Книга пророка Исаии, 7:14, 9:6 *

 
  • И бы́сть во дни́ Ахáза сы́на Иоаѳáмля, сы́на Озíи, царя́ Иýдина, взы́де раси́нъ цáрь Арáмль, и факéй сы́нъ ромелíевъ, цáрь Изрáилевъ, на Иерусали́мъ, во­евáти на негó, и не воз­могóша разори́ти егó.
  • И воз­вѣсти́ся въ домý дави́довѣ, глагóля: совѣщáся Арáмъ со Ефрéмомъ, и ужасéся душá егó и душá людíй егó, я́коже въ дубрáвѣ дрéво вѣ́тромъ восколéблет­ся.
  • И речé Госпóдь ко Исáiи: изы́ди во срѣ́тенiе Ахáзу ты́ и остáвыйся Иасýвъ сы́нъ твóй, къ купѣ́ли гóрняго пути́ селá бѣли́лнича,
  • и речéши емý: блюди́, éже молчáти, и не бóйся, нижé душá твоя́ да изнемóжетъ от­ двою́ дрéву главéнь дымя́щихся си́хъ: егдá бо гнѣ́въ я́рости мо­ея́ бýдетъ, пáки исцѣлю́.
  • Сы́нъ же Арáмль и сы́нъ ромелíевъ я́ко совѣщáста совѣ́тъ лукáвый на тя́, глагóлюще:
  • взы́демъ во Иудéю, и собесѣ́довав­ше съ ни́ми от­врати́мъ я́ къ нáмъ и воцари́мъ въ нéй сы́на тавеи́лева:
  • сiя́ же глагóлетъ Госпóдь Саваóѳъ: не пребýдетъ совѣ́тъ сéй, нижé сбýдет­ся,
  • но главá Арáму Дамáскъ, и главá Дамáску раси́нъ: но ещé шестьдеся́тъ и пя́ть лѣ́тъ, оскудѣ́етъ цáр­ст­во Ефрéмово от­ людíй,
  • главá же Ефрéмови соморóнъ, и главá соморóну сы́нъ ромелíевъ: и áще не увѣ́рите, нижé и́мате разумѣ́ти.
  • И при­­ложи́ Госпóдь глагóлати ко Ахáзу, рекíй:
  • проси́ себѣ́ знáменiя от­ Гóспода Бóга тво­егó во глубинý, или́ въ высотý.
  • И речé Ахáзъ: не и́мамъ проси́ти, нижé искушý Гóспода.
  • И речé [Исáiа]: слы́шите ýбо, дóме дави́довъ: едá мáло вáмъ éсть трýдъ дая́ти человѣ́комъ, и кáко даетé Гóсподеви трýдъ?
  • Сегó рáди дáстъ Госпóдь сáмъ вáмъ знáменiе: сé, Дѣ́ва во чрéвѣ зачнéтъ и роди́тъ Сы́на, и наречéши и́мя емý Емманýилъ:
  • мáсло и мéдъ снѣ́сть, прéжде нéже разумѣ́ти емý извóлити злáя, или́ избрáти благó­е:
  • занé прéжде нéже разумѣ́ти отрочáти благóе или́ злóе, от­ри́нетъ лукáвое, éже избрáти благóе, и остáвит­ся земля́, ея́же ты́ бо­и́шися, от­ лицá двýхъ царéй.
  • Но наведéтъ Госпóдь на тя́ и на лю́ди твоя́ и на дóмъ отцá тво­егó дни́, и́же ещé не при­­шли́, от­ днé въ óньже отъ­я́ Ефрéма от­ Иýды, царя́ Ассирíйска.
  • И бýдетъ въ тóй дéнь, позви́ждетъ Госпóдь мýхамъ, я́же владѣ́ютъ чáстiю рѣки́ Еги́петскiя, и пчелѣ́, я́же éсть во странѣ́ Ассирíйстѣй:
  • и прiи́дутъ вси́ и почíютъ въ дéбрехъ страны́ и въ пещéрахъ кáмен­ныхъ, и во вертéпѣхъ и во вся́цѣй разсѣ́линѣ и во вся́цѣмъ дрéвѣ.
  • Въ дéнь óный обрíетъ Госпóдь бри́твою ная́тою объ онý странý рѣки́ царя́ Ассирíйска, главý и власы́ нóгъ, и брадý отъ­и́метъ.
  • И бýдетъ въ тóй дéнь, корми́ти бýдетъ человѣ́къ ю́ницу от­ волóвъ и двѣ́ óвцѣ:
  • и бýдетъ от­ мнóже­ст­ва творéнiя млéчнаго, мáсло и мéдъ снѣ́сть вся́къ остáвыйся на земли́.
  • И бýдетъ въ тóй дéнь, вся́ко мѣ́сто, идѣ́же áще бýдетъ ты́сяща лóзъ виногрáда, по ты́сящи Си́кль, въ ляди́ну бýдетъ и въ тéрнiе:
  • со стрѣлóю и лýкомъ вни́дутъ тáмо, я́ко ляди́ною и тéрнiемъ бýдетъ вся́ земля́:
  • и вся́ка горá орéмая воз­орéт­ся, не нáйдетъ тáмо стрáхъ: бýдетъ от­ ляди́ны и от­ тéрнiя пá­ст­ву овцáмъ и въ попрáнiе волý.
  • Сié прéжде испíй, скóро твори́, странó Завулóня и землé Нефѳали́мля, и прóчiи при­­ мóри живýщiи, и объ онý странý Иордáна, Галилéа язы́ковъ.
  • Лю́дiе ходя́щiи во тмѣ́ ви́дѣша свѣ́тъ вéлiй: живýщiи во странѣ́ и сѣ́ни смéртнѣй, свѣ́тъ воз­сiя́етъ на вы́.
  • Мнóжайшiи лю́дiе, я́же извéлъ еси́, въ весéлiи тво­éмъ: и воз­веселя́т­ся предъ тобóю, я́коже веселя́щiися въ жáтву, и я́коже веселя́т­ся дѣля́щiи коры́сти.
  • Занé отъ­я́т­ся ярéмъ лежáй на ни́хъ, и жéзлъ, и́же на вы́и и́хъ: жéзлъ бо истязýющихъ разсы́па Госпóдь, я́коже въ дéнь, и́же на Мадiáма.
  • Я́ко вся́кую одéжду сóбран­ну лéстiю и ри́зу съ при­­мирéнiемъ от­дадýтъ, и восхотя́тъ, да бы́ша огнéмъ сожжéны бы́ли.
  • Я́ко отрочá роди́ся нáмъ, Сы́нъ, и дадéся нáмъ, егóже начáл­ст­во бы́сть на рáмѣ егó: и нарицáет­ся и́мя егó: вели́ка совѣ́та áнгелъ, чýденъ, совѣ́тникъ, Бóгъ крѣ́пкiй, властели́нъ, кня́зь ми́ра, Отéцъ бýдущаго вѣ́ка: при­­ведý бо ми́ръ на кня́зи, ми́ръ и здрáвiе емý.
  • И вéлiе начáл­ст­во егó, и ми́ра егó нѣ́сть предѣ́ла на престóлѣ Дави́довѣ и на цáр­ст­вѣ егó, испрáвити é и заступи́ти егó въ судѣ́ и прáвдѣ, от­ны́нѣ и до вѣ́ка: рéвность Гóспода Саваóѳа сотвори́тъ сiя́.
  • Смéрть {Евр.: слóво.} послá Госпóдь на Иáкова, и прiи́де на Изрáиля:
  • и уразумѣ́ютъ вси́ лю́дiе Ефрéмовы и живýщiи въ самарíи, въ досаждéнiи и высóцѣмъ сéрдцы глагóлюще:
  • пли́нѳы падóша, но прiиди́те, изсѣчéмъ кáменiе и посѣчéмъ черни́чiе и кéдры, и сози́ждемъ себѣ́ стóлпъ.
  • И разруши́тъ Бóгъ востаю́щыя на гóру Сióню, и враги́ егó разсы́плетъ:
  • сирíю от­ востóкъ сóлнца и éллины от­ зáпада сóлнца, поядáющыя Изрáиля всѣ́ми усты́. Во всѣ́хъ си́хъ не от­врати́ся я́рость егó, но ещé рукá егó высокá.
  • И лю́дiе не обрати́шася, дóндеже я́звени бы́ша, и Гóспода не взыскáша.
  • И отъ­я́тъ Госпóдь от­ Изрáиля главý и о́шибъ, вели́ка и мáла, во еди́нъ дéнь:
  • стáрца и чудя́щихся ли́цамъ, сié начáло: и прорóка учáща беззакóн­ная, сéй о́шибъ.
  • И бýдутъ блажáщiи людíй си́хъ льстя́ше, и льстя́тъ, я́ко да поглотя́тъ я́.
  • Сегó рáди о ю́ношахъ и́хъ не воз­весели́т­ся Госпóдь, и сирóтъ и́хъ и вдови́цъ и́хъ не поми́луетъ: я́ко вси́ беззакóн­нiи и лукáвiи, и вся́кая устá глагóлютъ непрáвду. Во всѣ́хъ си́хъ не от­врати́ся я́рость егó, но ещé рукá егó высокá.
  • И разгори́т­ся я́ко óгнь беззакóнiе, и я́ко трóскотъ сухíй поядéнъ бýдетъ огнéмъ, и разгори́т­ся въ чáщахъ дубрáвныхъ и поя́стъ, я́же о́крестъ холмóвъ вся́.
  • За я́рость гнѣ́ва Госпóдня сгорѣ́ вся́ земля́, и бýдутъ лю́дiе я́ко огнéмъ пожжéни: человѣ́къ брáта сво­егó не поми́луетъ,
  • но уклони́т­ся на дéсно, я́ко взáлчетъ, и снѣ́сть от­ шýiихъ, и не насы́тит­ся человѣ́къ яды́й плóти мы́шцы сво­ея́:
  • снѣ́сть бо Манассíй Ефрéмово, и Ефрéмъ Манассíино, я́ко вкýпѣ повою́ютъ Иýду. 21Во всѣ́хъ си́хъ не от­врати́ся я́рость [егó], но ещé рукá егó высокá.
  • И было во дни Ахаза, сына Иоафамова, сына Озии, царя Иудейского, Рецин, царь Сирийский, и Факей, сын Ремалиин, царь Израильский, пошли против Иерусалима, чтобы завоевать его, но не могли завоевать.
  • И было возвещено дому Давидову и сказано: Сирияне расположились в земле Ефремовой; и всколебалось сердце его и сердце народа его, как колеблются от ветра дерева в лесу.
  • И сказал Господь Исаии: выйди ты и сын твой Шеар-ясув навстречу Ахазу, к концу водопровода верхнего пруда, на дорогу к полю белильничьему,
  • и скажи ему: наблюдай и будь спокоен; не страшись и да не унывает сердце твое от двух концов этих дымящихся головней, от разгоревшегося гнева Рецина и Сириян и сына Ремалиина.
  • Сирия, Ефрем и сын Ремалиин умышляют против тебя зло, говоря:
  • пойдем на Иудею и возмутим ее, и овладеем ею и поставим в ней царем сына Тавеилова.
  • Но Господь Бог так говорит: это не состоится и не сбудется;
  • ибо глава Сирии – Дамаск, и глава Дамаска – Рецин; а чрез шестьдесят пять лет Ефрем перестанет быть народом;
  • и глава Ефрема – Самария, и глава Самарии – сын Ремалиин. Если вы не верите, то потому, что вы не удостоверены.
  • И продолжал Господь говорить к Ахазу, и сказал:
  • проси себе знамения у Господа Бога твоего: проси или в глубине, или на высоте.
  • И сказал Ахаз: не буду просить и не буду искушать Господа.
  • Тогда сказал Исаия: слушайте же, дом Давидов! разве мало для вас затруднять людей, что вы хотите затруднять и Бога моего?
  • Итак Сам Господь даст вам знамение: се, Дева во чреве приимет и родит Сына, и нарекут имя Ему: Еммануил.
  • Он будет питаться молоком и медом, доколе не будет разуметь отвергать худое и избирать доброе;
  • ибо прежде нежели Этот Младенец будет разуметь отвергать худое и избирать доброе, земля та, которой ты страшишься, будет оставлена обоими царями ее.
  • Но наведет Господь на тебя и на народ твой и на дом отца твоего дни, какие не приходили со времени отпадения Ефрема от Иуды, наведет царя Ассирийского.
  • И будет в тот день: даст знак Господь мухе, которая при устье реки Египетской, и пчеле, которая в земле Ассирийской, –
  • и прилетят и усядутся все они по долинам опустелым и по расселинам скал, и по всем колючим кустарникам, и по всем деревам.
  • В тот день обреет Господь бритвою, нанятою по ту сторону реки, царем Ассирийским, голову и волоса на ногах, и даже отнимет бороду.
  • И будет в тот день: кто будет содержать корову и двух овец,
  • по изобилию молока, которое они дадут, будет есть масло; маслом и медом будут питаться все, оставшиеся в этой земле.
  • И будет в тот день: на всяком месте, где росла тысяча виноградных лоз на тысячу сребреников, будет терновник и колючий кустарник.
  • Со стрелами и луками будут ходить туда, ибо вся земля будет терновником и колючим кустарником.
  • И ни на одну из гор, которые расчищались бороздниками, не пойдешь, боясь терновника и колючего кустарника: туда будут выгонять волов, и мелкий скот будет топтать их.
  • Прежнее время умалило землю Завулонову и землю Неффалимову; но последующее возвеличит приморский путь, Заиорданскую страну, Галилею языческую.
  • Народ, ходящий во тьме, увидит свет великий; на живущих в стране тени смертной свет воссияет.
  • Ты умножишь народ, увеличишь радость его. Он будет веселиться пред Тобою, как веселятся во время жатвы, как радуются при разделе добычи.
  • Ибо ярмо, тяготившее его, и жезл, поражавший его, и трость притеснителя его Ты сокрушишь, как в день Мадиама.
  • Ибо всякая обувь воина во время брани и одежда, обагренная кровью, будут отданы на сожжение, в пищу огню.
  • Ибо Младенец родился нам – Сын дан нам; владычество на раменах Его, и нарекут имя Ему: Чудный, Советник, Бог крепкий, Отец вечности, Князь мира. //В Славянской Библии этот стих читается так: «Ибо Младенец родился нам, Сын, и дан нам; владычество Его на раменах Его, и нарекут имя Ему: Великого Совета Ангел, Чудный, Советник, Бог крепкий, Властелин, Князь мира, Отец будущего века; ибо приведу мир князьям, мир и здравие Его».
  • Умножению владычества Его и мира нет предела на престоле Давида и в царстве его, чтобы Ему утвердить его и укрепить его судом и правдою отныне и до века. Ревность Господа Саваофа соделает это.
  • Слово посылает Господь на Иакова, и оно нисходит на Израиля,
  • чтобы знал весь народ, Ефрем и жители Самарии, которые с гордостью и надменным сердцем говорят:
  • кирпичи пали – построим из тесаного камня; сикоморы вырублены – заменим их кедрами.
  • И воздвигнет Господь против него врагов Рецина, и неприятелей его вооружит:
  • Сириян с востока, а Филистимлян с запада; и будут они пожирать Израиля полным ртом. При всем этом не отвратится гнев Его, и рука Его еще простерта.
  • Но народ не обращается к Биющему его, и к Господу Саваофу не прибегает.
  • И отсечет Господь у Израиля голову и хвост, пальму и трость, в один день:
  • старец и знатный, – это голова; а пророк-лжеучитель есть хвост.
  • И вожди сего народа введут его в заблуждение, и водимые ими погибнут.
  • Поэтому о юношах его не порадуется Господь, и сирот его и вдов его не помилует: ибо все они – лицемеры и злодеи, и уста всех говорят нечестиво. При всем этом не отвратится гнев Его, и рука Его еще простерта.
  • Ибо беззаконие, как огонь, разгорелось, пожирает терновник и колючий кустарник и пылает в чащах леса, и поднимаются столбы дыма.
  • Ярость Господа Саваофа опалит землю, и народ сделается как бы пищею огня; не пощадит человек брата своего.
  • И будут резать по правую сторону, и останутся голодны; и будут есть по левую, и не будут сыты; каждый будет пожирать плоть мышцы своей:
  • Манассия – Ефрема, и Ефрем – Манассию, оба вместе – Иуду. При всем этом не отвратится гнев Его, и рука Его еще простерта.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта


Библия на портале Азбука веры (288 голосов: 4.56 из 5)