Апостола Павла послание к галатам, 4:28-31, 5:1-10

 
  • Глагóлю же: въ ели́ко врéмя наслѣ́дникъ млáдъ éсть, ничи́мже лýчшiй éсть рабá, госпóдь сы́й всѣ́хъ:
  • но подъ повели́тели и при­­стáвники éсть дáже до нарóка óтча.
  • Тáкожде и мы́, егдá бѣ́хомъ млáди, подъ стихíами бѣ́хомъ мíра порабощéни:
  • [Зач. 209.] Егдá же прiи́де кончи́на лѣ́та, послá Бóгъ Сы́на сво­егó единорóднаго, раждáемаго от­ жены́, бывáема подъ закóномъ,
  • да подзакóн­ныя искýпитъ, да всыновлéнiе воспрiи́мемъ.
  • И понéже естé сы́нове, послá Бóгъ Дýха Сы́на сво­егó въ сердцá вáша, вопiю́ща: áвва óтче.
  • Тѣ́мже ужé нѣ́си рáбъ, но сы́нъ: áще ли же сы́нъ, и наслѣ́дникъ Бóжiй Иисýсъ Христóмъ.
  • [Зач. 210А.] Но тогдá ýбо не вѣ́дуще Бóга, служи́сте не по есте­ст­вý сýщымъ бóгомъ:
  • ны́нѣ же, познáв­ше Бóга, пáче же познáни бы́в­ше от­ Бóга, кáко воз­вращáетеся пáки на немощны́я и худы́я стихíи, и́мже пáки свы́ше {вспя́ть} служи́ти хóщете?
  • дни́ смотря́ете, и мéсяцы, и временá, и лѣ́та.
  • Бою́ся о вáсъ, едá кáко всýе труди́хся въ вáсъ.
  • Бýдите я́коже áзъ, занé и áзъ, я́коже вы́: брáтiе, молю́ вы́. Ничи́мже менé оби́дѣсте:
  • вѣ́сте же, я́ко за нéмощь плóти благовѣсти́хъ вáмъ пéрвѣе:
  • и искушéнiя мо­егó, éже во плóти мо­éй, не уничижи́сте, ни оплевáсте, но я́коже áнгела Бóжiя прiя́сте мя́, я́ко Христá Иисýса.
  • Кóе ýбо бя́ше блажéн­ство вá­ше? Свидѣ́тел­ст­вую бо вáмъ, я́ко, áще бы бы́ло мóщно, очесá вáша извертѣ́в­ше дáли бы́сте ми́.
  • Тѣ́мже врáгъ вáмъ бы́хъ, и́стину вáмъ глагóля?
  • Ревнýютъ по вáсъ не дóбрѣ, но от­лучи́ти вáсъ хотя́тъ, да и́мъ ревнýете.
  • Добрó же, éже ревновáти всегдá въ дóбрѣмъ, и не тóчiю внегдá при­­ходи́ти ми́ къ вáмъ.
  • Чáдца моя́, и́миже пáки болѣ́зную, дóндеже вообрази́т­ся Христóсъ въ вáсъ:
  • хотѣ́лъ же бы́хъ прiити́ къ вáмъ ны́нѣ и измѣни́ти глáсъ мóй, я́ко не домышля́юся о вáсъ.
  • Глагóлите ми́, и́же подъ закóномъ хóщете бы́ти: закóна ли не слýшаете?
  • [Зач. 210Б.] Пи́сано бо éсть, я́ко Авраáмъ двá сы́на имѣ́: еди́наго от­ рабы́, а другáго от­ свобóдныя.
  • Но и́же от­ рабы́, по плóти роди́ся: а и́же от­ свобóдныя, по обѣтовáнiю.
  • Я́же сýть иносказáема: сiя́ бо естá двá завѣ́та: еди́нъ ýбо от­ горы́ Синáйскiя, въ рабóту раждáяй, и́же éсть агáрь:
  • агáрь бо, Синá горá éсть во Аравíи, при­­лагáет­ся же ны́нѣшнему Иерусали́му, рабóтаетъ же съ чáды сво­и́ми:
  • а вы́шнiй Иерусали́мъ свобóдь éсть, и́же éсть мáти всѣ́мъ нáмъ.
  • Пи́сано бо éсть: воз­весели́ся, неплóды, не раждáющая: растóргни и возопи́, неболя́щая: я́ко мнóга чáда пусты́я пáче, нéжели имýщiя мýжа.
  • [Зач. 211.] Мы́ же, брáтiе, по Исаáку обѣтовáнiя чáда есмы́.
  • Но я́коже тогдá по плóти роди́выйся гоня́ше духóвнаго, тáко и ны́нѣ.
  • Но чтó глагóлетъ писáнiе? Изжени́ рабý и сы́на ея́, не и́мать бо наслѣ́довати сы́нъ рабы́нинъ съ сы́номъ свобóдныя.
  • Тѣ́мже, брáтiе, нѣ́смы рабы́нина чáда, но свобóдныя.
  • Свобóдою ýбо, éюже Христóсъ нáсъ свободи́, стóйте, и не пáки подъ и́гомъ рабóты держи́теся.
  • Сé áзъ пáвелъ глагóлю вáмъ, я́ко áще обрѣ́заетеся, Христóсъ вáсъ ничтóже пóльзуетъ.
  • Свидѣ́тел­ст­вую же пáки вся́кому человѣ́ку обрѣ́за­ю­щемуся, я́ко дóлженъ éсть вéсь закóнъ твори́ти.
  • Упраздни́стеся от­ Христá, и́же закóномъ оправдáетеся, от­ благодáти от­падóсте:
  • мы́ бо дýхомъ от­ вѣ́ры уповáнiя прáвды ждéмъ.
  • О Христѣ́ бо Иисýсѣ ни обрѣ́занiе чтó мóжетъ, ни необрѣ́занiе, но вѣ́ра любо­́вiю поспѣ́ше­ст­вуема.
  • Течáсте дóбрѣ: ктó вáмъ воз­брани́ не покаря́тися и́стинѣ?
  • Препрѣ́нiе не от­ при­­звáв­шаго вы́.
  • Мáлъ квáсъ всé смѣшéнiе квáситъ.
  • А́зъ надѣ́юся о вáсъ въ Гóсподѣ, я́ко ничтóже и́но разумѣ́ти бýдете: смущáяй же вáсъ понесéтъ грѣ́хъ, ктó бы ни бы́лъ.
  • [Зач. 212.] А́зъ же, брáтiе, áще обрѣ́занiе ещé проповѣ́дую, почтó ещé гони́мь éсмь? ýбо упраздни́ся соблáзнъ крéстá.
  • О, дáбы от­сѣчéни бы́ли развращáющiи вáсъ.
  • Вы́ бо на свобóду звáни бы́сте, брáтiе: тóчiю да не свобóда вáша въ винý плóти, но любо­́вiю рабóтайте дрýгъ дрýгу.
  • И́бо вéсъ закóнъ въ еди́нѣмъ словеси́ исполня́ет­ся, во éже: воз­лю́биши бли́жняго тво­егó я́коже себé.
  • А́ще же дрýгъ дрýга угрызáете и снѣдáете, блюди́теся, да не дрýгъ от­ дрýга истреблéни бýдете.
  • Глагóлю же: дýхомъ ходи́те, и пóхоти плотскíя не совершáйте:
  • плóть бо похот­ст­вýетъ на дýха, дýхъ же на плóть: сiя́ же дрýгъ дрýгу проти́вят­ся, да не я́же хóщете, сiя́ творитé.
  • А́ще ли дýхомъ води́ми естé, нѣ́сте подъ закóномъ.
  • Явлéна же сýть дѣлá плотскáя, я́же сýть прелюбо­дѣя́нiе, блýдъ, нечистотá, студодѣя́нiе,
  • идолослужéнiе, чародѣя́нiя, вражды́, рвéнiя, зави́ды, я́рости, разжжéнiя, рáспри, соблáзны, éреси,
  • зáвисти, уби́й­ст­ва, пiя́н­ства, безчи́н­ни кли́чи и подóбная си́мъ: я́же предглагóлю вáмъ, я́коже и предрекóхъ, я́ко таковáя творя́щiи цáр­ст­вiя Бóжiя не наслѣ́дятъ.
  • [Зач. 213.] Плóдъ же духóвный éсть любы́, рáдость, ми́ръ, долготерпѣ́нiе, блáгость, милосéрдiе, вѣ́ра,
  • крóтость, воз­держáнiе: на таковы́хъ нѣ́сть закóна.
  • А и́же Христóвы сýть, плóть распя́ша со страстьми́ и похотьми́.
  • А́ще живéмъ дýхомъ, дýхомъ и да хóдимъ.
  • Не бывáимъ тщеслáвни, дрýгъ дрýга раздражáюще, дрýгъ дрýгу зави́дяще.
  • Еще скажу: наследник, доколе в детстве, ничем не отличается от раба, хотя и господин всего:
  • он подчинен попечителям и домоправителям до срока, отцом назначенного.
  • Так и мы, доколе были в детстве, были порабощены вещественным началам мира;
  • [Зач. 209.] но когда пришла полнота времени, Бог послал Сына Своего (Единородного), Который родился от жены, подчинился закону,
  • чтобы искупить подзаконных, дабы нам получить усыновление.
  • А как вы – сыны, то Бог послал в сердца ваши Духа Сына Своего, вопиющего: «Авва, Отче!»
  • Посему ты уже не раб, но сын; а если сын, то и наследник Божий через Иисуса Христа.
  • [Зач. 210А.] Но тогда, не знав Бога, вы служили богам, которые в существе не боги.
  • Ныне же, познав Бога, или, лучше, получив познание от Бога, для чего возвращаетесь опять к немощным и бедным вещественным началам и хотите еще снова поработить себя им?
  • Наблюдаете дни, месяцы, времена и годы.
  • Боюсь за вас, не напрасно ли я трудился у вас.
  • Прошу вас, братия, будьте, как я, потому что и я, как вы. Вы ничем не обидели меня:
  • знаете, что, хотя я в немощи плоти благовествовал вам в первый раз,
  • но вы не презрели искушения моего во плоти моей и не возгнушались им, а приняли меня, как Ангела Божия, как Христа Иисуса.
  • Как вы были блаженны! Свидетельствую о вас, что, если бы возможно было, вы исторгли бы очи свои и отдали мне.
  • Итак, неужели я сделался врагом вашим, говоря вам истину?
  • Ревнуют по вас нечисто, а хотят вас отлучить, чтобы вы ревновали по них.
  • Хорошо ревновать в добром всегда, а не в моем только присутствии у вас.
  • Дети мои, для которых я снова в мýках рождения, доколе не изобразится в вас Христос!
  • Хотел бы я теперь быть у вас и изменить голос мой, потому что я в недоумении о вас.
  • Скажите мне вы, желающие быть под законом: разве вы не слушаете закона?
  • Ибо написано: || [Зач. 210Б.] Авраам имел двух сынов, одного от рабы, а другого от свободной.
  • Но который от рабы, тот рожден по плоти; а который от свободной, тот по обетованию.
  • В этом есть иносказание. Это два завета: один от горы Синайской, рождающий в рабство, который есть Агарь,
  • ибо Агарь означает гору Синай в Аравии и соответствует нынешнему Иерусалиму, потому что он с детьми своими в рабстве;
  • а вышний Иерусалим свободен: он – матерь всем нам.
  • Ибо написано: возвеселись, неплодная, нерождающая; воскликни и возгласи, не мучившаяся родами; потому что у оставленной гораздо более детей, нежели у имеющей мужа.
  • [Зач. 211.] Мы, братия, дети обетования по Исааку.
  • Но, как тогда рожденный по плоти гнал рожденного по духу, так и ныне.
  • Что же говорит Писание? Изгони рабу и сына ее, ибо сын рабы не будет наследником вместе с сыном свободной.
  • Итак, братия, мы дети не рабы, но свободной.
  • Итак стойте в свободе, которую даровал нам Христос, и не подвергайтесь опять игу рабства.
  • Вот, я, Павел, говорю вам: если вы обрезываетесь, не будет вам никакой пользы от Христа.
  • Еще свидетельствую всякому человеку обрезывающемуся, что он должен исполнить весь закон.
  • Вы, оправдывающие себя законом, остались без Христа, отпали от благодати,
  • а мы духом ожидаем и надеемся праведности от веры.
  • Ибо во Христе Иисусе не имеет силы ни обрезание, ни необрезание, но вера, действующая любовью.
  • Вы шли хорошо: кто остановил вас, чтобы вы не покорялись истине?
  • Такое убеждение не от Призывающего вас.
  • Малая закваска заквашивает все тесто.
  • Я уверен о вас в Господе, что вы не будете мыслить иначе; а смущающий вас, кто бы он ни был, понесет на себе осуждение.
  • [Зач. 212.] За что же гонят меня, братия, если я и теперь проповедую обрезание? Тогда соблазн креста прекратился бы.
  • О, если бы удалены были возмущающие вас!
  • К свободе призваны вы, братия, только бы свобода ваша не была поводом к угождению плоти, но любовью служи́те друг другу.
  • Ибо весь закон в одном слове заключается: люби ближнего твоего, как самого себя.
  • Если же друг друга угрызаете и съедаете, берегитесь, чтобы вы не были истреблены друг другом.
  • Я говорю: поступайте по духу, и вы не будете исполнять вожделений плоти,
  • ибо плоть желает противного духу, а дух – противного плоти: они друг другу противятся, так что вы не то делаете, что хотели бы.
  • Если же вы духом водитесь, то вы не под законом.
  • Дела плоти известны; они суть: прелюбодеяние, блуд, нечистота, непотребство,
  • идолослужение, волшебство, вражда, ссоры, зависть, гнев, распри, разногласия, (соблазны,) ереси,
  • ненависть, убийства, пьянство, бесчинство и тому подобное. Предваряю вас, как и прежде предварял, что поступающие так Царствия Божия не наследуют.
  • [Зач. 213.] Плод же духа: любовь, радость, мир, долготерпение, благость, милосердие, вера,
  • кротость, воздержание. На таковых нет закона.
  • Но те, которые Христовы, распяли плоть со страстями и похотями.
  • Если мы живем духом, то по духу и поступать должны.
  • Не будем тщеславиться, друг друга раздражать, друг другу завидовать.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта