Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Деяния апостолов

 
  • [Зач. 16.] Во днéхъ же си́хъ, умнóжив­шымся ученикóмъ, бы́сть роптáнiе éллиновъ ко Еврéомъ, я́ко презирáемы бывáху во вседнéвнѣмъ служéнiи вдови́цы и́хъ.
  • Призвáв­ше же два­нá­де­сять мнóже­с­т­во учени́къ, рѣ́ша: не угóдно éсть нáмъ, остáвльшымъ слóво Бóжiе, служи́ти трапéзамъ:
  • усмотри́те ýбо, брáтiе, мýжы от­ вáсъ свидѣ́тел­ст­вованы сéдмь, испóлнены Дýха свя́та и премýдрости, и́хже постáвимъ надъ слýжбою сéю:
  • мы́ же въ моли́твѣ и служéнiи слóва пребýдемъ.
  • И угóдно бы́сть слóво сié предъ всѣ́мъ нарóдомъ: и избрáша стефáна, мýжа испóлнена вѣ́ры и Дýха свя́та, и Фили́ппа, и прóхора и никанóра, и ти́мона и пармéна, и николáа при­­шéлца Антiохíйскаго,
  • и́хже постáвиша предъ апóстолы: и помоли́в­шеся воз­ложи́ша на ня́ рýцѣ.
  • И слóво Бóжiе растя́ше, и мнóжашеся числó учени́къ во Иерусали́мѣ зѣлó: мнóгъ же нарóдъ свящéн­никовъ послýшаху вѣ́ры.
  • [Зач. 17.] Стефáнъ же испóлнь вѣ́ры и си́лы творя́ше знáменiя и чудесá вéлiя въ лю́дехъ.
  • Востáша же нѣ́цыи от­ сóнма глагóлемаго Ливерти́нска и киринéйска и Алексáндрска, и и́же от­ киликíи и Асíи, стязáющеся со стефáномъ:
  • и не можáху противустáти премýдрости и Дýху, и́мже глагóлаше.
  • Тогдá подусти́ша мýжы глагóлющыя, я́ко слы́шахомъ егó глагóлюща глагóлы хýлныя на Моисéа и на Бóга.
  • Сподвигóша же лю́ди и стáрцы и кни́жники, и напáдше восхи́тиша егó и при­­ведóша на сóнмище,
  • постáвиша же свидѣ́тели лóжны глагóлющыя, я́ко человѣ́къ сéй не престаéтъ глагóлы хýлныя глагóля на мѣ́сто святóе сié и закóнъ:
  • слы́шахомъ бо егó глагóлюща, я́ко Иисýсъ назорéй сéй разори́тъ мѣ́сто сié и измѣни́тъ обы́чаи, я́же предадé нáмъ Моисéй.
  • И воз­зрѣ́в­ше нáнь вси́ сѣдя́щiи въ сóнмищи, ви́дѣша лицé егó я́ко лицé áнгела.
  • Речé же архiерéй: áще ýбо сiя́ тáко сýть?
  • О́нъ же речé: мýжiе брáтiе и отцы́, послýшайте. Бóгъ слáвы яви́ся отцý нá­шему Авраáму сýщу въ Месо­потáмiи, прéжде дáже не всели́тися емý въ Харрáнь,
  • и речé къ немý: изы́ди от­ земли́ тво­ея́ и от­ рóда тво­егó и от­ дóму отцá тво­егó, и прiиди́ въ зéмлю, ю́же áще ти́ покажý.
  • Тогдá изшéдъ от­ земли́ Халдéйскiя, всели́ся въ Харрáнь: и от­тýду, по умéртвiи отцá егó, пресели́ егó въ зéмлю сiю́, на нéйже вы́ ны́нѣ живетé,
  • и не дадé емý наслѣ́дiя въ нéй, нижé стопы́ нóгу: и обѣщá дáти емý ю́ во одержáнiе и сѣ́мени егó по нéмъ, не сýщу емý чáду.
  • Глагóла же си́це Бóгъ, я́ко бýдетъ сѣ́мя егó при­­шéлцы въ земли́ чуждéй, и порабóтятъ é и озлóбятъ лѣ́тъ четы́реста.
  • И язы́ку, емýже порабóтаютъ, суждý áзъ, речé Бóгъ: и по си́хъ изы́дутъ и послýжатъ ми́ на мѣ́стѣ сéмъ.
  • И дадé емý завѣ́тъ обрѣ́занiя. И тáко роди́ Исаáка и обрѣ́за егó въ дéнь осмы́й: и Исаáкъ Иáкова, и Иáковъ два­нá­де­сять патрiáрхъ.
  • И патрiáрси позави́дѣв­ше Иóсифу продáша егó во Еги́петъ: и бѣ́ Бóгъ съ ни́мъ,
  • и изъя́тъ егó от­ всѣ́хъ скорбéй егó, и дадé емý благодáть и премýдрость предъ фараóномъ царéмъ Еги́петскимъ: и постáви егó начáлника надъ Еги́птомъ и надъ всѣ́мъ дóмомъ сво­и́мъ.
  • Прiи́де же глáдъ на всю́ зéмлю Еги́петскую и Ханаáню и скóрбь вéлiя, и не обрѣтáху сы́тости отцы́ нáши.
  • Слы́шавъ же Иáковъ сýщую пшени́цу во Еги́птѣ, послá отцы́ нáшя пéрвѣе,
  • и внегдá вторóе [прiидóша], познáнъ бы́сть Иóсифъ брáтiи сво­éй, и я́вѣ бы́сть фараóну рóдъ Иóсифовъ.
  • Послáвъ же Иóсифъ при­­звá отцá сво­егó Иáкова и всé срóд­ст­во своé, сéдмьдесятъ и пя́ть дýшъ.
  • Сни́де же Иáковъ во Еги́петъ, и скончáся сáмъ и отцы́ нáши:
  • и при­­несéни бы́ша въ Cихéмъ и положéни бы́ша во грóбѣ, егóже купи́ Авраáмъ цѣнóю сребрá от­ сынóвъ Еммóра Cихéмова.
  • И я́коже при­­ближá­шеся врéмя обѣтовáнiя, и́мже кля́т­ся Бóгъ Авраáму, воз­растóша лю́дiе и умнóжишася во Еги́птѣ,
  • дóндеже настá цáрь и́нъ [во Еги́птѣ], и́же не знá­ше Иóсифа:
  • сéй злѣ́ умы́сливъ о рóдѣ нá­шемъ, озлóби отцы́ нáшя, умори́ти младéнцы и́хъ и не оживи́ти {дабы́ извергáли младéнцы своя́ во éже не бы́ти и́мъ живы́мъ}.
  • Въ нéже врéмя роди́ся Моисéй и бѣ́ угóденъ богови, и́же питáнъ бы́сть мéсяцы три́ въ домý отцá сво­егó:
  • извéржена же егó взя́тъ егó дщи́ фараóнова и воспитá и́ себѣ́ въ сы́на:
  • и накáзанъ бы́сть Моисéй всéй премýдрости Еги́петстѣй, бѣ́ же си́ленъ въ словесѣ́хъ и дѣ́лѣхъ.
  • Егдá же исполня́шеся емý лѣ́тъ четы́редесятихъ врéмя, взы́де на сéрдце емý посѣти́ти брáтiю свою́ сы́ны Изрáилевы:
  • и ви́дѣвъ нѣ́ко­его оби́дима, посóб­ст­вова и сотвори́ от­мщéнiе оби́димому, уби́въ Еги́птянина.
  • Мня́ше же разумѣ́ти брáтiямъ сво­и́мъ, я́ко Бóгъ рукóю егó дáстъ и́мъ спасéнiе: они́ же не разумѣ́ша.
  • Во ýтрiй же дéнь яви́ся и́мъ тя́жущымся и при­­влачá­ше и́хъ въ при­­мирéнiе, рéкъ: мýжiе, брáтiя естé вы́, вскýю оби́дите дрýгъ дрýга?
  • Оби́дяй же бли́жняго от­ри́ну егó, рéкъ: ктó тя́ постáви кня́зя и судiю́ надъ нáми?
  • едá уби́ти мя́ ты́ хóщеши, и́мже о́бразомъ уби́лъ еси́ вчерá Еги́птянина?
  • Бѣжá же Моисéй о словеси́ сéмъ и бы́сть при­­шлéцъ въ земли́ Мадiáмстѣй, идѣ́же роди́ сы́на двá.
  • И испóлньшымся лѣ́томъ четы́редесятимъ, яви́ся емý въ пусты́ни горы́ Синáйскiя áнгелъ Госпóдень въ плáмени óгненѣ въ купинѣ́:
  • Моисéй же ви́дѣвъ дивля́шеся видѣ́нiю: при­­ступáющу же емý разумѣ́ти, бы́сть глáсъ Госпóдень къ немý:
  • áзъ Бóгъ отéцъ тво­и́хъ, Бóгъ Авраáмовъ и Бóгъ Исаáковъ и Бóгъ Иáковль. Трéпетенъ же бы́въ Моисéй не смѣ́яше смотри́ти.
  • Речé же емý Госпóдь: изýй сапоги́ ногý твоéю, мѣ́сто бо, на нéмже сто­и́ши, земля́ свя́тá éсть:
  • ви́дя ви́дѣхъ озлоблéнiе людíй мо­и́хъ, и́же во Еги́птѣ, и стенáнiе и́хъ услы́шахъ, и снидóхъ изъя́ти и́хъ: и ны́нѣ гряди́, послю́ тя во Еги́петъ.
  • Сегó Моисéа, егóже от­ри́нуша, рéкше: ктó тя́ постáви начáлника и судiю́? сегó Бóгъ кня́зя и избáвителя послá рукóю áнгела я́вльшагося емý въ купинѣ́:
  • сéй изведé и́хъ, сотвóрь чудесá и знáменiя въ земли́ Еги́петстѣй и въ чермнѣ́мъ мóри, и въ пусты́ни лѣ́тъ четы́редесять.
  • Сéй éсть Моисéй рекíй сынóмъ Изрáилевымъ: прорóка вáмъ воз­дви́гнетъ Госпóдь Бóгъ вáшъ от­ брáтiи вá­шея я́ко менé: тогó послýшайте.
  • Сéй éсть бы́вый въ цéркви въ пусты́ни со áнгеломъ, глагóлав­шимъ емý на горѣ́ Синáйстѣй, и со отцы́ нáшими, и́же прiя́тъ словесá жи́ва дáти нáмъ,
  • егóже не восхотѣ́ша послýшати отцы́ нáши, но от­ри́нуша и́ и обрати́шася сéрдцемъ сво­и́мъ во Еги́петъ,
  • рéкше Аарóну: сотвори́ нáмъ бóги, и́же предъи́дутъ предъ нáми, Моисéю бо семý, и́же изведé нáсъ от­ земли́ Еги́петскiя, не вѣ́мы, чтó бы́сть емý.
  • И сотвори́ша телцá во дни́ о́ны, и при­­несóша жéртву и́долу, и веселя́хуся въ дѣ́лѣхъ рукý своéю.
  • Отврати́ся же Бóгъ и предадé и́хъ служи́ти вóемъ небéснымъ, я́коже пи́сано éсть въ кни́зѣ прорóкъ: едá заколéнiя и жéртвы при­­несóсте ми́ лѣ́тъ четы́редесять въ пусты́ни, дóме Изрáилевъ?
  • и воспрiя́сте ски́нiю молóхову и звѣздý бóга вá­шего ремфáна, о́бразы, я́же сотвори́сте покланя́тися и́мъ: и преселю́ вы дáлѣе Вавилóна.
  • Сѣ́нь свидѣ́нiя бя́ше отцéмъ нáшымъ въ пусты́ни, я́коже повелѣ́ глагóляй Моисéови сотвори́ти ю́ по о́бразу, егóже ви́дѣ:
  • ю́же и внесóша прiéмше отцы́ нáши со иисýсомъ во одержáнiе язы́ковъ, и́хже изри́ну Бóгъ от­ лицá отéцъ нáшихъ, дáже до днíй Дави́да:
  • и́же обрѣ́те благодáть предъ Бóгомъ и испроси́ обрѣсти́ селéнiе Бóгу Иáковлю.
  • Соломóнъ же создá емý хрáмъ.
  • Но вы́шнiй не въ рукотворéн­ныхъ цéрквахъ живéтъ, я́коже прорóкъ глагóлетъ:
  • небо мнѣ́ престóлъ éсть, земля́ же поднóжiе ногáма мо­и́ма: кíй хрáмъ сози́ждете ми́, глагóлетъ Госпóдь, или́ кóе мѣ́сто покóищу мо­емý?
  • Не рукá ли моя́ сотвори́ сiя́ вся́?
  • Жестоковы́йнiи и необрѣ́зан­нiи сердцы́ и ушесы́, вы́ при́сно Дýху святóму проти́витеся, я́коже отцы́ вáши, тáко и вы́:
  • когó от­ прорóкъ не изгнáша отцы́ вáши? и уби́ша предвоз­вѣсти́в­шыя о при­­шé­ст­вiи прáведнаго, егóже вы́ ны́нѣ предáтеле и уби́йцы бы́сте,
  • и́же прiя́сте закóнъ устро­éнiемъ áнгелскимъ и не сохрани́сте.
  • Слы́шаще же сiя́, распыхáхуся сердцы́ сво­и́ми и скрежетáху зубы́ нáнь.
  • Стефáнъ же сы́й испóлнь Дýха свя́та, воз­зрѣ́въ на нéбо, ви́дѣ слáву Бóжiю и Иисýса стоя́ща о деснýю Бóга,
  • и речé: сé, ви́жу небесá от­вéрста и Сы́на человѣ́ча о деснýю стоя́ща Бóга.
  • Возопи́в­ше же глáсомъ вéлiимъ, затыкáху ýшы сво­и́ и устреми́шася единодýшно нáнь,
  • и извéдше внѣ́ грáда, кáменiемъ побивáху егó: и свидѣ́телiе [снéмше] ри́зы своя́ положи́ша при­­ ногý ю́ноши нарицáемаго сáвла,
  • и кáменiемъ побивáху стефáна, моля́щася и глагóлюща: Гóсподи Иисýсе, прiими́ дýхъ мóй.
  • Преклóнь же колѣ́на, возопи́ глáсомъ вéлiимъ: Гóсподи, не постáви и́мъ грѣхá сегó. И сiя́ рéкъ ýспе.
  • Сáвлъ же бѣ́ со­изволя́я убíй­ст­ву егó. Бы́сть же въ тóй дéнь гонéнiе вéлiе на цéрковь Иерусали́мскую: вси́ же разсѣ́яшася по странáмъ иудéйскимъ и самари́йскимъ, кромѣ́ апóстолъ:
  • погребóша же стефáна мýжiе благоговѣ́йнiи и сотвори́ша плáчь вéлiй надъ ни́мъ.
  • Сáвлъ же озлобля́ше цéрковь, въ дóмы входя́, и влачя́ мýжы и жены́, предая́ше въ темни́цу.
  • Разсѣ́яв­шiися же прохождáху, благовѣ­ст­вýюще слóво.
  • [Зач. 18.] Фили́ппъ же сошéдъ во грáдъ самарíйскiй, проповѣ́даше и́мъ Христá:
  • внимáху же нарóди глагóлемымъ от­ Фили́ппа единодýшно, слы́шаще и ви́дяще знáменiя, я́же творя́ше:
  • дýси бо нечи́стiи от­ мнóгихъ имýщихъ я́, вопiю́ще глáсомъ вéлiимъ, исхождáху, мнóзи же разслáблен­нiи и хрóмiи исцѣли́шася:
  • и бы́сть рáдость вéлiя во грáдѣ тóмъ.
  • Мýжъ же нѣ́кiй, и́менемъ Си́монъ, прéжде бѣ́ во грáдѣ волхвýя и удивля́я язы́къ самарíйскiй, глагóля нѣ́ко­его бы́ти себé вели́ка,
  • емýже внимáху вси́ от­ мáла дáже до вели́ка, глагóлюще: сéй éсть си́ла Бóжiя вели́кая.
  • Внимáху же емý, занé довóлно врéмя волхвовáнiи удивля́ше и́хъ.
  • Егдá же вѣ́роваша Фили́ппу благовѣ­ст­вýющу я́же о цáр­ст­вiи Бóжiи и о и́мени Иисýсъ Христóвѣ, крещáхуся мýжiе же и жены́.
  • Си́монъ же и сáмъ вѣ́рова и крéщься бѣ́ пребывáя у Фили́ппа: ви́дя же си́лы и знáменiя вéлiя бывáема, ужáсенъ дивля́шеся.
  • Слы́шав­ше же и́же во Иерусали́мѣ апóстоли, я́ко прiя́тъ самарíа слóво Бóжiе, послáша къ ни́мъ Петрá и Иоáн­на,
  • и́же сошéдше помоли́шася о ни́хъ, я́ко да прiи́мутъ Дýха святáго:
  • ещé бо ни на еди́наго и́хъ бѣ́ при­­шéлъ, тóчiю крещéни бя́ху во и́мя Гóспода Иисýса:
  • тогдá воз­ложи́ша рýцѣ на ня́, и прiя́ша Дýха святáго.
  • [Зач. 19.] Ви́дѣвъ же Си́монъ, я́ко воз­ложéнiемъ рýкъ апóстолскихъ даéт­ся Дýхъ святы́й, при­­несé и́мъ сребрó,
  • глагóля: дади́те и мнѣ́ влáсть сiю́, да, на негóже áще положý рýцѣ, прiи́метъ Дýха святáго.
  • Пéтръ же речé къ немý: сребрó твоé съ тобóю да бýдетъ въ поги́бель, я́ко дáръ Бóжiй непщевáлъ еси́ сребрóмъ стяжáти:
  • нѣ́сть ти́ чáсти ни жрéбiя въ словеси́ сéмъ, и́бо сéрдце твоé нѣ́сть прáво предъ Бóгомъ:
  • покáйся ýбо о злóбѣ тво­éй сéй и моли́ся Бóгу, áще ýбо от­пýстит­ся ти́ помышлéнiе сéрдца тво­егó:
  • въ жéлчи бо гóрести и сою́зѣ непрáвды зрю́ тя́ сýща.
  • Отвѣщáвъ же Си́монъ речé: помоли́теся вы́ о мнѣ́ ко Гóсподу, я́ко да ничтóже си́хъ нáйдетъ на мя́, я́же рекóсте.
  • Они́ же ýбо, засвидѣ́тел­ст­вовав­ше и глагóлав­ше слóво Госпóдне, воз­врати́шася во Иерусали́мъ и мнóгимъ вéсемъ самари́йскимъ благовѣсти́ша.
  • [Зач. 20.] А́нгелъ же Госпóдень речé къ Фили́ппу, глагóля: востáни и иди́ на полýдне, на пýть сходя́щiй от­ Иерусали́ма въ Гáзу: и тóй éсть пýстъ.
  • И востáвъ пóйде: и сé, мýжъ мýринъ, евнýхъ си́ленъ кандакíи цари́цы мýринскiя, и́же бѣ́ надъ всѣ́ми сокрóвищи ея́, и́же прiи́де поклони́тися во Иерусали́мъ:
  • бѣ́ же воз­вращáяся, и сѣдя́ на колесни́цѣ сво­éй, чтя́ше прорóка Исáiю.
  • Речé же Дýхъ къ Фили́ппу: при­­ступи́ и при­­лѣпи́ся колесни́цѣ сéй.
  • Притéкъ же Фили́ппъ услы́ша егó чтýща прорóка Исáiю и речé: ýбо разумѣ́еши ли, я́же чтéши?
  • О́нъ же речé: кáко ýбо могý [разумѣ́ти], áще не ктó настáвитъ мя́? умоли́ же Фили́ппа, да воз­шéдъ ся́детъ съ ни́мъ.
  • Слóво же писáнiя, éже чтя́ше, бѣ́ сié: я́ко овчá на заколéнiе ведéся, и я́ко áгнецъ пря́мо стригýщему егó безглáсенъ, тáко не от­верзáетъ ýстъ сво­и́хъ:
  • во смирéнiи егó сýдъ егó взя́т­ся, рóдъ же егó ктó исповѣ́сть? я́ко взéмлет­ся от­ земли́ живóтъ егó.
  • Отвѣщáвъ же кáженикъ къ Фили́ппу, речé: молю́ тя, о кóмъ прорóкъ глагóлетъ сié? о себѣ́ ли, или́ о инѣ́мъ нѣ́ко­емъ?
  • Отвéрзъ же Фили́ппъ устá своя́ и начéнъ от­ писáнiя сегó, благовѣсти́ емý Иисýса.
  • Я́коже идя́ху путéмъ, прiидóша на нѣ́кую вóду, и речé кáженикъ: сé, водá: чтó воз­браня́етъ ми́ крести́тися?
  • Речé же емý Фили́ппъ: áще вѣ́руеши от­ всегó сéрдца тво­егó, мóщно ти́ éсть. Отвѣщáвъ же речé: вѣ́рую Сы́на Бóжiя бы́ти Иисýса Христá.
  • И повелѣ́ стáти колесни́цѣ: и снидóста óба на вóду, Фили́ппъ же и кáженикъ: и крести́ егó.
  • Егдá же изыдóста от­ воды́, Дýхъ святы́й нападé на кáженика: áнгелъ же Госпóдень восхи́ти Фили́ппа, и не ви́дѣ егó ктомý кáженикъ, идя́ше бо въ пýть свóй рáдуяся.
  • [Зач. 21.] Фили́ппъ же обрѣ́теся во азóтѣ и проходя́ благовѣ­ст­вовá­ше градóмъ всѣ́мъ, дóндеже прiити́ емý въ кесарíю.
  • [Зач. 16.] В эти дни, когда умножились ученики, произошел у Еллинистов* ропот на Евреев за то, что вдовицы их пренебрегаемы были в ежедневном раздаянии потребностей. //*Евреи из стран языческих.
  • Тогда двенадцать Апостолов, созвав множество учеников, сказали: нехорошо нам, оставив слово Божие, пещись о столах.
  • Итак, братия, выберите из среды себя семь человек изведанных, исполненных Святаго Духа и мудрости; их поставим на эту службу,
  • а мы постоянно пребудем в молитве и служении слова.
  • И угодно было это предложение всему собранию; и избрали Стефана, мужа, исполненного веры и Духа Святаго, и Филиппа, и Прохора, и Никанора, и Тимона, и Пармена, и Николая Антиохийца, обращенного из язычников;
  • их поставили перед Апостолами, и сии, помолившись, возложили на них руки.
  • И слово Божие росло, и число учеников весьма умножалось в Иерусалиме; и из священников очень многие покорились вере.
  • [Зач. 17.] А Стефан, исполненный веры и силы, совершал великие чудеса и знамения в народе.
  • Некоторые из так называемой синагоги Либертинцев и Киринейцев и Александрийцев и некоторые из Киликии и Асии вступили в спор со Стефаном;
  • но не могли противостоять мудрости и Духу, Которым он говорил.
  • Тогда научили они некоторых сказать: мы слышали, как он говорил хульные слова на Моисея и на Бога.
  • И возбудили народ и старейшин и книжников и, напав, схватили его и повели в синедрион.
  • И представили ложных свидетелей, которые говорили: этот человек не перестает говорить хульные слова на святое место сие и на закон.
  • Ибо мы слышали, как он говорил, что Иисус Назорей разрушит место сие и переменит обычаи, которые передал нам Моисей.
  • И все, сидящие в синедрионе, смотря на него, видели лице его, как лице Ангела.
  • Тогда сказал первосвященник: так ли это?
  • Но он сказал: мужи братия и отцы! послушайте. Бог славы явился отцу нашему Аврааму в Месопотамии, прежде переселения его в Харран,
  • и сказал ему: выйди из земли твоей и из родства твоего и из дома отца твоего, и пойди в землю, которую покажу тебе.
  • Тогда он вышел из земли Халдейской и поселился в Харране; а оттуда, по смерти отца его, переселил его Бог в сию землю, в которой вы ныне живете.
  • И не дал ему на ней наследства ни на стопу ноги, а обещал дать ее во владение ему и потомству его по нем, когда еще был он бездетен.
  • И сказал ему Бог, что потомки его будут переселенцами в чужой земле и будут в порабощении и притеснении лет четыреста.
  • Но Я, сказал Бог, произведу суд над тем народом, у которого они будут в порабощении; и после того они выйдут и будут служить Мне на сем месте.
  • И дал ему завет обрезания. По сем родил он Исаака и обрезал его в восьмой день; а Исаак родил Иакова, Иаков же двенадцать патриархов.
  • Патриархи, по зависти, продали Иосифа в Египет; но Бог был с ним,
  • и избавил его от всех скорбей его, и даровал мудрость ему и благоволение царя Египетского фараона, который и поставил его начальником над Египтом и над всем домом своим.
  • И пришел голод и великая скорбь на всю землю Египетскую и Ханаанскую, и отцы наши не находили пропитания.
  • Иаков же, услышав, что есть хлеб в Египте, послал туда отцов наших в первый раз.
  • А когда они пришли во второй раз, Иосиф открылся братьям своим, и известен стал фараону род Иосифов.
  • Иосиф, послав, призвал отца своего Иакова и все родство свое, душ семьдесят пять.
  • Иаков перешел в Египет, и скончался сам и отцы наши;
  • и перенесены были в Сихем и положены во гробе, который купил Авраам ценою серебра у сынов Еммора Сихемова.
  • А по мере, как приближалось время исполниться обетованию, о котором клялся Бог Аврааму, народ возрастал и умножался в Египте,
  • до тех пор, как восстал иной царь, который не знал Иосифа.
  • Сей, ухищряясь против рода нашего, притеснял отцов наших, принуждая их бросать детей своих, чтобы не оставались в живых.
  • В это время родился Моисей, и был прекрасен пред Богом. Три месяца он был питаем в доме отца своего.
  • А когда был брошен, взяла его дочь фараонова и воспитала его у себя, как сына.
  • И научен был Моисей всей мудрости Египетской, и был силен в словах и делах.
  • Когда же исполнилось ему сорок лет, пришло ему на сердце посетить братьев своих, сынов Израилевых.
  • И, увидев одного из них обижаемого, вступился и отмстил за оскорбленного, поразив Египтянина.
  • Он думал, поймут братья его, что Бог рукою его дает им спасение; но они не поняли.
  • На следующий день, когда некоторые из них дрались, он явился и склонял их к миру, говоря: вы братья; зачем обижаете друг друга?
  • Но обижающий ближнего оттолкнул его, сказав: кто тебя поставил начальником и судьею над нами?
  • Не хочешь ли ты убить и меня, как вчера убил Египтянина?
  • От сих слов Моисей убежал и сделался пришельцем в земле Мадиамской, где родились от него два сына.
  • По исполнении сорока лет явился ему в пустыне горы Синая Ангел Господень в пламени горящего тернового куста.
  • Моисей, увидев, дивился видению; а когда подходил рассмотреть, был к нему глас Господень:
  • Я Бог отцов твоих, Бог Авраама и Бог Исаака и Бог Иакова. Моисей, объятый трепетом, не смел смотреть.
  • И сказал ему Господь: сними обувь с ног твоих, ибо место, на котором ты стоишь, есть земля святая.
  • Я вижу притеснение народа Моего в Египте, и слышу стенание его, и нисшел избавить его: итак пойди, Я пошлю тебя в Египет.
  • Сего Моисея, которого они отвергли, сказав: кто тебя поставил начальником и судьею? сего Бог чрез Ангела, явившегося ему в терновом кусте, послал начальником и избавителем.
  • Сей вывел их, сотворив чудеса и знамения в земле Египетской, и в Чермном море, и в пустыне в продолжение сорока лет.
    //Исх.7:11,14.
  • Это тот Моисей, который сказал сынам Израилевым: Пророка воздвигнет вам Господь Бог ваш из братьев ваших, как меня; Его слушайте.
  • Это тот, который был в собрании в пустыне с Ангелом, говорившим ему на горе Синае, и с отцами нашими, и который принял живые слова, чтобы передать нам,
  • которому отцы наши не хотели быть послушными, но отринули его и обратились сердцами своими к Египту,
  • сказав Аарону: сделай нам богов, которые предшествовали бы нам; ибо с Моисеем, который вывел нас из земли Египетской, не знаем, что случилось.
  • И сделали в те дни тельца, и принесли жертву идолу, и веселились перед делом рук своих.
  • Бог же отвратился и оставил их служить воинству небесному, как написано в книге пророков: дом Израилев! приносили ли вы Мне заколения и жертвы в продолжение сорока лет в пустыне?
  • Вы приняли скинию Молохову и звезду бога вашего Ремфана, изображения, которые вы сделали, чтобы поклоняться им: и Я переселю вас далее Вавилона.
  • Скиния свидетельства была у отцов наших в пустыне, как повелел Говоривший Моисею сделать ее по образцу, им виденному.
  • Отцы наши с Иисусом, взяв ее, внесли во владения народов, изгнанных Богом от лица отцов наших. Так было до дней Давида.
  • Сей обрел благодать пред Богом и молил, чтобы найти жилище Богу Иакова.
  • Соломон же построил Ему дом.
  • Но Всевышний не в рукотворенных храмах живет, как говорит пророк:
  • Небо – престол Мой, и земля – подножие ног Моих. Какой дом созиждете Мне, говорит Господь, или какое место для покоя Моего?
  • Не Моя ли рука сотворила всё сие?
  • Жестоковыйные! люди с необрезанным сердцем и ушами! вы всегда противитесь Духу Святому, как отцы ваши, так и вы.
  • Кого из пророков не гнали отцы ваши? Они убили предвозвестивших пришествие Праведника, Которого предателями и убийцами сделались ныне вы, –
  • вы, которые приняли закон при служении Ангелов и не сохранили.
  • Слушая сие, они рвались сердцами своими и скрежетали на него зубами.
  • Стефан же, будучи исполнен Духа Святаго, воззрев на небо, увидел славу Божию и Иисуса, стоящего одесную Бога,
  • и сказал: вот, я вижу небеса отверстые и Сына Человеческого, стоящего одесную Бога.
  • Но они, закричав громким голосом, затыкали уши свои, и единодушно устремились на него,
  • и, выведя за город, стали побивать его камнями. Свидетели же положили свои одежды у ног юноши, именем Савла,
  • и побивали камнями Стефана, который молился и говорил: Господи Иисусе! приими дух мой.
  • И, преклонив колени, воскликнул громким голосом: Господи! не вмени им греха сего. И, сказав сие, почил.
  • Савл же одобрял убиение его. В те дни произошло великое гонение на церковь в Иерусалиме; и все, кроме Апостолов, рассеялись по разным местам Иудеи и Самарии.
  • Стефана же погребли мужи благоговейные, и сделали великий плач по нем.
  • А Савл терзал церковь, входя в домы и влача мужчин и женщин, отдавал в темницу.
  • Между тем рассеявшиеся ходили и благовествовали слово.
  • [Зач. 18.] Так Филипп пришел в город Самарийский и проповедовал им Христа.
  • Народ единодушно внимал тому, что говорил Филипп, слыша и видя, какие он творил чудеса.
  • Ибо нечистые духи из многих, одержимых ими, выходили с великим воплем, а многие расслабленные и хромые исцелялись.
  • И была радость великая в том городе.
  • Находился же в городе некоторый муж, именем Симон, который перед тем волхвовал и изумлял народ Самарийский, выдавая себя за кого-то великого.
  • Ему внимали все, от малого до большого, говоря: сей есть великая сила Божия.
  • А внимали ему потому, что он немалое время изумлял их волхвованиями.
  • Но, когда поверили Филиппу, благовествующему о Царствии Божием и о имени Иисуса Христа, то крестились и мужчины и женщины.
  • Уверовал и сам Симон и, крестившись, не отходил от Филиппа; и, видя совершающиеся великие силы и знамения, изумлялся.
  • Находившиеся в Иерусалиме Апостолы, услышав, что Самаряне приняли слово Божие, послали к ним Петра и Иоанна,
  • которые, придя, помолились о них, чтобы они приняли Духа Святаго.
  • Ибо Он не сходил еще ни на одного из них, а только были они крещены во имя Господа Иисуса.
  • Тогда возложили руки на них, и они приняли Духа Святаго.
  • [Зач. 19.] Симон же, увидев, что через возложение рук Апостольских подается Дух Святый, принес им деньги,
  • говоря: дайте и мне власть сию, чтобы тот, на кого я возложу руки, получал Духа Святаго.
  • Но Петр сказал ему: серебро твое да будет в погибель с тобою, потому что ты помыслил дар Божий получить за деньги.
  • Нет тебе в сем части и жребия, ибо сердце твое неправо пред Богом.
  • Итак покайся в сем грехе твоем, и молись Богу: может быть, отпустится тебе помысел сердца твоего;
  • ибо вижу тебя исполненного горькой желчи и в узах неправды.
  • Симон же сказал в ответ: помолитесь вы за меня Господу, дабы не постигло меня ничто из сказанного вами.
  • Они же, засвидетельствовав и проповедав слово Господне, обратно пошли в Иерусалим и во многих селениях Самарийских проповедали Евангелие.
  • [Зач. 20.] А Филиппу Ангел Господень сказал: встань и иди на полдень, на дорогу, идущую из Иерусалима в Газу, на ту, которая пуста.
  • Он встал и пошел. И вот, муж Ефиоплянин, евнух, вельможа Кандакии, царицы Ефиопской, хранитель всех сокровищ ее, приезжавший в Иерусалим для поклонения,
  • возвращался и, сидя на колеснице своей, читал пророка Исаию.
  • Дух сказал Филиппу: подойди и пристань к сей колеснице.
  • Филипп подошел и, услышав, что он читает пророка Исаию, сказал: разумеешь ли, что читаешь?
  • Он сказал: как могу разуметь, если кто не наставит меня? и попросил Филиппа взойти и сесть с ним.
  • А место из Писания, которое он читал, было сие: как овца, веден был Он на заклание, и, как агнец пред стригущим его безгласен, так Он не отверзает уст Своих.
  • В уничижении Его суд Его совершился. Но род Его кто разъяснит? ибо вземлется от земли жизнь Его.
  • Евнух же сказал Филиппу: прошу тебя сказать: о ком пророк говорит это? о себе ли, или о ком другом?
  • Филипп отверз уста свои и, начав от сего Писания, благовествовал ему об Иисусе.
  • Между тем, продолжая путь, они приехали к воде; и евнух сказал: вот вода; что препятствует мне креститься?
  • Филипп же сказал ему: если веруешь от всего сердца, можно. Он сказал в ответ: верую, что Иисус Христос есть Сын Божий.
  • И приказал остановить колесницу, и сошли оба в воду, Филипп и евнух; и крестил его.
  • Когда же они вышли из воды, Дух Святый сошел на евнуха, а Филиппа восхитил Ангел Господень, и евнух уже не видел его, и продолжал путь, радуясь.
  • [Зач. 21.] А Филипп оказался в Азоте и, проходя, благовествовал всем городам, пока пришел в Кесарию.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта