Апостола Павла послание к евреям, 9:11-14

 
  • И#мёzше ќбw пeрваz ски1ніz {пeрвый [завётъ]} њправд†ніz слyжбы, ст70е же людск0­е:
  • ски1ніz бо соwруженA бhсть пeрваz, въ нeйже свэти1лникъ и3 трапeза и3 предложeніе хлёбwвъ, ћже глаг0лет­сz ст7†z.
  • По вторёй же завёсэ ски1ніz глаг0лемаz ст7†z ст7hхъ,
  • злaту и3мyщи кади1лницу и3 ковчeгъ завёта њковaнъ всю1ду злaтомъ, въ нeмже стaмна златA и3мyщаz мaн­ну, и3 жeзлъ ґарHновъ прозsбшій, и3 скриж†ли завёта:
  • превhшше же є3гw2 херувjми слaвы, њсэнsющіи nлтaрь {њчисти1лище}: њ ни1хже не лёть н­н7э глаг0лати подр0бну.
  • Си6мъ же тaкw ўстр0єнымъ, въ пeрвую ќбw ски1нію вhну вхождaху свzщeн­ницы, сл{жбы совершaюще:
  • во вторyю же є3ди1ною въ лёто є3ди1нъ ґрхіерeй, не без8 кр0ве, ю4же при­н0ситъ за себE и3 њ людски1хъ невёже­ст­віихъ.
  • [(ҐЗа? 321.Ґ)] СіE kвлsющу дх7у ст70му, ћкw не u5 kви1сz ст7hхъ пyть, є3щE пeрвэй ски1ніи и3мyщей стоsніе.
  • Я$же при1тча во врeмz настоsщее ўтверди1сz, въ нeже дaрове и3 жє1ртвы при­н0сzт­сz, не могyщыz по с0вэсти соверши1ти служaщаго,
  • т0чію въ брaшнахъ и3 питіsхъ, и3 разли1чныхъ њмовeніихъ, и3 њправдaніихъ пл0ти, дaже до врeмене и3справлeніz належ†щаz.
  • [За?.] Хrт0съ же при­шeдъ ґрхіерeй грzдyщихъ бл†гъ, б0лшею и3 совершeн­нэйшею ски1ніею, нерукотворeн­ною, си1рэчь, не сеS твaри,
  • ни кр0вію к0злею нижE тeлчею, но сво­eю кр0вію, вни1де є3ди1ною во ст7†z, вёчное и3скуплeніе њбрэтhй.
  • А$ще бо кр0вь к0злzz и3 тeлчаz и3 пeпелъ ю4нчій кропsщій њсквернє1ныz њсвzщaетъ къ пл0тстэй чистотЁ:
  • кольми2 пaче кр0вь хrт0ва, и4же дх7омъ ст7hмъ себE при­несE непор0чна бг7у, њчcтитъ с0вэсть нaшу t­ мeртвыхъ дёлъ, во є4же служи1ти нaмъ бг7у жи1ву и3 и4стин­ну;
  • И# сегw2 рaди н0вому завёту ходaтай є4сть, да смeрти бhв­шей, во и3скуплeніе преступлeній бhв­шихъ въ пeрвэмъ завётэ, њбэтовaніе вёчнагw наслёдіz пріи1мутъ звaн­ніи.
  • И#дёже бо завётъ, смeрти нyжно є4сть вноси1тисz завэщaющагw,
  • завётъ бо въ мeртвыхъ и3звёстенъ є4сть: понeже ничесHже м0жетъ, є3гдA жи1въ є4сть завэщавazй.
  • Тёмже ни пeрвый без8 кр0ве њбновлeнъ {ўтверждeнъ} бhсть.
  • Речeн­нэй бо бhв­шей всsцэй зaповэди по зак0ну t­ мwmсeа всBмъ лю1демъ, пріeмь кр0вь к0злюю и3 тeлчую, съ вод0ю и3 в0лною червлeною и3 v3ссHпомъ, самы6z же ты6z кни6ги и3 вс‰ лю1ди покропи2,
  • глаг0лz: сіS кр0вь завёта, є3г0же завэщA къ вaмъ бг7ъ.
  • И# ски1нію же и3 вс‰ сосyды служє1бныz кр0вію тaкожде покропи2.
  • И# t­ню1дъ кр0вію вс‰ {и3 є3двA не вс‰ кр0вію} њчищaют­сz по зак0ну, и3 без8 кровопроли1тіz не бывaетъ њставлeніе.
  • Нyжда u5бо бsше њбразHмъ нбcныхъ си1ми њчищaтисz: самBмъ же нбcнымъ лyчшими жeртвами, пaче си1хъ.
  • [(ҐЗа? 322.Ґ)] Не въ рукотворє1н­наz бо ст7†z вни1де хrт0съ, противоwбр†знаz и4стин­ныхъ, но въ сaмое нб7о, н­н7э да kви1т­сz лицY б9ію њ нaсъ,
  • нижE да мн0гажды при­н0ситъ себE, ћкоже первосвzщeн­никъ вх0дитъ во ст7†z [ст7hхъ] по вс‰ лBта съ кр0вію чуждeю:
  • понeже подобa­ше бы є3мY мн0жицею страдaти t­ сложeніz мjра: н­н7э же є3ди1ною въ кончи1ну вэкHвъ, во t­метaніе грэхA, жeртвою сво­eю kви1сz.
  • И# ћкоже лежи1тъ {њпредэлeно є4сть} человёкwмъ є3ди1ною ўмрeти, пот0мъ же сyдъ,
  • тaкw и3 хrт0съ є3ди1ною при­несeсz, во є4же воз­нести2 мн0гихъ грэхи2, втор0е без8 грэхA kви1т­сz, ждyщымъ є3гw2 во спcніе.
  • [Зач. 320.] И первый завет имел постановление о Богослужении и святилище земное:
  • ибо устроена была скиния первая, в которой был светильник, и трапеза, и предложение хлебов, и которая называется Святое.
  • За второю же завесою была скиния, называемая Святое Святых,
  • имевшая золотую кадильницу и обложенный со всех сторон золотом ковчег завета, где были золотой сосуд с манною, жезл Ааронов расцветший и скрижали завета,
  • а над ним херувимы славы, осеняющие очистилище; о чем не нужно теперь говорить подробно.
  • При таком устройстве, в первую скинию всегда входят священники совершать Богослужение;
  • а во вторую – однажды в год один только первосвященник, не без крови, которую приносит за себя и за грехи неведения народа.
  • [Зач. 321А.] Сим Дух Святый показывает, что еще не открыт путь во святилище, доколе стои́т прежняя скиния.
  • Она есть образ настоящего времени, в которое приносятся дары и жертвы, не могущие сделать в совести совершенным приносящего,
  • и которые с яствами и питиями, и различными омовениями и обрядами, относящимися до плоти, установлены были только до времени исправления.
  • [Зач. 321Б.] Но Христос, Первосвященник будущих благ, придя с большею и совершеннейшею скиниею, нерукотворенною, то есть не такового устроения,
  • и не с кровью козлов и тельцов, но со Своею Кровию, однажды вошел во святилище и приобрел вечное искупление.
  • Ибо если кровь тельцов и козлов и пепел телицы, через окропление, освящает оскверненных, дабы чисто было тело,
  • то кольми паче Кровь Христа, Который Духом Святым принес Себя непорочного Богу, очистит совесть нашу от мертвых дел, для служения Богу живому и истинному!
  • И потому Он есть ходатай нового завета, дабы вследствие смерти Его, бывшей для искупления от преступлений, сделанных в первом завете, призванные к вечному наследию получили обетованное.
  • Ибо, где завещание, там необходимо, чтобы последовала смерть завещателя,
  • потому что завещание действительно после умерших: оно не имеет силы, когда завещатель жив.
  • Почему и первый завет был утвержден не без крови.
  • Ибо Моисей, произнеся все заповеди по закону перед всем народом, взял кровь тельцов и козлов с водою и шерстью червленою и иссопом, и окропил как самую книгу, так и весь народ,
  • говоря: это кровь завета, который заповедал вам Бог.
  • Также окропил кровью и скинию и все сосуды Богослужебные.
  • Да и все почти по закону очищается кровью, и без пролития крови не бывает прощения.
  • Итак образы небесного должны были очищаться сими, самое же небесное лучшими сих жертвами.
  • [Зач. 322.] Ибо Христос вошел не в рукотворенное святилище, по образу истинного устроенное, но в самое небо, чтобы предстать ныне за нас пред лице Божие,
  • и не для того, чтобы многократно приносить Себя, как первосвященник входит во святилище каждогодно с чужою кровью;
  • иначе надлежало бы Ему многократно страдать от начала мира; Он же однажды, к концу веков, явился для уничтожения греха жертвою Своею.
  • И как человекам положено однажды умереть, а потом суд,
  • так и Христос, однажды принеся Себя в жертву, чтобы подъять грехи многих, во второй раз явится не для очищения греха, а для ожидающих Его во спасение.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта


Библия на портале Азбука веры (310 голосов: 4.55 из 5)