Скрыть
6:1
6:2
6:3
6:4
6:7
6:8
6:9
6:11
6:12
6:13
6:15
Церковнославянский (рус)
[Зач. 16.] Во дне́хъ же си́хъ, умно́жив­шымся ученико́мъ, бы́сть ропта́нiе Е́ллиновъ ко Евре́омъ, я́ко презира́емы быва́ху во вседне́внѣмъ служе́нiи вдови́цы и́хъ.
Призва́в­ше же два­на́­де­сять мно́же­с­т­во учени́къ, рѣ́ша: не уго́дно е́сть на́мъ, оста́вльшымъ сло́во Бо́жiе, служи́ти трапе́замъ:
усмотри́те у́бо, бра́тiе, му́жы от­ ва́съ свидѣ́тел­ст­вованы се́дмь, испо́лнены Ду́ха Свя́та и прему́дрости, и́хже поста́вимъ надъ слу́жбою се́ю:
мы́ же въ моли́твѣ и служе́нiи сло́ва пребу́демъ.
И уго́дно бы́сть сло́во сiе́ предъ всѣ́мъ наро́домъ: и избра́ша Стефа́на, му́жа испо́лнена вѣ́ры и Ду́ха Свя́та, и Фили́ппа, и Про́хора и Никано́ра, и Ти́мона и Парме́на, и Никола́а при­­ше́лца Антiохі́йскаго,
и́хже поста́виша предъ апо́столы: и помоли́в­шеся воз­ложи́ша на ня́ ру́цѣ.
И сло́во Бо́жiе растя́ше, и мно́жашеся число́ учени́къ во Иерусали́мѣ зѣло́: мно́гъ же наро́дъ свяще́н­никовъ послу́шаху вѣ́ры.
[Зач. 17.] Стефа́нъ же испо́лнь вѣ́ры и си́лы творя́ше зна́менiя и чудеса́ ве́лiя въ лю́дехъ.
Воста́ша же нѣ́цыи от­ со́нма глаго́лемаго Ливерти́нска и Кирине́йска и Алекса́ндрска, и и́же от­ Киликі́и и Асі́и, стяза́ющеся со Стефа́номъ:
и не можа́ху противуста́ти прему́дрости и Ду́ху, И́мже глаго́лаше.
Тогда́ подусти́ша му́жы глаго́лющыя, я́ко слы́шахомъ его́ глаго́люща глаго́лы ху́лныя на Моисе́а и на Бо́га.
Сподвиго́ша же лю́ди и ста́рцы и кни́жники, и напа́дше восхи́тиша его́ и при­­ведо́ша на со́нмище,
поста́виша же свидѣ́тели ло́жны глаго́лющыя, я́ко человѣ́къ се́й не престае́тъ глаго́лы ху́лныя глаго́ля на мѣ́сто свято́е сiе́ и зако́нъ:
слы́шахомъ бо его́ глаго́люща, я́ко Иису́съ Назоре́й се́й разори́тъ мѣ́сто сiе́ и измѣни́тъ обы́чаи, я́же предаде́ на́мъ Моисе́й.
И воз­зрѣ́в­ше на́нь вси́ сѣдя́щiи въ со́нмищи, ви́дѣша лице́ его́ я́ко лице́ А́нгела.
Синодальный
1 Назначение семерых «пещись о столах». 8 Обвинение Стефана в богохульстве перед Синедрионом.
[Зач. 16.] В эти дни, когда умножились ученики, произошел у Еллинистов* ропот на Евреев за то, что вдовицы их пренебрегаемы были в ежедневном раздаянии потребностей. //*Евреи из стран языческих.
Тогда двенадцать апостолов, созвав множество учеников, сказали: нехорошо нам, оставив слово Божие, пещись о столах.
Итак, братия, выберите из среды себя семь человек изведанных, исполненных Святого Духа и мудрости; их поставим на эту службу,
а мы постоянно пребудем в молитве и служении слова.
И угодно было это предложение всему собранию; и избрали Стефана, мужа, исполненного веры и Духа Святого, и Филиппа, и Прохора, и Никанора, и Тимона, и Пармена, и Николая Антиохийца, обращенного из язычников;
их поставили перед апостолами, и сии, помолившись, возложили на них руки.
И слово Божие росло, и число учеников весьма умножалось в Иерусалиме; и из священников очень многие покорились вере.
[Зач. 17.] А Стефан, исполненный веры и силы, совершал великие чудеса и знамения в народе.
Некоторые из так называемой синагоги Либертинцев и Киринейцев и Александрийцев и некоторые из Киликии и Асии вступили в спор со Стефаном;
но не могли противостоять мудрости и Духу, Которым он говорил.
Тогда научили они некоторых сказать: мы слышали, как он говорил хульные слова на Моисея и на Бога.
И возбудили народ и старейшин и книжников и, напав, схватили его и повели в синедрион.
И представили ложных свидетелей, которые говорили: этот человек не перестает говорить хульные слова на святое место сие и на закон.
Ибо мы слышали, как он говорил, что Иисус Назорей разрушит место сие и переменит обычаи, которые передал нам Моисей.
И все, сидящие в синедрионе, смотря на него, видели лицо его, как лицо Ангела.
ἐν δὲ ταῖς ἡμέραις ταύταις πλη­θυνόν­των τῶν μαθητῶν ἐγένετο γογγυσμὸς τῶν Ἑλληνιστῶν προ­̀ς τοὺς Ἑβραίους ὅτι παρεθεωροῦν­το ἐν τῇ δια­κονίᾳ τῇ καθημερινῇ αἱ χῆραι αὐτῶν
προ­σκαλεσάμενοι δὲ οἱ δώδεκα τὸ πλῆ­θος τῶν μαθητῶν εἶπαν οὐκ ἀρεστόν ἐστιν ἡμᾶς κατα­λείψαν­τας τὸν λόγον τοῦ θεοῦ δια­κονεῖν τραπέζαις
ἐπι­σκέψασθε δέ ἀδελφοί ἄνδρας ἐξ ὑμῶν μαρτυρου­μέ­νους ἑπτὰ πλή­ρεις πνεύ­μα­τος καὶ σοφίας οὓς κατα­στήσομεν ἐπι­̀ τῆς χρείας ταύτης
ἡμεῖς δὲ τῇ προ­σευχῇ καὶ τῇ δια­κονίᾳ τοῦ λόγου προ­σκαρτερήσομεν
καὶ ἤρεσεν ὁ λόγος ἐνώπιον παν­τὸς τοῦ πλή­θους καὶ ἐξελέξαν­το Στέφανον ἄνδρα πλή­ρης πίστεως καὶ πνεύ­μα­τος ἁγίου καὶ Φίλιππον καὶ προ­́χορον καὶ Νικάνορα καὶ Τίμωνα καὶ Пαρμενᾶν καὶ Νικόλαον προ­σήλυτον Ἀν­τιοχέα
οὓς ἔστησαν ἐνώπιον τῶν ἀπο­στόλων καὶ προ­σευξάμενοι ἐπέθηκαν αὐτοῖς τὰς χεῖρας
καὶ ὁ λόγος τοῦ θεοῦ ηὔξανεν καὶ ἐπλη­θύνετο ὁ ἀριθμὸς τῶν μαθητῶν ἐν Ἰερουσαλὴμ σφόδρα πολύς τε ὄχλος τῶν ἱερέων ὑπήκουον τῇ πίστει
Στέφανος δὲ πλή­ρης χάριτος καὶ δυνάμεως ἐποίει τέρατα καὶ σημεῖα μεγά­λα ἐν τῷ λαῷ
ἀνέστησαν δέ τινες τῶν ἐκ τῆς συν­αγωγῆς τῆς λεγομένης Λιβερτίνων καὶ Κυρηναίων καὶ Ἀλεξανδρέων καὶ τῶν ἀπο­̀ Κιλικίας καὶ Ἀσίας συζητοῦν­τες τῷ Στεφάνῳ
καὶ οὐκ ἴσχυον ἀν­τιστῆναι τῇ σοφίᾳ καὶ τῷ πνεύ­ματι ᾧ ἐλάλει
τότε ὑπέβαλον ἄνδρας λέγον­τας ὅτι ἀκηκόαμεν αὐτοῦ λαλοῦν­τος ῥήματα βλάσφημα εἰς Μωϋσῆν καὶ τὸν θεόν
συν­εκίνησάν τε τὸν λαὸν καὶ τοὺς πρεσβυτέρους καὶ τοὺς γραμματεῖς καὶ ἐπι­στάν­τες συν­ήρπασαν αὐτὸν καὶ ἤγαγον εἰς τὸ συν­έδριον
ἔστησάν τε μάρτυρας ψευδεῖς λέγον­τας ὁ ἄνθρωπος οὗτος οὐ παύεται λαλῶν ῥήματα κατα­̀ τοῦ τόπου τοῦ ἁγίου τούτου καὶ τοῦ νόμου
ἀκηκόαμεν γὰρ αὐτοῦ λέγον­τος ὅτι Ἰησοῦς ὁ Ναζωραῖος οὗτος κατα­λύσει τὸν τόπον τοῦτον καὶ ἀλλάξει τὰ ἔθη ἃ παρέδωκεν ἡμῖν Μωϋσῆς
καὶ ἀτενίσαν­τες εἰς αὐτὸν πάν­τες οἱ καθεζόμενοι ἐν τῷ συν­εδρίῳ εἶδον τὸ προ­́σωπον αὐτοῦ ὡσεὶ προ­́σωπον ἀγγέλου
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible