Апостола Павла послание к евреям, 7:26-28

 
  • [Зач. 315.] Сéй бо Мелхиседéкъ, Цáрь Сали́мскiй, свящéн­никъ Бóга вы́шняго, и́же срѣ́те Авраáма воз­врáщшася от­ сѣ́ча царéй и благослови́ егó,
  • емýже и десяти́ну от­ всѣ́хъ от­дѣли́ Авраáмъ, пéрвѣе ýбо сказýет­ся Цáрь прáвды, потóмъ же Цáрь Сали́мскiй, éже éсть, Цáрь ми́ра,
  • безъ отцá, безъ мáтере, безъ при́чта рóда, ни начáла днéмъ, ни животý концá имѣ́я, уподóбленъ же Сы́ну Бóжiю, пребывáетъ свящéн­никъ вы́ну.
  • Ви́дите же, ели́къ сéй, емýже и десяти́ну дáлъ éсть Авраáмъ патрiáрхъ от­ избрáн­ныхъ.
  • И прiéмлющiи ýбо свящéн­ство от­ сынóвъ Левíинъ зáповѣдь и́мутъ одеся́т­ст­вовати лю́ди по закóну, си́рѣчь, брáтiю свою́, áще и от­ чрéслъ Авраáмовыхъ изшéдшую:
  • не при­­читáемый же рóдомъ къ ни́мъ, одеся́т­ст­вова Авраáма и имýщаго обѣтовáнiя благослови́:
  • [Зач. 316.] безъ вся́каго же прекослóвiя мéншее от­ бóлшаго благословля́ет­ся.
  • И здѣ́ ýбо десяти́ны человѣ́цы умирáющiи прiéмлютъ: тáмо же свидѣ́тел­ст­вуемый, я́ко жи́въ éсть.
  • И да си́це рекý, Авраáмомъ и Левíй, прiéмляй десяти́ны, десяти́ны дáлъ éсть:
  • ещé бо въ чрéслѣхъ óтчiихъ бя́ше, егдá срѣ́те егó Мелхиседéкъ.
  • А́ще ýбо совершéн­ство леви́тскимъ свящéн­ствомъ бы́ло, лю́дiе бо на нéмъ взакóнени бы́ша: кáя ещé потрéба по чи́ну Мелхиседéкову инóму востáти свящéн­нику, а не по чи́ну Аарóнову глагóлатися?
  • прелагáему бо свящéн­ству, по нýжди и закóну премѣнéнiе бывáетъ.
  • О нéмже бо глагóлют­ся сiя́, колѣ́ну инóму при­­части́ся, от­ негóже никтóже при­­ступи́ ко олтарю́:
  • я́вѣ бо, я́ко от­ колѣ́на Иýдова воз­сiя́ Госпóдь нáшъ, о нéмже колѣ́нѣ Моисéй о свящéн­ствѣ ничесóже глагóла.
  • И ли́шше ещé я́вѣ éсть, я́ко по подóбiю Мелхиседéкову востаéтъ свящéн­никъ и́нъ,
  • и́же не по закóну зáповѣди плотскíя бы́сть, но по си́лѣ животá неразрушáемаго.
  • Свидѣ́тел­ст­вуетъ бо, я́ко ты́ еси́ свящéн­никъ во вѣ́къ по чи́ну Мелхиседéкову.
  • [Зач. 317.] Отлагáнiе ýбо бывáетъ прéжде бы́в­шiя зáповѣди за нéмощное ея́ и неполéзно­е:
  • ничтóже бо соверши́лъ закóнъ: при­­введéнiе же éсть лýчшему уповáнiю, и́мже при­­ближáемся къ Бóгу.
  • И по ели́ку не безъ кля́твы:
  • они́ бо безъ кля́твы свящéн­ницы бы́ша, сéй же съ кля́твою чрезъ глагóлющаго къ немý: кля́т­ся Госпóдь и не раскáет­ся: ты́ еси́ свящéн­никъ во вѣ́къ по чи́ну Мелхиседéкову:
  • по толи́ку лýчшаго завѣ́та бы́сть испорýчникъ Иисýсъ.
  • И они́ мнóжайши свящéн­ницы бы́ша, занé смéртiю воз­бранéни сýть пребывáти:
  • сéй же, занéже пребывáетъ во вѣ́ки, непрестýпное и́мать свящéн­ство,
  • тѣ́мже и спасти́ до концá мóжетъ при­­ходя́щихъ чрезъ негó къ Бóгу, всегдá жи́въ сы́й, во éже ходáтай­ст­вовати о ни́хъ.
  • [Зач. 318А.] Такóвъ бо нáмъ подобá­ше архiерéй: преподóбенъ, незлóбивъ, безсквéрненъ, от­лучéнъ от­ грѣ́шникъ и вы́шше небéсъ бы́вый,
  • и́же не и́мать по вся́ дни́ нýжды, я́коже первосвящéн­ницы, прéжде о сво­и́хъ грѣсѣ́хъ жéртвы при­­носи́ти, потóмъ же о людски́хъ: сié бо сотвори́ еди́ною, себé при­­нéсъ.
  • Закóнъ бо человѣ́ки поставля́етъ первосвящéн­ники, имýщыя нéмощь: слóво же кля́твен­ное, éже по закóнѣ, Сы́на во вѣ́ки совершéн­на.
  • [Зач. 315.] Ибо Мелхиседек, царь Салима, священник Бога Всевышнего, тот, который встретил Авраама и благословил его, возвращающегося после поражения царей,
  • которому и десятину отделил Авраам от всего, – во-первых, по знаменованию имени царь правды, а потом и царь Салима, то есть царь мира,
  • без отца, без матери, без родословия, не имеющий ни начала дней, ни конца жизни, уподобляясь Сыну Божию, пребывает священником навсегда.
  • Видите, как велик тот, которому и Авраам патриарх дал десятину из лучших добыч своих.
  • Получающие священство из сынов Левииных имеют заповедь – брать по закону десятину с народа, то есть со своих братьев, хотя и сии произошли от чресл Авраамовых.
  • Но сей, не происходящий от рода их, получил десятину от Авраама и благословил имевшего обетования.
  • [Зач. 316.] Без всякого же прекословия меньший благословляется бóльшим.
  • И здесь десятины берут человеки смертные, а там – имеющий о себе свидетельство, что он живет.
  • И, так сказать, сам Левий, принимающий десятины, в лице Авраама дал десятину:
  • ибо он был еще в чреслах отца, когда Мелхиседек встретил его.
  • Итак, если бы совершенство достигалось посредством левитского священства, – ибо с ним сопряжен закон народа, – то какая бы еще нужда была восставать иному священнику по чину Мелхиседека, а не по чину Аарона именоваться?
  • Потому что с переменою священства необходимо быть перемене и закона.
  • Ибо Тот, о Котором говорится сие, принадлежал к иному колену, из которого никто не приступал к жертвеннику.
  • Ибо известно, что Господь наш воссиял из колена Иудина, о котором Моисей ничего не сказал относительно священства.
  • И это еще яснее видно из того, что по подобию Мелхиседека восстает Священник иной,
  • Который таков не по закону заповеди плотской, но по силе жизни непрестающей.
  • Ибо засвидетельствовано: Ты священник вовек по чину Мелхиседека.
  • [Зач. 317.] Отменение же прежде бывшей заповеди бывает по причине ее немощи и бесполезности,
  • ибо закон ничего не довел до совершенства; но вводится лучшая надежда, посредством которой мы приближаемся к Богу.
  • И как сие было не без клятвы, –
  • ибо те были священниками без клятвы, а Сей с клятвою, потому что о Нем сказано: клялся Господь, и не раскается: Ты священник вовек по чину Мелхиседека, –
  • то лучшего завета поручителем соделался Иисус.
  • Притом тех священников было много, потому что смерть не допускала пребывать одному;
  • а Сей, как пребывающий вечно, имеет и священство непреходящее,
  • посему и может всегда спасать приходящих чрез Него к Богу, будучи всегда жив, чтобы ходатайствовать за них.
  • [Зач. 318А.] Таков и должен быть у нас Первосвященник: святой, непричастный злу, непорочный, отделенный от грешников и превознесенный выше небес,
  • Который не имеет нужды ежедневно, как те первосвященники, приносить жертвы сперва за свои грехи, потом за грехи народа, ибо Он совершил это однажды, принеся в жертву Себя Самого.
  • Ибо закон поставляет первосвященниками человеков, имеющих немощи; а слово клятвенное, после закона, поставило Сына, на веки совершенного.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта


Библия на портале Азбука веры (292 голоса: 4.55 из 5)