Скрыть
2:3
2:5
2:6
2:7
2:8
2:9
2:10
2:11
2:12
2:13
2:14
2:15
2:16
2:18
2:19
2:20
2:22
2:23
2:25
2:26
2:27
2:37
2:38
2:40
2:41
2:42
2:43
2:45
Глава 8 
8:2
8:4
8:5
8:6
8:8
8:9
8:10
8:11
8:13
8:14
8:15
8:16
8:18
8:19
8:21
8:22
8:24
8:25
8:26
8:28
8:29
8:30
8:31
8:32
8:34
8:35
8:36
8:38
8:39
8:40
Глава 10 
10:1
10:2
10:3
10:4
10:5
10:7
10:8
10:9
10:10
10:11
10:13
10:14
10:16
10:17
10:18
10:19
10:21
10:22
10:24
10:25
10:27
10:29
10:30
10:31
10:32
10:33
10:35
10:42
10:44
10:45
10:48
Церковнославянский (рус)
[Зач. 3.] И егда́ скончава́шася дні́е Пятьдеся́тницы, бѣ́ша вси́ апо́столи единоду́шно вку́пѣ.
И бы́сть внеза́пу съ небесе́ шу́мъ, я́ко носи́му дыха́нiю бу́рну, и испо́лни ве́сь до́мъ, идѣ́же бя́ху сѣдя́ще:
и яви́шася и́мъ раздѣле́ни язы́цы я́ко о́гнен­ни, сѣ́де же на еди́нѣмъ ко́­емждо и́хъ.
И испо́лнишася вси́ Ду́ха Свя́та и нача́ша глаго́лати ины́ми язы́ки, я́коже Ду́хъ дая́ше и́мъ провѣщава́ти.
Бя́ху же во Иерусали́мѣ живу́щiи Иуде́е, му́жiе благоговѣ́йнiи, от­ всего́ язы́ка, и́же подъ небесе́мъ.
Бы́в­шу же гла́су сему́, сни́деся наро́дъ и смяте́ся, я́ко слы́шаху еди́нъ кі́йждо и́хъ сво­и́мъ язы́комъ глаго́лющихъ и́хъ.
Дивля́хуся же вси́ и чудя́хуся, глаго́люще дру́гъ ко дру́гу: не се́ ли, вси́ сі́и су́ть глаго́лющiи Галиле́ане?
и ка́ко мы́ слы́шимъ кі́йждо сво́й язы́къ на́шъ, въ не́мже роди́хомся,
Па́рѳяне и Ми́дяне и Елами́те, и живу́щiи въ Месо­пота́мiи, во Иуде́и же и Каппадокі́и, въ По́нтѣ и во Асі́и,
во Фригі́и же и Памфилі́и, во Еги́птѣ и страна́хъ Ливи́и, я́же при­­ Кирині́и, и при­­ходя́щiи Ри́мляне, Иуде́е же и при­­ше́лцы,
Кри́тяне и Ара́вляне, слы́шимъ глаго́лющихъ и́хъ на́шими язы́ки вели́чiя Бо́жiя?
Ужаса́хуся же вси́ и недо­умѣва́хуся, дру́гъ ко дру́гу глаго́люще: что́ у́бо хо́щетъ сiе́ бы́ти?
Ині́и же руга́ющеся глаго́лаху, я́ко вино́мъ испо́лнени су́ть.
[Зач. 4.] Ста́въ же Пе́тръ со едино­на́­де­сятьми, воз­дви́же гла́съ сво́й и рече́ и́мъ: му́жiе Иуде́йстiи и живу́щiи во Иерусали́мѣ вси́, сiе́ ва́мъ разу́мно да бу́детъ, и внуши́те глаго́лы моя́:
не бо́, я́коже вы́ непщу́ете, сі́и пiя́ни су́ть, е́сть бо ча́съ тре́тiй дне́:
но сiе́ е́сть рѣче́н­ное проро́комъ Иои́лемъ:
и бу́детъ въ послѣ́днiя дни́, глаго́летъ Госпо́дь, излiю́ от­ Ду́ха Мо­его́ на вся́ку пло́ть, и прореку́тъ сы́нове ва́ши и дще́ри ва́шя, и ю́ноши ва́ши видѣ́нiя у́зрятъ, и ста́рцы ва́ши со́нiя ви́дятъ:
и́бо на рабы́ Моя́ и на рабы́ни Моя́ во дни́ о́ны излiю́ от­ Ду́ха Мо­его́, и прореку́тъ:
и да́мъ чудеса́ на небеси́ горѣ́ и зна́менiя на земли́ ни́зу, кро́вь и о́гнь и куре́нiе ды́ма:
со́лнце преложи́т­ся во тму́, и луна́ въ кро́вь, пре́жде да́же не прiити́ дню́ Госпо́дню вели́кому и просвѣще́н­ному:
и бу́детъ, вся́къ, и́же а́ще при­­зове́тъ и́мя Госпо́дне, спасе́т­ся.
[Зач. 5.] Му́жiе Изра́илстiи, послу́шайте слове́съ си́хъ: Иису́са Назоре́а, Му́жа от­ Бо́га извѣ́­ст­вован­на въ ва́съ си́лами и чудесы́ и зна́менiи, я́же сотвори́ Тѣ́мъ Бо́гъ посредѣ́ ва́съ, я́коже и са́ми вѣ́сте,
сего́ нарекова́н­нымъ совѣ́томъ и проразумѣ́нiемъ Бо́жiимъ пре́дана прiе́мше, рука́ми беззако́н­ныхъ при­­гво́ждше уби́сте:
Его́же Бо́гъ воскреси́, разрѣши́въ болѣ́зни сме́ртныя, я́коже не бя́ше мо́щно держи́му бы́ти Ему́ от­ нея́.
Дави́дъ бо глаго́летъ о Не́мъ: предзрѣ́хъ Го́спода предо мно́ю вы́ну, я́ко о десну́ю мене́ е́сть, да не подви́жуся:
сего́ ра́ди воз­весели́ся се́рдце мое́, и воз­ра́довася язы́къ мо́й: еще́ же и пло́ть моя́ всели́т­ся на упова́нiи,
я́ко не оста́виши души́ мо­ея́ во а́дѣ, ниже́ да́си преподобному Тво­ему́ ви́дѣти истлѣ́нiя:
сказа́лъ ми́ еси́ пути́ живота́: испо́лниши мя́ весе́лiя съ лице́мъ Тво­и́мъ.
Му́жiе бра́тiе, досто́итъ рещи́ съ дерзнове́нiемъ къ ва́мъ о патрiа́рсѣ Дави́дѣ, я́ко и у́мре и погребе́нъ бы́сть, и гро́бъ его́ е́сть въ на́съ да́же до дне́ сего́:
проро́къ у́бо сы́й и вѣ́дый, я́ко кля́твою кля́т­ся ему́ Бо́гъ от­ плода́ чре́слъ его́ по пло́ти воз­дви́гнути Христа́ и посади́ти Его́ на престо́лѣ его́,
предви́дѣвъ глаго́ла о воскресе́нiи Христо́вѣ, я́ко не оста́вися душа́ Его́ во а́дѣ, ни пло́ть Его́ ви́дѣ истлѣ́нiя.
Сего́ Иису́са воскреси́ Бо́гъ, ему́же вси́ мы́ есмы́ свидѣ́телiе.
Десни́цею у́бо Бо́жiею воз­несе́ся, и обѣтова́нiе Свята́го Ду́ха прiе́мь от­ Отца́, излiя́ сiе́, е́же вы́ ны́нѣ ви́дите и слы́шите.
Не бо́ Дави́дъ взы́де на небеса́, глаго́летъ бо са́мъ: рече́ Госпо́дь Го́сподеви мо­ему́: сѣди́ о десну́ю Мене́,
до́ндеже положу́ враги́ Твоя́ подно́жiе но́гъ Тво­и́хъ.
Тве́рдо у́бо да разумѣ́етъ ве́сь до́мъ Изра́илевъ, я́ко и Го́спода и Христа́ его́ Бо́гъ сотвори́лъ е́сть, Сего́ Иису́са, Его́же вы́ распя́сте.
Слы́шав­ше же умили́шася се́рдцемъ и рѣ́ша къ Петру́ и про́чымъ апо́столомъ: что́ сотвори́мъ, му́жiе бра́тiе?
[Зач. 6.] Пе́тръ же рече́ къ ни́мъ: пока́йтеся, и да крести́т­ся кі́йждо ва́съ во и́мя Иису́са Христа́ во оставле́нiе грѣхо́въ: и прiи́мете да́ръ Свята́го Ду́ха:
ва́мъ бо е́сть обѣтова́нiе и ча́домъ ва́шымъ и всѣ́мъ да́льнимъ, ели́ки а́ще при­­зове́тъ Госпо́дь Бо́гъ на́шъ.
И ины́ми словесы́ мно́жайшими засвидѣ́тел­ст­воваше и моля́ше я́, глаго́ля: спаси́теся от­ ро́да стропти́ваго сего́.
И́же у́бо любе́зно прiя́ша сло́во его́, крести́шася: и при­­ложи́шася въ де́нь то́й ду́шъ я́ко три́ ты́сящы:
бя́ху же терпя́ще во уче́нiи апо́столъ и во обще́нiи и въ преломле́нiи хлѣ́ба и въ моли́твахъ.
Бы́сть же на вся́кой души́ стра́хъ: мно́га бо чудеса́ и зна́менiя апо́столы бы́ша во Иерусали́мѣ.
Стра́хъ же ве́лiй бя́ше на всѣ́хъ и́хъ. Вси́ же вѣ́ровав­шiи бя́ху вку́пѣ и имя́ху вся́ о́бща:
и стяжа́нiя и имѣ́нiя продая́ху, и раздая́ху всѣ́мъ, его́же а́ще кто́ тре́боваше:
по вся́ же дни́ терпя́ще единоду́шно въ це́ркви и ломя́ще по домо́мъ хлѣ́бъ, прiима́ху пи́щу въ ра́дости и въ простотѣ́ се́рдца,
хва́ляще Бо́га и иму́ще благода́ть у всѣ́хъ люді́й. Госпо́дь же при­­лага́­ше по вся́ дни́ Це́ркви спаса́ющыяся.
Са́влъ же бѣ́ со­изволя́я убі́й­ст­ву его́. Бы́сть же въ то́й де́нь гоне́нiе ве́лiе на це́рковь Иерусали́мскую: вси́ же разсѣ́яшася по страна́мъ Иуде́йскимъ и Самари́йскимъ, кромѣ́ апо́столъ:
погребо́ша же Стефа́на му́жiе благоговѣ́йнiи и сотвори́ша пла́чь ве́лiй надъ ни́мъ.
Са́влъ же озлобля́ше це́рковь, въ до́мы входя́, и влачя́ му́жы и жены́, предая́ше въ темни́цу.
Разсѣ́яв­шiися же прохожда́ху, благовѣ­ст­ву́юще сло́во.
[Зач. 18.] Фили́ппъ же соше́дъ во гра́дъ Самарі́йскiй, проповѣ́даше и́мъ Христа́:
внима́ху же наро́ди глаго́лемымъ от­ Фили́ппа единоду́шно, слы́шаще и ви́дяще зна́менiя, я́же творя́ше:
ду́си бо нечи́стiи от­ мно́гихъ иму́щихъ я́, вопiю́ще гла́сомъ ве́лiимъ, исхожда́ху, мно́зи же разсла́блен­нiи и хро́мiи исцѣли́шася:
и бы́сть ра́дость ве́лiя во гра́дѣ то́мъ.
Му́жъ же нѣ́кiй, и́менемъ Си́монъ, пре́жде бѣ́ во гра́дѣ волхву́я и удивля́я язы́къ Самарі́йскiй, глаго́ля нѣ́ко­его бы́ти себе́ вели́ка,
ему́же внима́ху вси́ от­ ма́ла да́же до вели́ка, глаго́люще: се́й е́сть си́ла Бо́жiя вели́кая.
Внима́ху же ему́, зане́ дово́лно вре́мя волхвова́нiи удивля́ше и́хъ.
Егда́ же вѣ́роваша Фили́ппу благовѣ­ст­ву́ющу я́же о Ца́р­ст­вiи Бо́жiи и о и́мени Иису́съ Христо́вѣ, креща́хуся му́жiе же и жены́.
Си́монъ же и са́мъ вѣ́рова и кре́щься бѣ́ пребыва́я у Фили́ппа: ви́дя же си́лы и зна́менiя ве́лiя быва́ема, ужа́сенъ дивля́шеся.
Слы́шав­ше же и́же во Иерусали́мѣ апо́столи, я́ко прiя́тъ Самарі́а сло́во Бо́жiе, посла́ша къ ни́мъ Петра́ и Иоа́н­на,
и́же соше́дше помоли́шася о ни́хъ, я́ко да прiи́мутъ Ду́ха Свята́го:
еще́ бо ни на еди́наго и́хъ бѣ́ при­­ше́лъ, то́чiю креще́ни бя́ху во и́мя Го́спода Иису́са:
тогда́ воз­ложи́ша ру́цѣ на ня́, и прiя́ша Ду́ха Свята́го.
[Зач. 19.] Ви́дѣвъ же Си́монъ, я́ко воз­ложе́нiемъ ру́къ апо́столскихъ дае́т­ся Ду́хъ Святы́й, при­­несе́ и́мъ сребро́,
глаго́ля: дади́те и мнѣ́ вла́сть сiю́, да, на него́же а́ще положу́ ру́цѣ, прiи́метъ Ду́ха Свята́го.
Пе́тръ же рече́ къ нему́: сребро́ твое́ съ тобо́ю да бу́детъ въ поги́бель, я́ко да́ръ Бо́жiй непщева́лъ еси́ сребро́мъ стяжа́ти:
нѣ́сть ти́ ча́сти ни жре́бiя въ словеси́ се́мъ, и́бо се́рдце твое́ нѣ́сть пра́во предъ Бо́гомъ:
пока́йся у́бо о зло́бѣ тво­е́й се́й и моли́ся Бо́гу, а́ще у́бо от­пу́стит­ся ти́ помышле́нiе се́рдца тво­его́:
въ же́лчи бо го́рести и сою́зѣ непра́вды зрю́ тя́ су́ща.
Отвѣща́въ же Си́монъ рече́: помоли́теся вы́ о мнѣ́ ко Го́споду, я́ко да ничто́же си́хъ на́йдетъ на мя́, я́же реко́сте.
Они́ же у́бо, засвидѣ́тел­ст­вовав­ше и глаго́лав­ше сло́во Госпо́дне, воз­врати́шася во Иерусали́мъ и мно́гимъ ве́семъ Самари́йскимъ благовѣсти́ша.
[Зач. 20.] А́нгелъ же Госпо́день рече́ къ Фили́ппу, глаго́ля: воста́ни и иди́ на полу́дне, на пу́ть сходя́щiй от­ Иерусали́ма въ Га́зу: и то́й е́сть пу́стъ.
И воста́въ по́йде: и се́, му́жъ Му́ринъ, евну́хъ си́ленъ Кандакі́и цари́цы Му́ринскiя, и́же бѣ́ надъ всѣ́ми сокро́вищи ея́, и́же прiи́де поклони́тися во Иерусали́мъ:
бѣ́ же воз­враща́яся, и сѣдя́ на колесни́цѣ сво­е́й, чтя́ше проро́ка Иса́iю.
Рече́ же Ду́хъ къ Фили́ппу: при­­ступи́ и при­­лѣпи́ся колесни́цѣ се́й.
Прите́къ же Фили́ппъ услы́ша его́ чту́ща проро́ка Иса́iю и рече́: у́бо разумѣ́еши ли, я́же чте́ши?
О́нъ же рече́: ка́ко у́бо могу́ [разумѣ́ти], а́ще не кто́ наста́витъ мя́? Умоли́ же Фили́ппа, да воз­ше́дъ ся́детъ съ ни́мъ.
Сло́во же Писа́нiя, е́же чтя́ше, бѣ́ сiе́: я́ко овча́ на заколе́нiе веде́ся, и я́ко а́гнецъ пря́мо стригу́щему его́ безгла́сенъ, та́ко не от­верза́етъ у́стъ Сво­и́хъ:
во смире́нiи Его́ су́дъ Его́ взя́т­ся, ро́дъ же Его́ кто́ исповѣ́сть? Я́ко взе́млет­ся от­ земли́ живо́тъ Его́.
Отвѣща́въ же ка́женикъ къ Фили́ппу, рече́: молю́ тя, о ко́мъ проро́къ глаго́летъ сiе́? О себѣ́ ли, или́ о инѣ́мъ нѣ́ко­емъ?
Отве́рзъ же Фили́ппъ уста́ своя́ и наче́нъ от­ Писа́нiя сего́, благовѣсти́ ему́ Иису́са.
Я́коже идя́ху путе́мъ, прiидо́ша на нѣ́кую во́ду, и рече́ ка́женикъ: се́, вода́: что́ воз­браня́етъ ми́ крести́тися?
Рече́ же ему́ Фили́ппъ: а́ще вѣ́руеши от­ всего́ се́рдца тво­его́, мо́щно ти́ е́сть. Отвѣща́въ же рече́: вѣ́рую Сы́на Бо́жiя бы́ти Иису́са Христа́.
И повелѣ́ ста́ти колесни́цѣ: и снидо́ста о́ба на во́ду, Фили́ппъ же и ка́женикъ: и крести́ его́.
Егда́ же изыдо́ста от­ воды́, Ду́хъ Святы́й нападе́ на ка́женика: А́нгелъ же Госпо́день восхи́ти Фили́ппа, и не ви́дѣ его́ ктому́ ка́женикъ, идя́ше бо въ пу́ть сво́й ра́дуяся.
[Зач. 21.] Фили́ппъ же обрѣ́теся во Азо́тѣ и проходя́ благовѣ­ст­вова́­ше градо́мъ всѣ́мъ, до́ндеже прiити́ ему́ въ Кесарі́ю.
[Зач. 24.] Му́жъ же нѣ́кiй бѣ́ въ Кесарі́и, и́менемъ Корни́лiй, со́тникъ от­ спи́ры нарица́ющiяся Италі́йскiя,
благоговѣ́инъ и боя́йся Бо́га со всѣ́мъ до́момъ сво­и́мъ, творя́й ми́лостыни мно́ги лю́демъ и моля́йся Бо́гу всегда́:
ви́дѣ въ видѣ́нiи я́вѣ, я́ко въ ча́съ девя́тый дне́, А́нгела Бо́жiя сше́дша къ нему́ и ре́кша ему́: Корни́лiе.
О́нъ же воз­зрѣ́въ на́нь и при­­стра́­шенъ бы́въ рече́: что́ е́сть, Го́споди? Рече́ же ему́: моли́твы твоя́ и ми́лостыни твоя́ взыдо́ша на па́мять предъ Бо́га:
и ны́нѣ посли́ во Иоппі́ю муже́й и при­­зови́ Си́мона, нарица́емаго Петра́:
се́й стра́н­ствуетъ у нѣ́ко­его Си́мона усмаря́, ему́же е́сть до́мъ при­­ мо́ри: то́й рече́тъ тебѣ́ глаго́лы, въ ни́хже спасе́шися ты́ и ве́сь до́мъ тво́й.
И я́коже отъи́де А́нгелъ глаго́ляй Корни́лiю, при­­гласи́въ два́ от­ рабо́въ сво­и́хъ и во́ина благо­чести́ва от­ служа́щихъ ему́
и сказа́въ и́мъ вся́, посла́ и́хъ во Иоппі́ю.
Во­у́трiе же, путьше́­ст­ву­ю­щымъ и́мъ и ко гра́ду при­­ближа́ющымся, взы́де Пе́тръ на го́рницу помоли́тися, о часѣ́ шестѣ́мъ.
Бы́сть же прiа́лченъ и хотя́ше вкуси́ти: гото́вящымъ же о́нѣмъ, нападе́ на́нь у́жасъ,
и ви́дѣ не́бо от­ве́рсто и сходя́щъ на́нь сосу́дъ нѣ́кiй, я́ко плащани́цу ве́лiю, по четы́ремъ кра́емъ при­­вя́занъ и ни́зу спуща́емь на зе́млю,
въ не́мже бя́ху вся́ четвероно́гая земли́ и звѣ́рiе и га́ди и пти́цы небе́сныя.
И бы́сть гла́съ къ нему́: воста́въ, Пе́тре, заколи́ и я́ждь.
Пе́тръ же рече́: ника́коже, Го́споди, я́ко николи́же ядо́хъ вся́ко скве́рно или́ нечи́сто.
И [се́] гла́съ па́ки къ нему́ втори́цею: я́же Бо́гъ очи́стилъ е́сть, ты́ не скверни́.
Сі́е же бы́сть три́щи: и па́ки взя́ся сосу́дъ на не́бо.
Я́коже въ себѣ́ недо­умѣва́­шеся Пе́тръ, что́ бы бы́ло видѣ́нiе, е́же ви́дѣ, и се́, му́жiе по́слан­нiи от­ Корни́лiа, вопро́шше и увѣ́дѣв­ше до́мъ Си́моновъ, ста́ша предъ враты́
и воз­гла́шше вопроша́ху, а́ще Си́монъ, нарица́емый Пе́тръ, здѣ́ стра́н­ствуетъ.
Петру́ же размышля́ющу о видѣ́нiи, рече́ ему́ Ду́хъ: се́, му́жiе трiе́ и́щутъ тебе́:
но воста́въ сни́ди и иди́ съ ни́ми, ничто́же разсужда́я: зане́ А́зъ посла́хъ и́хъ.
[Зач. 25.] Соше́дъ же Пе́тръ къ муже́мъ по́слан­нымъ къ нему́ от­ Корни́лiа, рече́: се́, а́зъ е́смь, его́же и́щете: ка́я е́сть вина́, ея́же ра́ди прiидо́сте?
Они́ же реко́ша: Корни́лiй со́тникъ, му́жъ пра́веденъ и боя́йся Бо́га, свидѣ́тел­ст­вованъ от­ всего́ язы́ка Иуде́йска, увѣще́нъ е́сть от­ А́нгела свя́та при­­зва́ти тя́ въ до́мъ сво́й и слы́шати глаго́лы от­ тебе́.
Призва́въ же и́хъ учреди́: нау́трiе же Пе́тръ воста́въ и́де съ ни́ми, и нѣ́цыи от­ бра́тiй, и́же от­ Иоппі́и, идо́ша съ ни́мъ:
и нау́трiе внидо́ша въ Кесарі́ю. Корни́лiй же бѣ́ ча́я и́хъ, созва́въ сро́дники своя́ и любе́зныя дру́ги.
Я́коже бы́сть вни́ти Петру́, срѣ́те его́ Корни́лiй, и па́дъ на ногу́ его́ поклони́ся.
Пе́тръ же воз­дви́же его́, глаго́ля: воста́ни: и а́зъ са́мъ человѣ́къ е́смь.
И съ ни́мъ бесѣ́дуя, вни́де и обрѣ́те собра́в­шыяся мно́ги:
рече́ же къ ни́мъ: вы́ вѣ́сте, я́ко не лѣ́по е́сть му́жу Иуде́анину при­­лѣпля́тися или́ при­­ходи́ти ко иноплеме́н­нику: и мнѣ́ Бо́гъ показа́ ни еди́наго скве́рна или́ нечи́ста глаго́лати человѣ́ка:
тѣ́мже и безъ сумнѣ́нiя прiидо́хъ при­­зва́нъ: вопроша́ю вы́ у́бо, ко­ея́ ра́ди вины́ посла́сте по мене́?
И Корни́лiй рече́: от­ четве́ртаго дне́ да́же до сего́ часа́ бѣ́хъ постя́ся и въ девя́тый ча́съ моля́ся въ дому́ мо­е́мъ: и се́, му́жъ ста́ предо мно́ю во оде́жди свѣ́тлѣ
и рече́: Корни́лiе, услы́шана бы́сть моли́тва твоя́, и ми́лостыни твоя́ помяну́шася предъ Бо́гомъ:
посли́ у́бо во Иоппі́ю и при­­зови́ Си́мона, и́же нарица́ет­ся Пе́тръ: се́й стра́н­ствуетъ въ дому́ Си́мона усмаря́ бли́зъ мо́ря: и́же при­­ше́дъ воз­глаго́летъ тебѣ́.
А́бiе у́бо посла́хъ къ тебѣ́, ты́ же до́брѣ сотвори́лъ еси́ при­­ше́дъ: ны́нѣ у́бо вси́ мы́ предъ Бо́гомъ предсто­и́мъ слы́шати вся́ повелѣ́н­ная тебѣ́ от­ Бо́га.
[Зач. 26.] Отве́рзъ же Пе́тръ уста́, рече́: по­и́стин­нѣ разумѣва́ю, я́ко не на лица́ зри́тъ Бо́гъ,
но во вся́цѣмъ язы́цѣ боя́йся Его́ и дѣ́лаяй пра́вду прiя́тенъ Ему́ е́сть:
сло́во, е́же посла́ сыно́мъ Изра́илевымъ, благовѣ­ст­ву́я ми́ръ Иису́съ Христо́мъ: Се́й е́сть всѣ́мъ Госпо́дь:
вы́ вѣ́сте глаго́лъ бы́в­шiй по все́й Иуде́и, наче́ншiйся от­ Галиле́и, по креще́нiи, е́же проповѣ́да Иоа́н­нъ:
Иису́са, И́же от­ Назаре́та, я́ко пома́за Его́ Бо́гъ Ду́хомъ Святы́мъ и си́лою, И́же про́йде благода́тел­ст­вуя и исцѣля́я вся́ наси́лован­ныя от­ дiа́вола, я́ко Бо́гъ бя́ше съ Ни́мъ:
и мы́ есмы́ свидѣ́теле всѣ́хъ, я́же сотвори́ во странѣ́ Иуде́йстѣй и во Иерусали́мѣ: Его́же и уби́ша, повѣ́шше на дре́вѣ.
Сего́ Бо́гъ воскреси́ въ тре́тiй де́нь и даде́ Ему́ явле́ну бы́ти,
не всѣ́мъ лю́демъ, но на́мъ свидѣ́телемъ преднарече́н­нымъ от­ Бо́га, и́же съ Ни́мъ ядо́хомъ и пи́хомъ, по воскресе́нiи Его́ от­ ме́ртвыхъ:
и повелѣ́ на́мъ проповѣ́дати лю́демъ и засвидѣ́тел­ст­вовати, я́ко То́й е́сть нарѣче́н­ный от­ Бо́га Судiя́ живы́мъ и ме́ртвымъ:
о Се́мъ вси́ проро́цы свидѣ́тел­ст­вуютъ, оставле́нiе грѣхо́въ прiя́ти и́менемъ Его́ вся́кому вѣ́ру­ю­щему въ О́нь.
[Зач. 27.] Еще́ же глаго́лющу Петру́ глаго́лы сiя́, нападе́ Ду́хъ Святы́й на вся́ слы́шащыя сло́во.
И ужасо́шася и́же от­ обрѣ́занiя вѣ́рнiи, ели́цы прiидо́ша съ Петро́мъ, я́ко и на язы́ки да́ръ Свята́го Ду́ха излiя́ся:
слы́шаху бо и́хъ глаго́лющихъ язы́ки и велича́ющихъ Бо́га. Тогда́ от­вѣща́ Пе́тръ:
еда́ во́ду воз­брани́ти мо́жетъ кто́, е́же не крести́тися си́мъ, и́же Ду́хъ Святы́й прiя́ша, я́коже и мы́?
Повелѣ́ же и́мъ крести́тися во и́мя Иису́съ Христо́во. Тогда́ моли́ша его́ пребы́ти у ни́хъ дни́ нѣ́кiя.
Синодальный
1 Пятидесятница. Апостолы исполнены Духом Святым. Смятение от языков. 14 Слово Петра к народу; 41 принявшие слово его крестились. Общение верующих и взаимное служение.
[Зач. 3.] При наступлении дня Пятидесятницы все они были единодушно вместе.
И внезапно сделался шум с неба, как бы от несущегося сильного ветра, и наполнил весь дом, где они находились.
И явились им разделяющиеся языки, как бы огненные, и почили по одному на каждом из них.
И исполнились все Духа Святого, и начали говорить на иных языках, как Дух давал им провещевать.
В Иерусалиме же находились Иудеи, люди набожные, из всякого народа под небом.
Когда сделался этот шум, собрался народ, и пришел в смятение, ибо каждый слышал их говорящих его наречием.
И все изумлялись и дивились, говоря между собою: сии говорящие не все ли Галилеяне?
Как же мы слышим каждый собственное наречие, в котором родились.
Парфяне, и Мидяне, и Еламиты, и жители Месопотамии, Иудеи и Каппадокии, Понта и Асии,
Фригии и Памфилии, Египта и частей Ливии, прилежащих к Киринее, и пришедшие из Рима, Иудеи и прозелиты*, //*Обращенные из язычников.
критяне и аравитяне, слышим их нашими языками говорящих о великих делах Божиих?
И изумлялись все и, недоумевая, говорили друг другу: что это значит?
А иные, насмехаясь, говорили: они напились сладкого вина.
[Зач. 4.] Петр же, став с одиннадцатью, возвысил голос свой и возгласил им: мужи Иудейские, и все живущие в Иерусалиме! сие да будет вам известно, и внимайте словам моим:
они не пьяны, как вы думаете, ибо теперь третий час дня;
но это есть предреченное пророком Иоилем:
И будет в последние дни, говорит Бог, излию от Духа Моего на всякую плоть, и будут пророчествовать сыны ваши и дочери ваши; и юноши ваши будут видеть видения, и старцы ваши сновидениями вразумляемы будут.
И на рабов Моих и на рабынь Моих в те дни излию от Духа Моего, и будут пророчествовать.
И покажу чудеса на небе вверху и знамения на земле внизу, кровь и огонь и курение дыма.
Солнце превратится во тьму, и луна – в кровь, прежде нежели наступит день Господень, великий и славный.
И будет: всякий, кто призовет имя Господне, спасется.
[Зач. 5.] Мужи Израильские! выслушайте слова сии: Иисуса Назорея, Мужа, засвидетельствованного вам от Бога силами и чудесами и знамениями, которые Бог сотворил через Него среди вас, как и сами знаете,
Сего, по определенному совету и предведению Божию преданного, вы взяли и, пригвоздив руками беззаконных, убили;
но Бог воскресил Его, расторгнув узы смерти, потому что ей невозможно было удержать Его.
Ибо Давид говорит о Нем: видел я пред собою Господа всегда, ибо Он одесную меня, дабы я не поколебался.
Оттого возрадовалось сердце мое и возвеселился язык мой; даже и плоть моя упокоится в уповании,
ибо Ты не оставишь души моей в аде и не дашь святому Твоему увидеть тления.
Ты дал мне познать путь жизни, Ты исполнишь меня радостью пред лицом Твоим.
Мужи братия! да будет позволено с дерзновением сказать вам о праотце Давиде, что он и умер и погребен, и гроб его у нас до сего дня.
Будучи же пророком и зная, что Бог с клятвою обещал ему от плода чресл его воздвигнуть Христа во плоти и посадить на престоле его,
Он прежде сказал о воскресении Христа, что не оставлена душа Его в аде, и плоть Его не видела тления.
Сего Иисуса Бог воскресил, чему все мы свидетели.
Итак, Он, быв вознесен десницею Божиею и приняв от Отца обетование Святого Духа, излил то, что вы ныне видите и слышите.
Ибо Давид не восшел на небеса; но сам говорит: сказал Господь Господу моему: седи одесную Меня,
доколе положу врагов Твоих в подножие ног Твоих.
Итак, твердо знай, весь дом Израилев, что Бог соделал Господом и Христом Сего Иисуса, Которого вы распяли.
Услышав это, они умилились сердцем и сказали Петру и прочим апостолам: что нам делать, мужи братия?
[Зач. 6.] Петр же сказал им: покайтесь, и да крестится каждый из вас во имя Иисуса Христа для прощения грехов; и полу́чите дар Святого Духа.
Ибо вам принадлежит обетование и детям вашим и всем дальним, кого ни призовет Господь Бог наш.
И другими многими словами он свидетельствовал и увещевал, говоря: спасайтесь от рода сего развращенного.
Итак, охотно принявшие слово его крестились, и присоединилось в тот день душ около трех тысяч.
И они постоянно пребывали в учении апостолов, в общении и преломлении хлеба и в молитвах.
Был же страх на всякой душе; и много чудес и знамений совершилось через апостолов в Иерусалиме.
Все же верующие были вместе и имели всё общее.
И продавали имения и всякую собственность, и разделяли всем, смотря по нужде каждого.
И каждый день единодушно пребывали в храме и, преломляя по домам хлеб, принимали пищу в веселии и простоте сердца,
хваля Бога и находясь в любви у всего народа. Господь же ежедневно прилагал спасаемых к Церкви.
1 Преследование Иерусалимской Церкви и её рассеяние. 4 Проповедь Филиппа и исцеления в Самарии. 14 Петр и Иоанн в Самарии; Симон волхв. 26 Филипп крестит эфиопского вельможу.
Савл же одобрял убиение его. В те дни произошло великое гонение на церковь в Иерусалиме; и все, кроме апостолов, рассеялись по разным местам Иудеи и Самарии.
Стефана же погребли мужи благоговейные, и сделали великий плач по нем.
А Савл терзал церковь, входя в домы и влача мужчин и женщин, отдавал в темницу.
Между тем рассеявшиеся ходили и благовествовали слово.
[Зач. 18.] Так Филипп пришел в город Самарийский и проповедовал им Христа.
Народ единодушно внимал тому, что говорил Филипп, слыша и видя, какие он творил чудеса.
Ибо нечистые духи из многих, одержимых ими, выходили с великим воплем, а многие расслабленные и хромые исцелялись.
И была радость великая в том городе.
Находился же в городе некоторый муж, именем Симон, который перед тем волхвовал и изумлял народ Самарийский, выдавая себя за кого-то великого.
Ему внимали все, от малого до большого, говоря: сей есть великая сила Божия.
А внимали ему потому, что он немалое время изумлял их волхвованиями.
Но, когда поверили Филиппу, благовествующему о Царствии Божием и о имени Иисуса Христа, то крестились и мужчины и женщины.
Уверовал и сам Симон и, крестившись, не отходил от Филиппа; и, видя совершающиеся великие силы и знамения, изумлялся.
Находившиеся в Иерусалиме апостолы, услышав, что Самаряне приняли слово Божие, послали к ним Петра и Иоанна,
которые, придя, помолились о них, чтобы они приняли Духа Святого.
Ибо Он не сходил еще ни на одного из них, а только были они крещены во имя Господа Иисуса.
Тогда возложили руки на них, и они приняли Духа Святого.
[Зач. 19.] Симон же, увидев, что через возложение рук апостольских подается Дух Святой, принес им деньги,
говоря: дайте и мне власть сию, чтобы тот, на кого я возложу руки, получал Духа Святого.
Но Петр сказал ему: серебро твое да будет в погибель с тобою, потому что ты помыслил дар Божий получить за деньги.
Нет тебе в сем части и жребия, ибо сердце твое неправо пред Богом.
Итак, покайся в сем грехе твоем, и молись Богу: может быть, отпустится тебе помысел сердца твоего;
ибо вижу тебя исполненного горькой желчи и в узах неправды.
Симон же сказал в ответ: помолитесь вы за меня Господу, дабы не постигло меня ничто из сказанного вами.
Они же, засвидетельствовав и проповедав слово Господне, обратно пошли в Иерусалим и во многих селениях Самарийских проповедали Евангелие.
[Зач. 20.] А Филиппу Ангел Господень сказал: встань и иди на полдень, на дорогу, идущую из Иерусалима в Газу, на ту, которая пуста.
Он встал и пошел. И вот, муж Ефиоплянин, евнух, вельможа Кандакии, царицы Ефиопской, хранитель всех сокровищ ее, приезжавший в Иерусалим для поклонения,
возвращался и, сидя на колеснице своей, читал пророка Исаию.
Дух сказал Филиппу: подойди и пристань к сей колеснице.
Филипп подошел и, услышав, что он читает пророка Исаию, сказал: разумеешь ли, что читаешь?
Он сказал: как могу разуметь, если кто не наставит меня? и попросил Филиппа взойти и сесть с ним.
А место из Писания, которое он читал, было сие: как овца, веден был Он на заклание, и, как агнец пред стригущим его безгласен, так Он не отверзает уст Своих.
В уничижении Его суд Его совершился. Но род Его кто разъяснит? ибо вземлется от земли жизнь Его.
Евнух же сказал Филиппу: прошу тебя сказать: о ком пророк говорит это? о себе ли, или о ком другом?
Филипп отверз уста свои и, начав от сего Писания, благовествовал ему об Иисусе.
Между тем, продолжая путь, они приехали к воде; и евнух сказал: вот вода; что препятствует мне креститься?
Филипп же сказал ему: если веруешь от всего сердца, можно. Он сказал в ответ: верую, что Иисус Христос есть Сын Божий.
И приказал остановить колесницу, и сошли оба в воду, Филипп и евнух; и крестил его.
Когда же они вышли из воды, Дух Святой сошел на евнуха, а Филиппа восхитил Ангел Господень, и евнух уже не видел его, и продолжал путь, радуясь.
[Зач. 21.] А Филипп оказался в Азоте и, проходя, благовествовал всем городам, пока пришел в Кесарию.
1 Видение Корнилия в Кесарии. 9 Видение Петра в Иоппии. 17 Посланные Корнилием прибыли в Иоппию. 23 Петр идет с ними в Кесарию. 34 Проповедь Петра об Иисусе Христе в доме Корнилия. 44 Излияние Духа Святого на язычников.
[Зач. 24.] В Кесарии был некоторый муж, именем Корнилий, сотник из полка, называемого Италийским,
благочестивый и боящийся Бога со всем домом своим, творивший много милостыни народу и всегда молившийся Богу.
Он в видении ясно видел около девятого часа дня Ангела Божия, который вошел к нему и сказал ему: Корнилий!
Он же, взглянув на него и испугавшись, сказал: что́, Господи? Ангел отвечал ему: молитвы твои и милостыни твои пришли на память пред Богом.
Итак, пошли людей в Иоппию и призови Симона, называемого Петром.
Он гостит у некоего Симона кожевника, которого дом находится при море; он скажет тебе слова, которыми спасешься ты и весь дом твой.
Когда Ангел, говоривший с Корнилием, отошел, то он, призвав двоих из своих слуг и благочестивого воина из находившихся при нем
и, рассказав им все, послал их в Иоппию.
На другой день, когда они шли и приближались к городу, Петр около шестого часа взошел на верх дома помолиться.
И почувствовал он голод, и хотел есть. Между тем, как приготовляли, он пришел в исступление
и видит отверстое небо и сходящий к нему некоторый сосуд, как бы большое полотно, привязанное за четыре угла и опускаемое на землю;
в нем находились всякие четвероногие земные, звери, пресмыкающиеся и птицы небесные.
И был глас к нему: встань, Петр, заколи и ешь.
Но Петр сказал: нет, Господи, я никогда не ел ничего скверного или нечистого.
Тогда в другой раз был глас к нему: что Бог очистил, того ты не почитай нечистым.
Это было трижды; и сосуд опять поднялся на небо.
Когда же Петр недоумевал в себе, что бы значило видение, которое он видел, – вот, мужи, посланные Корнилием, расспросив о доме Симона, остановились у ворот,
и, крикнув, спросили: здесь ли Симон, называемый Петром?
Между тем, как Петр размышлял о видении, Дух сказал ему: вот, три человека ищут тебя;
встань, сойди и иди с ними, нимало не сомневаясь; ибо Я послал их.
[Зач. 25.] Петр, сойдя к людям, присланным к нему от Корнилия, сказал: я тот, которого вы ищете; за каким делом пришли вы?
Они же сказали: Корнилий сотник, муж добродетельный и боящийся Бога, одобряемый всем народом Иудейским, получил от святого Ангела повеление призвать тебя в дом свой и послушать речей твоих.
Тогда Петр, пригласив их, угостил. А на другой день, встав, пошел с ними, и некоторые из братий Иоппийских пошли с ним.
В следующий день пришли они в Кесарию. Корнилий же ожидал их, созвав родственников своих и близких друзей.
Когда Петр входил, Корнилий встретил его и поклонился, пав к ногам его.
Петр же поднял его, говоря: встань; я тоже человек.
И, беседуя с ним, вошел в дом, и нашел многих собравшихся.
И сказал им: вы знаете, что Иудею возбранено сообщаться или сближаться с иноплеменником; но мне Бог открыл, чтобы я не почитал ни одного человека скверным или нечистым.
Посему я, будучи позван, и пришел беспрекословно. Итак, спрашиваю: для какого дела вы призвали меня?
Корнилий сказал: четвертого дня я постился до теперешнего часа, и в девятом часу молился в своем доме, и вот, стал предо мною муж в светлой одежде,
и говорит: Корнилий! услышана молитва твоя, и милостыни твои воспомянулись пред Богом.
Итак, пошли в Иоппию и призови Симона, называемого Петром; он гостит в доме кожевника Симона при море; он придет и скажет тебе.
Тотчас послал я к тебе, и ты хорошо сделал, что пришел. Теперь все мы предстоим пред Богом, чтобы выслушать все, что повелено тебе от Бога.
[Зач. 26.] Петр отверз уста и сказал: истинно познаю́, что Бог нелицеприятен,
но во всяком народе боящийся Его и поступающий по правде приятен Ему.
Он послал сынам Израилевым слово, благовествуя мир чрез Иисуса Христа; Сей есть Господь всех.
Вы знаете происходившее по всей Иудее, начиная от Галилеи, после крещения, проповеданного Иоанном:
как Бог Духом Святым и силою помазал Иисуса из Назарета, и Он ходил, благотворя и исцеляя всех, обладаемых диаволом, потому что Бог был с Ним.
И мы свидетели всего, что сделал Он в стране Иудейской и в Иерусалиме, и что наконец Его убили, повесив на древе.
Сего Бог воскресил в третий день, и дал Ему являться
не всему народу, но свидетелям, предызбранным от Бога, нам, которые с Ним ели и пили, по воскресении Его из мертвых.
И Он повелел нам проповедовать людям и свидетельствовать, что Он есть определенный от Бога Судия живых и мертвых.
О Нем все пророки свидетельствуют, что всякий верующий в Него получит прощение грехов именем Его.
[Зач. 27.] Когда Петр еще продолжал эту речь, Дух Святой сошел на всех, слушавших слово.
И верующие из обрезанных, пришедшие с Петром, изумились, что дар Святого Духа излился и на язычников,
ибо слышали их говорящих языками и величающих Бога. Тогда Петр сказал:
кто может запретить креститься водою тем, которые, как и мы, получили Святого Духа?
И велел им креститься во имя Иисуса Христа. Потом они просили его пробыть у них несколько дней.
Элєєнчє кєн майрамында алардын бардыгы бир жерге чогулушту.
Бир маалда асмандан катуу шамалдын добушундай болгон добуш чыгып, алар отурган єйдєн ичин толтурду.
Анан жалындай болгон тилдер бљлєнєп-бљлєнєп, алардын ар биринин єстєнљ тєштє.
Ошондо бардыгы Ыйык Рухка толуп, Рух берген тилге жараша ар кандай тилдерде сєйлљй башташты.
Ошол убакта Иерусалимде бєт дєйнљ жєзєнљн келген динчил жєйєттљр бар эле.
Бул добушту уккан адамдар чогулуп, дєрбљлљњгљ тєшєштє. Анткени шакирттер ошол адамдардын ар биринин тилинде сєйлљп жатышкан эле.
Бардыгы айран-тањ калып, љз ара мындай деп сєйлљшєп жатышты: «Сєйлљп жаткан бул адамдардын бардыгы галилеялыктар эмеспи?
Булар кандайча ар бирибиздин эне тилибизде сєйлљп жатышат?
Биз, парфтыктар, мадайлыктар, эйламдыктар жана Месопотамия, Жєйєт, Кападокия, Понт жана Асия тургундары,
Фригия, Памфилия, Мисир жана Киренея тараптагы Ливия аймагынын тургундары, Римден келгендер, жєйєттљр жана прозелиттер,
криттиктер жана аравиялыктар, љз тилибизде алардын Кудайдын улуу иштери жљнєндљ айтып жаткандарын угуп жатабыз».
Бардыгы ањ-тањ болуп, эмне дешерин билбей, бири-биринен: «Бул эмнеси?» – деп сурап жатышты.
Ал эми кээ бирљљлљрє: «Алар таттуу шарап ичип, мас болуп алышса керек», – деп шылдыњдап жатышты.
Ошондо он бир элчинин жанында турган Петир єнєн кљтљрєњкє чыгарып, аларга мындай деди: «Жєйєт эркектери жана Иерусалим тургундары! Бул жљнєндљ силерге айтып берейин, сљзємљ кулак салгыла.
Алар, силер ойлоп турганыњардай, мас эмес, себеби азыр кєндєзгє єчєнчє саат эле болду.
Бул жљнєндљ Жоел пайгамбар алдын ала мындай деп айткан:
“Акыркы кєндљрдљ мындай болот, – дейт Кудай, – Мен ар бир адамдын єстєнљ Љз Рухумду тљгљм, ошондо уулдарыњар менен кыздарыњар пайгамбарчылык кылышат, жаш балдарыњар кљрєнєш, карыяларыњар тєш кљрєшљт.
Ошол кєндљрдљ Мен кулдарымдын єстєнљ да, кєњдљрємдєн єстєнљ да Љзємдєн Рухумду тљгљм, ошондо алар пайгамбарчылык кылышат.
Асманда кереметтерди, жер єстєндљ жышаандарды кљрсљтљм, алар: кан, от жана тєтєн.
Тењирдин улуу жана коркунучтуу кєнє келердин алдында кєн карањгылайт, ай кандын љњєндљй болуп кызарат.
Ошондо мындай болот: Тењирдин ысымын чакырган ар бир адам куткарылат”.
Ысрайыл эркектери! Сљзємљ кулак салгыла: силер назареттик Ыйсаны мыйзамсыздардын колу менен айкаш жыгачка кадап љлтєрдєњљр. Бирок Ал силердин колуњарга Кудайдын чечими жана алдын ала кљрљ билєєсє боюнча салынып берилген.
Љзєњљр билесињер, Кудай Ошол Адам аркылуу силердин арањарда кудуреттєє иштерди, кереметтерди жана жышаандарды кљрсљтєп, силерге Ал жљнєндљ кєбљлљндєргљн эле.
Бирок Кудай Аны љлєм кишенинен бошотуп, тирилтти, анткени љлєм Аны кармап тура алган жок.
Дљљт Ал жљнєндљ мындай деп айткан: “Тењирди мен љзємдєн алдымдан ар дайым кљрєп турдум, анткени Ал менин оњ жагымда, мен олку-солку болбойм.
Ошондуктан жєрљгєм кубанычка толуп, шаттанып сєйлљйм, атєгєл, денем да ємєт менен тынчтанат,
анткени Сен менин жанымды љлгљндљр жаткан жайда калтырбайсыњ, Љзєњдєн ыйыгыњдын чирєєсєнљ жол бербейсињ.
Сен мага љмєр жолун таанытып билдирдињ. Сен мени Љзєњдєн алдыњда кубанычка бљлљйсєњ”.
Агайын-туугандар! Силерге тєпкє атабыз Дљљт тууралуу тайманбастык менен айтууга уруксат бергиле. Ал љлдє, кљргљ коюлду, анын мєрзљсє азыр да бар.
Ал пайгамбар болгондуктан жана Кудайдын “Сенин тукумуњдан Машайак чыгат, Аны сенин тагыња отургузам” деген убадасын билгендиктен,
Машайактын кайра тирилери жљнєндљ: “Анын жаны љлгљндљр жаткан жайда калтырылган жок, Анын денеси чириген жок”, – деп, алдын ала айткан.
Ошол Ыйсаны Кудай тирилтти, ага биз баарыбыз кєбљбєз.
Ал Кудайдын оњ колу менен асманга кљтљрєлєп, Атасы убада кылган Ыйык Рухту алды да, єстєбєзгљ тљктє. Азыр силер ошону угуп-кљрєп турасыњар.
Дљљт асманга кљтљрєлгљн эмес, бирок ал мындай дейт: “Тењир менин Тењириме:
«Мен Сенин душмандарыњды бут алдыња жыкканга чейин, Менин оњ жагыма отур», – деди”.
Ошондуктан, бєт Ысрайыл эли, так билип алгын: силер айкаш жыгачка кадаган ошол Ыйсаны Кудай Љзє Тењир жана Машайак кылды».
Муну угушканда, алардын жєрљгєнљ канжар сайылгандай болду. Ошондо алар Петирден жана башка элчилерден: «Агайын-туугандар! Эми биз эмне кылышыбыз керек?» – деп сурашты.
Петир аларга: «Кєнљљњљр кечирилиши єчєн, тобо кылгыла, ар бирињер Ыйса Машайактын ысымынын урматына сууга чљмєлдєрєлгєлљ, ошондо Кудай силерге Ыйык Рухту белек кылат.
Анткени Кудайдын убадасы силерге, силердин балдарыњарга жана алыстагылардын бардыгына, Кудай-Тењирибиз чакырган ар бир адамга тиешелєє», – деп жооп берди.
Ал мындан башка дагы кљп сљздљр менен кєбљлљндєрдє да: «Бул бузулган муундан сактангыла», – деп насаат айтты.
Ошондо анын сљзєн чын жєрљктљн кабыл алгандар сууга чљмєлдєрєлєштє. Ошол кєнє аларга єч мињге жакын киши кошулду.
Алар элчилердин насааттарын угушчу, бири-бири менен баарлашышчу, нан сындырышчу жана сыйынышчу.
Ар бир адамда коркунуч бар эле, Иерусалимде элчилер кљптљгљн кереметтерди жана жышаандарды кљрсљтєп жатышты.
Ыйсага ишенгендердин баары чогуу болушчу, бардык нерселерин ортого коюшчу.
Бардык мєлктљрє менен жеке менчиктерин сатышып, (акчасын) бардыгына, ар биринин муктаждыгына жараша бљлєп беришчє.
Кєн сайын ийбадатканада чогуу болушчу, єйлљрдљ нан сындырып, кубаныч менен, таза жєрљк менен тамактанышчу,
Кудайды дањкташчу. Бєт эл аларга жакшы мамиле кылчу. Тењир болсо Жыйынга куткарылгандарды кєн сайын кошуп жатты.
Шабыл болсо Степанды љлтєргљндљр тарапта эле. Ошол кєндљрдљ Иерусалимдеги Жыйынды катуу куугунтукташты. Ошондо элчилерден башкасынын бардыгы Жєйєт менен Самариянын ар кайсы жерине чачырап кетишти.
Степандын сљљгєн болсо Кудайдан корккон такыбаа адамдар кљргљ коюп, ал єчєн катуу аза кєтєштє.
Ал эми Шабыл єйдљн-єйгљ кирип, эркек болобу, аял болобу, бардыгын сєйрљп чыгып, тєрмљгљ камап, Жыйынды жок кылууга аракет кылып жатты.
Чачырап кеткендер болсо эл аралап, Кудайдын сљзєн таратып жєрєштє.
Филип Самария шаарына келип, анын тургундарына Машайак тууралуу Жакшы Кабар таратты.
Филип жасаган кереметтерди уккан-кљргљн элдин бардыгы анын сљзєнљ чын дилден кулак салышты.
Анткени жин оорулуу кљптљгљн адамдардын ичинен жиндер катуу кыйкырык менен чыгып, кљптљгљн шал оорулуулар менен аксактар айыгып жатышкан эле.
Ошентип, бул шаар чоњ кубанычка бљлљндє.
Ушул шаарда буга чейин сыйкырчылык кылып, Самария элин тањ калтырган, љзєн бир улуу адам кылып кљрсљткљн Шымон деген бир киши бар эле.
«Бул кишиде Кудайдын улуу кудурети бар», – деп, элдин бардыгы, кичинесинен чоњуна чейин, ага кулак салышчу.
Алардын ага кулак салуусунун себеби – ал кљп убактан бери љзєнєн сыйкырчылыгы менен аларды тањ калтырып жєргљн.
Бирок Кудайдын Падышачылыгы жана Ыйса Машайактын ысымы жљнєндљгє Жакшы Кабарды жарыялаган Филипке ишенип калган эркектер да, аялдар да сууга чљмєлдєрєлєп жатышты.
Шымон да Ыйсага ишенип, сууга чљмєлдєрєлдє. Ал Филиптин жанынан чыкпай, жасалып жаткан улуу кереметтер менен ажайыптарды кљрєп, тањ калып жатты.
Иерусалимде калган элчилер самариялыктардын Кудай сљзєн кабыл алганын угушканда, аларга Петир менен Жаканды жиберишти.
Экљљ келишти да, аларга Ыйык Рух берєєсєн сурап, Кудайга сыйынышты.
Анткени алардын эч кимисине Ыйык Рух тєшљ элек болчу, болгону, алар Тењир Ыйсанын ысымынын урматына сууга чљмєлдєрєлєшкљн эле.
Эки элчи самариялыктардын єстєнљ колдорун коюшканда, алардын єстєнљ Ыйык Рух тєштє.
Элчилердин кол коюусу аркылуу Ыйык Рух берилерин кљргљндљ, Шымон аларга акча алып келип:
«Мага да ушул бийликти бергилечи, мен кимдин єстєнљ колумду койсом, анын єстєнљ Ыйык Рух тєшсєн», – деди.
Бирок Петир ага мындай деди: «Кємєшєњ менен кошо жок бол, анткени сен Кудайдын белегин акчага сатып алууну ойлодуњ.
Бул иште сенин тиешењ да, єлєшєњ да жок, анткени сенин жєрљгєњ Кудайдын алдында таза эмес.
Ошондуктан бул кєнљљњ єчєн Тењирден кечирим сурап сыйын, балким, Ал жєрљгєњдљгє жаман оюњду кечирер.
Анткени мен сенин кљрљ албастык кылып жатканыњды жана кєнљљнєн кишенинде экендигињди кљрєп турам».
Ошондо Шымон: «Айткандарыњардын эч бири башыма тєшпљш єчєн, мен єчєн Тењирге сыйынгылачы», – деди.
Алар болсо Ыйса жљнєндљ кєбљлљндєрєп, Тењирдин сљзєн жарыя кылышкандан кийин, Самариянын бир нече айылында Жакшы Кабар таратып, Иерусалимге кайтып келишти.
Тењирдин периштеси Филипке мындай деди: «Тур, тєштєккљ, Иерусалимден Азаны карай кеткен ээн жолго бар».
Ал туруп, ошол жакка жљнљдє. Кудайга табынуу єчєн Иерусалимге келген эфиопиялык бир адам єйєнљ кайтып бара жаткан эле. Бул эбнух, эфиопиялыктардын аял падышасы Кандакиянын жогорку даражалуу тљрљсє, анын казына иштерин башкаруучуларынын башчысы болчу.
Ал адам љзєнєн арабасында Ышайа пайгамбардын китебин окуп бара жаткан.
Рух Филипке мындай деди: «Жакын барып, бул арабага катарлаш бас».
Филип жакын барды да, анын Ышайа пайгамбардын китебин окуп жаткандыгын угуп, андан: «Окуганыњды тєшєнєп жатасыњбы?» – деп сурады.
«Мага бирљљ тєшєндєрєп бербесе, кантип тєшєнмљк элем?» – деди ал. Анан ал Филиптен арабага тєшєп, љзєнєн жанына отуруусун љтєндє.
Ал Ыйык Жазуудан бул жерди окуган эле: «Ал союлуш єчєн жетеленип келген козу сыяктуу, кыркмачынын алдында єнсєз жаткан кой сыяктуу ооз ачпайт.
Ал кемсинтилип, адилет соттолуу укугунан ажыратылды. Бирок Анын тегин ким айтып бере алат? Анткени Анын жер єстєндљгє љмєрє бєтљт».
Эбнух Филиптен: «Љтєнљм, айтчы, пайгамбар ким жљнєндљ айтып жатат? Љзє жљнєндљбє же башка бирљљ жљнєндљбє?» – деп сурады.
Ошондо Филип сљзєн баштады. Ал Ыйык Жазуунун ушул жеринен баштап, Ыйса жљнєндљгє Жакшы Кабарды айтып берди.
Алар жолдо бара жатып, бир сууга келишти. Ошондо эбнух: «Мына суу! Менин сууга чљмєлдєрєлєємљ кандай тоскоолдук бар?» – деди.
Филип болсо ага: «Эгерде бєт жєрљгєњдљн ишенсењ, анда чљмєлдєрєлсљњ болот», – деди. «Ыйса Машайак Кудайдын Уулу экендигине ишенем», – деди ал.
Анан ал арабаны токтотууга буйрук берди. Ошентип, Филип менен эбнух сууга киришти. Филип аны сууга чљмєлдєрдє.
Алар суудан чыгышканда, эбнухтун єстєнљ Ыйык Рух тєштє. Филипти болсо Тењирдин периштеси алып кетти. Ошондон кийин эбнух аны кљргљн жок. Ал кубанган бойдон љз жолун улантып кете берди.
Филип болсо Азотто болуп калды. Кейсареяга жеткенче, бардык шаарларды аралап, Жакшы Кабар таратып жєрєп отурду.
Кейсареяда «Италиялык аскер тобу» деп аталган аскер тобунун Корнелий деген жєз башысы бар эле.
Ал бєт єй-бєлљсє менен Кудайдан коркуп жашаган, элге кљп жакшылык кылган, дайыма Кудайга сыйынган такыбаа адам эле.
Бир кєнє кєндєзгє тогузунчу саат чамасында ал кљрєнєш кљрдє. Кљрєнєштљ ага Кудайдын бир периштеси ачык кљрєндє. Ал периште анын єйєнљ кирип, ага мындай деди: «Корнелий!»
Ал болсо аны кљргљндљ, коркуп кетип: «Эмне дейсињ, Тењирим?» – деди. Периште ага: «Кудай сенин сыйынууларыњды жана жакырларга кылган жакшылыктарыњды эсине алды.
Жапага кишилерди жиберип, Петир деген да ысым коюлган Шымонду чакырт.
Ал дењиздин жээгинде жашаган Шымон деген булгаарычыныкында конокто. Ал сага љзєњдє жана бєт єй-бєлљњдє куткара турган сљздљрдє айтып берет», – деди.
Периште алыстап кеткенден кийин, Корнелий љзєнєн кызматчыларынын арасынан эки кызматчыны жана љзєнєн жанында жєргљн бир такыбаа аскерди чакырып,
аларга баарын айтып берди да, аларды Жапага жиберди.
Эртеси кєнє алар жол жєрєп отуруп, шаарга жакындап калышканда, алтынчы саат чамасында Петир сыйыныш єчєн, єйдєн єстєнљ чыкты.
Ошондо ал ачка болуп, тамак жегиси келди. Тамак даярдалып жаткан убакта ал кљрєнєш кљрдє.
Ошол учурда ал ачылган асманды жана љзєн кљздљй тєшєп келе жаткан бир идишти кљрдє. Ал тљрт бурчу байланган дасторкон сыяктуу эле.
Анын ичинде жер єстєндљгє тљрт аяктуу ар тєрлєє жаныбарлар, сойлоп жєрєєчєлљр, канаттуу куштар бар эле.
Ошол жерден ага мындай сљз айтылды: «Петир, ордуњан туруп, буларды союп же».
Бирок Петир мындай деди: «Жок, Тењир! Мен эч качан арам же таза эмес нерсе жеген эмесмин».
Ошондо ага экинчи жолу мындай єн угулду: «Кудай тазалаган нерсени сен таза эмес деп эсептебе».
Бул єч жолу болду, ошондон кийин идиш кайрадан асманга кљтљрєлєп кетти.
Петир кљргљн кљрєнєшєнєн эмнени билдирерин тєшєнљ албай турганда, Корнелий жиберген адамдар Шымондун єйєн сурап, дарбаза алдына токтошту.
Алар: «Петир деген да ысым коюлган Шымон ушул жерде коноктобу?» – деп, кыйкырып сурашты.
Ошол убакта, Петир кљрєнєш жљнєндљ ойлонуп жатканда, Рух ага мындай деди: «Сени єч киши издеп жєрљт.
Тур, тљмљн тєшєп, эч шектенбестен, алар менен жљнљ, анткени аларды Мен жибердим».
Ошондо Петир єйдєн єстєнљн тєшєп, Корнелий жиберген адамдардын жанына келип: «Силер издеген адам менмин. Кандай иш менен келдињер?» – деп сурады.
Алар болсо мындай деп жооп беришти: «Бєт жєйєт эли тарабынан жакшы кєбљлљндєрєєгљ ээ болгон, жакшылыкты кљп кылган жана Кудайдан корккон жєз башы Корнелий бир ыйык периштеден “Петирди єйєњљ чакырып, анын сљздљрєн ук” деген буйрук алды».
Ошондо Петир аларды єйгљ киргизип коноктоду. Эртеси эртењ менен туруп, алар менен жолго чыкты. Жападагы бир туугандардын кээ бирљљлљрє да алар менен бирге жљнљштє.
Бир кєндљн кийин алар Кейсареяга келишти. Корнелий болсо љзєнєн туугандарын, жакын досторун чакыртып алып, аларды кєтєп жаткан эле.
Петир єйгљ киргенде, Корнелий аны кабыл алды да, анын бутуна жыгылып, ага таазим кылды.
Петир болсо: «Тур, мен сага окшогон эле адаммын», – деп, аны тургузду.
Анан аны менен сєйлљшєп, бљлмљгљ кирди. Бљлмљдљ кљп адам чогулганын кљрєп, аларга мындай деди:
«Башка улуттун адамы менен мамилелешєє же аныкына баруу жєйєттљргљ тыюу салынганын билесињер. Бирок Кудай мага эч бир адамды арам же таза эмес деп эсептебљљм керектигин ачып берди.
Ошондуктан мен силердин чакырыгыњарга каршы болбостон келдим. Эми силерден сурайын, мени эмне себептен чакырттыњар эле?»
Ошондо Корнелий мындай деп жооп берди: «Мындан тљрт кєн мурун, ушул убакытта орозо кармап, тогузунчу саатта љзємдєн єйємдљ сыйынып отургам. Ошол маалда жаркыраган кийим кийген бир адам бет алдыма келип турду да:
“Корнелий! Кудай сенин сыйынууњду укту, жакырларга кылган жакшылыктарыњды эсине алды.
Жапага киши жиберип, Петир деген да ысым коюлган Шымонду чакырт. Ал дењиз жээгинде жашаган булгаарычы Шымондун єйєндљ конокто”, – деди.
Ошол эле замат мен сага кишилерди жибердим, сенин келгенињ жакшы болду. Азыр биз, бардыгыбыз, Кудай сага эмнени буйруса, ошонун бардыгын угуу єчєн, Кудайдын алдында турабыз».
Ошондо Петир сљзєн мындай деп баштады: «Кудайда бет карамалык жок экенине,
ар бир элден Кудайдан корккон жана адилеттик боюнча иш кылган адам Ага жагарына чыны менен ынанып турам.
Ал Ысрайыл элине Ыйса Машайак аркылуу тынчтык жљнєндљ жар салып, Жакшы Кабар жиберди. Ал – бардык элдердин Тењири.
Жакан жар салган чљмєлдєрєєдљн кийин, Галилеядан баштап, бєт Жєйєт аймагында эмнелер болгондугун, башкача айтканда,
Кудай назареттик Ыйсаны Ыйык Рухка жана кєчкљ кандайча толтурганын, Ошол Ыйса эл аралап, жакшы иштерди жасап, шайтандын бийлиги астында кыйналып жєргљндљрдєн бардыгын айыктырганын билесињер. Анткени Кудай Аны менен болчу.
Анын Жєйєт жеринде жана Иерусалимде кылган бардык иштерине, Аны акырында айкаш жыгачка кадап љлтєрєшкљнєнљ биз кєбљбєз.
Аны Кудай єчєнчє кєнє тирилтип,
элдин баарына эмес, Кудай тарабынан алдын ала тандалган кєбљлљргљ – Ал љлєп, кайра тирилгенден кийин, Аны менен бирге тамак ичкен бизге кљрсљттє.
Тирєєлљрдє жана љлгљндљрдє соттой турган, Љзє тарабынан дайындалган Сот Ошол экенин жарыялоону жана кєбљлљндєрєєнє Кудай бизге буйруду.
“Ага ишенген ар бир адамдын кєнљљлљрє Ал аркылуу кечирилет”, – деп, бардык пайгамбарлар Ал жљнєндљ кєбљлљндєрєп келишкен».
Петир ушул сљздљрдє айтып жатканда, сљздє угуп отургандардын бардыгынын єстєнљ Ыйык Рух тєштє.
Ошондо Петир менен келген, Ыйсага ишенген жєйєттљр Ыйык Рухтун бутпарастардын єстєнљ да тљгєлгљнєнљ абдан тањ калышты.
Анткени алардын ар кандай тилдерде сєйлљп, Кудайды дањктап жатышканын угушту. Ошондо Петир мындай деди:
«Биз сыяктуу эле, бул адамдар да Ыйык Рухту алышты. Демек, алардын сууга чљмєлдєрєлєєсєнљ ким тыюу сала алат?»
Анан Петир аларга Ыйса Машайактын ысымынын урматына сууга чљмєлдєрєлєєгљ буйрук берди. Ошондон кийин алар Петирден дагы бир нече кєн калуусун љтєнєштє.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible