Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Апостола Павла послание к евреям

 
  • [Зач. 310.] Да убо­и́мся ýбо, да не когдá остáвлену обѣтовáнiю вни́ти въ покóй егó, яви́т­ся ктó от­ вáсъ лиши́вся.
  • И́бо нáмъ благовѣ­ст­вовáно éсть, я́коже и о́нѣмъ: но не пóльзова óнѣхъ слóво слýха, не ра­ст­ворéн­ное вѣ́рою слы́шав­шихъ.
  • Вхóдимъ бо въ покóй вѣ́ровав­шiи, я́коже речé: я́ко кля́хся во гнѣ́вѣ мо­éмъ, áще вни́дутъ въ покóй мóй: áще и дѣлóмъ от­ сложéнiя мíра бы́в­шымъ.
  • Речé бо нѣ́гдѣ о седмѣ́мъ си́це: и почи́ Бóгъ въ дéнь седмы́й от­ всѣ́хъ дѣ́лъ сво­и́хъ.
  • И въ сéмъ пáки: áще вни́дутъ въ покóй мóй.
  • Понéже ýбо лишéни нѣ́цыи {остаéт­ся нѣ́кiимъ} вни́ти въ негó, и и́мже прéжде благовѣ­ст­вовáно бѣ́, не внидóша за непослушáнiе:
  • пáки нѣ́кiй уставля́етъ дéнь, днéсь, въ Дави́дѣ глагóля, по толи́цѣхъ лѣ́тѣхъ, я́коже прéжде глагóлася: днéсь, áще глáсъ егó услы́шите, не ожесточи́те сердéцъ вáшихъ.
  • А́ще бо бы óнѣхъ Иисýсъ упокóилъ, не бы́ о инѣ́мъ дни́ глагóлалъ по си́хъ.
  • У́бо остáвлено éсть [и ещé] суббóт­ст­во лю́демъ Бóжiимъ:
  • в­шéдый бо въ покóй егó, и тóй почи́ от­ дѣ́лъ сво­и́хъ, я́коже от­ сво­и́хъ Бóгъ.
  • Потщи́мся ýбо вни́ти во óный покóй, да не ктó въ тý же при́тчу противлéнiя впадéтъ.
  • Жи́во бо слóво Бóжiе и дѣ́й­с­т­вен­но, и острѣ́йше пáче вся́каго мечá обою́ду острá, и проходя́щее дáже до раздѣлéнiя души́ же и дýха, членóвъ же и мозгóвъ, и суди́телно помышлéниемъ и мы́слемъ сердéчнымъ.
  • И нѣ́сть твáрь неявлéна предъ ни́мъ, вся́ же нагá и объявлéна предъ очи́ма егó, къ немýже нáмъ слóво.
  • [Зач. 311А.] Имýще ýбо архiерéа вели́ка, прошéдшаго небесá, Иисýса Сы́на Бóжiя, да держи́мся исповѣ́данiя.
  • Не и́мамы бо архiерéа не могýща спострадáти нéмощемъ нáшымъ, но искушéна по вся́ческимъ по подóбiю, рáзвѣ грѣхá.
  • Да при­­ступáемъ ýбо съ дерзновéнiемъ къ престóлу благодáти, да прiи́мемъ ми́лость и благодáть обря́щемъ во благоврéмен­ну пóмощь.
  • Вся́къ бо первосвящéн­никъ, от­ человѣ́къ прiéмлемь, за человѣ́ки поставля́ет­ся на слýжбы я́же къ Бóгу, да при­­нóситъ дáры же и жéртвы о грѣсѣ́хъ,
  • спострадáти могíй невѣ́ж­ст­ву­ю­щымъ и заблуждáющымъ, понéже и тóй нéмощiю обложéнъ éсть:
  • и сегó рáди дóлженъ éсть я́коже о лю́дехъ, тáкожде и о себѣ́ при­­носи́ти за грѣхи́.
  • [Зач. 311Б.] И никтóже сáмъ себѣ́ прiéмлетъ чéсть, но звáн­ный от­ Бóга, я́коже и Аарóнъ.
  • Тáко и Христóсъ не себé прослáви бы́ти первосвящéн­ника, но глагóлавый къ немý: Сы́нъ мóй еси́ ты́, áзъ днéсь роди́хъ тя́:
  • я́коже и и́ндѣ глагóлетъ: ты́ еси́ свящéн­никъ во вѣ́къ по чи́ну Мелхиседéкову.
  • И́же во днéхъ плóти сво­ея́ молéнiя же и моли́твы къ могýщему спасти́ егó от­ смéрти съ вóплемъ крѣ́пкимъ и со слезáми при­­нéсъ, и услы́шанъ бы́въ от­ благоговѣ́ин­ства,
  • áще и Сы́нъ бя́ше, обáче навы́че от­ си́хъ, я́же пострадá, послушáнiю,
  • и соверши́вся бы́сть всѣ́мъ послýша­ю­щымъ егó винóвенъ спасéнiя вѣ́чнаго,
  • нарѣчéнъ от­ Бóга первосвящéн­никъ по чи́ну Мелхиседéкову.
  • [Зач. 312.] О нéмже мнóгое нáмъ слóво и неудóбь сказáемое глагóлати, понéже нéмощни бы́сте слýхи.
  • И́бо, дóлжни сýще бы́ти учи́телiе лѣ́тъ рáди, пáки трéбуете учи́тися, кáя пи́смена начáла словéсъ Бóжiихъ: и бы́сте трéбу­ю­ще млекá, а не крѣ́пкiя пи́щи.
  • Вся́къ бо при­­чащáяйся млекá неискýсенъ слóва прáвды, младéнецъ бо éсть:
  • совершéн­ныхъ же éсть твéрдая пи́ща, имýщихъ чýв­ст­вiя обучéна дóлгимъ учéнiемъ въ разсуждéнiе добрá же и злá.
  • [Зач. 310.] Посему будем опасаться, чтобы, когда еще остается обетование войти в покой Его, не оказался кто из вас опоздавшим.
  • Ибо и нам оно возвещено, как и тем; но не принесло им пользы слово слышанное, не растворенное верою слышавших.
  • А входим в покой мы уверовавшие, так как Он сказал: «Я поклялся в гневе Моем, что они не войдут в покой Мой», хотя дела Его были совершены еще в начале мира.
  • Ибо негде сказано о седьмом дне так: и почил Бог в день седьмый от всех дел Своих.
  • И еще здесь: «не войдут в покой Мой».
  • Итак, как некоторым остается войти в него, а те, которым прежде возвещено, не вошли в него за непокорность,
  • то еще определяет некоторый день, «ныне», говоря через Давида, после столь долгого времени, как выше сказано: «ныне, когда услышите глас Его, не ожесточите сердец ваших».
  • Ибо если бы Иисус Навин доставил им покой, то не было бы сказано после того о другом дне.
  • Посему для народа Божия еще остается субботство.
  • Ибо, кто вошел в покой Его, тот и сам успокоился от дел своих, как и Бог от Своих.
  • Итак постараемся войти в покой оный, чтобы кто по тому же примеру не впал в непокорность.
  • Ибо слово Божие живо и действенно и острее всякого меча обоюдоострого: оно проникает до разделения души и духа, составов и мозгов, и судит помышления и намерения сердечные.
  • И нет твари, сокровенной от Него, но все обнажено и открыто перед очами Его: Ему дадим отчет.
  • [Зач. 311А.] Итак, имея Первосвященника великого, прошедшего небеса, Иисуса Сына Божия, будем твердо держаться исповедания нашего.
  • Ибо мы имеем не такого первосвященника, который не может сострадать нам в немощах наших, но Который, подобно нам, искушен во всем, кроме греха.
  • Посему да приступаем с дерзновением к престолу благодати, чтобы получить милость и обрести благодать для благовременной помощи.
  • Ибо всякий первосвященник, из человеков избираемый, для человеков поставляется на служение Богу, чтобы приносить дары и жертвы за грехи,
  • могущий снисходить невежествующим и заблуждающим, потому что и сам обложен немощью,
  • и посему он должен как за народ, так и за себя приносить жертвы о грехах.
  • [Зач. 311Б.] И никто сам собою не приемлет этой чести, но призываемый Богом, как и Аарон.
  • Так и Христос не Сам Себе присвоил славу быть первосвященником, но Тот, Кто сказал Ему: Ты Сын Мой, Я ныне родил Тебя;
  • как и в другом месте говорит: Ты священник вовек по чину Мелхиседека.
  • Он, во дни плоти Своей, с сильным воплем и со слезами принес молитвы и моления Могущему спасти Его от смерти; и услышан был за Свое благоговение;
  • хотя Он и Сын, однако страданиями навык послушанию,
  • и, совершившись, сделался для всех послушных Ему виновником спасения вечного,
  • быв наречен от Бога Первосвященником по чину Мелхиседека.
  • [Зач. 312.] О сем надлежало бы нам говорить много; но трудно истолковать, потому что вы сделались неспособны слушать.
  • Ибо, судя по времени, вам надлежало быть учителями; но вас снова нужно учить первым началам слова Божия, и для вас нужно молоко, а не твердая пища.
  • Всякий, питаемый молоком, несведущ в слове правды, потому что он младенец;
  • твердая же пища свойственна совершенным, у которых чувства навыком приучены к различению добра и зла.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта
Обратная связь