Апостола Павла послание к евреям, 1, 2

 
  • [Зач. 303.] Многочáстнѣ и многообрáзнѣ дрéвле Бóгъ глагóлавый отцéмъ во прорóцѣхъ,
  • въ послѣ́докъ днíй си́хъ глагóла нáмъ въ Сы́нѣ, егóже положи́ наслѣ́дника всѣ́мъ, и́мже и вѣ́ки сотвори́.
  • И́же сы́й сiя́нiе слáвы и о́бразъ ипостáси егó, нося́ же вся́ческая глагóломъ си́лы сво­ея́, собóю очищéнiе сотвори́въ грѣхóвъ нáшихъ, сѣ́де одеснýю престóла вели́че­ст­вiя на высóкихъ,
  • толи́ко лýчшiй бы́въ áнгеловъ, ели́ко преслáвнѣе пáче и́хъ наслѣ́д­ст­вова и́мя.
  • Комý бо речé когдá от­ áнгелъ: Сы́нъ мóй еси́ ты́, áзъ днéсь роди́хъ тя́? И пáки: áзъ бýду емý во Отцá, и тóй бýдетъ мнѣ́ въ Сы́на?
  • Егдá же пáки ввóдитъ перворóднаго во вселéн­ную, глагóлетъ: и да поклóнят­ся емý вси́ áнгели Бóжiи.
  • И ко áнгеломъ ýбо глагóлетъ: творя́й áнгелы своя́ дýхи и слуги́ своя́ óгнь паля́щь.
  • Къ Сы́ну же: престóлъ твóй, Бóже, въ вѣ́къ вѣ́ка: жéзлъ прáвости жéзлъ цáр­ст­вiя тво­егó:
  • воз­люби́лъ еси́ прáвду и воз­ненави́дѣлъ еси́ беззакóнiе: сегó рáди помáза тя́, Бóже, Бóгъ твóй елéемъ рáдости пáче при­­чáст­никъ тво­и́хъ.
  • [Зач. 304.] И [пáки]: въ начáлѣ ты́, Гóсподи, зéмлю основáлъ еси́, и дѣлá рукý твоéю сýть небесá:
  • тá поги́бнутъ, ты́ же пребывáеши: и вся́, я́коже ри́за, обетшáютъ,
  • и я́ко одéжду свiéши и́хъ, и измѣня́т­ся: ты́ же тóйжде еси́, и лѣ́та твоя́ не оскудѣ́ютъ.
  • Комý же от­ áнгелъ речé когдá: сѣди́ о деснýю менé, дóндеже положý враги́ твоя́ поднóжiе нóгъ тво­и́хъ?
  • Не вси́ ли сýть служéбнiи дýси, въ служéнiе посылáеми за хотя́щихъ наслѣ́довати спасéнiе?
  • Сегó рáди подобáетъ нáмъ ли́шше внимáти слы́шан­нымъ, да не когдá от­падéмъ.
  • [Зач. 305.] А́ще бо глагóлан­ное áнгелы слóво бы́сть извѣ́стно, и вся́ко преступлéнiе и ослушáнiе прáведное прiя́тъ мздовоз­дая́нiе:
  • кáко мы́ убѣжи́мъ, о толи́цѣмъ неради́в­ше спасéнiи, éже зачáло прiéмь глагóлатися от­ Гóспода, слы́шав­шими въ нáсъ извѣсти́ся,
  • сосвидѣ́тел­ст­ву­ю­щу Бóгу знáменьми же и чудесы́, и разли́чными си́лами, и Дýха святáго раздѣлéньми, по сво­éй емý вóли?
  • Не áнгеломъ бо покори́ Бóгъ вселéн­ную грядýщую, о нéйже глагóлемъ:
  • засвидѣ́тел­ст­вова же нѣ́гдѣ нѣ́кто, глагóля: чтó éсть человѣ́къ, я́ко пóмниши егó? или́ сы́нъ человѣ́ческiй, я́ко посѣщáеши и́?
  • умáлилъ еси́ егó мáлымъ нѣ́чимъ от­ áнгелъ: слáвою и чи́стiю вѣнчáлъ еси́ егó и постáвилъ еси́ егó надъ дѣ́лы рукý твоéю,
  • вся́ покори́лъ еси́ подъ нóзѣ егó. Внегдá же покори́ти емý вся́ческая, ничтóже остáви емý непокорéно. Ны́нѣ же не ý ви́димъ емý вся́ческая покорéна:
  • а умáленаго мáлымъ чи́мъ от­ áнгелъ ви́димъ Иисýса, за прiя́тiе смéрти слáвою и чи́стiю вѣнчáн­на, я́ко да благодáтiю Бóжiею за всѣ́хъ вкýситъ смéрти.
  • Подобá­ше бо емý, егóже рáди вся́ческая и и́мже вся́ческая, при­­вéдшу мнóги сы́ны въ слáву, начáлника спасéнiя и́хъ страдáньми соверши́ти.
  • [Зач. 306.] И святя́й бо и освящáемiи, от­ еди́наго вси́: ея́же рáди вины́ не стыди́т­ся брáтiю нарицáти и́хъ, глагóля:
  • воз­вѣщý и́мя твоé брáтiи мо­éй, посредѣ́ цéркве воспою́ тя.
  • И пáки: áзъ бýду надѣ́яся нáнь. И пáки: сé, áзъ и дѣ́ти, я́же ми́ дáлъ éсть Бóгъ.
  • Понéже ýбо дѣ́ти при­­общи́шася плóти и крóви, и тóй прiи́скрен­нѣ при­­общи́ся тѣ́хже, да смéртiю упраздни́тъ имýщаго держáву смéрти, си́рѣчь дiáвола,
  • и избáвитъ си́хъ, ели́цы стрáхомъ смéрти чрезъ всé житié пови́н­ни бѣ́ша рабóтѣ.
  • Не от­ áнгелъ бо когдá {во­и́стин­ну} прiéмлетъ, но от­ сѣ́мене Авраáмова прiéмлетъ:
  • от­ню́дуже дóлженъ бѣ́ по всемý подóбитися брáтiи, да ми́лостивъ бýдетъ и вѣ́ренъ первосвящéн­никъ въ тѣ́хъ, я́же къ Бóгу, во éже очи́стити грѣхи́ людскíя.
  • Въ нéмже бо пострадá, сáмъ искушéнъ бы́въ, мóжетъ и искушáемымъ помощи́.
  • [Зач. 303.] Бог, многократно и многообразно говоривший издревле отцам в пророках,
  • в последние дни сии говорил нам в Сыне, Которого поставил наследником всего, чрез Которого и веки сотворил.
  • Сей, будучи сияние славы и образ ипостаси Его и держа все словом силы Своей, совершив Собою очищение грехов наших, воссел одесную (престола) величия на высоте,
  • будучи столько превосходнее Ангелов, сколько славнейшее пред ними наследовал имя.
  • Ибо кому когда из Ангелов сказал Бог: Ты Сын Мой, Я ныне родил Тебя? И еще: Я буду Ему Отцем, и Он будет Мне Сыном?
  • Также, когда вводит Первородного во вселенную, говорит: и да поклонятся Ему все Ангелы Божии.
  • Об Ангелах сказано: Ты творишь Ангелами Своими духов и служителями Своими пламенеющий огонь.
  • А о Сыне: престол Твой, Боже, в век века; жезл царствия Твоего – жезл правоты.
  • Ты возлюбил правду и возненавидел беззаконие, посему помазал Тебя, Боже, Бог Твой елеем радости более соучастников Твоих.
  • [Зач. 304.] И: в начале Ты, Господи, основал землю, и небеса – дело рук Твоих;
  • они погибнут, а Ты пребываешь; и все обветшают, как риза,
  • и как одежду свернешь их, и изменятся; но Ты тот же, и лета Твои не кончатся.
  • Кому когда из Ангелов сказал Бог: седи одесную Меня, доколе положу врагов Твоих в подножие ног Твоих?
  • Не все ли они суть служебные духи, посылаемые на служение для тех, которые имеют наследовать спасение?
  • Посему мы должны быть особенно внимательны к слышанному, чтобы не отпасть.
  • [Зач. 305.] Ибо, если через Ангелов возвещенное слово было твердо, и всякое преступление и непослушание получало праведное воздаяние,
  • то как мы избежим, вознерадев о толиком спасении, которое, быв сначала проповедано Господом, в нас утвердилось слышавшими от Него,
  • при засвидетельствовании от Бога знамениями и чудесами, и различными силами, и раздаянием Духа Святаго по Его воле?
  • Ибо не Ангелам Бог покорил будущую вселенную, о которой говорим;
  • напротив некто негде засвидетельствовал, говоря: что значит человек, что Ты помнишь его? или сын человеческий, что Ты посещаешь его?
  • Не много Ты унизил его пред Ангелами; славою и честью увенчал его, и поставил его над делами рук Твоих,
  • все покорил под ноги его. Когда же покорил ему все, то не оставил ничего непокоренным ему. Ныне же еще не видим, чтобы все было ему покорено;
  • но видим, что за претерпение смерти увенчан славою и честью Иисус, Который не много был унижен пред Ангелами, дабы Ему, по благодати Божией, вкусить смерть за всех.
  • Ибо надлежало, чтобы Тот, для Которого все и от Которого все, приводящего многих сынов в славу, вождя спасения их совершил через страдания.
  • [Зач. 306.] Ибо и освящающий и освящаемые, все – от Единого; поэтому Он не стыдится называть их братиями, говоря:
  • возвещу имя Твое братиям Моим, посреди церкви воспою Тебя.
  • И еще: Я буду уповать на Него. И еще: вот Я и дети, которых дал Мне Бог.
  • А как дети причастны плоти и крови, то и Он также воспринял оные, дабы смертью лишить силы имеющего державу смерти, то есть диавола,
  • и избавить тех, которые от страха смерти через всю жизнь были подвержены рабству.
  • Ибо не Ангелов восприемлет Он, но восприемлет семя Авраамово.
  • Посему Он должен был во всем уподобиться братиям, чтобы быть милостивым и верным первосвященником пред Богом, для умилостивления за грехи народа.
  • Ибо, как Сам Он претерпел, быв искушен, то может и искушаемым помочь.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта


Библия на портале Азбука веры (292 голоса: 4.55 из 5)