Апостола Павла послание к евреям, 12:4

 
  • [Зач. 331А.] Тѣ́мже ýбо и мы́, толи́къ имýще облежáщь нáсъ о́блакъ свидѣ́телей, гóрдость вся́ку {брéмя вся́ко} от­лóжше и удóбь обстоя́телный грѣ́хъ, терпѣ́нiемъ да течéмъ на предлежáщiй нáмъ пóдвигъ,
  • взирáюще на начáлника вѣ́ры и соверши́теля Иисýса, и́же вмѣ́сто предлежáщiя емý рáдости претерпѣ́ крéстъ, о срамотѣ́ неради́въ, о деснýю же престóла Бóжiя сѣ́де.
  • Помы́слите ýбо таковóе пострадáв­шаго от­ грѣ́шникъ на себé прекослóвiе, да не стужáете, душáми сво­и́ми ослабля́еми.
  • Не ý до крóве стáсте, проти́ву грѣхá подвизáющеся,
  • и забы́сте утѣшéнiе, éже вáмъ я́ко сынóмъ глагóлетъ: сы́не мóй, не пренемогáй наказáнiемъ Госпóднимъ, нижé ослабѣ́й, от­ негó обличáемь.
  • [Зач. 331Б.] Егóже бо лю́битъ Госпóдь, наказýетъ: бiéтъ же вся́каго сы́на, егóже прiéмлетъ.
  • А́ще наказáнiе терпитé, я́коже сыновóмъ обрѣтáет­ся вáмъ Бóгъ. Котóрый бо éсть сы́нъ, егóже не наказýетъ отéцъ?
  • А́ще же безъ наказáнiя естé, емýже при­­чáстницы бы́ша вси́, ýбо прелюбо­дѣ́йчищи естé, а не сы́нове.
  • Къ си́мъ, плóти нá­шей отцы́ имѣ́хомъ наказáтели, и срамля́хомся: не мнóго ли пáче повинéмся Отцý духовóмъ, и жи́ви бýдемъ?
  • Они́ бо въ мáло днíй, я́коже гóдѣ и́мъ бѣ́, накáзоваху нáсъ: а сéй на пóльзу, да при­­части́мся святы́ни егó.
  • Вся́кое бо наказáнiе въ настоя́щее врéмя не мни́т­ся рáдость бы́ти, но печáль: послѣди́ же плóдъ ми́ренъ научéнымъ тѣ́мъ воз­даéтъ прáвды.
  • Тѣ́мже ослáблен­ныя рýки и ослáблен­ная колѣ́на испрáвите
  • и стези́ прáвы сотвори́те ногáми вáшими, да не хрóмое соврати́т­ся, но пáче да исцѣлѣ́етъ.
  • [Зач. 332.] Ми́ръ имѣ́йте и святы́ню со всѣ́ми, и́хже кромѣ́ никтóже ýзритъ Гóспода:
  • смотря́юще, да не ктó лиши́т­ся благодáти Бóжiя: да не кíй кóрень гóрести, вы́спрь прозябáяй, пáкость сотвори́тъ, и тѣ́мъ оскверня́т­ся мнóзи:
  • да не ктó блудодѣ́й, или́ скверни́тель, я́коже Исáвъ, и́же за я́дь еди́ну от­дáлъ éсть перворóд­ст­во своé.
  • Вѣ́сте бо, я́ко и потóмъ похотѣ́въ наслѣ́довати благословéнiе, от­вéрженъ бы́сть: покая́нiя бо мѣ́ста не обрѣ́те, áще и со слезáми по­искáлъ егó.
  • Не при­­ступи́сте бо къ горѣ́ осязáемѣй и разгорѣ́в­шемуся огню́, и о́блаку и сумрáку, и бýрѣ
  • и трýбному звýку, и глáсу глагóлъ, егóже слы́шав­шiи от­рекóшася, да не при­­ложи́т­ся и́мъ слóво,
  • не терпя́ху бо повелѣвáющаго: áще и звѣ́рь при­­кóснет­ся горѣ́, кáменiемъ побiéнъ бýдетъ:
  • и тáко стрáшно бѣ́ ви́димое, Моисéй речé: при­­стрá­шенъ éсмь и трéпетенъ.
  • Но при­­ступи́сте къ Сióнстѣй горѣ́ и ко грáду Бóга живáго, Иерусали́му небéсному и тмáмъ áнгеловъ,
  • торже­ст­вý и цéркви перворóдныхъ на небесѣ́хъ напи́сан­ныхъ, и судiи́ всѣ́хъ Бóгу и духóмъ прáведникъ совершéн­ныхъ,
  • и къ ходáтаю завѣ́та нóваго Иисýсу и крóви кроплéнiя, лýчше глагóлющей, нéжели А́велева.
  • [Зач. 333А.] Блюди́те [же], да не от­речéтеся глагóлющаго. А́ще бо не избѣжáша они́ от­рéкшiися прорóче­ст­ву­ю­щаго на земли́, мнóжае пáче мы́ от­рицáющiися небéснаго,
  • егóже глáсъ зéмлю тогдá поколебá, ны́нѣ же обѣтовá, глагóля: ещé еди́ною áзъ потрясý не тóкмо землéю, но и нéбомъ.
  • А éже ещé еди́ною, сказýетъ колéблемыхъ преложéнiе, áки сотворéн­ныхъ, да пребýдутъ, я́же сýть неподви́жимая.
  • [Зач. 333Б.] Тѣ́мже цáр­ст­во непоколеби́мо прiéмлюще, да и́мамы благодáть, éюже слýжимъ благо­угóдно Бóгу съ благоговѣ́нiемъ и стрáхомъ,
  • и́бо Бóгъ нáшъ óгнь поядáяй [éсть].
  • [Зач. 331А.] Посему и мы, имея вокруг себя такое облако свидетелей, свергнем с себя всякое бремя и запинающий нас грех и с терпением будем проходить предлежащее нам поприще,
  • взирая на начальника и совершителя веры Иисуса, Который, вместо предлежавшей Ему радости, претерпел крест, пренебрегши посрамление, и воссел одесную престола Божия.
  • Помыслите о Претерпевшем такое над Собою поругание от грешников, чтобы вам не изнемочь и не ослабеть душами вашими.
  • Вы еще не до крови сражались, подвизаясь против греха,
  • и забыли утешение, которое предлагается вам, как сынам: сын мой! не пренебрегай наказания Господня, и не унывай, когда Он обличает тебя.
  • [Зач. 331Б.] Ибо Господь, кого любит, того наказывает; бьет же всякого сына, которого принимает.
  • Если вы терпите наказание, то Бог поступает с вами, как с сынами. Ибо есть ли какой сын, которого бы не наказывал отец?
  • Если же остаетесь без наказания, которое всем обще, то вы незаконные дети, а не сыны.
  • Притом, если мы, будучи наказываемы плотскими родителями нашими, боялись их, то не гораздо ли более должны покориться Отцу духов, чтобы жить?
  • Те наказывали нас по своему произволу для немногих дней; а Сей – для пользы, чтобы нам иметь участие в святости Его.
  • Всякое наказание в настоящее время кажется не радостью, а печалью; но после наученным через него доставляет мирный плод праведности.
  • Итак укрепите опустившиеся руки и ослабевшие колени
  • и ходите прямо ногами вашими, дабы хромлющее не совратилось, а лучше исправилось.
  • [Зач. 332.] Старайтесь иметь мир со всеми и святость, без которой никто не увидит Господа.
  • Наблюдайте, чтобы кто не лишился благодати Божией; чтобы какой горький корень, возникнув, не причинил вреда, и чтобы им не осквернились многие;
  • чтобы не было между вами какого блудника, или нечестивца, который бы, как Исав, за одну снедь отказался от своего первородства.
  • Ибо вы знаете, что после того он, желая наследовать благословение, был отвержен; не мог переменить мыслей отца, хотя и просил о том со слезами.
  • Вы приступили не к горе, осязаемой и пылающей огнем, не ко тьме и мраку и буре,
  • не к трубному звуку и гласу глаголов, который слышавшие просили, чтобы к ним более не было продолжаемо слово,
  • ибо они не могли стерпеть того, что заповедуемо было: если и зверь прикоснется к горе, будет побит камнями (или поражен стрелою);
  • и столь ужасно было это видение, что и Моисей сказал: «я в страхе и трепете».
  • Но вы приступили к горе Сиону и ко граду Бога живаго, к небесному Иерусалиму и тьмам Ангелов,
  • к торжествующему собору и церкви первенцев, написанных на небесах, и к Судии всех Богу, и к духам праведников, достигших совершенства,
  • и к Ходатаю нового завета Иисусу, и к Крови кропления, говорящей лучше, нежели Авелева.
  • [Зач. 333А.] Смотрите, не отвратитесь и вы от говорящего. Если те, не послушав глаголавшего на земле, не избегли наказания, то тем более не избежим мы, если отвратимся от Глаголющего с небес,
  • Которого глас тогда поколебал землю, и Который ныне дал такое обещание: еще раз поколеблю не только землю, но и небо.
  • Слова: «еще раз» означают изменение колеблемого, как сотворенного, чтобы пребыло непоколебимое.
  • [Зач. 333Б.] Итак мы, приемля царство непоколебимое, будем хранить благодать, которою будем служить благоугодно Богу, с благоговением и страхом,
  • потому что Бог наш есть огнь поядающий.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта