Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Откровение Иоанна Богослова

 
  • И пя́тый а́нгелъ воструби́, и ви́дѣхъ звѣзду́ съ небесе́ спа́дшу на зе́млю: и да́нъ бы́сть е́й клю́чь студенца́ бе́здны:
  • и от­ве́рзе студенца́ бе́здны, и взы́де ды́мъ от­ студенца́ я́ко ды́мъ пе́щи вели́ки, и оме́рче со́лнце и воз­ду́хъ от­ ды́ма студени́чнаго.
  • И от­ ды́ма изыдо́ша пру́зи на зе́млю, и дана́ бы́сть и́мъ о́бласть, я́коже и́мутъ о́бласть скорпі́и земны́я.
  • И рѣче́но бы́сть и́мъ, да не вредя́тъ травы́ земны́я, ни вся́каго зла́ка, ни вся́каго дре́ва, но человѣ́ки то́чiю, и́же не и́мутъ печа́ти Бо́жiя на челѣ́хъ сво­и́хъ.
  • И дано́ бы́сть и́мъ, да не убiю́тъ и́хъ, но да му́ку прiи́мутъ пя́ть ме́сяцей: и муче́нiе и́хъ я́ко муче́нiе скорпі́ево, егда́ усѣ́кнетъ человѣ́ка.
  • И въ ты́я дни́ взы́щутъ человѣ́цы сме́рти, и не обря́щутъ ея́: и вожделѣ́ютъ умре́ти, и убѣжи́тъ от­ ни́хъ сме́рть.
  • И уподобле́нiя пруго́въ подо́бна ко́немъ угото́вленымъ на бра́нь: и на глава́хъ и́хъ я́ко вѣнцы́ уподо́блени зла́ту, и ли́ца и́хъ я́ко ли́ца человѣ́ческа:
  • и имѣ́яху власы́, я́ко власы́ же́нскiя, и зу́бы и́хъ, я́ко льво́въ бѣ́ша:
  • и имѣ́яху броня́, я́ко броня́ желѣ́зны, и гла́съ кри́лъ и́хъ, я́ко гла́съ колесни́цъ, егда́ ко́ни мно́зи теку́тъ на бра́нь:
  • и имѣ́яху о́шибы подо́бны скорпі́инымъ, и жа́ла бя́ху во о́шибѣхъ и́хъ: и дана́ бѣ́ о́бласть и́мъ вреди́ти человѣ́ки пя́ть ме́сяцъ.
  • И имѣ́ли надъ собо́ю царя́ а́ггела бе́здны, ему́же и́мя Евре́йски Ава́ддонъ, а е́ллински аполли́онъ.
  • Го́ре еди́но отъи́де: се́, гряду́тъ еще́ два́ го́ря по си́хъ.
  • И шесты́й а́нгелъ воструби́, и слы́шахъ гла́съ еди́нъ от­ четы́рехъ рого́въ олтаря́ злата́го су́щаго предъ Бо́гомъ,
  • глаго́лющiй шесто́му а́нгелу имѣ́ющу трубу́: разрѣши́ четы́ри а́нгелы свя́заны при­­ рѣцѣ́ вели́цѣй Евфра́тъ.
  • И разрѣше́ни бы́ша четы́ри а́нгели угото́вани на ча́съ и де́нь, и ме́сяцъ и лѣ́то, да избiю́тъ тре́тiю ча́сть человѣ́къ.
  • И число́ во́иновъ ко́н­ныхъ двѣ́ тмѣ́ те́мъ: и слы́шахъ число́ и́хъ.
  • И та́ко ви́дѣхъ въ видѣ́нiи ко́ни, и сѣдя́щыя на ни́хъ иму́щыя броня́ о́гнен­ны и иаки́нѳовы и жу́пелны: и главы́ ко́немъ [и́хъ] я́ко главы́ льво́мъ, и изъ у́стъ и́хъ исхожда́­ше о́гнь и ды́мъ и жу́пелъ.
  • И от­ трiе́хъ я́звъ си́хъ поги́бе тре́тiя ча́сть человѣ́ковъ, от­ огня́ и от­ ды́ма и от­ жу́пела, исходя́щихъ изъ у́стъ и́хъ:
  • о́бласть бо ко́ней во устѣ́хъ и́хъ бѣ́ [и во о́шибѣхъ и́хъ], и {и́бо} о́шиби и́хъ подо́бни змие́мъ, иму́ще главы́ и тѣ́ми па́кости дѣ́юще.
  • И про́чiи от­ человѣ́къ, и́же не врежде́ни бы́ша {не избiе́ни бы́ша} я́зывами си́ми, ниже́ пока́яшася от­ дѣ́лъ ру́къ сво­и́хъ, да не покло́нят­ся де́мономъ, ни и́доломъ златы́мъ и сре́брянымъ, и мѣ́дянымъ и ка́мен­нымъ и древяны́мъ, и́же ни ви́дѣти мо́гутъ, ни слы́шати, ни ходи́ти:
  • и не пока́яшася от­ убі́й­ст­въ сво­и́хъ, ни от­ волхвова́нiй сво­и́хъ, ниже́ от­ блуда́ сво­его́, ниже́ от­ та́тьбъ сво­и́хъ.
  • Пятый Ангел вострубил, и я увидел звезду, падшую с неба на землю, и дан был ей ключ от кладязя бездны.
  • Она отворила кладязь бездны, и вышел дым из кладязя, как дым из большой печи; и помрачилось солнце и воздух от дыма из кладязя.
  • И из дыма вышла саранча на землю, и дана была ей власть, какую имеют земные скорпионы.
  • И сказано было ей, чтобы не делала вреда траве земной, и никакой зелени, и никакому дереву, а только одним людям, которые не имеют печати Божией на челах своих.
  • И дано ей не убивать их, а только мучить пять месяцев; и мучение от нее подобно мучению от скорпиона, когда ужалит человека.
  • В те дни люди будут искать смерти, но не найдут ее; пожелают умереть, но смерть убежит от них.
  • По виду своему саранча была подобна коням, приготовленным на войну; и на головах у ней как бы венцы, похожие на золотые, лица же ее – как лица человеческие;
  • и волосы у ней – как волосы у женщин, а зубы у ней были, как у львов.
  • На ней были брони, как бы брони железные, а шум от крыльев ее – как стук от колесниц, когда множество коней бежит на войну;
  • у ней были хвосты, как у скорпионов, и в хвостах ее были жала; власть же ее была – вредить людям пять месяцев.
  • Царем над собою она имела ангела бездны; имя ему по-еврейски Аваддон, а по-гречески Аполлион*. //*Губитель.
  • Одно горе прошло; вот, идут за ним еще два горя.
  • Шестой Ангел вострубил, и я услышал один голос от четырех рогов золотого жертвенника, стоящего пред Богом,
  • говоривший шестому Ангелу, имевшему трубу: освободи четырех Ангелов, связанных при великой реке Евфрате.
  • И освобождены были четыре Ангела, приготовленные на час и день, и месяц и год, для того, чтобы умертвить третью часть людей.
  • Число конного войска было две тьмы тем; и я слышал число его.
  • Так видел я в видении коней и на них всадников, которые имели на себе брони огненные, гиацинтовые и серные; головы у коней – как головы у львов, и изо рта их выходил огонь, дым и сера.
  • От этих трех язв, от огня, дыма и серы, выходящих изо рта их, умерла третья часть людей;
  • ибо сила коней заключалась во рту их и в хвостах их; а хвосты их были подобны змеям, и имели головы, и ими они вредили.
  • Прочие же люди, которые не умерли от этих язв, не раскаялись в делах рук своих, так чтобы не поклоняться бесам и золотым, серебряным, медным, каменным и деревянным идолам, которые не могут ни видеть, ни слышать, ни ходить.
  • И не раскаялись они в убийствах своих, ни в чародействах своих, ни в блудодеянии своем, ни в воровстве своем.
  • Et quin­tus angelus tuba cecinit. Et vidi stellam de cae­lo cecidis se in ter­ram, et data est illi clavis putei abyssi.
  • Et aperuit puteum abyssi, et ascendit fumus ex pute­o sicut fumus fornacis magnae­; et ob­scura­tus est sol et aer de fumo putei.
  • Et de fumo exi­erunt locu­s­tae­ in ter­ram, et data est illis pote­s­tas, sicut habent pote­s­tatem scorpiones ter­rae­.
  • Et dic­tum est illis, ne lae­de­rent fe­num ter­rae­ ne­que omne viride ne­que omnem arborem, nisi tan­tum homines, qui non habent sig­num Dei in fronti­bus.
  • Et da­tum est illis, ne occide­rent eos, sed ut cruciarentur mensi­bus quin­que; et crucia­tus eorum ut crucia­tus scorpii, cum percutit ho­minem.
  • Et in di­e­bus illis quae­rent homines mortem et non inveni­ent eam; et desiderabunt mori, et fugit mors ab ipsis.
  • Et similitudines locu­s­tarum similes equis para­tis in proeli­um, et super capita earum tamquam coronae­ similes auro, et faci­es earum sicut faci­es homi­num;
  • et habebant capillos sicut capillos muli­erum, et den­tes earum sicut le­o­num erant,
  • et habebant loricas sicut loricas fer­reas, et vox alarum earum sicut vox cur­ruum equorum multorum cur­renti­um in bellum.
  • Et habent caudas similes scorpioni­bus et acule­os, et in caudis earum pote­s­tas earum nocere homini­bus mensi­bus quin­que.
  • Habent super se regem angelum abyssi, cui nomen He­braice Abaddon et Grae­ce nomen habet Apollyon.
  • Vae­ unum abiit. Ecce veniunt adhuc duo vae­ post hae­c.
  • Et sex­tus angelus tuba cecinit. Et audivi vocem unam ex corni­bus altaris aurei, quod est ante Deum,
  • dicen­tem sexto angelo, qui habebat tubam: «Solve quattuor angelos, qui alligati sunt super flumen mag­num Euphraten».
  • Et soluti sunt quattuor angeli, qui parati erant in horam et di­em et mensem et an­num, ut occide­rent tertiam partem homi­num.
  • Et numerus eque­s­t­ris exerci­tus vici­es mili­es dena milia; audivi numerum eorum.
  • Et ita vidi equos in visione et, qui sedebant super eos, haben­tes loricas igneas et hyacinthinas et sulphureas; et capita equorum erant tamquam capita le­o­num, et de ore ipsorum procedit ig­nis et fumus et sulphur.
  • Ab his tri­bus plagis occisa est tertia pars homi­num, de igne et fumo et sulphure, quod procedebat ex ore ipsorum.
  • Pote­s­tas enim equorum in ore eorum est et in caudis eorum; nam caudae­ illorum similes serpenti­bus haben­tes capita, et in his nocent.
  • Et ceteri homines, qui non sunt occisi in his plagis ne­que pae­nitentiam ege­runt de operi­bus manuum suarum, ut non adorarent dae­monia et simulacra aurea et argen­tea et aerea et lapidea et lignea, quae­ ne­que videre possunt ne­que audire ne­que ambulare,
  • et non ege­runt pae­nitentiam ab homicidiis suis ne­que a vene­fi­ciis suis ne­que a fornicatione sua ne­que a fur­tis suis.