Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Апостола Павла послание к галатам

 
  • [Зач. 198.] Пáвелъ, апóстолъ ни от­ человѣ́къ, ни человѣ́комъ, но Иисýсъ Христóмъ и Бóгомъ Отцéмъ воскреси́в­шимъ егó изъ мéртвыхъ,
  • и и́же со мнóю вся́ брáтiя, цéрквамъ Галати́йскимъ:
  • [Зач. 199.] благодáть вáмъ и ми́ръ от­ Бóга Отцá и Гóспода нá­шего Иисýса Христá,
  • дáв­шаго себé по грѣсѣ́хъ нáшихъ, я́ко да избáвитъ нáсъ от­ настоя́щаго вѣ́ка лукáваго, по вóли Бóга и Отцá нá­шего,
  • емýже слáва во вѣ́ки вѣкóвъ. Ами́нь.
  • Чуждýся, я́ко тáко скóро прелагáетеся от­ звáв­шаго вы́ благодáтiю Христóвою, во и́но благовѣ­ст­вовáнiе:
  • éже нѣ́сть и́но, тóчiю нѣ́цыи сýть смущáющiи вы́ и хотя́щiи преврати́ти благовѣ­ст­вовáнiе Христóво.
  • Но и áще мы́, или́ áнгелъ съ небесé благовѣсти́тъ вáмъ пáче, éже благовѣсти́хомъ вáмъ, анáѳема да бýдетъ.
  • Я́коже предрекóхомъ, и ны́нѣ пáки глагóлю: áще ктó вáмъ благовѣсти́тъ пáче, éже прiя́сте, анáѳема да бýдетъ.
  • Ны́нѣ бо человѣ́ки препирáю, или́ Бóга, или́ ищý человѣ́комъ угождáти? А́ще бо бы́хъ ещé человѣ́комъ угождáлъ, Христóвъ рáбъ не бы́хъ ýбо бы́лъ.
  • [Зач. 200.] Сказýю же вáмъ, брáтiе, благовѣ­ст­вовáнiе благовѣщéн­ное от­ менé, я́ко нѣ́сть по человѣ́ку:
  • ни бо áзъ от­ человѣ́ка прiя́хъ é, нижé научи́хся, но явлéнiемъ Иисýсъ Христóвымъ.
  • Слы́шасте бо моé житié иногдá въ жидóв­ст­вѣ, я́ко по премнóгу гони́хъ цéрковь Бóжiю и разрушáхъ ю́,
  • и преспѣвáхъ въ жидóв­ст­вѣ пáче мнóгихъ свéрст­никъ мо­и́хъ въ рóдѣ мо­éмъ, и́злиха ревни́тель сы́й отéческихъ мо­и́хъ предáнiй.
  • Егдá же благоволи́ Бóгъ, избрáвый мя́ от­ чрéва мáтере мо­ея́ и при­­звáвый благодáтiю сво­éю,
  • яви́ти Сы́на сво­егó во мнѣ́, да благовѣ­ст­вýю егó во язы́цѣхъ, áбiе не при­­ложи́хся плóти и крóви,
  • ни взыдóхъ во Иерусали́мъ къ пéрвѣйшымъ менé апóстоломъ, но идóхъ во Аравíю и пáки воз­врати́хся въ Дамáскъ.
  • Потóмъ же по трiéхъ лѣ́тѣхъ взыдóхъ во Иерусали́мъ согля́дати Петрá, и пребы́хъ у негó днíй пять­нá­де­сять.
  • Инóго же от­ апóстолъ не ви́дѣхъ, тóкмо Иáкова брáта Госпóдня.
  • А я́же пишý вáмъ, сé предъ Бóгомъ, я́ко не лгý.
  • Потóмъ же прiидóхъ въ страны́ си́рскiя и килики́йскiя.
  • Бѣ́хъ же не знáемь лицéмъ цéрквамъ иудéйскимъ, я́же о Христѣ́,
  • тóчiю же слы́шаще бя́ху, я́ко гоня́й нáсъ иногдá, ны́нѣ благовѣ­ст­вýетъ вѣ́ру, ю́же иногдá разрушá­ше:
  • и слáвляху о мнѣ́ Бóга.
  • Потóмъ же по четыре­нá­де­ся­ти лѣ́тѣхъ пáки взыдóхъ во Иерусали́мъ съ Варнáвою, по­éмъ съ собóю и ти́та.
  • Взыдóхъ же по от­кровéнiю, и предложи́хъ и́мъ благовѣ­ст­вовáнiе, éже проповѣ́дую во язы́цѣхъ, на еди́нѣ же мни́мымъ, да не кáко вотщé текý, или́ текóхъ.
  • Но ни ти́тъ, и́же со мнóю, éллинъ сы́й, нýжденъ бы́сть обрѣ́затися.
  • И за при­­шéдшую лжебрáтiю, и́же при­­внидóша согля́дати свобóды нá­шея, ю́же и́мамы о Христѣ́ Иисýсѣ, да нáсъ порабóтятъ:
  • и́мже ни къ часý повинýхомся въ покорéнiе, да и́стина благовѣ́стiя пребýдетъ въ вáсъ.
  • [Зач. 201.] От мня́щихся же бы́ти чтó, я́кови нѣ́когда бѣ́ша, ничтóже ми́ рáзн­ствуетъ: лицá Бóгъ человѣ́ча не прiéмлетъ. Мнѣ́ бо мни́мiи ничтóже при­­воз­ложи́ша:
  • но сопроти́вное, уразумѣ́в­ше, я́ко увѣ́рено ми́ бы́сть благовѣ́стiе необрѣ́занiя, я́коже Петрý обрѣ́занiя:
  • и́бо споспѣ́ше­с­т­вовавый Петрý въ послáнiе обрѣ́занiя, споспѣ́ше­с­т­вова и мнѣ́ во язы́ки:
  • и познáв­ше благодáть дáн­ную ми́, Иáковъ и ки́фа и Иоáн­нъ, мни́мiи столпи́ бы́ти, десни́цы дáша мнѣ́ и Варнáвѣ общéнiя, да мы́ во язы́ки, они́ же во обрѣ́занiе,
  • тóчiю ни́щихъ да пóмнима: éже и потщáхся сié и́стое сотвори́ти.
  • [Зач. 202.] Егдá же прiи́де пéтръ во Антiохíю, въ лицé емý противустáхъ, я́ко зазóренъ бѣ́.
  • Прéжде бо дáже не прiити́ нѣ́кимъ от­ Иáкова, съ язы́ки ядя́ше: егдá же прiидóша, опря́ташеся и от­лучá­шеся, боя́ся сýщихъ от­ обрѣ́занiя.
  • И лицемѣ́ришася съ ни́мъ и прóчiи иудéи, я́ко и Варнáвѣ при­­стáти лицемѣ́р­ст­ву и́хъ.
  • Но егдá ви́дѣхъ, я́ко не прáво хóдятъ ко и́стинѣ благовѣ­ст­вовáнiя, рекóхъ Петрý предъ всѣ́ми: áще ты́, Иудéй сы́й, язы́чески, а не Иудéйски живéши, почтó язы́ки нýдиши Иудéйски жи́тел­ст­вовати?
  • Мы́ есте­с­т­вóмъ Иудéе, а не от­ язы́къ грѣ́шницы:
  • [Зач. 203.] увѣ́дѣв­ше же, я́ко не оправди́т­ся человѣ́къ от­ дѣ́лъ закóна, но тóкмо вѣ́рою Иисýсъ Христóвою, и мы́ во Христá Иисýса вѣ́ровахомъ, да оправди́мся от­ вѣ́ры Христóвы, а не от­ дѣ́лъ закóна: занé не оправди́т­ся от­ дѣ́лъ закóна вся́ка плóть.
  • А́ще ли, и́щуще оправди́тися о Христѣ́, обрѣтóхомся и сáми грѣ́шницы, Христóсъ ýбо грѣхý ли служи́тель? Да не бýдетъ.
  • А́ще бо, я́же разори́хъ, сiя́ пáки созидáю, престýпника себé представля́ю.
  • А́зъ бо закóномъ закóну умрóхъ, да богови жи́въ бýду. Христóви сраспя́хся:
  • живý же не ктомý áзъ, но живéтъ во мнѣ́ Христóсъ. А éже ны́нѣ живý во плóти, вѣ́рою живý Сы́на Бóжiя, воз­люби́в­шаго менé и предáв­шаго себé по мнѣ́.
  • [Зач. 204.] Не от­метáю благодáти Бóжiя. А́ще бо закóномъ прáвда, ýбо Христóсъ тýне ýмре.
  • [Зач. 198.] Павел Апостол, избранный не человеками и не через человека, но Иисусом Христом и Богом Отцем, воскресившим Его из мертвых,
  • и все находящиеся со мною братия – церквам Галатийским:
  • [Зач. 199.] благодать вам и мир от Бога Отца и Господа нашего Иисуса Христа,
  • Который отдал Себя Самого за грехи наши, чтобы избавить нас от настоящего лукавого века, по воле Бога и Отца нашего;
  • Ему слава во веки веков. Аминь.
  • Удивляюсь, что вы от призвавшего вас благодатью Христовою так скоро переходите к иному благовествованию,
  • которое впрочем не иное, а только есть люди, смущающие вас и желающие превратить благовествование Христово.
  • Но если бы даже мы или Ангел с неба стал благовествовать вам не то, чтó мы благовествовали вам, да будет анафема.
  • Как прежде мы сказали, так и теперь еще говорю: кто благовествует вам не то, чтó вы приняли, да будет анафема.
  • У людей ли я ныне ищу благоволения, или у Бога? людям ли угождать стараюсь? Если бы я и поныне угождал людям, то не был бы рабом Христовым.
  • [Зач. 200.] Возвещаю вам, братия, что Евангелие, которое я благовествовал, не есть человеческое,
  • ибо и я принял его и научился не от человека, но через откровение Иисуса Христа.
  • Вы слышали о моем прежнем образе жизни в Иудействе, что я жестоко гнал Церковь Божию, и опустошал ее,
  • и преуспевал в Иудействе более многих сверстников в роде моем, будучи неумеренным ревнителем отеческих моих преданий.
  • Когда же Бог, избравший меня от утробы матери моей и призвавший благодатью Своею, благоволил
  • открыть во мне Сына Своего, чтобы я благовествовал Его язычникам, – я не стал тогда же советоваться с плотью и кровью,
  • и не пошел в Иерусалим к предшествовавшим мне Апостолам, а пошел в Аравию, и опять возвратился в Дамаск.
  • Потом, спустя три года, ходил я в Иерусалим видеться с Петром и пробыл у него дней пятнадцать.
  • Другого же из Апостолов я не видел никого, кроме Иакова, брата Господня.
  • А в том, чтó пишу вам, пред Богом, не лгу.
  • После сего отошел я в страны Сирии и Киликии.
  • Церквам Христовым в Иудее лично я не был известен,
  • а только слышали они, что гнавший их некогда ныне благовествует веру, которую прежде истреблял, –
  • и прославляли за меня Бога.
  • Потом, через четырнадцать лет, опять ходил я в Иерусалим с Варнавою, взяв с собою и Тита.
  • Ходил же по откровению, и предложил там, и особо знаменитейшим, благовествование, проповедуемое мною язычникам, не напрасно ли я подвизаюсь или подвизался.
  • Но они и Тита, бывшего со мною, хотя и Еллина, не принуждали обрезаться,
  • а вкравшимся лжебратиям, скрытно приходившим подсмотреть за нашею свободою, которую мы имеем во Христе Иисусе, чтобы поработить нас,
  • мы ни на час не уступили и не покорились, дабы истина благовествования сохранилась у вас.
  • [Зач. 201.] И в знаменитых чем-либо, какими бы ни были они когда-либо, для меня нет ничего особенного: Бог не взирает на лице человека. И знаменитые не возложили на меня ничего более.
  • Напротив того, увидев, что мне вверено благовестие для необрезанных, как Петру для обрезанных
  • (ибо Содействовавший Петру в апостольстве у обрезанных содействовал и мне у язычников),
  • и, узнав о благодати, данной мне, Иаков и Кифа и Иоанн, почитаемые столпами, подали мне и Варнаве руку общения, чтобы нам идти к язычникам, а им к обрезанным,
  • только чтобы мы помнили нищих, что и старался я исполнять в точности.
  • [Зач. 202.] Когда же Петр пришел в Антиохию, то я лично противостал ему, потому что он подвергался нареканию.
  • Ибо, до прибытия некоторых от Иакова, ел вместе с язычниками; а когда те пришли, стал таиться и устраняться, опасаясь обрезанных.
  • Вместе с ним лицемерили и прочие Иудеи, так что даже Варнава был увлечен их лицемерием.
  • Но когда я увидел, что они не прямо поступают по истине Евангельской, то сказал Петру при всех: если ты, будучи Иудеем, живешь по-язычески, а не по-иудейски, то для чего язычников принуждаешь жить по-иудейски?
  • Мы по природе Иудеи, а не из язычников грешники;
  • [Зач. 203.] однако же, узнав, что человек оправдывается не делами закона, а только верою в Иисуса Христа, и мы уверовали во Христа Иисуса, чтобы оправдаться верою во Христа, а не делами закона; ибо делами закона не оправдается никакая плоть.
  • Если же, ища оправдания во Христе, мы и сами оказались грешниками, то неужели Христос есть служитель греха? Никак.
  • Ибо если я снова созидаю, что разрушил, то сам себя делаю преступником.
  • Законом я умер для закона, чтобы жить для Бога. Я сораспялся Христу,
  • и уже не я живу, но живет во мне Христос. А что ныне живу во плоти, то живу верою в Сына Божия, возлюбившего меня и предавшего Себя за меня.
  • [Зач. 204.] Не отвергаю благодати Божией; а если законом оправдание, то Христос напрасно умер.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта