Скрыть
Церковнославянский (рус)
[Зач. 41.] Иисусъ же прежде шести дній пасхи прiиде въ Виѳанiю, идѣже бѣ лазарь умерый, егоже воскреси от­ мертвыхъ.
Сотвориша же ему вечерю ту, и марѳа служа­ше: лазарь же единъ бѣ от­ воз­лежащихъ съ нимъ.
Маріа же прiемши литру мира нарда пистика многоцѣн­на, помаза нозѣ Иисусовѣ, и отре власы сво­ими нозѣ его: храмина же исполнися от­ вони масти [благовон­ныя].
Глагола же единъ от­ ученикъ его, Иуда Симоновъ Искарiотскiй, иже хотяше его предати:
чесо ради миро сiе не продано бысть на трiехъ стѣхъ пѣнязь и дано нищымъ?
Сiе же рече, не яко о нищихъ печа­шеся, но яко тать бѣ, и ковчежецъ имѣяше, и вметаемая ноша­ше.
Рече же Иисусъ: не дѣйте ея, да въ день погребенiя мо­его соблюдетъ е:
нищыя бо всегда имате съ собою, мене же не всегда имате.
Разумѣ же народъ многъ от­ иудей, яко ту есть: и прiидоша не Иисуса ради токмо, но да и лазаря видятъ, егоже воскреси от­ мертвыхъ.
Совѣщаша же архiерее, да и лазаря убiютъ,
яко мнози его ради идяху от­ иудей и вѣроваху во Иисуса.
Во утрiй [же] день народъ многъ при­­шедый въ праздникъ, слышав­ше, яко Иисусъ грядетъ во Иерусалимъ,
прiяша ваiа от­ Финикъ, и изыдоша въ срѣтенiе ему, и зваху [глаголюще]: осан­на, благословенъ грядый во имя Господне, Царь Израилевъ.
Обрѣтъ же Иисусъ осля, всѣде на не, якоже есть писано:
не бойся, дщи Сiоня: се Царь твой грядетъ, сѣдя на жребяти осли.
Сихъ же не разумѣша ученицы его прежде: но егда прославися Иисусъ, тогда помянуша, яко сiя быша о немъ писана, и сiя сотвориша ему.
Свидѣтел­ст­воваше убо народъ, иже бѣ [прежде] съ нимъ, егда лазаря воз­гласи от­ гроба и воскреси его от­ мертвыхъ:
сего ради и срѣте его народъ, яко слышаша его сiе сотворша знаменiе.
[Зач. 42.] Фарисее убо рѣша къ себѣ: видите, яко никаяже польза есть? се мiръ по немъ идетъ.
Бяху же нѣцыи еллини от­ при­­шедшихъ, да поклонят­ся въ праздникъ:
сіи убо при­­ступиша къ Филиппу, иже бѣ от­ Виѳсаиды Галилейскiя, и моляху его, глаголюще: господи, хощемъ Иисуса видѣти.
Прiиде Филиппъ и глагола Андреови: и паки Андрей и Филиппъ глаголаста Иисусови.
Иисусъ же от­вѣща има, глаголя: прiиде часъ, да прославит­ся Сынъ человѣческiй:
аминь, аминь глаголю вамъ: аще зерно пшенично падъ на земли не умретъ, то едино пребываетъ: аще же умретъ, многъ плодъ сотворитъ:
любяй душу свою, погубитъ ю: и ненавидяй души сво­ея въ мiрѣ семъ, въ животъ вѣчный сохранитъ ю:
аще кто мнѣ служитъ, мнѣ да послѣд­ст­вуетъ: и идѣже есмь азъ, ту и слуга мой будетъ: и аще кто мнѣ служитъ, почтитъ его Отецъ мой:
нынѣ душа моя воз­мутися и что реку? Отче, спаси мя от­ часа сего: но сего ради прiидохъ на часъ сей:
[Зач..] отче, прослави имя твое. Прiиде же гласъ съ небесе: и прославихъ, и паки прославлю.
Народъ же стояй и слышавъ, глаголаху: громъ бысть. Иніи глаголаху: ангелъ глагола ему.
Отвѣща Иисусъ и рече: не мене ради гласъ сей бысть, но народа ради:
нынѣ судъ есть мiру сему: нынѣ князь мiра сего изгнанъ будетъ вонъ:
и аще азъ воз­несенъ буду от­ земли, вся при­­влеку къ себѣ.
Сiе же глаголаше, назнаменуя, ко­ею смертiю хотяше умрети.
Отвѣща ему народъ: мы слышахомъ от­ закона, яко Христосъ пребываетъ во вѣки: како ты глаголеши: воз­нестися подобаетъ Сыну человѣческому? кто есть сей Сынъ человѣческiй?
Рече же имъ Иисусъ: еще мало время свѣтъ въ васъ есть: ходите, дондеже свѣтъ имате, да тма васъ не иметъ: и ходяй во тмѣ не вѣсть, камо идетъ:
[Зач. 43.] дондеже свѣтъ имате, вѣруйте во свѣтъ, да сынове свѣта будете. Сiя глагола Иисусъ, и от­шедъ скрыся от­ нихъ.
Толика [же] знаменiя сотворшу ему предъ ними, не вѣроваху въ него,
да сбудет­ся слово Исаiи пророка, еже рече: Господи, кто вѣрова слуху на­шему? и мышца Господня кому от­крыся?
Сего ради не можаху вѣровати, яко паки рече Исаiа:
ослѣпи очи ихъ, и окаменилъ есть сердца ихъ, да не видятъ очима, ни разумѣютъ сердцемъ, и обратят­ся, и исцѣлю ихъ.
Сiя рече Исаiа, егда видѣ славу его и глагола о немъ.
Обаче убо и от­ князь мнози вѣроваша въ него: но фарисей ради не исповѣдоваху, да не изъ сонмищъ изгнани будутъ:
воз­любиша бо паче славу человѣческую, неже славу Божiю.
Иисусъ же воз­зва и рече: вѣруяй въ мя не вѣруетъ въ мя, но въ послав­шаго мя:
и видяй мя видитъ послав­шаго мя:
азъ свѣтъ въ мiръ прiидохъ, да всякъ вѣруяй въ мя во тмѣ не пребудетъ:
и аще кто услышитъ глаголы моя и не вѣруетъ, азъ не сужду ему: не прiидохъ бо, да сужду мiрови, но да спасу мiръ:
от­метаяйся мене и не прiемляй глаголъ мо­ихъ имать судящаго ему: слово, еже глаголахъ, то судитъ ему въ послѣднiй день:
яко азъ от­ себе не глаголахъ: но пославый мя Отецъ, той мнѣ заповѣдь даде, что реку и что воз­глаголю:
и вѣмъ, яко заповѣдь его животъ вѣчный есть: яже убо азъ глаголю, якоже рече мнѣ Отецъ, тако глаголю.
[Зач. 62.] По сихъ же моли пилата Иосифъ, иже от­ Аримаѳеа, сый ученикъ Иисусовъ, потаенъ же страха ради Иудейска, да возметъ тѣло Иисусово: и повелѣ пилатъ. Прiиде же и взятъ тѣло Иисусово.
Прiиде же и никодимъ, при­­шедый ко Иисусови нощiю прежде, нося смѣшенiе смирнено и алойно, яко литръ сто.
[Зач. 41.] За шесть дней до Пасхи пришел Иисус в Вифанию, где был Лазарь умерший, которого Он воскресил из мертвых.
Там приготовили Ему вечерю, и Марфа служила, и Лазарь был одним из возлежавших с Ним.
Мария же, взяв фунт нардового чистого драгоценного мира, помазала ноги Иисуса и отерла волосами своими ноги Его; и дом наполнился благоуханием от мира.
Тогда один из учеников Его, Иуда Симонов Искариот, который хотел предать Его, сказал:
Для чего бы не продать это миро за триста динариев и не раздать нищим?
Сказал же он это не потому, чтобы заботился о нищих, но потому что был вор. Он имел при себе денежный ящик и носил, что туда опускали.
Иисус же сказал: оставьте ее; она сберегла это на день погребения Моего.
Ибо нищих всегда имеете с собою, а Меня не всегда.
Многие из Иудеев узнали, что Он там, и пришли не только для Иисуса, но чтобы видеть и Лазаря, которого Он воскресил из мертвых.
Первосвященники же положили убить и Лазаря,
потому что ради него многие из Иудеев приходили и веровали в Иисуса.
На другой день множество народа, пришедшего на праздник, услышав, что Иисус идет в Иерусалим,
взяли пальмовые ветви, вышли навстречу Ему и восклицали: осанна! благословен грядущий во имя Господне, Царь Израилев!
Иисус же, найдя молодого осла, сел на него, как написано:
Не бойся, дщерь Сионова! се, Царь твой грядет, сидя на молодом осле.
Ученики Его сперва не поняли этого; но когда прославился Иисус, тогда вспомнили, что так было о Нем написано, и это сделали Ему.
Народ, бывший с Ним прежде, свидетельствовал, что Он вызвал из гроба Лазаря и воскресил его из мертвых.
Потому и встретил Его народ, ибо слышал, что Он сотворил это чудо.
[Зач. 42.] Фарисеи же говорили между собою: видите ли, что не успеваете ничего? весь мир идет за Ним.
Из пришедших на поклонение в праздник были некоторые Еллины.
Они подошли к Филиппу, который был из Вифсаиды Галилейской, и просили его, говоря: господин! нам хочется видеть Иисуса.
Филипп идет и говорит о том Андрею; и потом Андрей и Филипп сказывают о том Иисусу.
Иисус же сказал им в ответ: пришел час прославиться Сыну Человеческому.
Истинно, истинно говорю вам: если пшеничное зерно, пав в землю, не умрет, то останется одно; а если умрет, то принесет много плода.
Любящий душу свою погубит ее; а ненавидящий душу свою в мире сем сохранит ее в жизнь вечную.
Кто Мне служит, Мне да последует; и где Я, там и слуга Мой будет. И кто Мне служит, того почтит Отец Мой.
Душа Моя теперь возмутилась; и что Мне сказать? Отче! избавь Меня от часа сего! Но на сей час Я и пришел.
Отче! прославь имя Твое. Тогда пришел с неба глас: и прославил и еще прославлю.
Народ, стоявший и слышавший то, говорил: это гром; а другие говорили: Ангел говорил Ему.
Иисус на это сказал: не для Меня был глас сей, но для народа.
Ныне суд миру сему; ныне князь мира сего изгнан будет вон.
И когда Я вознесен буду от земли, всех привлеку к Себе.
Сие говорил Он, давая разуметь, какою смертью Он умрет.
Народ отвечал Ему: мы слышали из закона, что Христос пребывает вовек; как же Ты говоришь, что должно вознесену быть Сыну Человеческому? кто Этот Сын Человеческий?
Тогда Иисус сказал им: еще на малое время свет есть с вами; ходите, пока есть свет, чтобы не объяла вас тьма: а ходящий во тьме не знает, куда идет.
[Зач. 43.] Доколе свет с вами, веруйте в свет, да будете сынами света. Сказав это, Иисус отошел и скрылся от них.
Столько чудес сотворил Он пред ними, и они не веровали в Него,
да сбудется слово Исаии пророка: Господи! кто поверил слышанному от нас? и кому открылась мышца Господня?
Потому не могли они веровать, что, как еще сказал Исаия,
народ сей ослепил глаза свои и окаменил сердце свое, да не видят глазами, и не уразумеют сердцем, и не обратятся, чтобы Я исцелил их.
Сие сказал Исаия, когда видел славу Его и говорил о Нем.
Впрочем и из начальников многие уверовали в Него; но ради фарисеев не исповедовали, чтобы не быть отлученными от синагоги,
ибо возлюбили больше славу человеческую, нежели славу Божию.
Иисус же возгласил и сказал: верующий в Меня не в Меня верует, но в Пославшего Меня.
И видящий Меня видит Пославшего Меня.
Я свет пришел в мир, чтобы всякий верующий в Меня не оставался во тьме.
И если кто услышит Мои слова и не поверит, Я не сужу его, ибо Я пришел не судить мир, но спасти мир.
Отвергающий Меня и не принимающий слов Моих имеет судью себе: слово, которое Я говорил, оно будет судить его в последний день.
Ибо Я говорил не от Себя; но пославший Меня Отец, Он дал Мне заповедь, что сказать и что говорить.
И Я знаю, что заповедь Его есть жизнь вечная. Итак, что Я говорю, говорю, как сказал Мне Отец.
[Зач. 62.] После сего Иосиф из Аримафеи – ученик Иисуса, но тайный из страха от Иудеев, – просил Пилата, чтобы снять тело Иисуса; и Пилат позволил. Он пошел и снял тело Иисуса.
Пришел также и Никодим, – приходивший прежде к Иисусу ночью, – и принес состав из смирны и алоя, литр около ста.
Копировать текст Копировать ссылку Толкования стиха
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов