Скрыть
3:1
3:2
3:3
3:4
3:5
3:6
3:7
3:9
3:10
3:12
3:16
3:19
3:24
Глава 8 
8:2
8:4
8:5
8:6
8:8
8:9
8:10
8:11
8:13
8:14
8:15
8:16
8:18
8:19
8:21
8:22
8:24
8:25
8:26
8:28
8:29
8:30
8:31
8:32
8:34
8:35
8:36
8:38
8:39
8:40
Церковнославянский (рус)
[Зач. 7.] Вку́пѣ же Пе́тръ и Иоа́н­нъ восхожда́ста во святи́лище на моли́тву въ ча́съ девя́тый.
И нѣ́кiй му́жъ, хро́мъ от­ чре́ва ма́тере сво­ея́ сы́й, носи́мь быва́­ше, его́же полага́ху по вся́ дни́ предъ две́рьми церко́вными, реко́мыми Кра́сными, проси́ти ми́лостыни от­ входя́щихъ въ це́рковь:
и́же ви́дѣвъ Петра́ и Иоа́н­на хотя́щыя вни́ти въ це́рковь, проша́­ше ми́лостыни.
воз­зрѣ́въ же Пе́тръ на́нь со Иоа́н­номъ, рече́: воз­зри́ на ны́.
О́нъ же при­­лѣжа́­ше и́ма, мня́ нѣ́что от­ нею́ прiя́ти.
Рече́ же Пе́тръ: сребра́ и зла́та нѣ́сть у мене́, но е́же и́мамъ, сiе́ ти́ даю́: во и́мя Иису́са Христа́ Назоре́а воста́ни и ходи́.
И е́мь его́ за десну́ю ру́ку воз­дви́же: а́бiе же утверди́стѣся его́ плеснѣ́ и гле́знѣ,
и вскочи́въ ста́ и хожда́­ше, и вни́де съ ни́ма въ це́рковь, ходя́ и скачя́ и хваля́ Бо́га.
И ви́дѣша его́ вси́ лю́дiе ходя́ща и хва́ляща Бо́га,
зна́ху же его́, я́ко се́й бя́ше, и́же ми́лостыни ра́ди сѣдя́ше при­­ Кра́сныхъ две́рехъ церко́вныхъ: и испо́лнишася чу́да и у́жаса о при­­ключи́в­шемся ему́.
[Зач. 8.] Держа́щужеся исцѣлѣ́в­шему хромо́му Петра́ и Иоа́н­на, при­­теко́ша къ ни́ма вси́ лю́дiе въ при­­тво́ръ, нарица́емый Соломо́новъ, ужа́сни.
Ви́дѣвъ же Пе́тръ от­вѣщава́­ше къ лю́демъ: му́жiе Изра́илтяне, что́ чудите́ся о се́мъ, или́ на ны́ что́ взира́ете, я́ко сво­е́ю ли си́лою или́ благо­че́стiемъ сотвори́хомъ его́ ходи́ти?
Бо́гъ Авраа́мовъ и Исаа́ковъ и Иа́ковль, Бо́гъ оте́цъ на́шихъ, просла́ви О́трока Сво­его́ Иису́са, Его́же вы́ преда́сте, и от­верго́стеся Его́ предъ лице́мъ Пила́товымъ, су́ждшу О́ному пусти́ти:
вы́ же Свята́го и Пра́веднаго от­верго́стеся, и испроси́сте му́жа убі́йцу да́ти ва́мъ,
Нача́лника же жи́зни уби́сте: Его́же Бо́гъ воскреси́ от­ ме́ртвыхъ, ему́же мы́ свидѣ́телiе есмы́.
И о вѣ́рѣ и́мене Его́, сего́, его́же ви́дите и зна́ете, утверди́ и́мя Его́: и вѣ́ра, я́же Его́ ра́ди, даде́ ему́ всю́ цѣ́лость сiю́ предъ всѣ́ми ва́ми.
И ны́нѣ, бра́тiе, вѣ́мъ, я́ко по невѣ́дѣнiю сiе́ сотвори́сте, я́коже и кня́зи ва́ши:
Бо́гъ же, я́же предвоз­вѣсти́ усты́ всѣ́хъ проро́къ Сво­и́хъ пострада́ти Христу́, испо́лни та́ко.
[Зач. 9.] Пока́йтеся у́бо и обрати́теся, да очи́ститеся от­ грѣ́хъ ва́шихъ,
я́ко да прiи́дутъ времена́ прохла́дна от­ лица́ Госпо́дня, и по́слетъ пронарѣче́н­наго ва́мъ Христа́ Иису́са,
Его́же подоба́етъ небеси́ у́бо прiя́ти да́же до лѣ́тъ устро­е́нiя всѣ́хъ, я́же глаго́ла Бо́гъ усты́ всѣ́хъ святы́хъ Сво­и́хъ проро́къ от­ вѣ́ка.
Моисе́й у́бо ко отце́мъ рече́: я́ко Проро́ка ва́мъ воз­дви́гнетъ Госпо́дь Бо́гъ ва́шъ от­ бра́тiи ва́­шея, я́ко мене́: Того́ послу́шайте по всему́, ели́ка а́ще рече́тъ къ ва́мъ:
бу́детъ же, вся́ка душа́, я́же а́ще не послу́шаетъ Проро́ка о́наго, потреби́т­ся от­ люді́й.
И вси́ же проро́цы от­ Самуи́ла и и́же по си́хъ, ели́цы глаго́лаша, та́кожде предвоз­вѣсти́ша дни́ сiя́.
Вы́ есте́ сы́нове проро́къ и завѣ́та, его́же завѣща́ Бо́гъ ко отце́мъ ва́шымъ, глаго́ля ко Авраа́му: и о сѣ́мени тво­е́мъ воз­благословя́т­ся вся́ оте́че­ст­вiя земна́я.
Ва́мъ пе́рвѣе Бо́гъ, воз­дви́гiй О́трока Сво­его́ Иису́са, посла́ Его́ благословя́ща ва́съ, во е́же от­врати́тися ва́мъ кому́ждо от­ зло́бъ ва́шихъ.
Са́влъ же бѣ́ со­изволя́я убі́й­ст­ву его́. Бы́сть же въ то́й де́нь гоне́нiе ве́лiе на це́рковь Иерусали́мскую: вси́ же разсѣ́яшася по страна́мъ Иуде́йскимъ и Самари́йскимъ, кромѣ́ апо́столъ:
погребо́ша же Стефа́на му́жiе благоговѣ́йнiи и сотвори́ша пла́чь ве́лiй надъ ни́мъ.
Са́влъ же озлобля́ше це́рковь, въ до́мы входя́, и влачя́ му́жы и жены́, предая́ше въ темни́цу.
Разсѣ́яв­шiися же прохожда́ху, благовѣ­ст­ву́юще сло́во.
[Зач. 18.] Фили́ппъ же соше́дъ во гра́дъ Самарі́йскiй, проповѣ́даше и́мъ Христа́:
внима́ху же наро́ди глаго́лемымъ от­ Фили́ппа единоду́шно, слы́шаще и ви́дяще зна́менiя, я́же творя́ше:
ду́си бо нечи́стiи от­ мно́гихъ иму́щихъ я́, вопiю́ще гла́сомъ ве́лiимъ, исхожда́ху, мно́зи же разсла́блен­нiи и хро́мiи исцѣли́шася:
и бы́сть ра́дость ве́лiя во гра́дѣ то́мъ.
Му́жъ же нѣ́кiй, и́менемъ Си́монъ, пре́жде бѣ́ во гра́дѣ волхву́я и удивля́я язы́къ Самарі́йскiй, глаго́ля нѣ́ко­его бы́ти себе́ вели́ка,
ему́же внима́ху вси́ от­ ма́ла да́же до вели́ка, глаго́люще: се́й е́сть си́ла Бо́жiя вели́кая.
Внима́ху же ему́, зане́ дово́лно вре́мя волхвова́нiи удивля́ше и́хъ.
