Скрыть
11:2
11:6
11:9
11:14
11:15
11:19
11:25
11:26
11:40
Церковнославянский (рус)
Е́сть же вѣ́ра упова́емыхъ извѣще́нiе, веще́й обличе́нiе неви́димыхъ.
Въ се́й бо свидѣ́тел­ст­вовани бы́ша дре́внiи.
Вѣ́рою разумѣва́емъ соверши́тися вѣко́мъ глаго́ломъ Бо́жiимъ, во е́же от­ неявля́емыхъ ви́димымъ бы́ти.
Вѣ́рою мно́жайшую же́ртву А́вель па́че Ка́ина при­­несе́ Бо́гу, е́юже свидѣ́тел­ст­вованъ бы́сть бы́ти пра́ведникъ, свидѣ́тел­ст­ву­ю­щу о да́рѣхъ его́ Бо́гу: и то́ю уме́рый еще́ глаго́летъ.
Вѣ́рою Ено́хъ преложе́нъ бы́сть не ви́дѣти сме́рти: и не обрѣта́­шеся, зане́ преложи́ его́ Бо́гъ: пре́жде бо преложе́нiя его́ свидѣ́тел­ст­вованъ бы́сть, я́ко угоди́ Бо́гу.
Безъ вѣ́ры же невоз­мо́жно угоди́ти [Бо́гу]: вѣ́ровати же подоба́етъ при­­ходя́щему къ Бо́гу, я́ко е́сть, и взыска́ющымъ Его́ мздовоз­да́тель быва́етъ.
Вѣ́рою от­вѣ́тъ прiи́мъ Но́е о си́хъ, я́же не у́ ви́дѣ, убоя́вся сотвори́ ковче́гъ во спасе́нiе до́му сво­его́: е́юже осуди́ [ве́сь] мíръ, и пра́вды, я́же по вѣ́рѣ, бы́сть наслѣ́дникъ.
[Зач. 327.] Вѣ́рою зово́мъ Авраа́мъ послу́ша изы́ти на мѣ́сто, е́же хотя́ше прiя́ти въ наслѣ́дiе, и изы́де не вѣ́дый, ка́мо гряде́тъ.
[Зач. 328.] Вѣ́рою прiи́де Авраа́мъ на зе́млю обѣтова́нiя, я́коже на чу́жду, въ кро́вы всели́ся со Исаа́комъ и Иа́ковомъ снаслѣ́дникома обѣтова́нiя того́жде:
жда́­ше бо основа́нiя иму́щаго гра́да, ему́же худо́жникъ и содѣ́тель Бо́гъ.
Вѣ́рою и сама́ Са́рра непло́ды си́лу во удержа́нiе сѣ́мене прiя́тъ и па́че вре́мене во́зраста роди́, поне́же вѣ́рна непщева́ Обѣтова́в­шаго.
Тѣ́мже и от­ еди́наго роди́шася, да еще́ умерщвле́н­наго, я́коже звѣ́зды небе́сныя мно́же­с­т­вомъ и я́ко песо́къ вскра́й мо́ря безчи́слен­ный.
По вѣ́рѣ умро́ша сі́и вси́, не прiе́мше обѣтова́нiй, но издале́ча ви́дѣв­ше я́, и цѣлова́в­ше, и исповѣ́дав­ше, я́ко стра́н­нiи и при­­ше́лцы су́ть на земли́:
и́бо такова́я глаго́лющiи явля́ют­ся, я́ко оте́че­ст­вiя взыску́ютъ.
И а́ще бы у́бо о́но по́мнили, изъ него́же изыдо́ша, имѣ́ли бы вре́мя воз­врати́тися:
ны́нѣ же лу́чшаго жела́ютъ, си́рѣчь небе́снаго: тѣ́мже не стыди́т­ся си́ми Бо́гъ, Бо́гъ нарица́тися и́хъ: угото́ва бо и́мъ гра́дъ.
[Зач. 329А.] Вѣ́рою при­­веде́ Авраа́мъ Исаа́ка искуша́емь, и единоро́днаго при­­ноша́­ше, обѣтова́нiя прiе́мый,
къ нему́же глаго́лано бы́сть: я́ко о Исаа́цѣ нарече́т­ся тебѣ́ сѣ́мя:
помы́сливъ, я́ко и изъ ме́ртвыхъ воскреси́ти си́ленъ [е́сть] Бо́гъ, тѣ́мже того́ и въ при́тчѣ прiя́тъ.
Вѣ́рою о гряду́щихъ благослови́ Исаа́къ Иа́кова и Иса́ва.
Вѣ́рою Иа́ковъ умира́я ко­его́ждо сы́на Ио́сифова благослови́ и поклони́ся на ве́рхъ жезла́ его́.
Вѣ́рою Ио́сифъ умира́я о исхожде́нiи сыно́въ Изра́илевыхъ па́мят­ст­вова и о косте́хъ сво­и́хъ заповѣ́да.
Вѣ́рою Моисе́й роди́вся сокрове́нъ бы́сть три́ ме́сяцы от­ оте́цъ сво­и́хъ, зане́ ви́дѣша красно́ отроча́ и не убоя́шася повелѣ́нiя царе́ва.
[Зач. 329Б.] Вѣ́рою Моисе́й, вели́къ бы́въ, от­ве́ржеся нарица́тися сы́нъ дще́ре фарао́новы:
па́че [же] изво́ли страда́ти съ людьми́ Бо́жiими, не́жели имѣ́ти вре́мен­ную грѣха́ сла́дость,
бо́лшее бога́т­ст­во вмѣни́въ Еги́петскихъ сокро́вищъ поноше́нiе Христо́во: взира́­ше бо на мздовоз­дая́нiе.
Вѣ́рою оста́ви Еги́петъ, не убоя́вся я́рости царе́вы: Неви́димаго бо я́ко ви́дя, терпя́ше.
Вѣ́рою сотвори́ Па́сху и проли́тiе кро́ве, да не погубля́яй перворожде́н­ная ко́снет­ся и́хъ.
Вѣ́рою преидо́ша Чермно́е мо́ре а́ки по су́сѣ земли́: его́же искуше́нiе прiе́мше Еги́птяне истопи́шася.
Вѣ́рою стѣ́ны Иерихо́нскiя падо́ша обхожде́нiемъ седми́хъ дні́й.
Вѣ́рою Раа́въ блудни́ца не поги́бе съ сопроти́вльшимися, прiи́мши схо́дники {согляда́тели} съ ми́ромъ [и ины́мъ путе́мъ изве́дши].
И что́ еще́ глаго́лю? Не доста́нетъ бо ми́ повѣ­ст­ву́ющу вре́мене о Гедео́нѣ, Вара́цѣ же и Сампсо́нѣ и Иефѳа́и, о Дави́дѣ же и Самуи́лѣ, и о [други́хъ] проро́цѣхъ,
[Зач. 330.] и́же вѣ́рою побѣди́ша ца́р­ст­вiя, содѣ́яша пра́вду, получи́ша обѣтова́нiя, загради́ша уста́ льво́въ,
угаси́ша си́лу о́гнен­ную, избѣго́ша о́стрея меча́, воз­мого́ша от­ не́мощи, бы́ша крѣ́пцы во бране́хъ, обрати́ша въ бѣ́г­ст­во полки́ чужди́хъ:
прiя́ша жены́ от­ воскресе́нiя ме́ртвыхъ сво­и́хъ: ині́и же избiе́ни бы́ша, не прiе́мше избавле́нiя, да лу́чшее воскресе́нiе улуча́тъ:
друзі́и же руга́нiемъ и ра́нами искуше́нiе прiя́ша, еще́ же и у́зами и темни́цею,
ка́менiемъ побiе́ни бы́ша, претре́ни бы́ша, искуше́ни бы́ша, убі́й­ст­вомъ меча́ умро́ша, про­идо́ша въ ми́лотехъ [и] въ ко́зiяхъ ко́жахъ, лише́ни, скорбя́ще, озло́блени:
и́хже не бѣ́ досто́инъ [ве́сь] мíръ, въ пусты́нехъ скита́ющеся и въ гора́хъ и въ верте́пахъ и въ про́пастехъ земны́хъ.
И сі́и вси́ послу́ше­ст­вани бы́в­ше вѣ́рою, не прiя́ша обѣтова́нiя,
Бо́гу лу́чшее что́ о на́съ предзрѣ́в­шу, да не безъ на́съ соверше́н­ство прiи́мутъ.
Синодальный
1 Определение веры и примеры от сотворения до Ноя; 8 от Авраама до Иосифа. «Верою Авраам»…; Исаак, Иаков, Иосиф. 23 Моисей и другие. 32 Их достижения веры; «те, которых весь мир не был достоин» не без нас достигли совершенства.
Вера же есть осуществление ожидаемого и уверенность в невидимом.
В ней свидетельствованы древние.
Верою познаём, что веки устроены словом Божиим, так что из невидимого произошло видимое.
Верою Авель принес Богу жертву лучшую, нежели Каин; ею получил свидетельство, что он праведен, как засвидетельствовал Бог о дарах его; ею он и по смерти говорит еще.
Верою Енох переселен был так, что не видел смерти; и не стало его, потому что Бог переселил его. Ибо прежде переселения своего получил он свидетельство, что угодил Богу.
А без веры угодить Богу невозможно; ибо надобно, чтобы приходящий к Богу веровал, что Он есть, и ищущим Его воздает.
Верою Ной, получив откровение о том, что еще не было видимо, благоговея приготовил ковчег для спасения дома своего; ею осудил он (весь) мир, и сделался наследником праведности по вере.
[Зач. 327.] Верою Авраам повиновался призванию идти в страну, которую имел получить в наследие, и пошел, не зная, куда идет.
[Зач. 328.] Верою обитал он на земле обетованной, как на чужой, и жил в шатрах с Исааком и Иаковом, сонаследниками того же обетования;
ибо он ожидал города, имеющего основание, которого художник и строитель Бог.
Верою и сама Сарра (будучи неплодна) получила силу к принятию семени, и не по времени возраста родила, ибо знала, что верен Обещавший.
И потому от одного, и притом омертвелого, родилось так много, как много звезд на небе и как бесчислен песок на берегу морском.
Все сии умерли в вере, не получив обетований, а только издали видели оные, и радовались, и говорили о себе, что они странники и пришельцы на земле;
ибо те, которые так говорят, показывают, что они ищут отечества.
И если бы они в мыслях имели то отечество, из которого вышли, то имели бы время возвратиться;
но они стремились к лучшему, то есть к небесному; посему и Бог не стыдится их, называя Себя их Богом: ибо Он приготовил им город.
[Зач. 329А.] Верою Авраам, будучи искушаем, принес в жертву Исаака и, имея обетование, принес единородного,
о котором было сказано: в Исааке наречется тебе семя.
Ибо он думал, что Бог силен и из мертвых воскресить, почему и получил его в предзнаменование.
Верою в будущее Исаак благословил Иакова и Исава.
Верою Иаков, умирая, благословил каждого сына Иосифова и поклонился на верх жезла своего.
Верою Иосиф, при кончине, напоминал об исходе сынов Израилевых и завещал о костях своих.
Верою Моисей по рождении три месяца скрываем был родителями своими, ибо видели они, что дитя прекрасно, и не устрашились царского повеления.
[Зач. 329Б.] Верою Моисей, придя в возраст, отказался называться сыном дочери фараоновой,
и лучше захотел страдать с народом Божиим, нежели иметь временное греховное наслаждение,
и поношение Христово почел бо́льшим для себя богатством, нежели Египетские сокровища; ибо он взирал на воздаяние.
Верою оставил он Египет, не убоявшись гнева царского, ибо он, как бы видя Невидимого, был тверд.
Верою совершил он Пасху и пролитие крови, дабы истребитель первенцев не коснулся их.
Верою перешли они Чермное море, как по суше, – на что покусившись, Египтяне потонули.
Верою пали стены Иерихонские, по семидневном обхождении.
Верою Раав блудница, с миром приняв соглядатаев (и проводив их другим путем), не погибла с неверными.
И что еще скажу? Недостанет мне времени, чтобы повествовать о Гедеоне, о Вараке, о Самсоне и Иеффае, о Давиде, Самуиле и (других) пророках,
[Зач. 330.] которые верою побеждали царства, творили правду, получали обетования, заграждали уста львов,
угашали силу огня, избегали острия меча, укреплялись от немощи, были крепки на войне, прогоняли полки чужих;
жены получали умерших своих воскресшими; иные же замучены были, не приняв освобождения, дабы получить лучшее воскресение;
другие испытали поругания и побои, а также узы и темницу,
были побиваемы камнями, перепиливаемы, подвергаемы пытке, умирали от меча, скитались в ми́лотях и козьих кожах, терпя недостатки, скорби, озлобления;
те, которых весь мир не был достоин, скитались по пустыням и горам, по пещерам и ущельям земли.
И все сии, свидетельствованные в вере, не получили обещанного,
потому что Бог предусмотрел о нас нечто лучшее, дабы они не без нас достигли совершенства.
Ишеним – бул ємєттљнєп кєтєп жаткан нерсенин ишке ашарынан шектенбљљ жана кљрєнбљгљн нерсеге бекем ишенєє.
Ушундай ишеними єчєн байыркылар жакшы кєбљлљндєрєєгљ ээ болушкан.
Аалам Кудайдын сљзє менен жаратылганын ишеним аркылуу таанып билебиз. Демек, кљрєнбљгљн нерседен кљрєнгљн нерсе жаралган.
Ишеним менен Абыл Кудайга Кабылдыкынан жакшы курмандык алып келген. Ишеними аркылуу анын адил деп табылгандыгы жљнєндљ жана анын тартуулары жљнєндљ Кудай кєбљлљндєргљн. Ишеними менен ал азыркыга чейин сєйлљп жатат.
Ишенгендиги єчєн Энох асманга алынды, ал љлгљн жок. Аны таппай калышты, анткени аны Кудай алып кетти. Алынып кетерден мурун ал Кудайга жаккандыгы жљнєндљгє кєбљлљндєрєєгљ ээ болгон эле.
Кудайга ишенимсиз жагууга мємкєн эмес: Кудайга келген адам Анын бар экендигине, Аны издегендерге Ал тиешелєєсєн берерине ишениши керек.
Ишеними аркылуу Нух пайгамбар али кљрєнљ элек нерсе жљнєндљ аян алып, љз єй-бєлљсєнєн куткарылышы єчєн, Кудайдан коркуу менен кеме курган. Љз ишеними менен ал бєткєл дєйнљнє айыптады, ишенимдин негизинде адилеттиктин мурасчысы болду.
Ишеними аркылуу Ыбрайым мураска ала турган љлкљгљ кетєє жљнєндљгє чакырыкка баш ийип, кайда барарын билбесе да, жолго чыккан.
Ишеними аркылуу ал убадаланган жерге келгин сыяктуу отурукташып, ошол эле убаданын мурасчылары болгон Ыскак жана Жакып менен чатырда жашаган.
Анткени ал архитектору жана куруучусу Кудай болгон, пайдубалы бекем шаарды кєтєп жєргљн эле.
Саара тљрљбљс болгонуна, жашы љтєп калганына карабай, ишеними аркылуу кош бойлуу болууга Кудайдан кєч алган, анткени убада берген Кудайдын ишенимдєє экенин билген.
Ошентип, бир адамдан, анан калса, карып калган адамдан асмандагы жылдыздардай сансыз, дењиз кумундай кљп урпак тарады.
Булардын баары ишенип жєрєп љлєшкљн, убадаланганды алышкан эмес, бирок аны алыстан гана кљрєп кубанышкан, алар љздљрєн бул дєйнљдљ келгинбиз жана жолоочубуз деп эсептешкен.
Алардын бул айтканы чыныгы мекенин эњсеп жєргљндєктљрєн билдирет.
Љздљрєнєн чыккан жерин љз мекенибиз деп эсептешсе, анда ал жерге кайтууга убакыт табышмак.
Бирок алар андан жакшысына, башкача айтканда, асмандагыга умтулушкан. Ошондуктан Кудай алардын Кудайымын дегенден уялбайт. Кудай алар єчєн шаар даярдап койгон.
Ыбрайым сыналганда, ишеними аркылуу Ыскакты Кудайга курмандык катары алып келди. Убада алганына карабастан, жалгыз уулун курмандыкка чалуу єчєн алып келди.
Бирок ага уулу жљнєндљ: «Сенин тукумуњ Ыскактан тарайт», – деп айтылган эле.
Анткени ал: «Љлгљндљрдє тирилтєєгљ Кудайдын кудурети жетет», – деп ойлоду, ошондуктан келечектеги тирилєєнєн белгиси катары уулун кайра алды.
Келечекке болгон ишеним менен Ыскак Жакып менен Эйсапка батасын берген.
Жакып љлљр алдында, ишеними аркылуу Жусуптун эки уулуна батасын берген, таягына сєйљнљ туруп, Кудайга табынган.
Жусуп љлљр алдында, Ысрайыл уулдарынын Мисирден чыгары жљнєндљ ишеним менен айтып, љзєнєн сљљгєн алып кетєєнє осуят кылган.
Муса тљрљлгљндљ, анын жакшынакай экенин кљргљн ата-энеси аны ишеним менен єч ай бою жашырган. Алар падышанын буйругунан коркушкан эмес.
Муса эр жеткенде, ишеними аркылуу фараондун кызынын баласы деп аталуудан баш тарткан.
Ал кєнљљнєн убактылуу жыргалчылыгынан Кудайдын эли менен кошо азап чегєєнє артык кљргљн.
Машайак єчєн кордук кљрєєнє ал Мисирдин байлыгынан артык байлык эсептеген, себеби келечектеги сыйлыкты караган.
Ал падышанын каарынан коркпостон, ишеним менен Мисир жеринен кетип калган. Анткени ал кљрєнбљгљн Кудайды кљрєп тургансып, бекем эле.
Тун уулдарды љлтєргљн периште ысрайылдыктарга тийбесин деп, Муса ишеним менен Пасах курмандыгын союп, кашектерге кан сєрткљн.
Ишеним аркылуу ысрайылдыктар Кызыл дењизден кургак жерден љткљндљй љтєшкљн. Аларды туураган мисирликтер болсо чљгєп љлєшкљн.
Ысрайылдыктар Жерихо шаарынын дубалдарын жети кєн айланып чыгышканда, ишенимдери аркылуу Жерихо дубалдары кулаган.
Чалгынчыларды тынчтык менен кабыл алган сойку аял Рахап ишенгендиги єчєн моюн сунбагандар менен бирге љлгљн эмес.
Дагы эмнени айтайын? Гидон, Барак, Шимшон, Иптах, Дљљт, Шемуел жана башка пайгамбарлар жљнєндљ айтууга убакыт да жетпейт.
Алар ишенимдери менен падышачылыктарды жењишкен, адилеттикти орнотушкан, убадаланганды алышкан, арстандардын азуусунан аман калышкан.
Жалындаган љрттє љчєрєшкљн, жалањдаган кылычтан аман калышкан, алсыраганда бекемделишкен, согушта тайманбас болушкан, бљтљн аскерлерди кууп чыгышкан.
Аялдар љлгљн адамдарынын тирилгенин кљрєшкљн. Кээ бирљљлљрдє кыйнашканда, эњ жакшы тирилєєгљ жетєє єчєн, эркиндикке чыгуудан баш тартышкан.
Кээ бирљљлљр кордук кљрєшкљн, таяк жешкен, кишенделишкен, тєрмљгљ камалышкан.
Кээ бирљљлљрдє ишенгендиги єчєн таш барањга алышкан, араалашкан, кыйнашкан, кылычтап љлтєрєшкљн; кээ бирљљлљр кой-эчкинин терисин жамынып, тентип кєн љткљрєшкљн, жокчулуктун каарын тартышкан, кысымга алынышкан, азап тартышкан.
Алар бул дєйнљнєн бєт адамдарынан жогору эле. Бирок алар чљлдљрдљ, тоолордо, єњкєрлљрдљ, капчыгайларда кањгып жєрєшкљн.
Ишенимдери жљнєндљ жакшы кєбљлљндєрєєгљ ээ болгон алардын баары убадаланганды алышкан эмес.
Алар асмандагы жеткилењдикке биз менен бирге жетиши єчєн, Кудай бизге жакшы нерсени даярдап койгон.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible