Ветхий Завет:
Быт.
Исх.
Лев.
Числ.
Втор.
Нав.
Суд.
Руфь
1Цар.
2Цар.
3Цар.
4Цар.
1Пар.
2Пар.
1Ездр.
Неем.
2Ездр.
Тов.
Иудифь
Эсф.
Иов.
Пс.
Притч.
Еккл.
Песн.
Прем.
Сир.
Ис.
Иер.
Плач.
Посл.Иер.
Вар.
Иез.
Дан.
Ос.
Иоиль.
Ам.
Авд.
Иона
Мих.
Наум.
Авв.
Соф.
Агг.
Зах.
Мал.
1Макк.
2Макк.
3Макк.
3Ездр.
Новый Завет: Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.
Новый Завет: Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.
Скрыть
12:1
см.:
1Кор.9:24-9:27;
1Ин.2:15-2:16;
1Пет.2:1;
1Пет.4:2;
1Пет.5:12;
1Тим.6:9-6:10;
2Кор.7:1;
2Пет.1:6;
2Тим.2:4;
2Тим.4:7;
Откр.1:9;
Откр.13:10;
Откр.22:16;
Кол.3:5-3:8;
Кол.3:8;
Еф.4:22;
Еф.4:22-4:24;
Иез.38:16;
Иез.38:9;
Гал.5:7;
Евр.10:35-10:39;
Евр.11:2-11:38;
Евр.6:15;
Ис.60:8;
Иак.1:3;
Иак.5:7-5:11;
Ин.3:32;
Ин.4:39;
Лк.12:15;
Лк.14:26-14:33;
Лк.16:28;
Лк.18:22-18:25;
Лк.21:34;
Лк.9:59-9:62;
Мф.10:22;
Мф.10:37-10:38;
Флп.2:16;
Флп.3:10-3:14;
Пс.18:23;
Рим.12:12;
Рим.13:11-13:14;
Рим.2:7;
Рим.5:3-5:5;
Рим.6:12;
Рим.8:24-8:25;
12:2
см.:
1Кор.1:7-1:8;
1Ин.1:1-1:3;
1Пет.1:11;
1Пет.2:23-2:24;
1Пет.3:18;
1Пет.3:22;
1Пет.4:14-4:16;
2Тим.4:8;
Деян.2:25-2:26;
Деян.2:36;
Деян.5:31;
Деян.5:41;
Откр.1:11;
Откр.1:17;
Откр.1:8;
Откр.2:8;
Еф.2:16;
Еф.5:2;
Евр.1:13;
Евр.1:3;
Евр.10:14;
Евр.10:33;
Евр.10:5-10:12;
Евр.11:36;
Евр.12:3;
Евр.13:13;
Евр.2:7-2:10;
Евр.5:9;
Евр.7:19;
Евр.8:1;
Евр.9:28;
Ис.31:1;
Ис.45:22;
Ис.49:6-49:7;
Ис.50:6-50:7;
Ис.53:10-53:12;
Ис.53:3;
Ис.8:17;
Ин.1:29;
Ин.12:24;
Ин.12:27-12:28;
Ин.12:32;
Ин.13:3;
Ин.13:31-13:32;
Ин.17:1-17:4;
Ин.6:40;
Ин.8:56;
Иуд.1:21;
Лк.17:5;
Лк.23:11;
Лк.23:35-23:39;
Лк.23:46;
Лк.24:26;
Мих.7:7;
Мк.14:36;
Мк.9:12;
Мк.9:24;
Мф.16:21;
Мф.20:18-20:20;
Мф.20:28;
Мф.26:67-26:68;
Мф.27:27-27:50;
Флп.1:6;
Флп.2:8;
Флп.2:8-2:11;
Флп.3:20;
Пс.110:1;
Пс.138:8;
Пс.16:9-16:11;
Пс.22:6-22:8;
Пс.69:19-69:20;
Тит.2:13-2:14;
Зах.12:10;
12:3
см.:
1Кор.15:58;
1Цар.12:24;
2Фес.3:13;
2Тим.2:7-2:8;
Деян.28:22;
Гал.6:9;
Евр.12:2;
Евр.12:5;
Евр.3:1;
Ис.40:30-40:31;
Ис.50:4;
Ин.10:20;
Ин.10:31-10:39;
Ин.12:9-12:10;
Ин.15:18-15:24;
Ин.18:22;
Ин.5:16;
Ин.7:12;
Ин.8:13;
Ин.8:48-8:49;
Ин.8:52;
Ин.8:59;
Лк.11:15-11:16;
Лк.11:53-11:54;
Лк.13:13-13:14;
Лк.14:1;
Лк.15:2;
Лк.19:39-19:40;
Лк.2:34;
Лк.4:28-4:29;
Лк.5:21;
Мф.10:24-10:25;
Мф.15:2;
Мф.21:15-21:16;
Мф.21:23;
Мф.21:46;
Мф.22:15;
Притч.24:10;
12:14
см.:
1Кор.1:10;
1Кор.13:12;
1Ин.3:2-3:3;
1Пет.1:15-1:16;
1Пет.3:11;
1Пет.3:13;
1Фес.3:13;
1Фес.4:3;
1Тим.6:11;
2Кор.6:17;
2Кор.7:1;
2Пет.3:11;
2Пет.3:18;
2Тим.2:22;
3Ин.1:11;
Откр.21:24-21:27;
Откр.22:11-22:15;
Откр.22:3-22:4;
Еф.4:1-4:8;
Еф.5:5;
Гал.3:21;
Быт.13:7-13:9;
Быт.32:30;
Евр.12:10;
Ис.11:6-11:9;
Иак.3:17-3:18;
Иов.33:26;
Лк.1:75;
Мк.9:50;
Мф.5:8-5:9;
Притч.15:1;
Притч.16:7;
Притч.17:14;
Пс.120:6;
Пс.133:1;
Пс.34:14;
Пс.38:20;
Пс.94:15;
Рим.12:18;
Рим.14:19;
Рим.6:22;
12:15
см.:
1Кор.10:12;
1Кор.13:8;
1Кор.15:33;
1Кор.5:6;
1Кор.9:24-9:27;
3Цар.14:16;
2Кор.6:1;
2Ин.1:8;
2Пет.1:10;
2Пет.2:1-2:2;
2Пет.2:18;
2Пет.3:11;
2Тим.2:17;
Деян.20:30-20:31;
Кол.3:5;
Втор.29:18;
Втор.4:9;
Еф.5:3;
Исх.32:21;
Гал.2:13;
Гал.5:4;
Гал.5:9;
Евр.10:23-10:35;
Евр.2:1-2:2;
Евр.3:12;
Евр.4:1;
Евр.6:11;
Ис.5:4;
Ис.5:7;
Иуд.1:20-1:21;
Лк.22:32;
Мф.7:16-7:18;
Нав.22:17-22:20;
Нав.6:18;
Нав.7:25-7:26;
Притч.4:23;
12:21
см.:
Откр.1:17;
Дан.10:17;
Дан.10:8;
Втор.33:2;
Втор.9:19;
Исх.19:16;
Исх.19:19;
Ис.6:3-6:5;
Пс.119:120;
Пс.67:18;
12:22
см.:
1Фес.1:9;
4Цар.19:4;
Откр.21:10;
Откр.21:2;
Откр.22:19;
Откр.3:12;
Дан.6:26;
Дан.7:10;
Гал.4:26;
Евр.10:31;
Евр.11:10;
Евр.13:14;
Евр.3:12;
Евр.9:14;
Ис.12:6;
Ис.14:32;
Ис.28:16;
Ис.51:11;
Ис.51:16;
Ис.59:20;
Ис.60:14;
Иер.10:10;
Иоил.2:32;
Иуд.1:14;
Мф.16:16;
Нав.3:10;
Флп.3:20;
Пс.132:13-132:14;
Пс.2:6;
Пс.42:2;
Пс.48:2;
Пс.68:17;
Пс.84:2;
Пс.87:3;
Рим.11:26;
12:23
см.:
1Кор.15:49;
1Кор.15:54;
1Тим.3:5;
Откр.13:8;
Откр.14:4;
Откр.7:14-7:17;
Кол.1:12;
Кол.1:24;
Еккл.12:7;
Еф.1:22;
Исх.13:2;
Исх.4:22;
Евр.11:4;
Евр.11:40;
Евр.6:10-6:12;
Евр.9:27;
Иак.1:18;
Иер.31:9;
Ин.5:27;
Лк.10:20;
Флп.1:21-1:23;
Флп.3:12-3:21;
Флп.4:3;
Пс.111:1;
Пс.50:5-50:6;
Пс.89:27;
Пс.89:7;
Пс.94:2;
Пс.96:13;
Пс.98:9;
Церковнославянский (рус)
[Зач. 331А.] Тѣ́мже у́бо и мы́, толи́къ иму́ще облежа́щь на́съ о́блакъ свидѣ́телей, го́рдость вся́ку {бре́мя вся́ко} отло́жше и удо́бь обстоя́телный грѣ́хъ, терпѣ́нiемъ да тече́мъ на предлежа́щiй на́мъ по́двигъ,
взира́юще на нача́лника вѣ́ры и соверши́теля Иису́са, и́же вмѣ́сто предлежа́щiя ему́ ра́дости претерпѣ́ кре́стъ, о срамотѣ́ неради́въ, одесну́ю же престо́ла Бо́жiя сѣ́де.
Помы́слите у́бо таково́е пострада́вшаго от грѣ́шникъ на себе́ прекосло́вiе, да не стужа́ете, душа́ми свои́ми ослабля́еми.
Не у́ до кро́ве ста́сте, проти́ву грѣха́ подвиза́ющеся,
и забы́сте утѣше́нiе, е́же ва́мъ я́ко сыно́мъ глаго́летъ: сы́не мо́й, не пренемога́й наказа́нiемъ Госпо́днимъ, ниже́ ослабѣ́й, от него́ облича́емь.
[Зач. 331Б.] Его́же бо лю́битъ Госпо́дь, наказу́етъ: бiе́тъ же вся́каго сы́на, его́же прiе́млетъ.
А́ще наказа́нiе терпите́, я́коже сыново́мъ обрѣта́ется ва́мъ Бо́гъ. Кото́рый бо е́сть сы́нъ, его́же не наказу́етъ оте́цъ?
А́ще же безъ наказа́нiя есте́, ему́же прича́стницы бы́ша вси́, у́бо прелюбодѣ́йчищи есте́, а не сы́нове.
Къ си́мъ, пло́ти на́шей отцы́ имѣ́хомъ наказа́тели, и срамля́хомся: не мно́го ли па́че повине́мся Отцу́ духово́мъ, и жи́ви бу́демъ?
Они́ бо въ ма́ло дні́й, я́коже го́дѣ и́мъ бѣ́, нака́зоваху на́съ: а се́й на по́льзу, да причасти́мся святы́ни его́.
Вся́кое бо наказа́нiе въ настоя́щее вре́мя не мни́тся ра́дость бы́ти, но печа́ль: послѣди́ же пло́дъ ми́ренъ науче́нымъ тѣ́мъ воздае́тъ пра́вды.
Тѣ́мже осла́бленныя ру́ки и осла́бленная колѣ́на испра́вите
и стези́ пра́вы сотвори́те нога́ми ва́шими, да не хро́мое соврати́тся, но па́че да исцѣлѣ́етъ.
[Зач. 332.] Ми́ръ имѣ́йте и святы́ню со всѣ́ми, и́хже кромѣ́ никто́же у́зритъ Го́спода:
смотря́юще, да не кто́ лиши́тся благода́ти Бо́жiя: да не кі́й ко́рень го́рести, вы́спрь прозяба́яй, па́кость сотвори́тъ, и тѣ́мъ оскверня́тся мно́зи:
да не кто́ блудодѣ́й, или́ скверни́тель, я́коже Иса́въ, и́же за я́дь еди́ну отда́лъ е́сть перворо́дство свое́.
Вѣ́сте бо, я́ко и пото́мъ похотѣ́въ наслѣ́довати благослове́нiе, отве́рженъ бы́сть: покая́нiя бо мѣ́ста не обрѣ́те, а́ще и со слеза́ми поиска́лъ его́.
Не приступи́сте бо къ горѣ́ осяза́емѣй и разгорѣ́вшемуся огню́, и о́блаку и сумра́ку, и бу́рѣ
и тру́бному зву́ку, и гла́су глаго́лъ, его́же слы́шавшiи отреко́шася, да не приложи́тся и́мъ сло́во,
не терпя́ху бо повелѣва́ющаго: а́ще и звѣ́рь прико́снется горѣ́, ка́менiемъ побiе́нъ бу́детъ:
и та́ко стра́шно бѣ́ ви́димое, Моисе́й рече́: пристра́шенъ е́смь и тре́петенъ.
Но приступи́сте къ Сiо́нстѣй горѣ́ и ко гра́ду Бо́га жива́го, Иерусали́му небе́сному и тма́мъ а́нгеловъ,
торжеству́ и це́ркви перворо́дныхъ на небесѣ́хъ напи́санныхъ, и судiи́ всѣ́хъ Бо́гу и духо́мъ пра́ведникъ соверше́нныхъ,
и къ хода́таю завѣ́та но́ваго Иису́су и кро́ви кропле́нiя, лу́чше глаго́лющей, не́жели А́велева.
[Зач. 333А.] Блюди́те [же], да не отрече́теся глаго́лющаго. А́ще бо не избѣжа́ша они́ отре́кшiися проро́чествующаго на земли́, мно́жае па́че мы́ отрица́ющiися небе́снаго,
его́же гла́съ зе́млю тогда́ поколеба́, ны́нѣ же обѣтова́, глаго́ля: еще́ еди́ною а́зъ потрясу́ не то́кмо земле́ю, но и не́бомъ.
А е́же еще́ еди́ною, сказу́етъ коле́блемыхъ преложе́нiе, а́ки сотворе́нныхъ, да пребу́дутъ, я́же су́ть неподви́жимая.
[Зач. 333Б.] Тѣ́мже ца́рство непоколеби́мо прiе́млюще, да и́мамы благода́ть, е́юже слу́жимъ благоуго́дно Бо́гу съ благоговѣ́нiемъ и стра́хомъ,
и́бо Бо́гъ на́шъ о́гнь пояда́яй [е́сть].
Синодальный
Языки
- Добавить языки
- Церковнослав. (рус)
- Церковнослав. (цс)
- Рус. (Синодальный)
- Рус. (еп. Кассиан)
- Ελληνικά
- Latine
- English (NKJV)
- العربية
- Беларускі
- ქართული
- ქართული (უძველესი)
- Espanol (RVR 1995)
- Кыргыз
- China (simpl.)
- Deutsch (GNB)
- Српски (синод.)
- Српски
- Italiano
- Точик
- Татар теле
- O'zbek
- Українська (Огієнко)
- Le français(LSG)
- Eestlane
[Зач. 331А.] Посему и мы, имея вокруг себя такое облако свидетелей, свергнем с себя всякое бремя и запинающий нас грех и с терпением будем проходить предлежащее нам поприще,
взирая на начальника и совершителя веры Иисуса, Который, вместо предлежавшей Ему радости, претерпел крест, пренебрегши посрамление, и воссел одесную престола Божия.
Помыслите о Претерпевшем такое над Собою поругание от грешников, чтобы вам не изнемочь и не ослабеть душами вашими.
Вы еще не до крови сражались, подвизаясь против греха,
и забыли утешение, которое предлагается вам, как сынам: сын мой! не пренебрегай наказания Господня, и не унывай, когда Он обличает тебя.
[Зач. 331Б.] Ибо Господь, кого любит, того наказывает; бьет же всякого сына, которого принимает.
Если вы терпите наказание, то Бог поступает с вами, как с сынами. Ибо есть ли какой сын, которого бы не наказывал отец?
Если же остаетесь без наказания, которое всем обще, то вы незаконные дети, а не сыны.
Притом, если мы, будучи наказываемы плотскими родителями нашими, боялись их, то не гораздо ли более должны покориться Отцу духов, чтобы жить?
Те наказывали нас по своему произволу для немногих дней; а Сей – для пользы, чтобы нам иметь участие в святости Его.
Всякое наказание в настоящее время кажется не радостью, а печалью; но после наученным через него доставляет мирный плод праведности.
Итак укрепите опустившиеся руки и ослабевшие колени
и ходите прямо ногами вашими, дабы хромлющее не совратилось, а лучше исправилось.
[Зач. 332.] Старайтесь иметь мир со всеми и святость, без которой никто не увидит Господа.
Наблюдайте, чтобы кто не лишился благодати Божией; чтобы какой горький корень, возникнув, не причинил вреда, и чтобы им не осквернились многие;
чтобы не было между вами какого блудника, или нечестивца, который бы, как Исав, за одну снедь отказался от своего первородства.
Ибо вы знаете, что после того он, желая наследовать благословение, был отвержен; не мог переменить мыслей отца, хотя и просил о том со слезами.
Вы приступили не к горе, осязаемой и пылающей огнем, не ко тьме и мраку и буре,
не к трубному звуку и гласу глаголов, который слышавшие просили, чтобы к ним более не было продолжаемо слово,
ибо они не могли стерпеть того, что заповедуемо было: если и зверь прикоснется к горе, будет побит камнями (или поражен стрелою);
и столь ужасно было это видение, что и Моисей сказал: «я в страхе и трепете».
Но вы приступили к горе Сиону и ко граду Бога живаго, к небесному Иерусалиму и тьмам Ангелов,
к торжествующему собору и церкви первенцев, написанных на небесах, и к Судии всех Богу, и к духам праведников, достигших совершенства,
и к Ходатаю нового завета Иисусу, и к Крови кропления, говорящей лучше, нежели Авелева.
[Зач. 333А.] Смотрите, не отвратитесь и вы от говорящего. Если те, не послушав глаголавшего на земле, не избегли наказания, то тем более не избежим мы, если отвратимся от Глаголющего с небес,
Которого глас тогда поколебал землю, и Который ныне дал такое обещание: еще раз поколеблю не только землю, но и небо.
Слова: «еще раз» означают изменение колеблемого, как сотворенного, чтобы пребыло непоколебимое.
[Зач. 333Б.] Итак мы, приемля царство непоколебимое, будем хранить благодать, которою будем служить благоугодно Богу, с благоговением и страхом,
потому что Бог наш есть огнь поядающий.