий час дня;
но это есть предреченное пророком Иоилем:
И будет в последние дни, говорит Бог, излию от Духа Моего на всякую плоть, и будут пророчествовать сыны ваши и дочери ваши; и юноши ваши будут видеть видения, и старцы ваши сновидениями вразумляемы будут.
И на рабов Моих и на рабынь Моих в те дни излию от Духа Моего, и будут пророчествовать.
И покажу чудеса на небе вверху и знамения на земле внизу, кровь и огонь и курение дыма.
Солнце превратится во тьму, и луна – в кровь, прежде нежели наступит день Господень, великий и славный.
И будет: всякий, кто призовет имя Господне, спасется.
[Зач. 5.] Мужи Израильские! выслушайте слова сии: Иисуса Назорея, Мужа, засвидетельствованного вам от Бога силами и чудесами и знамениями, которые Бог сотворил через Него среди вас, как и сами знаете,
Сего, по определенному совету и предведению Божию преданного, вы взяли и, пригвоздив руками беззаконных, убили;
но Бог воскресил Его, расторгнув узы смерти, потому что ей невозможно было удержать Его.
Ибо Давид говорит о Нем: видел я пред собою Господа всегда, ибо Он одесную меня, дабы я не поколебался.
Оттого возрадовалось сердце мое и возвеселился язык мой; даже и плоть моя упокоится в уповании,
ибо Ты не оставишь души моей в аде и не дашь святому Твоему увидеть тления.
Ты дал мне познать путь жизни, Ты исполнишь меня радостью пред лицом Твоим.
Мужи братия! да будет позволено с дерзновением сказать вам о праотце Давиде, что он и умер и погребен, и гроб его у нас до сего дня.
Будучи же пророком и зная, что Бог с клятвою обещал ему от плода чресл его воздвигнуть Христа во плоти и посадить на престоле его,
Он прежде сказал о воскресении Христа, что не оставлена душа Его в аде, и плоть Его не видела тления.
Сего Иисуса Бог воскресил, чему все мы свидетели.
Итак, Он, быв вознесен десницею Божиею и приняв от Отца обетование Святого Духа, излил то, что вы ныне видите и слышите.
Ибо Давид не восшел на небеса; но сам говорит: сказал Господь Господу моему: седи одесную Меня,
доколе положу врагов Твоих в подножие ног Твоих.
Итак, твердо знай, весь дом Израилев, что Бог соделал Господом и Христом Сего Иисуса, Которого вы распяли.
Услышав это, они умилились сердцем и сказали Петру и прочим апостолам: что нам делать, мужи братия?
[Зач. 6.] Петр же сказал им: покайтесь, и да крестится каждый из вас во имя Иисуса Христа для прощения грехов; и полу́чите дар Святого Духа.
Ибо вам принадлежит обетование и детям вашим и всем дальним, кого ни призовет Господь Бог наш.
И другими многими словами он свидетельствовал и увещевал, говоря: спасайтесь от рода сего развращенного.
Итак, охотно принявшие слово его крестились, и присоединилось в тот день душ около трех тысяч.
И они постоянно пребывали в учении апостолов, в общении и преломлении хлеба и в молитвах.
Был же страх на всякой душе; и много чудес и знамений совершилось через апостолов в Иерусалиме.
Все же верующие были вместе и имели всё общее.
И продавали имения и всякую собственность, и разделяли всем, смотря по нужде каждого.
И каждый день единодушно пребывали в храме и, преломляя по домам хлеб, принимали пищу в веселии и простоте сердца,
хваля Бога и находясь в любви у всего народа. Господь же ежедневно прилагал спасаемых к Церкви.
Церковнославянский (рус)
[Зач. 3.] И егда́ скончава́шася дні́е Пятьдеся́тницы, бѣ́ша вси́ апо́столи единоду́шно вку́пѣ.
И бы́сть внеза́пу съ небесе́ шу́мъ, я́ко носи́му дыха́нiю бу́рну, и испо́лни ве́сь до́мъ, идѣ́же бя́ху сѣдя́ще:
и яви́шася и́мъ раздѣле́ни язы́цы я́ко о́гнен­ни, сѣ́де же на еди́нѣмъ ко́­емждо и́хъ.
И испо́лнишася вси́ Ду́ха Свя́та и нача́ша глаго́лати ины́ми язы́ки, я́коже Ду́хъ дая́ше и́мъ провѣщава́ти.
Бя́ху же во Иерусали́мѣ живу́щiи Иуде́е, му́жiе благоговѣ́йнiи, от­ всего́ язы́ка, и́же подъ небесе́мъ.
Бы́в­шу же гла́су сему́, сни́деся наро́дъ и смяте́ся, я́ко слы́шаху еди́нъ кі́йждо и́хъ сво­и́мъ язы́комъ глаго́лющихъ и́хъ.
Дивля́хуся же вси́ и чудя́хуся, глаго́люще дру́гъ ко дру́гу: не се́ ли, вси́ сі́и су́ть глаго́лющiи Галиле́ане?
и ка́ко мы́ слы́шимъ кі́йждо сво́й язы́къ на́шъ, въ не́мже роди́хомся,
Па́рѳяне и Ми́дяне и Елами́те, и живу́щiи въ Месо­пота́мiи, во Иуде́и же и Каппадокі́и, въ По́нтѣ и во Асі́и,
во Фригі́и же и Памфилі́и, во Еги́птѣ и страна́хъ Ливи́и, я́же при­­ Кирині́и, и при­­ходя́щiи Ри́мляне, Иуде́е же и при­­ше́лцы,
Кри́тяне и Ара́вляне, слы́шимъ глаго́лющихъ и́хъ на́шими язы́ки вели́чiя Бо́жiя?
Ужаса́хуся же вси́ и недо­умѣва́хуся, дру́гъ ко дру́гу глаго́люще: что́ у́бо хо́щетъ сiе́ бы́ти?
Ині́и же руга́ющеся глаго́лаху, я́ко вино́мъ испо́лнени су́ть.
[Зач. 4.] Ста́въ же Пе́тръ со едино­на́­де­сятьми, воз­дви́же гла́съ сво́й и рече́ и́мъ: му́жiе Иуде́йстiи и живу́щiи во Иерусали́мѣ вси́, сiе́ ва́мъ разу́мно да бу́детъ, и внуши́те глаго́лы моя́:
не бо́, я́коже вы́ непщу́ете, сі́и пiя́ни су́ть, е́сть бо ча́съ тре́тiй дне́:
но сiе́ е́сть рѣче́н­ное проро́комъ Иои́лемъ:
и бу́детъ въ послѣ́днiя дни́, глаго́летъ Госпо́дь, излiю́ от­ Ду́ха Мо­его́ на вся́ку пло́ть, и прореку́тъ сы́нове ва́ши и дще́ри ва́шя, и ю́ноши ва́ши видѣ́нiя у́зрятъ, и ста́рцы ва́ши со́нiя ви́дятъ:
и́бо на рабы́ Моя́ и на рабы́ни Моя́ во дни́ о́ны излiю́ от­ Ду́ха Мо­его́, и прореку́тъ:
и да́мъ чудеса́ на небеси́ горѣ́ и зна́менiя на земли́ ни́зу, кро́вь и о́гнь и куре́нiе ды́ма:
со́лнце преложи́т­ся во тму́, и луна́ въ кро́вь, пре́жде да́же не прiити́ дню́ Госпо́дню вели́кому и просвѣще́н­ному:
и бу́детъ, вся́къ, и́же а́ще при­­зове́тъ и́мя Госпо́дне, спасе́т­ся.
[Зач. 5.] Му́жiе Изра́илстiи, послу́шайте слове́съ си́хъ: Иису́са Назоре́а, Му́жа от­ Бо́га извѣ́­ст­вован­на въ ва́съ си́лами и чудесы́ и зна́менiи, я́же сотвори́ Тѣ́мъ Бо́гъ посредѣ́ ва́съ, я́коже и са́ми вѣ́сте,
сего́ нарекова́н­нымъ совѣ́томъ и проразумѣ́нiемъ Бо́жiимъ пре́дана прiе́мше, рука́ми беззако́н­ныхъ при­­гво́ждше уби́сте:
Его́же Бо́гъ воскреси́, разрѣши́въ болѣ́зни сме́ртныя, я́коже не бя́ше мо́щно держи́му бы́ти Ему́ от­ нея́.
Дави́дъ бо глаго́летъ о Не́мъ: предзрѣ́хъ Го́спода предо мно́ю вы́ну, я́ко о десну́ю мене́ е́сть, да не подви́жуся:
сего́ ра́ди воз­весели́ся се́рдце мое́, и воз­ра́довася язы́къ мо́й: еще́ же и пло́ть моя́ всели́т­ся на упова́нiи,
я́ко не оста́виши души́ мо­ея́ во а́дѣ, ниже́ да́си преподобному Тво­ему́ ви́дѣти истлѣ́нiя:
сказа́лъ ми́ еси́ пути́ живота́: испо́лниши мя́ весе́лiя съ лице́мъ Тво­и́мъ.
Му́жiе бра́тiе, досто́итъ рещи́ съ дерзнове́нiемъ къ ва́мъ о патрiа́рсѣ Дави́дѣ, я́ко и у́мре и погребе́нъ бы́сть, и гро́бъ его́ е́сть въ на́съ да́же до дне́ сего́:
проро́къ у́бо сы́й и вѣ́дый, я́ко кля́твою кля́т­ся ему́ Бо́гъ от­ плода́ чре́слъ его́ по пло́ти воз­дви́гнути Христа́ и посади́ти Его́ на престо́лѣ его́,
предви́дѣвъ глаго́ла о воскресе́нiи Христо́вѣ, я́ко не оста́вися душа́ Его́ во а́дѣ, ни пло́ть Его́ ви́дѣ истлѣ́нiя.
Сего́ Иису́са воскреси́ Бо́гъ, ему́же вси́ мы́ есмы́ свидѣ́телiе.
Десни́цею у́бо Бо́жiею воз­несе́ся, и обѣтова́нiе Свята́го Ду́ха прiе́мь от­ Отца́, излiя́ сiе́, е́же вы́ ны́нѣ ви́дите и слы́шите.
Не бо́ Дави́дъ взы́де на небеса́, глаго́летъ бо са́мъ: рече́ Госпо́дь Го́сподеви мо­ему́: сѣди́ о десну́ю Мене́,
до́ндеже положу́ враги́ Твоя́ подно́жiе но́гъ Тво­и́хъ.
Тве́рдо у́бо да разумѣ́етъ ве́сь до́мъ Изра́илевъ, я́ко и Го́спода и Христа́ его́ Бо́гъ сотвори́лъ е́сть, Сего́ Иису́са, Его́же вы́ распя́сте.
Слы́шав­ше же умили́шася се́рдцемъ и рѣ́ша къ Петру́ и про́чымъ апо́столомъ: что́ сотвори́мъ, му́жiе бра́тiе?
[Зач. 6.] Пе́тръ же рече́ къ ни́мъ: пока́йтеся, и да крести́т­ся кі́йждо ва́съ во и́мя Иису́са Христа́ во оставле́нiе грѣхо́въ: и прiи́мете да́ръ Свята́го Ду́ха:
ва́мъ бо е́сть обѣтова́нiе и ча́домъ ва́шымъ и всѣ́мъ да́льнимъ, ели́ки а́ще при­­зове́тъ Госпо́дь Бо́гъ на́шъ.
И ины́ми словесы́ мно́жайшими засвидѣ́тел­ст­воваше и моля́ше я́, глаго́ля: спаси́теся от­ ро́да стропти́ваго сего́.
И́же у́бо любе́зно прiя́ша сло́во его́, крести́шася: и при­­ложи́шася въ де́нь то́й ду́шъ я́ко три́ ты́сящы:
бя́ху же терпя́ще во уче́нiи апо́столъ и во обще́нiи и въ преломле́нiи хлѣ́ба и въ моли́твахъ.
Бы́сть же на вся́кой души́ стра́хъ: мно́га бо чудеса́ и зна́менiя апо́столы бы́ша во Иерусали́мѣ.
Стра́хъ же ве́лiй бя́ше на всѣ́хъ и́хъ. Вси́ же вѣ́ровав­шiи бя́ху вку́пѣ и имя́ху вся́ о́бща:
и стяжа́нiя и имѣ́нiя продая́ху, и раздая́ху всѣ́мъ, его́же а́ще кто́ тре́боваше:
по вся́ же дни́ терпя́ще единоду́шно въ це́ркви и ломя́ще по домо́мъ хлѣ́бъ, прiима́ху пи́щу въ ра́дости и въ простотѣ́ се́рдца,
хва́ляще Бо́га и иму́ще благода́ть у всѣ́хъ люді́й. Госпо́дь же при­­лага́­ше по вся́ дни́ Це́ркви спаса́ющыяся.
Пятидесятница дигян бяйрям килеб житкяндя, алар барысы да бер кюnелдя тороб, бергя
Бик каты дауыл чыгыб килгян кюк, кинят кюктян шаулаган ауаз килеб, алар утырган ойнö бöтöнняй тутырган.
Шунда аларга ут кюк айырым телляр кюренеб, аларнын ар-берсеня беряр-беряр иҥгянняр.
Барысы да Святый Тынга тулыланыб, бютян телляр белян, аларга Тын белдергянчя, сойляшя башлаганнар.
Ул чакта Іерусалимдя Іудейляр, Алладан куркыныб тороучы кешеляр, кюк астындагы ар-бер калыкнын (кешеляре) булганнар.
Бу ауаз булгач, калык жыйылышыб, ар-берсе ÿз теленчя аларнын сойляшкянен эшетеб, жöдяб торганнар.
Барысы да исляре китеб, хайран булыб, ÿз аралый айтешкянняр: бу сойляшеучеляр бар да Галилея кешеляре тогол ме?
Ничек суn без ар-беребез тыуганнан бирле сойляшя торган телебезне эшетябез?
Без Парфяннар, Мидяннар, Еламитлар, Месопотаміяда, Іудеяда, Каппадокіяда, Понтта, Асіяда,
Фригіяда, Памфиліяда, Египетта, Киринея жагындагы Ливіяда тороучылар, Римнан килгян кешеляр, Іудейляр, алар дененя жаnа кергян кешеляр,
Критяннар, Аравитяннар аларнын безнен телляр белян Алланын олологон сойлягян- нярен эшетябез, дигянняр.
Барысы да исляре китеб, жодяшеб бер-берсеня: бу ней хал? диб айтешкянняр.
Кайсылары мыскыл итеб äйткянняр: алар аракы эчеб исергянняр диб.
Шунда Петръ ун бер (апостоллар) белян тороб, ауазын кютяреб, аларга äйткян: эй Іудея кешеляре, эй Іерусалимдя тороучылар бар да! бу сезгя билгеле булсын, минем сюзляремя аn салыгыз.
Алар исерек тогöл, сез уйлаганча тогöл, казер коннон очöнчö сагате гня але.
Äммя бу Іоиль пагамбярнен алдан äйткяне жиреня киля.
(Ул äйткян): Алла айтя: калдык коннярдя Yз Тынымнан бар тяннеляргя дя (дяулят) агызырмын; улларыгыз, кызларыгыз, пагамбярлек итярляр; жегетлярегез кюренеу кюря торган булырлар; картларыгыз тошляр кюря торган булырлар.
Шул коннярдя ир колларыма да, катын колларыма да Ӱз Тынымнан (дяулят) агызырмын, алар пагамбярлек итярляр.
Жугары кюктя кодрятляр, тюбян жирдя билгеляр кюрсятермен, кан да, ут та, тотöн чыгыуны да (кюрсятермен).
Ходайнын оло, данны коно житкенче, кояш карангыга, ай канга алмашыр.
Былар булыр: Ходай исеменя сыйыныучы ар-кем котолор, дигян.
Шул коннярдя Петръ калыкка äйткян: эй Израиль кешеляре! бу сюзлярне тыnнаб алыгыз, сез ÿзегез дя белясез: Назорей Іисусны, Анын арткылы сезнен арада кюрсяткян кыуатлары, кодрятляре, билгеляре белян Алла Ӱзе сезгя таныклаган Кешене,
Шул Іисусны Алла Yзенен элгяртен куйылган киnяше буйынча, алдан белгянечя, сезгя бирергя ирек итте, сез анны тотоб алыб, законсызланыучылар куллары белян кадаклаб утердегез;
Тик Алла, улемнен быгауын уатыб, Аны тергезеб торгоздо, улемнен Аны туктатыб торорга кыуаты житмягян шул.
Анын турысында Давидъ айтя: Ходайны жалан алдымда кюрдем, мин каушамаска Ул минем уn жагымда шул.
Шунныктан кюnелем кыуанды, телем дя сойондо; тянем дя омот белян жиргя керер.
Син жанымны тамукка калдырмассыn шул, изгеnя череÿ тейермяссеn.
Миҥа терелек жулларын белдердеn, ачык жозöҥнян мине сойöнöчкя тулыландырырсыn дей.
Эй кадерле туганнар! тоб ата Давидъ турысында сезгя кыйыуланыб äйтергя роксят итегез: ул улгян дя кюмелгян, анын кабере бу конгя чаклы безнен арада.
Ул пагамбяр булганныгыннан, Алла аnар анын няселеннян Христосны тянняндереб чыгартыб, Аны анын престолына утыртырым диб äйткянне белеб,
Ул Христоснын терелеб тороуы турысында алдан äйткян: Анын жаны тамукта калмас, тяне дя череуне кюрмяс диб.
Шушы Іисусны Алла тергезеб торгоздо, мыnар без барыбыз да таныкчылар.
Шулай итеб, Ул Алла кыуаты белян кюккя кютярелеб, Святый Тын бирелясе багадяне Атадан алыб, сез але кюря торганны, эшетя торганны агылдырды.
Давидъ кюккя кютярелмяся дя ÿзе äйтя: Ходай минем Ходайыма äйткян: Минем уҥ жагыма утыр,
Мин дошманнарыnны аягыҥ астына салгынчы диб. 1
Инде Алла ирке буйынча, шушы сез кадаклаган Іисуснын Ходай да, Христосъ та икянен ботон Израилнен жорто нык белсен, дигян.
Мыны эшеткяч, аларнын кюnелляре жомошаган, алар Петрга да бютян Апостолларга да äйткянняр: эй кадерле туганнар! без ней эшлейек суn? дигянняр.
Петръ аларга äйткян: тяÿбя итегез, ар-берегез жазыклары кичелер öчöн, Іисусъ Христосъ исеменя чумылдырылсын; шунда Святый Тыннын дяÿлятен алырсыз.
Багадя сезгя, сезнен балаларыгызга, тагы Ходай Аллабыз чакырасы жырактагы- ларнын барысына да бирелгян
Бютян кюб сюзляр белян дя таныклаб, ул былай диб угетлягян: бу бозок тыумадан сакланыгыз, дигян.
Анын сюзен кюnелдян кабыл алганнары шунда чумылдырылганнар, ул конно öч менгя жакын жан (Христосъ жыйынына) кушылганнар.
Алар жалан Апостоллар ойряткянне тыnнаб, бер киnяштя булыб, икмак сындырыуны кылыб, теляк итеб торганнар.
Ар-бер жан куркыныб торган; Апостоллар Іерусалим- дя кюб кодрятляр, билгеляр кылганнар.
(Барысы да бик куркыныб торганнар) ышаныучылар бар да бергя булыб, бар нястялярен дя бергя тотканнар.
Малларын, бар нястялярен сатыб, ар-берсенен кирягенчя, барысына да оляшеб торганнар.
Кон сайын чиркяудя бер уйда торганнар, ойлярендя икмяк сындырыб, сойоноч белян, таза кюпел белян ашаб- эчеб,
Алланы мактаб, ботон калыкка сойкомно булыб торганнар. Ходай сакланыучыларны кон сайын Жыйынга кушылдырган.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible