Книга пророка Исаии, 10

 
  • Гóре пи́шущымъ лукáв­ст­во: пи́шущiи бо лукáв­ст­во пи́шутъ,
  • укланя́юще сýдъ убóгихъ, восхищáюще сýдъ ни́щихъ людíй мо­и́хъ, я́ко бы́ти и́мъ вдови́цѣ въ расхищéнiе и сиротѣ́ въ разграблéнiе.
  • И чтó сотворя́тъ въ дéнь посѣщéнiя? скóрбь бо вáмъ от­далéче прiи́детъ. И къ комý при­­бѣ́гнете, да помóжетъ вáмъ? И гдѣ́ остáвите слáву вáшу,
  • éже не впáсти въ плѣнéнiе? И подъ убiéными падýтъ. И во всѣ́хъ си́хъ не от­врати́ся гнѣ́въ егó, но ещé рукá егó высокá.
  • Гóре Ассири́емъ, жéзлъ я́рости мо­ея́ и гнѣ́въ éсть въ рукý и́хъ.
  • Гнѣ́въ мóй послю́ на язы́къ беззакóненъ, и сво­и́хъ людíй повелю́ сотвори́ти коры́сти и плѣнéнiе, и попрáти грáды и положи́ти я́ въ прáхъ.
  • Сéй же не тáко помы́сли и душéю не тáко воз­мнѣ́: но от­стýпитъ ýмъ егó, и éже потреби́ти язы́ки не мáлы.
  • И áще рекýтъ емý: ты́ ли еси́ еди́нъ кня́зь?
  • И речéтъ: не взя́хъ ли страны́, я́же вы́ше Вавилóна и халáни, идѣ́же стóлпъ создáнъ, и взя́хъ Аравíю и Дамáскъ и самарíю?
  • Я́коже сiя́ взя́хъ, и вся́ княжéнiя воз­мý. Возрыдáйте, извáян­ная во Иерусали́мѣ и въ самарíи:
  • я́коже бо сотвори́хъ самарíи и рукотворéн­нымъ ея́, тáко сотворю́ и Иерусали́му и кумíромъ егó.
  • И бýдетъ, егдá скончáетъ Госпóдь вся́ творя́ въ горѣ́ Сióни и во Иерусали́мѣ, наведéтъ на ýмъ вели́кiй, на кня́зя Ассирíйска и на высотý слáвы óчiю егó.
  • Речé бо: крѣ́постiю руки́ мо­ея́ сотворю́, и премýдростiю рáзума [мо­егó] от­имý предѣ́лы язы́ковъ, и си́лу и́хъ плѣню́,
  • и сотрясý грáды населéныя, и вселéн­ную всю́ объимý рукóю мо­éю я́ко гнѣздó, и я́ко остáвленая я́ица воз­мý: и нѣ́сть, и́же убѣжи́тъ менé, или́ проти́ву мнѣ́ речéтъ, и от­вéрзетъ устá и глуми́тъ.
  • Едá прослáвит­ся сѣки́ра безъ сѣкýщаго éю? или́ воз­несéт­ся пилá безъ влекýщаго ю́? Тáкожде áще ктó вóзметъ жéзлъ, или́ дрéво: и не тáко.
  • Но пóслетъ Госпóдь Саваóѳъ на твою́ чéсть безчéстiе, и на твою́ слáву óгнь горя́ воз­гори́т­ся.
  • И бýдетъ свѣ́тъ Изрáилевъ во óгнь, и освяти́тъ егó огнéмъ горя́щимъ, и поя́стъ я́ко сѣ́но веще­с­т­вó.
  • Въ тóй дéнь угáснутъ гóры и хóлми и дубрáвы, и поя́стъ от­ души́ дáже до плóтей: и бýдетъ бѣжáй, я́ко бѣжáй от­ плáмене горя́ща:
  • и остáвльшiися от­ ни́хъ бýдутъ въ числó, и отрочá мáлое напи́шетъ я́.
  • И бýдетъ въ тóй дéнь, не при­­ложи́т­ся ктомý остáнокъ Изрáилевъ, и спасéн­нiи Иáковли не бýдутъ ктомý уповáюще на оби́дѣв­шыя и́хъ, но бýдутъ уповáюще на Бóга святáго Изрáилева и́стиною.
  • И обрати́т­ся остáнокъ Иáковль къ Бóгу крѣ́пкому.
  • И áще бýдутъ лю́дiе Изрáилевы я́ко песóкъ морскíй, остáнокъ и́хъ спасéт­ся:
  • слóво бо совершáя и сокращáя прáвдою, я́ко слóво сокращéно сотвори́тъ Госпóдь во всéй вселéн­нѣй.
  • Сегó рáди сiя́ глагóлетъ Госпóдь Саваóѳъ: не бóйтеся, лю́дiе мо­и́, от­ Ассирíанъ, живýщiи въ Сióнѣ, я́ко жезлóмъ порази́тъ тя́: я́зву бо навóдитъ на тя́, éже ви́дѣти пýть Еги́пта.
  • Ещé бо мáло, и престáнетъ гнѣ́въ, я́рость же моя́ на совѣ́тъ и́хъ:
  • и воз­дви́гнетъ Бóгъ си́лъ на ня́ я́зву, я́ко я́зву Мадiáмлю на мѣ́стѣ скóрби, и я́рость егó на пýть и́же къ мóрю, на пýть и́же во Еги́петъ:
  • и бýдетъ въ тóй дéнь, отъ­и́мет­ся и́го егó от­ рáмене тво­егó и стрáхъ егó от­ тебé, и согнiéтъ и́го от­ рáменъ вáшихъ.
  • Прiи́детъ бо во грáдъ Аггáй, и прéйдетъ въ Магеддó, и въ Махмáсѣ положи́тъ сосýды своя́.
  • И минéтъ дéбрь, и прiи́детъ во Аггáй: стрáхъ прiи́метъ рамý грáдъ Саýловъ,
  • побѣ́гнетъ дщéрь Гали́мля, услы́шит­ся въ лаисѣ́, услы́шит­ся во Анаѳóѳѣ.
  • И ужасéся Мадеми́на и живýщiи во гиви́мѣ.
  • Утѣшáйте днéсь éже на пути́ пребы́ти: утѣшáйте рукóю гóру дщéрь Сióню, и хóлми, и́же во Иерусали́мѣ:
  • сé, Влады́ка Госпóдь Саваóѳъ смятéтъ слáвныя со крѣ́постiю, и высóцiи укори́зною сокрушáт­ся, и высóцыи смиря́т­ся,
  • и падýтъ высóцыи мечéмъ, Ливáнъ же съ высóкими падéт­ся.
  • Горе тем, которые постановляют несправедливые законы и пишут жестокие решения,
  • чтобы устранить бедных от правосудия и похитить права у малосильных из народа Моего, чтобы вдов сделать добычею своею и ограбить сирот.
  • И что вы будете делать в день посещения, когда придет гибель издалека? К кому прибегнете за помощью? И где оставите богатство ваше?
  • Без Меня согнутся между узниками и падут между убитыми. При всем этом не отвратится гнев Его, и рука Его еще простерта.
  • О, Ассур, жезл гнева Моего! и бич в руке его – Мое негодование!
  • Я пошлю его против народа нечестивого и против народа гнева Моего, дам ему повеление ограбить грабежом и добыть добычу и попирать его, как грязь на улицах.
  • Но он не так подумает и не так помыслит сердце его; у него будет на сердце – разорить и истребить немало народов.
  • Ибо он скажет: «не все ли цари князья мои?
  • Халне не то же ли, что Кархемис? Емаф не то же ли, что Арпад? Самария не то же ли, что Дамаск?
  • Так как рука моя овладела царствами идольскими, в которых кумиров более, нежели в Иерусалиме и Самарии, –
  • то не сделаю ли того же с Иерусалимом и изваяниями его, что сделал с Самариею и идолами ее?»
  • И будет, когда Господь совершит все Свое дело на горе Сионе и в Иерусалиме, скажет: посмотрю на успех надменного сердца царя Ассирийского и на тщеславие высоко поднятых глаз его.
  • Он говорит: «силою руки моей и моею мудростью я сделал это, потому что я умен: и переставляю пределы народов, и расхищаю сокровища их, и низвергаю с престолов, как исполин;
  • и рука моя захватила богатство народов, как гнезда; и как забирают оставленные в них яйца, так забрал я всю землю, и никто не пошевелил крылом, и не открыл рта, и не пискнул».
  • Величается ли секира пред тем, кто рубит ею? Пила гордится ли пред тем, кто двигает ее? Как будто жезл восстает против того, кто поднимает его; как будто палка поднимается на того, кто не дерево!
  • За то Господь, Господь Саваоф, пошлет чахлость на тучных его, и между знаменитыми его возжжет пламя, как пламя огня.
  • Свет Израиля будет огнем, и Святый его – пламенем, которое сожжет и пожрет терны его и волчцы его в один день;
  • и славный лес его и сад его, от души до тела, истребит; и он будет, как чахлый умирающий.
  • И остаток дерев леса его так будет малочислен, что дитя в состоянии будет сделать опись.
  • И будет в тот день: остаток Израиля и спасшиеся из дома Иакова не будут более полагаться на того, кто поразил их, но возложат упование на Господа, Святаго Израилева, чистосердечно.
  • Остаток обратится, остаток Иакова – к Богу сильному.
  • Ибо, хотя бы народа у тебя, Израиль, было столько, сколько песку морского, только остаток его обратится; истребление определено изобилующею правдою;
  • ибо определенное истребление совершит Господь, Господь Саваоф, во всей земле.
  • Посему так говорит Господь, Господь Саваоф: народ Мой, живущий на Сионе! не бойся Ассура. Он поразит тебя жезлом и трость свою поднимет на тебя, как Египет.
  • Еще немного, очень немного, и пройдет Мое негодование, и ярость Моя обратится на истребление их.
  • И поднимет Господь Саваоф бич на него, как во время поражения Мадиама у скалы Орива, или как простер на море жезл, и поднимет его, как на Египет.
  • И будет в тот день: снимется с рамен твоих бремя его, и ярмо его – с шеи твоей; и распадется ярмо от тука.
  • Он идет на Аиаф, проходит Мигрон, в Михмасе складывает свои запасы.
  • Проходят теснины; в Геве ночлег их; Рама трясется; Гива Саулова разбежалась.
  • Вой голосом твоим, дочь Галима; пусть услышит тебя Лаис, бедный Анафоф!
  • Мадмена разбежалась, жители Гевима спешат уходить.
  • Еще день простоит он в Нове; грозит рукою своею горе Сиону, холму Иерусалимскому.
  • Вот, Господь, Господь Саваоф, страшною силою сорвет ветви дерев, и величающиеся ростом будут срублены, высокие – повержены на землю.
  • И посечет чащу леса железом, и Ливан падет от Всемогущего.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта


Библия на портале Азбука веры (288 голосов: 4.56 из 5)