Апостола Павла послание к евреям, 11:36-38, 12:1-2

 
  • Е́сть же вѣ́ра уповáемыхъ извѣщéнiе, вещéй обличéнiе неви́димыхъ.
  • Въ сéй бо свидѣ́тел­ст­вовани бы́ша дрéвнiи.
  • Вѣ́рою разумѣвáемъ соверши́тися вѣкóмъ глагóломъ Бóжiимъ, во éже от­ неявля́емыхъ ви́димымъ бы́ти.
  • Вѣ́рою мнóжайшую жéртву А́вель пáче Кáина при­­несé Бóгу, éюже свидѣ́тел­ст­вованъ бы́сть бы́ти прáведникъ, свидѣ́тел­ст­ву­ю­щу о дáрѣхъ егó Бóгу: и тóю умéрый ещé глагóлетъ.
  • Вѣ́рою Енóхъ преложéнъ бы́сть не ви́дѣти смéрти: и не обрѣтá­шеся, занé преложи́ егó Бóгъ: прéжде бо преложéнiя егó свидѣ́тел­ст­вованъ бы́сть, я́ко угоди́ Бóгу.
  • Безъ вѣ́ры же невоз­мóжно угоди́ти [Бóгу]: вѣ́ровати же подобáетъ при­­ходя́щему къ Бóгу, я́ко éсть, и взыскáющымъ егó мздовоз­дáтель бывáетъ.
  • Вѣ́рою от­вѣ́тъ прiи́мъ Нóе о си́хъ, я́же не ý ви́дѣ, убоя́вся сотвори́ ковчéгъ во спасéнiе дóму сво­егó: éюже осуди́ [вéсь] мíръ, и прáвды, я́же по вѣ́рѣ, бы́сть наслѣ́дникъ.
  • [Зач. 327.] Вѣ́рою зовóмъ Авраáмъ послýша изы́ти на мѣ́сто, éже хотя́ше прiя́ти въ наслѣ́дiе, и изы́де не вѣ́дый, кáмо грядéтъ.
  • [Зач. 328.] Вѣ́рою прiи́де Авраáмъ на зéмлю обѣтовáнiя, я́коже на чýжду, въ крóвы всели́ся со Исаáкомъ и Иáковомъ снаслѣ́дникома обѣтовáнiя тогóжде:
  • ждá­ше бо основáнiя имýщаго грáда, емýже худóжникъ и содѣ́тель Бóгъ.
  • Вѣ́рою и самá Сáрра неплóды си́лу во удержáнiе сѣ́мене прiя́тъ и пáче врéмене вóзраста роди́, понéже вѣ́рна непщевá обѣтовáв­шаго.
  • Тѣ́мже и от­ еди́наго роди́шася, да ещé умерщвлéн­наго, я́коже звѣ́зды небéсныя мнóже­с­т­вомъ и я́ко песóкъ вскрáй мóря безчи́слен­ный.
  • По вѣ́рѣ умрóша сíи вси́, не прiéмше обѣтовáнiй, но издалéча ви́дѣв­ше я́, и цѣловáв­ше, и исповѣ́дав­ше, я́ко стрáн­нiи и при­­шéлцы сýть на земли́:
  • и́бо таковáя глагóлющiи явля́ют­ся, я́ко отéче­ст­вiя взыскýютъ.
  • И áще бы ýбо óно пóмнили, изъ негóже изыдóша, имѣ́ли бы врéмя воз­врати́тися:
  • ны́нѣ же лýчшаго желáютъ, си́рѣчь небéснаго: тѣ́мже не стыди́т­ся си́ми Бóгъ, Бóгъ нарицáтися и́хъ: уготóва бо и́мъ грáдъ.
  • [Зач. 329.] Вѣ́рою при­­ведé Авраáмъ Исаáка искушáемь, и единорóднаго при­­ношá­ше, обѣтовáнiя прiéмый,
  • къ немýже глагóлано бы́сть: я́ко о Исаáцѣ наречéт­ся тебѣ́ сѣ́мя:
  • помы́сливъ, я́ко и изъ мéртвыхъ воскреси́ти си́ленъ [éсть] Бóгъ, тѣ́мже тогó и въ при́тчѣ прiя́тъ.
  • Вѣ́рою о грядýщихъ благослови́ Исаáкъ Иáкова и Исáва.
  • Вѣ́рою Иáковъ умирáя ко­егóждо сы́на Иóсифова благослови́ и поклони́ся на вéрхъ жезлá егó.
  • Вѣ́рою Иóсифъ умирáя о исхождéнiи сынóвъ Изрáилевыхъ пáмят­ст­вова и о костéхъ сво­и́хъ заповѣ́да.
  • Вѣ́рою Моисéй роди́вся сокровéнъ бы́сть три́ мéсяцы от­ отéцъ сво­и́хъ, занé ви́дѣша краснó отрочá и не убоя́шася повелѣ́нiя царéва.
  • [Зач. 329Б.] Вѣ́рою Моисéй, вели́къ бы́въ, от­вéржеся нарицáтися сы́нъ дщéре фараóновы:
  • пáче [же] извóли страдáти съ людьми́ Бóжiими, нéжели имѣ́ти врéмен­ную грѣхá слáдость,
  • бóлшее богáт­ст­во вмѣни́въ Еги́петскихъ сокрóвищъ поношéнiе Христóво: взирá­ше бо на мздовоз­дая́нiе.
  • Вѣ́рою остáви Еги́петъ, не убоя́вся я́рости царéвы: неви́димаго бо я́ко ви́дя, терпя́ше.
  • Вѣ́рою сотвори́ пáсху и проли́тiе крóве, да не погубля́яй перворождéн­ная кóснет­ся и́хъ.
  • Вѣ́рою преидóша чермнóе мóре áки по сýсѣ земли́: егóже искушéнiе прiéмше Еги́птяне истопи́шася.
  • Вѣ́рою стѣ́ны иерихóнскiя падóша обхождéнiемъ седми́хъ днíй.
  • Вѣ́рою раáвъ блудни́ца не поги́бе съ сопроти́вльшимися, прiи́мши схóдники {соглядáтели} съ ми́ромъ [и ины́мъ путéмъ извéдши].
  • И чтó ещé глагóлю? Не достáнетъ бо ми́ повѣ­ст­вýющу врéмене о гедеóнѣ, Варáцѣ же и сампсóнѣ и Иефѳáи, о Дави́дѣ же и самуи́лѣ, и о [други́хъ] прорóцѣхъ,
  • [Зач. 330.] и́же вѣ́рою побѣди́ша цáр­ст­вiя, содѣ́яша прáвду, получи́ша обѣтовáнiя, загради́ша устá львóвъ,
  • угаси́ша си́лу óгнен­ную, избѣгóша óстрея мечá, воз­могóша от­ нéмощи, бы́ша крѣ́пцы во бранéхъ, обрати́ша въ бѣ́г­ст­во полки́ чужди́хъ:
  • прiя́ша жены́ от­ воскресéнiя мéртвыхъ сво­и́хъ: инíи же избiéни бы́ша, не прiéмше избавлéнiя, да лýчшее воскресéнiе улучáтъ:
  • друзíи же ругáнiемъ и рáнами искушéнiе прiя́ша, ещé же и ýзами и темни́цею,
  • кáменiемъ побiéни бы́ша, претрéни бы́ша, искушéни бы́ша, убíй­ст­вомъ мечá умрóша, про­идóша въ ми́лотехъ [и] въ кóзiяхъ кóжахъ, лишéни, скорбя́ще, озлóблени:
  • и́хже не бѣ́ достóинъ [вéсь] мíръ, въ пусты́нехъ скитáющеся и въ горáхъ и въ вертéпахъ и въ прóпастехъ земны́хъ.
  • И сíи вси́ послýше­ст­вани бы́в­ше вѣ́рою, не прiя́ша обѣтовáнiя,
  • Бóгу лýчшее чтó о нáсъ предзрѣ́в­шу, да не безъ нáсъ совершéн­ство прiи́мутъ.
  • [Зач. 331А.] Тѣ́мже ýбо и мы́, толи́къ имýще облежáщь нáсъ о́блакъ свидѣ́телей, гóрдость вся́ку {брéмя вся́ко} от­лóжше и удóбь обстоя́телный грѣ́хъ, терпѣ́нiемъ да течéмъ на предлежáщiй нáмъ пóдвигъ,
  • взирáюще на начáлника вѣ́ры и соверши́теля Иисýса, и́же вмѣ́сто предлежáщiя емý рáдости претерпѣ́ крéстъ, о срамотѣ́ неради́въ, о деснýю же престóла Бóжiя сѣ́де.
  • Помы́слите ýбо таковóе пострадáв­шаго от­ грѣ́шникъ на себé прекослóвiе, да не стужáете, душáми сво­и́ми ослабля́еми.
  • Не ý до крóве стáсте, проти́ву грѣхá подвизáющеся,
  • и забы́сте утѣшéнiе, éже вáмъ я́ко сынóмъ глагóлетъ: сы́не мóй, не пренемогáй наказáнiемъ Госпóднимъ, нижé ослабѣ́й, от­ негó обличáемь.
  • [Зач. 331Б.] Егóже бо лю́битъ Госпóдь, наказýетъ: бiéтъ же вся́каго сы́на, егóже прiéмлетъ.
  • А́ще наказáнiе терпитé, я́коже сыновóмъ обрѣтáет­ся вáмъ Бóгъ. Котóрый бо éсть сы́нъ, егóже не наказýетъ отéцъ?
  • А́ще же безъ наказáнiя естé, емýже при­­чáстницы бы́ша вси́, ýбо прелюбо­дѣ́йчищи естé, а не сы́нове.
  • Къ си́мъ, плóти нá­шей отцы́ имѣ́хомъ наказáтели, и срамля́хомся: не мнóго ли пáче повинéмся Отцý духовóмъ, и жи́ви бýдемъ?
  • Они́ бо въ мáло днíй, я́коже гóдѣ и́мъ бѣ́, накáзоваху нáсъ: а сéй на пóльзу, да при­­части́мся святы́ни егó.
  • Вся́кое бо наказáнiе въ настоя́щее врéмя не мни́т­ся рáдость бы́ти, но печáль: послѣди́ же плóдъ ми́ренъ научéнымъ тѣ́мъ воз­даéтъ прáвды.
  • Тѣ́мже ослáблен­ныя рýки и ослáблен­ная колѣ́на испрáвите
  • и стези́ прáвы сотвори́те ногáми вáшими, да не хрóмое соврати́т­ся, но пáче да исцѣлѣ́етъ.
  • [Зач. 332.] Ми́ръ имѣ́йте и святы́ню со всѣ́ми, и́хже кромѣ́ никтóже ýзритъ Гóспода:
  • смотря́юще, да не ктó лиши́т­ся благодáти Бóжiя: да не кíй кóрень гóрести, вы́спрь прозябáяй, пáкость сотвори́тъ, и тѣ́мъ оскверня́т­ся мнóзи:
  • да не ктó блудодѣ́й, или́ скверни́тель, я́коже Исáвъ, и́же за я́дь еди́ну от­дáлъ éсть перворóд­ст­во своé.
  • Вѣ́сте бо, я́ко и потóмъ похотѣ́въ наслѣ́довати благословéнiе, от­вéрженъ бы́сть: покая́нiя бо мѣ́ста не обрѣ́те, áще и со слезáми по­искáлъ егó.
  • Не при­­ступи́сте бо къ горѣ́ осязáемѣй и разгорѣ́в­шемуся огню́, и о́блаку и сумрáку, и бýрѣ
  • и трýбному звýку, и глáсу глагóлъ, егóже слы́шав­шiи от­рекóшася, да не при­­ложи́т­ся и́мъ слóво,
  • не терпя́ху бо повелѣвáющаго: áще и звѣ́рь при­­кóснет­ся горѣ́, кáменiемъ побiéнъ бýдетъ:
  • и тáко стрáшно бѣ́ ви́димое, Моисéй речé: при­­стрá­шенъ éсмь и трéпетенъ.
  • Но при­­ступи́сте къ Сióнстѣй горѣ́ и ко грáду Бóга живáго, Иерусали́му небéсному и тмáмъ áнгеловъ,
  • торже­ст­вý и цéркви перворóдныхъ на небесѣ́хъ напи́сан­ныхъ, и судiи́ всѣ́хъ Бóгу и духóмъ прáведникъ совершéн­ныхъ,
  • и къ ходáтаю завѣ́та нóваго Иисýсу и крóви кроплéнiя, лýчше глагóлющей, нéжели А́велева.
  • [Зач. 333А.] Блюди́те [же], да не от­речéтеся глагóлющаго. А́ще бо не избѣжáша они́ от­рéкшiися прорóче­ст­ву­ю­щаго на земли́, мнóжае пáче мы́ от­рицáющiися небéснаго,
  • егóже глáсъ зéмлю тогдá поколебá, ны́нѣ же обѣтовá, глагóля: ещé еди́ною áзъ потрясý не тóкмо землéю, но и нéбомъ.
  • А éже ещé еди́ною, сказýетъ колéблемыхъ преложéнiе, áки сотворéн­ныхъ, да пребýдутъ, я́же сýть неподви́жимая.
  • [Зач. 333Б.] Тѣ́мже цáр­ст­во непоколеби́мо прiéмлюще, да и́мамы благодáть, éюже слýжимъ благо­угóдно Бóгу съ благоговѣ́нiемъ и стрáхомъ,
  • и́бо Бóгъ нáшъ óгнь поядáяй [éсть].
  • Вера же есть осуществление ожидаемого и уверенность в невидимом.
  • В ней свидетельствованы древние.
  • Верою познаём, что веки устроены словом Божиим, так что из невидимого произошло видимое.
  • Верою Авель принес Богу жертву лучшую, нежели Каин; ею получил свидетельство, что он праведен, как засвидетельствовал Бог о дарах его; ею он и по смерти говорит еще.
  • Верою Енох переселен был так, что не видел смерти; и не стало его, потому что Бог переселил его. Ибо прежде переселения своего получил он свидетельство, что угодил Богу.
  • А без веры угодить Богу невозможно; ибо надобно, чтобы приходящий к Богу веровал, что Он есть, и ищущим Его воздает.
  • Верою Ной, получив откровение о том, что еще не было видимо, благоговея приготовил ковчег для спасения дома своего; ею осудил он (весь) мир, и сделался наследником праведности по вере.
  • [Зач. 327.] Верою Авраам повиновался призванию идти в страну, которую имел получить в наследие, и пошел, не зная, куда идет.
  • [Зач. 328.] Верою обитал он на земле обетованной, как на чужой, и жил в шатрах с Исааком и Иаковом, сонаследниками того же обетования;
  • ибо он ожидал города, имеющего основание, которого художник и строитель Бог.
  • Верою и сама Сарра (будучи неплодна) получила силу к принятию семени, и не по времени возраста родила, ибо знала, что верен Обещавший.
  • И потому от одного, и притом омертвелого, родилось так много, как много звезд на небе и как бесчислен песок на берегу морском.
  • Все сии умерли в вере, не получив обетований, а только издали видели оные, и радовались, и говорили о себе, что они странники и пришельцы на земле;
  • ибо те, которые так говорят, показывают, что они ищут отечества.
  • И если бы они в мыслях имели то отечество, из которого вышли, то имели бы время возвратиться;
  • но они стремились к лучшему, то есть к небесному; посему и Бог не стыдится их, называя Себя их Богом: ибо Он приготовил им город.
  • [Зач. 329А.] Верою Авраам, будучи искушаем, принес в жертву Исаака и, имея обетование, принес единородного,
  • о котором было сказано: в Исааке наречется тебе семя.
  • Ибо он думал, что Бог силен и из мертвых воскресить, почему и получил его в предзнаменование.
  • Верою в будущее Исаак благословил Иакова и Исава.
  • Верою Иаков, умирая, благословил каждого сына Иосифова и поклонился на верх жезла своего.
  • Верою Иосиф, при кончине, напоминал об исходе сынов Израилевых и завещал о костях своих.
  • Верою Моисей по рождении три месяца скрываем был родителями своими, ибо видели они, что дитя прекрасно, и не устрашились царского повеления.
  • [Зач. 329Б.] Верою Моисей, придя в возраст, отказался называться сыном дочери фараоновой,
  • и лучше захотел страдать с народом Божиим, нежели иметь временное греховное наслаждение,
  • и поношение Христово почел бóльшим для себя богатством, нежели Египетские сокровища; ибо он взирал на воздаяние.
  • Верою оставил он Египет, не убоявшись гнева царского, ибо он, как бы видя Невидимого, был тверд.
  • Верою совершил он Пасху и пролитие крови, дабы истребитель первенцев не коснулся их.
  • Верою перешли они Чермное море, как по суше, – на что покусившись, Египтяне потонули.
  • Верою пали стены Иерихонские, по семидневном обхождении.
  • Верою Раав блудница, с миром приняв соглядатаев (и проводив их другим путем), не погибла с неверными.
  • И что еще скажу? Недостанет мне времени, чтобы повествовать о Гедеоне, о Вараке, о Самсоне и Иеффае, о Давиде, Самуиле и (других) пророках,
  • [Зач. 330.] которые верою побеждали царства, творили правду, получали обетования, заграждали уста львов,
  • угашали силу огня, избегали острия меча, укреплялись от немощи, были крепки на войне, прогоняли полки чужих;
  • жены получали умерших своих воскресшими; иные же замучены были, не приняв освобождения, дабы получить лучшее воскресение;
  • другие испытали поругания и побои, а также узы и темницу,
  • были побиваемы камнями, перепиливаемы, подвергаемы пытке, умирали от меча, скитались в ми́лотях и козьих кожах, терпя недостатки, скорби, озлобления;
  • те, которых весь мир не был достоин, скитались по пустыням и горам, по пещерам и ущельям земли.
  • И все сии, свидетельствованные в вере, не получили обещанного,
  • потому что Бог предусмотрел о нас нечто лучшее, дабы они не без нас достигли совершенства.
  • [Зач. 331А.] Посему и мы, имея вокруг себя такое облако свидетелей, свергнем с себя всякое бремя и запинающий нас грех и с терпением будем проходить предлежащее нам поприще,
  • взирая на начальника и совершителя веры Иисуса, Который, вместо предлежавшей Ему радости, претерпел крест, пренебрегши посрамление, и воссел одесную престола Божия.
  • Помыслите о Претерпевшем такое над Собою поругание от грешников, чтобы вам не изнемочь и не ослабеть душами вашими.
  • Вы еще не до крови сражались, подвизаясь против греха,
  • и забыли утешение, которое предлагается вам, как сынам: сын мой! не пренебрегай наказания Господня, и не унывай, когда Он обличает тебя.
  • [Зач. 331Б.] Ибо Господь, кого любит, того наказывает; бьет же всякого сына, которого принимает.
  • Если вы терпите наказание, то Бог поступает с вами, как с сынами. Ибо есть ли какой сын, которого бы не наказывал отец?
  • Если же остаетесь без наказания, которое всем обще, то вы незаконные дети, а не сыны.
  • Притом, если мы, будучи наказываемы плотскими родителями нашими, боялись их, то не гораздо ли более должны покориться Отцу духов, чтобы жить?
  • Те наказывали нас по своему произволу для немногих дней; а Сей – для пользы, чтобы нам иметь участие в святости Его.
  • Всякое наказание в настоящее время кажется не радостью, а печалью; но после наученным через него доставляет мирный плод праведности.
  • Итак укрепите опустившиеся руки и ослабевшие колени
  • и ходите прямо ногами вашими, дабы хромлющее не совратилось, а лучше исправилось.
  • [Зач. 332.] Старайтесь иметь мир со всеми и святость, без которой никто не увидит Господа.
  • Наблюдайте, чтобы кто не лишился благодати Божией; чтобы какой горький корень, возникнув, не причинил вреда, и чтобы им не осквернились многие;
  • чтобы не было между вами какого блудника, или нечестивца, который бы, как Исав, за одну снедь отказался от своего первородства.
  • Ибо вы знаете, что после того он, желая наследовать благословение, был отвержен; не мог переменить мыслей отца, хотя и просил о том со слезами.
  • Вы приступили не к горе, осязаемой и пылающей огнем, не ко тьме и мраку и буре,
  • не к трубному звуку и гласу глаголов, который слышавшие просили, чтобы к ним более не было продолжаемо слово,
  • ибо они не могли стерпеть того, что заповедуемо было: если и зверь прикоснется к горе, будет побит камнями (или поражен стрелою);
  • и столь ужасно было это видение, что и Моисей сказал: «я в страхе и трепете».
  • Но вы приступили к горе Сиону и ко граду Бога живаго, к небесному Иерусалиму и тьмам Ангелов,
  • к торжествующему собору и церкви первенцев, написанных на небесах, и к Судии всех Богу, и к духам праведников, достигших совершенства,
  • и к Ходатаю нового завета Иисусу, и к Крови кропления, говорящей лучше, нежели Авелева.
  • [Зач. 333А.] Смотрите, не отвратитесь и вы от говорящего. Если те, не послушав глаголавшего на земле, не избегли наказания, то тем более не избежим мы, если отвратимся от Глаголющего с небес,
  • Которого глас тогда поколебал землю, и Который ныне дал такое обещание: еще раз поколеблю не только землю, но и небо.
  • Слова: «еще раз» означают изменение колеблемого, как сотворенного, чтобы пребыло непоколебимое.
  • [Зач. 333Б.] Итак мы, приемля царство непоколебимое, будем хранить благодать, которою будем служить благоугодно Богу, с благоговением и страхом,
  • потому что Бог наш есть огнь поядающий.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта