Ве́тхий Заве́т:
Быт.
Исх.
Лев.
Чис.
Втор.
Нав.
Суд.
Руф.
1Цар.
2Цар.
3Цар.
4Цар.
1Пар.
2Пар.
1Езд.
Неем.
2Езд.
Тов.
Иудиф.
Есф.
Иов.
Пс.
Прит.
Еккл.
Песн.
Прем.
Сир.
Ис.
Иер.
Плч.
ПослИер.
Вар.
Иез.
Дан.
Ос.
Иоил.
Ам.
Авд.
Ион.
Мих.
Наум.
Авв.
Соф.
Аг.
Зах.
Мал.
1Мак.
2Мак.
3Мак.
3Езд.
Но́вый Заве́т: Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.
Но́вый Заве́т: Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.
Скрыть
9:1
9:2
см.:Исх.40:1-4;
9:3
9:6
9:8
9:16
9:18
9:21
9:22
9:23
9:24
9:25
9:26
9:27
см.:3Езд.14:35;
Глава 10
10:3
10:5
10:6
см.:1Цар.15:22;
10:8
10:9
10:14
10:15
10:17
см.:Иер.31:33-34;
10:18
10:23
10:24
10:29
10:32
10:33
10:34
см.:Деян.21:11;
10:36
10:37
10:39
[Зач. 320.] Имѣ́яше у́бо пе́рвая ски́нiя {пе́рвый [завѣ́тъ]} оправда́нiя слу́жбы, свято́е же людско́е:
ски́нiя бо сооружена́ бы́сть пе́рвая, въ не́йже свѣти́лникъ и трапе́за и предложе́нiе хлѣ́бовъ, я́же глаго́лется свята́я.
По вторѣ́й же завѣ́сѣ ски́нiя глаго́лемая Свята́я святы́хъ,
зла́ту иму́щи кади́лницу и ковче́гъ завѣ́та окова́нъ всю́ду зла́томъ, въ не́мже ста́мна злата́ иму́щая ма́нну, и же́злъ Ааро́новъ прозя́бшiй, и скрижа́ли завѣ́та:
превы́шше же его́ херуви́ми сла́вы, осѣня́ющiи олта́рь {очисти́лище}: о ни́хже не лѣ́ть ны́нѣ глаго́лати подро́бну.
Си́мъ же та́ко устро́енымъ, въ пе́рвую у́бо ски́нiю вы́ну вхожда́ху свяще́нницы, слу́жбы соверша́юще:
во втору́ю же еди́ною въ лѣ́то еди́нъ архiере́й, не безъ кро́ве, ю́же прино́ситъ за себе́ и о людски́хъ невѣ́жествiихъ.
[Зач. 321А.] Сiе́ явля́ющу Ду́ху Свято́му, я́ко не у́ яви́ся святы́хъ пу́ть, еще́ пе́рвѣй ски́нiи иму́щей стоя́нiе.
Я́же при́тча во вре́мя настоя́щее утверди́ся, въ не́же да́рове и же́ртвы прино́сятся, не могу́щыя по со́вѣсти соверши́ти служа́щаго,
то́чiю въ бра́шнахъ и питiя́хъ, и разли́чныхъ омове́нiихъ, и оправда́нiихъ пло́ти, да́же до вре́мене исправле́нiя належа́щая.
[Зач. 321Б.] Христо́съ же прише́дъ Архiере́й гряду́щихъ бла́гъ, бо́лшею и соверше́ннѣйшею ски́нiею, нерукотворе́нною, си́рѣчь, не сея́ тва́ри,
ни кро́вiю ко́злею ниже́ те́лчею, но Свое́ю Кро́вiю, вни́де еди́ною во свята́я, вѣ́чное искупле́нiе обрѣты́й.
А́ще бо кро́вь ко́зляя и те́лчая и пе́пелъ ю́нчiй кропя́щiй оскверне́ныя освяща́етъ къ пло́тстѣй чистотѣ́:
кольми́ па́че Кро́вь Христо́ва, И́же Ду́хомъ Святы́мъ Себе́ принесе́ непоро́чна Бо́гу, очи́ститъ со́вѣсть на́шу от ме́ртвыхъ дѣ́лъ, во е́же служи́ти на́мъ Бо́гу жи́ву и и́стинну?
И сего́ ра́ди но́вому завѣ́ту хода́тай е́сть, да сме́рти бы́вшей, во искупле́нiе преступле́нiй бы́вшихъ въ пе́рвѣмъ завѣ́тѣ, обѣтова́нiе вѣ́чнаго наслѣ́дiя прiи́мутъ зва́ннiи.
Идѣ́же бо завѣ́тъ, сме́рти ну́жно е́сть вноси́тися завѣща́ющаго,
завѣ́тъ бо въ ме́ртвыхъ извѣ́стенъ е́сть: поне́же ничесо́же мо́жетъ, егда́ жи́въ е́сть завѣщава́яй.
Тѣ́мже ни пе́рвый безъ кро́ве обновле́нъ {утвержде́нъ} бы́сть.
Рече́ннѣй бо бы́вшей вся́цѣй за́повѣди по зако́ну от Моисе́а всѣ́мъ лю́демъ, прiе́мь кро́вь ко́злюю и те́лчую, съ водо́ю и во́лною червле́ною и иссо́помъ, самы́я же ты́я кни́ги и вся́ лю́ди покропи́,
глаго́ля: сiя́ кро́вь завѣ́та, его́же завѣща́ къ ва́мъ Бо́гъ.
И ски́нiю же и вся́ сосу́ды служе́бныя кро́вiю та́кожде покропи́.
И отню́дъ кро́вiю вся́ {и едва́ не вся́ кро́вiю} очища́ются по зако́ну, и безъ кровопроли́тiя не быва́етъ оставле́нiе.
Ну́жда у́бо бя́ше образо́мъ небе́сныхъ си́ми очища́тися: самѣ́мъ же небе́снымъ лу́чшими же́ртвами, па́че си́хъ.
[Зач. 322.] Не въ рукотворе́нная бо свята́я вни́де Христо́съ, противообра́зная и́стинныхъ, но въ са́мое небо, ны́нѣ да яви́тся лицу́ Бо́жiю о на́съ,
ниже́ да мно́гажды прино́ситъ Себе́, я́коже первосвяще́нникъ вхо́дитъ во свята́я [святы́хъ] по вся́ лѣ́та съ кро́вiю чужде́ю:
поне́же подоба́ше бы Ему́ мно́жицею страда́ти от сложе́нiя мíра: ны́нѣ же еди́ною въ кончи́ну вѣко́въ, во отмета́нiе грѣха́, же́ртвою Свое́ю яви́ся.
И я́коже лежи́тъ {опредѣле́но е́сть} человѣ́комъ еди́ною умре́ти, пото́мъ же су́дъ,
та́ко и Христо́съ еди́ною принесе́ся, во е́же вознести́ мно́гихъ грѣхи́, второ́е безъ грѣха́ яви́тся, жду́щымъ Его́ во спасе́нiе.
[Зач. 323.] Сѣ́нь бо имы́й зако́нъ гряду́щихъ бла́гъ, [а] не са́мый о́бразъ веще́й, на вся́кое лѣ́то тѣ́миже же́ртвами, и́хже прино́сятъ вы́ну, никогда́же мо́жетъ приступа́ющихъ соверши́ти.
Поне́же преста́ли бы бы́ти приноси́мы, ни еди́ну ктому́ иму́щымъ со́вѣсть о грѣсѣ́хъ служа́щымъ, еди́ною очище́ннымъ.
Но въ ни́хъ воспомина́нiе грѣхо́въ на ко́еждо лѣ́то быва́етъ,
невозмо́жно бо кро́ви ю́нчей и ко́злей отпуща́ти грѣхи́.
Тѣ́мже входя́ въ мíръ, глаго́летъ: же́ртвы и приноше́нiя не восхотѣ́лъ еси́, тѣ́ло же соверши́лъ Ми́ еси́:
всесожже́нiй и {та́кожде} о грѣсѣ́ не благоволи́лъ еси́.
Тогда́ рѣ́хъ: се́, иду́: въ глави́знѣ кни́жнѣй написа́ся о Мнѣ́, е́же сотвори́ти во́лю Твою́, Бо́же.
Вы́ше глаго́ля: я́ко же́ртвы и приноше́нiя и всесожже́нiй и {та́кожде} о грѣсѣ́хъ не восхотѣ́лъ еси́, ниже́ благоволи́лъ еси́: я́же по зако́ну прино́сятся:
тогда́ рече́: се́, иду́ сотвори́ти во́лю Твою́, Бо́же. Оте́млетъ пе́рвое, да второ́е поста́витъ.
О не́йже во́ли освяще́ни есмы́ принесе́нiемъ тѣ́ла Иису́съ Христо́ва еди́ною.
И вся́къ у́бо свяще́нникъ стои́тъ на вся́къ де́нь служя́ и ты́яжде мно́жицею принося́ же́ртвы, я́же никогда́же мо́гутъ отъя́ти грѣхо́въ.
О́нъ же еди́ну о грѣсѣ́хъ прине́съ же́ртву, всегда́ сѣди́тъ о десну́ю Бо́га,
про́чее ожида́я, до́ндеже положа́тся врази́ Его́ подно́жiе но́гъ Его́:
еди́нѣмъ бо приноше́нiемъ соверши́лъ е́сть во вѣ́ки освяща́емыхъ.
Свидѣ́телствуетъ же на́мъ и Ду́хъ Святы́й, по рѣче́нному бо пре́жде:
се́й завѣ́тъ, его́же завѣща́ю къ ни́мъ по дне́хъ о́нѣхъ, глаго́летъ Госпо́дь, дая́ зако́ны Моя́ на сердца́ и́хъ, и въ помышле́нiихъ и́хъ напишу́ и́хъ:
[та́же глаго́летъ Госпо́дь:] и грѣхо́въ и́хъ и беззако́нiй и́хъ не и́мамъ помяну́ти ктому́.
А идѣ́же отпуще́нiе си́хъ, ктому́ нѣ́сть приноше́нiя о грѣсѣ́хъ.
[Зач. 324.] Иму́ще у́бо дерзнове́нiе, бра́тiе, входи́ти во свята́я Кро́вiю Иису́съ Христо́вою, путе́мъ но́вымъ и живы́мъ,
его́же обнови́лъ е́сть на́мъ завѣ́сою, си́рѣчь пло́тiю Свое́ю,
и Иере́а вели́ка надъ до́момъ Бо́жiимъ,
да приступа́емъ со и́стиннымъ се́рдцемъ во извѣще́нiи вѣ́ры, окропле́ни сердцы́ от со́вѣсти лука́выя и измове́ни тѣлесы́ водо́ю чи́стою:
да держи́мъ исповѣ́данiе упова́нiя неукло́нное, вѣ́ренъ бо е́сть Обѣща́вый:
и да разумѣева́емъ дру́гъ дру́га въ поощре́нiи любве́ и до́брыхъ дѣ́лъ,
не оставля́юще собра́нiя своего́, я́коже е́сть нѣ́кимъ обы́чай, но [дру́гъ дру́га] подвиза́юще, и толи́ко па́че, ели́ко ви́дите приближа́ющiйся де́нь [су́дный].
Во́лею бо согрѣша́ющымъ на́мъ по прiя́тiи ра́зума и́стины, ктому́ о грѣсѣ́хъ не обрѣта́ется же́ртва,
стра́шно же нѣ́кое ча́янiе суда́ и огня́ ре́вность, поя́сти хотя́щаго сопроти́вныя.
Отве́рглся кто́ зако́на Моисе́ова, безъ милосе́рдiя при двои́хъ или́ трiе́хъ свидѣ́телехъ умира́етъ:
коли́ко мните́ го́ршiя сподо́бится му́ки, и́же Сы́на Бо́жiя попра́вый, и Кро́вь завѣ́тную скве́рну возмни́въ, е́юже освяти́ся, и Ду́ха благода́ти укори́вый?
Вѣ́мы бо Ре́кшаго: Мнѣ́ отмще́нiе, А́зъ возда́мъ, глаго́летъ Госпо́дь. И па́ки: я́ко су́дитъ Госпо́дь лю́демъ Свои́мъ.
Стра́шно [е́сть] е́же впа́сти въ ру́цѣ Бо́га жива́го.
[Зач. 325.] Воспомина́йте же пе́рвыя дни́ ва́шя, въ ни́хже просвѣти́вшеся, мно́гiя стра́сти претерпѣ́сте {мно́гъ по́двигъ подъя́сте} страда́нiй,
о́во у́бо, поноше́ньми и скорбьми́ позо́ръ бы́вше, о́во же, о́бщницы бы́вше живу́щымъ та́ко:
и́бо у́замъ мои́мъ спострада́сте и разграбле́нiе имѣ́нiй ва́шихъ съ ра́достiю прiя́сте, вѣ́дяще имѣ́ти себѣ́ имѣ́нiе на небесѣ́хъ пребыва́ющее и лу́чшее.
[Зач. 326.] Не отлага́йте у́бо дерзнове́нiя ва́шего, е́же и́мать мздовоздая́нiе вели́ко.
Терпѣ́нiя бо и́мате потре́бу, да во́лю Бо́жiю сотво́рше, прiи́мете обѣтова́нiе:
еще́ бо ма́ло ели́ко ели́ко, Гряды́й прiи́детъ и не укосни́тъ.
А пра́ведный от вѣ́ры жи́въ бу́детъ: и а́ще обине́тся, не благоволи́тъ душа́ Моя́ о не́мъ.
Мы́ же [бра́тiе] нѣ́смы обинове́нiя въ поги́бель, но вѣ́ры въ снабдѣ́нiе души́.
1 «Скиния первая… образ настоящего времени». 11 Христос, Первосвященник, принес Себя в жертву. 15 Ходатай нового завета. 23 Христос вошел в самое небо.
[Зач. 320.] И первый завет имел постановление о Богослужении и святилище земное:
ибо устроена была скиния первая, в которой был светильник, и трапеза, и предложение хлебов, и которая называется Святое.
За второю же завесою была скиния, называемая Святое Святых,
имевшая золотую кадильницу и обложенный со всех сторон золотом ковчег завета, где были золотой сосуд с манною, жезл Ааронов расцветший и скрижали завета,
а над ним херувимы славы, осеняющие очистилище; о чем не нужно теперь говорить подробно.
При таком устройстве, в первую скинию всегда входят священники совершать Богослужение;
а во вторую – однажды в год один только первосвященник, не без крови, которую приносит за себя и за грехи неведения народа.
[Зач. 321А.] Сим Дух Святый показывает, что еще не открыт путь во святилище, доколе стои́т прежняя скиния.
Она есть образ настоящего времени, в которое приносятся дары и жертвы, не могущие сделать в совести совершенным приносящего,
и которые с яствами и питиями, и различными омовениями и обрядами, относящимися до плоти, установлены были только до времени исправления.
[Зач. 321Б.] Но Христос, Первосвященник будущих благ, придя с большею и совершеннейшею скиниею, нерукотворенною, то есть не такового устроения,
и не с кровью козлов и тельцов, но со Своею Кровию, однажды вошел во святилище и приобрел вечное искупление.
Ибо если кровь тельцов и козлов и пепел телицы, через окропление, освящает оскверненных, дабы чисто было тело,
то кольми паче Кровь Христа, Который Духом Святым принес Себя непорочного Богу, очистит совесть нашу от мертвых дел, для служения Богу живому и истинному!
И потому Он есть ходатай нового завета, дабы вследствие смерти Его, бывшей для искупления от преступлений, сделанных в первом завете, призванные к вечному наследию получили обетованное.
Ибо, где завещание, там необходимо, чтобы последовала смерть завещателя,
потому что завещание действительно после умерших: оно не имеет силы, когда завещатель жив.
Почему и первый завет был утвержден не без крови.
Ибо Моисей, произнеся все заповеди по закону перед всем народом, взял кровь тельцов и козлов с водою и шерстью червленою и иссопом, и окропил как самую книгу, так и весь народ,
говоря: это кровь завета, который заповедал вам Бог.
Также окропил кровью и скинию и все сосуды Богослужебные.
Да и все почти по закону очищается кровью, и без пролития крови не бывает прощения.
Итак образы небесного должны были очищаться сими, самое же небесное лучшими сих жертвами.
[Зач. 322.] Ибо Христос вошел не в рукотворенное святилище, по образу истинного устроенное, но в самое небо, чтобы предстать ныне за нас пред лице Божие,
и не для того, чтобы многократно приносить Себя, как первосвященник входит во святилище каждогодно с чужою кровью;
иначе надлежало бы Ему многократно страдать от начала мира; Он же однажды, к концу веков, явился для уничтожения греха жертвою Своею.
И как человекам положено однажды умереть, а потом суд,
так и Христос, однажды принеся Себя в жертву, чтобы подъять грехи многих, во второй раз явится не для очищения греха, а для ожидающих Его во спасение.
1 Жертвы и всесожжения не уничтожают греха, но одно приношение Христа исполнило волю Божию. 19 Имея дерзновение входить во святилище путем новым и живым, да приступаем с полною верою. 26 Последствия произвольного греха после познания истины. 32 «Терпение нужно нам, чтобы... получить обещанное».
[Зач. 323.] Закон, имея тень будущих благ, а не самый образ вещей, одними и теми же жертвами, каждый год постоянно приносимыми, никогда не может сделать совершенными приходящих с ними.
Иначе перестали бы приносить их, потому что приносящие жертву, быв очищены однажды, не имели бы уже никакого сознания грехов.
Но жертвами каждогодно напоминается о грехах,
ибо невозможно, чтобы кровь тельцов и козлов уничтожала грехи.
Посему Христос, входя в мир, говорит: жертвы и приношения Ты не восхотел, но тело уготовал Мне.
Всесожжения и жертвы за грех неугодны Тебе.
Тогда Я сказал: вот, иду, как в начале книги написано о Мне, исполнить волю Твою, Боже.
Сказав прежде, что «ни жертвы, ни приношения, ни всесожжений, ни жертвы за грех, – которые приносятся по закону, – Ты не восхотел и не благоизволил»,
потом прибавил: «вот, иду исполнить волю Твою, Боже». Отменяет первое, чтобы постановить второе.
По сей-то воле освящены мы единократным принесением тела Иисуса Христа.
И всякий священник ежедневно стои́т в служении, и многократно приносит одни и те же жертвы, которые никогда не могут истребить грехов.
Он же, принеся одну жертву за грехи, навсегда воссел одесную Бога,
ожидая затем, доколе враги Его будут положены в подножие ног Его.
Ибо Он одним приношением навсегда сделал совершенными освящаемых.
О сем свидетельствует нам и Дух Святый; ибо сказано:
Вот завет, который завещаю им после тех дней, говорит Господь: вложу законы Мои в сердца их, и в мыслях их напишу их,
и грехов их и беззаконий их не воспомяну более.
А где прощение грехов, там не нужно приношение за них.
[Зач. 324.] Итак, братия, имея дерзновение входить во святилище посредством Крови Иисуса Христа, путем новым и живым,
который Он вновь открыл нам через завесу, то есть плоть Свою,
и имея великого Священника над домом Божиим,
да приступаем с искренним сердцем, с полною верою, кроплением очистив сердца от порочной совести, и омыв тело водою чистою,
будем держаться исповедания упования неуклонно, ибо верен Обещавший.
Будем внимательны друг ко другу, поощряя к любви и добрым делам.
Не будем оставлять собрания своего, как есть у некоторых обычай; но будем увещевать друг друга, и тем более, чем более усматриваете приближение дня оного.
Ибо если мы, получив познание истины, произвольно грешим, то не остается более жертвы за грехи,
но некое страшное ожидание суда и ярость огня, готового пожрать противников.
Если отвергшийся закона Моисеева, при двух или трех свидетелях, без милосердия наказывается смертью,
то сколь тягчайшему, думаете, наказанию повинен будет тот, кто попирает Сына Божия и не почитает за святыню Кровь завета, которою освящен, и Духа благодати оскорбляет?
Мы знаем Того, Кто сказал: у Меня отмщение, Я воздам, говорит Господь. И еще: Господь будет судить народ Свой.
Страшно впасть в руки Бога живаго!
[Зач. 325.] Вспомните прежние дни ваши, когда вы, быв просвещены, выдержали великий подвиг страданий,
то сами среди поношений и скорбей служа зрелищем для других, то принимая участие в других, находившихся в таком же состоянии;
ибо вы и моим узам сострадали и расхищение имения вашего приняли с радостью, зная, что есть у вас на небесах имущество лучшее и непреходящее.
[Зач. 326.] Итак не оставляйте упования вашего, которому предстоит великое воздаяние.
Терпение нужно вам, чтобы, исполнив волю Божию, получить обещанное;
ибо еще немного, очень немного, и Грядущий придет и не умедлит.
Праведный верою жив будет; а если кто поколеблется, не благоволит к тому душа Моя.
Мы же не из колеблющихся на погибель, но стои́м в вере к спасению души.
Киргизский
Языки
- Добавить язык
- Церковнослав. (рус)
- Церковнослав. (цс)
- Рус. (Синодальный)
- Рус. (Синод. с ударе́-ми)
- Рус. (еп. Кассиан)
- Рус. (К.П. Победоносцев)
- Arab (JAB)
- Arab (AVD)
- Azerbaijani
- Armenian
- Belarusian
- Bulgarian
- Chinese (simpl.)
- Croatian (S&D)
- English (NKJV)
- English (NRSV)
- English (KJV)
- Estonian
- Finnish (1992)
- French (LSG)
- Georgian (ancient)
- Georgian
- German (MLU, 1912)
- German (GNB)
- Greek (Koine)
- Greek (TGV)
- Greek (NA, 28)
- Hebrew NT by Delitzsch
- Italian (CEI 1974)
- Italian
- Kyrgyz
- Latin (Nova Vulgata)
- Latvian
- Romanian
- Polish
- Portuguese
- Serbian (synod.)
- Serbian
- Spanish (RVR 1995)
- Swedish (Folkbibeln)
- Tajik
- Ukrainian (Homenko)
- Ukrainian (Ogienko)
- Uzbek
Ошентип, биринчи келишимдин Кудайга кызмат кылуу боюнча кљрсљтмљлљрє, жердеги ыйык жайы бар эле.
Биринчи жыйын чатыры тигилген. Анын «ыйык» деп аталган биринчи бљлмљсєндљ чырактан, дасторкон, нан курмандыктары бар.
Экинчи кљшљгљнєн артында «ыйыктын ыйыгы» деп аталган ички бљлмљ бар.
Анда жыпар жыттуу заттар тєтљтєлєєчє алтын идиш жана ичи-тышы алтын менен жалатылган келишим сандыгы, сандыкта манна салынган алтын идиш, Арундун бєрдљгљн аса таягы жана келишим жазылган таш лооктор бар.
Сандыктын єстєндљ канаттарын жайып, сандыктын капкагын жаап турган дањктын керуптары турат. Азыр буга токтолуп отуруунун зарылчылыгы жок.
Ушундай жабдылган чатырдын биринчи бљлмљсєнљ ыйык кызмат кылуучулар Кудайга кызмат кылуу єчєн дайыма киришет.
Ал эми экинчи бљлмљгљ башкы ыйык кызмат кылуучу гана жылына бир жолу кире алат. Ал бљлмљгљ ал љзє єчєн жана элдин билбей жасаган кєнљљлљрє єчєн чалынган курмандыктын каны менен кирет.
Бул аркылуу Ыйык Рух муну билдирет: биринчи бљлмљ турганда экинчисине, ыйык жайга кирєєгљ жол али ачыла элек.
Бул азыркы учур єчєн єлгє: Кудайга алып келинген тартуулар менен курмандыктар аларды алып келген адамдын абийирин жеткилењ кыла албайт.
Денеге тиешелєє болгон жеп-ичєє, ар кандай жуунуу расмилери жана салттар жљнєндљгє кљрсљтмљлљр жањы тартип келген убакка чейин гана кєчєндљ болгон.
Бирок Машайак келечектеги жакшылыктардын Башкы ыйык кызмат кылуучусу катары кол менен жасалбаган, башкача айтканда, бул дєйнљгљ таандык болбогон, мурункудан чоњ жана жакшы чатыр менен келди.
Текелердин, торпоктордун каны менен эмес, Љз каны менен бир ирет ыйык жайга кирип, бизге тєбљлєк куткарылуу алып берди.
Эгерде денелери тазаланыш єчєн, єстєлљрєнљ чачылган текелердин, торпоктордун каны жана кунажындын кєлє булгангандарды ыйыктаган болсо,
анда тєбљлєктєє Рух аркылуу кемчиликсиз Љзєн Кудайга курмандыкка алып келген Машайактын каны тирєє Кудайга кызмат кылышыбыз єчєн, абийирибизди љлєк иштерден тазалары анык.
Ошондуктан Машайак – жањы келишимдин Арачысы. Ал адамдарды байыркы келишимдин убагында жасаган кєнљљлљрєнљн арылтуу єчєн, Љз жанын љлємгљ кыйды. Ошентип, Кудай тарабынан чакырылып алынгандар Анын убада кылган тєбљлєк мурасына ээ болот.
Анткени мурас кагазы бар жерде мурас калтырган адамдын љлгљндєгє аныкталышы керек.
Анткени мурас кагазы мурас калтырган адамдын кљзє љткљндљн кийин гана кєчєнљ кирет, анын кљзє тирєє турганда, мурас кагазынын кєчє жок.
Ошондуктан биринчи келишим да кансыз бекитилген эмес.
Муса бєт Ысрайыл элине мыйзам китебиндеги бардык осуяттарды жарыялады. Андан кийин курмандыкка чалынган кочкорлор менен торпоктордун канына суудан кошуп, ага кызыл жєндє жана иссопту малып, китепке жана бєт элге чачып:
«Бул кан – Тењирдин силер менен тєзгљн келишимин беките турган кан», – деди.
Ошондой эле жыйын чатырына, Кудайга кызмат кылууда колдонулуучу бардык буюмдарга чачты.
Мыйзам боюнча дээрлик бардыгы кан менен тазартылат. Кан тљгєлмљйєнчљ, кєнљљ кечирилбейт.
Ошентип, асмандагынын єлгєсє ушул курмандыктар менен, асмандагынын љзє болсо булардан жакшы курмандыктар менен тазаланышы керек болгон.
Анткени Машайак чыныгы ыйык жайдын єлгєсє боюнча колго жасалган ыйык жайга эмес, азыр биз єчєн Кудай алдында туруу єчєн асмандын љзєнљ кирди.
Ыйык жайга жыл сайын љзєнєн эмес, курмандыктын каны менен кирген башкы ыйык кызмат кылуучуга окшоп, Ыйса Љзєн кайра-кайра курмандыкка алып келиш єчєн кирген эмес.
Болбосо Ал дєйнљ жаратылгандан бери бир нече ирет азап чегиши керек болор эле. Бирок Ал Љзєн курмандыкка берєє менен, кєнљљнє жок кылуу єчєн, кылымдын акырында бир ирет келди.
Адам баласы бир ирет љлєп, андан кийин сотко келиши керек.
Ошол сыяктуу эле кљптљрдєн кєнљљлљрєн Љз мойнуна алыш єчєн, Машайак Љзєн бир ирет курмандыкка берди. Ал эми экинчи ирет кєнљљдљн тазалоо єчєн эмес, Љзєн кєтєп жаткандарды куткаруу єчєн келет.
Мыйзам – келечектеги жакшылыктардын бейнеси эмес, кљлљкљсє гана. Ошондуктан ал жыл сайын Кудайга ошол эле курмандыктарды алып келгендерди эч качан жеткилењ кыла албайт.
Эгерде ошондой болсо адамдар Кудайга курмандык алып келєєнє токтотуп коюшмак, анткени бир жолу курмандык алып келєє менен биротоло тазаланып калышса, анда алар љздљрєнєн кєнљљлљрєн сезишмек эмес.
Бирок жыл сайын алып келинген курмандыктар кєнљљнє эске салып турат.
Анткени торпоктордун жана кочкорлордун каны кєнљљлљрдє жок кыла албайт.
Ошондуктан Машайак бул дєйнљгљ келгенде, мындай деген эле: «Сен курмандыктарды, тартууларды каалаган жоксуњ, бирок Сен Мага дене даярдап койдуњ.
Бєтєндљй љрттљлєєчє курмандыктар менен кєнљљ єчєн чалынуучу курмандыктар Сага жакпайт.
Ошондо Мен мындай дедим: “Мына, тєрмљк китепте Мен жљнєндљ жазылгандай, Мен Сенин эркињди аткаруу єчєн бара жатам, Кудайым”».
Машайак адегенде: «Курмандыктарды, тартууларды, бєтєндљй љрттљлєєчє курмандыктарды жана кєнљљ єчєн чалынуучу курмандыктарды Сен каалаган жоксуњ, аларга ыраазы болгон жоксуњ», – деди. Булар болсо мыйзам боюнча алынып келинєєчє курмандыктар эле.
Андан кийин мындай деп кошумчалады: «Мына, Мен Сенин эркињди аткаруу єчєн бара жатам, Кудайым». Экинчисин кєчєнљ киргизєє єчєн, биринчисин алып таштайт.
Биз Кудайдын ушул эрки боюнча Ыйса Машайактын бир ирет курмандыкка алып келген денеси аркылуу ыйыкталдык.
Ар бир ыйык кызмат кылуучу ошол эле курмандыктарды кайра-кайра алып келип, кєн сайын кызматта турат. Бирок ал курмандыктар кєнљљлљрдє жок кыла албайт.
Ал эми Машайак кєнљљлљр єчєн бир гана курмандык алып келип, тєбљлєккљ Кудайдын оњ жагына отурду.
Ал бардык душмандарынын Љзєнєн бут алдына жыгылышын кєтєп жатат.
Анткени Ал ыйыкталып жаткандарды бир ирет курмандык алып келєє аркылуу тєбљлєккљ жеткилењ кылды.
Ыйык Рух да бизге бул жљнєндљ кєбљлљндєрљт. Анткени Ыйык Жазууда мындай деп айтылган:
«Ошол кєндљрдљн кийин алар менен тєзљ турган келишимим бул, – дейт Тењир, – мыйзамдарымды алардын жєрљктљрєнљ салам, акылдарына жазам.
Ошондон кийин алардын кєнљљлљрє менен мыйзамсыздыктарын эстебейм».
Ал эми кєнљљлљр кечирилгенден кийин, кєнљљ єчєн курмандык алып келєєнєн кереги жок.
Ошентип, бир туугандар, ыйык жайга Ыйса Машайактын каны аркылуу, жањы жана тирєє жол менен кирєєгљ укугубуз бар,
бул жолду Ал бизге кљшљгљ аркылуу, башкача айтканда, Љзєнєн денеси аркылуу ачты.
Кудай єйєн башкарган улуу Ыйык кызмат кылуучубуз бар,
ошондуктан жєрљгєбєздє булганган абийирден кан чачуу менен тазалап, денебизди таза сууга жууп, Кудайга таза жєрљк жана бекем ишеним менен жакындайлы.
Љзєбєз жарыялаган ємєттє бекем сактайлы, анткени убада берген Кудай ишенимдєє.
Бири-бирибизге кљњєл бљлєп, бири-бирибизди сєйєєгљ жана жакшы иштерге єндљйлє.
Чогулушка барбоону адатка айландырып алган кээ бирљљлљргљ окшоп, чогулуштарыбызды калтырбайлы. Ал Кєндєн жакындап калганын билгендиктен, бири-бирибизди сергек болууга чакыралы.
Эгерде биз чындыкты билип туруп, атайлап кєнљљ кылсак, анда кєнљљлљр єчєн чалына турган башка курмандык жок.
Тескерисинче, сотту жана каршы чыккандарды жеп жутууга даяр турган жалындаган отту коркунуч менен кєтєє гана калат.
Мусанын мыйзамын бузган адам эки же єч кєбљнєн кљзєнчљ ырайымсыздык менен љлєм жазасына тартылган болсо,
Кудайдын Уулун жана љзєн ыйыктаган, келишимди бекиткен Канды тебелеп-тепсеп, аны ыйык нерсе катары тутпаган, ырайым Рухун кордогон адам канчалык оор жазага тартылат деп ойлойсуњар?
Анткени: «Љчтє Мен алам, тиешесин Мен берем» жана дагы «Тењир Љзєнєн элин соттойт», – деп айткан Аны билебиз.
Тирєє Кудайдын колуна тєшєє љтљ коркунучтуу!
Силер љзєњљрдєн мурунку кєндљрєњљрдє эстегилечи: чындыкты билгенден кийин, азаптуу кєрљшкљ чыдадыњар.
Бирде кљпчєлєктєн алдында кордолуп азап тарттыњар, бирде ушундай кыйынчылыктарды башынан љткљрєп жаткандардын кайгысына ортоктош болдуњар.
Туткунга алынгандардын да кайгысына ортоктош болдуњар, мал-мєлкєњљрдє талап-тоноп кетишкенде, кайгырган жоксуњар. Анткени асманда андан жакшы, тєбљлєктєє байлыгыњар бар экенин билчєсєњљр.
Ошондуктан кайратыњардан жазбагыла, анткени ал єчєн чоњ сыйлык бар.
Кудайдын каалоосун аткарып, Анын убадалаганын алуу єчєн, силерге чыдамкайлык керек.
Анткени аз калды, абдан аз калды. Келе турган келет, кечикпестен келет.
«Адил адам ишеними менен тирєє болот, ал эми олку-солку болгон адамга Менин жаным ыраазы болбойт».
Биз болсо жок болуу єчєн артка кетенчиктегендерден эмеспиз, тескерисинче, жаныбыздын куткарылышы єчєн ишенгендерденбиз.