Егда́ же вѣ́роваша Фили́ппу благовѣ­ст­ву́ющу я́же о Ца́р­ст­вiи Бо́жiи и о и́мени Иису́съ Христо́вѣ, креща́хуся му́жiе же и жены́.
Си́монъ же и са́мъ вѣ́рова и кре́щься бѣ́ пребыва́я у Фили́ппа: ви́дя же си́лы и зна́менiя ве́лiя быва́ема, ужа́сенъ дивля́шеся.
Слы́шав­ше же и́же во Иерусали́мѣ апо́столи, я́ко прiя́тъ Самарі́а сло́во Бо́жiе, посла́ша къ ни́мъ Петра́ и Иоа́н­на,
и́же соше́дше помоли́шася о ни́хъ, я́ко да прiи́мутъ Ду́ха Свята́го:
еще́ бо ни на еди́наго и́хъ бѣ́ при­­ше́лъ, то́чiю креще́ни бя́ху во и́мя Го́спода Иису́са:
тогда́ воз­ложи́ша ру́цѣ на ня́, и прiя́ша Ду́ха Свята́го.
[Зач. 19.] Ви́дѣвъ же Си́монъ, я́ко воз­ложе́нiемъ ру́къ апо́столскихъ дае́т­ся Ду́хъ Святы́й, при­­несе́ и́мъ сребро́,
глаго́ля: дади́те и мнѣ́ вла́сть сiю́, да, на него́же а́ще положу́ ру́цѣ, прiи́метъ Ду́ха Свята́го.
Пе́тръ же рече́ къ нему́: сребро́ твое́ съ тобо́ю да бу́детъ въ поги́бель, я́ко да́ръ Бо́жiй непщева́лъ еси́ сребро́мъ стяжа́ти:
нѣ́сть ти́ ча́сти ни жре́бiя въ словеси́ се́мъ, и́бо се́рдце твое́ нѣ́сть пра́во предъ Бо́гомъ:
пока́йся у́бо о зло́бѣ тво­е́й се́й и моли́ся Бо́гу, а́ще у́бо от­пу́стит­ся ти́ помышле́нiе се́рдца тво­его́:
въ же́лчи бо го́рести и сою́зѣ непра́вды зрю́ тя́ су́ща.
Отвѣща́въ же Си́монъ рече́: помоли́теся вы́ о мнѣ́ ко Го́споду, я́ко да ничто́же си́хъ на́йдетъ на мя́, я́же реко́сте.
Они́ же у́бо, засвидѣ́тел­ст­вовав­ше и глаго́лав­ше сло́во Госпо́дне, воз­врати́шася во Иерусали́мъ и мно́гимъ ве́семъ Самари́йскимъ благовѣсти́ша.
[Зач. 20.] А́нгелъ же Госпо́день рече́ къ Фили́ппу, глаго́ля: воста́ни и иди́ на полу́дне, на пу́ть сходя́щiй от­ Иерусали́ма въ Га́зу: и то́й е́сть пу́стъ.
И воста́въ по́йде: и се́, му́жъ Му́ринъ, евну́хъ си́ленъ Кандакі́и цари́цы Му́ринскiя, и́же бѣ́ надъ всѣ́ми сокро́вищи ея́, и́же прiи́де поклони́тися во Иерусали́мъ:
бѣ́ же воз­враща́яся, и сѣдя́ на колесни́цѣ сво­е́й, чтя́ше проро́ка Иса́iю.
Рече́ же Ду́хъ къ Фили́ппу: при­­ступи́ и при­­лѣпи́ся колесни́цѣ се́й.
Прите́къ же Фили́ппъ услы́ша его́ чту́ща проро́ка Иса́iю и рече́: у́бо разумѣ́еши ли, я́же чте́ши?
О́нъ же рече́: ка́ко у́бо могу́ [разумѣ́ти], а́ще не кто́ наста́витъ мя́? Умоли́ же Фили́ппа, да воз­ше́дъ ся́детъ съ ни́мъ.
Сло́во же Писа́нiя, е́же чтя́ше, бѣ́ сiе́: я́ко овча́ на заколе́нiе веде́ся, и я́ко а́гнецъ пря́мо стригу́щему его́ безгла́сенъ, та́ко не от­верза́етъ у́стъ Сво­и́хъ:
во смире́нiи Его́ су́дъ Его́ взя́т­ся, ро́дъ же Его́ кто́ исповѣ́сть? Я́ко взе́млет­ся от­ земли́ живо́тъ Его́.
Отвѣща́въ же ка́женикъ къ Фили́ппу, рече́: молю́ тя, о ко́мъ проро́къ глаго́летъ сiе́? О себѣ́ ли, или́ о инѣ́мъ нѣ́ко­емъ?
Отве́рзъ же Фили́ппъ уста́ своя́ и наче́нъ от­ Писа́нiя сего́, благовѣсти́ ему́ Иису́са.
Я́коже идя́ху путе́мъ, прiидо́ша на нѣ́кую во́ду, и рече́ ка́женикъ: се́, вода́: что́ воз­браня́етъ ми́ крести́тися?
Рече́ же ему́ Фили́ппъ: а́ще вѣ́руеши от­ всего́ се́рдца тво­его́, мо́щно ти́ е́сть. Отвѣща́въ же рече́: вѣ́рую Сы́на Бо́жiя бы́ти Иису́са Христа́.
И повелѣ́ ста́ти колесни́цѣ: и снидо́ста о́ба на во́ду, Фили́ппъ же и ка́женикъ: и крести́ его́.
Егда́ же изыдо́ста от­ воды́, Ду́хъ Святы́й нападе́ на ка́женика: А́нгелъ же Госпо́день восхи́ти Фили́ппа, и не ви́дѣ его́ ктому́ ка́женикъ, идя́ше бо въ пу́ть сво́й ра́дуяся.
[Зач. 21.] Фили́ппъ же обрѣ́теся во Азо́тѣ и проходя́ благовѣ­ст­вова́­ше градо́мъ всѣ́мъ, до́ндеже прiити́ ему́ въ Кесарі́ю.
Синодальный
1 Исцеление хромого Петром и Иоанном при дверях храма. 12 Петр призывает народ к покаянию.
[Зач. 7.] Петр и Иоанн шли вместе в храм в час молитвы девятый.
И был человек, хромой от чрева матери его, которого носили и сажали каждый день при дверях храма, называемых Красными, просить милостыни у входящих в храм.
Он, увидев Петра и Иоанна перед входом в храм, просил у них милостыни.
Петр с Иоанном, всмотревшись в него, сказали: взгляни на нас.
И он пристально смотрел на них, надеясь получить от них что-нибудь.
Но Петр сказал: серебра и золота нет у меня; а что имею, то даю тебе: во имя Иисуса Христа Назорея встань и ходи.
И, взяв его за правую руку, поднял; и вдруг укрепились его ступни и колени,
и вскочив, стал, и начал ходить, и вошел с ними в храм, ходя и скача, и хваля Бога.
И весь народ видел его ходящим и хвалящим Бога;
и узнали его, что это был тот, который сидел у Красных дверей храма для милостыни; и исполнились ужаса и изумления от случившегося с ним.
[Зач. 8.] И как исцеленный хромой не отходил от Петра и Иоанна, то весь народ в изумлении сбежался к ним в притвор, называемый Соломонов.
Увидев это, Петр сказал народу: мужи Израильские! что дивитесь сему, или что смотрите на нас, как будто бы мы своею силою или благочестием сделали то, что он ходит?
Бог Авраама и Исаака и Иакова, Бог отцов наших, прославил Сына Своего Иисуса, Которого вы предали и от Которого отреклись перед лицом Пилата, когда он полагал освободить Его.
Но вы от Святого и Праведного отреклись, и просили даровать вам человека убийцу,
а Начальника жизни убили. Сего Бог воскресил из мертвых, чему мы свидетели.
И ради веры во имя Его, имя Его укрепило сего, которого вы видите и знаете, и вера, которая от Него, даровала ему исцеление сие перед всеми вами.
Впрочем я знаю, братия, что вы, как и начальники ваши, сделали это по неведению;
Бог же, как предвозвестил устами всех Своих пророков пострадать Христу, так и исполнил.
[Зач. 9.] Итак, покайтесь и обратитесь, чтобы загладились грехи ваши,
да придут времена отрады от лица Господа, и да пошлет Он предназначенного вам Иисуса Христа,
Которого небо должно было принять до времен совершения всего, что говорил Бог устами всех святых Своих пророков от века.
Моисей сказал отцам: Господь Бог ваш воздвигнет вам из братьев ваших Пророка, как меня, слушайтесь Его во всем, что Он ни будет говорить вам;
и будет, что всякая душа, которая не послушает Пророка того, истребится из народа.
И все пророки, от Самуила и после него, сколько их ни говорили, также предвозвестили дни сии.
Вы сыны пророков и завета, который завещевал Бог отцам вашим, говоря Аврааму: и в семени твоем благословятся все племена земные.
Бог, воскресив Сына Своего Иисуса, к вам первым послал Его благословить вас, отвращая каждого от злых дел ваших.
1 Преследование Иерусалимской Церкви и её рассеяние. 4 Проповедь Филиппа и исцеления в Самарии. 14 Петр и Иоанн в Самарии; Симон волхв. 26 Филипп крестит эфиопского вельможу.
Савл же одобрял убиение его. В те дни произошло великое гонение на церковь в Иерусалиме; и все, кроме апостолов, рассеялись по разным местам Иудеи и Самарии.
Стефана же погребли мужи благоговейные, и сделали великий плач по нем.
А Савл терзал церковь, входя в домы и влача мужчин и женщин, отдавал в темницу.
Между тем рассеявшиеся ходили и благовествовали слово.
[Зач. 18.] Так Филипп пришел в город Самарийский и проповедовал им Христа.
Народ единодушно внимал тому, что говорил Филипп, слыша и видя, какие он творил чудеса.
Ибо нечистые духи из многих, одержимых ими, выходили с великим воплем, а многие расслабленные и хромые исцелялись.
И была радость великая в том городе.
Находился же в городе некоторый муж, именем Симон, который перед тем волхвовал и изумлял народ Самарийский, выдавая себя за кого-то великого.
Ему внимали все, от малого до большого, говоря: сей есть великая сила Божия.
А внимали ему потому, что он немалое время изумлял их волхвованиями.
Но, когда поверили Филиппу, благовествующему о Царствии Божием и о имени Иисуса Христа, то крестились и мужчины и женщины.
Уверовал и сам Симон и, крестившись, не отходил от Филиппа; и, видя совершающиеся великие силы и знамения, изумлялся.
Находившиеся в Иерусалиме апостолы, услышав, что Самаряне приняли слово Божие, послали к ним Петра и Иоанна,
которые, придя, помолились о них, чтобы они приняли Духа Святого.
Ибо Он не сходил еще ни на одного из них, а только были они крещены во имя Господа Иисуса.
Тогда возложили руки на них, и они приняли Духа Святого.
[Зач. 19.] Симон же, увидев, что через возложение рук апостольских подается Дух Святой, принес им деньги,
говоря: дайте и мне власть сию, чтобы тот, на кого я возложу руки, получал Духа Святого.
Но Петр сказал ему: серебро твое да будет в погибель с тобою, потому что ты помыслил дар Божий получить за деньги.
Нет тебе в сем части и жребия, ибо сердце твое неправо пред Богом.
Итак, покайся в сем грехе твоем, и молись Богу: может быть, отпустится тебе помысел сердца твоего;
ибо вижу тебя исполненного горькой желчи и в узах неправды.
Симон же сказал в ответ: помолитесь вы за меня Господу, дабы не постигло меня ничто из сказанного вами.
Они же, засвидетельствовав и проповедав слово Господне, обратно пошли в Иерусалим и во многих селениях Самарийских проповедали Евангелие.
[Зач. 20.] А Филиппу Ангел Господень сказал: встань и иди на полдень, на дорогу, идущую из Иерусалима в Газу, на ту, которая пуста.
Он встал и пошел. И вот, муж Ефиоплянин, евнух, вельможа Кандакии, царицы Ефиопской, хранитель всех сокровищ ее, приезжавший в Иерусалим для поклонения,
возвращался и, сидя на колеснице своей, читал пророка Исаию.
Дух сказал Филиппу: подойди и пристань к сей колеснице.
Филипп подошел и, услышав, что он читает пророка Исаию, сказал: разумеешь ли, что читаешь?
Он сказал: как могу разуметь, если кто не наставит меня? и попросил Филиппа взойти и сесть с ним.
А место из Писания, которое он читал, было сие: как овца, веден был Он на заклание, и, как агнец пред стригущим его безгласен, так Он не отверзает уст Своих.
В уничижении Его суд Его совершился. Но род Его кто разъяснит? ибо вземлется от земли жизнь Его.
Евнух же сказал Филиппу: прошу тебя сказать: о ком пророк говорит это? о себе ли, или о ком другом?
Филипп отверз уста свои и, начав от сего Писания, благовествовал ему об Иисусе.
Между тем, продолжая путь, они приехали к воде; и евнух сказал: вот вода; что препятствует мне креститься?
Филипп же сказал ему: если веруешь от всего сердца, можно. Он сказал в ответ: верую, что Иисус Христос есть Сын Божий.
И приказал остановить колесницу, и сошли оба в воду, Филипп и евнух; и крестил его.
Когда же они вышли из воды, Дух Святой сошел на евнуха, а Филиппа восхитил Ангел Господень, и евнух уже не видел его, и продолжал путь, радуясь.
[Зач. 21.] А Филипп оказался в Азоте и, проходя, благовествовал всем городам, пока пришел в Кесарию.
Петръ белян Іоаннъ тугызынчы сагаттяге теляк багытында бергя чиркяугя
Шунда беряÿ анаданук аксак тыуган кеше булган; аны кютяреб китереб, кон сайын чиркяунен иn эямне дигян ишеге тобоня, чиркяугя кереучелярдян садака сорарга утырталар икян.
Ул, Петръ белян Іоаннын чиркяугя керергя килгяннярен кюреб, алардан садака сораган.
Петръ Іоаннъ белян аnар тегяляб караб, äйткян: безгя карале, дигян.
Алардан бер-бер нястя алырга омот итеб, ул аларга тегяляб караган.
Петръ äйткян: минем кöмöшöм, алтыным жук, алай да нейем бар, сиіга шуны бирейем: Назорей Іисусъ Христосъ исеменя тор да жöр, дигян.
Уҥ кулыннан тоткан да аны торгозган; шул сяттюк анын табаннары да, тезляре дя ныгайганнар.
Ул сикереб тороб, жöрой башлаган, Алланы мактаб, сикеря-сикеря килеб, алар белян чиркяугя кергян.
Бар калык анын жöргянен, Алланы мактаганын кюргян;
Чиркяунен иn эямне ишеге тöбöндя сораныб утырыучы ул икянне белгянняр; аnар булган эшкя исляре китеб куркыб торганнар.
Тозялгян аксак Петръ белян Іоаннь катыннан китмей торганга кюря, ботон калык исе китеб, (чиркяунен) Соломонныкы дейелгян ал бюлмясеня жогороб килгян.
Мыны кюреб, Петръ калыкка äйткян: эй Израиль кешеляре! мыnар нейгя исегез китя, ник безне ÿз кыуатыбыз белян, жя арыулыгыбыз белян, аны жорой торган иткянгя куйыб, безгя караб торасыз?
Авраамнын, Исаакнын, Іаковнын Алласы, аталарыбызнын Алласы Yз Улы Іисусны данналдырды; сез Аны тотоб бирдегез, Пилатъ Аны жибярмякче булыб торганда, сез Пилатнын кюзе алдында Аны таnдыгыз.
Сез Изгене, Гаделне таnыб, безгя кеше утереучене бир диб тордогоз.
Аммя терелек Башлыгын утерттегез; Шушыны Алла улгяненнян терегезеб торгоздо, мыnар без таныкчы.
Анын исеменя ышаныу буйынча, шушы сез кюря торганны, беля торганны Анын исеме ныкландырды, Аннан бирелгян ышаныу сезнен барыгызнын алдыгызда апар шушы тозялеуне бирде.
Алай да туганнар, сез дя, башлыкларыгыз да мыны белмягяннектян кылганны мин белямен.
Алла Yзенен бар пагамбярляренен ауызыннан Христосъ азабланасы диб алдан äйткяненчя.
Алай булгач, жазыкларыгыздан тазарыр очон, укенегез, (Ходайга) кайтыгыз,
Ходайдан сойоноч багытлар килеб житсен эйе, Ул сезгя электен билгертелгян I исусъ Христосны жибярсен эйе;
Алла Yзенен бар изге пагамбярляренен ауызыннан мянгедянюк äйткяненен булыр багыты житкенче, Аны кюк узеня алыб торорга тейеш булган.
Моисей аталарга äйткян: Ходай Аллагыз туганнарыгыз арасыннан сезгя минем кюк Пагямбяр чыгарыр, Ул сезгя ней сойляся дя, бар турыда да Аны тыnнагыз.
Ул Пагамбярне тыnнамаган ар-бер жан калык арасыннан жукка чыгарылыр дигян.
Самуилдан башлаб, аннан суnгы сойлягян пагямбярляр барысы да шушы коннярне алдан белгерткянняр.
Сез пагамбярлярнен уллары, Алланын Авраамга: синеn няселеn арткылы жирдяге бар калыклар да изгелек табарлар диб айтеб, аталарыбызга биргян багадясенен уллары сез.
Алла Yз Улы Іисусны тергезеб, сезнен ар-берегезне бар усал эшегездян тыйылдыр очон, Аны иn элеке сезгя изгелек итяргя жибяргян.
Савлъ Стефаннын утерелеÿен жаратыб торган. Шул коннярдя I ерусалимдяге жыйынны бик каты кысканнар: апостоллардан бютянняре барысы да Іудеянын, Самаріянын торлö жакларына таралышканнар.
Алладан куркыучы кешеляр Стефанны кюмгянняр, анын очöн бик жылашканнар.
Аммя Савлъ ышаныучыларны ойляреня кереб, ирлярен дя, катыннарын да остöряб китереб, öтöрмянгя биреб интектергян.
Таралышканнары шул арада изге сюзне сойляб жöргянняр.
Шулай Филиппь Самарія каласына килеб, андагыларга Христосны сойлягян.
Филиппъ кылган кодрятлярне эшетеб, кюреб, калык анын сойлягян сюзен бер кюnел белян тыnнаган.
Аларнын кюбесен эченнян шакшы тыннар бик каты укерешеб чыкканнар, сансызларнын, аксакларнын да кюбесе сауыкканнар.
Шул калада бик зур сойöнöч
Калада Симонъ атлы бер кеше булган, ул шунын алдыннан гна ÿзен äлля нейдей олога куйыб, сихырлек кылыб, Самарія калкынын исен китергян.
Барысы да, олосо да, кечесе дя аnар аҥ салыб äйткянняр: бу Алланын оло кыуаты, дигянняр.
Ул сихырляуе белян байтак багыт аларнын ислярен китергянгя кюря, аны аn салыб тыnнаганнар.
Äммя Алла Падшалыгы турысында, Іисусъ Христоснын исеме турысында изге хабяр сойляÿче Филиппка ышангач, ирляре дя, катыннары да чумыл д ыры лганн ар.
Симонъ ÿзе дя ышаныб чумылдырылган, аннары Филиппъ жаныннан китмягян; оло кыуатлар, кюб кодрятляр кылынганны кюреб, анын бик исе киткян.
Іерусалимдяге апостоллар, Самарія кешеляренен Алла сюзен кабыл алганнарын эшетеб, аларга Петръ белян Іоанны жибяргянняр.
Былар килеб, алар Святый Тынны алсыннар диб, алар очöн теляк иткянняр.
Святый Тын але аларнын берсеня дя иnмягян икян, алар тик Ходай Іисусъ исеменя гня чумылдырылганнар икян.
Шул чакта апостоллар алар остöня кулларын салганнар, алар Святый Тынны алганнар.
Апостоллар кулларын салыу арткылы Святый Тын бирелгянне кюреб,
Симонъ аларга акча алыб килеб, äйткян: бу кыуатны мипа да бирчегез, мин остбня кулымны салган кеше Святый Тынны алсын ыйы, дигян.
Аммя Петръ аnар äйткян: кöмöшöҥ узен белян бергя харяб булсын, син Алланын дяулятен акчага алырга уйладыn шул.
21 Мында сина олош тя, катыш та жук, Алла карышысында синеn кюпелен дöрöс тöгöл
Инде айса бу жазыгыnа тяÿбя ит, Аллага инял, кюnелеn уйлаганыn сиҥа äлля кичерелер дя.
Синеn äче ÿткя тулыланганыnны, дороссбзлбк быгауында иісянеnне кюрямен, дигян.
Симонъ жауаб биреб äйткян: сез äйткяннен берсе дя миnа булмасын ыйы диб, сез минем очöн Ходайга инялегез, дигян.
Алар таныклык итеб, Ходай сюзен сойляб, кабат Іерусалимгя кайтканнар, Самаріянын кюб ауылларында Евангеліене сойлягянняр.
Ходай пяриштясе Филиппка äйткян: тор да тöшлöккя таба Іерусалимнян Газага бара торган буш жулдан бар, дигян.
Ул торган да киткян. Шунда бер Ефіопія кешесе, евнухъ, Ефіопіядагы катын падша Кандакіянын санаты, анын бар малын саклаучы,
Іерусалимгя теляк итяргя килеуче, кайтыб барганда, арбада утырган койö, Исаія пагамбяр княгясен укый икян.
Тын Филиппка äйткян: жакын килеб, бу арбага жабыш, дигян.
Филиппъ жакын килеб, анын Исаія пагамбяр княгясен укыганын эшетеб, äйткян: ней укыганыnны аnныйсыn мы? дигян.
Ул äйткян: миҥа беряÿ дя аҥнатмагач, ничек аҥный алыйым, дигян; аннары Филиппка утенгян: менеб минем белян утыр, дигян.
Ул жазыудан укыган тош былай булган: Ул чалынырга сарык кюк алыб барылган; кыркыучы алдында дяшмей торган бярян кюк, Ул ауызын ачмый торган.
Ул кимсетелгян чакта, Апар хокбм кылынган, алай да Анын затын кем айтеб житкезя алыр? Анын терелеге жирдян кютяреб алына. (Исаіи 53,7-8).
Евнухъ Филиппка äйткян: сипа утенямен, айтче: пагамбяр мыны кем турысында айтя: ÿз турысында мы, äлля бютян турысында мы? дигян.
Филиппъ ауызын ачыб, шул жазганнан башлаб, апар Іисусъ турысында изге хабяр сойлягян.
Жул белян бара торгач, алар сыуга житкянняр: евнухъ äйткян: мына сыу, миnа чумылдырылырга ней комачау итя? дигян.
Филиипъ аnар äйткян: äгяр бар кюnелеnнян ышансаn, сиҥа монким, дигян. Ул жауаб биреб äйткян: Іисусъ Христоснын Алла Улы икяненя ышанамын, дигян.
Шунда арбасын туктатырга кушкан; Филиппъ белян евнухъ икесе дя сыуга кергянняр, Филиппъ аны чумылдырган.
Алар сыудан чыккач, евнухка Святый Тын иnгян, шул сяттюк Филиппны Ходай пяриштясе жук иткян: шунда евнухъ аны кюрмяс булыб, ÿз жулы белян сойöнöб киткян.
Филиппъ Азотъ дигян калага барыб тошкян; аннан Кесаріяга килгенче, бар калаларда да изге хабяр сойляб жöргян.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible