Скрыть
9:1
9:3
9:6
9:8
9:16
9:18
9:21
9:22
9:23
9:24
9:25
9:26
Синодальный
1 «Скиния первая… образ настоящего времени». 11 Христос, Первосвященник, принес Себя в жертву. 15 Ходатай нового завета. 23 Христос вошел в самое небо.
[Зач. 320.] И первый завет имел постановление о Богослужении и святилище земное:
ибо устроена была скиния первая, в которой был светильник, и трапеза, и предложение хлебов, и которая называется Святое.
За второю же завесою была скиния, называемая Святое Святых,
имевшая золотую кадильницу и обложенный со всех сторон золотом ковчег завета, где были золотой сосуд с манною, жезл Ааронов расцветший и скрижали завета,
а над ним херувимы славы, осеняющие очистилище; о чем не нужно теперь говорить подробно.
При таком устройстве, в первую скинию всегда входят священники совершать Богослужение;
а во вторую – однажды в год один только первосвященник, не без крови, которую приносит за себя и за грехи неведения народа.
[Зач. 321А.] Сим Дух Святый показывает, что еще не открыт путь во святилище, доколе стои́т прежняя скиния.
Она есть образ настоящего времени, в которое приносятся дары и жертвы, не могущие сделать в совести совершенным приносящего,
и которые с яствами и питиями, и различными омовениями и обрядами, относящимися до плоти, установлены были только до времени исправления.
[Зач. 321Б.] Но Христос, Первосвященник будущих благ, придя с большею и совершеннейшею скиниею, нерукотворенною, то есть не такового устроения,
и не с кровью козлов и тельцов, но со Своею Кровию, однажды вошел во святилище и приобрел вечное искупление.
Ибо если кровь тельцов и козлов и пепел телицы, через окропление, освящает оскверненных, дабы чисто было тело,
то кольми паче Кровь Христа, Который Духом Святым принес Себя непорочного Богу, очистит совесть нашу от мертвых дел, для служения Богу живому и истинному!
И потому Он есть ходатай нового завета, дабы вследствие смерти Его, бывшей для искупления от преступлений, сделанных в первом завете, призванные к вечному наследию получили обетованное.
Ибо, где завещание, там необходимо, чтобы последовала смерть завещателя,
потому что завещание действительно после умерших: оно не имеет силы, когда завещатель жив.
Почему и первый завет был утвержден не без крови.
Ибо Моисей, произнеся все заповеди по закону перед всем народом, взял кровь тельцов и козлов с водою и шерстью червленою и иссопом, и окропил как самую книгу, так и весь народ,
говоря: это кровь завета, который заповедал вам Бог.
Также окропил кровью и скинию и все сосуды Богослужебные.
Да и все почти по закону очищается кровью, и без пролития крови не бывает прощения.
Итак образы небесного должны были очищаться сими, самое же небесное лучшими сих жертвами.
[Зач. 322.] Ибо Христос вошел не в рукотворенное святилище, по образу истинного устроенное, но в самое небо, чтобы предстать ныне за нас пред лице Божие,
и не для того, чтобы многократно приносить Себя, как первосвященник входит во святилище каждогодно с чужою кровью;
иначе надлежало бы Ему многократно страдать от начала мира; Он же однажды, к концу веков, явился для уничтожения греха жертвою Своею.
И как человекам положено однажды умереть, а потом суд,
так и Христос, однажды принеся Себя в жертву, чтобы подъять грехи многих, во второй раз явится не для очищения греха, а для ожидающих Его во спасение.
Церковнославянский (рус)
[Зач. 320.] Имѣ́яше у́бо пе́рвая ски́нiя {пе́рвый [завѣ́тъ]} оправда́нiя слу́жбы, свято́е же людско́­е:
ски́нiя бо сооружена́ бы́сть пе́рвая, въ не́йже свѣти́лникъ и трапе́за и предложе́нiе хлѣ́бовъ, я́же глаго́лет­ся свята́я.
По вторѣ́й же завѣ́сѣ ски́нiя глаго́лемая Свята́я святы́хъ,
зла́ту иму́щи кади́лницу и ковче́гъ завѣ́та окова́нъ всю́ду зла́томъ, въ не́мже ста́мна злата́ иму́щая ма́н­ну, и же́злъ Ааро́новъ прозя́бшiй, и скрижа́ли завѣ́та:
превы́шше же его́ херуви́ми сла́вы, осѣня́ющiи олта́рь {очисти́лище}: о ни́хже не лѣ́ть ны́нѣ глаго́лати подро́бну.
Си́мъ же та́ко устро́енымъ, въ пе́рвую у́бо ски́нiю вы́ну вхожда́ху свяще́н­ницы, слу́жбы соверша́юще:
во втору́ю же еди́ною въ лѣ́то еди́нъ архiере́й, не безъ кро́ве, ю́же при­­но́ситъ за себе́ и о людски́хъ невѣ́же­ст­вiихъ.
[Зач. 321А.] Сiе́ явля́ющу Ду́ху Свято́му, я́ко не у́ яви́ся святы́хъ пу́ть, еще́ пе́рвѣй ски́нiи иму́щей стоя́нiе.
Я́же при́тча во вре́мя настоя́щее утверди́ся, въ не́же да́рове и же́ртвы при­­но́сят­ся, не могу́щыя по со́вѣсти соверши́ти служа́щаго,
то́чiю въ бра́шнахъ и питiя́хъ, и разли́чныхъ омове́нiихъ, и оправда́нiихъ пло́ти, да́же до вре́мене исправле́нiя належа́щая.
[Зач. 321Б.] Христо́съ же при­­ше́дъ Архiере́й гряду́щихъ бла́гъ, бо́лшею и соверше́н­нѣйшею ски́нiею, нерукотворе́н­ною, си́рѣчь, не сея́ тва́ри,
ни кро́вiю ко́злею ниже́ те́лчею, но Сво­е́ю Кро́вiю, вни́де еди́ною во свята́я, вѣ́чное искупле́нiе обрѣты́й.
А́ще бо кро́вь ко́зляя и те́лчая и пе́пелъ ю́нчiй кропя́щiй оскверне́ныя освяща́етъ къ пло́тстѣй чистотѣ́:
кольми́ па́че Кро́вь Христо́ва, И́же Ду́хомъ Святы́мъ Себе́ при­­несе́ непоро́чна Бо́гу, очи́ститъ со́вѣсть на́шу от­ ме́ртвыхъ дѣ́лъ, во е́же служи́ти на́мъ Бо́гу жи́ву и и́стин­ну?
И сего́ ра́ди но́вому завѣ́ту хода́тай е́сть, да сме́рти бы́в­шей, во искупле́нiе преступле́нiй бы́в­шихъ въ пе́рвѣмъ завѣ́тѣ, обѣтова́нiе вѣ́чнаго наслѣ́дiя прiи́мутъ зва́н­нiи.
Идѣ́же бо завѣ́тъ, сме́рти ну́жно е́сть вноси́тися завѣща́ющаго,
завѣ́тъ бо въ ме́ртвыхъ извѣ́стенъ е́сть: поне́же ничесо́же мо́жетъ, егда́ жи́въ е́сть завѣщава́яй.
Тѣ́мже ни пе́рвый безъ кро́ве обновле́нъ {утвержде́нъ} бы́сть.
Рече́н­нѣй бо бы́в­шей вся́цѣй за́повѣди по зако́ну от­ Моисе́а всѣ́мъ лю́демъ, прiе́мь кро́вь ко́злюю и те́лчую, съ водо́ю и во́лною червле́ною и иссо́помъ, самы́я же ты́я кни́ги и вся́ лю́ди покропи́,
глаго́ля: сiя́ кро́вь завѣ́та, его́же завѣща́ къ ва́мъ Бо́гъ.
И ски́нiю же и вся́ сосу́ды служе́бныя кро́вiю та́кожде покропи́.
И от­ню́дъ кро́вiю вся́ {и едва́ не вся́ кро́вiю} очища́ют­ся по зако́ну, и безъ кровопроли́тiя не быва́етъ оставле́нiе.
Ну́жда у́бо бя́ше образо́мъ небе́сныхъ си́ми очища́тися: самѣ́мъ же небе́снымъ лу́чшими же́ртвами, па́че си́хъ.
[Зач. 322.] Не въ рукотворе́н­ная бо свята́я вни́де Христо́съ, противообра́зная и́стин­ныхъ, но въ са́мое небо, ны́нѣ да яви́т­ся лицу́ Бо́жiю о на́съ,
ниже́ да мно́гажды при­­но́ситъ Себе́, я́коже первосвяще́н­никъ вхо́дитъ во свята́я [святы́хъ] по вся́ лѣ́та съ кро́вiю чужде́ю:
поне́же подоба́­ше бы Ему́ мно́жицею страда́ти от­ сложе́нiя мíра: ны́нѣ же еди́ною въ кончи́ну вѣко́въ, во от­мета́нiе грѣха́, же́ртвою Сво­е́ю яви́ся.
И я́коже лежи́тъ {опредѣле́но е́сть} человѣ́комъ еди́ною умре́ти, пото́мъ же су́дъ,
та́ко и Христо́съ еди́ною при­­несе́ся, во е́же воз­нести́ мно́гихъ грѣхи́, второ́е безъ грѣха́ яви́т­ся, жду́щымъ Его́ во спасе́нiе.
Ошентип, биринчи келишимдин Кудайга кызмат кылуу боюнча кљрсљтмљлљрє, жердеги ыйык жайы бар эле.
Биринчи жыйын чатыры тигилген. Анын «ыйык» деп аталган биринчи бљлмљсєндљ чырактан, дасторкон, нан курмандыктары бар.
Экинчи кљшљгљнєн артында «ыйыктын ыйыгы» деп аталган ички бљлмљ бар.
Анда жыпар жыттуу заттар тєтљтєлєєчє алтын идиш жана ичи-тышы алтын менен жалатылган келишим сандыгы, сандыкта манна салынган алтын идиш, Арундун бєрдљгљн аса таягы жана келишим жазылган таш лооктор бар.
Сандыктын єстєндљ канаттарын жайып, сандыктын капкагын жаап турган дањктын керуптары турат. Азыр буга токтолуп отуруунун зарылчылыгы жок.
Ушундай жабдылган чатырдын биринчи бљлмљсєнљ ыйык кызмат кылуучулар Кудайга кызмат кылуу єчєн дайыма киришет.
Ал эми экинчи бљлмљгљ башкы ыйык кызмат кылуучу гана жылына бир жолу кире алат. Ал бљлмљгљ ал љзє єчєн жана элдин билбей жасаган кєнљљлљрє єчєн чалынган курмандыктын каны менен кирет.
Бул аркылуу Ыйык Рух муну билдирет: биринчи бљлмљ турганда экинчисине, ыйык жайга кирєєгљ жол али ачыла элек.
Бул азыркы учур єчєн єлгє: Кудайга алып келинген тартуулар менен курмандыктар аларды алып келген адамдын абийирин жеткилењ кыла албайт.
Денеге тиешелєє болгон жеп-ичєє, ар кандай жуунуу расмилери жана салттар жљнєндљгє кљрсљтмљлљр жањы тартип келген убакка чейин гана кєчєндљ болгон.
Бирок Машайак келечектеги жакшылыктардын Башкы ыйык кызмат кылуучусу катары кол менен жасалбаган, башкача айтканда, бул дєйнљгљ таандык болбогон, мурункудан чоњ жана жакшы чатыр менен келди.
Текелердин, торпоктордун каны менен эмес, Љз каны менен бир ирет ыйык жайга кирип, бизге тєбљлєк куткарылуу алып берди.
Эгерде денелери тазаланыш єчєн, єстєлљрєнљ чачылган текелердин, торпоктордун каны жана кунажындын кєлє булгангандарды ыйыктаган болсо,
анда тєбљлєктєє Рух аркылуу кемчиликсиз Љзєн Кудайга курмандыкка алып келген Машайактын каны тирєє Кудайга кызмат кылышыбыз єчєн, абийирибизди љлєк иштерден тазалары анык.
Ошондуктан Машайак – жањы келишимдин Арачысы. Ал адамдарды байыркы келишимдин убагында жасаган кєнљљлљрєнљн арылтуу єчєн, Љз жанын љлємгљ кыйды. Ошентип, Кудай тарабынан чакырылып алынгандар Анын убада кылган тєбљлєк мурасына ээ болот.
Анткени мурас кагазы бар жерде мурас калтырган адамдын љлгљндєгє аныкталышы керек.
Анткени мурас кагазы мурас калтырган адамдын кљзє љткљндљн кийин гана кєчєнљ кирет, анын кљзє тирєє турганда, мурас кагазынын кєчє жок.
Ошондуктан биринчи келишим да кансыз бекитилген эмес.
Муса бєт Ысрайыл элине мыйзам китебиндеги бардык осуяттарды жарыялады. Андан кийин курмандыкка чалынган кочкорлор менен торпоктордун канына суудан кошуп, ага кызыл жєндє жана иссопту малып, китепке жана бєт элге чачып:
«Бул кан – Тењирдин силер менен тєзгљн келишимин беките турган кан», – деди.
Ошондой эле жыйын чатырына, Кудайга кызмат кылууда колдонулуучу бардык буюмдарга чачты.
Мыйзам боюнча дээрлик бардыгы кан менен тазартылат. Кан тљгєлмљйєнчљ, кєнљљ кечирилбейт.
Ошентип, асмандагынын єлгєсє ушул курмандыктар менен, асмандагынын љзє болсо булардан жакшы курмандыктар менен тазаланышы керек болгон.
Анткени Машайак чыныгы ыйык жайдын єлгєсє боюнча колго жасалган ыйык жайга эмес, азыр биз єчєн Кудай алдында туруу єчєн асмандын љзєнљ кирди.
Ыйык жайга жыл сайын љзєнєн эмес, курмандыктын каны менен кирген башкы ыйык кызмат кылуучуга окшоп, Ыйса Љзєн кайра-кайра курмандыкка алып келиш єчєн кирген эмес.
Болбосо Ал дєйнљ жаратылгандан бери бир нече ирет азап чегиши керек болор эле. Бирок Ал Љзєн курмандыкка берєє менен, кєнљљнє жок кылуу єчєн, кылымдын акырында бир ирет келди.
Адам баласы бир ирет љлєп, андан кийин сотко келиши керек.
Ошол сыяктуу эле кљптљрдєн кєнљљлљрєн Љз мойнуна алыш єчєн, Машайак Љзєн бир ирет курмандыкка берди. Ал эми экинчи ирет кєнљљдљн тазалоо єчєн эмес, Љзєн кєтєп жаткандарды куткаруу єчєн келет.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible