Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Апостола Павла послание к евреям

 
  • [Зач. 315.] Сéй бо Мелхиседéкъ, Цáрь Сали́мскiй, свящéн­никъ Бóга вы́шняго, и́же срѣ́те Авраáма воз­врáщшася от­ сѣ́ча царéй и благослови́ егó,
  • емýже и десяти́ну от­ всѣ́хъ от­дѣли́ Авраáмъ, пéрвѣе ýбо сказýет­ся Цáрь прáвды, потóмъ же Цáрь Сали́мскiй, éже éсть, Цáрь ми́ра,
  • безъ отцá, безъ мáтере, безъ при́чта рóда, ни начáла днéмъ, ни животý концá имѣ́я, уподóбленъ же Сы́ну Бóжiю, пребывáетъ свящéн­никъ вы́ну.
  • Ви́дите же, ели́къ сéй, емýже и десяти́ну дáлъ éсть Авраáмъ патрiáрхъ от­ избрáн­ныхъ.
  • И прiéмлющiи ýбо свящéн­ство от­ сынóвъ Левíинъ зáповѣдь и́мутъ одеся́т­ст­вовати лю́ди по закóну, си́рѣчь, брáтiю свою́, áще и от­ чрéслъ Авраáмовыхъ изшéдшую:
  • не при­­читáемый же рóдомъ къ ни́мъ, одеся́т­ст­вова Авраáма и имýщаго обѣтовáнiя благослови́:
  • [Зач. 316.] безъ вся́каго же прекослóвiя мéншее от­ бóлшаго благословля́ет­ся.
  • И здѣ́ ýбо десяти́ны человѣ́цы умирáющiи прiéмлютъ: тáмо же свидѣ́тел­ст­вуемый, я́ко жи́въ éсть.
  • И да си́це рекý, Авраáмомъ и Левíй, прiéмляй десяти́ны, десяти́ны дáлъ éсть:
  • ещé бо въ чрéслѣхъ óтчiихъ бя́ше, егдá срѣ́те егó Мелхиседéкъ.
  • А́ще ýбо совершéн­ство леви́тскимъ свящéн­ствомъ бы́ло, лю́дiе бо на нéмъ взакóнени бы́ша: кáя ещé потрéба по чи́ну Мелхиседéкову инóму востáти свящéн­нику, а не по чи́ну Аарóнову глагóлатися?
  • прелагáему бо свящéн­ству, по нýжди и закóну премѣнéнiе бывáетъ.
  • О нéмже бо глагóлют­ся сiя́, колѣ́ну инóму при­­части́ся, от­ негóже никтóже при­­ступи́ ко олтарю́:
  • я́вѣ бо, я́ко от­ колѣ́на Иýдова воз­сiя́ Госпóдь нáшъ, о нéмже колѣ́нѣ Моисéй о свящéн­ствѣ ничесóже глагóла.
  • И ли́шше ещé я́вѣ éсть, я́ко по подóбiю Мелхиседéкову востаéтъ свящéн­никъ и́нъ,
  • и́же не по закóну зáповѣди плотскíя бы́сть, но по си́лѣ животá неразрушáемаго.
  • Свидѣ́тел­ст­вуетъ бо, я́ко ты́ еси́ свящéн­никъ во вѣ́къ по чи́ну Мелхиседéкову.
  • [Зач. 317.] Отлагáнiе ýбо бывáетъ прéжде бы́в­шiя зáповѣди за нéмощное ея́ и неполéзно­е:
  • ничтóже бо соверши́лъ закóнъ: при­­введéнiе же éсть лýчшему уповáнiю, и́мже при­­ближáемся къ Бóгу.
  • И по ели́ку не безъ кля́твы:
  • они́ бо безъ кля́твы свящéн­ницы бы́ша, сéй же съ кля́твою чрезъ глагóлющаго къ немý: кля́т­ся Госпóдь и не раскáет­ся: ты́ еси́ свящéн­никъ во вѣ́къ по чи́ну Мелхиседéкову:
  • по толи́ку лýчшаго завѣ́та бы́сть испорýчникъ Иисýсъ.
  • И они́ мнóжайши свящéн­ницы бы́ша, занé смéртiю воз­бранéни сýть пребывáти:
  • сéй же, занéже пребывáетъ во вѣ́ки, непрестýпное и́мать свящéн­ство,
  • тѣ́мже и спасти́ до концá мóжетъ при­­ходя́щихъ чрезъ негó къ Бóгу, всегдá жи́въ сы́й, во éже ходáтай­ст­вовати о ни́хъ.
  • [Зач. 318А.] Такóвъ бо нáмъ подобá­ше архiерéй: преподóбенъ, незлóбивъ, безсквéрненъ, от­лучéнъ от­ грѣ́шникъ и вы́шше небéсъ бы́вый,
  • и́же не и́мать по вся́ дни́ нýжды, я́коже первосвящéн­ницы, прéжде о сво­и́хъ грѣсѣ́хъ жéртвы при­­носи́ти, потóмъ же о людски́хъ: сié бо сотвори́ еди́ною, себé при­­нéсъ.
  • Закóнъ бо человѣ́ки поставля́етъ первосвящéн­ники, имýщыя нéмощь: слóво же кля́твен­ное, éже по закóнѣ, Сы́на во вѣ́ки совершéн­на.
  • Главá же о глагóлемыхъ: таковá и́мамы первосвящéн­ника, и́же сѣ́де о деснýю престóла вели́че­ст­вiя на небесѣ́хъ,
  • святы́мъ служи́тель и ски́нiи и́стин­нѣй, ю́же водрузи́ Госпóдь, а не человѣ́къ.
  • [Зач. 318Б.] Вся́къ бо первосвящéн­никъ, во éже при­­носи́ти дáры же и жéртвы, поставля́емь бывáетъ: тѣ́мже потрéба имѣ́ти чтó и семý, éже при­­несéтъ.
  • А́ще бы бо бы́лъ на земли́, не бы́ бы́лъ свящéн­никъ, сýщымъ свящéн­никомъ при­­нося́щымъ по закóну дáры,
  • и́же о́бразу и стѣ́ни слýжатъ небéсныхъ, я́коже глагóлано бы́сть Моисéю, хотя́щу сотвори́ти ски́нiю: ви́ждь бо, речé, сотвори́ши вся́ по о́бразу покáзан­ному ти́ на горѣ́.
  • Ны́нѣ же лýчшее улучи́ служéнiе, по ели́ку и лýчшаго завѣ́та éсть ходáтай, и́же на лýчшихъ обѣтовáнiихъ узакóнися.
  • [Зач. 319.] А́ще бо бы пéрвый о́нъ непорóченъ бы́лъ, не бы́ вторóму искáлося мѣ́сто.
  • Укоря́я бо и́хъ глагóлетъ: сé, днíе грядýтъ, глагóлетъ Госпóдь, и совершý на дóмъ Изрáилевъ и на дóмъ Иýдовъ завѣ́тъ нóвъ,
  • не по завѣ́ту, егóже сотвори́хъ отцéмъ и́хъ въ дéнь, въ óньже éмшу ми́ и́хъ за рýку, извести́ и́хъ от­ земли́ Еги́петскiя: занé тíи не пребы́ша въ завѣ́тѣ мо­éмъ, и áзъ неради́хъ о ни́хъ, глагóлетъ Госпóдь.
  • Я́ко сéй завѣ́тъ, егóже завѣщáю дóму Изрáилеву по óнѣхъ днéхъ, глагóлетъ Госпóдь, дая́ закóны моя́ въ мы́сли и́хъ, и на сердцáхъ и́хъ напишý и́хъ, и бýду и́мъ Бóгъ, и тíи бýдутъ мнѣ́ лю́дiе.
  • И не и́мать научи́ти кíйждо и́скрен­няго сво­егó и кíйждо брáта сво­егó, глагóля: познáй Гóспода: я́ко вси́ увѣ́дятъ мя́ от­ мáла дáже и до вели́ка и́хъ,
  • занé ми́лостивъ бýду непрáвдамъ и́хъ и грѣхóвъ и́хъ и беззакóнiй и́хъ не и́мамъ помянýти ктомý.
  • Внегдá же глагóлетъ нóвъ, обветши́ пéрваго: а обветшавáющее и состарѣвáющееся бли́зъ éсть истлѣ́нiя.
  • [Зач. 315.] Ибо Мелхиседек, царь Салима, священник Бога Всевышнего, тот, который встретил Авраама и благословил его, возвращающегося после поражения царей,
  • которому и десятину отделил Авраам от всего, – во-первых, по знаменованию имени царь правды, а потом и царь Салима, то есть царь мира,
  • без отца, без матери, без родословия, не имеющий ни начала дней, ни конца жизни, уподобляясь Сыну Божию, пребывает священником навсегда.
  • Видите, как велик тот, которому и Авраам патриарх дал десятину из лучших добыч своих.
  • Получающие священство из сынов Левииных имеют заповедь – брать по закону десятину с народа, то есть со своих братьев, хотя и сии произошли от чресл Авраамовых.
  • Но сей, не происходящий от рода их, получил десятину от Авраама и благословил имевшего обетования.
  • [Зач. 316.] Без всякого же прекословия меньший благословляется бóльшим.
  • И здесь десятины берут человеки смертные, а там – имеющий о себе свидетельство, что он живет.
  • И, так сказать, сам Левий, принимающий десятины, в лице Авраама дал десятину:
  • ибо он был еще в чреслах отца, когда Мелхиседек встретил его.
  • Итак, если бы совершенство достигалось посредством левитского священства, – ибо с ним сопряжен закон народа, – то какая бы еще нужда была восставать иному священнику по чину Мелхиседека, а не по чину Аарона именоваться?
  • Потому что с переменою священства необходимо быть перемене и закона.
  • Ибо Тот, о Котором говорится сие, принадлежал к иному колену, из которого никто не приступал к жертвеннику.
  • Ибо известно, что Господь наш воссиял из колена Иудина, о котором Моисей ничего не сказал относительно священства.
  • И это еще яснее видно из того, что по подобию Мелхиседека восстает Священник иной,
  • Который таков не по закону заповеди плотской, но по силе жизни непрестающей.
  • Ибо засвидетельствовано: Ты священник вовек по чину Мелхиседека.
  • [Зач. 317.] Отменение же прежде бывшей заповеди бывает по причине ее немощи и бесполезности,
  • ибо закон ничего не довел до совершенства; но вводится лучшая надежда, посредством которой мы приближаемся к Богу.
  • И как сие было не без клятвы, –
  • ибо те были священниками без клятвы, а Сей с клятвою, потому что о Нем сказано: клялся Господь, и не раскается: Ты священник вовек по чину Мелхиседека, –
  • то лучшего завета поручителем соделался Иисус.
  • Притом тех священников было много, потому что смерть не допускала пребывать одному;
  • а Сей, как пребывающий вечно, имеет и священство непреходящее,
  • посему и может всегда спасать приходящих чрез Него к Богу, будучи всегда жив, чтобы ходатайствовать за них.
  • [Зач. 318А.] Таков и должен быть у нас Первосвященник: святой, непричастный злу, непорочный, отделенный от грешников и превознесенный выше небес,
  • Который не имеет нужды ежедневно, как те первосвященники, приносить жертвы сперва за свои грехи, потом за грехи народа, ибо Он совершил это однажды, принеся в жертву Себя Самого.
  • Ибо закон поставляет первосвященниками человеков, имеющих немощи; а слово клятвенное, после закона, поставило Сына, на веки совершенного.
  • Главное же в том, о чем говорим, есть то: мы имеем такого Первосвященника, Который воссел одесную престола величия на небесах
  • и есть священнодействователь святилища и скинии истинной, которую воздвиг Господь, а не человек.
  • [Зач. 318Б.] Всякий первосвященник поставляется для приношения даров и жертв; а потому нужно было, чтобы и Сей также имел, что принести.
  • Если бы Он оставался на земле, то не был бы и священником, потому что здесь такие священники, которые по закону приносят дары,
  • которые служат образу и тени небесного, как сказано было Моисею, когда он приступал к совершению скинии: смотри, сказано, сделай все по образу, показанному тебе на горе.
  • Но Сей Первосвященник получил служение тем превосходнейшее, чем лучшего Он ходатай завета, который утвержден на лучших обетованиях.
  • [Зач. 319.] Ибо, если бы первый завет был без недостатка, то не было бы нужды искать места другому.
  • Но пророк, укоряя их, говорит: вот, наступают дни, говорит Господь, когда Я заключу с домом Израиля и с домом Иуды новый завет,
  • не такой завет, какой Я заключил с отцами их в то время, когда взял их за руку, чтобы вывести их из земли Египетской, потому что они не пребыли в том завете Моем, и Я пренебрег их, говорит Господь.
  • Вот завет, который завещаю дому Израилеву после тех дней, говорит Господь: вложу законы Мои в мысли их, и напишу их на сердцах их; и буду их Богом, а они будут Моим народом.
  • И не будет учить каждый ближнего своего и каждый брата своего, говоря: познай Господа; потому что все, от малого до большого, будут знать Меня,
  • потому что Я буду милостив к неправдам их, и грехов их и беззаконий их не воспомяну более.
  • Говоря «новый», показал ветхость первого; а ветшающее и стареющее близко к уничтожению.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта