Апостола Павла послание к евреям, 2:14, 5:7

 
  • Сегó рáди подобáетъ нáмъ ли́шше внимáти слы́шан­нымъ, да не когдá от­падéмъ.
  • [Зач. 305.] А́ще бо глагóлан­ное áнгелы слóво бы́сть извѣ́стно, и вся́ко преступлéнiе и ослушáнiе прáведное прiя́тъ мздовоз­дая́нiе:
  • кáко мы́ убѣжи́мъ, о толи́цѣмъ неради́в­ше спасéнiи, éже зачáло прiéмь глагóлатися от­ Гóспода, слы́шав­шими въ нáсъ извѣсти́ся,
  • сосвидѣ́тел­ст­ву­ю­щу Бóгу знáменьми же и чудесы́, и разли́чными си́лами, и Дýха святáго раздѣлéньми, по сво­éй емý вóли?
  • Не áнгеломъ бо покори́ Бóгъ вселéн­ную грядýщую, о нéйже глагóлемъ:
  • засвидѣ́тел­ст­вова же нѣ́гдѣ нѣ́кто, глагóля: чтó éсть человѣ́къ, я́ко пóмниши егó? или́ сы́нъ человѣ́ческiй, я́ко посѣщáеши и́?
  • умáлилъ еси́ егó мáлымъ нѣ́чимъ от­ áнгелъ: слáвою и чи́стiю вѣнчáлъ еси́ егó и постáвилъ еси́ егó надъ дѣ́лы рукý твоéю,
  • вся́ покори́лъ еси́ подъ нóзѣ егó. Внегдá же покори́ти емý вся́ческая, ничтóже остáви емý непокорéно. Ны́нѣ же не ý ви́димъ емý вся́ческая покорéна:
  • а умáленаго мáлымъ чи́мъ от­ áнгелъ ви́димъ Иисýса, за прiя́тiе смéрти слáвою и чéстiю вѣнчáн­на, я́ко да благодáтiю Бóжiею за всѣ́хъ вкýситъ смéрти.
  • Подобá­ше бо емý, егóже рáди вся́ческая и и́мже вся́ческая, при­­вéдшу мнóги сы́ны въ слáву, начáлника спасéнiя и́хъ страдáньми соверши́ти.
  • [Зач. 306.] И святя́й бо и освящáемiи, от­ еди́наго вси́: ея́же рáди вины́ не стыди́т­ся брáтiю нарицáти и́хъ, глагóля:
  • воз­вѣщý и́мя твоé брáтiи мо­éй, посредѣ́ цéркве воспою́ тя.
  • И пáки: áзъ бýду надѣ́яся нáнь. И пáки: сé, áзъ и дѣ́ти, я́же ми́ дáлъ éсть Бóгъ.
  • Понéже ýбо дѣ́ти при­­общи́шася плóти и крóви, и тóй прiи́скрен­нѣ при­­общи́ся тѣ́хже, да смéртiю упраздни́тъ имýщаго держáву смéрти, си́рѣчь дiáвола,
  • и избáвитъ си́хъ, ели́цы стрáхомъ смéрти чрезъ всé житié пови́н­ни бѣ́ша рабóтѣ.
  • Не от­ áнгелъ бо когдá {во­и́стин­ну} прiéмлетъ, но от­ сѣ́мене Авраáмова прiéмлетъ:
  • от­ню́дуже дóлженъ бѣ́ по всемý подóбитися брáтiи, да ми́лостивъ бýдетъ и вѣ́ренъ первосвящéн­никъ въ тѣ́хъ, я́же къ Бóгу, во éже очи́стити грѣхи́ людскíя.
  • Въ нéмже бо пострадá, сáмъ искушéнъ бы́въ, мóжетъ и искушáемымъ помощи́.
  • Вся́къ бо первосвящéн­никъ, от­ человѣ́къ прiéмлемь, за человѣ́ки поставля́ет­ся на слýжбы я́же къ Бóгу, да при­­нóситъ дáры же и жéртвы о грѣсѣ́хъ,
  • спострадáти могíй невѣ́ж­ст­ву­ю­щымъ и заблуждáющымъ, понéже и тóй нéмощiю обложéнъ éсть:
  • и сегó рáди дóлженъ éсть я́коже о лю́дехъ, тáкожде и о себѣ́ при­­носи́ти за грѣхи́.
  • [Зач. 311Б.] И никтóже сáмъ себѣ́ прiéмлетъ чéсть, но звáн­ный от­ Бóга, я́коже и Аарóнъ.
  • Тáко и Христóсъ не себé прослáви бы́ти первосвящéн­ника, но глагóлавый къ немý: Сы́нъ мóй еси́ ты́, áзъ днéсь роди́хъ тя́:
  • я́коже и и́ндѣ глагóлетъ: ты́ еси́ свящéн­никъ во вѣ́къ по чи́ну Мелхиседéкову.
  • И́же во днéхъ плóти сво­ея́ молéнiя же и моли́твы къ могýщему спасти́ егó от­ смéрти съ вóплемъ крѣ́пкимъ и со слезáми при­­нéсъ, и услы́шанъ бы́въ от­ благоговѣ́ин­ства,
  • áще и Сы́нъ бя́ше, обáче навы́че от­ си́хъ, я́же пострадá, послушáнiю,
  • и соверши́вся бы́сть всѣ́мъ послýша­ю­щымъ егó винóвенъ спасéнiя вѣ́чнаго,
  • нарѣчéнъ от­ Бóга первосвящéн­никъ по чи́ну Мелхиседéкову.
  • [Зач. 312.] О нéмже мнóгое нáмъ слóво и неудóбь сказáемое глагóлати, понéже нéмощни бы́сте слýхи.
  • И́бо, дóлжни сýще бы́ти учи́телiе лѣ́тъ рáди, пáки трéбуете учи́тися, кáя пи́смена начáла словéсъ Бóжiихъ: и бы́сте трéбу­ю­ще млекá, а не крѣ́пкiя пи́щи.
  • Вся́къ бо при­­чащáяйся млекá неискýсенъ слóва прáвды, младéнецъ бо éсть:
  • совершéн­ныхъ же éсть твéрдая пи́ща, имýщихъ чýв­ст­вiя обучéна дóлгимъ учéнiемъ въ разсуждéнiе добрá же и злá.
  • Посему мы должны быть особенно внимательны к слышанному, чтобы не отпасть.
  • [Зач. 305.] Ибо, если через Ангелов возвещенное слово было твердо, и всякое преступление и непослушание получало праведное воздаяние,
  • то как мы избежим, вознерадев о толиком спасении, которое, быв сначала проповедано Господом, в нас утвердилось слышавшими от Него,
  • при засвидетельствовании от Бога знамениями и чудесами, и различными силами, и раздаянием Духа Святаго по Его воле?
  • Ибо не Ангелам Бог покорил будущую вселенную, о которой говорим;
  • напротив некто негде засвидетельствовал, говоря: что значит человек, что Ты помнишь его? или сын человеческий, что Ты посещаешь его?
  • Не много Ты унизил его пред Ангелами; славою и честью увенчал его, и поставил его над делами рук Твоих,
  • все покорил под ноги его. Когда же покорил ему все, то не оставил ничего непокоренным ему. Ныне же еще не видим, чтобы все было ему покорено;
  • но видим, что за претерпение смерти увенчан славою и честью Иисус, Который не много был унижен пред Ангелами, дабы Ему, по благодати Божией, вкусить смерть за всех.
  • Ибо надлежало, чтобы Тот, для Которого все и от Которого все, приводящего многих сынов в славу, вождя спасения их совершил через страдания.
  • [Зач. 306.] Ибо и освящающий и освящаемые, все – от Единого; поэтому Он не стыдится называть их братиями, говоря:
  • возвещу имя Твое братиям Моим, посреди церкви воспою Тебя.
  • И еще: Я буду уповать на Него. И еще: вот Я и дети, которых дал Мне Бог.
  • А как дети причастны плоти и крови, то и Он также воспринял оные, дабы смертью лишить силы имеющего державу смерти, то есть диавола,
  • и избавить тех, которые от страха смерти через всю жизнь были подвержены рабству.
  • Ибо не Ангелов восприемлет Он, но восприемлет семя Авраамово.
  • Посему Он должен был во всем уподобиться братиям, чтобы быть милостивым и верным первосвященником пред Богом, для умилостивления за грехи народа.
  • Ибо, как Сам Он претерпел, быв искушен, то может и искушаемым помочь.
  • Ибо всякий первосвященник, из человеков избираемый, для человеков поставляется на служение Богу, чтобы приносить дары и жертвы за грехи,
  • могущий снисходить невежествующим и заблуждающим, потому что и сам обложен немощью,
  • и посему он должен как за народ, так и за себя приносить жертвы о грехах.
  • [Зач. 311Б.] И никто сам собою не приемлет этой чести, но призываемый Богом, как и Аарон.
  • Так и Христос не Сам Себе присвоил славу быть первосвященником, но Тот, Кто сказал Ему: Ты Сын Мой, Я ныне родил Тебя;
  • как и в другом месте говорит: Ты священник вовек по чину Мелхиседека.
  • Он, во дни плоти Своей, с сильным воплем и со слезами принес молитвы и моления Могущему спасти Его от смерти; и услышан был за Свое благоговение;
  • хотя Он и Сын, однако страданиями навык послушанию,
  • и, совершившись, сделался для всех послушных Ему виновником спасения вечного,
  • быв наречен от Бога Первосвященником по чину Мелхиседека.
  • [Зач. 312.] О сем надлежало бы нам говорить много; но трудно истолковать, потому что вы сделались неспособны слушать.
  • Ибо, судя по времени, вам надлежало быть учителями; но вас снова нужно учить первым началам слова Божия, и для вас нужно молоко, а не твердая пища.
  • Всякий, питаемый молоком, несведущ в слове правды, потому что он младенец;
  • твердая же пища свойственна совершенным, у которых чувства навыком приучены к различению добра и зла.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта