Скрыть
6:1
6:2
6:3
6:5
6:7
6:9
6:11
6:12
6:18
Церковнославянский (рус)
Тѣ́мже оста́вльше нача́ла Христо́ва сло́во, на соверше́нiе да веде́мся, не па́ки основа́нiе покая́нiя полага́юще от­ ме́ртвыхъ дѣ́лъ, и вѣ́ры въ Бо́га,
креще́нiй уче́нiя, воз­ложе́нiя же ру́къ, воскресе́нiя же ме́ртвыхъ и суда́ вѣ́чнаго.
И сiе́ сотвори́мъ, а́ще Бо́гъ повели́тъ.
Невоз­мо́жно бо просвѣще́н­ныхъ еди́ною и вкуси́в­шихъ да́ра небе́снаго, и при­­ча́ст­никовъ бы́в­шихъ Ду́ха Свята́го,
и до́браго вкуси́в­шихъ Бо́жiя глаго́ла и си́лы гряду́щаго вѣ́ка,
и от­па́дшихъ, па́ки обновля́ти въ покая́нiе, второ́е распина́ющихъ Сы́на Бо́жiя себѣ́ и облича́ющихъ.
Земля́ бо пи́в­шая сходя́щiй на ню́ мно́жицею до́ждь и ражда́ющая бы́лiя до́брая о́нымъ, и́миже и дѣ́лаема быва́етъ, прiе́млетъ благослове́нiе от­ Бо́га:
а износя́щая те́рнiя и волче́цъ непотре́бна е́сть и кля́твы бли́зъ, ея́же кончи́на въ пожже́нiе.
[Зач. 313.] Надѣ́емся же о ва́съ, воз­лю́блен­нiи, лу́чшихъ и при­­держа́щихся спасе́нiя, а́ще и та́ко глаго́лемъ.
Не оби́дливъ бо Бо́гъ, забы́ти дѣ́ла ва́­шего и труда́ любве́, ю́же показа́сте во и́мя Его́, послужи́в­ше святы́мъ и служа́ще.
Жела́емъ же, да кі́йждо ва́съ явля́етъ то́жде тща́нiе ко извѣще́нiю упова́нiя да́же до конца́,
да не лѣни́ви бу́дете, но подража́теле наслѣ́д­ст­ву­ю­щихъ обѣтова́нiя вѣ́рою и долготерпѣ́нiемъ.
[Зач. 314.] Авраа́му бо обѣтова́я Бо́гъ, поне́же ни еди́нѣмъ имя́ше бо́лшимъ кля́тися, кля́т­ся Собо́ю,
глаго́ля: во­и́стин­ну благословя́ благословлю́ тя и умножа́я умно́жу тя́.
И та́ко долготерпѣ́въ, получи́ обѣтова́нiе.
Человѣ́цы бо бо́лшимъ клену́т­ся, и вся́кому и́хъ прекосло́вiю кончи́на во извѣще́нiе кля́тва [е́сть].
Въ не́мже ли́шше хотя́ Бо́гъ показа́ти наслѣ́дникомъ обѣтова́нiя непрело́жное совѣ́та Сво­его́, хода́тай­ст­вова кля́твою:
да двѣма́ ве́щьми непрело́жными, въ ни́хже невоз­мо́жно солга́ти Бо́гу, крѣ́пкое утѣше́нiе и́мамы при­­бѣ́гшiи я́тися за предлежа́щее упова́нiе,
е́же а́ки ко́тву и́мамы души́, тве́рду же и извѣ́стну, и входя́щую во вну́трен­нѣйшее завѣ́сы,
идѣ́же предте́ча о на́съ вни́де Иису́съ, по чи́ну Мелхиседе́кову Первосвяще́н­никъ бы́въ во вѣ́ки.
Греческий [Greek (Koine)]
διὸ ἀφέν­τες τὸν τῆς ἀρχῆς τοῦ Χριστοῦ λόγον ἐπι­̀ τὴν τελειότητα φερώμεθα μὴ πάλιν θεμέλιον κατα­βαλλόμενοι μετανοίας ἀπο­̀ νεκρῶν ἔργων καὶ πίστεως ἐπι­̀ θεόν
βαπτισμῶν διδαχῆς ἐπι­θέσεώς τε χειρῶν ἀναστάσεώς τε νεκρῶν καὶ κρίμα­τος αἰωνίου
καὶ τοῦτο ποιήσομεν ἐάνπερ ἐπι­τρέπῃ ὁ θεός
ἀδύνατον γὰρ τοὺς ἅπαξ φωτισθέν­τας γευσα­μέ­νους τε τῆς δωρεᾶς τῆς ἐπουρανίου καὶ μετόχους γενηθέν­τας πνεύ­μα­τος ἁγίου
καὶ καλὸν γευσα­μέ­νους θεοῦ ῥῆμα δυνάμεις τε μέλλον­τος αἰῶνος
καὶ παρα­πεσόν­τας πάλιν ἀνακαινίζειν εἰς μετάνοιαν ἀνασταυροῦν­τας ἑαυτοῖς τὸν υἱὸν τοῦ θεοῦ καὶ παρα­δειγματίζον­τας
γῆ γὰρ ἡ πιοῦσα τὸν ἐπ᾿ αὐτῆς ἐρχόμενον πολλάκις ὑετόν καὶ τίκτουσα βοτάνην εὔθετον ἐκείνοις δι᾿ οὓς καὶ γεωργεῖται μεταλαμβάνει εὐλογίας ἀπο­̀ τοῦ θεοῦ
ἐκφέρουσα δὲ ἀκάνθας καὶ τριβόλους ἀδόκιμος καὶ κατα­́ρας ἐγγύς ἧς τὸ τέλος εἰς καῦσιν
πεπείσμεθα δὲ περὶ ὑμῶν ἀγαπητοί τὰ κρείσ­σονα καὶ ἐχόμενα σωτηρίας εἰ καὶ οὕτως λαλοῦμεν
οὐ γὰρ ἄδικος ὁ θεὸς ἐπι­λαθέσθαι τοῦ ἔργου ὑμῶν καὶ τῆς ἀγάπης ἧς ἐνεδείξασθε εἰς τὸ ὄνομα αὐτοῦ δια­κονήσαν­τες τοῖς ἁγίοις καὶ δια­κονοῦν­τες
ἐπι­θυμοῦμεν δὲ ἕκαστον ὑμῶν τὴν αὐτὴν ἐνδείκνυσθαι σπουδὴν προ­̀ς τὴν πλη­ροφορίαν τῆς ἐλπίδος ἄχρι τέλους
ἵνα μὴ νωθροὶ γένησθε μιμηταὶ δὲ τῶν δια­̀ πίστεως καὶ μακροθυμίας κληρο­νο­μούν­των τὰς ἐπαγγελίας
τῷ γὰρ Ἀβραὰμ ἐπαγγειλά­με­νος ὁ θεός ἐπεὶ κατ᾿ οὐδενὸς εἶχεν μείζονος ὀμόσαι ὤμοσεν καθ᾿ ἑαυτοῦ
λέγων εἰ μὴν εὐλογῶν εὐλογήσω σε καὶ πλη­θύνων πλη­θυνῶ σε
καὶ οὕτως μακροθυμήσας ἐπέτυχεν τῆς ἐπαγγελίας
ἄνθρωποι γὰρ κατα­̀ τοῦ μείζονος ὀμνύουσιν καὶ πάσης αὐτοῖς ἀν­τιλογίας πέρας εἰς βεβαίωσιν ὁ ὅρκος
ἐν ᾧ περισ­σότερον βουλό­με­νος ὁ θεὸς ἐπι­δεῖξαι τοῖς κληρονόμοις τῆς ἐπαγγελίας τὸ ἀμετάθετον τῆς βουλῆς αὐτοῦ ἐμεσίτευσεν ὅρκῳ
ἵνα δια­̀ δύο πραγμάτων ἀμεταθέτων ἐν οἷς ἀδύνατον ψεύ­σασθαι τὸν θεόν ἰσχυρὰν παρα­́κλησιν ἔχωμεν οἱ κατα­φυγόν­τες κρατῆσαι τῆς προ­κειμένης ἐλπίδος
ἣν ὡς ἄγκυραν ἔχομεν τῆς ψυχῆς ἀσφαλῆ τε καὶ βεβαίαν καὶ εἰσερχομένην εἰς τὸ ἐσώτερον τοῦ κατα­πετάσμα­τος
ὅπου προ­́δρομος ὑπὲρ ἡμῶν εἰσῆλθεν Ἰησοῦς κατα­̀ τὴν τάξιν Μελχισέδεκ ἀρχιερεὺς γενό­με­νος εἰς τὸν αἰῶνα
1 Серьезное предостережение против отпадения. 9 Уверенность, что читающие проявят веру «до конца». 13 Основание для такой надежды – непреложность Божьей воли.
Посему, оставив начатки учения Христова, поспешим к совершенству; и не станем снова полагать основание обращению от мертвых дел и вере в Бога,
учению о крещениях, о возложении рук, о воскресении мертвых и о суде вечном.
И это сделаем, если Бог позволит.
Ибо невозможно – однажды просвещенных, и вкусивших дара небесного, и соделавшихся причастниками Духа Святаго,
и вкусивших благого глагола Божия и сил будущего века,
и отпадших, опять обновлять покаянием, когда они снова распинают в себе Сына Божия и ругаются Ему.
Земля, пившая многократно сходящий на нее дождь и произращающая злак, полезный тем, для которых и возделывается, получает благословение от Бога;
а производящая терния и волчцы негодна и близка к проклятию, которого конец – сожжение.
[Зач. 313.] Впрочем о вас, возлюбленные, мы надеемся, что вы в лучшем состоянии и держитесь спасения, хотя и говорим так.
Ибо не неправеден Бог, чтобы забыл дело ваше и труд любви, которую вы оказали во имя Его, послужив и служа святым.
Желаем же, чтобы каждый из вас, для совершенной уверенности в надежде, оказывал такую же ревность до конца,
дабы вы не обленились, но подражали тем, которые верою и долготерпением наследуют обетования.
[Зач. 314.] Бог, давая обетование Аврааму, как не мог никем высшим клясться, клялся Самим Собою,
говоря: истинно благословляя благословлю тебя и размножая размножу тебя.
И так Авраам, долготерпев, получил обещанное.
Люди клянутся высшим, и клятва во удостоверение оканчивает всякий спор их.
Посему и Бог, желая преимущественнее показать наследникам обетования непреложность Своей воли, употребил в посредство клятву,
дабы в двух непреложных вещах, в которых невозможно Богу солгать, твердое утешение имели мы, прибегшие взяться за предлежащую надежду,
которая для души есть как бы якорь безопасный и крепкий, и входит во внутреннейшее за завесу,
куда предтечею за нас вошел Иисус, сделавшись Первосвященником навек по чину Мелхиседека.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible