Апостола Павла послание к галатам, 3:23-29, 4:1-5

 
  • О, несмы́слен­нiи Галáте, ктó вы́ прельсти́лъ éсть не покори́тися и́стинѣ, и́мже предъ очи́ма Иисýсъ Христóсъ преднапи́санъ бы́сть, въ вáсъ распя́тъ?
  • Сié еди́но хощý увѣ́дѣти от­ вáсъ: от­ дѣ́лъ ли закóна Дýха прiя́сте, или́ от­ слýха вѣ́ры?
  • Тáко ли несмы́слен­ни естé? начéнше дýхомъ, ны́нѣ плóтiю скончавáете?
  • Толи́ка пострадáсте тýне? А́ще тóчiю и тýне.
  • Подая́й ýбо вáмъ Дýха и дѣ́й­ст­вуяй си́лы въ вáсъ, от­ дѣ́лъ ли закóна, или́ от­ слýха вѣ́ры?
  • Я́коже Авраáмъ вѣ́рова Бóгу, и вмѣни́ся емý въ прáвду.
  • Разумѣ́йте ýбо, я́ко сýщiи от­ вѣ́ры, сíи сýть сы́нове Авраáмли.
  • [Зач. 205.] Предуви́дѣв­шее же писáнiе, я́ко от­ вѣ́ры оправдáетъ язы́ки Бóгъ, прéжде благовѣ­ст­вовá Авраáму, я́ко благословя́т­ся о тебѣ́ вси́ язы́цы.
  • Тѣ́мже сýщiи от­ вѣ́ры, благословя́т­ся съ вѣ́рнымъ Авраáмомъ:
  • ели́цы бо от­ дѣ́лъ закóна сýть, подъ кля́твою сýть. Пи́сано бо éсть: прóклятъ вся́къ, и́же не пребýдетъ во всѣ́хъ пи́сан­ныхъ въ кни́зѣ закóн­нѣй, я́ко твори́ти я́.
  • А я́ко въ закóнѣ никтóже оправдáет­ся от­ Бóга, я́вѣ, я́ко прáведный от­ вѣ́ры жи́въ бýдетъ.
  • Закóнъ же нѣ́сть от­ вѣ́ры: но сотвори́вый тá человѣ́къ жи́въ бýдетъ въ ни́хъ.
  • [Зач. 206.] Христóсъ ны́ искупи́лъ éсть от­ кля́твы закóн­ныя, бы́въ по нáсъ кля́тва: пи́сано бо éсть: прóклятъ вся́къ вися́й на дрéвѣ:
  • да въ язы́цѣхъ благословéнiе Авраáмле бýдетъ о Христѣ́ Иисýсѣ, да обѣтовáнiе Дýха прiи́мемъ вѣ́рою.
  • [Зач. 207.] Брáтiе, по человѣ́ку глагóлю: обáче человѣ́ческаго предутверждéн­на завѣ́та никтóже от­метáетъ или́ при­­повелѣвáетъ.
  • Авраáму же речéни бы́ша обѣ́ты, и сѣ́мени егó. Не глагóлетъ [же]: и сѣ́менемъ, я́ко о мнóзѣхъ, но я́ко о еди́номъ: и сѣ́мени тво­емý, и́же éсть Христóсъ.
  • Сié же глагóлю, завѣ́та предутверждéн­наго от­ Бóга во Христá, бы́вый по лѣ́тѣхъ четы́риста и три́десятихъ закóнъ не от­метáетъ, во éже разори́ти обѣтовáнiе.
  • А́ще бо от­ закóна наслѣ́дiе, не ктомý [ужé] от­ обѣтовáнiя: Авраáму же обѣтовáнiемъ даровá Бóгъ.
  • Чтó ýбо закóнъ? Преступлéнiй рáди при­­ложи́ся, дóндеже прiи́детъ сѣ́мя, емýже обѣтовáся, вчинéнъ áнгелы, рукóю ходáтая.
  • Ходáтай же еди́наго нѣ́сть, Бóгъ же еди́нъ éсть.
  • Закóнъ ли ýбо проти́ву обѣтовáниемъ Бóжiимъ? Да не бýдетъ. А́ще бо дáнъ бы́сть закóнъ могíй оживи́ти, во­и́стин­ну от­ закóна бы былá прáвда:
  • но затвори́ писáнiе всѣ́хъ подъ грѣхóмъ, да обѣтовáнiе от­ вѣ́ры Иисýсъ Христóвы дáст­ся вѣ́ру­ю­щымъ.
  • [Зач. 208.] Прéжде же при­­шé­ст­вiя вѣ́ры, подъ закóномъ стрегóми бѣ́хомъ, затворéни въ хотя́щую вѣ́ру от­кры́тися.
  • Тѣ́мже закóнъ пѣ́стунъ нáмъ бы́сть во Христá, да от­ вѣ́ры оправди́мся:
  • при­­шéдшей же вѣ́рѣ, ужé не подъ пѣ́стуномъ есмы́.
  • Вси́ бо вы́ сы́нове Бóжiи естé вѣ́рою о Христѣ́ Иисýсѣ:
  • ели́цы бо во Христá крести́стеся, во Христá облекóстеся.
  • Нѣ́сть Иудéй, ни éллинъ: нѣ́сть рáбъ, ни свобóдь: нѣ́сть мýжескiй пóлъ, ни жéнскiй: вси́ бо вы́ еди́но естé о Христѣ́ Иисýсѣ.
  • А́ще ли вы́ Христóвы, ýбо Авраáмле сѣ́мя естé, и по обѣтовáнiю наслѣ́дницы.
  • Глагóлю же: въ ели́ко врéмя наслѣ́дникъ млáдъ éсть, ничи́мже лýчшiй éсть рабá, госпóдь сы́й всѣ́хъ:
  • но подъ повели́тели и при­­стáвники éсть дáже до нарóка óтча.
  • Тáкожде и мы́, егдá бѣ́хомъ млáди, подъ стихíами бѣ́хомъ мíра порабощéни:
  • [Зач. 209.] Егдá же прiи́де кончи́на лѣ́та, послá Бóгъ Сы́на сво­егó единорóднаго, раждáемаго от­ жены́, бывáема подъ закóномъ,
  • да подзакóн­ныя искýпитъ, да всыновлéнiе воспрiи́мемъ.
  • И понéже естé сы́нове, послá Бóгъ Дýха Сы́на сво­егó въ сердцá вáша, вопiю́ща: áвва óтче.
  • Тѣ́мже ужé нѣ́си рáбъ, но сы́нъ: áще ли же сы́нъ, и наслѣ́дникъ Бóжiй Иисýсъ Христóмъ.
  • [Зач. 210А.] Но тогдá ýбо не вѣ́дуще Бóга, служи́сте не по есте­ст­вý сýщымъ бóгомъ:
  • ны́нѣ же, познáв­ше Бóга, пáче же познáни бы́в­ше от­ Бóга, кáко воз­вращáетеся пáки на немощны́я и худы́я стихíи, и́мже пáки свы́ше {вспя́ть} служи́ти хóщете?
  • дни́ смотря́ете, и мéсяцы, и временá, и лѣ́та.
  • Бою́ся о вáсъ, едá кáко всýе труди́хся въ вáсъ.
  • Бýдите я́коже áзъ, занé и áзъ, я́коже вы́: брáтiе, молю́ вы́. Ничи́мже менé оби́дѣсте:
  • вѣ́сте же, я́ко за нéмощь плóти благовѣсти́хъ вáмъ пéрвѣе:
  • и искушéнiя мо­егó, éже во плóти мо­éй, не уничижи́сте, ни оплевáсте, но я́коже áнгела Бóжiя прiя́сте мя́, я́ко Христá Иисýса.
  • Кóе ýбо бя́ше блажéн­ство вá­ше? Свидѣ́тел­ст­вую бо вáмъ, я́ко, áще бы бы́ло мóщно, очесá вáша извертѣ́в­ше дáли бы́сте ми́.
  • Тѣ́мже врáгъ вáмъ бы́хъ, и́стину вáмъ глагóля?
  • Ревнýютъ по вáсъ не дóбрѣ, но от­лучи́ти вáсъ хотя́тъ, да и́мъ ревнýете.
  • Добрó же, éже ревновáти всегдá въ дóбрѣмъ, и не тóчiю внегдá при­­ходи́ти ми́ къ вáмъ.
  • Чáдца моя́, и́миже пáки болѣ́зную, дóндеже вообрази́т­ся Христóсъ въ вáсъ:
  • хотѣ́лъ же бы́хъ прiити́ къ вáмъ ны́нѣ и измѣни́ти глáсъ мóй, я́ко не домышля́юся о вáсъ.
  • Глагóлите ми́, и́же подъ закóномъ хóщете бы́ти: закóна ли не слýшаете?
  • [Зач. 210Б.] Пи́сано бо éсть, я́ко Авраáмъ двá сы́на имѣ́: еди́наго от­ рабы́, а другáго от­ свобóдныя.
  • Но и́же от­ рабы́, по плóти роди́ся: а и́же от­ свобóдныя, по обѣтовáнiю.
  • Я́же сýть иносказáема: сiя́ бо естá двá завѣ́та: еди́нъ ýбо от­ горы́ Синáйскiя, въ рабóту раждáяй, и́же éсть агáрь:
  • агáрь бо, Синá горá éсть во Аравíи, при­­лагáет­ся же ны́нѣшнему Иерусали́му, рабóтаетъ же съ чáды сво­и́ми:
  • а вы́шнiй Иерусали́мъ свобóдь éсть, и́же éсть мáти всѣ́мъ нáмъ.
  • Пи́сано бо éсть: воз­весели́ся, неплóды, не раждáющая: растóргни и возопи́, неболя́щая: я́ко мнóга чáда пусты́я пáче, нéжели имýщiя мýжа.
  • [Зач. 211.] Мы́ же, брáтiе, по Исаáку обѣтовáнiя чáда есмы́.
  • Но я́коже тогдá по плóти роди́выйся гоня́ше духóвнаго, тáко и ны́нѣ.
  • Но чтó глагóлетъ писáнiе? Изжени́ рабý и сы́на ея́, не и́мать бо наслѣ́довати сы́нъ рабы́нинъ съ сы́номъ свобóдныя.
  • Тѣ́мже, брáтiе, нѣ́смы рабы́нина чáда, но свобóдныя.
  • О, несмысленные Галаты! кто прельстил вас не покоряться истине, вас, у которых перед глазами предначертан был Иисус Христос, как бы у вас распятый?
  • Сие только хочу знать от вас: через дела ли закона вы получили Духа, или через наставление в вере?
  • Так ли вы несмысленны, что, начав духом, теперь оканчиваете плотью?
  • Столь многое потерпели вы неужели без пользы? О, если бы только без пользы!
  • Подающий вам Духа и совершающий между вами чудеса через дела ли закона сие производит, или через наставление в вере?
  • Так Авраам поверил Богу, и это вменилось ему в праведность.
  • Познайте же, что верующие суть сыны Авраама.
  • [Зач. 205.] И Писание, провидя, что Бог верою оправдает язычников, предвозвестило Аврааму: в тебе благословятся все народы.
  • Итак верующие благословляются с верным Авраамом,
  • а все, утверждающиеся на делах закона, находятся под клятвою. Ибо написано: проклят всяк, кто не исполняет постоянно всего, что написано в книге закона.
  • А что законом никто не оправдывается пред Богом, это ясно, потому что праведный верою жив будет.
  • А закон не по вере; но кто исполняет его, тот жив будет им.
  • [Зач. 206.] Христос искупил нас от клятвы закона, сделавшись за нас клятвою (ибо написано: проклят всяк, висящий на древе),
  • дабы благословение Авраамово через Христа Иисуса распространилось на язычников, чтобы нам получить обещанного Духа верою.
  • [Зач. 207.] Братия! говорю по рассуждению человеческому: даже человеком утвержденного завещания никто не отменяет и не прибавляет к нему.
  • Но Аврааму даны были обетования и семени его. Не сказано: и потомкам, как бы о многих, но как об одном: и семени твоему, которое есть Христос.
  • Я говорю то, что завета о Христе, прежде Богом утвержденного, закон, явившийся спустя четыреста тридцать лет, не отменяет тáк, чтобы обетование потеряло силу.
  • Ибо если по закону наследство, то уже не по обетованию; но Аврааму Бог даровал оное по обетованию.
  • Для чего же закон? Он дан после по причине преступлений, до времени пришествия семени, к которому относится обетование, и преподан через Ангелов, рукою посредника.
  • Но посредник при одном не бывает, а Бог один.
  • Итак закон противен обетованиям Божиим? Никак! Ибо если бы дан был закон, могущий животворить, то подлинно праведность была бы от закона;
  • но Писание всех заключило под грехом, дабы обетование верующим дано было по вере в Иисуса Христа.
  • [Зач. 208.] А до пришествия веры мы заключены были под стражею закона, до того времени, как надлежало открыться вере.
  • Итак закон был для нас детоводителем ко Христу, дабы нам оправдаться верою;
  • по пришествии же веры, мы уже не под руководством детоводителя.
  • Ибо все вы сыны Божии по вере во Христа Иисуса;
  • все вы, во Христа крестившиеся, во Христа облеклись.
  • Нет уже Иудея, ни язычника; нет раба, ни свободного; нет мужеского пола, ни женского: ибо все вы одно во Христе Иисусе.
  • Если же вы Христовы, то вы семя Авраамово и по обетованию наследники.
  • Еще скажу: наследник, доколе в детстве, ничем не отличается от раба, хотя и господин всего:
  • он подчинен попечителям и домоправителям до срока, отцом назначенного.
  • Так и мы, доколе были в детстве, были порабощены вещественным началам мира;
  • [Зач. 209.] но когда пришла полнота времени, Бог послал Сына Своего (Единородного), Который родился от жены, подчинился закону,
  • чтобы искупить подзаконных, дабы нам получить усыновление.
  • А как вы – сыны, то Бог послал в сердца ваши Духа Сына Своего, вопиющего: «Авва, Отче!»
  • Посему ты уже не раб, но сын; а если сын, то и наследник Божий через Иисуса Христа.
  • [Зач. 210А.] Но тогда, не знав Бога, вы служили богам, которые в существе не боги.
  • Ныне же, познав Бога, или, лучше, получив познание от Бога, для чего возвращаетесь опять к немощным и бедным вещественным началам и хотите еще снова поработить себя им?
  • Наблюдаете дни, месяцы, времена и годы.
  • Боюсь за вас, не напрасно ли я трудился у вас.
  • Прошу вас, братия, будьте, как я, потому что и я, как вы. Вы ничем не обидели меня:
  • знаете, что, хотя я в немощи плоти благовествовал вам в первый раз,
  • но вы не презрели искушения моего во плоти моей и не возгнушались им, а приняли меня, как Ангела Божия, как Христа Иисуса.
  • Как вы были блаженны! Свидетельствую о вас, что, если бы возможно было, вы исторгли бы очи свои и отдали мне.
  • Итак, неужели я сделался врагом вашим, говоря вам истину?
  • Ревнуют по вас нечисто, а хотят вас отлучить, чтобы вы ревновали по них.
  • Хорошо ревновать в добром всегда, а не в моем только присутствии у вас.
  • Дети мои, для которых я снова в мýках рождения, доколе не изобразится в вас Христос!
  • Хотел бы я теперь быть у вас и изменить голос мой, потому что я в недоумении о вас.
  • Скажите мне вы, желающие быть под законом: разве вы не слушаете закона?
  • Ибо написано: || [Зач. 210Б.] Авраам имел двух сынов, одного от рабы, а другого от свободной.
  • Но который от рабы, тот рожден по плоти; а который от свободной, тот по обетованию.
  • В этом есть иносказание. Это два завета: один от горы Синайской, рождающий в рабство, который есть Агарь,
  • ибо Агарь означает гору Синай в Аравии и соответствует нынешнему Иерусалиму, потому что он с детьми своими в рабстве;
  • а вышний Иерусалим свободен: он – матерь всем нам.
  • Ибо написано: возвеселись, неплодная, нерождающая; воскликни и возгласи, не мучившаяся родами; потому что у оставленной гораздо более детей, нежели у имеющей мужа.
  • [Зач. 211.] Мы, братия, дети обетования по Исааку.
  • Но, как тогда рожденный по плоти гнал рожденного по духу, так и ныне.
  • Что же говорит Писание? Изгони рабу и сына ее, ибо сын рабы не будет наследником вместе с сыном свободной.
  • Итак, братия, мы дети не рабы, но свободной.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта