Послание Иакова, 3:10

 
  • [Зач. 54.] Не мнóзи учи́телiе бывáйте, брáтiе моя́, вѣ́дяще, я́ко бóлшее осуждéнiе прiи́мемъ,
  • мнóго бо согрѣшáемъ вси́. А́ще ктó въ слóвѣ не согрѣшáетъ, сéй совершéнъ мýжъ, си́ленъ обуздáти и всé тѣ́ло.
  • Сé [бо и] кóнемъ узды́ во устá влагáемъ, да повинýют­ся нáмъ, и всé тѣ́ло и́хъ обращáемъ:
  • сé, и корабли́ вели́цы сýще и от­ жéстокихъ вѣ́тровъ заточáеми, обращáют­ся мáлымъ корми́лцемъ, áможе стремлéнiе прáвящаго хóщетъ:
  • тáкожде же и язы́къ мáлъ ýдъ éсть, и вельми́ хвáлит­ся. Сé, мáлъ óгнь, [и] кóль вели́ки вéщи сожигáетъ.
  • И язы́къ óгнь, лѣ́пота непрáвды: си́це и язы́къ водворя́ет­ся во ýдѣхъ нáшихъ, скверня́ всé тѣ́ло, и паля́ кóло рождéнiя нá­шего, и опаля́яся от­ геéн­ны:
  • вся́ко бо есте­с­т­вó звѣрéй же и пти́цъ, гáдъ же и ры́бъ, укрощáет­ся и укроти́т­ся есте­с­т­вóмъ человѣ́ческимъ,
  • язы́ка же никтóже мóжетъ от­ человѣ́къ укроти́ти: не удержи́мо [бо] злó, испóлнь я́да смертонóсна.
  • Тѣ́мъ благословля́емъ Бóга и Отцá, и тѣ́мъ кленéмъ человѣ́ки бы́в­шыя по подóбiю Бóжiю:
  • от­ тѣ́хже ýстъ исхóдитъ благословéнiе и кля́тва. Не подобáетъ, брáтiе моя́ воз­лю́блен­ная, си́мъ тáко бывáти.
  • [Зач. 55.] Едá ли истóчникъ от­ еди́наго ýстiя источáетъ слáдкое и гóрько­е?
  • Едá мóжетъ, брáтiе моя́, смокóвница мáслины твори́ти, или́ виногрáдная лозá смóквы? тáкожде ни еди́нъ истóчникъ слáну и слáдку твори́тъ вóду.
  • Ктó премýдръ и худóгъ въ вáсъ, да покáжетъ от­ дóбраго житiя́ дѣлá своя́ въ крóтости и премýдрости.
  • А́ще же зáвисть гóрьку и́мате и рвéнiе въ сердцáхъ вáшихъ, не хвали́теся, ни лжи́те на и́стину:
  • нѣ́сть сiя́ премýдрость свы́ше низходя́щи, но зéмна, душéвна, бѣсóвска:
  • идѣ́же бо зáвисть и рвéнiе, тý нестро­éнiе и вся́ка злá вéщь.
  • А я́же свы́ше премýдрость, пéрвѣе ýбо чи́стá éсть, потóмъ же ми́рна, кроткá, благопокорли́ва, испóлнь ми́лости и плодóвъ благи́хъ, несумѣ́н­на и нелицемѣ́рна.
  • Плóдъ же прáвды въ ми́рѣ сѣ́ет­ся творя́щымъ ми́ръ.
  • [Зач. 54.] Братия мои! не многие делайтесь учителями, зная, что мы подвергнемся большему осуждению,
  • ибо все мы много согрешаем. Кто не согрешает в слове, тот человек совершенный, могущий обуздать и все тело.
  • Вот, мы влагаем удила в рот коням, чтобы они повиновались нам, и управляем всем телом их.
  • Вот, и корабли, как ни велики они и как ни сильными ветрами носятся, небольшим рулем направляются, куда хочет кормчий;
  • так и язык – небольшой член, но много делает. Посмотри, небольшой огонь как много вещества зажигает!
  • И язык – огонь, прикраса неправды; язык в таком положении находится между членами нашими, что оскверняет все тело и воспаляет круг жизни, будучи сам воспаляем от геенны.
  • Ибо всякое естество зверей и птиц, пресмыкающихся и морских животных укрощается и укрощено естеством человеческим,
  • а язык укротить никто из людей не может: это – неудержимое зло; он исполнен смертоносного яда.
  • Им благословляем Бога и Отца, и им проклинаем человеков, сотворенных по подобию Божию.
  • Из тех же уст исходит благословение и проклятие: не должно, братия мои, сему так быть.
  • [Зач. 55.] Течет ли из одного отверстия источника сладкая и горькая вода?
  • Не может, братия мои, смоковница приносить маслины или виноградная лоза смоквы. Также и один источник не может изливать соленую и сладкую воду.
  • Мудр ли и разумен кто из вас, докажи это на самом деле добрым поведением с мудрою кротостью.
  • Но если в вашем сердце вы имеете горькую зависть и сварливость, то не хвалитесь и не лгите на истину.
  • Это не есть мудрость, нисходящая свыше, но земная, душевная, бесовская,
  • ибо где зависть и сварливость, там неустройство и всё худое.
  • Но мудрость, сходящая свыше, во-первых, чиста, потом мирна, скромна, послушлива, полна милосердия и добрых плодов, беспристрастна и нелицемерна.
  • Плод же правды в мире сеется у тех, которые хранят мир.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта