Скрыть
1:10
Глава 2 
2:1
2:16
Глава 3 
3:4
3:5
3:7
3:9
3:10
3:12
3:17
3:18
3:19
Глава 4 
4:1
4:6
4:8
4:10
4:11
Церковнославянский (рус)
[Зач. 303.] Многоча́стнѣ и многообра́знѣ дре́вле Бо́гъ глаго́лавый отце́мъ во проро́цѣхъ,
въ послѣ́докъ дні́й си́хъ глаго́ла на́мъ въ Сы́нѣ, Его́же положи́ наслѣ́дника всѣ́мъ, И́мже и вѣ́ки сотвори́.
И́же сы́й сiя́нiе сла́вы и о́бразъ ипоста́си Его́, нося́ же вся́ческая глаго́ломъ си́лы Сво­ея́, Собо́ю очище́нiе сотвори́въ грѣхо́въ на́шихъ, сѣ́де одесну́ю престо́ла вели́че­ст­вiя на высо́кихъ,
толи́ко лу́чшiй бы́въ А́нгеловъ, ели́ко пресла́внѣе па́че и́хъ наслѣ́д­ст­вова и́мя.
Кому́ бо рече́ когда́ от­ А́нгелъ: Сы́нъ Мо́й еси́ Ты́, А́зъ дне́сь роди́хъ Тя́? И па́ки: А́зъ бу́ду Ему́ во Отца́, и То́й бу́детъ Мнѣ́ въ Сы́на?
Егда́ же па́ки вво́дитъ Перворо́днаго во вселе́н­ную, глаго́летъ: и да покло́нят­ся Ему́ вси́ А́нгели Бо́жiи.
И ко А́нгеломъ у́бо глаго́летъ: творя́й А́нгелы Своя́ ду́хи и слуги́ Своя́ о́гнь паля́щь.
Къ Сы́ну же: престо́лъ Тво́й, Бо́же, въ вѣ́къ вѣ́ка: же́злъ пра́вости же́злъ Ца́р­ст­вiя Тво­его́:
воз­люби́лъ еси́ пра́вду и воз­ненави́дѣлъ еси́ беззако́нiе: сего́ ра́ди пома́за Тя́, Бо́же, Бо́гъ Тво́й еле́емъ ра́дости па́че при­­ча́ст­никъ Тво­и́хъ.
[Зач. 304.] И [па́ки]: въ нача́лѣ Ты́, Го́споди, зе́млю основа́лъ еси́, и дѣла́ руку́ Твое́ю су́ть небеса́:
та́ поги́бнутъ, Ты́ же пребыва́еши: и вся́, я́коже ри́за, обетша́ютъ,
и я́ко оде́жду свiе́ши и́хъ, и измѣня́т­ся: Ты́ же то́йжде еси́, и лѣ́та Твоя́ не оскудѣ́ютъ.
Кому́ же от­ А́нгелъ рече́ когда́: сѣди́ о десну́ю Мене́, до́ндеже положу́ враги́ Твоя́ подно́жiе но́гъ Тво­и́хъ?
Не вси́ ли су́ть служе́бнiи ду́си, въ служе́нiе посыла́еми за хотя́щихъ наслѣ́довати спасе́нiе?
Сего́ ра́ди подоба́етъ на́мъ ли́шше внима́ти слы́шан­нымъ, да не когда́ от­паде́мъ.
[Зач. 305.] А́ще бо глаго́лан­ное А́нгелы сло́во бы́сть извѣ́стно, и вся́ко преступле́нiе и ослуша́нiе пра́ведное прiя́тъ мздовоз­дая́нiе:
ка́ко мы́ убѣжи́мъ, о толи́цѣмъ неради́в­ше спасе́нiи, е́же зача́ло прiе́мь глаго́латися от­ Го́спода, слы́шав­шими въ на́съ извѣсти́ся,
сосвидѣ́тел­ст­ву­ю­щу Бо́гу зна́меньми же и чудесы́, и разли́чными си́лами, и Ду́ха Свята́го раздѣле́ньми, по Сво­е́й Ему́ во́ли?
Не А́нгеломъ бо покори́ Бо́гъ вселе́н­ную гряду́щую, о не́йже глаго́лемъ:
засвидѣ́тел­ст­вова же нѣ́гдѣ нѣ́кто, глаго́ля: что́ е́сть человѣ́къ, я́ко по́мниши его́? Или́ сы́нъ человѣ́ческiй, я́ко посѣща́еши и́?
Ума́лилъ еси́ его́ ма́лымъ нѣ́чимъ от­ А́нгелъ: сла́вою и чѣ́стiю вѣнча́лъ еси́ его́ и поста́вилъ еси́ его́ надъ дѣ́лы руку́ Твое́ю,
вся́ покори́лъ еси́ подъ но́зѣ его́. Внегда́ же покори́ти ему́ вся́ческая, ничто́же оста́ви ему́ непокоре́но. Ны́нѣ же не у́ ви́димъ ему́ вся́ческая покоре́на:
а ума́ленаго ма́лымъ чи́мъ от­ А́нгелъ ви́димъ Иису́са, за прiя́тiе сме́рти сла́вою и че́стiю вѣнча́н­на, я́ко да благода́тiю Бо́жiею за всѣ́хъ вку́ситъ сме́рти.
Подоба́­ше бо ему́, Его́же ра́ди вся́ческая и И́мже вся́ческая, при­­ве́дшу мно́ги сы́ны въ сла́ву, нача́лника спасе́нiя и́хъ страда́ньми соверши́ти.
[Зач. 306.] И святя́й бо и освяща́емiи, от­ Еди́наго вси́: ея́же ра́ди вины́ не стыди́т­ся бра́тiю нарица́ти и́хъ, глаго́ля:
воз­вѣщу́ и́мя Твое́ бра́тiи Мо­е́й, посредѣ́ це́ркве воспою́ Тя.
И па́ки: А́зъ бу́ду надѣ́яся На́нь. И па́ки: се́, А́зъ и дѣ́ти, я́же Ми́ да́лъ е́сть Бо́гъ.
Поне́же у́бо дѣ́ти при­­общи́шася пло́ти и кро́ви, и То́й прiи́скрен­нѣ при­­общи́ся тѣ́хже, да сме́ртiю упраздни́тъ иму́щаго держа́ву сме́рти, си́рѣчь дiа́вола,
и изба́витъ си́хъ, ели́цы стра́хомъ сме́рти чрезъ все́ житiе́ пови́н­ни бѣ́ша рабо́тѣ.
Не от­ А́нгелъ бо когда́ {во­и́стин­ну} прiе́млетъ, но от­ сѣ́мене Авраа́мова прiе́млетъ:
от­ню́дуже до́лженъ бѣ́ по всему́ подо́битися бра́тiи, да ми́лостивъ бу́детъ и вѣ́ренъ первосвяще́н­никъ въ тѣ́хъ, я́же къ Бо́гу, во е́же очи́стити грѣхи́ людскі́я.
Въ не́мже бо пострада́, Са́мъ искуше́нъ бы́въ, мо́жетъ и искуша́емымъ помощи́.
[Зач. 307.] Тѣ́мже, бра́тiе свята́я, зва́нiя небе́снаго при­­ча́стницы, разумѣ́йте Посла́н­ника и Святи́теля исповѣ́данiя на́­шего Иису́са Христа́,
вѣ́рна су́ща Сотво́ршему Его́, я́коже и Моисе́й во все́мъ дому́ Его́.
Мно́жайшей бо сла́вѣ Се́й па́че Моисе́а сподо́бися, ели́ко мно́жайшую че́сть и́мать па́че до́му сотвори́вый его́:
вся́къ бо до́мъ созида́ет­ся от­ нѣ́ко­его: а сотвори́вый вся́ческая Бо́гъ.
[Зач. 308.] И Моисе́й у́бо вѣ́ренъ бѣ́ во все́мъ дому́ Его́, я́коже слуга́, во свидѣ́тел­ст­во глаго́латися имѣ́в­шымъ:
Христо́съ же я́коже Сы́нъ въ дому́ Сво­е́мъ: Его́же до́мъ мы́ есмы́, а́ще дерзнове́нiе и похвалу́ упова́нiя да́же до конца́ извѣ́стно удержи́мъ.
Тѣ́мже, я́коже глаго́летъ Ду́хъ Святы́й, дне́сь, а́ще гла́съ Его́ услы́шите,
не ожесточи́те серде́цъ ва́шихъ, я́коже въ прогнѣ́ванiи, во дни́ искуше́нiя въ пусты́ни,
идѣ́же искуси́ша Мя́ отцы́ ва́ши, искуси́ша Мя́ и ви́дѣша дѣла́ Моя́ четы́редесять лѣ́тъ.
Сего́ ра́ди негодова́хъ ро́да того́ и рѣ́хъ: при́сно заблужда́ютъ се́рдцемъ, ті́и же не позна́ша путі́й Мо­и́хъ:
я́ко кля́хся во гнѣ́вѣ Мо­е́мъ, а́ще вни́дутъ въ поко́й Мо́й.
[Зач. 309.] Блюди́те, бра́тiе, да не когда́ бу́детъ въ нѣ́ко­емъ от­ ва́съ се́рдце лука́во, [испо́лнено] невѣ́рiя, во е́же от­ступи́ти от­ Бо́га жи́ва.
Но утѣша́йте себе́ на вся́къ де́нь до́ндеже дне́сь нарица́ет­ся, да не ожесточи́т­ся нѣ́кто от­ ва́съ ле́стiю грѣхо́вною:
при­­ча́стницы бо бы́хомъ Христу́, а́ще то́чiю нача́токъ соста́ва да́же до конца́ извѣ́стенъ удержи́мъ:
внегда́ глаго́летъ: дне́сь, а́ще гла́съ Его́ услы́шите, не ожесточи́те серде́цъ ва́шихъ, я́коже въ прогнѣ́ванiи.
Нѣ́цыи бо слы́шав­ше прогнѣ́ваша, но не вси́ изше́дшiи изъ Еги́пта съ Моисе́омъ.
Ко́ихъ же негодова́ четы́редесять лѣ́тъ? Не согрѣши́в­шихъ ли, и́хже ко́сти падо́ша въ пусты́ни?
Кото́рымъ же кля́л­ся не вни́ти въ поко́ище Его́? Я́вѣ, я́ко проти́вльшымся.
И ви́димъ, я́ко не воз­мого́ша вни́ти за невѣ́р­ст­вiе.
[Зач. 310.] Да убо­и́мся у́бо, да не когда́ оста́влену обѣтова́нiю вни́ти въ поко́й Его́, яви́т­ся кто́ от­ ва́съ лиши́вся.
И́бо на́мъ благовѣ­ст­вова́но е́сть, я́коже и о́нѣмъ: но не по́льзова о́нѣхъ сло́во слу́ха, не ра­ст­воре́н­ное вѣ́рою слы́шав­шихъ.
Вхо́димъ бо въ поко́й вѣ́ровав­шiи, я́коже рече́: я́ко кля́хся во гнѣ́вѣ Мо­е́мъ, а́ще вни́дутъ въ поко́й Мо́й: а́ще и дѣло́мъ от­ сложе́нiя мíра бы́в­шымъ.
Рече́ бо нѣ́гдѣ о седмѣ́мъ си́це: и почи́ Бо́гъ въ де́нь седмы́й от­ всѣ́хъ дѣ́лъ Сво­и́хъ.
И въ се́мъ па́ки: а́ще вни́дутъ въ поко́й Мо́й.
Поне́же у́бо лише́ни нѣ́цыи {остае́т­ся нѣ́кiимъ} вни́ти въ него́, и и́мже пре́жде благовѣ­ст­вова́но бѣ́, не внидо́ша за непослуша́нiе:
па́ки нѣ́кiй уставля́етъ де́нь, дне́сь, въ Дави́дѣ глаго́ля, по толи́цѣхъ лѣ́тѣхъ, я́коже пре́жде глаго́лася: дне́сь, а́ще гла́съ Его́ услы́шите, не ожесточи́те серде́цъ ва́шихъ.
А́ще бо бы о́нѣхъ Иису́съ упоко́илъ, не бы́ о инѣ́мъ дни́ глаго́лалъ по си́хъ.
У́бо оста́влено е́сть [и еще́] суббо́т­ст­во лю́демъ Бо́жiимъ:
в­ше́дый бо въ поко́й Его́, и то́й почи́ от­ дѣ́лъ сво­и́хъ, я́коже от­ Сво­и́хъ Бо́гъ.
Потщи́мся у́бо вни́ти во о́ный поко́й, да не кто́ въ ту́ же при́тчу противле́нiя впаде́тъ.
Жи́во бо сло́во Бо́жiе и дѣ́й­с­т­вен­но, и острѣ́йше па́че вся́каго меча́ обою́ду остра́, и проходя́щее да́же до раздѣле́нiя души́ же и ду́ха, члено́въ же и мозго́въ, и суди́телно помышле́ниемъ и мы́слемъ серде́чнымъ.
И нѣ́сть тва́рь неявле́на предъ Ни́мъ, вся́ же нага́ и объявле́на предъ очи́ма Его́, къ Нему́же на́мъ сло́во.
[Зач. 311А.] Иму́ще у́бо Архiере́а вели́ка, проше́дшаго небеса́, Иису́са Сы́на Бо́жiя, да держи́мся исповѣ́данiя.
Не и́мамы бо архiере́а не могу́ща спострада́ти не́мощемъ на́шымъ, но искуше́на по вся́ческимъ по подо́бiю, ра́звѣ грѣха́.
Да при­­ступа́емъ у́бо съ дерзнове́нiемъ къ престо́лу благода́ти, да прiи́мемъ ми́лость и благода́ть обря́щемъ во благовре́мен­ну по́мощь.
Синодальный
1 Бог говорил нам в Сыне, Наследнике всего. 5 Сын превосходнее Ангелов.
[Зач. 303.] Бог, многократно и многообразно говоривший издревле отцам в пророках,
в последние дни сии говорил нам в Сыне, Которого поставил наследником всего, чрез Которого и веки сотворил.
Сей, будучи сияние славы и образ ипостаси Его и держа все словом силы Своей, совершив Собою очищение грехов наших, воссел одесную (престола) величия на высоте,
будучи столько превосходнее Ангелов, сколько славнейшее пред ними наследовал имя.
Ибо кому когда из Ангелов сказал Бог: Ты Сын Мой, Я ныне родил Тебя? И еще: Я буду Ему Отцем, и Он будет Мне Сыном?
Также, когда вводит Первородного во вселенную, говорит: и да поклонятся Ему все Ангелы Божии.
Об Ангелах сказано: Ты творишь Ангелами Своими духов и служителями Своими пламенеющий огонь.
А о Сыне: престол Твой, Боже, в век века; жезл царствия Твоего – жезл правоты.
Ты возлюбил правду и возненавидел беззаконие, посему помазал Тебя, Боже, Бог Твой елеем радости более соучастников Твоих.
[Зач. 304.] И: в начале Ты, Господи, основал землю, и небеса – дело рук Твоих;
они погибнут, а Ты пребываешь; и все обветшают, как риза,
и как одежду свернешь их, и изменятся; но Ты тот же, и лета Твои не кончатся.
Кому когда из Ангелов сказал Бог: седи одесную Меня, доколе положу врагов Твоих в подножие ног Твоих?
Не все ли они суть служебные духи, посылаемые на служение для тех, которые имеют наследовать спасение?
1 Предостережение, чтобы не нерадеть «о толиком спасении». 5 Иисус был не много унижен пред Ангелами, дабы Ему вкусить смерть за всех. 10 Вождь спасения усовершился чрез страдания. 14 Уподобился братьям, чтоб быть милостивым Первосвященником.
Посему мы должны быть особенно внимательны к слышанному, чтобы не отпасть.
[Зач. 305.] Ибо, если через Ангелов возвещенное слово было твердо, и всякое преступление и непослушание получало праведное воздаяние,
то как мы избежим, вознерадев о толиком спасении, которое, быв сначала проповедано Господом, в нас утвердилось слышавшими от Него,
при засвидетельствовании от Бога знамениями и чудесами, и различными силами, и раздаянием Духа Святаго по Его воле?
Ибо не Ангелам Бог покорил будущую вселенную, о которой говорим;
напротив некто негде засвидетельствовал, говоря: что значит человек, что Ты помнишь его? или сын человеческий, что Ты посещаешь его?
Не много Ты унизил его пред Ангелами; славою и честью увенчал его, и поставил его над делами рук Твоих,
все покорил под ноги его. Когда же покорил ему все, то не оставил ничего непокоренным ему. Ныне же еще не видим, чтобы все было ему покорено;
но видим, что за претерпение смерти увенчан славою и честью Иисус, Который не много был унижен пред Ангелами, дабы Ему, по благодати Божией, вкусить смерть за всех.
Ибо надлежало, чтобы Тот, для Которого все и от Которого все, приводящего многих сынов в славу, вождя спасения их совершил через страдания.
[Зач. 306.] Ибо и освящающий и освящаемые, все – от Единого; поэтому Он не стыдится называть их братиями, говоря:
возвещу имя Твое братиям Моим, посреди церкви воспою Тебя.
И еще: Я буду уповать на Него. И еще: вот Я и дети, которых дал Мне Бог.
А как дети причастны плоти и крови, то и Он также воспринял оные, дабы смертью лишить силы имеющего державу смерти, то есть диавола,
и избавить тех, которые от страха смерти через всю жизнь были подвержены рабству.
Ибо не Ангелов восприемлет Он, но восприемлет семя Авраамово.
Посему Он должен был во всем уподобиться братиям, чтобы быть милостивым и верным первосвященником пред Богом, для умилостивления за грехи народа.
Ибо, как Сам Он претерпел, быв искушен, то может и искушаемым помочь.
1 Сын Божий превосходнее Моисея, «слуги» Божия. 7 Неверие Израиля в пустыне – предостережение против ожесточения сердца.
[Зач. 307.] Итак, братия святые, участники в небесном звании, уразумейте Посланника и Первосвященника исповедания нашего, Иисуса Христа,
Который верен Поставившему Его, как и Моисей во всем доме Его.
Ибо Он достоин тем большей славы пред Моисеем, чем бо́льшую честь имеет в сравнении с домом тот, кто устроил его,
ибо всякий дом устрояется кем-либо; а устроивший всё есть Бог.
[Зач. 308.] И Моисей верен во всем доме Его, как служитель, для засвидетельствования того, что надлежало возвестить;
а Христос – как Сын в доме Его; дом же Его – мы, если только дерзновение и упование, которым хвалимся, твердо сохраним до конца.
Почему, как говорит Дух Святый, ныне, когда услышите глас Его,
не ожесточите сердец ваших, как во время ропота, в день искушения в пустыне,
где искушали Меня отцы ваши, испытывали Меня, и видели дела Мои сорок лет.
Посему Я вознегодовал на оный род и сказал: непрестанно заблуждаются сердцем, не познали они путей Моих;
посему Я поклялся во гневе Моем, что они не войдут в покой Мой.
[Зач. 309.] Смотрите, братия, чтобы не было в ком из вас сердца лукавого и неверного, дабы вам не отступить от Бога живаго.
Но наставляйте друг друга каждый день, доколе можно говорить: «ныне», чтобы кто из вас не ожесточился, обольстившись грехом.
Ибо мы сделались причастниками Христу, если только начатую жизнь твердо сохраним до конца,
доколе говорится: «ныне, когда услышите глас Его, не ожесточите сердец ваших, как во время ропота».
Ибо некоторые из слышавших возроптали; но не все вышедшие из Египта с Моисеем.
На кого же негодовал Он сорок лет? Не на согрешивших ли, которых кости пали в пустыне?
Против кого же клялся, что не войдут в покой Его, как не против непокорных?
Итак видим, что они не могли войти за неверие.
1 «Для народа Божия еще остается субботство»; «Слово Божие живо и действенно». 14 Наш Первосвященник, «подобно нам, искушен во всём, кроме греха».
[Зач. 310.] Посему будем опасаться, чтобы, когда еще остается обетование войти в покой Его, не оказался кто из вас опоздавшим.
Ибо и нам оно возвещено, как и тем; но не принесло им пользы слово слышанное, не растворенное верою слышавших.
А входим в покой мы уверовавшие, так как Он сказал: «Я поклялся в гневе Моем, что они не войдут в покой Мой», хотя дела Его были совершены еще в начале мира.
Ибо негде сказано о седьмом дне так: и почил Бог в день седьмой от всех дел Своих.
И еще здесь: «не войдут в покой Мой».
Итак, как некоторым остается войти в него, а те, которым прежде возвещено, не вошли в него за непокорность,
то еще определяет некоторый день, «ныне», говоря через Давида, после столь долгого времени, как выше сказано: «ныне, когда услышите глас Его, не ожесточите сердец ваших».
Ибо если бы Иисус Навин доставил им покой, то не было бы сказано после того о другом дне.
Посему для народа Божия еще остается субботство.
Ибо, кто вошел в покой Его, тот и сам успокоился от дел своих, как и Бог от Своих.
Итак постараемся войти в покой оный, чтобы кто по тому же примеру не впал в непокорность.
Ибо слово Божие живо и действенно и острее всякого меча обоюдоострого: оно проникает до разделения души и духа, составов и мозгов, и судит помышления и намерения сердечные.
И нет твари, сокровенной от Него, но все обнажено и открыто перед очами Его: Ему дадим отчет.
[Зач. 311А.] Итак, имея Первосвященника великого, прошедшего небеса, Иисуса Сына Божия, будем твердо держаться исповедания нашего.
Ибо мы имеем не такого первосвященника, который не может сострадать нам в немощах наших, но Который, подобно нам, искушен во всем, кроме греха.
Посему да приступаем с дерзновением к престолу благодати, чтобы получить милость и обрести благодать для благовременной помощи.
Буга чейин ата-бабаларыбызга пайгамбарлар аркылуу ар кандай жолдор менен сєйлљп келген Кудай
акыркы кєндљрдљ бизге Уулу аркылуу сєйлљдє. Ал аркылуу Кудай ааламды жараткан жана Аны баарына мураскор кылып дайындаган.
Уул Тењирдин дањкын чагылдырып турат, Ал – Анын табиятынын толук кљчєрмљсє. Ал Љз Сљзєнєн кєчє менен бардык нерсени кармап турат. Кєнљљлљрдљн тазалоону ишке ашыргандан кийин, Ал асмандагы улуу Кудайдын оњ жагына отурду.
Периштелерден Ал канчалык жогору болсо, алардын алдында Анын мураска алган ысымы да ошончолук жогору.
Кудай периштелердин кимисине: «Сен Менин Уулумсуњ, бєгєн Мен Сенин Атањ болдум» же «Мен Ага Ата болом, Ал Менин Уулум болот», – деп айтты эле?
Тун Уулун дєйнљгљ кайра дагы алып киргенде, Ал мындай дейт: «Кудайдын бардык периштелери Ага табынышсын».
Периштелер жљнєндљ Ыйык Жазууда мындай деп айтылган: «Сен Љзєњдєн периштелерињди шамал, кызматчыларыњды жалындаган от кыласыњ».
Ал эми Уул жљнєндљ мындай деп айтылган: «Оо, Кудай, Сенин тактыњ тєбљлєктєє, Сенин Падышачылыгыњдын таягы – адилеттик таягы.
Сен чындыкты сєйєп, мыйзамсыздыкты жек кљрдєњ. Мына ошон єчєн Кудай, Сенин Кудайыњ, жолдошторуња караганда Сени кубаныч майы менен кљбєрљљк майлаган.
Сен, Тењир, адегенде жерди негиздегенсињ, асманды да Сенин колдоруњ жараткан.
Алар жок болушат, Сен болсо тєбљлєк жашайсыњ. Алардын баары чапандай эскирет.
Сен аларды жабуудай тєрљсєњ, кийимдей алмаштырасыњ, алар љзгљрљт. Бирок Сен ошол бойдонсуњ, Сенин жылдарыњдын аягы жок».
Кудай периштелердин кимисине: «Мен Сенин душмандарыњды бут алдыња жыгып бергенге чейин, Менин оњ жагыма отур», – деп айтты эле?
Периштелердин баары куткарылууну мураска алчуларга кызмат кылуу єчєн, Тењир тарабынан жиберилген кызмат кылуучу рухтар гана эмеспи?
Ошондуктан ишенимден тайбаш єчєн, уккан сљзєбєзгљ љзгљчљ маани беришибиз керек.
Эгерде периштелер аркылуу жарыяланган сљз милдеттендирєєчє сљз болгон болсо, ар бир кєнљљ, тил албастык тиешелєє жазасын алган болсо,
ушундай улуу куткарылууну барк албай койсок, анда биз жазадан кантип качып кутулабыз? Башында Тењир тарабынан жар салынган бул куткарылууну бизге Андан уккандар ырастап беришти.
Кудай да аны Љзєнєн керемет-жышаандары, ажайыптары, ар тєрдєє кєчтљрє жана Љз каалоосуна жараша Ыйык Рухту бљлєштєрєп берєєсє менен кєбљлљндєргљн.
Анткени Кудай биз айтып жаткан келечектеги ааламды периштелерге багындырып берген эмес.
Бирљљ бир жерде мындай деп кєбљлљндєргљн экен: «Сен унутпагыдай, адам ким? Љзєњ келип тургудай, адам баласы ким?
Сен аны периштелердин алдында бир аз убакытка эле басынттыњ. Ага урмат менен атак-дањкты таажы кылып кийгиздињ. Аны Љз колуњ менен жасагандарыњдын єстєнљ башчы кылып койдуњ.
Бардыгын бут алдына жыгып, багындырып бердињ». Бардыгын Ага багындырып бердињ, Ага багындырылбаган нерсе калган жок, бирок баары Ага багындырылганын азырынча кљрљ элекпиз.
Бирок биз периштелердин алдында бир аз эле убакытка басынтылган Ыйсанын љлємдє баштан кечиргендиги єчєн дањк менен урматты таажы катары кийгендигин кљрдєк. Ал Кудайдын ырайымы боюнча бардыгы єчєн љлємдє башынан кечирди.
Баары Ал єчєн жана Ал аркылуу жаратылган. Кљптљгљн балдарын дањкка жетелеген Ал алардын куткарылуусунун Башчысын азап чегєєлљр аркылуу жеткилењ кылышы керек эле.
Анткени ыйыктаган да, ыйыкталгандар да – баары бир Атадан. Ошондуктан Ыйса аларды бир туугандарым дегенден уялбайт:
«Сенин ысымыњды бир туугандарыма жарыялайм, Сени жыйында дањктап ырдайм», – дейт.
Ошондой эле: «...Мен Андан ємєттљнљм», дагы: «Мына, Мен жана Кудайдын Мага берген балдары», – дейт.
Балдарынын денеси эттен жана кандан тургандыктан, Ыйса да эт менен кандан турган денеге ээ болду. Ал Љз љлємє менен љлєм бийлигине ээ шайтанды кєчєнљн ажыратыш єчєн,
љлємдљн коркуп, љмєр бою кул болуп жєргљндљрдє эркиндикке чыгарыш єчєн, денеге ээ болду.
Себеби Ал периштелер єчєн эмес, Ыбрайымдын тукуму єчєн кам кљрљт.
Ошондуктан Ал Кудай алдында ырайымдуу, ишенимдєє Башкы ыйык кызмат кылуучу болуш єчєн, адамдардын кєнљљлљрє єчєн чалына турган ырайым курмандыгы болуш єчєн, бардык жагынан бир туугандарына окшош болууга тийиш эле.
Љзє сыналып азап чеккендиктен, сыналып жаткандарга да жардам бере алат.
Ошондуктан, ыйык бир туугандар, асман чакырыгынын катышуучулары, биздин ишенимибиздин негизи болгон Элчи жана Башкы ыйык кызмат кылуучу Ыйсаны карагыла.
Кудай єйєндљ бардык жагынан Кудайга ишенимдєє болгон Муса сыяктуу эле, Ыйса да Љзєн дайындаган Кудайга ишенимдєє.
Єйдє курган адам єйгљ караганда чоњ урматка ээ болгондой эле, Мусага караганда Ыйса чоњ урматка ээ.
Ар бир єйдєн куруучусу бар, ал эми бардык нерсенин куруучусу – Кудай.
Муса болсо жарыяланышы керек болгон сљздљрдє жарыялаш єчєн, Кудай єйєндљ кызматчы катары бардык жагынан ишенимдєє болгон.
Ал эми Машайак Анын єйєндљ Уулу катары ишенимдєє. Анын єйє болсо бизбиз. Эгерде кайраттуулугубузду жана мактанган ємєтєбєздє аягына чейин бекем сактасак, Анын єйєбєз.
Ошондуктан Ыйык Рух айткандай: «Бєгєн Анын єнєн укканыњарда,
чљлдљгє сыноо кєндљрєндљгє козголоњ убагындагыдай, жєрљгєњљрдє катуулантпагыла.
Ата-бабаларыњар ал жерде Мени сынашты, кырк жыл бою Менин иштеримди кљрєштє.
Ошондуктан Мен ал муунга каардана мындай дедим: “Жєрљктљрє кайра-кайра адашат, алар Менин жолдорумду таанып билишкен жок”.
Ошондуктан Мен каарданып турганымда: “Алар Менин бейпил жайыма киришпейт”, – деп ант бергем».
Бир туугандар, сак болгула, тирєє Кудайдан баш тартпашыњар єчєн, эч кимињердин жєрљгєњљрдљ амалкљйлєк, ишенбестик болбосун.
Кимдир бирљљњљр кєнљљгљ азгырылып, жєрљгєњљрдє катуулантпашыњар єчєн, «бєгєн» деп айта турган кєн келгенге чейин, ар кєнє бири-бирињерге акыл-насаат айткыла.
Баштапкы ишенимибизди акырына чейин бекем сактаганда гана Машайак менен катышыбыз болот.
Жогоруда айтылгандай: «Бєгєн Анын єнєн укканыњарда, козголоњ убагындагыдай, жєрљгєњљрдє катуулантпагыла».
Анын єнєн уккандар, Ага каршы чыккандар кимдер эле? Мусанын жетеги менен Мисирден чыккандардын баары эмес беле?
Кырк жыл бою Кудай кимге каарданды эле? Кєнљљ кылгандарга эмеспи? Алардын сљљгє чљлдљ калган.
«Алар Менин бейпил жайыма киришпейт», – деп, баш ийбегендерге каршы ант бербегенде, анан кимге каршы ант берди эле?
Ошентип, биз алардын ишенбестиктен улам кире албагандыгын кљрєп турабыз.
Анын бейпил жайына кирєє жљнєндљгє убада кєчєндљ турганда, арабыздан эч ким кечигип калбашы єчєн сак бололу.
Аларга жарыяланган сыяктуу эле, Жакшы Кабар бизге да жарыяланды. Ишеним менен кабыл алышпагандыктан, аларга љздљрє уккан сљз пайда алып келген жок.
Ал эми биз, ишенгендер, бейпил жайга киребиз. Анткени Кудай мындай деген: «Каарданып турганымда, мындай деп ант бердим: “Алар эч качан Менин бейпил жайыма киришпейт”». Љзєнєн иштери дєйнљ жаратылып бєткљн кезде эле аягына чыккан болсо да, Ал ушинтип айткан.
Ыйык Жазууда жетинчи кєн жљнєндљ мындай деп айтылган: «... Љзєнєн бардык иштерин бєтєрєп, жетинчи кєнє эс алды».
Ошондой эле: «Алар Менин бейпил жайыма киришпейт», – деп да айтылган.
Ошентип, кээ бирљљлљрдєн бейпил жайга кирери шексиз. Ал эми мурун уккандар љздљрєнєн тил албастыгынан улам киришкен жок.
Ушунча кљп убакыт љткљндљн кийин, жогоруда айтылгандай, Дљљт аркылуу: «Бєгєн Анын єнєн укканыњарда, жєрљгєњљрдє катуулантпагыла», – деп айтуу менен, дагы бир кєндє – «бєгєндє» белгиледи.
Эгерде Нундун уулу Жашыя аларды бейпил жайга киргизген болсо, анда Кудай ошондон кийин башка бир кєн жљнєндљ сљз кылбас эле.
Демек, Кудайдын эли єчєн ишемби кєн али алдыда.
Кудай Љз иштерин бєтєргљндљн кийин эс алгандай эле, Анын бейпил жайына кирген адам да љз иштерин бєтєргљндљн кийин эс алат.
Ошондуктан ошол бейпил жайга кирєєгљ аракеттенели. Эч ким аларга окшоп тил албастык кылып жыгылбасын.
Себеби Кудайдын Сљзє тирєє жана таасирдєє, кош миздєє ар кандай кылычтан курч: ал жандан рухту ажыратып, муунга чейин, сљљктєн чучугуна чейин жетет, жєрљктљгє ойлорду, ниетти соттойт.
Андан жашыруун эч бир жан жок. Анын кљз алдында баары ачык-айкын. Анын алдында жооп беребиз.
Асмандан да жогору кљтљрєлєп кеткен улуу Башкы ыйык кызмат кылуучубуз Кудай Уулу Ыйса бар болгондуктан, ачык тааныган ишенимибизди бекем туталы.
Ал биздин алсыздыгыбызга боору оорубаган Башкы ыйык кызмат кылуучу эмес. Ал биз сыяктуу бардык жагынан сыналган, бирок кєнљљ кылган эмес. Биздин ушундай Башкы ыйык кызмат кылуучубуз бар.
Ошол себептен жардам керек болгон убакта Анын мээримин кљрєп, Андан ырайым табыш єчєн, ырайым тактысына кайраттуулук менен жакындайлы.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible