Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Деяния апостолов

 
  • [Зач. 3.] И егдá скончавáшася днíе пятьдеся́тницы, бѣ́ша вси́ апóстоли единодýшно вкýпѣ.
  • И бы́сть внезáпу съ небесé шýмъ, я́ко носи́му дыхáнiю бýрну, и испóлни вéсь дóмъ, идѣ́же бя́ху сѣдя́ще:
  • и яви́шася и́мъ раздѣлéни язы́цы я́ко óгнен­ни, сѣ́де же на еди́нѣмъ кó­емждо и́хъ.
  • И испóлнишася вси́ Дýха свя́та и начáша глагóлати ины́ми язы́ки, я́коже Дýхъ дая́ше и́мъ провѣщавáти.
  • Бя́ху же во Иерусали́мѣ живýщiи Иудéе, мýжiе благоговѣ́йнiи, от­ всегó язы́ка, и́же подъ небесéмъ.
  • Бы́в­шу же глáсу семý, сни́деся нарóдъ и смятéся, я́ко слы́шаху еди́нъ кíйждо и́хъ сво­и́мъ язы́комъ глагóлющихъ и́хъ.
  • Дивля́хуся же вси́ и чудя́хуся, глагóлюще дрýгъ ко дрýгу: не сé ли, вси́ сíи сýть глагóлющiи Галилéане?
  • и кáко мы́ слы́шимъ кíйждо свóй язы́къ нáшъ, въ нéмже роди́хомся,
  • пáрѳяне и ми́дяне и Елами́те, и живýщiи въ Месо­потáмiи, во Иудéи же и каппадокíи, въ пóнтѣ и во Асíи,
  • во фригíи же и памфилíи, во Еги́птѣ и странáхъ Ливи́и, я́же при­­ киринíи, и при­­ходя́щiи ри́мляне, Иудéе же и при­­шéлцы,
  • кри́тяне и Арáвляне, слы́шимъ глагóлющихъ и́хъ нáшими язы́ки вели́чiя Бóжiя?
  • Ужасáхуся же вси́ и недо­умѣвáхуся, дрýгъ ко дрýгу глагóлюще: чтó ýбо хóщетъ сié бы́ти?
  • Инíи же ругáющеся глагóлаху, я́ко винóмъ испóлнени сýть.
  • [Зач. 4.] Стáвъ же пéтръ со едино­нá­де­сятьми, воз­дви́же глáсъ свóй и речé и́мъ: мýжiе Иудéйстiи и живýщiи во Иерусали́мѣ вси́, сié вáмъ разýмно да бýдетъ, и внуши́те глагóлы моя́:
  • не бó, я́коже вы́ непщýете, сíи пiя́ни сýть, éсть бо чáсъ трéтiй днé:
  • но сié éсть рѣчéн­ное прорóкомъ Иои́лемъ:
  • и бýдетъ въ послѣ́днiя дни́, глагóлетъ Госпóдь, излiю́ от­ Дýха мо­егó на вся́ку плóть, и прорекýтъ сы́нове вáши и дщéри вáшя, и ю́ноши вáши видѣ́нiя ýзрятъ, и стáрцы вáши сóнiя ви́дятъ:
  • и́бо на рабы́ моя́ и на рабы́ни моя́ во дни́ о́ны излiю́ от­ Дýха мо­егó, и прорекýтъ:
  • и дáмъ чудесá на небеси́ горѣ́ и знáменiя на земли́ ни́зу, крóвь и óгнь и курéнiе ды́ма:
  • сóлнце преложи́т­ся во тмý, и лунá въ крóвь, прéжде дáже не прiити́ дню́ Госпóдню вели́кому и просвѣщéн­ному:
  • и бýдетъ, вся́къ, и́же áще при­­зовéтъ и́мя Госпóдне, спасéт­ся.
  • [Зач. 5.] Мýжiе Изрáилстiи, послýшайте словéсъ си́хъ: Иисýса назорéа, мýжа от­ Бóга извѣ́­ст­вован­на въ вáсъ си́лами и чудесы́ и знáменiи, я́же сотвори́ тѣ́мъ Бóгъ посредѣ́ вáсъ, я́коже и сáми вѣ́сте,
  • сегó нарековáн­нымъ совѣ́томъ и проразумѣ́нiемъ Бóжiимъ прéдана прiéмше, рукáми беззакóн­ныхъ при­­гвóждше уби́сте:
  • егóже Бóгъ воскреси́, разрѣши́въ болѣ́зни смéртныя, я́коже не бя́ше мóщно держи́му бы́ти емý от­ нея́.
  • Дави́дъ бо глагóлетъ о нéмъ: предзрѣ́хъ Гóспода предо мнóю вы́ну, я́ко о деснýю менé éсть, да не подви́жуся:
  • сегó рáди воз­весели́ся сéрдце моé, и воз­рáдовася язы́къ мóй: ещé же и плóть моя́ всели́т­ся на уповáнiи,
  • я́ко не остáвиши души́ мо­ея́ во áдѣ, нижé дáси преподобному тво­емý ви́дѣти истлѣ́нiя:
  • сказáлъ ми́ еси́ пути́ животá: испóлниши мя́ весéлiя съ лицéмъ тво­и́мъ.
  • Мýжiе брáтiе, достóитъ рещи́ съ дерзновéнiемъ къ вáмъ о патрiáрсѣ Дави́дѣ, я́ко и ýмре и погребéнъ бы́сть, и грóбъ егó éсть въ нáсъ дáже до днé сегó:
  • прорóкъ ýбо сы́й и вѣ́дый, я́ко кля́твою кля́т­ся емý Бóгъ от­ плодá чрéслъ егó по плóти воз­дви́гнути Христá и посади́ти егó на престóлѣ егó,
  • предви́дѣвъ глагóла о воскресéнiи Христóвѣ, я́ко не остáвися душá егó во áдѣ, ни плóть егó ви́дѣ истлѣ́нiя.
  • Сегó Иисýса воскреси́ Бóгъ, емýже вси́ мы́ есмы́ свидѣ́телiе.
  • Десни́цею ýбо Бóжiею воз­несéся, и обѣтовáнiе святáго Дýха прiéмь от­ Отцá, излiя́ сié, éже вы́ ны́нѣ ви́дите и слы́шите.
  • Не бó Дави́дъ взы́де на небесá, глагóлетъ бо сáмъ: речé Госпóдь Гóсподеви мо­емý: сѣди́ о деснýю менé,
  • дóндеже положý враги́ твоя́ поднóжiе нóгъ тво­и́хъ.
  • Твéрдо ýбо да разумѣ́етъ вéсь дóмъ Изрáилевъ, я́ко и Гóспода и Христá егó Бóгъ сотвори́лъ éсть, сегó Иисýса, егóже вы́ распя́сте.
  • Слы́шав­ше же умили́шася сéрдцемъ и рѣ́ша къ Петрý и прóчымъ апóстоломъ: чтó сотвори́мъ, мýжiе брáтiе?
  • [Зач. 6.] Пéтръ же речé къ ни́мъ: покáйтеся, и да крести́т­ся кíйждо вáсъ во и́мя Иисýса Христá во оставлéнiе грѣхóвъ: и прiи́мете дáръ святáго Дýха:
  • вáмъ бо éсть обѣтовáнiе и чáдомъ вáшымъ и всѣ́мъ дáльнимъ, ели́ки áще при­­зовéтъ Госпóдь Бóгъ нáшъ.
  • И ины́ми словесы́ мнóжайшими засвидѣ́тел­ст­воваше и моля́ше я́, глагóля: спаси́теся от­ рóда стропти́ваго сегó.
  • И́же ýбо любéзно прiя́ша слóво егó, крести́шася: и при­­ложи́шася въ дéнь тóй дýшъ я́ко три́ ты́сящы:
  • бя́ху же терпя́ще во учéнiи апóстолъ и во общéнiи и въ преломлéнiи хлѣ́ба и въ моли́твахъ.
  • Бы́сть же на вся́кой души́ стрáхъ: мнóга бо чудесá и знáменiя апóстолы бы́ша во Иерусали́мѣ.
  • Стрáхъ же вéлiй бя́ше на всѣ́хъ и́хъ. Вси́ же вѣ́ровав­шiи бя́ху вкýпѣ и имя́ху вся́ о́бща:
  • и стяжáнiя и имѣ́нiя продая́ху, и раздая́ху всѣ́мъ, егóже áще ктó трéбоваше:
  • по вся́ же дни́ терпя́ще единодýшно въ цéркви и ломя́ще по домóмъ хлѣ́бъ, прiимáху пи́щу въ рáдости и въ простотѣ́ сéрдца,
  • хвáляще Бóга и имýще благодáть у всѣ́хъ людíй. Госпóдь же при­­лагá­ше по вся́ дни́ цéркви спасáющыяся.
  • [Зач. 7.] Вкýпѣ же Пéтръ и Иоáн­нъ восхождáста во святи́лище на моли́тву въ чáсъ девя́тый.
  • И нѣ́кiй мýжъ, хрóмъ от­ чрéва мáтере сво­ея́ сы́й, носи́мь бывá­ше, егóже полагáху по вся́ дни́ предъ двéрьми церкóвными, рекóмыми крáсными, проси́ти ми́лостыни от­ входя́щихъ въ цéрковь:
  • и́же ви́дѣвъ Петрá и Иоáн­на хотя́щыя вни́ти въ цéрковь, прошá­ше ми́лостыни.
  • воз­зрѣ́въ же пéтръ нáнь со Иоáн­номъ, речé: воз­зри́ на ны́.
  • О́нъ же при­­лѣжá­ше и́ма, мня́ нѣ́что от­ нею́ прiя́ти.
  • Речé же пéтръ: сребрá и злáта нѣ́сть у менé, но éже и́мамъ, сié ти́ даю́: во и́мя Иисýса Христá назорéа востáни и ходи́.
  • И éмь егó за деснýю рýку воз­дви́же: áбiе же утверди́стѣся егó плеснѣ́ и глéзнѣ,
  • и вскочи́въ стá и хождá­ше, и вни́де съ ни́ма въ цéрковь, ходя́ и скачя́ и хваля́ Бóга.
  • И ви́дѣша егó вси́ лю́дiе ходя́ща и хвáляща Бóга,
  • знáху же егó, я́ко сéй бя́ше, и́же ми́лостыни рáди сѣдя́ше при­­ крáсныхъ двéрехъ церкóвныхъ: и испóлнишася чýда и ýжаса о при­­ключи́в­шемся емý.
  • [Зач. 8.] Держáщужеся исцѣлѣ́в­шему хромóму Петрá и Иоáн­на, при­­текóша къ ни́ма вси́ лю́дiе въ при­­твóръ, нарицáемый соломóновъ, ужáсни.
  • Ви́дѣвъ же пéтръ от­вѣщавá­ше къ лю́демъ: мýжiе Изрáилтяне, чтó чудитéся о сéмъ, или́ на ны́ чтó взирáете, я́ко сво­éю ли си́лою или́ благо­чéстiемъ сотвори́хомъ егó ходи́ти?
  • Бóгъ Авраáмовъ и Исаáковъ и Иáковль, Бóгъ отéцъ нáшихъ, прослáви óтрока сво­егó Иисýса, егóже вы́ предáсте, и от­вергóстеся егó предъ лицéмъ пилáтовымъ, сýждшу óному пусти́ти:
  • вы́ же святáго и прáведнаго от­вергóстеся, и испроси́сте мýжа убíйцу дáти вáмъ,
  • начáлника же жи́зни уби́сте: егóже Бóгъ воскреси́ от­ мéртвыхъ, емýже мы́ свидѣ́телiе есмы́.
  • И о вѣ́рѣ и́мене егó, сегó, егóже ви́дите и знáете, утверди́ и́мя егó: и вѣ́ра, я́же егó рáди, дадé емý всю́ цѣ́лость сiю́ предъ всѣ́ми вáми.
  • И ны́нѣ, брáтiе, вѣ́мъ, я́ко по невѣ́дѣнiю сié сотвори́сте, я́коже и кня́зи вáши:
  • Бóгъ же, я́же предвоз­вѣсти́ усты́ всѣ́хъ прорóкъ сво­и́хъ пострадáти Христý, испóлни тáко.
  • [Зач. 9.] Покáйтеся ýбо и обрати́теся, да очи́ститеся от­ грѣ́хъ вáшихъ,
  • я́ко да прiи́дутъ временá прохлáдна от­ лицá Госпóдня, и пóслетъ пронарѣчéн­наго вáмъ Христá Иисýса,
  • егóже подобáетъ небеси́ ýбо прiя́ти дáже до лѣ́тъ устро­éнiя всѣ́хъ, я́же глагóла Бóгъ усты́ всѣ́хъ святы́хъ сво­и́хъ прорóкъ от­ вѣ́ка.
  • Моисéй ýбо ко отцéмъ речé: я́ко прорóка вáмъ воз­дви́гнетъ Госпóдь Бóгъ вáшъ от­ брáтiи вá­шея, я́ко менé: тогó послýшайте по всемý, ели́ка áще речéтъ къ вáмъ:
  • бýдетъ же, вся́ка душá, я́же áще не послýшаетъ прорóка óнаго, потреби́т­ся от­ людíй.
  • И вси́ же прорóцы от­ самуи́ла и и́же по си́хъ, ели́цы глагóлаша, тáкожде предвоз­вѣсти́ша дни́ сiя́.
  • Вы́ естé сы́нове прорóкъ и завѣ́та, егóже завѣщá Бóгъ ко отцéмъ вáшымъ, глагóля ко Авраáму: и о сѣ́мени тво­éмъ воз­благословя́т­ся вся́ отéче­ст­вiя земнáя.
  • Вáмъ пéрвѣе Бóгъ, воз­дви́гiй óтрока сво­егó Иисýса, послá егó благословя́ща вáсъ, во éже от­врати́тися вáмъ комýждо от­ злóбъ вáшихъ.
  • [Зач. 10.] Глагóлющымъ же и́мъ къ лю́демъ, наидóша на ни́хъ свящéн­ницы и во­евóда церкóвный и саддукéе,
  • жáляще си́, за éже учи́ти и́мъ лю́ди и воз­вѣщáти о Иисýсѣ воскресéнiе мéртвыхъ:
  • и воз­ложи́ша на ни́хъ рýки и положи́ша и́хъ въ соблюдéнiе до ýтрiя: бѣ́ бо вéчеръ ужé.
  • Мнóзи же от­ слы́шав­шихъ слóво вѣ́роваша: и бы́сть числó мужéй я́ко ты́сящъ пя́ть.
  • Бы́сть же наýтрiе собрáтися князéмъ и́хъ и стáрцемъ и кни́жникомъ во Иерусали́мъ,
  • и áн­нѣ архiерéю и каiáфѣ и Иоáн­ну и Алексáндру, и ели́цы бѣ́ша от­ рóда архiерéйска:
  • и постáвльше и́хъ посредѣ́, вопрошáху: кó­ею си́лою или́ кóимъ и́менемъ сотвори́сте сié вы́?
  • Тогдá пéтръ, испóлнився Дýха свя́та, речé къ ни́мъ: кня́зи лю́дстiи и стáрцы Изрáилевы,
  • áще мы́ днéсь истязýеми есмы́ о благодѣя́нiи человѣ́ка нéмощна, о чесóмъ сéй спасéся,
  • разýмно бýди всѣ́мъ вáмъ и всѣ́мъ лю́демъ Изрáилевымъ, я́ко во и́мя Иисýса Христá назорéа, егóже вы́ распя́сте, егóже Бóгъ воскреси́ от­ мéртвыхъ, о сéмъ сéй сто­и́тъ предъ вáми здрáвъ:
  • сéй éсть кáмень укорéный от­ вáсъ зи́ждущихъ, бы́вый во главý ýгла, и нѣ́сть ни о еди́нѣмъ же инѣ́мъ спасéнiя:
  • нѣ́сть бо инóго и́мене подъ небесéмъ, дáн­наго въ человѣ́цѣхъ, о нéмже подобáетъ спасти́ся нáмъ.
  • [Зач. 11.] Ви́дяще же Петрóво дерзновéнiе и Иоáн­ново и разумѣ́в­ше, я́ко человѣ́ка некни́жна естá и прóста, дивля́хуся, знáху же и́хъ, я́ко со Иисýсомъ бѣ́ста:
  • ви́дяще же исцѣлѣ́в­шаго человѣ́ка съ ни́ма стоя́ща, ничтóже имя́ху проти́ву рещи́.
  • Повелѣ́в­ше же и́ма вóнъ изъ сóнмища изы́ти, стязáхуся дрýгъ со дрýгомъ,
  • глагóлюще: чтó сотвори́мъ человѣ́кома си́ма? я́ко ýбо нарóчитое знáменiе бы́сть и́ма, всѣ́мъ живýщымъ во Иерусали́мѣ я́вѣ, и не мóжемъ от­врещи́ся:
  • но да не бóлѣе прострéт­ся въ лю́дехъ, прещéнiемъ да запрети́мъ и́ма ктомý не глагóлати о и́мени сéмъ ни еди́ному от­ человѣ́къ.
  • И при­­звáв­ше и́хъ, заповѣ́даша и́ма от­ню́дъ не провѣщавáти нижé учи́ти о и́мени Иисýсовѣ.
  • Пéтръ же и Иоáн­нъ от­вѣщáв­ша къ ни́мъ рѣ́ста: áще прáведно éсть предъ Бóгомъ вáсъ послýшати пáче, нéжели Бóга, суди́те:
  • не мóжемъ бо мы́, я́же ви́дѣхомъ и слы́шахомъ, не глагóлати.
  • Они́ же при­­запрéщше и́ма, пусти́ша я́, ничтóже обрѣ́тше кáко мýчити и́хъ, людíй рáди, я́ко вси́ прославля́ху Бóга о бы́в­шемъ:
  • лѣ́тъ бо бя́ше мнóжае четы́редесяти человѣ́къ тóй, на нéмже бы́сть чýдо сié исцѣлéнiя.
  • [Зач. 12.] Отпущéна же бы́в­ша прiидóста ко сво­и́мъ и воз­вѣсти́ста, ели́ка къ ни́ма архiерéе и стáрцы рѣ́ша.
  • Они́ же слы́шав­ше единодýшно воз­двигóша глáсъ къ Бóгу и рекóша: Влады́ко, ты́, Бóже, сотвори́вый нéбо и зéмлю и мóре и вся́, я́же въ ни́хъ,
  • и́же Дýхомъ святы́мъ усты́ отцá нá­шего Дави́да óтрока тво­егó рéклъ еси́: вскýю шатáшася язы́цы, и лю́дiе по­учи́шася тщéтнымъ?
  • предстáша цáрiе зéмстiи, и кня́зи собрáшася вкýпѣ на Гóспода и на Христá егó.
  • Собрáшася бо во­и́стин­ну во грáдѣ сéмъ на святáго óтрока тво­егó Иисýса, егóже помáзалъ еси́, И́родъ же и понтíйскiй пилáтъ съ язы́ки и людьми́ Изрáилевыми,
  • сотвори́ти, ели́ка рукá твоя́ и совѣ́тъ твóй преднаречé бы́ти:
  • и ны́нѣ, Гóсподи, при́зри на прещéнiя и́хъ и дáждь рабóмъ тво­и́мъ со вся́кимъ дерзновéнiемъ глагóлати слóво твоé,
  • внегдá рýку твою́ прострéти ти́ во исцѣлéнiя, и знáмениемъ и чудесéмъ бывáти и́менемъ святы́мъ óтрока тво­егó Иисýса.
  • И помоли́в­шымся и́мъ, подви́жеся мѣ́сто, идѣ́же бя́ху сóбрани, и испóлнишася вси́ Дýха свя́та и глагóлаху слóво Бóжiе со дерзновéнiемъ.
  • Нарóду же вѣ́ровав­шему бѣ́ сéрдце и душá еди́на, и ни еди́нъ же чтó от­ имѣ́нiй сво­и́хъ глагóлаше своé бы́ти, но бя́ху и́мъ вся́ о́бща.
  • И вéлiею си́лою воз­дая́ху свидѣ́тел­ст­во апóстоли воскресéнiю Гóспода Иисýса Христá, благодáть же бѣ́ вéлiя на всѣ́хъ и́хъ.
  • Не бя́ше бо ни́щь ни еди́нъ въ ни́хъ: ели́цы бо госпóдiе сéломъ или́ домовóмъ бя́ху, продаю́ще при­­ношáху цѣ́ны продаéмыхъ
  • и полагáху при­­ ногáхъ апóстолъ: дая́шеся же ко­емýждо, егóже áще ктó трéбоваше.
  • Иосíа же, нарѣчéн­ный Варнáва от­ апóстолъ, éже éсть сказáемо сы́нъ утѣшéнiя, леви́тъ, ки́прянинъ рóдомъ,
  • имѣ́я селó, продáвъ при­­несé цѣ́ну и положи́ предъ ногáми апóстолъ.
  • [Зач. 13.] Мýжъ же нѣ́кiй, Анáнiа и́менемъ, съ сапфи́рою женóю сво­éю, продадé селó
  • и утаи́ от­ цѣны́, свѣ́дущей и женѣ́ егó: и при­­нéсъ чáсть нѣ́кую, предъ ногáми апóстолъ положи́.
  • Речé же пéтръ: Анáнiе, почтó испóлни сатанá сéрдце твоé солгáти Дýху святóму и утаи́ти от­ цѣны́ селá?
  • сýщее тебѣ́ не тво­é ли бѣ́, и продáное не въ тво­éй ли влáсти бя́ше? чтó я́ко положи́лъ еси́ въ сéрдцы тво­éмъ вéщь сiю́? не человѣ́комъ солгáлъ еси́, но Бóгу.
  • Слы́шавъ же Анáнiа словесá сiя́, пáдъ и́здше: и бы́сть стрáхъ вели́къ на всѣ́хъ слы́шащихъ сiя́.
  • Встáв­ше же ю́ноши взя́ша егó и изнéсше погребóша.
  • Бы́сть же я́ко трiéмъ часóмъ минýв­шымъ, и женá егó не вѣ́дущи бы́в­шаго вни́де.
  • Отвѣщá же éй пéтръ: рцы́ ми, áще на толи́цѣ селó от­дáста? Онá же речé: éй, на толи́цѣ.
  • Пéтръ же речé къ нéй: чтó я́ко согласи́стася искуси́ти Дýха Госпóдня? сé, нóги погрéбшихъ мýжа тво­егó при­­ двéрехъ, и изнесýтъ тя́.
  • Падé же áбiе предъ ногáма егó и и́здше: в­шéдше же ю́ноши обрѣтóша ю́ мéртву и изнéсше погребóша бли́зъ мýжа ея́.
  • И бы́сть стрáхъ вели́къ на всéй цéркви и на всѣ́хъ слы́шашихъ сiя́.
  • [Зач. 14.] Рукáми же апóстолскими бы́ша знáменiя и чудесá въ лю́дехъ мнóга: и бя́ху единодýшно вси́ въ при­­твóрѣ соломóни:
  • от­ прóчихъ же никтóже смѣ́яше при­­лѣпля́тися и́мъ, но величáху и́хъ лю́дiе.
  • Пáче же при­­лагáхуся вѣ́ру­ю­щiи Гóсподеви, мнóже­с­т­во мужéй же и жéнъ,
  • я́ко и на стóгны износи́ти недýжныя и полагáти на постéлехъ и на одрѣ́хъ, да грядýщу Петрý понé сѣ́нь егó осѣни́тъ нѣ́ко­его от­ ни́хъ.
  • Схождá­шеся же и мнóже­с­т­во от­ окрéстныхъ градóвъ во Иерусали́мъ, при­­нося́ще недýжныя и стрáждущыя от­ дýхъ нечи́стыхъ, и́же исцѣлѣвáхуся вси́.
  • Востáвъ же архiерéй и вси́ и́же съ ни́мъ, сýщая éресь саддукéйская, испóлнишася зáвисти,
  • и воз­ложи́ша рýки своя́ на апóстолы и послáша и́хъ въ соблюдéнiе óбщее.
  • А́нгелъ же Госпóдень нóщiю от­вéрзе двéри темни́цы, извéдъ же и́хъ, речé:
  • иди́те и стáв­ше глагóлите въ цéркви лю́демъ вся́ глагóлы жи́зни сея́.
  • [Зач. 15.] Слы́шав­ше же внидóша по ýтреницѣ {ýтро} въ цéрковь и учáху. Пришéдъ же архiерéй и и́же съ ни́мъ, созвáша собóръ и вся́ стáрцы от­ сынóвъ Изрáилевыхъ и послáша во узи́лище, при­­вести́ и́хъ.
  • Слуги́ же шéдше не обрѣтóша и́хъ въ темни́цѣ, воз­врáщшежеся воз­вѣсти́ша,
  • глагóлюще, я́ко темни́цу ýбо обрѣтóхомъ заключéну со вся́кимъ утверждéнiемъ и блюсти́тели стоя́щыя предъ двéрьми: от­вéрзше же, внýтрь ни еди́наго обрѣтóхомъ.
  • Я́коже слы́шаша словесá сiя́ архiерéй же и во­евóда церкóвный и первосвящéн­ницы, недо­умѣвáхуся о ни́хъ, чтó ýбо бýдетъ сié.
  • Пришéдъ же нѣ́кто воз­вѣсти́ и́мъ, глагóля, я́ко сé, мýжiе, и́хже всади́сте въ темни́цу, сýть въ цéркви стоя́ще и учáще лю́ди.
  • Тогдá шéдъ во­евóда со слугáми, при­­ведé и́хъ не съ нýждею, боя́хуся бо людíй, да не кáменiемъ побiю́тъ и́хъ:
  • при­­вéдше же и́хъ, постáвиша на сóнмищи, и вопроси́ и́хъ архiерéй, глагóля:
  • не запрещéнiемъ ли запрети́хомъ вáмъ не учи́ти о и́мени сéмъ? и сé, испóлнисте Иерусали́мъ учéнiемъ вáшимъ и хóщете навести́ на ны́ крóвь человѣ́ка сегó.
  • Отвѣщáвъ же пéтръ и апóстоли рѣ́ша: повиновáтися подобáетъ богови пáче, нéжели человѣ́комъ:
  • Бóгъ отéцъ нáшихъ воз­дви́же Иисýса, егóже вы́ уби́сте, повѣ́сив­ше на дрéвѣ:
  • сегó Бóгъ начáлника и Спáса воз­вы́си десни́цею сво­éю, дáти покая́нiе Изрáилеви и оставлéнiе грѣхóвъ:
  • и мы́ есмы́ тогó свидѣ́телiе глагóлъ си́хъ, и Дýхъ святы́й, егóже дадé Бóгъ повинýющымся емý.
  • Они́ же слы́шав­ше распыхáхуся и совѣщáша уби́ти и́хъ.
  • Востáвъ же нѣ́кiй на сóнмищи фарисéй, и́менемъ гамалiи́лъ, законо­учи́тель чéстенъ всѣ́мъ лю́демъ, повелѣ́ внѣ́ мáло чтó апóстоломъ уступи́ти,
  • речé же къ ни́мъ: мýжiе Изрáилтяне, внимáйте себѣ́ о человѣ́цѣхъ си́хъ, чтó хóщете сотвори́ти:
  • предъ си́ми бо дéнми востá Ѳéвда, глагóля бы́ти вели́ка нѣ́ко­его себé, емýже при­­лѣпи́шася числóмъ мужéй я́ко четы́реста: и́же убiéнъ бы́сть, и вси́, ели́цы повинýшася емý, разыдóшася и бы́ша ни во чтóже:
  • по сéмъ востá Иýда Галилéанинъ во дни́ написáнiя и от­влечé лю́ди довóлны вслѣ́дъ себé: и тóй поги́бе, и вси́, ели́цы послýшаша егó, разсы́пашася:
  • и ны́нѣ, глагóлю вáмъ, от­ступи́те от­ человѣ́къ си́хъ и остáвите и́хъ: я́ко áще бýдетъ от­ человѣ́къ совѣ́тъ сéй или́ дѣ́ло сié, разори́т­ся,
  • áще ли же от­ Бóга éсть, не мóжете разори́ти тó, да не кáко и богобóрцы обря́щетеся.
  • Послýшаша же егó, и при­­звáв­ше апóстолы, би́в­ше запрети́ша и́мъ не глагóлати о и́мени Иисýсовѣ и от­пусти́ша и́хъ.
  • Они́ же ýбо идя́ху рáду­ю­щеся от­ лицá собóра, я́ко за и́мя Гóспода Иисýса сподóбишася безчéстiе прiя́ти:
  • по вся́ же дни́ въ цéркви и въ домѣ́хъ не престая́ху учáще и благовѣ­ст­вýюще Иисýса Христá.
  • [Зач. 24.] Мýжъ же нѣ́кiй бѣ́ въ кесарíи, и́менемъ корни́лiй, сóтникъ от­ спи́ры нарицáющiяся италíйскiя,
  • благоговѣ́инъ и боя́йся Бóга со всѣ́мъ дóмомъ сво­и́мъ, творя́й ми́лостыни мнóги лю́демъ и моля́йся Бóгу всегдá:
  • ви́дѣ въ видѣ́нiи я́вѣ, я́ко въ чáсъ девя́тый днé, áнгела Бóжiя сшéдша къ немý и рéкша емý: корни́лiе.
  • О́нъ же воз­зрѣ́въ нáнь и при­­стрá­шенъ бы́въ речé: чтó éсть, Гóсподи? речé же емý: моли́твы твоя́ и ми́лостыни твоя́ взыдóша на пáмять предъ Бóга:
  • и ны́нѣ посли́ во Иоппíю мужéй и при­­зови́ Си́мона, нарицáемаго Петрá:
  • сéй стрáн­ствуетъ у нѣ́ко­его Си́мона усмаря́, емýже éсть дóмъ при­­ мóри: тóй речéтъ тебѣ́ глагóлы, въ ни́хже спасéшися ты́ и вéсь дóмъ твóй.
  • И я́коже отъи́де áнгелъ глагóляй корни́лiю, при­­гласи́въ двá от­ рабóвъ сво­и́хъ и вóина благо­чести́ва от­ служáщихъ емý
  • и сказáвъ и́мъ вся́, послá и́хъ во Иоппíю.
  • Во­ýтрiе же, путьшé­ст­ву­ю­щымъ и́мъ и ко грáду при­­ближáющымся, взы́де пéтръ на гóрницу помоли́тися, о часѣ́ шестѣ́мъ.
  • Бы́сть же прiáлченъ и хотя́ше вкуси́ти: готóвящымъ же о́нѣмъ, нападé нáнь ýжасъ,
  • и ви́дѣ нéбо от­вéрсто и сходя́щъ нáнь сосýдъ нѣ́кiй, я́ко плащани́цу вéлiю, по четы́ремъ крáемъ при­­вя́занъ и ни́зу спущáемь на зéмлю,
  • въ нéмже бя́ху вся́ четверонóгая земли́ и звѣ́рiе и гáди и пти́цы небéсныя.
  • И бы́сть глáсъ къ немý: востáвъ, пéтре, заколи́ и я́ждь.
  • Пéтръ же речé: никáкоже, Гóсподи, я́ко николи́же ядóхъ вся́ко сквéрно или́ нечи́сто.
  • И [сé] глáсъ пáки къ немý втори́цею: я́же Бóгъ очи́стилъ éсть, ты́ не скверни́.
  • Сíе же бы́сть три́щи: и пáки взя́ся сосýдъ на нéбо.
  • Я́коже въ себѣ́ недо­умѣвá­шеся пéтръ, чтó бы бы́ло видѣ́нiе, éже ви́дѣ, и сé, мýжiе пóслан­нiи от­ корни́лiа, вопрóшше и увѣ́дѣв­ше дóмъ Си́моновъ, стáша предъ враты́
  • и воз­глáшше вопрошáху, áще Си́монъ, нарицáемый пéтръ, здѣ́ стрáн­ствуетъ.
  • Петрý же размышля́ющу о видѣ́нiи, речé емý Дýхъ: сé, мýжiе трié и́щутъ тебé:
  • но востáвъ сни́ди и иди́ съ ни́ми, ничтóже разсуждáя: занé áзъ послáхъ и́хъ.
  • [Зач. 25.] Сошéдъ же пéтръ къ мужéмъ пóслан­нымъ къ немý от­ корни́лiа, речé: сé, áзъ éсмь, егóже и́щете: кáя éсть винá, ея́же рáди прiидóсте?
  • Они́ же рекóша: корни́лiй сóтникъ, мýжъ прáведенъ и боя́йся Бóга, свидѣ́тел­ст­вованъ от­ всегó язы́ка Иудéйска, увѣщéнъ éсть от­ áнгела свя́та при­­звáти тя́ въ дóмъ свóй и слы́шати глагóлы от­ тебé.
  • Призвáвъ же и́хъ учреди́: наýтрiе же пéтръ востáвъ и́де съ ни́ми, и нѣ́цыи от­ брáтiй, и́же от­ Иоппíи, идóша съ ни́мъ:
  • и наýтрiе внидóша въ кесарíю. Корни́лiй же бѣ́ чáя и́хъ, созвáвъ срóдники своя́ и любéзныя дрýги.
  • Я́коже бы́сть вни́ти Петрý, срѣ́те егó корни́лiй, и пáдъ на ногý егó поклони́ся.
  • Пéтръ же воз­дви́же егó, глагóля: востáни: и áзъ сáмъ человѣ́къ éсмь.
  • И съ ни́мъ бесѣ́дуя, вни́де и обрѣ́те собрáв­шыяся мнóги:
  • речé же къ ни́мъ: вы́ вѣ́сте, я́ко не лѣ́по éсть мýжу Иудéанину при­­лѣпля́тися или́ при­­ходи́ти ко иноплемéн­нику: и мнѣ́ Бóгъ показá ни еди́наго сквéрна или́ нечи́ста глагóлати человѣ́ка:
  • тѣ́мже и безъ сумнѣ́нiя прiидóхъ при­­звáнъ: вопрошáю вы́ ýбо, ко­ея́ рáди вины́ послáсте по менé?
  • И корни́лiй речé: от­ четвéртаго днé дáже до сегó часá бѣ́хъ постя́ся и въ девя́тый чáсъ моля́ся въ домý мо­éмъ: и сé, мýжъ стá предо мнóю во одéжди свѣ́тлѣ
  • и речé: корни́лiе, услы́шана бы́сть моли́тва твоя́, и ми́лостыни твоя́ помянýшася предъ Бóгомъ:
  • посли́ ýбо во Иоппíю и при­­зови́ Си́мона, и́же нарицáет­ся пéтръ: сéй стрáн­ствуетъ въ домý Си́мона усмаря́ бли́зъ мóря: и́же при­­шéдъ воз­глагóлетъ тебѣ́.
  • А́бiе ýбо послáхъ къ тебѣ́, ты́ же дóбрѣ сотвори́лъ еси́ при­­шéдъ: ны́нѣ ýбо вси́ мы́ предъ Бóгомъ предсто­и́мъ слы́шати вся́ повелѣ́н­ная тебѣ́ от­ Бóга.
  • [Зач. 26.] Отвéрзъ же пéтръ устá, речé: по­и́стин­нѣ разумѣвáю, я́ко не на лицá зри́тъ Бóгъ,
  • но во вся́цѣмъ язы́цѣ боя́йся егó и дѣ́лаяй прáвду прiя́тенъ емý éсть:
  • слóво, éже послá сынóмъ Изрáилевымъ, благовѣ­ст­вýя ми́ръ Иисýсъ Христóмъ: сéй éсть всѣ́мъ Госпóдь:
  • вы́ вѣ́сте глагóлъ бы́в­шiй по всéй Иудéи, начéншiйся от­ Галилéи, по крещéнiи, éже проповѣ́да Иоáн­нъ:
  • Иисýса, и́же от­ назарéта, я́ко помáза егó Бóгъ Дýхомъ святы́мъ и си́лою, и́же прóйде благодáтел­ст­вуя и исцѣля́я вся́ наси́лован­ныя от­ дiáвола, я́ко Бóгъ бя́ше съ ни́мъ:
  • и мы́ есмы́ свидѣ́теле всѣ́хъ, я́же сотвори́ во странѣ́ Иудéйстѣй и во Иерусали́мѣ: егóже и уби́ша, повѣ́шше на дрéвѣ.
  • Сегó Бóгъ воскреси́ въ трéтiй дéнь и дадé емý явлéну бы́ти,
  • не всѣ́мъ лю́демъ, но нáмъ свидѣ́телемъ преднаречéн­нымъ от­ Бóга, и́же съ ни́мъ ядóхомъ и пи́хомъ, по воскресéнiи егó от­ мéртвыхъ:
  • и повелѣ́ нáмъ проповѣ́дати лю́демъ и засвидѣ́тел­ст­вовати, я́ко тóй éсть нарѣчéн­ный от­ Бóга судiя́ живы́мъ и мéртвымъ:
  • о сéмъ вси́ прорóцы свидѣ́тел­ст­вуютъ, оставлéнiе грѣхóвъ прiя́ти и́менемъ егó вся́кому вѣ́ру­ю­щему въ óнь.
  • [Зач. 27.] Ещé же глагóлющу Петрý глагóлы сiя́, нападé Дýхъ святы́й на вся́ слы́шащыя слóво.
  • И ужасóшася и́же от­ обрѣ́занiя вѣ́рнiи, ели́цы прiидóша съ Петрóмъ, я́ко и на язы́ки дáръ святáго Дýха излiя́ся:
  • слы́шаху бо и́хъ глагóлющихъ язы́ки и величáющихъ Бóга. Тогдá от­вѣщá пéтръ:
  • едá вóду воз­брани́ти мóжетъ ктó, éже не крести́тися си́мъ, и́же Дýхъ святы́й прiя́ша, я́коже и мы́?
  • Повелѣ́ же и́мъ крести́тися во и́мя Иисýсъ Христóво. Тогдá моли́ша егó пребы́ти у ни́хъ дни́ нѣ́кiя.
  • Бя́ху же нѣ́цыи во цéркви сýщей во Антiохíи прорóцы и учи́телiе: Варнáва же и Симеóнъ нарицáемый ни́геръ, и лукíй киринéанинъ, и Манаи́лъ со И́родомъ четвертовлáст­никомъ воспитáн­ный, и сáвлъ.
  • Служáщымъ же и́мъ Гóсподеви и постя́щымся, речé Дýхъ святы́й: от­дѣли́те ми́ Варнáву и сáвла на дѣ́ло, на нéже при­­звáхъ и́хъ.
  • Тогдá пости́в­шеся и помоли́в­шеся и воз­лóжше рýки на ня́, от­пусти́ша и́хъ.
  • Сiя́ ýбо, пóслана бы́в­ша от­ Дýха свя́та, снидóста въ селевкíю, от­тýду же от­плы́ста въ ки́пръ,
  • и бы́в­ша въ Салами́нѣ, воз­вѣщáста слóво Бóжiе въ сóнмищихъ Иудéйскихъ: имѣ́яста же и Иоáн­на слугý.
  • Прошéдша же óстровъ дáже до пáфа, обрѣтóста нѣ́ко­его мýжа волхвá лжепрорóка Иудéанина, емýже и́мя Варiисýсъ,
  • и́же бѣ́ со Анѳипáтомъ сéргiемъ пáвломъ, мýжемъ разýмнымъ. Сéй при­­звáвъ Варнáву и сáвла, взыскá услы́шати слóво Бóжiе:
  • сопротивля́шеся же и́ма Ели́ма вóлхвъ, тáко бо сказýет­ся и́мя егó, искíй разврати́ти Анѳипáта от­ вѣ́ры.
  • Сáвлъ же, и́же и пáвелъ, испóлнися Дýха свя́та, и воз­зрѣ́въ нáнь,
  • речé: о, испóлнен­не вся́кiя льсти́ и вся́кiя злóбы, сы́не дiáволь, врáже вся́кiя прáвды, не престáнеши ли развращáя пути́ Госпóдни прáвыя?
  • и ны́нѣ, сé, рукá Госпóдня на тя́, и бýдеши слѣ́пъ, не ви́дя сóлнца до врéмене. Внезáпу же нападé нáнь мрáкъ и тмá, и осязáя искá­ше вождá.
  • Тогдá ви́дѣвъ Анѳипáтъ бы́в­шее, вѣ́рова, дивя́ся о учéнiи Госпóдни.
  • [Зач. 32.] Отвéзшеся же от­ пáфа пáвелъ и сýщiи съ ни́мъ, прiидóша въ пергíю памфилíйскую: Иоáн­нъ же, от­лучи́вся от­ ни́хъ, воз­врати́ся во Иерусали́мъ.
  • Они́ же, прошéдше от­ пергíи, прiидóша во Антiохíю писидíйскую, и в­шéдше въ сóнмище въ дéнь суббóтный, сѣдóша.
  • По чтéнiи же закóна и прорóкъ, послáша начáлницы сóнмища къ ни́мъ, глагóлюще: мýжiе брáтiе, áще éсть слóво въ вáсъ утѣшéнiя къ лю́демъ, глагóлите.
  • Востáвъ же пáвелъ и помаáвъ рукóю, речé: мýжiе Изрáилтяне и боя́щiися Бóга, услы́шите:
  • Бóгъ людíй си́хъ избрá отцы́ нáшя и лю́ди воз­несé въ при­­шéл­ст­вiи въ земли́ Еги́петстѣй, и мы́шцею высóкою изведé и́хъ изъ нея́
  • и до четы́редесяти лѣ́тъ препитá и́хъ въ пусты́ни:
  • и низложи́въ язы́къ сéдмь въ земли́ Ханаáнстѣй, дадé и́мъ въ наслѣ́дiе зéмлю и́хъ,
  • и по си́хъ, я́ко лѣ́тъ четы́реста и пятьдеся́тъ, дадé и́мъ судiи́ до самуи́ла прорóка:
  • и от­тýду проси́ша царя́, и дадé и́мъ Бóгъ Саýла сы́на ки́сова, мýжа от­ колѣ́на Венiами́нова, лѣ́тъ четы́редесять:
  • и престáвль егó, воз­дви́же и́мъ Дави́да въ царя́, емýже и речé свидѣ́тел­ст­вовавъ: обрѣтóхъ Дави́да сы́на Иессéова, мýжа по сéрдцу мо­емý, и́же сотвори́тъ вся́ хотѣ́нiя моя́.
  • От сегó сѣ́мене Бóгъ по обѣтовáнiю воз­дви́же Изрáилю спасéнiе Иисýса,
  • проповѣ́дав­шу Иоáн­ну предъ лицéмъ вни́тiя егó крещéнiе покая́нiя всѣ́мъ лю́демъ Изрáилевымъ.
  • [Зач. 33.] И я́коже скончавá­ше Иоáн­нъ течéнiе, глагóлаше: когó мя́ непщýете бы́ти? нѣ́смь áзъ, но сé, грядéтъ по мнѣ́, емýже нѣ́смь достóинъ разрѣши́ти ремéнь сапогý егó.
  • Мýжiе брáтiе, сы́нове рóда Авраáмля, и и́же въ вáсъ боя́щiися Бóга, вáмъ слóво спасéнiя сегó послáся.
  • Живýщiи бо во Иерусали́мѣ и кня́зи и́хъ, сегó не разумѣ́в­ше, и глáсы прорóческiя по вся́ суббóты чтóмыя, осуди́в­ше [егó], испóлниша,
  • и ни еди́ныя вины́ смéртныя обрѣ́тше, проси́ша у пилáта уби́ти егó:
  • я́коже скончáша вся́, я́же о нéмъ пи́сана, снéмше съ дрéва, положи́ша во грóбѣ.
  • Бóгъ же воскреси́ егó от­ мéртвыхъ:
  • и́же явля́шеся во дни́ мнóги совоз­шéдшымъ съ ни́мъ от­ Галилéи во Иерусали́мъ, и́же ны́нѣ сýть свидѣ́телiе егó къ лю́демъ.
  • И мы́ вáмъ благовѣ­ст­вýемъ обѣтовáнiе бы́в­шее ко отцéмъ, я́ко сié Бóгъ испóлнилъ éсть нáмъ чáдомъ и́хъ, воз­дви́гъ Иисýса,
  • я́коже и во псалмѣ́ вторѣ́мъ пи́сано éсть: Сы́нъ мóй еси́ ты́, áзъ днéсь роди́хъ тя́.
  • А я́коже воскреси́ егó от­ мéртвыхъ, не ктомý хотя́ща воз­врати́тися во истлѣ́нiе, си́це речé: я́ко дáмъ вáмъ преподóбная Дави́дова вѣ́рная.
  • Тѣ́мже и въ другóмъ глагóлетъ: не дáси преподобному тво­емý ви́дѣти истлѣ́нiя.
  • Дави́дъ бо, сво­емý рóду послужи́въ Бóжiимъ совѣ́томъ, ýспе, и при­­ложи́ся ко отцéмъ сво­и́мъ, и ви́дѣ истлѣ́нiе:
  • а егóже Бóгъ воз­дви́же, не ви́дѣ истлѣ́нiя.
  • Вѣ́домо ýбо да бýдетъ вáмъ, мýжiе брáтiе, я́ко егó рáди вáмъ оставлéнiе грѣхóвъ проповѣ́дает­ся:
  • и от­ всѣ́хъ, от­ ни́хже не воз­могóсте въ закóнѣ Моисéовѣ оправди́тися, о сéмъ вся́къ вѣ́руяй оправдáет­ся.
  • Блюди́те ýбо, да не прiи́детъ на вáсъ рѣчéн­ное во прорóцѣхъ:
  • ви́дите, неради́вiи, и чуди́теся, и ýзрите и исчéзнете: я́ко дѣ́ло áзъ содѣ́лаю во дни́ вáшя, емýже не и́мате вѣ́ровати, áще ктó повѣ́сть вáмъ.
  • Исходя́щымъ же и́мъ от­ сóнмища Иудéйска, моля́ху язы́цы въ другýю суббóту глагóлатися и́мъ глагóломъ си́мъ:
  • разшéдшуся же собóру, послѣ́доваша мнóзи от­ иудéй и чести́выхъ при­­шлéцъ пáвлу и Варнáвѣ, и́же, глагóлюща и́мъ, увѣщáста и́хъ пребывáти въ благодáти Бóжiей.
  • Во грядýщую же суббóту мáло не вéсь грáдъ собрáся послýшати слóва Бóжiя:
  • ви́дѣв­ше же Иудéе нарóды, испóлнишася зáвисти и вопреки́ глагóлаху глагóлемымъ от­ пáвла, сопроти́въ глагóлюще и хуля́ще.
  • Дерзнýв­ша же пáвелъ и Варнáва рекóста: вáмъ бѣ́ лѣ́по пéрвѣе глагóлати слóво Бóжiе: а понéже от­вергóсте é и недостóйны творитé сáми себé вѣ́чному животý, сé, обращáемся во язы́ки:
  • тáко бо заповѣ́да нáмъ Госпóдь: положи́хъ тя́ во свѣ́тъ язы́комъ, éже бы́ти тебѣ́ во спасéнiе дáже до послѣ́днихъ земли́.
  • Слы́шаще же язы́цы рáдовахуся и слáвляху слóво Госпóдне, и вѣ́роваша, ели́цы учинéни бя́ху въ жи́знь вѣ́чную:
  • проношá­шеся же слóво Госпóдне по всéй странѣ́.
  • Иудéе же наусти́ша чести́выя жены́ и благообрáзныя и старѣ́йшины грáда, и воз­двигóша гонéнiе на пáвла и Варнáву, и изгнáша я́ от­ предѣ́лъ сво­и́хъ.
  • О́на же, от­ря́сша прáхъ от­ нóгъ сво­и́хъ на ни́хъ, прiидóста во иконíю.
  • Ученицы́ же исполня́хуся рáдости и Дýха свя́та.
  • [Зач. 3.] При наступлении дня Пятидесятницы все они были единодушно вместе.
  • И внезапно сделался шум с неба, как бы от несущегося сильного ветра, и наполнил весь дом, где они находились.
  • И явились им разделяющиеся языки, как бы огненные, и почили по одному на каждом из них.
  • И исполнились все Духа Святаго, и начали говорить на иных языках, как Дух давал им провещевать.
  • В Иерусалиме же находились Иудеи, люди набожные, из всякого народа под небом.
  • Когда сделался этот шум, собрался народ, и пришел в смятение, ибо каждый слышал их говорящих его наречием.
  • И все изумлялись и дивились, говоря между собою: сии говорящие не все ли Галилеяне?
  • Как же мы слышим каждый собственное наречие, в котором родились.
  • Парфяне, и Мидяне, и Еламиты, и жители Месопотамии, Иудеи и Каппадокии, Понта и Асии,
  • Фригии и Памфилии, Египта и частей Ливии, прилежащих к Киринее, и пришедшие из Рима, Иудеи и прозелиты*, //*Обращенные из язычников.
  • критяне и аравитяне, слышим их нашими языками говорящих о великих делах Божиих?
  • И изумлялись все и, недоумевая, говорили друг другу: что это значит?
  • А иные, насмехаясь, говорили: они напились сладкого вина.
  • [Зач. 4.] Петр же, став с одиннадцатью, возвысил голос свой и возгласил им: мужи Иудейские, и все живущие в Иерусалиме! сие да будет вам известно, и внимайте словам моим:
  • они не пьяны, как вы думаете, ибо теперь третий час дня;
  • но это есть предреченное пророком Иоилем:
  • И будет в последние дни, говорит Бог, излию от Духа Моего на всякую плоть, и будут пророчествовать сыны ваши и дочери ваши; и юноши ваши будут видеть видения, и старцы ваши сновидениями вразумляемы будут.
  • И на рабов Моих и на рабынь Моих в те дни излию от Духа Моего, и будут пророчествовать.
  • И покажу чудеса на небе вверху и знамения на земле внизу, кровь и огонь и курение дыма.
  • Солнце превратится во тьму, и луна – в кровь, прежде нежели наступит день Господень, великий и славный.
  • И будет: всякий, кто призовет имя Господне, спасется.
  • [Зач. 5.] Мужи Израильские! выслушайте слова сии: Иисуса Назорея, Мужа, засвидетельствованного вам от Бога силами и чудесами и знамениями, которые Бог сотворил через Него среди вас, как и сами знаете,
  • Сего, по определенному совету и предведению Божию преданного, вы взяли и, пригвоздив руками беззаконных, убили;
  • но Бог воскресил Его, расторгнув узы смерти, потому что ей невозможно было удержать Его.
  • Ибо Давид говорит о Нем: видел я пред собою Господа всегда, ибо Он одесную меня, дабы я не поколебался.
  • Оттого возрадовалось сердце мое и возвеселился язык мой; даже и плоть моя упокоится в уповании,
  • ибо Ты не оставишь души моей в аде и не дашь святому Твоему увидеть тления.
  • Ты дал мне познать путь жизни, Ты исполнишь меня радостью пред лицем Твоим.
  • Мужи братия! да будет позволено с дерзновением сказать вам о праотце Давиде, что он и умер и погребен, и гроб его у нас до сего дня.
  • Будучи же пророком и зная, что Бог с клятвою обещал ему от плода чресл его воздвигнуть Христа во плоти и посадить на престоле его,
  • Он прежде сказал о воскресении Христа, что не оставлена душа Его в аде, и плоть Его не видела тления.
  • Сего Иисуса Бог воскресил, чему все мы свидетели.
  • Итак Он, быв вознесен десницею Божиею и приняв от Отца обетование Святаго Духа, излил то, что вы ныне видите и слышите.
  • Ибо Давид не восшел на небеса; но сам говорит: сказал Господь Господу моему: седи одесную Меня,
  • доколе положу врагов Твоих в подножие ног Твоих.
  • Итак твердо знай, весь дом Израилев, что Бог соделал Господом и Христом Сего Иисуса, Которого вы распяли.
  • Услышав это, они умилились сердцем и сказали Петру и прочим Апостолам: что нам делать, мужи братия?
  • [Зач. 6.] Петр же сказал им: покайтесь, и да крестится каждый из вас во имя Иисуса Христа для прощения грехов; и полýчите дар Святаго Духа.
  • Ибо вам принадлежит обетование и детям вашим и всем дальним, кого ни призовет Господь Бог наш.
  • И другими многими словами он свидетельствовал и увещевал, говоря: спасайтесь от рода сего развращенного.
  • Итак охотно принявшие слово его крестились, и присоединилось в тот день душ около трех тысяч.
  • И они постоянно пребывали в учении Апостолов, в общении и преломлении хлеба и в молитвах.
  • Был же страх на всякой душе; и много чудес и знамений совершилось через Апостолов в Иерусалиме.
  • Все же верующие были вместе и имели всё общее.
  • И продавали имения и всякую собственность, и разделяли всем, смотря по нужде каждого.
  • И каждый день единодушно пребывали в храме и, преломляя по домам хлеб, принимали пищу в веселии и простоте сердца,
  • хваля Бога и находясь в любви у всего народа. Господь же ежедневно прилагал спасаемых к Церкви.
  • [Зач. 7.] Петр и Иоанн шли вместе в храм в час молитвы девятый.
  • И был человек, хромой от чрева матери его, которого носили и сажали каждый день при дверях храма, называемых Красными, просить милостыни у входящих в храм.
  • Он, увидев Петра и Иоанна перед входом в храм, просил у них милостыни.
  • Петр с Иоанном, всмотревшись в него, сказали: взгляни на нас.
  • И он пристально смотрел на них, надеясь получить от них что-нибудь.
  • Но Петр сказал: серебра и золота нет у меня; а что имею, то даю тебе: во имя Иисуса Христа Назорея встань и ходи.
  • И, взяв его за правую руку, поднял; и вдруг укрепились его ступни и колени,
  • и вскочив, стал, и начал ходить, и вошел с ними в храм, ходя и скача, и хваля Бога.
  • И весь народ видел его ходящим и хвалящим Бога;
  • и узнали его, что это был тот, который сидел у Красных дверей храма для милостыни; и исполнились ужаса и изумления от случившегося с ним.
  • [Зач. 8.] И как исцеленный хромой не отходил от Петра и Иоанна, то весь народ в изумлении сбежался к ним в притвор, называемый Соломонов.
  • Увидев это, Петр сказал народу: мужи Израильские! что дивитесь сему, или что смотрите на нас, как будто бы мы своею силою или благочестием сделали то, что он ходит?
  • Бог Авраама и Исаака и Иакова, Бог отцов наших, прославил Сына Своего Иисуса, Которого вы предали и от Которого отреклись перед лицом Пилата, когда он полагал освободить Его.
  • Но вы от Святого и Праведного отреклись, и просили даровать вам человека убийцу,
  • а Начальника жизни убили. Сего Бог воскресил из мертвых, чему мы свидетели.
  • И ради веры во имя Его, имя Его укрепило сего, которого вы видите и знаете, и вера, которая от Него, даровала ему исцеление сие перед всеми вами.
  • Впрочем я знаю, братия, что вы, как и начальники ваши, сделали это по неведению;
  • Бог же, как предвозвестил устами всех Своих пророков пострадать Христу, так и исполнил.
  • Итак покайтесь и обратитесь, чтобы загладились грехи ваши,
  • [Зач. 20.] да придут времена отрады от лица Господа, и да пошлет Он предназначенного вам Иисуса Христа,
  • Которого небо должно было принять до времен совершения всего, что говорил Бог устами всех святых Своих пророков от века.
  • Моисей сказал отцам: Господь Бог ваш воздвигнет вам из братьев ваших Пророка, как меня, слушайтесь Его во всем, что Он ни будет говорить вам;
  • и будет, что всякая душа, которая не послушает Пророка того, истребится из народа.
  • И все пророки, от Самуила и после него, сколько их ни говорили, также предвозвестили дни сии.
  • Вы сыны пророков и завета, который завещевал Бог отцам вашим, говоря Аврааму: и в семени твоем благословятся все племена земные.
  • Бог, воскресив Сына Своего Иисуса, к вам первым послал Его благословить вас, отвращая каждого от злых дел ваших.
  • [Зач. 10.] Когда они говорили к народу, к ним приступили священники и начальники стражи при храме и саддукеи,
  • досадуя на то, что они учат народ и проповедуют в Иисусе воскресение из мертвых;
  • и наложили на них руки и отдали их под стражу до утра; ибо уже был вечер.
  • Многие же из слушавших слово уверовали; и было число таковых людей около пяти тысяч.
  • На другой день собрались в Иерусалим начальники их и старейшины, и книжники,
  • и Анна первосвященник, и Каиафа, и Иоанн, и Александр, и прочие из рода первосвященнического;
  • и, поставив их посреди, спрашивали: какою силою или каким именем вы сделали это?
  • Тогда Петр, исполнившись Духа Святаго, сказал им: начальники народа и старейшины Израильские!
  • Если от нас сегодня требуют ответа в благодеянии человеку немощному, как он исцелен,
  • то да будет известно всем вам и всему народу Израильскому, что именем Иисуса Христа Назорея, Которого вы распяли, Которого Бог воскресил из мертвых, Им поставлен он перед вами здрав.
  • Он есть камень, пренебреженный вами зиждущими, но сделавшийся главою угла, и нет ни в ком ином спасения,
  • ибо нет другого имени под небом, данного человекам, которым надлежало бы нам спастись.
  • [Зач. 11.] Видя смелость Петра и Иоанна и приметив, что они люди некнижные и простые, они удивлялись, между тем узнавали их, что они были с Иисусом;
  • видя же исцеленного человека, стоящего с ними, ничего не могли сказать вопреки.
  • И, приказав им выйти вон из синедриона, рассуждали между собою,
  • говоря: чтó нам делать с этими людьми? Ибо всем, живущим в Иерусалиме, известно, что ими сделано явное чудо, и мы не можем отвергнуть сего;
  • но, чтобы более не разгласилось это в народе, с угрозою запретим им, чтобы не говорили об имени сем никому из людей.
  • И, призвав их, приказали им отнюдь не говорить и не учить о имени Иисуса.
  • Но Петр и Иоанн сказали им в ответ: суди́те, справедливо ли пред Богом слушать вас более, нежели Бога?
  • Мы не можем не говорить того, что видели и слышали.
  • Они же, пригрозив, отпустили их, не находя возможности наказать их, по причине народа; потому что все прославляли Бога за происшедшее.
  • Ибо лет более сорока было тому человеку, над которым сделалось сие чудо исцеления.
  • [Зач. 12.] Быв отпущены, они пришли к своим и пересказали, что говорили им первосвященники и старейшины.
  • Они же, выслушав, единодушно возвысили голос к Богу и сказали: Владыко Боже, сотворивший небо и землю и море и всё, что в них!
  • Ты устами отца нашего Давида, раба Твоего, сказал Духом Святым: что мятутся язычники, и народы замышляют тщетное?
  • Восстали цари земные, и князи собрались вместе на Господа и на Христа Его.
  • Ибо поистине собрались в городе сем на Святаго Сына Твоего Иисуса, помазанного Тобою, Ирод и Понтий Пилат с язычниками и народом Израильским,
  • чтобы сделать то, чему быть предопределила рука Твоя и совет Твой.
  • И ныне, Господи, воззри на угрозы их, и дай рабам Твоим со всею смелостью говорить слово Твое,
  • тогда как Ты простираешь руку Твою на исцеления и на соделание знамений и чудес именем Святаго Сына Твоего Иисуса.
  • И, по молитве их, поколебалось место, где они были собраны, и исполнились все Духа Святаго, и говорили слово Божие с дерзновением.
  • У множества же уверовавших было одно сердце и одна душа; и никто ничего из имения своего не называл своим, но всё у них было общее.
  • Апостолы же с великою силою свидетельствовали о воскресении Господа Иисуса Христа; и великая благодать была на всех их.
  • Не было между ними никого нуждающегося; ибо все, которые владели землями или домами, продавая их, приносили цену проданного
  • и полагали к ногам Апостолов; и каждому давалось, в чем кто имел нужду.
  • Так Иосия, прозванный от Апостолов Варнавою, что значит – сын утешения, левит, родом Кипрянин,
  • у которого была своя земля, продав ее, принес деньги и положил к ногам Апостолов.
  • [Зач. 13.] Некоторый же муж, именем Анания, с женою своею Сапфирою, продав имение,
  • утаил из цены, с ведома и жены своей, а некоторую часть принес и положил к ногам Апостолов.
  • Но Петр сказал: Анания! Для чего ты допустил сатане вложить в сердце твое мысль солгать Духу Святому и утаить из цены земли?
  • Чем ты владел, не твое ли было, и приобретенное продажею не в твоей ли власти находилось? Для чего ты положил это в сердце твоем? Ты солгал не человекам, а Богу.
  • Услышав сии слова, Анания пал бездыханен; и великий страх объял всех, слышавших это.
  • И встав, юноши приготовили его к погребению и, вынеся, похоронили.
  • Часа через три после сего пришла и жена его, не зная о случившемся.
  • Петр же спросил ее: скажи мне, за столько ли продали вы землю? Она сказала: да, за столько.
  • Но Петр сказал ей: что это согласились вы искусить Духа Господня? вот, входят в двери погребавшие мужа твоего; и тебя вынесут.
  • Вдруг она упала у ног его и испустила дух. И юноши, войдя, нашли ее мертвою и, вынеся, похоронили подле мужа ее.
  • И великий страх объял всю церковь и всех слышавших это.
  • [Зач. 14.] Руками же Апостолов совершались в народе многие знамения и чудеса; и все единодушно пребывали в притворе Соломоновом.
  • Из посторонних же никто не смел пристать к ним, а народ прославлял их.
  • Верующих же более и более присоединялось к Господу, множество мужчин и женщин,
  • так что выносили больных на улицы и полагали на постелях и кроватях, дабы хотя тень проходящего Петра осенила кого из них.
  • Сходились также в Иерусалим многие из окрестных городов, неся больных и нечистыми духами одержимых, которые и исцелялись все.
  • Первосвященник же и с ним все, принадлежавшие к ереси саддукейской, исполнились зависти,
  • и наложили руки свои на Апостолов, и заключили их в народную темницу.
  • Но Ангел Господень ночью отворил двери темницы и, выведя их, сказал:
  • идите и, став в храме, говорите народу все сии слова жизни.
  • [Зач. 15.] Они, выслушав, вошли утром в храм и учили. Между тем первосвященник и которые с ним, придя, созвали синедрион и всех старейшин из сынов Израилевых и послали в темницу привести Апостолов.
  • Но служители, придя, не нашли их в темнице и, возвратившись, донесли,
  • говоря: темницу мы нашли запертою со всею предосторожностью и стражей стоящими перед дверями; но, отворив, не нашли в ней никого.
  • Когда услышали эти слова первосвященник, начальник стражи и прочие первосвященники, недоумевали, что бы это значило.
  • Пришел же некто и донес им, говоря: вот, мужи, которых вы заключили в темницу, стоят в храме и учат народ.
  • Тогда начальник стражи пошел со служителями и привел их без принуждения, потому что боялись народа, чтобы не побили их камнями.
  • Приведя же их, поставили в синедрионе; и спросил их первосвященник, говоря:
  • не запретили ли мы вам накрепко учить о имени сем? и вот, вы наполнили Иерусалим учением вашим и хотите навести на нас кровь Того Человека.
  • Петр же и Апостолы в ответ сказали: должно повиноваться больше Богу, нежели человекам.
  • Бог отцов наших воскресил Иисуса, Которого вы умертвили, повесив на древе.
  • Его возвысил Бог десницею Своею в Начальника и Спасителя, дабы дать Израилю покаяние и прощение грехов.
  • Свидетели Ему в сем мы и Дух Святый, Которого Бог дал повинующимся Ему.
  • Слышав это, они разрывались от гнева и умышляли умертвить их.
  • Встав же в синедрионе, некто фарисей, именем Гамалиил, законоучитель, уважаемый всем народом, приказал вывести Апостолов на короткое время,
  • а им сказал: мужи Израильские! подумайте сами с собою о людях сих, чтó вам с ними делать.
  • Ибо незадолго перед сим явился Февда, выдавая себя за кого-то великого, и к нему пристало около четырехсот человек; но он был убит, и все, которые слушались его, рассеялись и исчезли.
  • После него во время переписи явился Иуда Галилеянин и увлек за собою довольно народа; но он погиб, и все, которые слушались его, рассыпались.
  • И ныне, говорю вам, отстаньте от людей сих и оставьте их; ибо если это предприятие и это дело – от человеков, то оно разрушится,
  • а если от Бога, то вы не можете разрушить его; берегитесь, чтобы вам не оказаться и богопротивниками.
  • Они послушались его; и, призвав Апостолов, били их и, запретив им говорить о имени Иисуса, отпустили их.
  • Они же пошли из синедриона, радуясь, что за имя Господа Иисуса удостоились принять бесчестие.
  • И всякий день в храме и по домам не переставали учить и благовествовать об Иисусе Христе.
  • [Зач. 24.] В Кесарии был некоторый муж, именем Корнилий, сотник из полка, называемого Италийским,
  • благочестивый и боящийся Бога со всем домом своим, творивший много милостыни народу и всегда молившийся Богу.
  • Он в видении ясно видел около девятого часа дня Ангела Божия, который вошел к нему и сказал ему: Корнилий!
  • Он же, взглянув на него и испугавшись, сказал: чтó, Господи? Ангел отвечал ему: молитвы твои и милостыни твои пришли на память пред Богом.
  • Итак пошли людей в Иоппию и призови Симона, называемого Петром.
  • Он гостит у некоего Симона кожевника, которого дом находится при море; он скажет тебе слова, которыми спасешься ты и весь дом твой.
  • Когда Ангел, говоривший с Корнилием, отошел, то он, призвав двоих из своих слуг и благочестивого воина из находившихся при нем
  • и, рассказав им все, послал их в Иоппию.
  • На другой день, когда они шли и приближались к городу, Петр около шестого часа взошел на верх дома помолиться.
  • И почувствовал он голод, и хотел есть. Между тем, как приготовляли, он пришел в исступление
  • и видит отверстое небо и сходящий к нему некоторый сосуд, как бы большое полотно, привязанное за четыре угла и опускаемое на землю;
  • в нем находились всякие четвероногие земные, звери, пресмыкающиеся и птицы небесные.
  • И был глас к нему: встань, Петр, заколи и ешь.
  • Но Петр сказал: нет, Господи, я никогда не ел ничего скверного или нечистого.
  • Тогда в другой раз был глас к нему: что Бог очистил, того ты не почитай нечистым.
  • Это было трижды; и сосуд опять поднялся на небо.
  • Когда же Петр недоумевал в себе, что бы значило видение, которое он видел, – вот, мужи, посланные Корнилием, расспросив о доме Симона, остановились у ворот,
  • и, крикнув, спросили: здесь ли Симон, называемый Петром?
  • Между тем, как Петр размышлял о видении, Дух сказал ему: вот, три человека ищут тебя;
  • встань, сойди и иди с ними, нимало не сомневаясь; ибо Я послал их.
  • [Зач. 25.] Петр, сойдя к людям, присланным к нему от Корнилия, сказал: я тот, которого вы ищете; за каким делом пришли вы?
  • Они же сказали: Корнилий сотник, муж добродетельный и боящийся Бога, одобряемый всем народом Иудейским, получил от святаго Ангела повеление призвать тебя в дом свой и послушать речей твоих.
  • Тогда Петр, пригласив их, угостил. А на другой день, встав, пошел с ними, и некоторые из братий Иоппийских пошли с ним.
  • В следующий день пришли они в Кесарию. Корнилий же ожидал их, созвав родственников своих и близких друзей.
  • Когда Петр входил, Корнилий встретил его и поклонился, пав к ногам его.
  • Петр же поднял его, говоря: встань; я тоже человек.
  • И, беседуя с ним, вошел в дом, и нашел многих собравшихся.
  • И сказал им: вы знаете, что Иудею возбранено сообщаться или сближаться с иноплеменником; но мне Бог открыл, чтобы я не почитал ни одного человека скверным или нечистым.
  • Посему я, будучи позван, и пришел беспрекословно. Итак спрашиваю: для какого дела вы призвали меня?
  • Корнилий сказал: четвертого дня я постился до теперешнего часа, и в девятом часу молился в своем доме, и вот, стал предо мною муж в светлой одежде,
  • и говорит: Корнилий! услышана молитва твоя, и милостыни твои воспомянулись пред Богом.
  • Итак пошли в Иоппию и призови Симона, называемого Петром; он гостит в доме кожевника Симона при море; он придет и скажет тебе.
  • Тотчас послал я к тебе, и ты хорошо сделал, что пришел. Теперь все мы предстоим пред Богом, чтобы выслушать все, что повелено тебе от Бога.
  • [Зач. 26.] Петр отверз уста и сказал: истинно познаю́, что Бог нелицеприятен,
  • но во всяком народе боящийся Его и поступающий по правде приятен Ему.
  • Он послал сынам Израилевым слово, благовествуя мир чрез Иисуса Христа; Сей есть Господь всех.
  • Вы знаете происходившее по всей Иудее, начиная от Галилеи, после крещения, проповеданного Иоанном:
  • как Бог Духом Святым и силою помазал Иисуса из Назарета, и Он ходил, благотворя и исцеляя всех, обладаемых диаволом, потому что Бог был с Ним.
  • И мы свидетели всего, что сделал Он в стране Иудейской и в Иерусалиме, и что наконец Его убили, повесив на древе.
  • Сего Бог воскресил в третий день, и дал Ему являться
  • не всему народу, но свидетелям, предъизбранным от Бога, нам, которые с Ним ели и пили, по воскресении Его из мертвых.
  • И Он повелел нам проповедовать людям и свидетельствовать, что Он есть определенный от Бога Судия живых и мертвых.
  • О Нем все пророки свидетельствуют, что всякий верующий в Него получит прощение грехов именем Его.
  • [Зач. 27.] Когда Петр еще продолжал эту речь, Дух Святый сошел на всех, слушавших слово.
  • И верующие из обрезанных, пришедшие с Петром, изумились, что дар Святаго Духа излился и на язычников,
  • ибо слышали их говорящих языками и величающих Бога. Тогда Петр сказал:
  • кто может запретить креститься водою тем, которые, как и мы, получили Святаго Духа?
  • И велел им креститься во имя Иисуса Христа. Потом они просили его пробыть у них несколько дней.
  • В Антиохии, в тамошней церкви были некоторые пророки и учители: Варнава, и Симеон, называемый Нигер, и Луций Киринеянин, и Манаил, совоспитанник Ирода четвертовластника, и Савл.
  • Когда они служили Господу и постились, Дух Святый сказал: отделите Мне Варнаву и Савла на дело, к которому Я призвал их.
  • Тогда они, совершив пост и молитву и возложив на них руки, отпустили их.
  • Сии, быв посланы Духом Святым, пришли в Селевкию, а оттуда отплыли в Кипр;
  • и, быв в Саламине, проповедовали слово Божие в синагогах Иудейских; имели же при себе и Иоанна для служения.
  • Пройдя весь остров до Пафа, нашли они некоторого волхва, лжепророка, Иудеянина, именем Вариисуса,
  • который находился с проконсулом Сергием Павлом, мужем разумным. Сей, призвав Варнаву и Савла, пожелал услышать слово Божие.
  • А Елима волхв (ибо тó значит имя его) противился им, стараясь отвратить проконсула от веры.
  • Но Савл, он же и Павел, исполнившись Духа Святаго и устремив на него взор,
  • сказал: о, исполненный всякого коварства и всякого злодейства, сын диавола, враг всякой правды! перестанешь ли ты совращать с прямых путей Господних?
  • И ныне вот, рука Господня на тебя: ты будешь слеп и не увидишь солнца до времени. И вдруг напал на него мрак и тьма, и он, обращаясь туда и сюда, искал вожатого.
  • Тогда проконсул, увидев происшедшее, уверовал, дивясь учению Господню.
  • [Зач. 32.] Отплыв из Пафа, Павел и бывшие при нем прибыли в Пергию, в Памфилии. Но Иоанн, отделившись от них, возвратился в Иерусалим.
  • Они же, проходя от Пергии, прибыли в Антиохию Писидийскую и, войдя в синагогу в день субботний, сели.
  • После чтения закона и пророков, начальники синагоги послали сказать им: мужи братия! если у вас есть слово наставления к народу, говорите.
  • Павел, встав и дав знак рукою, сказал: мужи Израильтяне и боящиеся Бога! послушайте.
  • Бог народа сего избрал отцов наших и возвысил сей народ во время пребывания в земле Египетской, и мышцею вознесенною вывел их из нее,
  • и около сорока лет времени питал их в пустыне.
  • И, истребив семь народов в земле Ханаанской, разделил им в наследие землю их.
  • И после сего, около четырехсот пятидесяти лет, давал им судей до пророка Самуила.
  • Потом просили они царя, и Бог дал им Саула, сына Кисова, мужа из колена Вениаминова. Так прошло лет сорок.
  • Отринув его, поставил им царем Давида, о котором и сказал, свидетельствуя: нашел Я мужа по сердцу Моему, Давида, сына Иессеева, который исполнит все хотения Мои.
  • Из его-то потомства Бог по обетованию воздвиг Израилю Спасителя Иисуса.
  • Перед самым явлением Его Иоанн проповедовал крещение покаяния всему народу Израильскому.
  • [Зач. 33.] При окончании же поприща своего, Иоанн говорил: за кого почитаете вы меня? я не тот; но вот, идет за мною, у Которого я недостоин развязать обувь на ногах.
  • Мужи братия, дети рода Авраамова, и боящиеся Бога между вами! вам послано слово спасения сего.
  • Ибо жители Иерусалима и начальники их, не узнав Его и осудив, исполнили слова пророческие, читаемые каждую субботу,
  • и, не найдя в Нем никакой вины, достойной смерти, просили Пилата убить Его.
  • Когда же исполнили всё написанное о Нем, то, сняв с древа, положили Его во гроб.
  • Но Бог воскресил Его из мертвых.
  • Он в продолжение многих дней являлся тем, которые вышли с Ним из Галилеи в Иерусалим и которые ныне суть свидетели Его перед народом.
  • И мы благовествуем вам, что обетование, данное отцам, Бог исполнил нам, детям их, воскресив Иисуса,
  • как и во втором псалме написано: Ты Сын Мой: Я ныне родил Тебя.
  • А что воскресил Его из мертвых, так что Он уже не обратится в тление, о сем сказал так: Я дам вам милости, обещанные Давиду, верно.
  • Посему и в другом месте говорит: не дашь Святому Твоему увидеть тление.
  • Давид, в свое время послужив изволению Божию, почил и приложился к отцам своим, и увидел тление;
  • а Тот, Которого Бог воскресил, не увидел тления.
  • Итак, да будет известно вам, мужи братия, что ради Него возвещается вам прощение грехов;
  • и во всем, в чем вы не могли оправдаться законом Моисеевым, оправдывается Им всякий верующий.
  • Берегитесь же, чтобы не пришло на вас сказанное у пророков:
  • смотрите, презрители, подивитесь и исчезните; ибо Я делаю дело во дни ваши, дело, которому не поверили бы вы, если бы кто рассказывал вам.
  • При выходе их из Иудейской синагоги язычники просили их говорить о том же в следующую субботу.
  • Когда же собрание было распущено, то многие Иудеи и чтители Бога, обращенные из язычников, последовали за Павлом и Варнавою, которые, беседуя с ними, убеждали их пребывать в благодати Божией.
  • В следующую субботу почти весь город собрался слушать слово Божие.
  • Но Иудеи, увидев народ, исполнились зависти и, противореча и злословя, сопротивлялись тому, что говорил Павел.
  • Тогда Павел и Варнава с дерзновением сказали: вам первым надлежало быть проповедану слову Божию, но как вы отвергаете его и сами себя делаете недостойными вечной жизни, то вот, мы обращаемся к язычникам.
  • Ибо так заповедал нам Господь: Я положил Тебя во свет язычникам, чтобы Ты был во спасение до края земли.
  • Язычники, слыша это, радовались и прославляли слово Господне, и уверовали все, которые были предуставлены к вечной жизни.
  • И слово Господне распространялось по всей стране.
  • Но Иудеи, подстрекнув набожных и почетных женщин и первых в городе людей, воздвигли гонение на Павла и Варнаву и изгнали их из своих пределов.
  • Они же, отрясши на них прах от ног своих, пошли в Иконию.
  • А ученики исполнялись радости и Духа Святаго.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта