Ветхий Завет:
Быт.
Исх.
Лев.
Числ.
Втор.
Нав.
Суд.
Руфь
1Цар.
2Цар.
3Цар.
4Цар.
1Пар.
2Пар.
1Ездр.
Неем.
2Ездр.
Тов.
Иудифь
Эсф.
Иов.
Пс.
Притч.
Еккл.
Песн.
Прем.
Сир.
Ис.
Иер.
Плач.
Посл.Иер.
Вар.
Иез.
Дан.
Ос.
Иоиль.
Ам.
Авд.
Иона
Мих.
Наум.
Авв.
Соф.
Агг.
Зах.
Мал.
1Макк.
2Макк.
3Макк.
3Ездр.
Новый Завет: Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.
Новый Завет: Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.
Скрыть
1:1
см.:
1Ин.1:1-1:2;
1Ин.1:1-2;
1Ин.5:20;
1Ин.5:7;
1Тим.3:16;
2Пет.1:1;
Откр.1:11;
Откр.1:17;
Откр.1:2;
Откр.1:8;
Откр.19:13;
Откр.2:8;
Откр.21:6;
Откр.22:13;
Откр.3:14;
Кол.1:17;
Еф.3:9;
Быт.1:1;
Евр.1:8-1:13;
Евр.13:8;
Евр.7:3;
Ис.40:9-40:11;
Ис.7:14;
Ис.9:6;
Ин.1:14;
Ин.1:18;
Ин.1:2;
Ин.10:30-10:33;
Ин.16:28;
Ин.17:5;
Ин.20:28;
Мф.1:23;
Флп.2:6;
Притч.8:22;
Притч.8:22-8:31;
Пс.45:6;
Рим.9:5;
Тит.2:13;
1:2
1:3
см.:
1Кор.8:6;
Откр.4:11;
Кол.1:16-1:17;
Еф.3:9;
Быт.1:1;
Быт.1:26;
Быт.1:3;
Евр.1:10-1:12;
Евр.1:2-1:3;
Евр.3:3-3:4;
Ис.45:12;
Ис.45:18;
Ин.1:10;
Ин.5:17-5:19;
Пс.102:25;
Пс.32:6;
Пс.33:6;
1:4
см.:
1Кор.15:45;
1Ин.1:2;
1Ин.1:5-1:7;
1Ин.5:11;
Деян.26:23;
Откр.22:1;
Откр.22:16;
Кол.3:4;
Еф.5:14;
Ис.35:4-35:5;
Ис.42:16;
Ис.42:6-42:7;
Ин.1:8-1:9;
Ин.11:25;
Ин.12:35;
Ин.12:46;
Ин.14:6;
Ин.5:21;
Ин.5:26;
Ин.8:12;
Ин.9:5;
Лк.1:78-1:79;
Лк.2:32;
Мал.4:2;
Мф.4:16;
Пс.49:6;
Пс.60:1-60:3;
Пс.84:11;
1:7
см.:
1Тим.2:4;
2Пет.3:9;
Деян.19:4;
Еф.3:9;
Ин.1:12;
Ин.1:15;
Ин.1:19;
Ин.1:26-1:27;
Ин.1:32-1:34;
Ин.1:36;
Ин.1:9;
Ин.3:26-3:36;
Ин.5:33-5:35;
Тит.2:11;
1:11
см.:
Деян.13:26;
Деян.3:25-3:26;
Гал.4:4;
Ис.53:2-53:3;
Ин.3:32;
Лк.19:14;
Лк.20:13-20:15;
Мф.15:24;
Рим.9:1;
1:13
см.:
1Кор.3:6;
1Ин.2:28-2:29;
1Ин.3:9;
1Ин.4:7;
1Ин.5:1;
1Ин.5:18;
1Ин.5:4;
1Пет.1:23;
1Пет.1:3;
1Пет.2:2;
Быт.25:22;
Быт.25:28;
Быт.27:33;
Быт.27:4;
Иак.1:18;
Ин.3:3;
Ин.3:5;
Ин.3:5-3:8;
Ин.8:33-8:41;
Мф.3:9;
Флп.2:13;
Пс.110:3;
Рим.10:1-10:3;
Рим.9:1-9:5;
Рим.9:7-9:16;
Тит.3:5;
1:14
см.:
1Кор.15:47;
1Ин.4:14;
1Ин.4:2-4:3;
1Ин.4:9;
1Пет.2:4-2:7;
1Тим.1:14-1:16;
1Тим.3:16;
2Кор.12:9;
2Кор.3:9;
2Ин.1:7;
2Пет.1:16-1:17;
Деян.13:33;
Откр.21:3;
Кол.1:19;
Кол.2:3;
Кол.2:9;
Еф.3:8;
Гал.4:4;
Евр.1:3;
Евр.10:5;
Евр.2:11;
Евр.2:14-2:17;
Ис.40:5;
Ис.53:2;
Ис.60:1-60:2;
Ис.7:14;
Ин.1:1;
Ин.1:16-1:18;
Ин.11:40;
Ин.12:40-12:41;
Ин.14:6;
Ин.14:9;
Ин.17:22;
Ин.17:24;
Ин.2:11;
Ин.3:16;
Ин.3:18;
Ин.6:51;
Лк.1:31-1:35;
Лк.2:11;
Лк.2:7;
Мф.1:16;
Мф.17:1-17:5;
Мф.17:2;
Флп.2:6-2:8;
Пс.2:7;
Пс.45:2;
Рим.8:3;
Рим.9:5;
1:15
см.:
Откр.1:11;
Откр.1:17-1:18;
Откр.2:8;
Кол.1:17;
Евр.13:8;
Ис.9:6;
Ин.1:1-1:2;
Ин.1:27;
Ин.1:7-1:8;
Ин.8:58;
Лк.3:16;
Мих.5:2;
Мк.1:7;
Мф.3:11;
Мф.3:13-3:17;
Флп.2:6-2:7;
Притч.8:22;
1:16
см.:
1Кор.1:4-1:5;
1Пет.1:11;
1Пет.1:2;
Кол.1:19;
Кол.2:3;
Кол.2:9-2:10;
Еф.1:23;
Еф.1:6;
Еф.1:6-1:8;
Еф.2:5-2:10;
Еф.3:19;
Ин.15:1-15:5;
Ин.3:34;
Мф.13:12;
Мф.3:11;
Мф.3:14;
Рим.5:2;
Рим.5:20;
Рим.8:9;
Зах.4:7;
1:17
см.:
2Кор.1:20;
2Кор.3:7-3:10;
Деян.13:34-13:39;
Деян.28:23;
Деян.7:38;
Откр.5:8-5:10;
Откр.7:9-7:17;
Втор.33:4;
Втор.4:44;
Втор.5:1;
Исх.20:1;
Исх.20:1-20:17;
Гал.3:17;
Быт.22:18;
Быт.3:15;
Евр.10:4-10:10;
Евр.11:39-11:40;
Евр.3:5-3:6;
Евр.8:8-8:12;
Ин.1:14;
Ин.14:6;
Ин.5:45;
Ин.7:19;
Ин.8:32;
Ин.9:29;
Лк.1:54-1:55;
Лк.1:68-1:79;
Мих.7:20;
Пс.85:10;
Пс.89:1-89:2;
Пс.98:3;
Рим.15:8-15:12;
Рим.3:19-3:26;
Рим.3:24;
Рим.5:20-5:21;
Рим.6:14;
1:18
см.:
1Ин.4:12;
1Ин.4:20;
1Ин.4:9;
1Ин.5:20;
1Тим.1:17;
1Тим.6:16;
Кол.1:15;
Втор.4:12;
Исх.23:21;
Исх.3:4-3:6;
Исх.33:20;
Исх.34:5-34:7;
Иез.1:26-1:28;
Быт.16:13;
Быт.18:33;
Быт.32:28-32:30;
Ос.12:3-12:5;
Ис.40:11;
Ис.6:1-6:3;
Ин.1:14;
Ин.12:41;
Ин.13:23;
Ин.14:9;
Ин.17:26;
Ин.17:6;
Ин.3:16-3:18;
Ин.6:46;
Суд.6:12-6:26;
Плч.2:12;
Лк.10:22;
Лк.16:22-16:23;
Нав.5:13-6:2;
Чис.12:8;
1:21
см.:
Втор.18:15-18:18;
Ин.1:25;
Ин.7:40;
Лк.1:17;
Мал.4:5;
Мф.11:14;
Мф.11:9-11:11;
Мф.16:14;
Мф.17:10-17:12;
1:22
см.:
2Цар.24:13;
1:26
см.:
1Ин.3:1;
Деян.1:5;
Деян.11:16;
Ин.1:10-1:11;
Ин.16:3;
Ин.17:25;
Ин.17:3;
Ин.8:19;
Лк.3:16;
Мал.3:1-3:2;
Мк.1:8;
Мф.3:11;
1:29
см.:
1Кор.15:3;
1Ин.2:2;
1Ин.3:5;
1Ин.4:10;
1Пет.3:18;
1Тим.2:6;
2Кор.5:21;
Деян.13:39;
Деян.8:32;
Откр.1:5;
Откр.13:8;
Откр.14:10;
Откр.14:4;
Откр.15:3;
Откр.17:14;
Откр.19:7;
Откр.19:9;
Откр.21:14;
Откр.21:22-21:23;
Откр.21:27-22:3;
Откр.21:9;
Откр.5:12-5:13;
Откр.5:6;
Откр.5:8;
Откр.6:1;
Откр.6:16;
Откр.7:14;
Откр.7:17;
Откр.7:9-7:10;
Исх.12:3;
Исх.12:3-12:13;
Исх.28:38;
Гал.1:4;
Гал.3:13;
Быт.22:7-22:8;
Евр.1:3;
Евр.2:17;
Евр.9:28;
Ос.14:2;
Ис.53:11;
Ис.53:7;
Ин.1:36;
Ин.3:16;
Лев.10:17;
Лев.16:21-16:22;
Мф.1:21;
Мф.20:28;
Чис.18:1;
Чис.18:23;
Чис.28:3-28:10;
Тит.2:14;
1:31
см.:
Деян.19:4;
Ис.40:3-40:5;
Ин.1:7;
Лк.1:76-1:80;
Лк.2:39-2:42;
Лк.3:3-3:4;
Мал.3:1;
Мал.4:2-4:5;
Мк.1:3-1:5;
Мк.1:4;
Мф.3:6;
1:34
см.:
1Ин.2:23;
1Ин.3:8;
1Ин.4:14-4:15;
1Ин.4:9;
1Ин.5:20;
1Ин.5:9-5:13;
2Кор.1:19;
2Ин.1:9;
Откр.2:18;
Евр.1:1-1:2;
Евр.1:5-1:6;
Евр.7:3;
Ин.1:18;
Ин.1:49;
Ин.10:30;
Ин.10:36;
Ин.11:27;
Ин.19:7;
Ин.20:28;
Ин.20:31;
Ин.3:16-3:18;
Ин.3:35-3:36;
Ин.5:23-5:27;
Ин.6:69;
Лк.1:35;
Лк.3:22;
Мк.1:1;
Мк.1:11;
Мф.11:27;
Мф.16:16;
Мф.17:5;
Мф.26:63;
Мф.27:40;
Мф.27:43;
Мф.27:54;
Мф.3:17;
Мф.4:3;
Мф.4:6;
Мф.8:29;
Пс.2:7;
Пс.89:26-89:27;
Рим.1:4;
1:51
см.:
1Тим.3:16;
2Фес.1:7;
2Фес.1:9;
Деян.1:10-1:11;
Деян.10:11;
Деян.7:56;
Откр.19:11;
Откр.4:1;
Дан.7:13-7:14;
Иез.1:1;
Быт.28:12;
Евр.1:14;
Ин.10:1;
Ин.10:7;
Ин.12:23-12:24;
Ин.13:16;
Ин.13:20-13:21;
Ин.13:38;
Ин.14:12;
Ин.16:23;
Ин.21:18;
Ин.3:13-3:14;
Ин.3:3;
Ин.3:5;
Ин.5:24-5:25;
Ин.5:27;
Ин.6:26;
Ин.6:32;
Ин.6:47;
Ин.6:53;
Ин.8:34;
Ин.8:51;
Ин.8:58;
Иуд.1:14;
Лк.2:13;
Лк.2:9;
Лк.22:43;
Лк.22:69;
Лк.3:21;
Мк.1:10;
Мк.14:62;
Мф.16:13-16:16;
Мф.16:27-16:28;
Мф.25:31;
Мф.26:24;
Мф.3:16;
Мф.4:11;
Мф.8:20;
Мф.9:6;
Зах.13:7;
Церковнославянский (рус)
[Зач. 1.] Въ нача́лѣ бѣ́ сло́во, и сло́во бѣ́ къ Бо́гу {у Бо́га}, и Бо́гъ бѣ́ сло́во.
Се́й бѣ́ искони́ къ Бо́гу {у Бо́га}:
вся́ тѣ́мъ бы́ша, и безъ него́ ничто́же бы́сть, е́же бы́сть.
Въ то́мъ живо́тъ бѣ́, и живо́тъ бѣ́ свѣ́тъ человѣ́комъ:
и свѣ́тъ во тмѣ́ свѣ́тится, и тма́ его́ не объя́тъ.
Бы́сть человѣ́къ по́сланъ от Бо́га, и́мя ему́ Иоа́ннъ:
се́й прiи́де во свидѣ́телство, да свидѣ́телствуетъ о свѣ́тѣ, да вси́ вѣ́ру и́мутъ ему́ {да вси́ увѣ́руютъ чрезъ него́}.
Не бѣ́ то́й свѣ́тъ, но да свидѣ́телствуетъ о свѣ́тѣ:
бѣ́ свѣ́тъ и́стинный, и́же просвѣща́етъ вся́каго человѣ́ка гряду́щаго въ мíръ:
въ мíрѣ бѣ́, и мíръ тѣ́мъ бы́сть, и мíръ его́ не позна́:
во своя́ прiи́де, и свои́ его́ не прiя́ша.
Ели́цы же прiя́ша его́, даде́ и́мъ о́бласть ча́домъ Бо́жiимъ бы́ти, вѣ́рующымъ во и́мя его́,
и́же не от кро́вѣ, ни от по́хоти плотскі́я, ни от по́хоти му́жескiя, но от Бо́га роди́шася.
И сло́во пло́ть бы́сть и всели́ся въ ны́, и ви́дѣхомъ сла́ву его́, сла́ву я́ко единоро́днаго от Отца́, испо́лнь благода́ти и и́стины.
Иоа́ннъ свидѣ́телствуетъ о не́мъ и воззва́ глаго́ла: се́й бѣ́, его́же рѣ́хъ, и́же по мнѣ́ гряды́й, предо мно́ю бы́сть, я́ко пе́рвѣе мене́ бѣ́.
И от исполне́нiя его́ мы́ вси́ прiя́хомъ и благода́ть возъ благода́ть:
я́ко зако́нъ Моисе́омъ да́нъ бы́сть, благода́ть [же] и и́стина Иису́съ Христо́мъ бы́сть.
[Зач. 2.] Бо́га никто́же ви́дѣ нигдѣ́же: единоро́дный Сы́нъ, сы́й въ ло́нѣ Отчи, то́й исповѣ́да.
И сiе́ е́сть свидѣ́телство Иоа́нново, егда́ посла́ша жи́дове от Иерусали́ма иере́евъ и леви́товъ, да вопро́сятъ его́: ты́ кто́ еси́?
И исповѣ́да и не отве́ржеся: и исповѣ́да, я́ко нѣ́смь а́зъ Христо́съ.
И вопроси́ша его́: что́ у́бо? илiа́ ли еси́ ты́? И глаго́ла: нѣ́смь. Проро́къ ли еси́? И отвѣща́: ни́.
Рѣ́ша же ему́: кто́ еси́? да отвѣ́тъ да́мы посла́вшымъ ны́: что́ глаго́леши о тебѣ́ самѣ́мъ?
Рече́: а́зъ гла́съ вопiю́щаго въ пусты́ни: испра́вите пу́ть Госпо́день, я́коже рече́ Иса́iа проро́къ.
И по́сланнiи бѣ́ху от фарисе́й:
и вопроси́ша его́ и рѣ́ша ему́: что́ у́бо креща́еши, а́ще ты́ нѣ́си Христо́съ, ни илiа́, ни проро́къ?
Отвѣща́ и́мъ Иоа́ннъ, глаго́ля: а́зъ креща́ю водо́ю: посредѣ́ же ва́съ стои́тъ, его́же вы́ не вѣ́сте:
то́й е́сть гряды́й по мнѣ́, и́же предо мно́ю бы́сть, ему́же нѣ́смь а́зъ досто́инъ, да отрѣшу́ реме́нь сапогу́ его́.
Сiя́ въ Виѳава́рѣ бы́ша объ о́нъ по́лъ Иорда́на, идѣ́же бѣ́ Иоа́ннъ крестя́.
[Зач. 3.] Во у́трiй [же] ви́дѣ Иоа́ннъ Иису́са гряду́ща къ себѣ́ и глаго́ла: се́, а́гнецъ Бо́жiй, взе́мляй грѣхи́ мíра:
се́й е́сть, о не́мже а́зъ рѣ́хъ: по мнѣ́ гряде́тъ му́жъ, и́же предо мно́ю бы́сть, я́ко пе́рвѣе мене́ бѣ́:
и а́зъ не вѣ́дехъ его́: но да яви́тся Изра́илеви, сего́ ра́ди прiидо́хъ а́зъ водо́ю крестя́.
И свидѣ́телствова Иоа́ннъ, глаго́ля, я́ко ви́дѣхъ Ду́ха сходя́ща я́ко го́лубя съ небесе́, и пребы́сть на не́мъ:
и а́зъ не вѣ́дѣхъ его́: но посла́вый мя́ крести́ти водо́ю, то́й мнѣ́ рече́: надъ него́же у́зриши Ду́ха сходя́ща и пребыва́юща на не́мъ, то́й е́сть кре́стя́й Ду́хомъ святы́мъ:
и а́зъ ви́дѣхъ и свидѣ́телствовахъ, я́ко се́й е́сть Сы́нъ Бо́жiй.
[Зач. 4.] Во у́трiй [же] па́ки стоя́ше Иоа́ннъ, и от учени́къ его́ два́.
И узрѣ́въ Иису́са гряду́ща, глаго́ла: се́, а́гнецъ Бо́жiй.
И слы́шаста его́ о́ба ученика́ глаго́лющаго, и по Иису́сѣ идо́ста.
Обра́щься же Иису́съ и ви́дѣвъ я́ по себѣ́ иду́ща, глаго́ла и́ма: чесо́ и́щета? О́на же рѣ́ста ему́: равви́, е́же глаго́лется сказа́емо учи́телю, гдѣ́ живе́ши?
[И] глаго́ла и́ма: прiиди́та и ви́дита. Прiидо́ста и ви́дѣста, гдѣ́ живя́ше, и у него́ пребы́ста де́нь то́й. Бѣ́ же ча́съ деся́тый.
Бѣ́ [же] Андре́й, бра́тъ Си́мона Петра́, еди́нъ от обою́ слы́шавшею от Иоа́нна и по не́мъ ше́дшею.
Обрѣ́те се́й пре́жде бра́та своего́ Си́мона и глаго́ла ему́: обрѣто́хомъ мессі́ю, е́же е́сть сказа́емо Христо́съ.
И приведе́ его́ ко Иису́сови. Воззрѣ́въ же на́нь Иису́съ рече́: ты́ еси́ Си́монъ сы́нъ Ио́нинъ: ты́ нарече́шися ки́фа, е́же сказа́ется пе́тръ.
[Зач. 5.] Во у́трiй [же] восхотѣ́ изы́ти въ Галиле́ю: и обрѣ́те Фили́ппа и глаго́ла ему́: гряди́ по мнѣ́.
Бѣ́ [же] Фили́ппъ от Виѳсаи́ды, от гра́да Андре́ова и Петро́ва.
Обрѣ́те Фили́ппъ наѳана́ила и глаго́ла ему́: его́же писа́ Моисе́й въ зако́нѣ и проро́цы, обрѣто́хомъ Иису́са Сы́на Ио́сифова, и́же от назаре́та.
И глаго́ла ему́ наѳана́илъ: от назаре́та мо́жетъ ли что́ добро́ бы́ти? Глаго́ла ему́ Фили́ппъ: прiиди́ и ви́ждь.
Ви́дѣ [же] Иису́съ наѳана́ила гряду́ща къ себѣ́ и глаго́ла о не́мъ: се́, вои́стинну Изра́илтянинъ, въ не́мже льсти́ нѣ́сть.
Глаго́ла ему́ наѳана́илъ: ка́ко мя́ зна́еши? Отвѣща́ Иису́съ и рече́ ему́: пре́жде да́же не возгласи́ тебе́ Фили́ппъ, су́ща тя́ подъ смоко́вницею ви́дѣхъ тя́.
Отвѣща́ наѳана́илъ и глаго́ла ему́: равви́, ты́ еси́ Сы́нъ Бо́жiй, ты́ еси́ Ца́рь Изра́илевъ.
Отвѣща́ Иису́съ и рече́ ему́: зане́ рѣ́хъ ти́, я́ко ви́дѣхъ тя́ подъ смоко́вницею, вѣ́руеши: бо́лша си́хъ у́зриши.
И глаго́ла ему́: ами́нь, ами́нь глаго́лю ва́мъ, отсе́лѣ у́зрите не́бо отве́рсто и а́нгелы Бо́жiя восходя́щыя и низходя́щыя надъ Сы́на человѣ́ческаго.
Синодальный
[Зач. 1.] В начале было Слово, и Слово было у Бога, и Слово было Бог.
Оно было в начале у Бога.
Все чрез Него на́чало быть, и без Него ничто не на́чало быть, что на́чало быть.
В Нем была жизнь, и жизнь была свет человеков.
И свет во тьме светит, и тьма не объяла его.
Был человек, посланный от Бога; имя ему Иоанн.
Он пришел для свидетельства, чтобы свидетельствовать о Свете, дабы все уверовали чрез него.
Он не был свет, но был послан, чтобы свидетельствовать о Свете.
Был Свет истинный, Который просвещает всякого человека, приходящего в мир.
В мире был, и мир чрез Него на́чал быть, и мир Его не познал.
Пришел к своим, и свои Его не приняли.
А тем, которые приняли Его, верующим во имя Его, дал власть быть чадами Божиими,
которые ни от крови, ни от хотения плоти, ни от хотения мужа, но от Бога родились.
И Слово стало плотию, и обитало с нами, полное благодати и истины; и мы видели славу Его, славу, как Единородного от Отца.
Иоанн свидетельствует о Нем и, восклицая, говорит: Сей был Тот, о Котором я сказал, что Идущий за мною стал впереди меня, потому что был прежде меня.
И от полноты Его все мы приняли и благодать на благодать,
ибо закон дан чрез Моисея; благодать же и истина произошли чрез Иисуса Христа.
[Зач. 2.] Бога не видел никто никогда; Единородный Сын, сущий в недре Отчем, Он явил.
И вот свидетельство Иоанна, когда Иудеи прислали из Иерусалима священников и левитов спросить его: кто ты?
Он объявил, и не отрекся, и объявил, что я не Христос.
И спросили его: что же? ты Илия? Он сказал: нет. Пророк? Он отвечал: нет.
Сказали ему: кто же ты? чтобы нам дать ответ пославшим нас: что ты скажешь о себе самом?
Он сказал: я глас вопиющего в пустыне: исправьте путь Господу, как сказал пророк Исаия.
А посланные были из фарисеев;
И они спросили его: что же ты крестишь, если ты ни Христос, ни Илия, ни пророк?
Иоанн сказал им в ответ: я крещу в воде; но стоит среди вас Некто, Которого вы не знаете.
Он-то Идущий за мною, но Который стал впереди меня. Я недостоин развязать ремень у обуви Его.
Это происходило в Вифаваре при Иордане, где крестил Иоанн.
[Зач. 3.] На другой день видит Иоанн идущего к нему Иисуса и говорит: вот Агнец Божий, Который берет на Себя грех мира.
Сей есть, о Котором я сказал: за мною идет Муж, Который стал впереди меня, потому что Он был прежде меня.
Я не знал Его; но для того пришел крестить в воде, чтобы Он явлен был Израилю.
И свидетельствовал Иоанн, говоря: я видел Духа, сходящего с неба, как голубя, и пребывающего на Нем.
Я не знал Его; но Пославший меня крестить в воде сказал мне: на Кого увидишь Духа сходящего и пребывающего на Нем, Тот есть крестящий Духом Святым.
И я видел и засвидетельствовал, что Сей есть Сын Божий.
[Зач. 4.] На другой день опять стоял Иоанн и двое из учеников его.
И, увидев идущего Иисуса, сказал: вот Агнец Божий.
Услышав от него сии слова, оба ученика пошли за Иисусом.
Иисус же, обратившись и увидев их идущих, говорит им: что вам надобно? Они сказали Ему: Равви́, – что значит: учитель, – где живешь?
Говорит им: пойдите и увидите. Они пошли и увидели, где Он живет; и пробыли у Него день тот. Было около десятого часа.
Один из двух, слышавших от Иоанна об Иисусе и последовавших за Ним, был Андрей, брат Симона Петра.
Он первый находит брата своего Симона и говорит ему: мы нашли Мессию, что значит: Христос;
и привел его к Иисусу. Иисус же, взглянув на него, сказал: ты – Симон, сын Ионин; ты наречешься Кифа, что значит: камень (Петр).
[Зач. 5.] На другой день Иисус восхотел идти в Галилею, и находит Филиппа и говорит ему: иди за Мною.
Филипп же был из Вифсаиды, из одного города с Андреем и Петром.
Филипп находит Нафанаила и говорит ему: мы нашли Того, о Котором писали Моисей в законе и пророки, Иисуса, сына Иосифова, из Назарета.
Но Нафанаил сказал ему: из Назарета может ли быть что доброе? Филипп говорит ему: пойди и посмотри.
Иисус, увидев идущего к Нему Нафанаила, говорит о нем: вот подлинно Израильтянин, в котором нет лукавства.
Нафанаил говорит Ему: почему Ты знаешь меня? Иисус сказал ему в ответ: прежде нежели позвал тебя Филипп, когда ты был под смоковницею, Я видел тебя.
Нафанаил отвечал Ему: Равви́! Ты Сын Божий, Ты Царь Израилев.
Иисус сказал ему в ответ: ты веришь, потому что Я тебе сказал: Я видел тебя под смоковницею; увидишь больше сего.
И говорит ему: истинно, истинно говорю вам: отныне будете видеть небо отверстым и Ангелов Божиих восходящих и нисходящих к Сыну Человеческому.
Немецкий (DGNB)
Am Anfang war das Wort. Das Wort war bei Gott,
und in allem war es Gott gleich.
und in allem war es Gott gleich.
Von Anfang an war es bei Gott.
Alles wurde durch das Wort geschaffen;
und ohne das Wort ist nichts entstanden.
und ohne das Wort ist nichts entstanden.
In ihm war das Leben,
und dieses Leben war das Licht
für die Menschen.
und dieses Leben war das Licht
für die Menschen.
Das Licht strahlt in der Dunkelheit,
aber die Dunkelheit hat sich ihm verschlossen.
aber die Dunkelheit hat sich ihm verschlossen.
Es trat einer auf, den Gott gesandt hatte; er hieß Johannes.
Er sollte Zeuge sein für das Licht und alle darauf hinweisen, damit sie es erkennen und annehmen.
Er selbst war nicht das Licht; er sollte nur auf das Licht hinweisen.
Das wahre Licht, das in die Welt gekommen ist und nun allen Menschen leuchtet, ist Er, der das Wort ist.
Er, das Wort, war schon immer in der Welt,
die Welt ist durch ihn geschaffen worden,
und doch erkannte sie ihn nicht.
die Welt ist durch ihn geschaffen worden,
und doch erkannte sie ihn nicht.
Er kam in seine eigene Schöpfung,
doch seine Geschöpfe, die Menschen,
wiesen ihn ab.
doch seine Geschöpfe, die Menschen,
wiesen ihn ab.
Aber allen, die ihn aufnahmen
und ihm Glauben schenkten,
verlieh er das Recht,
Kinder Gottes zu werden.
und ihm Glauben schenkten,
verlieh er das Recht,
Kinder Gottes zu werden.
– Das werden sie nicht durch natürliche Geburt oder menschliches Wollen und Machen, sondern weil Gott ihnen ein neues Leben gibt.
Er, das Wort, wurde ein Mensch,
ein wirklicher Mensch von Fleisch und Blut.
Er lebte unter uns,
und wir sahen seine Macht und Hoheit,
die göttliche Hoheit,
die ihm der Vater gegeben hat,
ihm, seinem einzigen Sohn.
Gottes ganze Güte und Treue
ist uns in ihm begegnet.
ein wirklicher Mensch von Fleisch und Blut.
Er lebte unter uns,
und wir sahen seine Macht und Hoheit,
die göttliche Hoheit,
die ihm der Vater gegeben hat,
ihm, seinem einzigen Sohn.
Gottes ganze Güte und Treue
ist uns in ihm begegnet.
Johannes trat als Zeuge für ihn auf und rief: »Das ist der, von dem ich sagte: ́Nach mir kommt einer, der über mir steht; denn bevor ich geboren wurde, war er schon da.́«
Aus seinem Reichtum
hat er uns beschenkt,
uns alle mit grenzenloser Güte überschüttet.
hat er uns beschenkt,
uns alle mit grenzenloser Güte überschüttet.
Durch Mose gab Gott uns das Gesetz, in Jesus Christus aber ist uns seine Güte und Treue begegnet.
Kein Mensch hat Gott jemals gesehen. Nur der Eine, der selbst Gott ist und mit dem Vater in engster Gemeinschaft steht, hat uns gesagt und gezeigt, wer Gott ist.
Die führenden Männer aus Jerusalem schickten Priester und Leviten zu Johannes. Die sollten ihn fragen: »Wer bist du?«
Da machte Johannes seine Zeugenaussage;
er wich der Antwort nicht aus, sondern bezeugte mit aller Deutlichkeit: »Ich bin nicht der versprochene Retter.«
»Wer bist du dann?«, fragten sie ihn. »Bist du Elija?«
»Nein, der bin ich auch nicht.«
»Bist du der erwartete Prophet?«
»Nein.«
»Sag uns, wer du bist«, forderten sie. »Die Männer, die uns geschickt haben, verlangen eine Antwort von uns. Was sagst du selbst von dir?«
Johannes antwortete: »Der Prophet Jesaja hat von mir gesprochen. Ich bin die Stimme, die in der Wüste ruft: ́Macht den Weg bereit, auf dem der Herr kommt!́«
nach Jes 40,3
nach Jes 40,3
Unter den Abgesandten waren auch Pharisäer.
Sie fragten Johannes: »Wenn du weder der versprochene Retter bist noch Elija und auch nicht der Prophet, warum taufst du dann die Leute?«
Johannes antwortete: »Ich taufe nur mit Wasser. Aber mitten unter euch steht schon der, den ihr nicht kennt:
er, der nach mir kommt. Ich bin nicht gut genug, ihm die Schuhe aufzubinden.«
Das ereignete sich in Betanien auf der anderen Seite des Jordans, wo Johannes taufte.
Als Johannes am nächsten Tag Jesus auf sich zukommen sah, sagte er: »Seht dort das Opferlamm Gottes, das die Schuld der ganzen Welt wegnimmt.
Von ihm habe ich gesprochen, als ich sagte: ́Nach mir kommt einer, der über mir steht; denn bevor ich geboren wurde, war er schon da.́
Auch ich kannte ihn vorher nicht. Aber eben deshalb bin ich gekommen und habe mit Wasser getauft, damit er in Israel bekannt wird.«
Johannes machte dazu folgende Zeugenaussage: »Ich sah, dass der Geist Gottes wie eine Taube vom Himmel auf ihn kam und bei ihm blieb.
Vorher wusste ich nicht, dass er es war. Aber Gott, der mir den Auftrag gab, mit Wasser zu taufen, hatte zu mir gesagt: ́Wenn du einen siehst, auf den sich der Geist niederlässt und bei dem er bleibt, dann weißt du: Das ist der, der mit dem Heiligen Geist tauft.́
Das habe ich gesehen«, sagte Johannes, »und ich verbürge mich dafür, dass dieser der Sohn Gottes ist.«
Am nächsten Tag stand Johannes an derselben Stelle, und zwei von seinen Jüngern waren bei ihm.
Als er Jesus vorbeigehen sah, sagte er: »Seht dort das Opferlamm Gottes.«
Die beiden hörten es und gingen Jesus nach.
Jesus drehte sich um, sah, dass sie ihm folgten, und fragte: »Was sucht ihr?«
Sie antworteten: »Wo wohnst du, Rabbi?« – Rabbi bedeutet Lehrer.
»Kommt, dann werdet ihr es sehen!«, antwortete er. Sie gingen mit ihm, sahen, wo er wohnte, und verbrachten den Rest des Tages mit ihm. Es war ungefähr vier Uhr nachmittags.
Der eine von den beiden, die Johannes reden gehört hatten und Jesus gefolgt waren, war Andreas, der Bruder von Simon Petrus.
Als er bald darauf seinen Bruder Simon traf, sagte er zu ihm: »Wir haben den Messias gefunden, den versprochenen Retter.«
Dann brachte er ihn zu Jesus.
Jesus sah ihn an und sagte: »Du bist Simon, der Sohn von Johannes. Du wirst einmal Kephas genannt werden.« Kephas ist das hebräische Wort für Petrus (Fels).
Am Tag darauf wollte Jesus nach Galiläa aufbrechen. Er traf Philippus und forderte ihn auf: »Komm, folge mir!«
Philippus stammte wie Andreas und Petrus aus Betsaida.
Philippus wiederum traf Natanaël und sagte zu ihm: »Wir haben den gefunden, über den Mose im Gesetz geschrieben hat und den die Propheten angekündigt haben. Es ist Jesus aus Nazaret, der Sohn Josefs.«
»Kann aus Nazaret etwas Gutes kommen?«, fragte Natanaël.
Philippus antwortete: »Komm mit und überzeuge dich selbst!«
Als Jesus Natanaël kommen sah, sagte er: »Da kommt ein wahrer Israelit, ein Mann ohne Falschheit.«
Natanaël fragte ihn: »Woher kennst du mich?«
Jesus antwortete: »Bevor Philippus dich rief, habe ich dich unter dem Feigenbaum gesehen.«
Da sagte Natanaël: »Rabbi, du bist der Sohn Gottes! Du bist der König von Israel!«
Jesus sagte: »Glaubst du das jetzt, weil ich dir sagte, dass ich dich unter dem Feigenbaum sah? Du wirst noch viel größere Dinge erleben.«
Und er fuhr fort: »Amen, ich versichere euch: Ihr werdet den Himmel offen sehen und erleben, wie die Engel Gottes zum Menschensohn herab- und von ihm zum Himmel hinaufsteigen!«
Греческий
Языки
- Добавить языки
- Церковнослав. (рус)
- Церковнослав. (цс)
- Рус. (Синодальный)
- Рус. (еп. Кассиан)
- Рус. (Аверинцев)
- Ελληνικά
- יהודי
- Latine
- English (NKJV)
- العربية
- Беларускі
- ქართული
- ქართული (უძველესი)
- Espanol (RVR 1995)
- Кыргыз
- China (simpl.)
- Deutsch (DGNB)
- Српски (синод.)
- Српски
- Italiano
- Точик
- Татар теле
- O'zbek
- Українська (Огієнко)
- Le français(LSG)
- Eestlane
ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος
οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν θεόν
πάντα δι᾿ αὐτοῦ ἐγένετο καὶ χωρὶς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδὲ ἕν ὃ γέγονεν
ἐν αὐτῷ ζωὴ ἦν καὶ ἡ ζωὴ ἦν τὸ φῶς τῶν ἀνθρώπων
καὶ τὸ φῶς ἐν τῇ σκοτίᾳ φαίνει καὶ ἡ σκοτία αὐτὸ οὐ κατέλαβεν
ἐγένετο ἄνθρωπος ἀπεσταλμένος παρὰ θεοῦ ὄνομα αὐτῷ Ἰωάννης
οὗτος ἦλθεν εἰς μαρτυρίαν ἵνα μαρτυρήσῃ περὶ τοῦ φωτός ἵνα πάντες πιστεύσωσιν δι᾿ αὐτοῦ
οὐκ ἦν ἐκεῖνος τὸ φῶς ἀλλ᾿ ἵνα μαρτυρήσῃ περὶ τοῦ φωτός
ἦν τὸ φῶς τὸ ἀληθινόν ὃ φωτίζει πάντα ἄνθρωπον ἐρχόμενον εἰς τὸν κόσμον
ἐν τῷ κόσμῳ ἦν καὶ ὁ κόσμος δι᾿ αὐτοῦ ἐγένετο καὶ ὁ κόσμος αὐτὸν οὐκ ἔγνω
εἰς τὰ ἴδια ἦλθεν καὶ οἱ ἴδιοι αὐτὸν οὐ παρέλαβον
ὅσοι δὲ ἔλαβον αὐτόν ἔδωκεν αὐτοῖς ἐξουσίαν τέκνα θεοῦ γενέσθαι τοῖς πιστεύουσιν εἰς τὸ ὄνομα αὐτοῦ
οἳ οὐκ ἐξ αἱμάτων οὐδὲ ἐκ θελήματος σαρκὸς οὐδὲ ἐκ θελήματος ἀνδρὸς ἀλλ᾿ ἐκ θεοῦ ἐγεννήθησαν
καὶ ὁ λόγος σὰρξ ἐγένετο καὶ ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν καὶ ἐθεασάμεθα τὴν δόξαν αὐτοῦ δόξαν ὡς μονογενοῦς παρὰ πατρός πλήρης χάριτος καὶ ἀληθείας
Ἰωάννης μαρτυρεῖ περὶ αὐτοῦ καὶ κέκραγεν λέγων οὗτος ἦν ὃν εἶπον ὁ ὀπίσω μου ἐρχόμενος ἔμπροσθέν μου γέγονεν ὅτι πρῶτός μου ἦν
ὅτι ἐκ τοῦ πληρώματος αὐτοῦ ἡμεῖς πάντες ἐλάβομεν καὶ χάριν ἀντὶ χάριτος
ὅτι ὁ νόμος διὰ Μωϋσέως ἐδόθη ἡ χάρις καὶ ἡ ἀλήθεια διὰ Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐγένετο
θεὸν οὐδεὶς ἑώρακεν πώποτε μονογενὴς θεὸς ὁ ὢν εἰς τὸν κόλπον τοῦ πατρὸς ἐκεῖνος ἐξηγήσατο
καὶ αὕτη ἐστὶν ἡ μαρτυρία τοῦ Ἰωάννου ὅτε ἀπέστειλαν πρὸς αὐτὸν οἱ Ἰουδαῖοι ἐξ Ἱεροσολύμων ἱερεῖς καὶ Λευίτας ἵνα ἐρωτήσωσιν αὐτόν σὺ τίς εἶ
καὶ ὡμολόγησεν καὶ οὐκ ἠρνήσατο καὶ ὡμολόγησεν ὅτι ἐγὼ οὐκ εἰμὶ ὁ Χριστός
καὶ ἠρώτησαν αὐτόν τί οὖν σύ Ἠλίας εἶ καὶ λέγει οὐκ εἰμί ὁ προφήτης εἶ σύ καὶ ἀπεκρίθη οὔ
εἶπαν οὖν αὐτῷ τίς εἶ ἵνα ἀπόκρισιν δῶμεν τοῖς πέμψασιν ἡμᾶς τί λέγεις περὶ σεαυτοῦ
ἔφη ἐγὼ φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ εὐθύνατε τὴν ὁδὸν κυρίου καθὼς εἶπεν Ἠσαΐας ὁ προφήτης
καὶ ἀπεσταλμένοι ἦσαν ἐκ τῶν Φαρισαίων
καὶ ἠρώτησαν αὐτὸν καὶ εἶπαν αὐτῷ τί οὖν βαπτίζεις εἰ σὺ οὐκ εἶ ὁ Χριστὸς οὐδὲ Ἠλίας οὐδὲ ὁ προφήτης
ἀπεκρίθη αὐτοῖς ὁ Ἰωάννης λέγων ἐγὼ βαπτίζω ἐν ὕδατι μέσος ὑμῶν ἕστηκεν ὃν ὑμεῖς οὐκ οἴδατε
ὁ ὀπίσω μου ἐρχόμενος οὗ οὐκ εἰμὶ ἐγὼ ἄξιος ἵνα λύσω αὐτοῦ τὸν ἱμάντα τοῦ ὑποδήματος
ταῦτα ἐν Βηθανίᾳ ἐγένετο πέραν τοῦ Ἰορδάνου ὅπου ἦν ὁ Ἰωάννης βαπτίζων
τῇ ἐπαύριον βλέπει τὸν Ἰησοῦν ἐρχόμενον πρὸς αὐτόν καὶ λέγει ἴδε ὁ ἀμνὸς τοῦ θεοῦ ὁ αἴρων τὴν ἁμαρτίαν τοῦ κόσμου
οὗτός ἐστιν ὑπὲρ οὗ ἐγὼ εἶπον ὀπίσω μου ἔρχεται ἀνὴρ ὃς ἔμπροσθέν μου γέγονεν ὅτι πρῶτός μου ἦν
κἀγὼ οὐκ ᾔδειν αὐτόν ἀλλ᾿ ἵνα φανερωθῇ τῷ Ἰσραὴλ διὰ τοῦτο ἦλθον ἐγὼ ἐν ὕδατι βαπτίζων
καὶ ἐμαρτύρησεν Ἰωάννης λέγων ὅτι τεθέαμαι τὸ πνεῦμα καταβαῖνον ὡς περιστερὰν ἐξ οὐρανοῦ καὶ ἔμεινεν ἐπ᾿ αὐτόν
κἀγὼ οὐκ ᾔδειν αὐτόν ἀλλ᾿ ὁ πέμψας με βαπτίζειν ἐν ὕδατι ἐκεῖνός μοι εἶπεν ἐφ᾿ ὃν ἂν ἴδῃς τὸ πνεῦμα καταβαῖνον καὶ μένον ἐπ᾿ αὐτόν οὗτός ἐστιν ὁ βαπτίζων ἐν πνεύματι ἁγίῳ
κἀγὼ ἑώρακα καὶ μεμαρτύρηκα ὅτι οὗτός ἐστιν ὁ υἱὸς τοῦ θεοῦ
τῇ ἐπαύριον πάλιν εἱστήκει ὁ Ἰωάννης καὶ ἐκ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ δύο
καὶ ἐμβλέψας τῷ Ἰησοῦ περιπατοῦντι λέγει ἴδε ὁ ἀμνὸς τοῦ θεοῦ
καὶ ἤκουσαν οἱ δύο μαθηταὶ αὐτοῦ λαλοῦντος καὶ ἠκολούθησαν τῷ Ἰησοῦ
στραφεὶς δὲ ὁ Ἰησοῦς καὶ θεασάμενος αὐτοὺς ἀκολουθοῦντας λέγει αὐτοῖς τί ζητεῖτε οἱ δὲ εἶπαν αὐτῷ ῥαββί ὃ λέγεται μεθερμηνευόμενον διδάσκαλε ποῦ μένεις
λέγει αὐτοῖς ἔρχεσθε καὶ ὄψεσθε ἦλθαν οὖν καὶ εἶδαν ποῦ μένει καὶ παρ᾿ αὐτῷ ἔμειναν τὴν ἡμέραν ἐκείνην ὥρα ἦν ὡς δεκάτη
ἦν Ἀνδρέας ὁ ἀδελφὸς Σίμωνος Пέτρου εἷς ἐκ τῶν δύο τῶν ἀκουσάντων παρὰ Ἰωάννου καὶ ἀκολουθησάντων αὐτῷ
εὑρίσκει οὗτος πρῶτον τὸν ἀδελφὸν τὸν ἴδιον Σίμωνα καὶ λέγει αὐτῷ εὑρήκαμεν τὸν Μεσσίαν ὅ ἐστιν μεθερμηνευόμενον Χριστός
ἤγαγεν αὐτὸν πρὸς τὸν Ἰησοῦν ἐμβλέψας αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς εἶπεν σὺ εἶ Σίμων ὁ υἱὸς Ἰωάννου σὺ κληθήσῃ Κηφᾶς ὃ ἑρμηνεύεται Пέτρος
τῇ ἐπαύριον ἠθέλησεν ἐξελθεῖν εἰς τὴν Γαλιλαίαν καὶ εὑρίσκει Φίλιππον καὶ λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς ἀκολούθει μοι
ἦν δὲ ὁ Φίλιππος ἀπὸ Βηθσαϊδά ἐκ τῆς πόλεως Ἀνδρέου καὶ Пέτρου
εὑρίσκει Φίλιππος τὸν Ναθαναὴλ καὶ λέγει αὐτῷ ὃν ἔγραψεν Μωϋσῆς ἐν τῷ νόμῳ καὶ οἱ προφῆται εὑρήκαμεν Ἰησοῦν υἱὸν τοῦ Ἰωσὴφ τὸν ἀπὸ Ναζαρέτ
καὶ εἶπεν αὐτῷ Ναθαναήλ ἐκ Ναζαρὲτ δύναταί τι ἀγαθὸν εἶναι λέγει αὐτῷ ὁ Φίλιππος ἔρχου καὶ ἴδε
εἶδεν ὁ Ἰησοῦς τὸν Ναθαναὴλ ἐρχόμενον πρὸς αὐτὸν καὶ λέγει περὶ αὐτοῦ ἴδε ἀληθῶς Ἰσραηλίτης ἐν ᾧ δόλος οὐκ ἔστιν
λέγει αὐτῷ Ναθαναήλ πόθεν με γινώσκεις ἀπεκρίθη Ἰησοῦς καὶ εἶπεν αὐτῷ πρὸ τοῦ σε Φίλιππον φωνῆσαι ὄντα ὑπὸ τὴν συκῆν εἶδόν σε
ἀπεκρίθη αὐτῷ Ναθαναήλ ῥαββί σὺ εἶ ὁ υἱὸς τοῦ θεοῦ σὺ βασιλεὺς εἶ τοῦ Ἰσραήλ
ἀπεκρίθη Ἰησοῦς καὶ εἶπεν αὐτῷ ὅτι εἶπόν σοι ὅτι εἶδόν σε ὑποκάτω τῆς συκῆς πιστεύεις μείζω τούτων ὄψῃ
καὶ λέγει αὐτῷ ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὄψεσθε τὸν οὐρανὸν ἀνεῳγότα καὶ τοὺς ἀγγέλους τοῦ θεοῦ ἀναβαίνοντας καὶ καταβαίνοντας ἐπὶ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου