Апостола Павла послание к евреям, 1:-14, 2:-3

 
  • Многочaстнэ и3 многоwбрaзнэ дрeвле бг7ъ гlавый nтцє1мъ во прbр0цэхъ,
  • въ послёдокъ днjй си1хъ гlа нaмъ въ сн7э, є3г0же положи2 наслёдника всBмъ, и4мже и3 вёки сотвори2.
  • И$же сhй сіsніе слaвы и3 њ1бразъ v3постaси є3гw2, носs же всsчєскаz гlг0ломъ си1лы сво­еS, соб0ю њчищeніе сотвори1въ грэхHвъ нaшихъ, сёде њдеснyю пrт0ла вели1че­ст­віz на выс0кихъ,
  • толи1кw лyчшій бhвъ а4гг7лwвъ, є3ли1кw преслaвнэе пaче и4хъ наслёд­ст­вова и4мz.
  • Комy бо речE когдA t­ а4гг7лъ: сн7ъ м0й є3си2 ты2, а4зъ днeсь роди1хъ тS; И# пaки: а4зъ бyду є3мY во nц7A, и3 т0й бyдетъ мнЁ въ сн7а;
  • Е3гдa же пaки вв0дитъ первор0днаго во вселeн­ную, гlетъ: и3 да покл0нzт­сz є3мY вси2 а4гг7ли б9іи.
  • И# ко а4гг7лwмъ ќбw гlетъ: творsй а4гг7лы сво‰ дyхи и3 слуги6 сво‰ џгнь палsщь.
  • Къ сн7у же: пrт0лъ тв0й, б9е, въ вёкъ вёка: жeзлъ прaвости жeзлъ цр\­ст­віz тво­егw2:
  • воз­люби1лъ є3си2 прaвду и3 воз­ненави1дэлъ є3си2 беззак0ніе: сегw2 рaди помaза тS, б9е, бг7ъ тв0й є3лeемъ рaдости пaче при­ч†ст­никъ тво­и1хъ.
  • [(ҐЗа? 304.Ґ)] И# [пaки]: въ начaлэ ты2, гDи, зeмлю њсновaлъ є3си2, и3 дэлA рукY твоє1ю сyть небесA:
  • т† поги1бнутъ, тh же пребывaеши: и3 вс‰, ћкоже ри1за, њбетшaютъ,
  • и3 ћкw nдeжду свіeши и5хъ, и3 и3змэнsт­сz: тh же т0йжде є3си2, и3 лBта тво‰ не њскудёютъ.
  • Комy же t­ а4гг7лъ речE когдA: сэди2 њ деснyю менє2, д0ндеже положY враги2 тво‰ подн0жіе н0гъ тво­и1хъ;
  • Не вси1 ли сyть служeбніи дyси, въ служeніе посылaеми за хотsщихъ наслёдовати спcніе;
  • Сегw2 рaди подобaетъ нaмъ ли1шше внимaти слы6шан­нымъ, да не когдA t­падeмъ.
  • [(ҐЗа? 305.Ґ)] А$ще бо глаг0лан­ное а4гг7лы сл0во бhсть и3звёстно, и3 всsко преступлeніе и3 њслушaніе првdное пріsтъ мздовоз­даsніе:
  • кaкw мы2 ўбэжи1мъ, њ толи1цэмъ неради1в­ше спcніи, є4же зачaло пріeмь глаг0латисz t­ гDа, слhшав­шими въ нaсъ и3звэсти1сz,
  • сосвидётел­ст­ву­ю­щу бг7у знaменьми же и3 чудесы2, и3 разли1чными си1лами, и3 дх7а ст7aгw раздэлeньми, по сво­eй є3мY в0ли;
  • Не а4гг7лwмъ бо покори2 бг7ъ вселeн­ную грzдyщую, њ нeйже глаг0лемъ:
  • засвидётел­ст­вова же нёгдэ нёкто, глаг0лz: что2 є4сть человёкъ, ћкw п0мниши є3го2; и3ли2 сhнъ человёческій, ћкw посэщaеши и5;
  • ўмaлилъ є3си2 є3го2 мaлымъ нёчимъ t­ а4гг7лъ: слaвою и3 чтcію вэнчaлъ є3си2 є3го2 и3 постaвилъ є3си2 є3го2 над8 дёлы рукY твоє1ю,
  • вс‰ покори1лъ є3си2 под8 н0зэ є3гw2. Внегдa же покори1ти є3мY всsчєскаz, ничт0же њстaви є3мY непокорeно. Нн7э же не u5 ви1димъ є3мY всsчєскаz покорє1на:
  • ґ ўмaленаго мaлымъ чи1мъ t­ а4гг7лъ ви1димъ їи7са, за пріsтіе смeрти слaвою и3 чтcію вэнчaн­на, ћкw да блгdтію б9іею за всёхъ вкyситъ смeрти.
  • Подобa­ше бо є3мY, є3гHже рaди всsчєскаz и3 и4мже всsчєскаz, при­вeдшу мнHги сhны въ слaву, начaлника спcніz и4хъ страдaньми соверши1ти.
  • [(ҐЗа? 306.Ґ)] И# ст7sй бо и3 њсщ7aеміи, t­ є3ди1нагw вси2: є3sже рaди вины2 не стыди1т­сz брaтію нарицaти и5хъ, гlz:
  • воз­вэщY и4мz твоE брaтіи мо­eй, посредЁ цeркве воспою1 тz.
  • И# пaки: а4зъ бyду надёzсz нaнь. И# пaки: сE, а4зъ и3 дёти, ±же ми2 дaлъ є4сть бг7ъ.
  • Понeже u5бо дёти при­wбщи1шасz пл0ти и3 кр0ви, и3 т0й пріи1скрен­нэ при­wбщи1сz тёхже, да см7ртію ўпраздни1тъ и3мyщаго держaву смeрти, си1рэчь діaвола,
  • и3 и3збaвитъ си1хъ, є3ли1цы стрaхомъ смeрти чрез8 всE житіE пови1н­ни бёша раб0тэ.
  • Не t­ а4гг7лъ бо когдA {во­и1стин­ну} пріeмлетъ, но t­ сёмене ґвраaмова пріeмлетъ:
  • t­ню1дуже д0лженъ бЁ по всемY под0битисz брaтіи, да млcтивъ бyдетъ и3 вёренъ первосщ7eн­никъ въ тёхъ, ±же къ бг7у, во є4же њчcтити грэхи2 людск‡z.
  • Въ нeмже бо пострадA, сaмъ и3скушeнъ бhвъ, м0жетъ и3 и3скушaємымъ помощи2.
  • [Зач. 303.] Бог, многократно и многообразно говоривший издревле отцам в пророках,
  • в последние дни сии говорил нам в Сыне, Которого поставил наследником всего, чрез Которого и веки сотворил.
  • Сей, будучи сияние славы и образ ипостаси Его и держа все словом силы Своей, совершив Собою очищение грехов наших, воссел одесную (престола) величия на высоте,
  • будучи столько превосходнее Ангелов, сколько славнейшее пред ними наследовал имя.
  • Ибо кому когда из Ангелов сказал Бог: Ты Сын Мой, Я ныне родил Тебя? И еще: Я буду Ему Отцем, и Он будет Мне Сыном?
  • Также, когда вводит Первородного во вселенную, говорит: и да поклонятся Ему все Ангелы Божии.
  • Об Ангелах сказано: Ты творишь Ангелами Своими духов и служителями Своими пламенеющий огонь.
  • А о Сыне: престол Твой, Боже, в век века; жезл царствия Твоего – жезл правоты.
  • Ты возлюбил правду и возненавидел беззаконие, посему помазал Тебя, Боже, Бог Твой елеем радости более соучастников Твоих.
  • [Зач. 304.] И: в начале Ты, Господи, основал землю, и небеса – дело рук Твоих;
  • они погибнут, а Ты пребываешь; и все обветшают, как риза,
  • и как одежду свернешь их, и изменятся; но Ты тот же, и лета Твои не кончатся.
  • Кому когда из Ангелов сказал Бог: седи одесную Меня, доколе положу врагов Твоих в подножие ног Твоих?
  • Не все ли они суть служебные духи, посылаемые на служение для тех, которые имеют наследовать спасение?
  • Посему мы должны быть особенно внимательны к слышанному, чтобы не отпасть.
  • [Зач. 305.] Ибо, если через Ангелов возвещенное слово было твердо, и всякое преступление и непослушание получало праведное воздаяние,
  • то как мы избежим, вознерадев о толиком спасении, которое, быв сначала проповедано Господом, в нас утвердилось слышавшими от Него,
  • при засвидетельствовании от Бога знамениями и чудесами, и различными силами, и раздаянием Духа Святаго по Его воле?
  • Ибо не Ангелам Бог покорил будущую вселенную, о которой говорим;
  • напротив некто негде засвидетельствовал, говоря: что значит человек, что Ты помнишь его? или сын человеческий, что Ты посещаешь его?
  • Не много Ты унизил его пред Ангелами; славою и честью увенчал его, и поставил его над делами рук Твоих,
  • все покорил под ноги его. Когда же покорил ему все, то не оставил ничего непокоренным ему. Ныне же еще не видим, чтобы все было ему покорено;
  • но видим, что за претерпение смерти увенчан славою и честью Иисус, Который не много был унижен пред Ангелами, дабы Ему, по благодати Божией, вкусить смерть за всех.
  • Ибо надлежало, чтобы Тот, для Которого все и от Которого все, приводящего многих сынов в славу, вождя спасения их совершил через страдания.
  • [Зач. 306.] Ибо и освящающий и освящаемые, все – от Единого; поэтому Он не стыдится называть их братиями, говоря:
  • возвещу имя Твое братиям Моим, посреди церкви воспою Тебя.
  • И еще: Я буду уповать на Него. И еще: вот Я и дети, которых дал Мне Бог.
  • А как дети причастны плоти и крови, то и Он также воспринял оные, дабы смертью лишить силы имеющего державу смерти, то есть диавола,
  • и избавить тех, которые от страха смерти через всю жизнь были подвержены рабству.
  • Ибо не Ангелов восприемлет Он, но восприемлет семя Авраамово.
  • Посему Он должен был во всем уподобиться братиям, чтобы быть милостивым и верным первосвященником пред Богом, для умилостивления за грехи народа.
  • Ибо, как Сам Он претерпел, быв искушен, то может и искушаемым помочь.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта


( Библия на портале Азбука веры 223 голоса: 4.48 из 5 )