Скрыть
7:1
7:7
7:17
7:19
7:27
Глава 11 
11:1
11:2
11:6
11:9
11:18
11:21
11:23
Глава 26 
26:1
26:4
26:7
26:8
26:12
26:14
26:16
26:17
26:21
26:22
Церковнославянский (рус)
Сло́во, е́же бы́сть ко иеремі́и от­ Го́спода, глаго́лющее:
ста́ни во вратѣ́хъ до́му Госпо́дня и проповѣ́ждь та́мо сло́во то́ и глаго́ли: *слы́шите сло́во Госпо́дне, вся́ Иуде́а,* ходя́щiи сквоз­ѣ́ врата́ сiя́, да покло́нитеся Го́споду:
сiя́ глаго́летъ Госпо́дь си́лъ, Бо́гъ Изра́илевъ: испра́вите пути́ ва́шя и начина́нiя ва́ша, и вселю́ вы на мѣ́стѣ се́мъ.
Не надѣ́йтеся на себе́ во словесѣ́хъ лжи́выхъ, поне́же весьма́ не упо́льзуютъ ва́съ, глаго́люще: хра́мъ Госпо́день, хра́мъ Госпо́день, хра́мъ Госпо́день е́сть.
Я́ко а́ще исправля́юще испра́вите пути́ ва́шя и умышле́нiя ва́ша, и творя́ще сотворите́ су́дъ посредѣ́ му́жа и посредѣ́ и́скрен­няго его́,
и при­­ше́лцу и си́ру и вдови́цѣ не сотвори́те наси́лiя, и кро́ве непови́н­ныя не излiе́те на мѣ́стѣ се́мъ, и вслѣ́дъ бого́въ чужди́хъ не по́йдете на зло́ ва́мъ,
вселю́ ва́съ на мѣ́стѣ се́мъ, въ земли́, ю́же да́хъ отце́мъ ва́шымъ от­ вѣ́ка да́же и до вѣ́ка.
А́ще же вы́ надѣ́етеся на словеса́ лжи́вая, от­ону́дуже не бу́детъ ва́мъ по́льзы,
и кра́дете и убива́ете, и блу́д­ст­вуете и клене́теся лжи́во, и жрете́ Ваа́лу и хо́дите вслѣ́дъ бого́въ чужди́хъ, и́хже не вѣ́сте, я́ко во зло́ ва́мъ су́ть,
и прiидо́сте и ста́сте предо мно́ю въ дому́ се́мъ, въ не́мже при́звано е́сть и́мя мое́, и рекли́ есте́: удали́хомся, е́же не твори́ти вся́ ме́рзости сiя́:
еда́ верте́пъ разбо́йникомъ е́сть до́мъ мо́й, въ не́мже при­­зва́ся и́мя мое́ та́мо во о́чiю ва́шею? И се́, а́зъ ви́дѣхъ, глаго́летъ Госпо́дь.
Сего́ ра́ди иди́те къ мѣ́сту мо­ему́, е́же въ Сило́мѣ, идѣ́же всели́хъ и́мя мое́ от­ нача́ла, и ви́дите, что́ сотвори́хъ ему́ лука́в­ст­въ ра́ди люді́й мо­и́хъ Изра́иля.
И ны́нѣ, поне́же сотвори́сте вся́ дѣла́ сiя́, рече́ Госпо́дь, и глаго́лахъ къ ва́мъ ра́но востаю́щь и глаго́лющь, и не услы́шасте мене́, и зва́хъ ва́съ, и не от­вѣща́сте:
у́бо и а́зъ сотворю́ до́му сему́, въ не́мже при́звано е́сть и́мя мое́, на него́же вы́ упова́сте, и мѣ́сту, е́же да́хъ ва́мъ и отце́мъ ва́шымъ, я́коже сотвори́хъ Сило́му.
И от­ве́ргу ва́съ от­ лица́ мо­его́, я́коже от­верго́хъ всю́ бра́тiю ва́шу, все́ сѣ́мя Ефре́мово.
Ты́ же не моли́ся о лю́дехъ си́хъ и не проси́ е́же поми́лованымъ бы́ти и́мъ, и не моли́, ниже́ при­­ступа́й ко мнѣ́ о ни́хъ, я́ко не услы́шу тя́.
Еда́ не ви́диши, что́ сі́и творя́тъ во градѣ́хъ Иу́диныхъ и на путе́хъ Иерусали́мскихъ?
Сы́нове и́хъ собира́ютъ дрова́, и отцы́ и́хъ зажига́ютъ о́гнь, и жены́ и́хъ мѣ́сятъ муку́, да сотворя́тъ опрѣсно́ки во́ин­ству небе́сному {Евр.: цари́цѣ небе́снѣй.}, и воз­лiя́ша воз­лiя́нiя бого́мъ чужди́мъ, да прогнѣ́ваютъ мя́.
Мене́ ли ті́и прогнѣвля́ютъ? глаго́летъ Госпо́дь: еда́ не себе́ сами́хъ? да постыдя́т­ся ли́ца и́хъ.
Сего́ ра́ди та́ко глаго́летъ Госпо́дь: се́, гнѣ́въ и я́рость моя́ Лiе́т­ся на мѣ́сто сiе́ и на лю́ди, и на скоты́ и на вся́ко дре́во страны́ и́хъ и на плоды́ земны́я, и воз­жже́т­ся и не уга́снетъ.
Сiя́ глаго́летъ Госпо́дь си́лъ, Бо́гъ Изра́илевъ: всесожже́нiя ва́ша собери́те со же́ртвами ва́шими и изъяди́те мяса́:
я́ко не глаго́лахъ ко отце́мъ ва́шымъ и не заповѣ́дахъ и́мъ въ де́нь, въ о́ньже изведо́хъ и́хъ от­ земли́ Еги́петскiя, о всесожже́нiихъ и же́ртвахъ,
но [то́кмо] сло́во сiе́ заповѣ́дахъ и́мъ, рекі́й: услы́шите гла́съ мо́й, и бу́ду ва́мъ въ Бо́га, и вы́ бу́дете мнѣ́ въ лю́ди, и ходи́те во всѣ́хъ путе́хъ мо­и́хъ, въ ни́хже повелѣ́хъ ва́мъ, да бла́го бу́детъ ва́мъ.
И не услы́шаша мене́, и не вня́тъ у́хо и́хъ: но по­идо́ша въ по́хотехъ и стро́пот­ст­вѣ се́рдца сво­его́ лука́ваго, и сотвори́шася на за́дняя, а не на пре́дняя,
от­ дне́, въ о́ньже изыдо́ша отцы́ и́хъ от­ земли́ Еги́петскiя, и да́же до дне́ сего́: и посла́хъ къ ва́мъ вся́ рабы́ моя́ проро́ки, въ де́нь и ра́но востая́ и посыла́я:
и не услы́шаша мя́, ни при­­клони́ша у́хо свое́, но ожесточи́ша вы́ю свою́ па́че оте́цъ сво­и́хъ.
И рече́ши къ ни́мъ вся́ словеса́ сiя́,* и не услы́шатъ тя́, и воз­зове́ши и́хъ, и не от­вѣща́ютъ тебѣ́.
И рече́ши къ ни́мъ: се́й язы́къ, и́же не послу́ша гла́са Го́спода Бо́га сво­его́, ни воспрiя́тъ наказа́нiя: поги́бе вѣ́ра и отъ­я́та е́сть от­ у́стъ и́хъ.
Остризи́ главу́ твою́ и от­ме́тни, и воспрiими́ во устнѣ́ рыда́нiе, я́ко от­ве́рже Госпо́дь и от­ри́ну ро́дъ творя́й сiя́.
Поне́же сотвори́ша сы́нове Иу́дины лука́вое во о́чiю мое́ю, рече́ Госпо́дь: поста́виша ме́рзости своя́ въ дому́, въ не́мже при́звано е́сть и́мя мое́, да оскверня́тъ его́,
и созда́ша тре́бище тафе́ѳу, е́же е́сть во юдо́ли сы́на ен­но́мля, да сожига́ютъ сы́ны своя́ и дще́ри своя́ огне́мъ, его́же не повелѣ́хъ и́мъ, ниже́ помы́слихъ въ се́рдцы мо­е́мъ:
сего́ ра́ди се́, дні́е гряду́тъ, глаго́летъ Госпо́дь, и не реку́тъ ктому́: тре́бище тафе́ѳово и юдо́ль сы́на ен­но́мля, но юдо́ль закла́ныхъ: и погребу́т­ся во тафе́ѳѣ, зане́же нѣ́сть мѣ́ста.
И бу́дутъ тру́пiе люді́й си́хъ во снѣ́дь пти́цамъ небе́снымъ и звѣре́мъ земны́мъ, и не бу́детъ от­гоня́ющаго.
И упраздню́ от­ градо́въ Иу́диныхъ и от­ путі́й Иерусали́млихъ гла́съ ра́ду­ю­щихся и гла́съ веселя́щихся, гла́съ жениха́ и гла́съ невѣ́сты, во опустѣ́нiи бо бу́детъ вся́ земля́.
Сло́во е́же бы́сть от­ Го́спода ко иеремі́и, глаго́лющее:
слы́шите словеса́ завѣ́та сего́ и глаго́лите ко муже́мъ Иу́динымъ и ко обита́телемъ Иерусали́мскимъ,
и рече́ши къ ни́мъ: сiя́ глаго́летъ Госпо́дь Бо́гъ Изра́илевъ: про́клятъ му́жъ, и́же не послу́шаетъ слове́съ завѣ́та сего́,
его́же заповѣ́дахъ отце́мъ ва́шымъ въ де́нь, въ о́ньже изведо́хъ и́хъ от­ земли́ Еги́петскiя, от­ пе́щи желѣ́зныя, глаго́ля: услы́шите гла́съ мо́й и сотвори́те вся́, ели́ка заповѣ́даю ва́мъ, и бу́дете мнѣ́ въ лю́ди, и а́зъ бу́ду ва́мъ въ Бо́га:
да утвержду́ кля́тву мою́, е́юже кля́хся отце́мъ ва́шымъ, е́же да́ти и́мъ зе́млю точа́щую млеко́ и ме́дъ, я́коже е́сть де́нь се́й. И от­вѣща́хъ и реко́хъ: бу́ди, Го́споди.
И рече́ Госпо́дь ко мнѣ́: прочти́ вся́ словеса́ сiя́ во градѣ́хъ Иу́диныхъ и внѣ́ Иерусали́ма, рекі́й: слы́шите словеса́ завѣ́та сего́ и сотвори́те та́:
я́ко свидѣ́тел­ст­вуя засвидѣ́тел­ст­вовахъ отце́мъ ва́шымъ въ де́нь, въ о́ньже изведо́хъ и́хъ от­ земли́ Еги́петскiя, да́же до дне́ сего́, зау́тра востая́ засвидѣ́тел­ст­вовахъ глаго́ля: слы́шите гла́съ мо́й.
И не слы́шаша, ни при­­клони́ша у́ха сво­его́, но идо́ша кі́йждо въ стро́пот­ст­вѣ се́рдца сво­его́ зла́го: и наведо́хъ на ни́хъ вся́ словеса́ завѣ́та сего́, его́же заповѣ́дахъ да сотворя́тъ, *и не сотвори́ша.
И рече́ Госпо́дь ко мнѣ́: обрѣ́тено е́сть совѣща́нiе [на зло́] въ муже́хъ Иу́диныхъ и во обита́ющихъ во Иерусали́мѣ:
воз­врати́шася ко беззако́ниемъ пе́рвымъ оте́цъ сво­и́хъ, и́же не хотѣ́ша слы́шати слове́съ мо­и́хъ, и се́, ті́и по­идо́ша по бозѣ́хъ чужди́хъ, да слу́жатъ и́мъ: и разори́ до́мъ Изра́илевъ и до́мъ Иу́динъ завѣ́тъ мо́й, его́же завѣща́хъ со отцы́ и́хъ.
Сего́ ра́ди сiя́ глаго́летъ Госпо́дь: се́, а́зъ наведу́ на ни́хъ зла́я, от­ ни́хже изы́ти не воз­мо́гутъ, и возопiю́тъ ко мнѣ́, и не услы́шу и́хъ:
и по́йдутъ гра́ды Иу́дины и обита́теле Иерусали́ма и возопiю́тъ ко бого́мъ, и́мже ті́и кадя́тъ, и́же не спасу́тъ и́хъ во вре́мя скорбе́й и́хъ.
По числу́ бо градо́въ тво­и́хъ бѣ́ху бо́зи тво­и́, Иу́до, и по числу́ путі́й Иерусали́мскихъ поста́висте олтари́ сту́дныя, олтари́ на кажде́нiе Ваа́лу.
Ты́ же не моли́ся о лю́дехъ си́хъ и не проси́ о ни́хъ въ мольбѣ́ и моли́твѣ: не услы́шу бо во вре́мя во́пля и́хъ ко мнѣ́ и во вре́мя озлобле́нiя и́хъ.
Почто́ воз­лю́блен­ная въ дому́ мо­е́мъ сотвори́ ме́рзости [мно́ги]? еда́ обѣ́ты и мяса́ свята́я от­и́мутъ от­ тебе́ лука́в­ст­ва твоя́, или́ си́ми избѣжи́ши?
Ма́слину благосѣ́н­ну, красну́ зра́комъ нарече́ Госпо́дь и́мя твое́, ко гла́су обрѣ́занiя ея́: разгорѣ́ся о́гнь въ не́й, вели́ка ско́рбь на тебѣ́, непотре́бны бы́ша вѣ́тви ея́.
И Госпо́дь си́лъ, и́же насади́ тебе́, глаго́лалъ е́сть на тя́ зло́ за зла́я до́му Изра́илева и до́му Иу́дина, ели́ка сотвори́ша себѣ́ ко прогнѣ́ванiю мене́ кадя́ще Ваа́лу.
Го́споди, скажи́ ми, и уразумѣ́ю: тогда́ ви́дѣхъ начина́нiя и́хъ.
А́зъ же, я́ко агня́ незло́биво ведо́мо на заколе́нiе, не разумѣ́хъ, я́ко на мя́ помы́слиша по́мыслъ лука́вый, глаго́люще: прiиди́те и вложи́мъ дре́во во хлѣ́бъ его́ и истреби́мъ его́ от­ земли́ живу́щихъ, и и́мя его́ да не помяне́т­ся ктому́.
Госпо́дь Савао́ѳъ, судя́й пра́ведно, испыту́яй сердца́ и утро́бы, да ви́жду мще́нiе твое́ на ни́хъ, я́ко къ тебѣ́ от­кры́хъ оправда́нiе мое́.
Сего́ ра́ди сiя́ глаго́летъ Госпо́дь на му́жы Анаѳо́ѳски и́щущыя души́ мо­ея́, глаго́лющыя: да не проро́че­ст­вуеши о и́мени Госпо́дни, а́ще ли же ни́, у́мреши въ рука́хъ на́шихъ.
Сего́ ра́ди сiя́ глаго́летъ Госпо́дь си́лъ: се́, а́зъ посѣщу́ на ни́хъ: ю́ноши и́хъ мече́мъ у́мрутъ, и сы́нове и́хъ и дще́ри и́хъ сконча́ют­ся гла́домъ,
и оста́нка не бу́детъ от­ ни́хъ, наведу́ бо зла́я на живу́щыя во Анаѳо́ѳѣ въ лѣ́то посѣще́нiя и́хъ.
Въ нача́лѣ ца́р­ст­ва Иоаки́ма сы́на Иосі́ина бы́сть сло́во сiе́ от­ Го́спода:
та́ко рече́ Госпо́дь: ста́ни во дворѣ́ до́му Госпо́дня и проповѣ́ждь всѣ́мъ Иуде́омъ, входя́щымъ кла́нятися въ до́мъ Госпо́день, вся́ словеса́, я́же завѣща́хъ тебѣ́ проповѣ́дати и́мъ, не уйми́ словесе́:
не́гли послу́шаютъ и от­вратя́т­ся кі́йждо от­ пути́ сво­его́ зла́го, и почі́ю от­ зо́лъ, я́же помышля́ю сотвори́ти и́мъ злы́хъ ра́ди начина́нiй и́хъ.
И рече́ши: та́ко рече́ Госпо́дь: а́ще не послу́шаете мене́, е́же ходи́ти въ зако́нѣхъ мо­и́хъ, я́же да́хъ предъ лице́мъ ва́шимъ,
въ послуша́нiе слове́съ о́трокъ мо­и́хъ проро́ковъ, и́хже а́зъ посыла́ю къ ва́мъ изъ у́тра, и посла́хъ, и не послу́шасте мене́,
и да́мъ до́мъ се́й я́коже Сило́мъ, и гра́дъ се́й да́мъ въ кля́тву всѣ́мъ язы́комъ всея́ земли́.
И слы́шаша жерцы́ и лжепроро́цы и вси́ лю́дiе иеремі́ю глаго́люща словеса́ сiя́ въ дому́ Госпо́дни.
И бы́сть, егда́ Иеремі́а преста́ глаго́лати вся́, ели́ка завѣща́ ему́ Госпо́дь глаго́лати всѣ́мъ лю́демъ, и я́ша иеремі́ю жерцы́ и лжепроро́цы и вси́ лю́дiе, глаго́люще: сме́ртiю да у́мретъ,
я́ко прорече́ и́менемъ Госпо́днимъ, глаго́ля: я́коже Сило́мъ бу́детъ се́й до́мъ, и гра́дъ се́й опустѣ́етъ от­ живу́щихъ. И собра́шася вси́ лю́дiе на иеремі́ю въ дому́ Госпо́дни.
И слы́шаша кня́зи Иу́дины словеса́ сiя́, и взыдо́ша от­ до́му царе́ва въ до́мъ Госпо́день и сѣдо́ша во преддве́рiи вра́тъ до́му Госпо́дня но́выхъ.
И рѣ́ша жерцы́ и лжепроро́цы князе́мъ и всѣ́мъ лю́демъ, глаго́люще: су́дъ сме́ртный человѣ́ку сему́, я́ко прорече́ на се́й гра́дъ, я́коже слы́шасте во у́шы ва́ши.
И рече́ Иеремі́а ко всѣ́мъ князе́мъ и ко всѣ́мъ лю́демъ, глаго́ля: Госпо́дь посла́ мя прорещи́ на до́мъ се́й и на гра́дъ се́й вся́ словеса́, я́же слы́шасте:
и ны́нѣ лу́чшыя сотвори́те пути́ ва́шя и дѣла́ ва́ша и послу́шайте гла́са Го́спода Бо́га ва́­шего, и преста́нетъ Госпо́дь от­ зо́лъ, я́же глаго́ла на вы́:
и се́, а́зъ въ рука́хъ ва́шихъ, сотвори́те ми́ я́коже уго́дно и я́коже лу́чше ва́мъ явля́ет­ся:
но разумѣ́юще да уразумѣ́ете, я́ко а́ще убiе́те мя́, кро́вь непови́н­ну дади́те са́ми на ся́ и на гра́дъ се́й и на живу́щыя въ не́мъ: я́ко по­и́стин­нѣ посла́ мя Госпо́дь къ ва́мъ глаго́лати во у́шы ва́ши вся́ словеса́ сiя́.
И рѣ́ша кня́зи и вси́ лю́дiе ко жерце́мъ и ко лжепроро́комъ: нѣ́сть человѣ́ку сему́ су́дъ сме́ртный, я́ко во и́мя Го́спода на́­шего глаго́ла къ на́мъ.
И воста́ша му́жiе от­ старѣ́йшинъ зе́мскихъ и рѣ́ша всему́ собо́ру людско́му, глаго́люще:
Михе́а мораѳи́тскiй бѣ́ проро́че­ст­вуя во дни́ езекі́и царя́ Иу́дина и рече́ всѣ́мъ лю́демъ Иу́динымъ, глаго́ля: та́ко рече́ Госпо́дь: Сiо́нъ я́ко ни́ва изоре́т­ся, и Иерусали́мъ я́ко въ пу́ть непрохо́дный бу́детъ, и гора́ хра́ма бу́детъ въ лу́гъ дубра́вный.
Еда́ убива́я уби́ его́ езекі́а ца́рь Иу́динъ и вси́ лю́дiе Иу́дины? не убоя́шалися у́бо Го́спода? И поне́же помоли́шася лицу́ Госпо́дню, и почи́ Госпо́дь от­ зо́лъ, я́же глаго́лаше на ня́: и мы́ сотвори́хомъ зло́бы вели́ки на ду́шы на́шя.
И бѣ́ человѣ́къ прорица́я и́менемъ Госпо́днимъ, урі́а сы́нъ саме́овъ от­ карiаѳiари́ма, и прорече́ на гра́дъ се́й и о земли́ се́й по всѣ́мъ словесе́мъ иеремі́инымъ.
И слы́ша ца́рь Иоаки́мъ и вси́ кня́зи вся́ словеса́ его́ и иска́ху уби́ти его́: и слы́ша урі́а и убоя́ся, и бѣжа́ и прiи́де во Еги́петъ.
И посла́ ца́рь Иоаки́мъ му́жы во Еги́петъ, Елдаѳа́на сы́на Ахо́рова и му́жы съ ни́мъ во Еги́петъ,
и изведо́ша его́ от­ту́ду и при­­ведо́ша его́ ко царю́, и порази́ его́ мече́мъ и вве́рже его́ во гро́бъ сыно́въ люді́й сво­и́хъ.
Оба́че рука́ Ахика́ма сы́на Сафані́ина бѣ́ со иеремі́ею, е́же не преда́ти его́ въ ру́цѣ люді́й, да не убiю́тъ его́.
Синодальный
1 Иеремия провозглашает во вратах дома Господня, призывая народ покаяться, верно производить суд, прекратить притеснения, отвернуться от чужих богов. 9 Он обвиняет их в обмане, воровстве, убийстве, отступничестве — в превращении храма в вертеп разбойников; предупреждает, что разрушит его, как Силом. 17 Пророк осуждает поклонение «богине неба».
Слово, которое было к Иеремии от Господа:
стань во вратах дома Господня и провозгласи там слово сие и скажи: *слушайте слово Господне, все Иудеи,* входящие сими вратами на поклонение Господу.
Так говорит Господь Саваоф, Бог Израилев: исправьте пути ваши и деяния ваши, и Я оставлю вас жить на сем месте.
Не надейтесь на обманчивые слова: «здесь храм Господень, храм Господень, храм Господень».
Но если совсем исправите пути ваши и деяния ваши, если будете верно производить суд между человеком и соперником его,
не будете притеснять иноземца, сироты и вдовы, и проливать невинной крови на месте сем, и не пойдете во след иных богов на беду себе, –
то Я оставлю вас жить на месте сем, на этой земле, которую дал отцам вашим в роды родов.
Вот, вы надеетесь на обманчивые слова, которые не принесут вам пользы.
Как! вы крадете, убиваете и прелюбодействуете, и клянетесь во лжи и кадите Ваалу, и ходите во след иных богов, которых вы не знаете,
и потом приходите и становитесь пред лицем Моим в доме сем, над которым наречено имя Мое, и говорите: «мы спасены», чтобы впредь делать все эти мерзости.
Не соделался ли вертепом разбойников в глазах ваших дом сей, над которым наречено имя Мое? Вот, Я видел это, говорит Господь.
Пойдите же на место Мое в Силом, где Я прежде назначил пребывать имени Моему, и посмотрите, что сделал Я с ним за нечестие народа Моего Израиля.
И ныне, так как вы делаете все эти дела, говорит Господь, и Я говорил вам с раннего утра, а вы не слушали, и звал вас, а вы не отвечали, –
то Я так же поступлю с домом сим, над которым наречено имя Мое, на который вы надеетесь, и с местом, которое Я дал вам и отцам вашим, как поступил с Силомом.
И отвергну вас от лица Моего, как отверг всех братьев ваших, все семя Ефремово.
Ты же не проси за этот народ и не возноси за них молитвы и прошения, и не ходатайствуй предо Мною, ибо Я не услышу тебя.
Не видишь ли, что они делают в городах Иудеи и на улицах Иерусалима?
Дети собирают дрова, а отцы разводят огонь, и женщины месят тесто, чтобы делать пирожки для богини неба и совершать возлияния иным богам, чтобы огорчать Меня.
Но Меня ли огорчают они? говорит Господь; не себя ли самих к стыду своему?
Посему так говорит Господь Бог: вот, изливается гнев Мой и ярость Моя на место сие, на людей и на скот, и на дерева полевые и на плоды земли, и возгорится и не погаснет.
Так говорит Господь Саваоф, Бог Израилев: всесожжения ваши прилагайте к жертвам вашим и ешьте мясо;
ибо отцам вашим Я не говорил и не давал им заповеди в тот день, в который Я вывел их из земли Египетской, о всесожжении и жертве;
но такую заповедь дал им: «слушайтесь гласа Моего, и Я буду вашим Богом, а вы будете Моим народом, и ходите по всякому пути, который Я заповедаю вам, чтобы вам было хорошо».
Но они не послушали и не приклонили уха своего, и жили по внушению и упорству злого сердца своего, и стали ко Мне спиною, а не лицом.
С того дня, как отцы ваши вышли из земли Египетской, до сего дня Я посылал к вам всех рабов Моих – пророков, посылал всякий день с раннего утра;
но они не слушались Меня и не приклонили уха своего, а ожесточили выю свою, поступали хуже отцов своих.
И когда ты будешь говорить им все эти слова,* они тебя не послушают; и когда будешь звать их, они тебе не ответят.
Тогда скажи им: *вот народ, который не слушает гласа Господа Бога своего и не принимает наставления! Не стало у них истины, она отнята от уст их.
Остриги волоса твои и брось, и подними плач на горах, ибо отверг Господь и оставил род, навлекший гнев Его.
Ибо сыновья Иуды делают злое пред очами Моими, говорит Господь; поставили мерзости свои в доме, над которым наречено имя Мое, чтобы осквернить его;
и устроили высоты Тофета в долине сыновей Енномовых, чтобы сожигать сыновей своих и дочерей своих в огне, чего Я не повелевал и что Мне на сердце не приходило.
За то вот, приходят дни, говорит Господь, когда не будут более называть место сие Тофетом и долиною сыновей Енномовых, но долиною убийства, и в Тофете будут хоронить по недостатку места.
И будут трупы народа сего пищею птицам небесным и зверям земным, и некому будет отгонять их.
И прекращу в городах Иудеи и на улицах Иерусалима голос торжества и голос веселия, голос жениха и голос невесты; потому что земля эта будет пустынею.
1 Проклятие Господа на Иуду за непослушание словам завета. Воспрещение Иеремии молится за них. 15 Неверные должны быть уничтожены. 18 Мужи Анафофа угрожают жизни Иеремии; предсказание о их наказании.
Слово, которое было к Иеремии от Господа:
слушайте слова завета сего и скажите мужам Иуды и жителям Иерусалима;
и скажи им: так говорит Господь, Бог Израилев: проклят человек, который не послушает слов завета сего,
который Я заповедал отцам вашим, когда вывел их из земли Египетской, из железной печи, сказав: «слушайтесь гласа Моего и делайте все, что Я заповедаю вам, – и будете Моим народом, и Я буду вашим Богом,
чтобы исполнить клятву, которою Я клялся отцам вашим – дать им землю, текущую молоком и медом, как это ныне». И отвечал я, сказав: аминь, Господи!
И сказал мне Господь: провозгласи все сии слова в городах Иуды и на улицах Иерусалима и скажи: слушайте слова́ завета сего и исполняйте их.
Ибо отцов ваших Я увещевал постоянно с того дня, как вывел их из земли Египетской, до сего дня; увещевал их с раннего утра, говоря: «слушайтесь гласа Моего».
Но они не слушались и не приклоняли уха своего, а ходили каждый по упорству злого сердца своего: поэтому Я навел на них все сказанное в завете сем, который Я заповедал им исполнять, *а они не исполняли.
И сказал мне Господь: есть заговор между мужами Иуды и жителями Иерусалима:
они опять обратились к беззакониям праотцев своих, которые отреклись слушаться слов Моих и пошли вослед чужих богов, служа им. Дом Израиля и дом Иуды нарушили завет Мой, который Я заключил с отцами их.
Посему так говорит Господь: вот, Я наведу на них бедствие, от которого они не могут избавиться, и когда воззовут ко Мне, не услышу их.
Тогда города́ Иуды и жители Иерусалима пойдут и воззовут к богам, которым они кадят; но они нисколько не помогут им во время бедствия их.
Ибо сколько у тебя городов, столько и богов у тебя, Иуда, и сколько улиц в Иерусалиме, столько вы наставили жертвенников постыдному, жертвенников для каждения Ваалу.
Ты же не проси за этот народ и не возноси за них молитвы и прошений; ибо Я не услышу, когда они будут взывать ко Мне в бедствии своем.
Что возлюбленному Моему в доме Моем, когда в нем совершаются многие непотребства? и священные мяса* не помогут тебе, когда, делая зло, ты радуешься. //*Жертвы.
Зеленеющею маслиною, красующеюся приятными плодами, именовал тебя Господь. А ныне, при шуме сильного смятения, Он воспламенил огонь вокруг нее, и сокрушились ветви ее.
Господь Саваоф, Который насадил тебя, изрек на тебя злое за зло дома Израилева и дома Иудина, которое они причинили себе тем, что подвигли Меня на гнев каждением Ваалу.
Господь открыл мне, и я знаю; Ты показал мне деяния их.
А я, как кроткий агнец, ведомый на заклание, и не знал, что они составляют замыслы против меня, говоря: «положим ядовитое дерево в пищу его и отторгнем его от земли живых, чтобы и имя его более не упоминалось».
Но, Господи Саваоф, Судия праведный, испытующий сердца и утробы! дай увидеть мне мщение Твое над ними, ибо Тебе вверил я дело мое.
Посему так говорит Господь о мужах Анафофа, ищущих души твоей и говорящих: «не пророчествуй во имя Господа, чтобы не умереть тебе от рук наших»;
посему так говорит Господь Саваоф: вот, Я посещу их: юноши их умрут от меча; сыновья их и дочери их умрут от голода.
И остатка не будет от них; ибо Я наведу бедствие на мужей Анафофа в год посещения их.
1 Иеремия послан говорить во дворе дома Господня. 8 Нападение на него. Заступничество. Приход князей. 12 Иеремия снова призывает к покаянию. 17 Сообщение старейшин о Михее и Урии. 24 Ахикам спасает Иеремию.
В начале царствования Иоакима, сына Иосии, царя Иудейского, было такое слово от Господа:
так говорит Господь: стань на дворе дома Господня и скажи ко всем городам Иудеи, приходящим на поклонение в дом Господень, все те слова, какие повелю тебе сказать им; не убавь ни слова.
Может быть, они послушают и обратятся каждый от злого пути своего, и тогда Я отменю то бедствие, которое думаю сделать им за злые деяния их.
И скажи им: так говорит Господь: если вы не послушаетесь Меня в том, чтобы поступать по закону Моему, который Я дал вам,
чтобы внимать словам рабов Моих, пророков, которых Я посылаю к вам, посылаю с раннего утра, и которых вы не слушаете, –
то с домом сим Я сделаю то же, что с Силомом, и город сей предам на проклятие всем народам земли.
Священники и пророки и весь народ слушали Иеремию, когда он говорил сии слова в доме Господнем.
И когда Иеремия сказал все, что Господь повелел ему сказать всему народу, тогда схватили его священники и пророки и весь народ, и сказали: «ты должен умереть;
зачем ты пророчествуешь именем Господа и говоришь: дом сей будет как Силом, и город сей опустеет, останется без жителей?» И собрался весь народ против Иеремии в доме Господнем.
Когда услышали об этом князья Иудейские, то пришли из дома царя к дому Господню и сели у входа в новые ворота дома Господня.
Тогда священники и пророки так сказали князьям и всему народу: «смертный приговор этому человеку! потому что он пророчествует против города сего, как вы слышали своими ушами».
И сказал Иеремия всем князьям и всему народу: «Господь послал меня пророчествовать против дома сего и против города сего все те слова, которые вы слышали;
итак исправьте пути ваши и деяния ваши и послушайтесь гласа Господа Бога вашего, и Господь отменит бедствие, которое изрек на вас;
а что до меня, вот – я в ваших руках; делайте со мною, что в глазах ваших покажется хорошим и справедливым;
только твердо знайте, что если вы умертвите меня, то невинную кровь возложите на себя и на город сей и на жителей его; ибо истинно Господь послал меня к вам сказать все те слова в уши ваши».
Тогда князья и весь народ сказали священникам и пророкам: «этот человек не подлежит смертному приговору, потому что он говорил нам именем Господа Бога нашего».
И из старейшин земли встали некоторые и сказали всему народному собранию:
«Михей Морасфитянин пророчествовал во дни Езекии, царя Иудейского, и сказал всему народу Иудейскому: так говорит Господь Саваоф: Сион будет вспахан, как поле, и Иерусалим сделается грудою развалин, и гора дома сего – лесистым холмом.
Умертвили ли его за это Езекия, царь Иудейский, и весь Иуда? Не убоялся ли он Господа и не умолял ли Господа? и Господь отменил бедствие, которое изрек на них; а мы хотим сделать большое зло душам нашим?
Пророчествовал также именем Господа некто Урия, сын Шемаии, из Кариаф-Иарима, – и пророчествовал против города сего и против земли сей точно такими же словами, как Иеремия.
Когда услышал слова его царь Иоаким и все вельможи его и все князья, то искал царь умертвить его. Услышав об этом, Урия убоялся и убежал, и удалился в Египет.
Но царь Иоаким и в Египет послал людей: Елнафана, сына Ахборова, и других с ним.
И вывели Урию из Египта и привели его к царю Иоакиму, и он умертвил его мечом и бросил труп его, где были простонародные гробницы.
Но рука Ахикама, сына Сафанова, была за Иеремию, чтобы не отдавать его в руки народа на убиение».
Тењирден Жеремияга айтылган сљз:
«Тењир єйєнєн дарбазасынын алдында тур, ал жерде бул сљздє жарыялап айт: Бєт жєйєт эли, Тењирге табыныш єчєн мына бул дарбазадан киргендер, Тењирдин сљзєнљ кулак салгыла!
Ысрайылдын Себайот Кудай-Тењири мындай дейт: “Љз жолуњарды жана љз иштерињерди оњдогула, ошондо Мен силерди бул жерде жашатам.
«Бул – Тењирдин ийбадатканасы, Тењирдин ийбадатканасы, Тењирдин ийбадатканасы» деген жалган сљздљргљ ишенбегиле.
Бирок жолуњарды, иштерињерди чыны менен эле оњдой турган болсоњор, бир адам менен анын жакынынын ортосунда адилеттєє сот жєргєзљ турган болсоњор,
чет жерликтерге, жетим менен жесирлерге кысым кљрсљтпљсљњљр, бул жерде жазыксыз кан тљкпљсљњљр, љз башыњарга кайгы єйєп, бљлљк кудайлардын артынан ээрчибей турган болсоњор,
анда Мен силерди ушул жерде – ата-бабањардын укум-тукумуна берген жерде жашатам.
Мына, силер љзєњљргљ эч бир пайда алып келбеген жалган сљздљргљ ишенесињер.
Силер уурдап, киши љлтєрєп, бузуктук кылып, жалган ант берип, Баалга жыпар жыттуу зат тєтљтєп, љзєњљр билбеген башка кудайлардын артынан жєрєп,
анан келип, Менин ысымым менен аталган ушул єйдљ, Менин алдымда туруп, мындан ары да ушул жийиркеничтердин баарын кылыш єчєн: «Биз куткарылдык», – деп, кантип айтып жатасыњар?
Менин ысымым менен аталган бул єй силердин кљзєњљргљ каракчылардын уюгу болуп калган жокпу? Мына, Мен муну кљрдєм, – дейт Тењир.
Мурун Љзємдєн ысымымды орноткон жерим Шилого барып, Љзємдєн элим Ысрайылдын кылган жамандыгы єчєн аны эмне кылганымды кљргєлљ.
Азыр да силер ушул иштердин баарын кылып жатканыњар єчєн, – дейт Тењир, – Мен силерге тањ заардан баштап айткам, бирок силер уккан жоксуњар, силерди чакыргам, бирок силер жооп берген жоксуњар, – дейт Тењир.
Ошон єчєн Менин ысымым менен аталган, силер ишенген ушул єйдє, Мен силерге жана силердин ата-бабаларыњарга берген ушул жерди Шилону кандай кылсам, ошондой кылам.
Мен Љзємдєн жєзємдєн алдынан силердин бардык бир туугандарыњарды, Эпрайымдын бєт укум-тукумун, четке каккандай, силерди да четке кагам”.
Сен болсо бул эл єчєн сыйынба, алар єчєн љтєнбљ, жалынба, Менден жалынып сураба, анткени Мен сени укпайм.
Алар Жєйєт аймагынын шаарларында жана Иерусалимдин кљчљлљрєндљ эмнелерди кылып жатышканын кљрбљй турасыњбы?
Асман аял кудайына нан жасаш єчєн, балдар отун терип, аталар от жагып, аялдар камыр жууруп жатышат, Мени капа кылыш єчєн, башка кудайларга куюлуучу курмандыгын куюп жатышат.
Бирок алар Мени капа кылып жатышабы? Љздљрєн маскара кылып, љздљрєн љздљрє капа кылып жатышкан жокпу? – дейт Тењир.
Ошондуктан Кудай-Тењир мындай дейт: “Мына, ушул жерге Менин каарым, Менин ачуум тљгєлєп жатат. Адамдарга да, малдарга да, талаадагы бак-дарактарга да, жерде љскљн жемиштерге да каарым тљгєлљт, кєйљт, љчпљйт”.
Ысрайылдын Себайот Кудай-Тењири мындай дейт: “Бєтєндљй љрттљлєєчє курмандыктарыњарды башка курмандыктарыњарга кошуп, этин жегиле.
Анткени Мен силердин ата-бабаларыњарды Мисир жеринен алып чыккан кєнє аларга бєтєндљй љрттљлєєчє курмандык жана башка курмандыктар жљнєндљ айткан да эмесмин, буйрук берген да эмесмин.
Бирок аларга мындай осуят бергем: Менин єнємдє уккула, ошондо Мен силердин Кудайыњар болом, силер болсо Менин элим болосуњар, силерге жакшы болушу єчєн, Мен силерге буйрук кылган бардык жол менен жєргєлљ.
Бирок алар укпай коюшту, кулактарын тљшљбљй коюшту, љздљрєнєн тєшєнєгє боюнча, бузулган жєрљктљрєнєн љжљрлєгє боюнча жашашты, Менден жєздљрєн буруп, артын салышты.
Силердин ата-бабаларыњар Мисир жеринен чыккан кєндљн тартып бєгєнкє кєнгљ чейин Мен силерге Љзємдєн бєт кулдарымды – пайгамбарларымды жиберип турдум, аларды кєн сайын тањ заардан жиберип турдум.
Бирок алар угушкан жок, Мага кулак салышкан жок, тескерисинче, љз моюндарын толгоп, ата-бабаларынан да жаман иштерди кылышты”.
Сен аларга бул сљздљрдєн баарын айтканыњда, алар сени укпай коюшат, сен аларды чакырганыњда, алар сага жооп беришпейт.
Ошондо аларга мындай де: “Љз Кудай-Тењиринин єнєн укпаган, акыл-насаатты кабыл албаган эл ушул! Аларда чындык жок, алардын оозунан чындык алынды”.
Љз чачыњды кыркып ыргыт, тоо єстєндљ ыйла, анткени Тењирдин каарын љзєнљ тљктєргљн бул элди Тењир четке кагып, таштап салды.
Анткени Жєйєт уулдары Менин кљз алдымда кыянаттык кылып жатышат, – дейт Тењир, – Менин ысымым менен аталган єйдє булгаш єчєн, љздљрєнєн жийиркеничтєє нерселерин коюшту.
Уулдары менен кыздарын отко љрттљш єчєн, Ином уулдарынын љрљљнєнљ Топет бийиктиктерин орнотушту. Мен аларга мындай кылууну буйруган эмесмин, ал Менин оюма да келген эмес.
Ошон єчєн, мына, мындан ары бул жерди Топет деп, Ином уулдарынын љрљљнє деп атабай турган кєндљр келе жатат, – дейт Тењир. – Бирок ал жерди Љлтєрєє љрљљнє деп аташат, жер жетпегендиктен, Топетке љлєктљрдє кљмєшљт.
Бул элдин љлєктљрє асмандагы куштарга, жердеги жырткыч айбандарга азык болот, аларды кубалоого эч ким чыкпайт.
Жєйєт аймагынын шаарлары менен Иерусалимдин кљчљлљрєндљ кубанычтын жана шаттыктын єнєн, кєйљљ менен колуктунун єнєн токтотом, анткени бул жер ээн чљлгљ айланат.
Жеремияга Тењирден болгон сљз:
«Мына бул келишимдин сљздљрєнљ кулак салгыла, Жєйєттєн эркектерине жана Иерусалимдин тургундарына айткыла.
Аларга мындай деп айт: Тењир, Ысрайылдын Кудайы, мындай дейт: “Бул келишимдин сљздљрєн укпай койгон адамга каргыш тийсин.
Ал келишимди Мен силердин ата-бабаларыњарды Мисир жеринен, темир мештен алып чыкканда, аларга: «Менин єнємдє уккула жана Мен силерге эмнени буйрусам, ошонун баарын аткаргыла, ошондо силер Менин элим болосуњар, Мен силердин Кудайыњар болом», – деп бергем.
Бул азыр ишке ашып отургандай, бал менен сєт аккан жерди берем деп, силердин ата-бабаларыњарга берген Љзємдєн антымды аткарыш єчєн, мен ушундай кылдым”». Ошондо мен жооп кылып: «Оомийин, Тењир!» – дедим.
Анан Тењир мага мындай деди: «Бул сљздљрдєн баарын Жєйєттєн шаарлары менен Иерусалимдин кљчљлљрєндљ жарыя кылып айт: “Бул келишимдин сљздљрєнљ кулак салгыла жана аларды аткаргыла.
Анткени Мен силердин ата-бабаларыњарды Мисир жеринен алып чыккан кєндљн бєгєнкє кєнгљ чейин, дайыма эскертип келгем. Аларга тањ заардан: «Менин єнємдє уккула!» – деп эскертип келгем.
Бирок алар угушкан жок, кулак салышкан жок, тескерисинче, ар кимиси љзєнєн жаман жєрљгєнєн љжљрлєгє менен жєрдє. Ошондуктан Мен ушул келишимде айтылгандардын баарын алардын башына тєшєрдєм. Мен буларды аткаргыла деп буйругам, бирок алар аткарышкан жок”».
Тењир мага мындай деди: «Жєйєттєн эркектери менен Иерусалимдин тургундары уюшуп чыккынчылык кылганы жатышат.
Алар кайрадан Менин сљздљрємдє угуудан баш тарткан ата-бабаларынын мыйзамсыздыктарына бурулуп кетишти, башка кудайларга кызмат кылып, ошолордун артынан кетишти. Ысрайыл менен Жєйєт Менин алардын ата-бабалары менен тєзгљн келишимимди бузушту».
Ошондуктан Тењир мындай дейт: «Мына, Мен аларга кайгы каптатам, алар андан кутула алышпайт. Алар Мени чакырганда, аларды укпайм.
Ошондо Жєйєттєн шаарлары менен Иерусалимдин тургундары барып, љздљрє жыпар жыттуу зат тєтљткљн жасалма кудайларын чакырышат. Бирок ал жасалма кудайлар алардын башына кайгы тєшкљндљ, эч кандай жардам беришпейт.
Анткени, Жєйєт, сенин канча шаарыњ болсо, ошончо жасалма кудайыњ бар, Иерусалимде канча кљчљ болсо, љзєњљрдє уятка калтыра турган ошончо курмандык чалынуучу жайды – Баалга жыпар жыттуу зат тєтљтєш єчєн курмандык чалынуучу жайды орнотуп алдыњар.
Сен болсо бул эл єчєн суранба, алар єчєн сыйынба, жалынба, анткени алардын башына кырсык тєшєп, Мени чакырганда, Мен аларды укпайм.
Менин єйємдљ кљп жаман иштер болуп жатканда, Менин сєйєктєємљ ал жерде эмне керек? Ыйык эттер да сага жардам бербейт, анткени сен жамандык кылып кубанып жатасыњ.
Тењир сени кљгљрєп турган, жакшы жемиштери менен мактанып турган зайтун дарагы деп атады эле. Азыр болсо катуу дєрбљлљњдєн ызы-чуусунда Тењир анын тегерегине от жалындатты, анын бутактары кыйрады.
Сени отургузган Себайот Тењир Ысрайыл менен Жєйєттєн кыянаттыгы єчєн сенин башыња мєшкєл тєшљрєн айтты. Буга љздљрє себепкер болду, алар Баалга жыпар жыттуу зат тєтљтєп Мени каардантышты».
Тењир мага ачып берди, мен билем. Сен мага алардын иштерин кљрсљттєњ.
Мен болсо союуга жетеленип бара жаткан момун козудаймын, алардын мага каршы ойлоп жаткан жаман ойлорун билген эмесмин. Алар: «Анын ысымы да мындан ары эскерилбеши єчєн, анын тамагына уулуу жыгач кошуп, аны тирєєлљр жашаган жерден жок кылабыз», – дешкен.
Бирок, Тењир Себайот, адамдын жєрљгє менен ичин сынаган адилеттєє Сот! Љзєњдєн алардан љч алганыњды мага кљрсљт, анткени мен љз ишимди Сага ишенип тапшырдым.
«Тењирдин атынан пайгамбарчылык кылба, болбосо биздин колубуздан љлљсєњ», – деп, сени љлтєргєсє келген Анатоттун эркектери жљнєндљ Тењир мындай дейт:
Ошондуктан Себайот Тењир мындай дейт: «Мына, Мен аларды жазалаймын: алардын жигиттери кылычтан кырылат, алардын уулдары менен кыздары ачкадан љлєшљт.
Алардан калдык да калбайт, анткени аларды жазалай турган жыл келгенде, Мен Анатоттун эркектеринин башына мєшкєл тєшєрљм».
Жєйєт падышасы Жошия уулу Жайакимдин падышачылыгынын башталышында Тењирден мындай сљз болду:
«Тењир мындай дейт: “Тењир єйєнєн короосунда туруп алып, Жєйєт аймагынын шаарларынан Тењир єйєндљ таазим кылууга келгендердин бардыгына айт деп, Мен сага буйруган баягы сљздљрдєн баарын айт, бир да сљздє кемитпе.
Балким, алар угушар, ар бири љзєнєн жаман жолунан бурулар, ошондо Мен алардын жаман иштери єчєн алаамат каптатам деген оюмдан кайтам.
Ошон єчєн аларга айт: Тењир мындай дейт: «Эгерде силер Мен берген мыйзам боюнча жєргєњљр келбесе, Менин тилимди албай турган болсоњор,
Мен силерге тањ заардан жиберген Менин кулдарымдын – пайгамбарларымдын сљздљрєнљ кулак салбай турган болсоњор (аларды силер укпай жатасыњар),
анда Мен Шилону кандай кылсам, бул єйдє ошондой кылам, бул шаарды болсо жердеги бардык элдерге маскара кылдырам»”».
Жеремия бул сљздљрдє Тењир єйєндљ айтып жатканда, ыйык кызмат кылуучулар, пайгамбарлар жана бєт эл угуп турушту.
Жеремия Тењирдин ага бєт элге айт деп буйруган сљздљрєнєн бардыгын айтып бєткљндљ, ыйык кызмат кылуучулар, пайгамбарлар жана бєт эл аны кармап алып: «Сен љлєшєњ керек.
Эмне єчєн сен Тењирдин атынан пайгамбарчылык кылып: “Бул єй Шилодой болот, бул шаар кыйрап, ээн калат”, – деп айтып жатасыњ?» – дешти. Бєт эл Жеремияга каршы Тењир єйєнљ чогулду.
Бул тууралуу Жєйєт тљрљлљрє угушканда, алар падыша єйєнљн чыгып, Тењир єйєнљ келип, Тењир єйєнєн жањы дарбазасынын алдына отурушту.
Ошондо ыйык кызмат кылуучулар менен пайгамбарлар тљрљлљргљ жана бєт элге: «Бул адам љлєм жазасына тартылсын, анткени анын бул шаарга каршы пайгамбарчылык кылганын љз кулагыњар менен уктуњар!» – дешти.
Ошондо Жеремия бєт тљрљлљргљ жана бєт элге мындай деди: «Бул єй жљнєндљ жана бул шаар жљнєндљ силер уккан сљздљрдє пайгамбарчылык кылып айт деп, мени Тењир жиберди.
Ошондуктан љз жолуњарды жана кылган иштерињерди оњдогула, Кудай-Тењирињердин єнєн уккула, ошондо Тењир силерге айткан алааматын токтотот.
Мен болсо, мына, силердин колуњардамын. Кљзєњљргљ эмне жакшы, эмне адилеттєє кљрєнсљ, мага ошону кылгыла.
Бирок билип койгула: эгерде силер мени љлтєрсљњљр, анда жазыксыз канды љзєњљрдєн мойнуњарга жана бул шаардын, анын тургундарынын мойнуна жєктљп аласыњар, анткени ушул сљздљрдєн бардыгын силердин кулагыњарга айтыш єчєн, чындыгында, мени Тењир жиберди».
Ошондо тљрљлљр жана бєт эл ыйык кызмат кылуучулар менен пайгамбарларга: «Бул адамды љлєм жазасына тартканга болбойт, анткени ал бизге Кудай-Тењирибиздин атынан сєйлљдє», – дешти.
Ошондой эле бул жердин аксакалдарынын кээ бирљљлљрє ордунан туруп, жыйналган бєт элге кайрылып, мындай дешти:
«Жєйєт падышасы Хискиянын тушунда морейшилик Михей пайгамбарчылык кылып, бєт жєйєт элине: “Себайот Тењир мындай дейт: «Сион талаа айдалгандай айдалат, Иерусалим єйєлгљн урандыга айланат, бул єй турган тоо токойлуу дљњсљљгљ айланат»”, – деген.
Ошон єчєн аны Жєйєт падышасы Хиския менен бєт жєйєт эли љлтєрдє беле? Хиския Тењирден корккон жок беле, Тењирге жалынган жок беле? Ошондо Тењир аларга айткан алааматын токтоткон. Биз болсо љз жаныбызга зор кыянаттык кылганы жатабыз.
Ошондой эле кирийат-жаримдик Шемаянын уулу Урий деген адам да Тењирдин атынан пайгамбарчылык кылган, ал бул шаарга жана бул жерге каршы пайгамбарчылык кылып, так эле Жеремия айткан сљздљрдє айткан.
Анын сљздљрєн Жайаким падыша тљрљлљрє, мырзалары менен укканда, ал аны љлтєргєсє келген. Бул кабарды уккан Урий коркуп, Мисирге качып кеткен.
Бирок Жайаким падыша Мисирге да кишилерин жиберген: Акбар уулу Элнатанды жана ага кошуп башка кишилерди жиберген.
Алар Урийди Мисирден алып чыгып, Жайаким падышага алып келишкен, ал аны кылычтап љлтєрєп, анын сљљгєн карапайым элдин кљрєстљнєнљ ыргытып жиберген».
Бирок Сапан уулу Акикамдын колу Жеремия тарапта болуп, аны элдин колуна љлтєргљнгљ берген жок.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible