Апостола Павла послание к евреям, 12:28-29, 13:1-8

 
  • Тёмже u5бо и3 мы2, толи1къ и3мyще њблежaщь нaсъ њ1блакъ свидётелей, г0рдость всsку {брeмz всsко} t­л0жше и3 ўд0бь њбстоsтелный грёхъ, терпёніемъ да течeмъ на предлежaщій нaмъ п0двигъ,
  • взирaюще на начaлника вёры и3 соверши1телz їи7са, и4же вмёстw предлежaщіz є3мY рaдости претерпЁ кrтъ, њ срамотЁ неради1въ, њ деснyю же пrт0ла б9іz сёде.
  • Помhслите u5бо таков0е пострадaв­шаго t­ грBшникъ на себE прекосл0віе, да не стужaете, душaми сво­и1ми њслаблsеми.
  • Не u5 до кр0ве стaсте, проти1ву грэхA подвизaющесz,
  • и3 забhсте ўтэшeніе, є4же вaмъ ћкw сынHмъ глаг0летъ: сhне м0й, не пренемогaй наказaніемъ гDнимъ, нижE њслабёй, t­ негw2 њбличaемь.
  • [За?.] Е3г0же бо лю1битъ гDь, наказyетъ: біeтъ же всsкаго сhна, є3г0же пріeмлетъ.
  • А$ще наказaніе терпитE, ћкоже сыновHмъ њбрэтaет­сz вaмъ бг7ъ. Кот0рый бо є4сть сhнъ, є3гHже не наказyетъ nтeцъ;
  • А$ще же без8 наказaніz є3стE, є3мyже при­ч†стницы бhша вси2, u5бо прелюбо­дBйчищи є3стE, ґ не сhнове.
  • Къ си6мъ, пл0ти нa­шей nтцы2 и3мёхомъ наказaтєли, и3 срамлsхомсz: не мн0гw ли пaче повинeмсz nц7Y духовHмъ, и3 жи1ви бyдемъ;
  • Nни1 бо въ мaло днjй, ћкоже г0дэ и5мъ бЁ, накaзоваху нaсъ: ґ сeй на п0льзу, да при­части1мсz ст7hни є3гw2.
  • Всsкое бо наказaніе въ настоsщее врeмz не мни1т­сz рaдость бhти, но печaль: послэди1 же пл0дъ ми1ренъ научє1нымъ тёмъ воз­даeтъ прaвды.
  • Тёмже њслaблєн­ныz рyки и3 њслaблєн­наz колBна и3спрaвите
  • и3 стєзи2 пр†вы сотвори1те ногaми вaшими, да не хр0мое соврати1т­сz, но пaче да и3сцэлёетъ.
  • [(ҐЗа? 332.Ґ)] Ми1ръ и3мёйте и3 ст7hню со всёми, и4хже кромЁ никт0же ќзритъ гDа:
  • смотрsюще, да не кто2 лиши1т­сz блгdти б9іz: да не кjй к0рень г0рести, вhспрь прозzбazй, пaкость сотвори1тъ, и3 тёмъ њсквернsт­сz мн0зи:
  • да не кто2 блудодёй, и3ли2 скверни1тель, ћкоже и3сavъ, и4же за ћдь є3ди1ну t­дaлъ є4сть первор0д­ст­во своE.
  • Вёсте бо, ћкw и3 пот0мъ похотёвъ наслёдовати блгcвeніе, t­вeрженъ бhсть: покаsніz бо мёста не њбрёте, а4ще и3 со слезaми по­искaлъ є3гw2.
  • Не при­ступи1сте бо къ горЁ њсzзaемэй и3 разгорёв­шемусz nгню2, и3 њ1блаку и3 сумрaку, и3 бyрэ
  • и3 трyбному звyку, и3 глaсу гlгHлъ, є3гHже слhшав­шіи t­рек0шасz, да не при­ложи1т­сz и5мъ сл0во,
  • не терпsху бо повелэвaющагw: а4ще и3 ѕвёрь при­к0снет­сz горЁ, кaменіемъ побіeнъ бyдетъ:
  • и3 тaкw стрaшно бЁ ви1димое, мwmсeй речE: при­стрa­шенъ є4смь и3 трeпетенъ.
  • Но при­ступи1сте къ сіHнстэй горЁ и3 ко грaду бг7а живaгw, їеrли1му нбcному и3 тмaмъ а4гг7лwвъ,
  • торже­ст­вY и3 цр7кви первор0дныхъ на нб7сёхъ напи1сан­ныхъ, и3 судіи2 всёхъ бг7у и3 духHмъ првdникъ совершeн­ныхъ,
  • и3 къ ходaтаю завёта н0вагw їи7су и3 кр0ви кроплeніz, лyчше глаг0лющей, нeжели а4велева.
  • [(ҐЗа? 333.Ґ)] Блюди1те [же], да не t­речeтесz гlющагw. А$ще бо не и3збэжaша nни2 t­рeкшіисz прbр0че­ст­ву­ю­щагw на земли2, мн0жае пaче мы2 t­рицaющіисz нбcнагw,
  • є3гHже глaсъ зeмлю тогдA поколебA, н­н7э же њбэтовA, гlz: є3щE є3ди1ною а4зъ потрzсY не т0кмw землeю, но и3 нб7омъ.
  • Ґ є4же є3щE є3ди1ною, сказyетъ колeблемыхъ преложeніе, а4ки сотворeн­ныхъ, да пребyдутъ, ±же сyть неподви6жимаz.
  • [За?.] Тёмже цр\­ст­во непоколеби1мо пріeмлюще, да и4мамы блгdть, є4юже слyжимъ бlго­уг0днw бг7у съ бlгоговёніемъ и3 стрaхомъ,
  • и4бо бг7ъ нaшъ џгнь поzдazй [є4сть].
  • Братолю1біе да пребывaетъ:
  • стран­нолю1біz не забывaйте, тёмъ бо не вёдzще нёцыи стран­нопріsша а4гг7лы.
  • Поминaйте ю4зники, а4ки съ ни1ми свsзани: њѕлоблsємыz, а4ки и3 сaми сyще въ тёлэ.
  • ЧестнA жени1тва во всёхъ и3 л0же несквeрно: блудникHмъ же и3 прелюбо­дёємъ сyдитъ бг7ъ.
  • Не сребролю1бцы нрaвомъ, дов0лни сyщими. Т0й бо речE: не и4мамъ тебE њстaвити, нижE и4мамъ t­ тебє2 t­ступи1ти:
  • ћкw дерзaющымъ нaмъ глаг0лати: гDь мнЁ пом0щникъ, и3 не ўбою1сz: что2 сотвори1тъ мнЁ человёкъ;
  • [(ҐЗа? 334.Ґ)] Поминaйте настaвники вaшz, и5же глаг0лаша вaмъ сл0во б9іе: и4хже взирaюще на скончaніе жи1тел­ст­ва, подражaйте вёрэ [и4хъ].
  • Їи7съ хrт0съ вчерA и3 днeсь т0йже, и3 во вёки.
  • Въ научє1ніz стр†н­на и3 разли6чна не при­лагaйтесz: добр0 бо блгdтію ўтверждaти сердцA, [ґ] не брaшны, t­ ни1хже не пріsша п0льзы ходи1в­шіи въ ни1хъ.
  • И$мамы [же] nлтaрь, t­ негHже не и4мутъ влaсти ћсти служaщіи сёни.
  • И$хже бо кр0вь жив0тныхъ вн0сит­сz во ст7†z за грэхи2 первосвzщeн­никомъ, си1хъ тэлесA сжигaют­сz внЁ стaна:
  • тёмже їи7съ, да њст7и1тъ лю1ди сво­eю кр0вію, внЁ врaтъ пострадaти и3зв0лилъ.
  • Тёмже u5бо да и3сх0димъ къ немY внЁ стaна, поношeніе є3гw2 носsще:
  • не и4мамы бо здЁ пребывaющагw грaда, но грzдyщагw взыскyемъ.
  • Тёмъ u5бо при­н0симъ жeртву хвалeніz вhну бг7у, си1рэчь пл0дъ ўстeнъ и3сповёда­ю­щихсz и4мени є3гw2.
  • Бlготворeніz же и3 nбщeніz не забывaйте: таковhми бо жeртвами бlго­угождaет­сz бг7ъ.
  • [(ҐЗа? 335.Ґ)] Повинyйтесz настaвникwмъ вaшымъ и3 покарsйтесz: тjи бо бдsтъ њ душaхъ вaшихъ, ћкw сл0во воз­дaти хотsще: да съ рaдостію сіE творsтъ, ґ не воз­дыхaюще, нёсть бо полeзно вaмъ сіE.
  • Моли1тесz њ нaсъ: ўповaемъ бо, ћкw добрY с0вэсть и4мамы, во всёхъ д0брэ хотsще жи1ти.
  • Ли1шше же молю2, сіE твори1те, да вск0рэ ўстр0юсz вaмъ {воз­вращyсz къ вaмъ}.
  • Бг7ъ же ми1ра, воз­ведhй и3з8 мeртвыхъ пaстырz nвцaмъ вели1каго кр0вію завёта вёчнагw, гDа нa­шего їи7са хrтA,
  • да соверши1тъ вы2 во всsцэмъ дёлэ бlзэ, сотвори1ти в0лю є3гw2, творS въ вaсъ бlго­уг0дное пред8 ни1мъ їи7съ хrт0мъ: є3мyже слaва во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.
  • Молю1 же вы2, брaтіе, пріими1те сл0во ўтэшeніz: и4бо вмaлэ написaвъ послaхъ вaмъ.
  • Знaйте брaта нa­шего t­пущeна тімоfeа, съ ни1мже, а4ще скорёе пріи1детъ, ўзрю2 вaсъ.
  • Цэлyйте вс‰ настaвники вaшz и3 вс‰ ст7ы6z. Цэлyютъ вы2 и5же t­ їталjи сyщіи.
  • Блгdть со всёми вaми. Ґми1нь.
    Конeцъ послaнію є4же ко є3врeємъ: и4мать въ себЁ глaвъ 13, зач†лъ же церк0вныхъ 33.
  • [Зач. 331А.] Посему и мы, имея вокруг себя такое облако свидетелей, свергнем с себя всякое бремя и запинающий нас грех и с терпением будем проходить предлежащее нам поприще,
  • взирая на начальника и совершителя веры Иисуса, Который, вместо предлежавшей Ему радости, претерпел крест, пренебрегши посрамление, и воссел одесную престола Божия.
  • Помыслите о Претерпевшем такое над Собою поругание от грешников, чтобы вам не изнемочь и не ослабеть душами вашими.
  • Вы еще не до крови сражались, подвизаясь против греха,
  • и забыли утешение, которое предлагается вам, как сынам: сын мой! не пренебрегай наказания Господня, и не унывай, когда Он обличает тебя.
  • [Зач. 331Б.] Ибо Господь, кого любит, того наказывает; бьет же всякого сына, которого принимает.
  • Если вы терпите наказание, то Бог поступает с вами, как с сынами. Ибо есть ли какой сын, которого бы не наказывал отец?
  • Если же остаетесь без наказания, которое всем обще, то вы незаконные дети, а не сыны.
  • Притом, если мы, будучи наказываемы плотскими родителями нашими, боялись их, то не гораздо ли более должны покориться Отцу духов, чтобы жить?
  • Те наказывали нас по своему произволу для немногих дней; а Сей – для пользы, чтобы нам иметь участие в святости Его.
  • Всякое наказание в настоящее время кажется не радостью, а печалью; но после наученным через него доставляет мирный плод праведности.
  • Итак укрепите опустившиеся руки и ослабевшие колени
  • и ходите прямо ногами вашими, дабы хромлющее не совратилось, а лучше исправилось.
  • [Зач. 332.] Старайтесь иметь мир со всеми и святость, без которой никто не увидит Господа.
  • Наблюдайте, чтобы кто не лишился благодати Божией; чтобы какой горький корень, возникнув, не причинил вреда, и чтобы им не осквернились многие;
  • чтобы не было между вами какого блудника, или нечестивца, который бы, как Исав, за одну снедь отказался от своего первородства.
  • Ибо вы знаете, что после того он, желая наследовать благословение, был отвержен; не мог переменить мыслей отца, хотя и просил о том со слезами.
  • Вы приступили не к горе, осязаемой и пылающей огнем, не ко тьме и мраку и буре,
  • не к трубному звуку и гласу глаголов, который слышавшие просили, чтобы к ним более не было продолжаемо слово,
  • ибо они не могли стерпеть того, что заповедуемо было: если и зверь прикоснется к горе, будет побит камнями (или поражен стрелою);
  • и столь ужасно было это видение, что и Моисей сказал: «я в страхе и трепете».
  • Но вы приступили к горе Сиону и ко граду Бога живаго, к небесному Иерусалиму и тьмам Ангелов,
  • к торжествующему собору и церкви первенцев, написанных на небесах, и к Судии всех Богу, и к духам праведников, достигших совершенства,
  • и к Ходатаю нового завета Иисусу, и к Крови кропления, говорящей лучше, нежели Авелева.
  • [Зач. 333А.] Смотрите, не отвратитесь и вы от говорящего. Если те, не послушав глаголавшего на земле, не избегли наказания, то тем более не избежим мы, если отвратимся от Глаголющего с небес,
  • Которого глас тогда поколебал землю, и Который ныне дал такое обещание: еще раз поколеблю не только землю, но и небо.
  • Слова: «еще раз» означают изменение колеблемого, как сотворенного, чтобы пребыло непоколебимое.
  • [Зач. 333Б.] Итак мы, приемля царство непоколебимое, будем хранить благодать, которою будем служить благоугодно Богу, с благоговением и страхом,
  • потому что Бог наш есть огнь поядающий.
  • Братолюбие между вами да пребывает.
  • Страннолюбия не забывайте, ибо через него некоторые, не зная, оказали гостеприимство Ангелам.
  • Помните узников, как бы и вы с ними были в узах, и страждущих, как и сами находитесь в теле.
  • Брак у всех да будет честен и ложе непорочно; блудников же и прелюбодеев судит Бог.
  • Имейте нрав несребролюбивый, довольствуясь тем, что есть. Ибо Сам сказал: не оставлю тебя и не покину тебя,
  • так что мы смело говорим: Господь мне помощник, и не убоюсь: что сделает мне человек?
  • [Зач. 334.] Поминайте наставников ваших, которые проповедовали вам слово Божие, и, взирая на кончину их жизни, подражайте вере их.
  • Иисус Христос вчера и сегодня и во веки Тот же.
  • Учениями различными и чуждыми не увлекайтесь; ибо хорошо благодатью укреплять сердца, а не яствами, от которых не получили пользы занимающиеся ими.
  • Мы имеем жертвенник, от которого не имеют права питаться служащие скинии.
  • Так как тела животных, которых кровь для очищения греха вносится первосвященником во святилище, сжигаются вне стана, –
  • то и Иисус, дабы освятить людей Кровию Своею, пострадал вне врат.
  • Итак выйдем к Нему за стан, нося Его поругание;
  • ибо не имеем здесь постоянного града, но ищем будущего.
  • Итак будем через Него непрестанно приносить Богу жертву хвалы, то есть плод уст, прославляющих имя Его.
  • Не забывайте также благотворения и общительности, ибо таковые жертвы благоугодны Богу.
  • [Зач. 335.] Повинуйтесь наставникам вашим и будьте покорны, ибо они неусыпно пекутся о душах ваших, как обязанные дать отчет; чтобы они делали это с радостью, а не воздыхая, ибо это для вас неполезно.
  • Молитесь о нас; ибо мы уверены, что имеем добрую совесть, потому что во всем желаем вести себя честно.
  • Особенно же прошу делать это, дабы я скорее возвращен был вам.
  • Бог же мира, воздвигший из мертвых Пастыря овец великого Кровию завета вечного, Господа нашего Иисуса Христа,
  • да усовершит вас во всяком добром деле, к исполнению воли Его, производя в вас благоугодное Ему через Иисуса Христа. Ему слава во веки веков! Аминь.
  • Прошу вас, братия, примите сие слово увещания; я же не много и написал вам.
  • Знайте, что брат наш Тимофей освобожден, и я вместе с ним, если он скоро придет, увижу вас.
  • Приветствуйте всех наставников ваших и всех святых. Приветствуют вас Италийские.
  • Благодать со всеми вами. Аминь.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта