Евангелие от Иоанна, 1:1-17

 
  • [Зач. 1.] Въ начáлѣ бѣ́ слóво, и слóво бѣ́ къ Бóгу {у Бóга}, и Бóгъ бѣ́ слóво.
  • Сéй бѣ́ искони́ къ Бóгу {у Бóга}:
  • вся́ тѣ́мъ бы́ша, и безъ негó ничтóже бы́сть, éже бы́сть.
  • Въ тóмъ живóтъ бѣ́, и живóтъ бѣ́ свѣ́тъ человѣ́комъ:
  • и свѣ́тъ во тмѣ́ свѣ́тит­ся, и тмá егó не объя́тъ.
  • Бы́сть человѣ́къ пóсланъ от­ Бóга, и́мя емý Иоáн­нъ:
  • сéй прiи́де во свидѣ́тел­ст­во, да свидѣ́тел­ст­вуетъ о свѣ́тѣ, да вси́ вѣ́ру и́мутъ емý {да вси́ увѣ́руютъ чрезъ негó}.
  • Не бѣ́ тóй свѣ́тъ, но да свидѣ́тел­ст­вуетъ о свѣ́тѣ:
  • бѣ́ свѣ́тъ и́стин­ный, и́же просвѣщáетъ вся́каго человѣ́ка грядýщаго въ мíръ:
  • въ мíрѣ бѣ́, и мíръ тѣ́мъ бы́сть, и мíръ егó не познá:
  • во своя́ прiи́де, и сво­и́ егó не прiя́ша.
  • Ели́цы же прiя́ша егó, дадé и́мъ о́бласть чáдомъ Бóжiимъ бы́ти, вѣ́ру­ю­щымъ во и́мя егó,
  • и́же не от­ крóвѣ, ни от­ пóхоти плотскíя, ни от­ пóхоти мýжескiя, но от­ Бóга роди́шася.
  • И слóво плóть бы́сть и всели́ся въ ны́, и ви́дѣхомъ слáву егó, слáву я́ко единорóднаго от­ Отцá, испóлнь благодáти и и́стины.
  • Иоáн­нъ свидѣ́тел­ст­вуетъ о нéмъ и воз­звá глагóла: сéй бѣ́, егóже рѣ́хъ, и́же по мнѣ́ гряды́й, предо мнóю бы́сть, я́ко пéрвѣе менé бѣ́.
  • И от­ исполнéнiя егó мы́ вси́ прiя́хомъ и благодáть воз­ъ благодáть:
  • я́ко закóнъ Моисéомъ дáнъ бы́сть, благодáть [же] и и́стина Иисýсъ Христóмъ бы́сть.
  • [Зач. 2.] Бóга никтóже ви́дѣ нигдѣ́же: единорóдный Сы́нъ, сы́й въ лóнѣ óтчи, тóй исповѣ́да.
  • И сié éсть свидѣ́тел­ст­во Иоáн­ново, егдá послáша жи́дове от­ Иерусали́ма иерéевъ и леви́товъ, да вопрóсятъ егó: ты́ ктó еси́?
  • И исповѣ́да и не от­вéржеся: и исповѣ́да, я́ко нѣ́смь áзъ Христóсъ.
  • И вопроси́ша егó: чтó ýбо? илiá ли еси́ ты́? И глагóла: нѣ́смь. Прорóкъ ли еси́? И от­вѣщá: ни́.
  • Рѣ́ша же емý: ктó еси́? да от­вѣ́тъ дáмы послáв­шымъ ны́: чтó глагóлеши о тебѣ́ самѣ́мъ?
  • Речé: áзъ глáсъ вопiю́щаго въ пусты́ни: испрáвите пýть Госпóдень, я́коже речé Исáiа прорóкъ.
  • И пóслан­нiи бѣ́ху от­ фарисéй:
  • и вопроси́ша егó и рѣ́ша емý: чтó ýбо крещáеши, áще ты́ нѣ́си Христóсъ, ни илiá, ни прорóкъ?
  • Отвѣщá и́мъ Иоáн­нъ, глагóля: áзъ крещáю водóю: посредѣ́ же вáсъ сто­и́тъ, егóже вы́ не вѣ́сте:
  • тóй éсть гряды́й по мнѣ́, и́же предо мнóю бы́сть, емýже нѣ́смь áзъ достóинъ, да от­рѣшý ремéнь сапогý егó.
  • Сiя́ въ Виѳавáрѣ бы́ша объ о́нъ пóлъ Иордáна, идѣ́же бѣ́ Иоáн­нъ крестя́.
  • [Зач. 3.] Во ýтрiй [же] ви́дѣ Иоáн­нъ Иисýса грядýща къ себѣ́ и глагóла: сé, áгнецъ Бóжiй, взéмляй грѣхи́ мíра:
  • сéй éсть, о нéмже áзъ рѣ́хъ: по мнѣ́ грядéтъ мýжъ, и́же предо мнóю бы́сть, я́ко пéрвѣе менé бѣ́:
  • и áзъ не вѣ́дехъ егó: но да яви́т­ся Изрáилеви, сегó рáди прiидóхъ áзъ водóю крестя́.
  • И свидѣ́тел­ст­вова Иоáн­нъ, глагóля, я́ко ви́дѣхъ Дýха сходя́ща я́ко гóлубя съ небесé, и пребы́сть на нéмъ:
  • и áзъ не вѣ́дѣхъ егó: но послáвый мя́ крести́ти водóю, тóй мнѣ́ речé: надъ негóже ýзриши Дýха сходя́ща и пребывáюща на нéмъ, тóй éсть крéстя́й Дýхомъ святы́мъ:
  • и áзъ ви́дѣхъ и свидѣ́тел­ст­вовахъ, я́ко сéй éсть Сы́нъ Бóжiй.
  • [Зач. 4.] Во ýтрiй [же] пáки стоя́ше Иоáн­нъ, и от­ учени́къ егó двá.
  • И узрѣ́въ Иисýса грядýща, глагóла: сé, áгнецъ Бóжiй.
  • И слы́шаста егó óба ученикá глагóлющаго, и по Иисýсѣ идóста.
  • Обрáщься же Иисýсъ и ви́дѣвъ я́ по себѣ́ идýща, глагóла и́ма: чесó и́щета? О́на же рѣ́ста емý: равви́, éже глагóлет­ся сказáемо учи́телю, гдѣ́ живéши?
  • [И] глагóла и́ма: прiиди́та и ви́дита. Прiидóста и ви́дѣста, гдѣ́ живя́ше, и у негó пребы́ста дéнь тóй. Бѣ́ же чáсъ деся́тый.
  • Бѣ́ [же] Андрéй, брáтъ Си́мона Петрá, еди́нъ от­ обою́ слы́шав­шею от­ Иоáн­на и по нéмъ шéдшею.
  • Обрѣ́те сéй прéжде брáта сво­егó Си́мона и глагóла емý: обрѣтóхомъ мессíю, éже éсть сказáемо Христóсъ.
  • И при­­ведé егó ко Иисýсови. Воззрѣ́въ же нáнь Иисýсъ речé: ты́ еси́ Си́монъ сы́нъ Иóнинъ: ты́ наречéшися ки́фа, éже сказáет­ся пéтръ.
  • [Зач. 5.] Во ýтрiй [же] восхотѣ́ изы́ти въ Галилéю: и обрѣ́те Фили́ппа и глагóла емý: гряди́ по мнѣ́.
  • Бѣ́ [же] Фили́ппъ от­ Виѳсаи́ды, от­ грáда Андрéова и Петрóва.
  • Обрѣ́те Фили́ппъ наѳанáила и глагóла емý: егóже писá Моисéй въ закóнѣ и прорóцы, обрѣтóхомъ Иисýса Сы́на Иóсифова, и́же от­ назарéта.
  • И глагóла емý наѳанáилъ: от­ назарéта мóжетъ ли чтó добрó бы́ти? Глагóла емý Фили́ппъ: прiиди́ и ви́ждь.
  • Ви́дѣ [же] Иисýсъ наѳанáила грядýща къ себѣ́ и глагóла о нéмъ: сé, во­и́стин­ну Изрáилтянинъ, въ нéмже льсти́ нѣ́сть.
  • Глагóла емý наѳанáилъ: кáко мя́ знáеши? Отвѣщá Иисýсъ и речé емý: прéжде дáже не воз­гласи́ тебé Фили́ппъ, сýща тя́ подъ смокóвницею ви́дѣхъ тя́.
  • Отвѣщá наѳанáилъ и глагóла емý: равви́, ты́ еси́ Сы́нъ Бóжiй, ты́ еси́ Цáрь Изрáилевъ.
  • Отвѣщá Иисýсъ и речé емý: занé рѣ́хъ ти́, я́ко ви́дѣхъ тя́ подъ смокóвницею, вѣ́руеши: бóлша си́хъ ýзриши.
  • И глагóла емý: ами́нь, ами́нь глагóлю вáмъ, от­сéлѣ ýзрите нéбо от­вéрсто и áнгелы Бóжiя восходя́щыя и низходя́щыя надъ Сы́на человѣ́ческаго.
  • [Зач. 1.] В начале было Слово, и Слово было у Бога, и Слово было Бог.
  • Оно было в начале у Бога.
  • Все чрез Него нáчало быть, и без Него ничто не нáчало быть, что нáчало быть.
  • В Нем была жизнь, и жизнь была свет человеков.
  • И свет во тьме светит, и тьма не объяла его.
  • Был человек, посланный от Бога; имя ему Иоанн.
  • Он пришел для свидетельства, чтобы свидетельствовать о Свете, дабы все уверовали чрез него.
  • Он не был свет, но был послан, чтобы свидетельствовать о Свете.
  • Был Свет истинный, Который просвещает всякого человека, приходящего в мир.
  • В мире был, и мир чрез Него нáчал быть, и мир Его не познал.
  • Пришел к своим, и свои Его не приняли.
  • А тем, которые приняли Его, верующим во имя Его, дал власть быть чадами Божиими,
  • которые ни от крови, ни от хотения плоти, ни от хотения мужа, но от Бога родились.
  • И Слово стало плотию, и обитало с нами, полное благодати и истины; и мы видели славу Его, славу, как Единородного от Отца.
  • Иоанн свидетельствует о Нем и, восклицая, говорит: Сей был Тот, о Котором я сказал, что Идущий за мною стал впереди меня, потому что был прежде меня.
  • И от полноты Его все мы приняли и благодать на благодать,
  • ибо закон дан чрез Моисея; благодать же и истина произошли чрез Иисуса Христа.
  • [Зач. 2.] Бога не видел никто никогда; Единородный Сын, сущий в недре Отчем, Он явил.
  • И вот свидетельство Иоанна, когда Иудеи прислали из Иерусалима священников и левитов спросить его: кто ты?
  • Он объявил, и не отрекся, и объявил, что я не Христос.
  • И спросили его: что же? ты Илия? Он сказал: нет. Пророк? Он отвечал: нет.
  • Сказали ему: кто же ты? чтобы нам дать ответ пославшим нас: что ты скажешь о себе самом?
  • Он сказал: я глас вопиющего в пустыне: исправьте путь Господу, как сказал пророк Исаия.
  • А посланные были из фарисеев;
  • И они спросили его: что же ты крестишь, если ты ни Христос, ни Илия, ни пророк?
  • Иоанн сказал им в ответ: я крещу в воде; но стоит среди вас Некто, Которого вы не знаете.
  • Он-то Идущий за мною, но Который стал впереди меня. Я недостоин развязать ремень у обуви Его.
  • Это происходило в Вифаваре при Иордане, где крестил Иоанн.
  • [Зач. 3.] На другой день видит Иоанн идущего к нему Иисуса и говорит: вот Агнец Божий, Который берет на Себя грех мира.
  • Сей есть, о Котором я сказал: за мною идет Муж, Который стал впереди меня, потому что Он был прежде меня.
  • Я не знал Его; но для того пришел крестить в воде, чтобы Он явлен был Израилю.
  • И свидетельствовал Иоанн, говоря: я видел Духа, сходящего с неба, как голубя, и пребывающего на Нем.
  • Я не знал Его; но Пославший меня крестить в воде сказал мне: на Кого увидишь Духа сходящего и пребывающего на Нем, Тот есть крестящий Духом Святым.
  • И я видел и засвидетельствовал, что Сей есть Сын Божий.
  • [Зач. 4.] На другой день опять стоял Иоанн и двое из учеников его.
  • И, увидев идущего Иисуса, сказал: вот Агнец Божий.
  • Услышав от него сии слова, оба ученика пошли за Иисусом.
  • Иисус же, обратившись и увидев их идущих, говорит им: что вам надобно? Они сказали Ему: Равви́, – что значит: учитель, – где живешь?
  • Говорит им: пойдите и увидите. Они пошли и увидели, где Он живет; и пробыли у Него день тот. Было около десятого часа.
  • Один из двух, слышавших от Иоанна об Иисусе и последовавших за Ним, был Андрей, брат Симона Петра.
  • Он первый находит брата своего Симона и говорит ему: мы нашли Мессию, что значит: Христос;
  • и привел его к Иисусу. Иисус же, взглянув на него, сказал: ты – Симон, сын Ионин; ты наречешься Кифа, что значит: камень (Петр).
  • [Зач. 5.] На другой день Иисус восхотел идти в Галилею, и находит Филиппа и говорит ему: иди за Мною.
  • Филипп же был из Вифсаиды, из одного города с Андреем и Петром.
  • Филипп находит Нафанаила и говорит ему: мы нашли Того, о Котором писали Моисей в законе и пророки, Иисуса, сына Иосифова, из Назарета.
  • Но Нафанаил сказал ему: из Назарета может ли быть что доброе? Филипп говорит ему: пойди и посмотри.
  • Иисус, увидев идущего к Нему Нафанаила, говорит о нем: вот подлинно Израильтянин, в котором нет лукавства.
  • Нафанаил говорит Ему: почему Ты знаешь меня? Иисус сказал ему в ответ: прежде нежели позвал тебя Филипп, когда ты был под смоковницею, Я видел тебя.
  • Нафанаил отвечал Ему: Равви́! Ты Сын Божий, Ты Царь Израилев.
  • Иисус сказал ему в ответ: ты веришь, потому что Я тебе сказал: Я видел тебя под смоковницею; увидишь больше сего.
  • И говорит ему: истинно, истинно говорю вам: отныне будете видеть небо отверстым и Ангелов Божиих восходящих и нисходящих к Сыну Человеческому.
  • In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God.
  • He was in the beginning with God.
  • All things were made through Him, and without Him nothing was made that was made.
  • In Him was life, and the life was the light of men.
  • And the light shines in the darkness, and the darkness did not comprehend it.
  • There was a man sent from God, whose name was John.
  • This man came for a witness, to bear witness of the Light, that all through him might believe.
  • He was not that Light, but was sent to bear witness of that Light.
  • That was the true Light which gives light to every man coming into the world.
  • He was in the world, and the world was made through Him, and the world did not know Him.
  • He came to His own, and His own did not receive Him.
  • But as many as received Him, to them He gave the right to become children of God, to those who believe in His name:
  • who were born, not of blood, nor of the will of the flesh, nor of the will of man, but of God.
  • And the Word became flesh and dwelt among us, and we beheld His glory, the glory as of the only begotten of the Father, full of grace and truth.
  • John bore witness of Him and cried out, saying, «This was He of whom I said, «He who comes after me is preferred before me, for He was before me.»́
  • And of His fullness we have all received, and grace for grace.
  • For the law was given through Moses, but grace and truth came through Jesus Christ.
  • No one has seen God at any time. The only begotten Son, who is in the bosom of the Father, He has declared Him.
  • Now this is the testimony of John, when the Jews sent priests and Levites from Jerusalem to ask him, «Who are you?»
  • He confessed, and did not deny, but confessed, «I am not the Christ.»
  • And they asked him, «What then? Are you Elijah?» He said, «I am not.» «Are you the Prophet?» And he answered, «No.»
  • Then they said to him, «Who are you, that we may give an answer to those who sent us? What do you say about yourself?»
  • He said: «I am «The voice of one crying in the wilderness: «Make straight the way of the LORD,»́ as the prophet Isaiah said.»
  • Now those who were sent were from the Pharisees.
  • And they asked him, saying, «Why then do you baptize if you are not the Christ, nor Elijah, nor the Prophet?»
  • John answered them, saying, «I baptize with water, but there stands One among you whom you do not know.
  • It is He who, coming after me, is preferred before me, whose sandal strap I am not worthy to loose.»
  • These things were done in Bethabara beyond the Jordan, where John was baptizing.
  • The next day John saw Jesus coming toward him, and said, «Behold! The Lamb of God who takes away the sin of the world!
  • This is He of whom I said, «After me comes a Man who is preferred before me, for He was before me.́
  • I did not know Him; but that He should be revealed to Israel, therefore I came baptizing with water.»
  • And John bore witness, saying, «I saw the Spirit descending from heaven like a dove, and He remained upon Him.
  • I did not know Him, but He who sent me to baptize with water said to me, «Upon whom you see the Spirit descending, and remaining on Him, this is He who baptizes with the Holy Spirit.́
  • And I have seen and testified that this is the Son of God.»
  • Again, the next day, John stood with two of his disciples.
  • And looking at Jesus as He walked, he said, «Behold the Lamb of God!»
  • The two disciples heard him speak, and they followed Jesus.
  • Then Jesus turned, and seeing them following, said to them, «What do you seek?» They said to Him, «Rabbi» (which is to say, when translated, Teacher), «where are You staying?»
  • He said to them, «Come and see.» They came and saw where He was staying, and remained with Him that day (now it was about the tenth hour).
  • One of the two who heard John speak, and followed Him, was Andrew, Simon Peteŕs brother.
  • He first found his own brother Simon, and said to him, «We have found the Messiah» (which is translated, the Christ).
  • And he brought him to Jesus. Now when Jesus looked at him, He said, «You are Simon the son of Jonah. You shall be called Cephas» (which is translated, A Stone).
  • The following day Jesus wanted to go to Galilee, and He found Philip and said to him, «Follow Me.»
  • Now Philip was from Bethsaida, the city of Andrew and Peter.
  • Philip found Nathanael and said to him, «We have found Him of whom Moses in the law, and also the prophets, wrote--Jesus of Nazareth, the son of Joseph.»
  • And Nathanael said to him, «Can anything good come out of Nazareth?» Philip said to him, «Come and see.»
  • Jesus saw Nathanael coming toward Him, and said of him, «Behold, an Israelite indeed, in whom is no deceit!»
  • Nathanael said to Him, «How do You know me?» Jesus answered and said to him, «Before Philip called you, when you were under the fig tree, I saw you.»
  • Nathanael answered and said to Him, «Rabbi, You are the Son of God! You are the King of Israel!»
  • Jesus answered and said to him, «Because I said to you, «I saw you under the fig tree,́ do you believe? You will see greater things than these.»
  • And He said to him, «Most assuredly, I say to you, hereafter you shall see heaven open, and the angels of God ascending and descending upon the Son of Man.»
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта


Библия на портале Азбука веры (310 голосов: 4.55 из 5)