Ве́тхий Заве́т:
Быт.
Исх.
Лев.
Чис.
Втор.
Нав.
Суд.
Руф.
1Цар.
2Цар.
3Цар.
4Цар.
1Пар.
2Пар.
1Ездр.
Неем.
2Ездр.
Тов.
Иудиф.
Есф.
Иов.
Пс.
Притч.
Еккл.
Песн.
Прем.
Сир.
Ис.
Иер.
Плч.
ПослИер.
Вар.
Иез.
Дан.
Ос.
Иоил.
Ам.
Авд.
Ион.
Мих.
Наум.
Авв.
Соф.
Аг.
Зах.
Мал.
1Макк.
2Макк.
3Макк.
3Ездр.
Но́вый Заве́т: Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.
Но́вый Заве́т: Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.
Скрыть
6:1
6:2
6:3
6:4
6:7
6:8
6:9
6:11
6:12
6:13
6:14
см.:Дан.9:26-27;
6:15
Глава 8
8:1
см.:Деян.11:19;
8:2
8:4
8:5
8:6
8:8
8:9
8:10
8:11
8:13
8:14
8:15
8:16
8:18
8:19
8:21
8:22
8:23
см.:Втор.29:18;
8:24
8:25
8:26
8:28
8:29
8:30
8:31
8:32
8:34
8:35
8:36
8:38
8:39
8:40
1 Назначение семерых «пещись о столах». 8 Обвинение Стефана в богохульстве перед Синедрионом.
[Зач. 16.] В эти дни, когда умножились ученики, произошел у Еллинистов* ропот на Евреев за то, что вдовицы их пренебрегаемы были в ежедневном раздаянии потребностей. //*Евреи из стран языческих.
Тогда двенадцать апостолов, созвав множество учеников, сказали: нехорошо нам, оставив слово Божие, пещись о столах.
Итак, братия, выберите из среды себя семь человек изведанных, исполненных Святого Духа и мудрости; их поставим на эту службу,
а мы постоянно пребудем в молитве и служении слова.
И угодно было это предложение всему собранию; и избрали Стефана, мужа, исполненного веры и Духа Святого, и Филиппа, и Прохора, и Никанора, и Тимона, и Пармена, и Николая Антиохийца, обращенного из язычников;
их поставили перед апостолами, и сии, помолившись, возложили на них руки.
И слово Божие росло, и число учеников весьма умножалось в Иерусалиме; и из священников очень многие покорились вере.
[Зач. 17.] А Стефан, исполненный веры и силы, совершал великие чудеса и знамения в народе.
Некоторые из так называемой синагоги Либертинцев и Киринейцев и Александрийцев и некоторые из Киликии и Асии вступили в спор со Стефаном;
но не могли противостоять мудрости и Духу, Которым он говорил.
Тогда научили они некоторых сказать: мы слышали, как он говорил хульные слова на Моисея и на Бога.
И возбудили народ и старейшин и книжников и, напав, схватили его и повели в синедрион.
И представили ложных свидетелей, которые говорили: этот человек не перестает говорить хульные слова на святое место сие и на закон.
Ибо мы слышали, как он говорил, что Иисус Назорей разрушит место сие и переменит обычаи, которые передал нам Моисей.
И все, сидящие в синедрионе, смотря на него, видели лицо его, как лицо Ангела.
1 Преследование Иерусалимской Церкви и её рассеяние. 4 Проповедь Филиппа и исцеления в Самарии. 14 Петр и Иоанн в Самарии; Симон волхв. 26 Филипп крестит эфиопского вельможу.
Савл же одобрял убиение его. В те дни произошло великое гонение на церковь в Иерусалиме; и все, кроме апостолов, рассеялись по разным местам Иудеи и Самарии.
Стефана же погребли мужи благоговейные, и сделали великий плач по нем.
А Савл терзал церковь, входя в домы и влача мужчин и женщин, отдавал в темницу.
Между тем рассеявшиеся ходили и благовествовали слово.
[Зач. 18.] Так Филипп пришел в город Самарийский и проповедовал им Христа.
Народ единодушно внимал тому, что говорил Филипп, слыша и видя, какие он творил чудеса.
Ибо нечистые духи из многих, одержимых ими, выходили с великим воплем, а многие расслабленные и хромые исцелялись.
И была радость великая в том городе.
Находился же в городе некоторый муж, именем Симон, который перед тем волхвовал и изумлял народ Самарийский, выдавая себя за кого-то великого.
Ему внимали все, от малого до большого, говоря: сей есть великая сила Божия.
А внимали ему потому, что он немалое время изумлял их волхвованиями.
Но, когда поверили Филиппу, благовествующему о Царствии Божием и о имени Иисуса Христа, то крестились и мужчины и женщины.
Уверовал и сам Симон и, крестившись, не отходил от Филиппа; и, видя совершающиеся великие силы и знамения, изумлялся.
Находившиеся в Иерусалиме апостолы, услышав, что Самаряне приняли слово Божие, послали к ним Петра и Иоанна,
которые, придя, помолились о них, чтобы они приняли Духа Святого.
Ибо Он не сходил еще ни на одного из них, а только были они крещены во имя Господа Иисуса.
Тогда возложили руки на них, и они приняли Духа Святого.
[Зач. 19.] Симон же, увидев, что через возложение рук апостольских подается Дух Святой, принес им деньги,
говоря: дайте и мне власть сию, чтобы тот, на кого я возложу руки, получал Духа Святого.
Но Петр сказал ему: серебро твое да будет в погибель с тобою, потому что ты помыслил дар Божий получить за деньги.
Нет тебе в сем части и жребия, ибо сердце твое неправо пред Богом.
Итак, покайся в сем грехе твоем, и молись Богу: может быть, отпустится тебе помысел сердца твоего;
ибо вижу тебя исполненного горькой желчи и в узах неправды.
Симон же сказал в ответ: помолитесь вы за меня Господу, дабы не постигло меня ничто из сказанного вами.
Они же, засвидетельствовав и проповедав слово Господне, обратно пошли в Иерусалим и во многих селениях Самарийских проповедали Евангелие.
[Зач. 20.] А Филиппу Ангел Господень сказал: встань и иди на полдень, на дорогу, идущую из Иерусалима в Газу, на ту, которая пуста.
Он встал и пошел. И вот, муж Ефиоплянин, евнух, вельможа Кандакии, царицы Ефиопской, хранитель всех сокровищ ее, приезжавший в Иерусалим для поклонения,
возвращался и, сидя на колеснице своей, читал пророка Исаию.
Дух сказал Филиппу: подойди и пристань к сей колеснице.
Филипп подошел и, услышав, что он читает пророка Исаию, сказал: разумеешь ли, что читаешь?
Он сказал: как могу разуметь, если кто не наставит меня? и попросил Филиппа взойти и сесть с ним.
А место из Писания, которое он читал, было сие: как овца, веден был Он на заклание, и, как агнец пред стригущим его безгласен, так Он не отверзает уст Своих.
В уничижении Его суд Его совершился. Но род Его кто разъяснит? ибо вземлется от земли жизнь Его.
Евнух же сказал Филиппу: прошу тебя сказать: о ком пророк говорит это? о себе ли, или о ком другом?
Филипп отверз уста свои и, начав от сего Писания, благовествовал ему об Иисусе.
Между тем, продолжая путь, они приехали к воде; и евнух сказал: вот вода; что препятствует мне креститься?
Филипп же сказал ему: если веруешь от всего сердца, можно. Он сказал в ответ: верую, что Иисус Христос есть Сын Божий.
И приказал остановить колесницу, и сошли оба в воду, Филипп и евнух; и крестил его.
Когда же они вышли из воды, Дух Святой сошел на евнуха, а Филиппа восхитил Ангел Господень, и евнух уже не видел его, и продолжал путь, радуясь.
[Зач. 21.] А Филипп оказался в Азоте и, проходя, благовествовал всем городам, пока пришел в Кесарию.
[Зач. 16.] Во дне́хъ же си́хъ, умно́жившымся ученико́мъ, бы́сть ропта́нiе Е́ллиновъ ко Евре́омъ, я́ко презира́емы быва́ху во вседне́внѣмъ служе́нiи вдови́цы и́хъ.
Призва́вше же двана́десять мно́жество учени́къ, рѣ́ша: не уго́дно е́сть на́мъ, оста́вльшымъ сло́во Бо́жiе, служи́ти трапе́замъ:
усмотри́те у́бо, бра́тiе, му́жы от ва́съ свидѣ́телствованы се́дмь, испо́лнены Ду́ха Свя́та и прему́дрости, и́хже поста́вимъ надъ слу́жбою се́ю:
мы́ же въ моли́твѣ и служе́нiи сло́ва пребу́демъ.
И уго́дно бы́сть сло́во сiе́ предъ всѣ́мъ наро́домъ: и избра́ша Стефа́на, му́жа испо́лнена вѣ́ры и Ду́ха Свя́та, и Фили́ппа, и Про́хора и Никано́ра, и Ти́мона и Парме́на, и Никола́а прише́лца Антiохі́йскаго,
и́хже поста́виша предъ апо́столы: и помоли́вшеся возложи́ша на ня́ ру́цѣ.
И сло́во Бо́жiе растя́ше, и мно́жашеся число́ учени́къ во Иерусали́мѣ зѣло́: мно́гъ же наро́дъ свяще́нниковъ послу́шаху вѣ́ры.
[Зач. 17.] Стефа́нъ же испо́лнь вѣ́ры и си́лы творя́ше зна́менiя и чудеса́ ве́лiя въ лю́дехъ.
Воста́ша же нѣ́цыи от со́нма глаго́лемаго Ливерти́нска и Кирине́йска и Алекса́ндрска, и и́же от Киликі́и и Асі́и, стяза́ющеся со Стефа́номъ:
и не можа́ху противуста́ти прему́дрости и Ду́ху, И́мже глаго́лаше.
Тогда́ подусти́ша му́жы глаго́лющыя, я́ко слы́шахомъ его́ глаго́люща глаго́лы ху́лныя на Моисе́а и на Бо́га.
Сподвиго́ша же лю́ди и ста́рцы и кни́жники, и напа́дше восхи́тиша его́ и приведо́ша на со́нмище,
поста́виша же свидѣ́тели ло́жны глаго́лющыя, я́ко человѣ́къ се́й не престае́тъ глаго́лы ху́лныя глаго́ля на мѣ́сто свято́е сiе́ и зако́нъ:
слы́шахомъ бо его́ глаго́люща, я́ко Иису́съ Назоре́й се́й разори́тъ мѣ́сто сiе́ и измѣни́тъ обы́чаи, я́же предаде́ на́мъ Моисе́й.
И воззрѣ́вше на́нь вси́ сѣдя́щiи въ со́нмищи, ви́дѣша лице́ его́ я́ко лице́ А́нгела.
Са́влъ же бѣ́ соизволя́я убі́йству его́. Бы́сть же въ то́й де́нь гоне́нiе ве́лiе на це́рковь Иерусали́мскую: вси́ же разсѣ́яшася по страна́мъ Иуде́йскимъ и Самари́йскимъ, кромѣ́ апо́столъ:
погребо́ша же Стефа́на му́жiе благоговѣ́йнiи и сотвори́ша пла́чь ве́лiй надъ ни́мъ.
Са́влъ же озлобля́ше це́рковь, въ до́мы входя́, и влачя́ му́жы и жены́, предая́ше въ темни́цу.
Разсѣ́явшiися же прохожда́ху, благовѣству́юще сло́во.
[Зач. 18.] Фили́ппъ же соше́дъ во гра́дъ Самарі́йскiй, проповѣ́даше и́мъ Христа́:
внима́ху же наро́ди глаго́лемымъ от Фили́ппа единоду́шно, слы́шаще и ви́дяще зна́менiя, я́же творя́ше:
ду́си бо нечи́стiи от мно́гихъ иму́щихъ я́, вопiю́ще гла́сомъ ве́лiимъ, исхожда́ху, мно́зи же разсла́бленнiи и хро́мiи исцѣли́шася:
и бы́сть ра́дость ве́лiя во гра́дѣ то́мъ.
Му́жъ же нѣ́кiй, и́менемъ Си́монъ, пре́жде бѣ́ во гра́дѣ волхву́я и удивля́я язы́къ Самарі́йскiй, глаго́ля нѣ́коего бы́ти себе́ вели́ка,
ему́же внима́ху вси́ от ма́ла да́же до вели́ка, глаго́люще: се́й е́сть си́ла Бо́жiя вели́кая.
Внима́ху же ему́, зане́ дово́лно вре́мя волхвова́нiи удивля́ше и́хъ.
Егда́ же вѣ́роваша Фили́ппу благовѣству́ющу я́же о Ца́рствiи Бо́жiи и о и́мени Иису́съ Христо́вѣ, креща́хуся му́жiе же и жены́.
Си́монъ же и са́мъ вѣ́рова и кре́щься бѣ́ пребыва́я у Фили́ппа: ви́дя же си́лы и зна́менiя ве́лiя быва́ема, ужа́сенъ дивля́шеся.
Слы́шавше же и́же во Иерусали́мѣ апо́столи, я́ко прiя́тъ Самарі́а сло́во Бо́жiе, посла́ша къ ни́мъ Петра́ и Иоа́нна,
и́же соше́дше помоли́шася о ни́хъ, я́ко да прiи́мутъ Ду́ха Свята́го:
еще́ бо ни на еди́наго и́хъ бѣ́ прише́лъ, то́чiю креще́ни бя́ху во и́мя Го́спода Иису́са:
тогда́ возложи́ша ру́цѣ на ня́, и прiя́ша Ду́ха Свята́го.
[Зач. 19.] Ви́дѣвъ же Си́монъ, я́ко возложе́нiемъ ру́къ апо́столскихъ дае́тся Ду́хъ Святы́й, принесе́ и́мъ сребро́,
глаго́ля: дади́те и мнѣ́ вла́сть сiю́, да, на него́же а́ще положу́ ру́цѣ, прiи́метъ Ду́ха Свята́го.
Пе́тръ же рече́ къ нему́: сребро́ твое́ съ тобо́ю да бу́детъ въ поги́бель, я́ко да́ръ Бо́жiй непщева́лъ еси́ сребро́мъ стяжа́ти:
нѣ́сть ти́ ча́сти ни жре́бiя въ словеси́ се́мъ, и́бо се́рдце твое́ нѣ́сть пра́во предъ Бо́гомъ:
пока́йся у́бо о зло́бѣ твое́й се́й и моли́ся Бо́гу, а́ще у́бо отпу́стится ти́ помышле́нiе се́рдца твоего́:
въ же́лчи бо го́рести и сою́зѣ непра́вды зрю́ тя́ су́ща.
Отвѣща́въ же Си́монъ рече́: помоли́теся вы́ о мнѣ́ ко Го́споду, я́ко да ничто́же си́хъ на́йдетъ на мя́, я́же реко́сте.
Они́ же у́бо, засвидѣ́телствовавше и глаго́лавше сло́во Госпо́дне, возврати́шася во Иерусали́мъ и мно́гимъ ве́семъ Самари́йскимъ благовѣсти́ша.
[Зач. 20.] А́нгелъ же Госпо́день рече́ къ Фили́ппу, глаго́ля: воста́ни и иди́ на полу́дне, на пу́ть сходя́щiй от Иерусали́ма въ Га́зу: и то́й е́сть пу́стъ.
И воста́въ по́йде: и се́, му́жъ Му́ринъ, евну́хъ си́ленъ Кандакі́и цари́цы Му́ринскiя, и́же бѣ́ надъ всѣ́ми сокро́вищи ея́, и́же прiи́де поклони́тися во Иерусали́мъ:
бѣ́ же возвраща́яся, и сѣдя́ на колесни́цѣ свое́й, чтя́ше проро́ка Иса́iю.
Рече́ же Ду́хъ къ Фили́ппу: приступи́ и прилѣпи́ся колесни́цѣ се́й.
Прите́къ же Фили́ппъ услы́ша его́ чту́ща проро́ка Иса́iю и рече́: у́бо разумѣ́еши ли, я́же чте́ши?
О́нъ же рече́: ка́ко у́бо могу́ [разумѣ́ти], а́ще не кто́ наста́витъ мя́? Умоли́ же Фили́ппа, да возше́дъ ся́детъ съ ни́мъ.
Сло́во же Писа́нiя, е́же чтя́ше, бѣ́ сiе́: я́ко овча́ на заколе́нiе веде́ся, и я́ко а́гнецъ пря́мо стригу́щему его́ безгла́сенъ, та́ко не отверза́етъ у́стъ Свои́хъ:
во смире́нiи Его́ су́дъ Его́ взя́тся, ро́дъ же Его́ кто́ исповѣ́сть? Я́ко взе́млется от земли́ живо́тъ Его́.
Отвѣща́въ же ка́женикъ къ Фили́ппу, рече́: молю́ тя, о ко́мъ проро́къ глаго́летъ сiе́? О себѣ́ ли, или́ о инѣ́мъ нѣ́коемъ?
Отве́рзъ же Фили́ппъ уста́ своя́ и наче́нъ от Писа́нiя сего́, благовѣсти́ ему́ Иису́са.
Я́коже идя́ху путе́мъ, прiидо́ша на нѣ́кую во́ду, и рече́ ка́женикъ: се́, вода́: что́ возбраня́етъ ми́ крести́тися?
Рече́ же ему́ Фили́ппъ: а́ще вѣ́руеши от всего́ се́рдца твоего́, мо́щно ти́ е́сть. Отвѣща́въ же рече́: вѣ́рую Сы́на Бо́жiя бы́ти Иису́са Христа́.
И повелѣ́ ста́ти колесни́цѣ: и снидо́ста о́ба на во́ду, Фили́ппъ же и ка́женикъ: и крести́ его́.
Егда́ же изыдо́ста от воды́, Ду́хъ Святы́й нападе́ на ка́женика: А́нгелъ же Госпо́день восхи́ти Фили́ппа, и не ви́дѣ его́ ктому́ ка́женикъ, идя́ше бо въ пу́ть сво́й ра́дуяся.
[Зач. 21.] Фили́ппъ же обрѣ́теся во Азо́тѣ и проходя́ благовѣствова́ше градо́мъ всѣ́мъ, до́ндеже прiити́ ему́ въ Кесарі́ю.
Татарский
Языки
- Добавить язык
- Церковнослав. (рус)
- Церковнослав. (цс)
- Рус. (Синодальный)
- Рус. (Синод. с ударе́-ми)
- Рус. (еп. Кассиан)
- Рус. (К.П. Победоносцев)
- Arab (JAB)
- Arab (AVD)
- Azerbaijani
- Armenian
- Belarusian
- Bulgarian
- Chinese (simpl.)
- Croatian (S&D)
- English (NKJV)
- English (NRSV)
- English (KJV)
- Estonian
- Finnish (1992)
- French (LSG)
- Georgian (ancient)
- Georgian
- German (MLU, 1912)
- German (GNB)
- Greek (Koine)
- Greek (TGV)
- Greek (NA, 28)
- Hebrew NT by Delitzsch
- Italian (CEI 1974)
- Italian
- Kyrgyz
- Latin (Nova Vulgata)
- Latvian
- Romanian
- Polish
- Portuguese
- Serbian (synod.)
- Serbian
- Spanish (RVR 1995)
- Swedish (Folkbibeln)
- Tajik
- Tatar
- Ukrainian (Homenko)
- Ukrainian (Ogienko)
- Uzbek
Бу коннярдя, ойрянеучеляр кюбяйгяч, Еллинистлар Еврейляргя зарланганнар, кон сайын кирякле нястяне оляшкяндя, безнен тол катыннарыбызны кимсетясез диб.
Шунда ун ике (апостолъ), кюб ойрянеучелярне жыйыб äйткянняр: Алла сюзен калдырыб, ашамнык оляшеÿ кызмятендя тороу безгя арыу тогöл.
Алай булгач, туганнар, ÿз арагыздан сынаган, белгян кешелярегезне, Святый Тынга, белемнеккя тулыларны, жиде кеше сайлагыз, бу кызмяткя аларны куярбыз.
Аммя без жалан теляк итеудя, сойляу кызмятендя торорбыз, дигянняр.
Былай айтеу ботон жыйынга ошаган: Святый Тынга тулы, нык ышаныучы кеше Стефанны, Филиппны, Прохорны, Никанорны, Тимонны, Парменны, Антіохіянын жалган деннелярдян кушылган Николайны да сайлаганнар;
Аларны апостолларнын алдына куйганнар, апостоллар теляк итеб, алар остоня кулларын салганнар.
Алла сюзе ускян, ойрянеучеляр дя Іерусалимдя бик кюбяйгянняр; іудей священникляренен дя бик кюбесе денгя баш салганнар.
Ышаныуга да, кыуатка да тулы Стефанъ калык арасында бик оло кодрятляр, билгеляр кылган.
Либертиннар, Кириніяныкылар, Александрія-ныкылар синагогасы дейелгян синагогадан кайсылары килеб, тагы Киликія белян Асія жиреннян килгянняренен кайсылары,
Стефанъ белян сюзгя киля башлаганнар, тик белемнелегеня, анын арткылы сойлягян Тынга да карышы тора алмаганнар.
Ул чакта алар кайсыларын: ул Моисейгя дя, Аллага да курлык сюзляр äйткянне эшеттек диб äйтергя ойряткянняр.
Калыкны, башлыкларны, княгячелярне котортканнар да, Стефанга жабышыб, аны синедріонгага алыб киткянняр.
Жалган таныкчыларны китереб куйганнар, былар äйткянняр: бу кеше шушы арыу урынга да, законга да туктамый курлык сюзляр айтя диб;
Назорей Іисусъ бу урынны жимереб бетерер, безгя Моисейдян калган жолаларны уnгяртер диб сöйляшкянне эшеттек, дигянняр.
Синедріонда утырыучылар барысы да Стефанга караб, анын жöзö пяриштя жöзо кюк булыб торганны кюргянняр.
Савлъ Стефаннын утерелеÿен жаратыб торган. Шул коннярдя I ерусалимдяге жыйынны бик каты кысканнар: апостоллардан бютянняре барысы да Іудеянын, Самаріянын торлö жакларына таралышканнар.
Алладан куркыучы кешеляр Стефанны кюмгянняр, анын очöн бик жылашканнар.
Аммя Савлъ ышаныучыларны ойляреня кереб, ирлярен дя, катыннарын да остöряб китереб, öтöрмянгя биреб интектергян.
Таралышканнары шул арада изге сюзне сойляб жöргянняр.
Шулай Филиппь Самарія каласына килеб, андагыларга Христосны сойлягян.
Филиппъ кылган кодрятлярне эшетеб, кюреб, калык анын сойлягян сюзен бер кюnел белян тыnнаган.
Аларнын кюбесен эченнян шакшы тыннар бик каты укерешеб чыкканнар, сансызларнын, аксакларнын да кюбесе сауыкканнар.
Шул калада бик зур сойöнöч
Калада Симонъ атлы бер кеше булган, ул шунын алдыннан гна ÿзен äлля нейдей олога куйыб, сихырлек кылыб, Самарія калкынын исен китергян.
Барысы да, олосо да, кечесе дя аnар аҥ салыб äйткянняр: бу Алланын оло кыуаты, дигянняр.
Ул сихырляуе белян байтак багыт аларнын ислярен китергянгя кюря, аны аn салыб тыnнаганнар.
Äммя Алла Падшалыгы турысында, Іисусъ Христоснын исеме турысында изге хабяр сойляÿче Филиппка ышангач, ирляре дя, катыннары да чумыл д ыры лганн ар.
Симонъ ÿзе дя ышаныб чумылдырылган, аннары Филиппъ жаныннан китмягян; оло кыуатлар, кюб кодрятляр кылынганны кюреб, анын бик исе киткян.
Іерусалимдяге апостоллар, Самарія кешеляренен Алла сюзен кабыл алганнарын эшетеб, аларга Петръ белян Іоанны жибяргянняр.
Былар килеб, алар Святый Тынны алсыннар диб, алар очöн теляк иткянняр.
Святый Тын але аларнын берсеня дя иnмягян икян, алар тик Ходай Іисусъ исеменя гня чумылдырылганнар икян.
Шул чакта апостоллар алар остöня кулларын салганнар, алар Святый Тынны алганнар.
Апостоллар кулларын салыу арткылы Святый Тын бирелгянне кюреб,
Симонъ аларга акча алыб килеб, äйткян: бу кыуатны мипа да бирчегез, мин остбня кулымны салган кеше Святый Тынны алсын ыйы, дигян.
Аммя Петръ аnар äйткян: кöмöшöҥ узен белян бергя харяб булсын, син Алланын дяулятен акчага алырга уйладыn шул.
21 Мында сина олош тя, катыш та жук, Алла карышысында синеn кюпелен дöрöс тöгöл
21 Мында сина олош тя, катыш та жук, Алла карышысында синеn кюпелен дöрöс тöгöл
Инде айса бу жазыгыnа тяÿбя ит, Аллага инял, кюnелеn уйлаганыn сиҥа äлля кичерелер дя.
Синеn äче ÿткя тулыланганыnны, дороссбзлбк быгауында иісянеnне кюрямен, дигян.
Симонъ жауаб биреб äйткян: сез äйткяннен берсе дя миnа булмасын ыйы диб, сез минем очöн Ходайга инялегез, дигян.
Алар таныклык итеб, Ходай сюзен сойляб, кабат Іерусалимгя кайтканнар, Самаріянын кюб ауылларында Евангеліене сойлягянняр.
Ходай пяриштясе Филиппка äйткян: тор да тöшлöккя таба Іерусалимнян Газага бара торган буш жулдан бар, дигян.
Ул торган да киткян. Шунда бер Ефіопія кешесе, евнухъ, Ефіопіядагы катын падша Кандакіянын санаты, анын бар малын саклаучы,
Іерусалимгя теляк итяргя килеуче, кайтыб барганда, арбада утырган койö, Исаія пагамбяр княгясен укый икян.
Тын Филиппка äйткян: жакын килеб, бу арбага жабыш, дигян.
Филиппъ жакын килеб, анын Исаія пагамбяр княгясен укыганын эшетеб, äйткян: ней укыганыnны аnныйсыn мы? дигян.
Ул äйткян: миҥа беряÿ дя аҥнатмагач, ничек аҥный алыйым, дигян; аннары Филиппка утенгян: менеб минем белян утыр, дигян.
Ул жазыудан укыган тош былай булган: Ул чалынырга сарык кюк алыб барылган; кыркыучы алдында дяшмей торган бярян кюк, Ул ауызын ачмый торган.
Ул кимсетелгян чакта, Апар хокбм кылынган, алай да Анын затын кем айтеб житкезя алыр? Анын терелеге жирдян кютяреб алына. (Исаіи 53,7-8).
Евнухъ Филиппка äйткян: сипа утенямен, айтче: пагамбяр мыны кем турысында айтя: ÿз турысында мы, äлля бютян турысында мы? дигян.
Филиппъ ауызын ачыб, шул жазганнан башлаб, апар Іисусъ турысында изге хабяр сойлягян.
Жул белян бара торгач, алар сыуга житкянняр: евнухъ äйткян: мына сыу, миnа чумылдырылырга ней комачау итя? дигян.
Филиипъ аnар äйткян: äгяр бар кюnелеnнян ышансаn, сиҥа монким, дигян. Ул жауаб биреб äйткян: Іисусъ Христоснын Алла Улы икяненя ышанамын, дигян.
Шунда арбасын туктатырга кушкан; Филиппъ белян евнухъ икесе дя сыуга кергянняр, Филиппъ аны чумылдырган.
Алар сыудан чыккач, евнухка Святый Тын иnгян, шул сяттюк Филиппны Ходай пяриштясе жук иткян: шунда евнухъ аны кюрмяс булыб, ÿз жулы белян сойöнöб киткян.
Филиппъ Азотъ дигян калага барыб тошкян; аннан Кесаріяга килгенче, бар калаларда да изге хабяр сойляб жöргян.