Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Апостола Павла послание к галатам

 
  • [Зач. 198.] Пáвелъ, апóстолъ ни от­ человѣ́къ, ни человѣ́комъ, но Иисýсъ Христóмъ и Бóгомъ Отцéмъ воскреси́в­шимъ егó изъ мéртвыхъ,
  • и и́же со мнóю вся́ брáтiя, цéрквамъ Галати́йскимъ:
  • [Зач. 199.] благодáть вáмъ и ми́ръ от­ Бóга Отцá и Гóспода нá­шего Иисýса Христá,
  • дáв­шаго себé по грѣсѣ́хъ нáшихъ, я́ко да избáвитъ нáсъ от­ настоя́щаго вѣ́ка лукáваго, по вóли Бóга и Отцá нá­шего,
  • емýже слáва во вѣ́ки вѣкóвъ. Ами́нь.
  • Чуждýся, я́ко тáко скóро прелагáетеся от­ звáв­шаго вы́ благодáтiю Христóвою, во и́но благовѣ­ст­вовáнiе:
  • éже нѣ́сть и́но, тóчiю нѣ́цыи сýть смущáющiи вы́ и хотя́щiи преврати́ти благовѣ­ст­вовáнiе Христóво.
  • Но и áще мы́, или́ áнгелъ съ небесé благовѣсти́тъ вáмъ пáче, éже благовѣсти́хомъ вáмъ, анáѳема да бýдетъ.
  • Я́коже предрекóхомъ, и ны́нѣ пáки глагóлю: áще ктó вáмъ благовѣсти́тъ пáче, éже прiя́сте, анáѳема да бýдетъ.
  • Ны́нѣ бо человѣ́ки препирáю, или́ Бóга, или́ ищý человѣ́комъ угождáти? А́ще бо бы́хъ ещé человѣ́комъ угождáлъ, Христóвъ рáбъ не бы́хъ ýбо бы́лъ.
  • [Зач. 200.] Сказýю же вáмъ, брáтiе, благовѣ­ст­вовáнiе благовѣщéн­ное от­ менé, я́ко нѣ́сть по человѣ́ку:
  • ни бо áзъ от­ человѣ́ка прiя́хъ é, нижé научи́хся, но явлéнiемъ Иисýсъ Христóвымъ.
  • Слы́шасте бо моé житié иногдá въ жидóв­ст­вѣ, я́ко по премнóгу гони́хъ цéрковь Бóжiю и разрушáхъ ю́,
  • и преспѣвáхъ въ жидóв­ст­вѣ пáче мнóгихъ свéрст­никъ мо­и́хъ въ рóдѣ мо­éмъ, и́злиха ревни́тель сы́й отéческихъ мо­и́хъ предáнiй.
  • Егдá же благоволи́ Бóгъ, избрáвый мя́ от­ чрéва мáтере мо­ея́ и при­­звáвый благодáтiю сво­éю,
  • яви́ти Сы́на сво­егó во мнѣ́, да благовѣ­ст­вýю егó во язы́цѣхъ, áбiе не при­­ложи́хся плóти и крóви,
  • ни взыдóхъ во Иерусали́мъ къ пéрвѣйшымъ менé апóстоломъ, но идóхъ во Аравíю и пáки воз­врати́хся въ Дамáскъ.
  • Потóмъ же по трiéхъ лѣ́тѣхъ взыдóхъ во Иерусали́мъ согля́дати Петрá, и пребы́хъ у негó днíй пять­нá­де­сять.
  • Инóго же от­ апóстолъ не ви́дѣхъ, тóкмо Иáкова брáта Госпóдня.
  • А я́же пишý вáмъ, сé предъ Бóгомъ, я́ко не лгý.
  • Потóмъ же прiидóхъ въ страны́ си́рскiя и килики́йскiя.
  • Бѣ́хъ же не знáемь лицéмъ цéрквамъ иудéйскимъ, я́же о Христѣ́,
  • тóчiю же слы́шаще бя́ху, я́ко гоня́й нáсъ иногдá, ны́нѣ благовѣ­ст­вýетъ вѣ́ру, ю́же иногдá разрушá­ше:
  • и слáвляху о мнѣ́ Бóга.
  • Потóмъ же по четыре­нá­де­ся­ти лѣ́тѣхъ пáки взыдóхъ во Иерусали́мъ съ Варнáвою, по­éмъ съ собóю и ти́та.
  • Взыдóхъ же по от­кровéнiю, и предложи́хъ и́мъ благовѣ­ст­вовáнiе, éже проповѣ́дую во язы́цѣхъ, на еди́нѣ же мни́мымъ, да не кáко вотщé текý, или́ текóхъ.
  • Но ни ти́тъ, и́же со мнóю, éллинъ сы́й, нýжденъ бы́сть обрѣ́затися.
  • И за при­­шéдшую лжебрáтiю, и́же при­­внидóша согля́дати свобóды нá­шея, ю́же и́мамы о Христѣ́ Иисýсѣ, да нáсъ порабóтятъ:
  • и́мже ни къ часý повинýхомся въ покорéнiе, да и́стина благовѣ́стiя пребýдетъ въ вáсъ.
  • [Зач. 201.] От мня́щихся же бы́ти чтó, я́кови нѣ́когда бѣ́ша, ничтóже ми́ рáзн­ствуетъ: лицá Бóгъ человѣ́ча не прiéмлетъ. Мнѣ́ бо мни́мiи ничтóже при­­воз­ложи́ша:
  • но сопроти́вное, уразумѣ́в­ше, я́ко увѣ́рено ми́ бы́сть благовѣ́стiе необрѣ́занiя, я́коже Петрý обрѣ́занiя:
  • и́бо споспѣ́ше­с­т­вовавый Петрý въ послáнiе обрѣ́занiя, споспѣ́ше­с­т­вова и мнѣ́ во язы́ки:
  • и познáв­ше благодáть дáн­ную ми́, Иáковъ и ки́фа и Иоáн­нъ, мни́мiи столпи́ бы́ти, десни́цы дáша мнѣ́ и Варнáвѣ общéнiя, да мы́ во язы́ки, они́ же во обрѣ́занiе,
  • тóчiю ни́щихъ да пóмнима: éже и потщáхся сié и́стое сотвори́ти.
  • [Зач. 202.] Егдá же прiи́де пéтръ во Антiохíю, въ лицé емý противустáхъ, я́ко зазóренъ бѣ́.
  • Прéжде бо дáже не прiити́ нѣ́кимъ от­ Иáкова, съ язы́ки ядя́ше: егдá же прiидóша, опря́ташеся и от­лучá­шеся, боя́ся сýщихъ от­ обрѣ́занiя.
  • И лицемѣ́ришася съ ни́мъ и прóчiи иудéи, я́ко и Варнáвѣ при­­стáти лицемѣ́р­ст­ву и́хъ.
  • Но егдá ви́дѣхъ, я́ко не прáво хóдятъ ко и́стинѣ благовѣ­ст­вовáнiя, рекóхъ Петрý предъ всѣ́ми: áще ты́, Иудéй сы́й, язы́чески, а не Иудéйски живéши, почтó язы́ки нýдиши Иудéйски жи́тел­ст­вовати?
  • Мы́ есте­с­т­вóмъ Иудéе, а не от­ язы́къ грѣ́шницы:
  • [Зач. 203.] увѣ́дѣв­ше же, я́ко не оправди́т­ся человѣ́къ от­ дѣ́лъ закóна, но тóкмо вѣ́рою Иисýсъ Христóвою, и мы́ во Христá Иисýса вѣ́ровахомъ, да оправди́мся от­ вѣ́ры Христóвы, а не от­ дѣ́лъ закóна: занé не оправди́т­ся от­ дѣ́лъ закóна вся́ка плóть.
  • А́ще ли, и́щуще оправди́тися о Христѣ́, обрѣтóхомся и сáми грѣ́шницы, Христóсъ ýбо грѣхý ли служи́тель? Да не бýдетъ.
  • А́ще бо, я́же разори́хъ, сiя́ пáки созидáю, престýпника себé представля́ю.
  • А́зъ бо закóномъ закóну умрóхъ, да богови жи́въ бýду. Христóви сраспя́хся:
  • живý же не ктомý áзъ, но живéтъ во мнѣ́ Христóсъ. А éже ны́нѣ живý во плóти, вѣ́рою живý Сы́на Бóжiя, воз­люби́в­шаго менé и предáв­шаго себé по мнѣ́.
  • [Зач. 204.] Не от­метáю благодáти Бóжiя. А́ще бо закóномъ прáвда, ýбо Христóсъ тýне ýмре.
  • О, несмы́слен­нiи Галáте, ктó вы́ прельсти́лъ éсть не покори́тися и́стинѣ, и́мже предъ очи́ма Иисýсъ Христóсъ преднапи́санъ бы́сть, въ вáсъ распя́тъ?
  • Сié еди́но хощý увѣ́дѣти от­ вáсъ: от­ дѣ́лъ ли закóна Дýха прiя́сте, или́ от­ слýха вѣ́ры?
  • Тáко ли несмы́слен­ни естé? начéнше дýхомъ, ны́нѣ плóтiю скончавáете?
  • Толи́ка пострадáсте тýне? А́ще тóчiю и тýне.
  • Подая́й ýбо вáмъ Дýха и дѣ́й­ст­вуяй си́лы въ вáсъ, от­ дѣ́лъ ли закóна, или́ от­ слýха вѣ́ры?
  • Я́коже Авраáмъ вѣ́рова Бóгу, и вмѣни́ся емý въ прáвду.
  • Разумѣ́йте ýбо, я́ко сýщiи от­ вѣ́ры, сíи сýть сы́нове Авраáмли.
  • [Зач. 205.] Предуви́дѣв­шее же писáнiе, я́ко от­ вѣ́ры оправдáетъ язы́ки Бóгъ, прéжде благовѣ­ст­вовá Авраáму, я́ко благословя́т­ся о тебѣ́ вси́ язы́цы.
  • Тѣ́мже сýщiи от­ вѣ́ры, благословя́т­ся съ вѣ́рнымъ Авраáмомъ:
  • ели́цы бо от­ дѣ́лъ закóна сýть, подъ кля́твою сýть. Пи́сано бо éсть: прóклятъ вся́къ, и́же не пребýдетъ во всѣ́хъ пи́сан­ныхъ въ кни́зѣ закóн­нѣй, я́ко твори́ти я́.
  • А я́ко въ закóнѣ никтóже оправдáет­ся от­ Бóга, я́вѣ, я́ко прáведный от­ вѣ́ры жи́въ бýдетъ.
  • Закóнъ же нѣ́сть от­ вѣ́ры: но сотвори́вый тá человѣ́къ жи́въ бýдетъ въ ни́хъ.
  • [Зач. 206.] Христóсъ ны́ искупи́лъ éсть от­ кля́твы закóн­ныя, бы́въ по нáсъ кля́тва: пи́сано бо éсть: прóклятъ вся́къ вися́й на дрéвѣ:
  • да въ язы́цѣхъ благословéнiе Авраáмле бýдетъ о Христѣ́ Иисýсѣ, да обѣтовáнiе Дýха прiи́мемъ вѣ́рою.
  • [Зач. 207.] Брáтiе, по человѣ́ку глагóлю: обáче человѣ́ческаго предутверждéн­на завѣ́та никтóже от­метáетъ или́ при­­повелѣвáетъ.
  • Авраáму же речéни бы́ша обѣ́ты, и сѣ́мени егó. Не глагóлетъ [же]: и сѣ́менемъ, я́ко о мнóзѣхъ, но я́ко о еди́номъ: и сѣ́мени тво­емý, и́же éсть Христóсъ.
  • Сié же глагóлю, завѣ́та предутверждéн­наго от­ Бóга во Христá, бы́вый по лѣ́тѣхъ четы́риста и три́десятихъ закóнъ не от­метáетъ, во éже разори́ти обѣтовáнiе.
  • А́ще бо от­ закóна наслѣ́дiе, не ктомý [ужé] от­ обѣтовáнiя: Авраáму же обѣтовáнiемъ даровá Бóгъ.
  • Чтó ýбо закóнъ? Преступлéнiй рáди при­­ложи́ся, дóндеже прiи́детъ сѣ́мя, емýже обѣтовáся, вчинéнъ áнгелы, рукóю ходáтая.
  • Ходáтай же еди́наго нѣ́сть, Бóгъ же еди́нъ éсть.
  • Закóнъ ли ýбо проти́ву обѣтовáниемъ Бóжiимъ? Да не бýдетъ. А́ще бо дáнъ бы́сть закóнъ могíй оживи́ти, во­и́стин­ну от­ закóна бы былá прáвда:
  • но затвори́ писáнiе всѣ́хъ подъ грѣхóмъ, да обѣтовáнiе от­ вѣ́ры Иисýсъ Христóвы дáст­ся вѣ́ру­ю­щымъ.
  • [Зач. 208.] Прéжде же при­­шé­ст­вiя вѣ́ры, подъ закóномъ стрегóми бѣ́хомъ, затворéни въ хотя́щую вѣ́ру от­кры́тися.
  • Тѣ́мже закóнъ пѣ́стунъ нáмъ бы́сть во Христá, да от­ вѣ́ры оправди́мся:
  • при­­шéдшей же вѣ́рѣ, ужé не подъ пѣ́стуномъ есмы́.
  • Вси́ бо вы́ сы́нове Бóжiи естé вѣ́рою о Христѣ́ Иисýсѣ:
  • ели́цы бо во Христá крести́стеся, во Христá облекóстеся.
  • Нѣ́сть Иудéй, ни éллинъ: нѣ́сть рáбъ, ни свобóдь: нѣ́сть мýжескiй пóлъ, ни жéнскiй: вси́ бо вы́ еди́но естé о Христѣ́ Иисýсѣ.
  • А́ще ли вы́ Христóвы, ýбо Авраáмле сѣ́мя естé, и по обѣтовáнiю наслѣ́дницы.
  • Глагóлю же: въ ели́ко врéмя наслѣ́дникъ млáдъ éсть, ничи́мже лýчшiй éсть рабá, госпóдь сы́й всѣ́хъ:
  • но подъ повели́тели и при­­стáвники éсть дáже до нарóка óтча.
  • Тáкожде и мы́, егдá бѣ́хомъ млáди, подъ стихíами бѣ́хомъ мíра порабощéни:
  • [Зач. 209.] Егдá же прiи́де кончи́на лѣ́та, послá Бóгъ Сы́на сво­егó единорóднаго, раждáемаго от­ жены́, бывáема подъ закóномъ,
  • да подзакóн­ныя искýпитъ, да всыновлéнiе воспрiи́мемъ.
  • И понéже естé сы́нове, послá Бóгъ Дýха Сы́на сво­егó въ сердцá вáша, вопiю́ща: áвва óтче.
  • Тѣ́мже ужé нѣ́си рáбъ, но сы́нъ: áще ли же сы́нъ, и наслѣ́дникъ Бóжiй Иисýсъ Христóмъ.
  • [Зач. 210А.] Но тогдá ýбо не вѣ́дуще Бóга, служи́сте не по есте­ст­вý сýщымъ бóгомъ:
  • ны́нѣ же, познáв­ше Бóга, пáче же познáни бы́в­ше от­ Бóга, кáко воз­вращáетеся пáки на немощны́я и худы́я стихíи, и́мже пáки свы́ше {вспя́ть} служи́ти хóщете?
  • дни́ смотря́ете, и мéсяцы, и временá, и лѣ́та.
  • Бою́ся о вáсъ, едá кáко всýе труди́хся въ вáсъ.
  • Бýдите я́коже áзъ, занé и áзъ, я́коже вы́: брáтiе, молю́ вы́. Ничи́мже менé оби́дѣсте:
  • вѣ́сте же, я́ко за нéмощь плóти благовѣсти́хъ вáмъ пéрвѣе:
  • и искушéнiя мо­егó, éже во плóти мо­éй, не уничижи́сте, ни оплевáсте, но я́коже áнгела Бóжiя прiя́сте мя́, я́ко Христá Иисýса.
  • Кóе ýбо бя́ше блажéн­ство вá­ше? Свидѣ́тел­ст­вую бо вáмъ, я́ко, áще бы бы́ло мóщно, очесá вáша извертѣ́в­ше дáли бы́сте ми́.
  • Тѣ́мже врáгъ вáмъ бы́хъ, и́стину вáмъ глагóля?
  • Ревнýютъ по вáсъ не дóбрѣ, но от­лучи́ти вáсъ хотя́тъ, да и́мъ ревнýете.
  • Добрó же, éже ревновáти всегдá въ дóбрѣмъ, и не тóчiю внегдá при­­ходи́ти ми́ къ вáмъ.
  • Чáдца моя́, и́миже пáки болѣ́зную, дóндеже вообрази́т­ся Христóсъ въ вáсъ:
  • хотѣ́лъ же бы́хъ прiити́ къ вáмъ ны́нѣ и измѣни́ти глáсъ мóй, я́ко не домышля́юся о вáсъ.
  • Глагóлите ми́, и́же подъ закóномъ хóщете бы́ти: закóна ли не слýшаете?
  • [Зач. 210Б.] Пи́сано бо éсть, я́ко Авраáмъ двá сы́на имѣ́: еди́наго от­ рабы́, а другáго от­ свобóдныя.
  • Но и́же от­ рабы́, по плóти роди́ся: а и́же от­ свобóдныя, по обѣтовáнiю.
  • Я́же сýть иносказáема: сiя́ бо естá двá завѣ́та: еди́нъ ýбо от­ горы́ Синáйскiя, въ рабóту раждáяй, и́же éсть агáрь:
  • агáрь бо, Синá горá éсть во Аравíи, при­­лагáет­ся же ны́нѣшнему Иерусали́му, рабóтаетъ же съ чáды сво­и́ми:
  • а вы́шнiй Иерусали́мъ свобóдь éсть, и́же éсть мáти всѣ́мъ нáмъ.
  • Пи́сано бо éсть: воз­весели́ся, неплóды, не раждáющая: растóргни и возопи́, неболя́щая: я́ко мнóга чáда пусты́я пáче, нéжели имýщiя мýжа.
  • [Зач. 211.] Мы́ же, брáтiе, по Исаáку обѣтовáнiя чáда есмы́.
  • Но я́коже тогдá по плóти роди́выйся гоня́ше духóвнаго, тáко и ны́нѣ.
  • Но чтó глагóлетъ писáнiе? Изжени́ рабý и сы́на ея́, не и́мать бо наслѣ́довати сы́нъ рабы́нинъ съ сы́номъ свобóдныя.
  • Тѣ́мже, брáтiе, нѣ́смы рабы́нина чáда, но свобóдныя.
  • Свобóдою ýбо, éюже Христóсъ нáсъ свободи́, стóйте, и не пáки подъ и́гомъ рабóты держи́теся.
  • Сé áзъ пáвелъ глагóлю вáмъ, я́ко áще обрѣ́заетеся, Христóсъ вáсъ ничтóже пóльзуетъ.
  • Свидѣ́тел­ст­вую же пáки вся́кому человѣ́ку обрѣ́за­ю­щемуся, я́ко дóлженъ éсть вéсь закóнъ твори́ти.
  • Упраздни́стеся от­ Христá, и́же закóномъ оправдáетеся, от­ благодáти от­падóсте:
  • мы́ бо дýхомъ от­ вѣ́ры уповáнiя прáвды ждéмъ.
  • О Христѣ́ бо Иисýсѣ ни обрѣ́занiе чтó мóжетъ, ни необрѣ́занiе, но вѣ́ра любо­́вiю поспѣ́ше­ст­вуема.
  • Течáсте дóбрѣ: ктó вáмъ воз­брани́ не покаря́тися и́стинѣ?
  • Препрѣ́нiе не от­ при­­звáв­шаго вы́.
  • Мáлъ квáсъ всé смѣшéнiе квáситъ.
  • А́зъ надѣ́юся о вáсъ въ Гóсподѣ, я́ко ничтóже и́но разумѣ́ти бýдете: смущáяй же вáсъ понесéтъ грѣ́хъ, ктó бы ни бы́лъ.
  • [Зач. 212.] А́зъ же, брáтiе, áще обрѣ́занiе ещé проповѣ́дую, почтó ещé гони́мь éсмь? ýбо упраздни́ся соблáзнъ крéстá.
  • О, дáбы от­сѣчéни бы́ли развращáющiи вáсъ.
  • Вы́ бо на свобóду звáни бы́сте, брáтiе: тóчiю да не свобóда вáша въ винý плóти, но любо­́вiю рабóтайте дрýгъ дрýгу.
  • И́бо вéсъ закóнъ въ еди́нѣмъ словеси́ исполня́ет­ся, во éже: воз­лю́биши бли́жняго тво­егó я́коже себé.
  • А́ще же дрýгъ дрýга угрызáете и снѣдáете, блюди́теся, да не дрýгъ от­ дрýга истреблéни бýдете.
  • Глагóлю же: дýхомъ ходи́те, и пóхоти плотскíя не совершáйте:
  • плóть бо похот­ст­вýетъ на дýха, дýхъ же на плóть: сiя́ же дрýгъ дрýгу проти́вят­ся, да не я́же хóщете, сiя́ творитé.
  • А́ще ли дýхомъ води́ми естé, нѣ́сте подъ закóномъ.
  • Явлéна же сýть дѣлá плотскáя, я́же сýть прелюбо­дѣя́нiе, блýдъ, нечистотá, студодѣя́нiе,
  • идолослужéнiе, чародѣя́нiя, вражды́, рвéнiя, зави́ды, я́рости, разжжéнiя, рáспри, соблáзны, éреси,
  • зáвисти, уби́й­ст­ва, пiя́н­ства, безчи́н­ни кли́чи и подóбная си́мъ: я́же предглагóлю вáмъ, я́коже и предрекóхъ, я́ко таковáя творя́щiи цáр­ст­вiя Бóжiя не наслѣ́дятъ.
  • [Зач. 213.] Плóдъ же духóвный éсть любы́, рáдость, ми́ръ, долготерпѣ́нiе, блáгость, милосéрдiе, вѣ́ра,
  • крóтость, воз­держáнiе: на таковы́хъ нѣ́сть закóна.
  • А и́же Христóвы сýть, плóть распя́ша со страстьми́ и похотьми́.
  • А́ще живéмъ дýхомъ, дýхомъ и да хóдимъ.
  • Не бывáимъ тщеслáвни, дрýгъ дрýга раздражáюще, дрýгъ дрýгу зави́дяще.
  • Брáтiе, áще и впадéтъ человѣ́къ въ нѣ́кое прегрѣшéнiе, вы́ духóвнiи исправля́йте таковáго дýхомъ крóтости: блюды́й себé, да не и ты́ искушéнъ бýдеши.
  • [Зач. 214.] Дрýгъ дрýга тяготы́ носи́те, и тáко испóлните закóнъ Христóвъ.
  • А́ще бо ктó мни́тъ себé бы́ти чтó, ничтóже сы́й, умóмъ льсти́тъ себé.
  • Дѣ́ло же своé да искушáетъ кíйждо, и тогдá въ себѣ́ тóчiю хвалéнiе да и́мать, а не во инѣ́мъ:
  • кíйждо бо своé брéмя понесéтъ.
  • Да общáет­ся же учя́йся словеси́ учáщему во всѣ́хъ благи́хъ.
  • Не льсти́теся: Бóгъ поругáемь не бывáетъ. Е́же бо áще сѣ́етъ человѣ́къ, тóжде и пóжнетъ:
  • я́ко сѣ́яй въ плóть свою́, от­ плóти пóжнетъ истлѣ́нiе: а сѣ́яй въ дýхъ, от­ дýха пóжнетъ живóтъ вѣ́чный.
  • Дóброе же творя́ще, да не стужáемъ си́: во врéмя бо своé пóжнемъ, не ослабѣ́юще.
  • Тѣ́мже ýбо, дóндеже врéмя и́мамы, да дѣ́лаимъ благóе ко всѣ́мъ, пáче же къ при́снымъ въ вѣ́рѣ.
  • [Зач. 215А.] Ви́дите, коли́цѣми кни́гами писáхъ вáмъ мо­éю рукóю.
  • Ели́цы хотя́тъ хвали́тися по плóти, сíи нýдятъ вы́ обрѣ́затися, тóчiю да не крéстá рáди Христóва гони́ми бýдутъ:
  • ни бó обрѣ́за­ю­щiися сáми закóнъ храня́тъ, но хотя́тъ вáмъ обрѣ́зоватися, да въ вá­шей плóти похвáлят­ся:
  • [Зач. 215Б.] мнѣ́ же да не бýдетъ хвали́тися, тóкмо о крéстѣ́ Гóспода нá­шего Иисýса Христá, и́мже мнѣ́ мíръ распя́т­ся, и áзъ мíру.
  • О Христѣ́ бо Иисýсѣ ни обрѣ́занiе чтó мóжетъ, ни необрѣ́занiе, но нóва твáрь.
  • И ели́цы прáвиломъ си́мъ жи́тел­ст­вуютъ, ми́ръ на ни́хъ и ми́лость, и на Изрáили Бóжiи.
  • Прóчее, труды́ да никтóже ми́ даéтъ: áзъ бо я́звы Гóспода Иисýса на тѣ́лѣ мо­éмъ ношý.
  • Благодáть Гóспода нá­шего Иисýса Христá со дýхомъ вáшимъ, брáтiе. Ами́нь.
    >
    Конéцъ послáнiю къ Галáтомъ: и́мать въ себѣ́ глáвъ 6, зачáлъ же церкóвныхъ 18.
  • [Зач. 198.] Павел Апостол, избранный не человеками и не через человека, но Иисусом Христом и Богом Отцем, воскресившим Его из мертвых,
  • и все находящиеся со мною братия – церквам Галатийским:
  • [Зач. 199.] благодать вам и мир от Бога Отца и Господа нашего Иисуса Христа,
  • Который отдал Себя Самого за грехи наши, чтобы избавить нас от настоящего лукавого века, по воле Бога и Отца нашего;
  • Ему слава во веки веков. Аминь.
  • Удивляюсь, что вы от призвавшего вас благодатью Христовою так скоро переходите к иному благовествованию,
  • которое впрочем не иное, а только есть люди, смущающие вас и желающие превратить благовествование Христово.
  • Но если бы даже мы или Ангел с неба стал благовествовать вам не то, чтó мы благовествовали вам, да будет анафема.
  • Как прежде мы сказали, так и теперь еще говорю: кто благовествует вам не то, чтó вы приняли, да будет анафема.
  • У людей ли я ныне ищу благоволения, или у Бога? людям ли угождать стараюсь? Если бы я и поныне угождал людям, то не был бы рабом Христовым.
  • [Зач. 200.] Возвещаю вам, братия, что Евангелие, которое я благовествовал, не есть человеческое,
  • ибо и я принял его и научился не от человека, но через откровение Иисуса Христа.
  • Вы слышали о моем прежнем образе жизни в Иудействе, что я жестоко гнал Церковь Божию, и опустошал ее,
  • и преуспевал в Иудействе более многих сверстников в роде моем, будучи неумеренным ревнителем отеческих моих преданий.
  • Когда же Бог, избравший меня от утробы матери моей и призвавший благодатью Своею, благоволил
  • открыть во мне Сына Своего, чтобы я благовествовал Его язычникам, – я не стал тогда же советоваться с плотью и кровью,
  • и не пошел в Иерусалим к предшествовавшим мне Апостолам, а пошел в Аравию, и опять возвратился в Дамаск.
  • Потом, спустя три года, ходил я в Иерусалим видеться с Петром и пробыл у него дней пятнадцать.
  • Другого же из Апостолов я не видел никого, кроме Иакова, брата Господня.
  • А в том, чтó пишу вам, пред Богом, не лгу.
  • После сего отошел я в страны Сирии и Киликии.
  • Церквам Христовым в Иудее лично я не был известен,
  • а только слышали они, что гнавший их некогда ныне благовествует веру, которую прежде истреблял, –
  • и прославляли за меня Бога.
  • Потом, через четырнадцать лет, опять ходил я в Иерусалим с Варнавою, взяв с собою и Тита.
  • Ходил же по откровению, и предложил там, и особо знаменитейшим, благовествование, проповедуемое мною язычникам, не напрасно ли я подвизаюсь или подвизался.
  • Но они и Тита, бывшего со мною, хотя и Еллина, не принуждали обрезаться,
  • а вкравшимся лжебратиям, скрытно приходившим подсмотреть за нашею свободою, которую мы имеем во Христе Иисусе, чтобы поработить нас,
  • мы ни на час не уступили и не покорились, дабы истина благовествования сохранилась у вас.
  • [Зач. 201.] И в знаменитых чем-либо, какими бы ни были они когда-либо, для меня нет ничего особенного: Бог не взирает на лице человека. И знаменитые не возложили на меня ничего более.
  • Напротив того, увидев, что мне вверено благовестие для необрезанных, как Петру для обрезанных
  • (ибо Содействовавший Петру в апостольстве у обрезанных содействовал и мне у язычников),
  • и, узнав о благодати, данной мне, Иаков и Кифа и Иоанн, почитаемые столпами, подали мне и Варнаве руку общения, чтобы нам идти к язычникам, а им к обрезанным,
  • только чтобы мы помнили нищих, что и старался я исполнять в точности.
  • [Зач. 202.] Когда же Петр пришел в Антиохию, то я лично противостал ему, потому что он подвергался нареканию.
  • Ибо, до прибытия некоторых от Иакова, ел вместе с язычниками; а когда те пришли, стал таиться и устраняться, опасаясь обрезанных.
  • Вместе с ним лицемерили и прочие Иудеи, так что даже Варнава был увлечен их лицемерием.
  • Но когда я увидел, что они не прямо поступают по истине Евангельской, то сказал Петру при всех: если ты, будучи Иудеем, живешь по-язычески, а не по-иудейски, то для чего язычников принуждаешь жить по-иудейски?
  • Мы по природе Иудеи, а не из язычников грешники;
  • [Зач. 203.] однако же, узнав, что человек оправдывается не делами закона, а только верою в Иисуса Христа, и мы уверовали во Христа Иисуса, чтобы оправдаться верою во Христа, а не делами закона; ибо делами закона не оправдается никакая плоть.
  • Если же, ища оправдания во Христе, мы и сами оказались грешниками, то неужели Христос есть служитель греха? Никак.
  • Ибо если я снова созидаю, что разрушил, то сам себя делаю преступником.
  • Законом я умер для закона, чтобы жить для Бога. Я сораспялся Христу,
  • и уже не я живу, но живет во мне Христос. А что ныне живу во плоти, то живу верою в Сына Божия, возлюбившего меня и предавшего Себя за меня.
  • [Зач. 204.] Не отвергаю благодати Божией; а если законом оправдание, то Христос напрасно умер.
  • О, несмысленные Галаты! кто прельстил вас не покоряться истине, вас, у которых перед глазами предначертан был Иисус Христос, как бы у вас распятый?
  • Сие только хочу знать от вас: через дела ли закона вы получили Духа, или через наставление в вере?
  • Так ли вы несмысленны, что, начав духом, теперь оканчиваете плотью?
  • Столь многое потерпели вы неужели без пользы? О, если бы только без пользы!
  • Подающий вам Духа и совершающий между вами чудеса через дела ли закона сие производит, или через наставление в вере?
  • Так Авраам поверил Богу, и это вменилось ему в праведность.
  • Познайте же, что верующие суть сыны Авраама.
  • [Зач. 205.] И Писание, провидя, что Бог верою оправдает язычников, предвозвестило Аврааму: в тебе благословятся все народы.
  • Итак верующие благословляются с верным Авраамом,
  • а все, утверждающиеся на делах закона, находятся под клятвою. Ибо написано: проклят всяк, кто не исполняет постоянно всего, что написано в книге закона.
  • А что законом никто не оправдывается пред Богом, это ясно, потому что праведный верою жив будет.
  • А закон не по вере; но кто исполняет его, тот жив будет им.
  • [Зач. 206.] Христос искупил нас от клятвы закона, сделавшись за нас клятвою (ибо написано: проклят всяк, висящий на древе),
  • дабы благословение Авраамово через Христа Иисуса распространилось на язычников, чтобы нам получить обещанного Духа верою.
  • [Зач. 207.] Братия! говорю по рассуждению человеческому: даже человеком утвержденного завещания никто не отменяет и не прибавляет к нему.
  • Но Аврааму даны были обетования и семени его. Не сказано: и потомкам, как бы о многих, но как об одном: и семени твоему, которое есть Христос.
  • Я говорю то, что завета о Христе, прежде Богом утвержденного, закон, явившийся спустя четыреста тридцать лет, не отменяет тáк, чтобы обетование потеряло силу.
  • Ибо если по закону наследство, то уже не по обетованию; но Аврааму Бог даровал оное по обетованию.
  • Для чего же закон? Он дан после по причине преступлений, до времени пришествия семени, к которому относится обетование, и преподан через Ангелов, рукою посредника.
  • Но посредник при одном не бывает, а Бог один.
  • Итак закон противен обетованиям Божиим? Никак! Ибо если бы дан был закон, могущий животворить, то подлинно праведность была бы от закона;
  • но Писание всех заключило под грехом, дабы обетование верующим дано было по вере в Иисуса Христа.
  • [Зач. 208.] А до пришествия веры мы заключены были под стражею закона, до того времени, как надлежало открыться вере.
  • Итак закон был для нас детоводителем ко Христу, дабы нам оправдаться верою;
  • по пришествии же веры, мы уже не под руководством детоводителя.
  • Ибо все вы сыны Божии по вере во Христа Иисуса;
  • все вы, во Христа крестившиеся, во Христа облеклись.
  • Нет уже Иудея, ни язычника; нет раба, ни свободного; нет мужеского пола, ни женского: ибо все вы одно во Христе Иисусе.
  • Если же вы Христовы, то вы семя Авраамово и по обетованию наследники.
  • Еще скажу: наследник, доколе в детстве, ничем не отличается от раба, хотя и господин всего:
  • он подчинен попечителям и домоправителям до срока, отцом назначенного.
  • Так и мы, доколе были в детстве, были порабощены вещественным началам мира;
  • [Зач. 209.] но когда пришла полнота времени, Бог послал Сына Своего (Единородного), Который родился от жены, подчинился закону,
  • чтобы искупить подзаконных, дабы нам получить усыновление.
  • А как вы – сыны, то Бог послал в сердца ваши Духа Сына Своего, вопиющего: «Авва, Отче!»
  • Посему ты уже не раб, но сын; а если сын, то и наследник Божий через Иисуса Христа.
  • [Зач. 210А.] Но тогда, не знав Бога, вы служили богам, которые в существе не боги.
  • Ныне же, познав Бога, или, лучше, получив познание от Бога, для чего возвращаетесь опять к немощным и бедным вещественным началам и хотите еще снова поработить себя им?
  • Наблюдаете дни, месяцы, времена и годы.
  • Боюсь за вас, не напрасно ли я трудился у вас.
  • Прошу вас, братия, будьте, как я, потому что и я, как вы. Вы ничем не обидели меня:
  • знаете, что, хотя я в немощи плоти благовествовал вам в первый раз,
  • но вы не презрели искушения моего во плоти моей и не возгнушались им, а приняли меня, как Ангела Божия, как Христа Иисуса.
  • Как вы были блаженны! Свидетельствую о вас, что, если бы возможно было, вы исторгли бы очи свои и отдали мне.
  • Итак, неужели я сделался врагом вашим, говоря вам истину?
  • Ревнуют по вас нечисто, а хотят вас отлучить, чтобы вы ревновали по них.
  • Хорошо ревновать в добром всегда, а не в моем только присутствии у вас.
  • Дети мои, для которых я снова в мýках рождения, доколе не изобразится в вас Христос!
  • Хотел бы я теперь быть у вас и изменить голос мой, потому что я в недоумении о вас.
  • Скажите мне вы, желающие быть под законом: разве вы не слушаете закона?
  • Ибо написано: || [Зач. 210Б.] Авраам имел двух сынов, одного от рабы, а другого от свободной.
  • Но который от рабы, тот рожден по плоти; а который от свободной, тот по обетованию.
  • В этом есть иносказание. Это два завета: один от горы Синайской, рождающий в рабство, который есть Агарь,
  • ибо Агарь означает гору Синай в Аравии и соответствует нынешнему Иерусалиму, потому что он с детьми своими в рабстве;
  • а вышний Иерусалим свободен: он – матерь всем нам.
  • Ибо написано: возвеселись, неплодная, нерождающая; воскликни и возгласи, не мучившаяся родами; потому что у оставленной гораздо более детей, нежели у имеющей мужа.
  • [Зач. 211.] Мы, братия, дети обетования по Исааку.
  • Но, как тогда рожденный по плоти гнал рожденного по духу, так и ныне.
  • Что же говорит Писание? Изгони рабу и сына ее, ибо сын рабы не будет наследником вместе с сыном свободной.
  • Итак, братия, мы дети не рабы, но свободной.
  • Итак стойте в свободе, которую даровал нам Христос, и не подвергайтесь опять игу рабства.
  • Вот, я, Павел, говорю вам: если вы обрезываетесь, не будет вам никакой пользы от Христа.
  • Еще свидетельствую всякому человеку обрезывающемуся, что он должен исполнить весь закон.
  • Вы, оправдывающие себя законом, остались без Христа, отпали от благодати,
  • а мы духом ожидаем и надеемся праведности от веры.
  • Ибо во Христе Иисусе не имеет силы ни обрезание, ни необрезание, но вера, действующая любовью.
  • Вы шли хорошо: кто остановил вас, чтобы вы не покорялись истине?
  • Такое убеждение не от Призывающего вас.
  • Малая закваска заквашивает все тесто.
  • Я уверен о вас в Господе, что вы не будете мыслить иначе; а смущающий вас, кто бы он ни был, понесет на себе осуждение.
  • [Зач. 212.] За что же гонят меня, братия, если я и теперь проповедую обрезание? Тогда соблазн креста прекратился бы.
  • О, если бы удалены были возмущающие вас!
  • К свободе призваны вы, братия, только бы свобода ваша не была поводом к угождению плоти, но любовью служи́те друг другу.
  • Ибо весь закон в одном слове заключается: люби ближнего твоего, как самого себя.
  • Если же друг друга угрызаете и съедаете, берегитесь, чтобы вы не были истреблены друг другом.
  • Я говорю: поступайте по духу, и вы не будете исполнять вожделений плоти,
  • ибо плоть желает противного духу, а дух – противного плоти: они друг другу противятся, так что вы не то делаете, что хотели бы.
  • Если же вы духом водитесь, то вы не под законом.
  • Дела плоти известны; они суть: прелюбодеяние, блуд, нечистота, непотребство,
  • идолослужение, волшебство, вражда, ссоры, зависть, гнев, распри, разногласия, (соблазны,) ереси,
  • ненависть, убийства, пьянство, бесчинство и тому подобное. Предваряю вас, как и прежде предварял, что поступающие так Царствия Божия не наследуют.
  • [Зач. 213.] Плод же духа: любовь, радость, мир, долготерпение, благость, милосердие, вера,
  • кротость, воздержание. На таковых нет закона.
  • Но те, которые Христовы, распяли плоть со страстями и похотями.
  • Если мы живем духом, то по духу и поступать должны.
  • Не будем тщеславиться, друг друга раздражать, друг другу завидовать.
  • Братия! если и впадет человек в какое согрешение, вы, духовные, исправляйте такового в духе кротости, наблюдая каждый за собою, чтобы не быть искушенным.
  • [Зач. 214.] Носи́те бремена друг друга, и таким образом исполните закон Христов.
  • Ибо кто почитает себя чем-нибудь, будучи ничто, тот обольщает сам себя.
  • Каждый да испытывает свое дело, и тогда будет иметь похвалу только в себе, а не в другом,
  • ибо каждый понесет свое бремя.
  • Наставляемый словом, делись всяким добром с наставляющим.
  • Не обманывайтесь: Бог поругаем не бывает. Что посеет человек, то и пожнет:
  • сеющий в плоть свою от плоти пожнет тление, а сеющий в дух от духа пожнет жизнь вечную.
  • Делая добро, да не унываем, ибо в свое время пожнем, если не ослабеем.
  • Итак, доколе есть время, будем делать добро всем, а наипаче своим по вере.
  • [Зач. 215А.] Видите, как много написал я вам своею рукою.
  • Желающие хвалиться по плоти принуждают вас обрезываться только для того, чтобы не быть гонимыми за крест Христов,
  • ибо и сами обрезывающиеся не соблюдают закона, но хотят, чтобы вы обрезывались, дабы похвалиться в вашей плоти.
  • [Зач. 215Б.] А я не желаю хвалиться, разве только крестом Господа нашего Иисуса Христа, которым для меня мир распят, и я для мира.
  • Ибо во Христе Иисусе ничего не значит ни обрезание, ни необрезание, а новая тварь.
  • Тем, которые поступают по сему правилу, мир им и милость, и Израилю Божию.
  • Впрочем никто не отягощай меня, ибо я ношу язвы Господа Иисуса на теле моем.
  • Благодать Господа нашего Иисуса Христа со духом вашим, братия. Аминь.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта