Апостола Павла послание к евреям, 1:3, 5, 2:9, 5:5, 12:2

 
  • [Зач. 303.] Многочáстнѣ и многообрáзнѣ дрéвле Бóгъ глагóлавый отцéмъ во прорóцѣхъ,
  • въ послѣ́докъ днíй си́хъ глагóла нáмъ въ Сы́нѣ, егóже положи́ наслѣ́дника всѣ́мъ, и́мже и вѣ́ки сотвори́.
  • И́же сы́й сiя́нiе слáвы и о́бразъ ипостáси егó, нося́ же вся́ческая глагóломъ си́лы сво­ея́, собóю очищéнiе сотвори́въ грѣхóвъ нáшихъ, сѣ́де одеснýю престóла вели́че­ст­вiя на высóкихъ,
  • толи́ко лýчшiй бы́въ áнгеловъ, ели́ко преслáвнѣе пáче и́хъ наслѣ́д­ст­вова и́мя.
  • Комý бо речé когдá от­ áнгелъ: Сы́нъ мóй еси́ ты́, áзъ днéсь роди́хъ тя́? И пáки: áзъ бýду емý во Отцá, и тóй бýдетъ мнѣ́ въ Сы́на?
  • Егдá же пáки ввóдитъ перворóднаго во вселéн­ную, глагóлетъ: и да поклóнят­ся емý вси́ áнгели Бóжiи.
  • И ко áнгеломъ ýбо глагóлетъ: творя́й áнгелы своя́ дýхи и слуги́ своя́ óгнь паля́щь.
  • Къ Сы́ну же: престóлъ твóй, Бóже, въ вѣ́къ вѣ́ка: жéзлъ прáвости жéзлъ цáр­ст­вiя тво­егó:
  • воз­люби́лъ еси́ прáвду и воз­ненави́дѣлъ еси́ беззакóнiе: сегó рáди помáза тя́, Бóже, Бóгъ твóй елéемъ рáдости пáче при­­чáст­никъ тво­и́хъ.
  • [Зач. 304.] И [пáки]: въ начáлѣ ты́, Гóсподи, зéмлю основáлъ еси́, и дѣлá рукý твоéю сýть небесá:
  • тá поги́бнутъ, ты́ же пребывáеши: и вся́, я́коже ри́за, обетшáютъ,
  • и я́ко одéжду свiéши и́хъ, и измѣня́т­ся: ты́ же тóйжде еси́, и лѣ́та твоя́ не оскудѣ́ютъ.
  • Комý же от­ áнгелъ речé когдá: сѣди́ о деснýю менé, дóндеже положý враги́ твоя́ поднóжiе нóгъ тво­и́хъ?
  • Не вси́ ли сýть служéбнiи дýси, въ служéнiе посылáеми за хотя́щихъ наслѣ́довати спасéнiе?
  • Сегó рáди подобáетъ нáмъ ли́шше внимáти слы́шан­нымъ, да не когдá от­падéмъ.
  • [Зач. 305.] А́ще бо глагóлан­ное áнгелы слóво бы́сть извѣ́стно, и вся́ко преступлéнiе и ослушáнiе прáведное прiя́тъ мздовоз­дая́нiе:
  • кáко мы́ убѣжи́мъ, о толи́цѣмъ неради́в­ше спасéнiи, éже зачáло прiéмь глагóлатися от­ Гóспода, слы́шав­шими въ нáсъ извѣсти́ся,
  • сосвидѣ́тел­ст­ву­ю­щу Бóгу знáменьми же и чудесы́, и разли́чными си́лами, и Дýха святáго раздѣлéньми, по сво­éй емý вóли?
  • Не áнгеломъ бо покори́ Бóгъ вселéн­ную грядýщую, о нéйже глагóлемъ:
  • засвидѣ́тел­ст­вова же нѣ́гдѣ нѣ́кто, глагóля: чтó éсть человѣ́къ, я́ко пóмниши егó? или́ сы́нъ человѣ́ческiй, я́ко посѣщáеши и́?
  • умáлилъ еси́ егó мáлымъ нѣ́чимъ от­ áнгелъ: слáвою и чи́стiю вѣнчáлъ еси́ егó и постáвилъ еси́ егó надъ дѣ́лы рукý твоéю,
  • вся́ покори́лъ еси́ подъ нóзѣ егó. Внегдá же покори́ти емý вся́ческая, ничтóже остáви емý непокорéно. Ны́нѣ же не ý ви́димъ емý вся́ческая покорéна:
  • а умáленаго мáлымъ чи́мъ от­ áнгелъ ви́димъ Иисýса, за прiя́тiе смéрти слáвою и чéстiю вѣнчáн­на, я́ко да благодáтiю Бóжiею за всѣ́хъ вкýситъ смéрти.
  • Подобá­ше бо емý, егóже рáди вся́ческая и и́мже вся́ческая, при­­вéдшу мнóги сы́ны въ слáву, начáлника спасéнiя и́хъ страдáньми соверши́ти.
  • [Зач. 306.] И святя́й бо и освящáемiи, от­ еди́наго вси́: ея́же рáди вины́ не стыди́т­ся брáтiю нарицáти и́хъ, глагóля:
  • воз­вѣщý и́мя твоé брáтiи мо­éй, посредѣ́ цéркве воспою́ тя.
  • И пáки: áзъ бýду надѣ́яся нáнь. И пáки: сé, áзъ и дѣ́ти, я́же ми́ дáлъ éсть Бóгъ.
  • Понéже ýбо дѣ́ти при­­общи́шася плóти и крóви, и тóй прiи́скрен­нѣ при­­общи́ся тѣ́хже, да смéртiю упраздни́тъ имýщаго держáву смéрти, си́рѣчь дiáвола,
  • и избáвитъ си́хъ, ели́цы стрáхомъ смéрти чрезъ всé житié пови́н­ни бѣ́ша рабóтѣ.
  • Не от­ áнгелъ бо когдá {во­и́стин­ну} прiéмлетъ, но от­ сѣ́мене Авраáмова прiéмлетъ:
  • от­ню́дуже дóлженъ бѣ́ по всемý подóбитися брáтiи, да ми́лостивъ бýдетъ и вѣ́ренъ первосвящéн­никъ въ тѣ́хъ, я́же къ Бóгу, во éже очи́стити грѣхи́ людскíя.
  • Въ нéмже бо пострадá, сáмъ искушéнъ бы́въ, мóжетъ и искушáемымъ помощи́.
  • Вся́къ бо первосвящéн­никъ, от­ человѣ́къ прiéмлемь, за человѣ́ки поставля́ет­ся на слýжбы я́же къ Бóгу, да при­­нóситъ дáры же и жéртвы о грѣсѣ́хъ,
  • спострадáти могíй невѣ́ж­ст­ву­ю­щымъ и заблуждáющымъ, понéже и тóй нéмощiю обложéнъ éсть:
  • и сегó рáди дóлженъ éсть я́коже о лю́дехъ, тáкожде и о себѣ́ при­­носи́ти за грѣхи́.
  • [Зач. 311Б.] И никтóже сáмъ себѣ́ прiéмлетъ чéсть, но звáн­ный от­ Бóга, я́коже и Аарóнъ.
  • Тáко и Христóсъ не себé прослáви бы́ти первосвящéн­ника, но глагóлавый къ немý: Сы́нъ мóй еси́ ты́, áзъ днéсь роди́хъ тя́:
  • я́коже и и́ндѣ глагóлетъ: ты́ еси́ свящéн­никъ во вѣ́къ по чи́ну Мелхиседéкову.
  • И́же во днéхъ плóти сво­ея́ молéнiя же и моли́твы къ могýщему спасти́ егó от­ смéрти съ вóплемъ крѣ́пкимъ и со слезáми при­­нéсъ, и услы́шанъ бы́въ от­ благоговѣ́ин­ства,
  • áще и Сы́нъ бя́ше, обáче навы́че от­ си́хъ, я́же пострадá, послушáнiю,
  • и соверши́вся бы́сть всѣ́мъ послýша­ю­щымъ егó винóвенъ спасéнiя вѣ́чнаго,
  • нарѣчéнъ от­ Бóга первосвящéн­никъ по чи́ну Мелхиседéкову.
  • [Зач. 312.] О нéмже мнóгое нáмъ слóво и неудóбь сказáемое глагóлати, понéже нéмощни бы́сте слýхи.
  • И́бо, дóлжни сýще бы́ти учи́телiе лѣ́тъ рáди, пáки трéбуете учи́тися, кáя пи́смена начáла словéсъ Бóжiихъ: и бы́сте трéбу­ю­ще млекá, а не крѣ́пкiя пи́щи.
  • Вся́къ бо при­­чащáяйся млекá неискýсенъ слóва прáвды, младéнецъ бо éсть:
  • совершéн­ныхъ же éсть твéрдая пи́ща, имýщихъ чýв­ст­вiя обучéна дóлгимъ учéнiемъ въ разсуждéнiе добрá же и злá.
  • [Зач. 331А.] Тѣ́мже ýбо и мы́, толи́къ имýще облежáщь нáсъ о́блакъ свидѣ́телей, гóрдость вся́ку {брéмя вся́ко} от­лóжше и удóбь обстоя́телный грѣ́хъ, терпѣ́нiемъ да течéмъ на предлежáщiй нáмъ пóдвигъ,
  • взирáюще на начáлника вѣ́ры и соверши́теля Иисýса, и́же вмѣ́сто предлежáщiя емý рáдости претерпѣ́ крéстъ, о срамотѣ́ неради́въ, о деснýю же престóла Бóжiя сѣ́де.
  • Помы́слите ýбо таковóе пострадáв­шаго от­ грѣ́шникъ на себé прекослóвiе, да не стужáете, душáми сво­и́ми ослабля́еми.
  • Не ý до крóве стáсте, проти́ву грѣхá подвизáющеся,
  • и забы́сте утѣшéнiе, éже вáмъ я́ко сынóмъ глагóлетъ: сы́не мóй, не пренемогáй наказáнiемъ Госпóднимъ, нижé ослабѣ́й, от­ негó обличáемь.
  • [Зач. 331Б.] Егóже бо лю́битъ Госпóдь, наказýетъ: бiéтъ же вся́каго сы́на, егóже прiéмлетъ.
  • А́ще наказáнiе терпитé, я́коже сыновóмъ обрѣтáет­ся вáмъ Бóгъ. Котóрый бо éсть сы́нъ, егóже не наказýетъ отéцъ?
  • А́ще же безъ наказáнiя естé, емýже при­­чáстницы бы́ша вси́, ýбо прелюбо­дѣ́йчищи естé, а не сы́нове.
  • Къ си́мъ, плóти нá­шей отцы́ имѣ́хомъ наказáтели, и срамля́хомся: не мнóго ли пáче повинéмся Отцý духовóмъ, и жи́ви бýдемъ?
  • Они́ бо въ мáло днíй, я́коже гóдѣ и́мъ бѣ́, накáзоваху нáсъ: а сéй на пóльзу, да при­­части́мся святы́ни егó.
  • Вся́кое бо наказáнiе въ настоя́щее врéмя не мни́т­ся рáдость бы́ти, но печáль: послѣди́ же плóдъ ми́ренъ научéнымъ тѣ́мъ воз­даéтъ прáвды.
  • Тѣ́мже ослáблен­ныя рýки и ослáблен­ная колѣ́на испрáвите
  • и стези́ прáвы сотвори́те ногáми вáшими, да не хрóмое соврати́т­ся, но пáче да исцѣлѣ́етъ.
  • [Зач. 332.] Ми́ръ имѣ́йте и святы́ню со всѣ́ми, и́хже кромѣ́ никтóже ýзритъ Гóспода:
  • смотря́юще, да не ктó лиши́т­ся благодáти Бóжiя: да не кíй кóрень гóрести, вы́спрь прозябáяй, пáкость сотвори́тъ, и тѣ́мъ оскверня́т­ся мнóзи:
  • да не ктó блудодѣ́й, или́ скверни́тель, я́коже Исáвъ, и́же за я́дь еди́ну от­дáлъ éсть перворóд­ст­во своé.
  • Вѣ́сте бо, я́ко и потóмъ похотѣ́въ наслѣ́довати благословéнiе, от­вéрженъ бы́сть: покая́нiя бо мѣ́ста не обрѣ́те, áще и со слезáми по­искáлъ егó.
  • Не при­­ступи́сте бо къ горѣ́ осязáемѣй и разгорѣ́в­шемуся огню́, и о́блаку и сумрáку, и бýрѣ
  • и трýбному звýку, и глáсу глагóлъ, егóже слы́шав­шiи от­рекóшася, да не при­­ложи́т­ся и́мъ слóво,
  • не терпя́ху бо повелѣвáющаго: áще и звѣ́рь при­­кóснет­ся горѣ́, кáменiемъ побiéнъ бýдетъ:
  • и тáко стрáшно бѣ́ ви́димое, Моисéй речé: при­­стрá­шенъ éсмь и трéпетенъ.
  • Но при­­ступи́сте къ Сióнстѣй горѣ́ и ко грáду Бóга живáго, Иерусали́му небéсному и тмáмъ áнгеловъ,
  • торже­ст­вý и цéркви перворóдныхъ на небесѣ́хъ напи́сан­ныхъ, и судiи́ всѣ́хъ Бóгу и духóмъ прáведникъ совершéн­ныхъ,
  • и къ ходáтаю завѣ́та нóваго Иисýсу и крóви кроплéнiя, лýчше глагóлющей, нéжели А́велева.
  • [Зач. 333А.] Блюди́те [же], да не от­речéтеся глагóлющаго. А́ще бо не избѣжáша они́ от­рéкшiися прорóче­ст­ву­ю­щаго на земли́, мнóжае пáче мы́ от­рицáющiися небéснаго,
  • егóже глáсъ зéмлю тогдá поколебá, ны́нѣ же обѣтовá, глагóля: ещé еди́ною áзъ потрясý не тóкмо землéю, но и нéбомъ.
  • А éже ещé еди́ною, сказýетъ колéблемыхъ преложéнiе, áки сотворéн­ныхъ, да пребýдутъ, я́же сýть неподви́жимая.
  • [Зач. 333Б.] Тѣ́мже цáр­ст­во непоколеби́мо прiéмлюще, да и́мамы благодáть, éюже слýжимъ благо­угóдно Бóгу съ благоговѣ́нiемъ и стрáхомъ,
  • и́бо Бóгъ нáшъ óгнь поядáяй [éсть].
  • [Зач. 303.] Бог, многократно и многообразно говоривший издревле отцам в пророках,
  • в последние дни сии говорил нам в Сыне, Которого поставил наследником всего, чрез Которого и веки сотворил.
  • Сей, будучи сияние славы и образ ипостаси Его и держа все словом силы Своей, совершив Собою очищение грехов наших, воссел одесную (престола) величия на высоте,
  • будучи столько превосходнее Ангелов, сколько славнейшее пред ними наследовал имя.
  • Ибо кому когда из Ангелов сказал Бог: Ты Сын Мой, Я ныне родил Тебя? И еще: Я буду Ему Отцем, и Он будет Мне Сыном?
  • Также, когда вводит Первородного во вселенную, говорит: и да поклонятся Ему все Ангелы Божии.
  • Об Ангелах сказано: Ты творишь Ангелами Своими духов и служителями Своими пламенеющий огонь.
  • А о Сыне: престол Твой, Боже, в век века; жезл царствия Твоего – жезл правоты.
  • Ты возлюбил правду и возненавидел беззаконие, посему помазал Тебя, Боже, Бог Твой елеем радости более соучастников Твоих.
  • [Зач. 304.] И: в начале Ты, Господи, основал землю, и небеса – дело рук Твоих;
  • они погибнут, а Ты пребываешь; и все обветшают, как риза,
  • и как одежду свернешь их, и изменятся; но Ты тот же, и лета Твои не кончатся.
  • Кому когда из Ангелов сказал Бог: седи одесную Меня, доколе положу врагов Твоих в подножие ног Твоих?
  • Не все ли они суть служебные духи, посылаемые на служение для тех, которые имеют наследовать спасение?
  • Посему мы должны быть особенно внимательны к слышанному, чтобы не отпасть.
  • [Зач. 305.] Ибо, если через Ангелов возвещенное слово было твердо, и всякое преступление и непослушание получало праведное воздаяние,
  • то как мы избежим, вознерадев о толиком спасении, которое, быв сначала проповедано Господом, в нас утвердилось слышавшими от Него,
  • при засвидетельствовании от Бога знамениями и чудесами, и различными силами, и раздаянием Духа Святаго по Его воле?
  • Ибо не Ангелам Бог покорил будущую вселенную, о которой говорим;
  • напротив некто негде засвидетельствовал, говоря: что значит человек, что Ты помнишь его? или сын человеческий, что Ты посещаешь его?
  • Не много Ты унизил его пред Ангелами; славою и честью увенчал его, и поставил его над делами рук Твоих,
  • все покорил под ноги его. Когда же покорил ему все, то не оставил ничего непокоренным ему. Ныне же еще не видим, чтобы все было ему покорено;
  • но видим, что за претерпение смерти увенчан славою и честью Иисус, Который не много был унижен пред Ангелами, дабы Ему, по благодати Божией, вкусить смерть за всех.
  • Ибо надлежало, чтобы Тот, для Которого все и от Которого все, приводящего многих сынов в славу, вождя спасения их совершил через страдания.
  • [Зач. 306.] Ибо и освящающий и освящаемые, все – от Единого; поэтому Он не стыдится называть их братиями, говоря:
  • возвещу имя Твое братиям Моим, посреди церкви воспою Тебя.
  • И еще: Я буду уповать на Него. И еще: вот Я и дети, которых дал Мне Бог.
  • А как дети причастны плоти и крови, то и Он также воспринял оные, дабы смертью лишить силы имеющего державу смерти, то есть диавола,
  • и избавить тех, которые от страха смерти через всю жизнь были подвержены рабству.
  • Ибо не Ангелов восприемлет Он, но восприемлет семя Авраамово.
  • Посему Он должен был во всем уподобиться братиям, чтобы быть милостивым и верным первосвященником пред Богом, для умилостивления за грехи народа.
  • Ибо, как Сам Он претерпел, быв искушен, то может и искушаемым помочь.
  • Ибо всякий первосвященник, из человеков избираемый, для человеков поставляется на служение Богу, чтобы приносить дары и жертвы за грехи,
  • могущий снисходить невежествующим и заблуждающим, потому что и сам обложен немощью,
  • и посему он должен как за народ, так и за себя приносить жертвы о грехах.
  • [Зач. 311Б.] И никто сам собою не приемлет этой чести, но призываемый Богом, как и Аарон.
  • Так и Христос не Сам Себе присвоил славу быть первосвященником, но Тот, Кто сказал Ему: Ты Сын Мой, Я ныне родил Тебя;
  • как и в другом месте говорит: Ты священник вовек по чину Мелхиседека.
  • Он, во дни плоти Своей, с сильным воплем и со слезами принес молитвы и моления Могущему спасти Его от смерти; и услышан был за Свое благоговение;
  • хотя Он и Сын, однако страданиями навык послушанию,
  • и, совершившись, сделался для всех послушных Ему виновником спасения вечного,
  • быв наречен от Бога Первосвященником по чину Мелхиседека.
  • [Зач. 312.] О сем надлежало бы нам говорить много; но трудно истолковать, потому что вы сделались неспособны слушать.
  • Ибо, судя по времени, вам надлежало быть учителями; но вас снова нужно учить первым началам слова Божия, и для вас нужно молоко, а не твердая пища.
  • Всякий, питаемый молоком, несведущ в слове правды, потому что он младенец;
  • твердая же пища свойственна совершенным, у которых чувства навыком приучены к различению добра и зла.
  • [Зач. 331А.] Посему и мы, имея вокруг себя такое облако свидетелей, свергнем с себя всякое бремя и запинающий нас грех и с терпением будем проходить предлежащее нам поприще,
  • взирая на начальника и совершителя веры Иисуса, Который, вместо предлежавшей Ему радости, претерпел крест, пренебрегши посрамление, и воссел одесную престола Божия.
  • Помыслите о Претерпевшем такое над Собою поругание от грешников, чтобы вам не изнемочь и не ослабеть душами вашими.
  • Вы еще не до крови сражались, подвизаясь против греха,
  • и забыли утешение, которое предлагается вам, как сынам: сын мой! не пренебрегай наказания Господня, и не унывай, когда Он обличает тебя.
  • [Зач. 331Б.] Ибо Господь, кого любит, того наказывает; бьет же всякого сына, которого принимает.
  • Если вы терпите наказание, то Бог поступает с вами, как с сынами. Ибо есть ли какой сын, которого бы не наказывал отец?
  • Если же остаетесь без наказания, которое всем обще, то вы незаконные дети, а не сыны.
  • Притом, если мы, будучи наказываемы плотскими родителями нашими, боялись их, то не гораздо ли более должны покориться Отцу духов, чтобы жить?
  • Те наказывали нас по своему произволу для немногих дней; а Сей – для пользы, чтобы нам иметь участие в святости Его.
  • Всякое наказание в настоящее время кажется не радостью, а печалью; но после наученным через него доставляет мирный плод праведности.
  • Итак укрепите опустившиеся руки и ослабевшие колени
  • и ходите прямо ногами вашими, дабы хромлющее не совратилось, а лучше исправилось.
  • [Зач. 332.] Старайтесь иметь мир со всеми и святость, без которой никто не увидит Господа.
  • Наблюдайте, чтобы кто не лишился благодати Божией; чтобы какой горький корень, возникнув, не причинил вреда, и чтобы им не осквернились многие;
  • чтобы не было между вами какого блудника, или нечестивца, который бы, как Исав, за одну снедь отказался от своего первородства.
  • Ибо вы знаете, что после того он, желая наследовать благословение, был отвержен; не мог переменить мыслей отца, хотя и просил о том со слезами.
  • Вы приступили не к горе, осязаемой и пылающей огнем, не ко тьме и мраку и буре,
  • не к трубному звуку и гласу глаголов, который слышавшие просили, чтобы к ним более не было продолжаемо слово,
  • ибо они не могли стерпеть того, что заповедуемо было: если и зверь прикоснется к горе, будет побит камнями (или поражен стрелою);
  • и столь ужасно было это видение, что и Моисей сказал: «я в страхе и трепете».
  • Но вы приступили к горе Сиону и ко граду Бога живаго, к небесному Иерусалиму и тьмам Ангелов,
  • к торжествующему собору и церкви первенцев, написанных на небесах, и к Судии всех Богу, и к духам праведников, достигших совершенства,
  • и к Ходатаю нового завета Иисусу, и к Крови кропления, говорящей лучше, нежели Авелева.
  • [Зач. 333А.] Смотрите, не отвратитесь и вы от говорящего. Если те, не послушав глаголавшего на земле, не избегли наказания, то тем более не избежим мы, если отвратимся от Глаголющего с небес,
  • Которого глас тогда поколебал землю, и Который ныне дал такое обещание: еще раз поколеблю не только землю, но и небо.
  • Слова: «еще раз» означают изменение колеблемого, как сотворенного, чтобы пребыло непоколебимое.
  • [Зач. 333Б.] Итак мы, приемля царство непоколебимое, будем хранить благодать, которою будем служить благоугодно Богу, с благоговением и страхом,
  • потому что Бог наш есть огнь поядающий.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта