Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Иова

 
  • Ѿвѣща́въ же є҆лїꙋ́съ, речѐ:
  • послꙋ́шайте менѐ, премꙋ́дрїи: свѣ́дꙋщїи, внꙋши́те (꙳до́брое),
  • ꙗ҆́кѡ ᲂу҆́хо словеса̀ и҆скꙋша́етъ, горта́нь же вкꙋша́етъ бра́шна.
  • Сꙋ́дъ и҆збере́мъ себѣ̀, ᲂу҆разꙋмѣ́емъ посредѣ̀ себє̀, что̀ лꙋ́чшее.
  • Ꙗ҆́кѡ речѐ і҆́ѡвъ: првⷣнъ є҆́смь, гдⷭ҇ь ѿѧ́тъ мѝ сꙋ́дъ,
  • солга́ же сꙋдꙋ̀ моемꙋ̀: наси́льна стрѣла̀ моѧ̀ без̾ непра́вды.
  • Кто̀ мꙋ́жъ, ꙗ҆́коже і҆́ѡвъ, пїѧ́й порꙋга́нїе, ꙗ҆́коже во́дꙋ,
  • не согрѣша́ѧ, нижѐ нече́ствовавъ, нижѐ приѡбщи́всѧ къ творѧ́щымъ беззакѡ́нїѧ, є҆́же ходи́ти съ нечести́выми;
  • Не рцы́ бо, ꙗ҆́кѡ нѣ́сть посѣще́нїѧ мꙋ́жеви, и҆ посѣще́нїѧ є҆мꙋ̀ ѿ гдⷭ҇а.
  • Тѣ́мже, разꙋми́вїи се́рдцемъ, послꙋ́шайте менѐ, не бꙋ́ди мѝ пред̾ гдⷭ҇емъ нече́ствовати и҆ пред̾ Вседержи́телемъ возмꙋти́ти пра́вдꙋ:
  • но воздае́тъ человѣ́кови, ꙗ҆́коже твори́тъ кі́йждо и҆́хъ, и҆ на стезѝ мꙋ́жестѣй ѡ҆брѧ́щетъ и҆̀.
  • Мни́ши же гдⷭ҇а нелѣ̑паѧ сотвори́ти, и҆лѝ Вседержи́тель смѧте́тъ сꙋ́дъ, и҆́же сотворѝ зе́млю;
  • Кто́ же є҆́сть творѧ́й поднебе́снꙋю и҆ ꙗ҆̀же въ не́й всѧ́чєскаѧ;
  • А҆́ще бо восхо́щетъ запрети́ти и҆ дꙋ́хъ ᲂу҆ себє̀ ᲂу҆держа́ти,
  • ᲂу҆́мретъ всѧ́ка пло́ть вкꙋ́пѣ, всѧ́къ же человѣ́къ въ зе́млю по́йдетъ, ѿню́дꙋже и҆ со́зданъ бы́сть.
  • А҆́ще же не ᲂу҆вѣща́ешисѧ, послꙋ́шай си́хъ, внꙋшѝ гла́съ глагѡ́лъ.
  • Ви́ждь ты̀ ненави́дѧщаго беззакѡ́ннаѧ и҆ гꙋбѧ́щаго лꙋка̑выѧ, сꙋ́ща, вѣ́чна, првⷣна.
  • Нечести́въ є҆́сть глаго́лѧй царе́ви, зако́нъ престꙋпа́еши, нечести́вѣйше, кнѧзє́мъ:
  • и҆́же не постыдѣ́сѧ лица̀ честна́гѡ, нижѐ вѣ́сть че́сть возложи́ти си̑льнымъ, ᲂу҆диви́тисѧ ли́цамъ и҆́хъ.
  • Тще́ же и҆̀мъ сбꙋ́детсѧ, є҆́же возопи́ти и҆ моли́ти мꙋ́жа: занѐ ᲂу҆потреби́ша беззако́ннѡ, безче́стѧще немощны́хъ.
  • То́й бо зри́тель є҆́сть дѣ́лъ человѣ́ческихъ, ᲂу҆таи́сѧ же ѿ негѡ̀ ничто́же ѿ тѣ́хъ, ꙗ҆̀же творѧ́тъ:
  • нижѐ бꙋ́детъ мѣ́сто ᲂу҆кры́тисѧ творѧ́щымъ беззакѡ́ннаѧ:
  • ꙗ҆́кѡ не на мꙋ́жа положи́тъ є҆щѐ.
  • Гдⷭ҇ь бо всѣ́хъ ви́дитъ, постиза́ѧй неизслѣ̑днаѧ, сла̑внаѧ же и҆ и҆зрѧ̑днаѧ, и҆̀мже нѣ́сть числа̀,
  • свѣ́дый и҆́хъ дѣла̀, и҆ ѡ҆брати́тъ но́щь, и҆ смирѧ́тсѧ.
  • Оу҆гаси́ же нечести̑выѧ, ви́дими же пред̾ ни́мъ:
  • ꙗ҆́кѡ ᲂу҆клони́шасѧ ѿ зако́на бж҃їѧ, ѡ҆правда́нїй же є҆гѡ̀ не позна́ша,
  • є҆́же вознестѝ къ немꙋ̀ во́пль ни́щихъ, и҆ во́пль ᲂу҆бо́гихъ ᲂу҆слы́шитъ.
  • И҆ то́й тишинꙋ̀ пода́стъ, и҆ кто̀ ѡ҆сꙋ́дитъ; и҆ сокры́етъ лицѐ, и҆ кто̀ ᲂу҆́зритъ є҆го̀; и҆ на ꙗ҆зы́къ, и҆ на человѣ́ка вкꙋ́пѣ,
  • и҆́же поставлѧ́етъ царе́мъ человѣ́ка лицемѣ́ра за стропти́вость люді́й.
  • Ꙗ҆́кѡ къ крѣ́пкомꙋ глаго́лѧй: взѧ́хъ, не ѿимꙋ̀ вмѣ́стѡ зало́га:
  • без̾ менє̀ ᲂу҆зрю̀, ты̀ покажи́ ми: а҆́ще непра́вдꙋ содѣ́лахъ, не и҆́мамъ приложи́ти.
  • Є҆да̀ ѿ тебє̀ и҆стѧ́жетъ ю҆̀, ꙗ҆́кѡ ты̀ ѿри́неши, ꙗ҆́кѡ ты̀ и҆збере́ши, а҆ не а҆́зъ ли; и҆ что̀ разꙋмѣ́еши; глаго́ли.
  • Тѣ́мже смы́сленнїи се́рдцемъ рекꙋ́тъ сїѧ̑, мꙋ́жъ же премꙋ́дръ ᲂу҆слы́ша глаго́лъ мо́й.
  • І҆́ѡвъ же не въ ра́зꙋмѣ глаго́лаше, словеса́ же є҆гѡ̀ не въ хи́трости.
  • Ѻ҆ба́че навы́кни, і҆́ѡве, не да́ждь є҆щѐ ѿвѣ́та, ꙗ҆́коже немꙋ́дрїи:
  • да не приложи́мъ на грѣхѝ на́шѧ: беззако́нїе же на на́съ вмѣни́тсѧ, мнѡ́гаѧ глаго́лющихъ словеса̀ на гдⷭ҇а.
  • И продолжал Елиуй и сказал:
  • выслушайте, мудрые, речь мою, и приклоните ко мне ухо, рассудительные!
  • Ибо ухо разбирает слова, как гортань различает вкус в пище.
  • Установим между собою рассуждение и распознаем, что хорошо.
  • Вот, Иов сказал: я прав, но Бог лишил меня суда.
  • Должен ли я лгать на правду мою? Моя рана неисцелима без вины.
  • Есть ли такой человек, как Иов, который пьет глумление, как воду,
  • вступает в сообщество с делающими беззаконие и ходит с людьми нечестивыми?
  • Потому что он сказал: нет пользы для человека в благоугождении Богу.
  • Итак послушайте меня, мужи мудрые! Не может быть у Бога неправда или у Вседержителя неправосудие,
  • ибо Он по делам человека поступает с ним и по путям мужа воздает ему.
  • Истинно, Бог не делает неправды и Вседержитель не извращает суда.
  • Кто кроме Его промышляет о земле? И кто управляет всею вселенною?
  • Если бы Он обратил сердце Свое к Себе и взял к Себе дух ее и дыхание ее, –
  • вдруг погибла бы всякая плоть, и человек возвратился бы в прах.
  • Итак, если ты имеешь разум, то слушай это и внимай словам моим.
  • Ненавидящий правду может ли владычествовать? И можешь ли ты обвинить Всеправедного?
  • Можно ли сказать царю: ты – нечестивец, и князьям: вы – беззаконники?
  • Но Он не смотрит и на лица князей и не предпочитает богатого бедному, потому что все они дело рук Его.
  • Внезапно они умирают; среди ночи народ возмутится, и они исчезают; и сильных изгоняют не силою.
  • Ибо очи Его над путями человека, и Он видит все шаги его.
  • Нет тьмы, ни тени смертной, где могли бы укрыться делающие беззаконие.
  • Потому Он уже не требует от человека, чтобы шел на суд с Богом.
  • Он сокрушает сильных без исследования и поставляет других на их места;
  • потому что Он делает известными дела их и низлагает их ночью, и они истребляются.
  • Он поражает их, как беззаконных людей, пред глазами других,
  • за то, что они отвратились от Него и не уразумели всех путей Его,
  • так что дошел до Него вопль бедных, и Он услышал стенание угнетенных.
  • Дарует ли Он тишину, кто может возмутить? скрывает ли Он лице Свое, кто может увидеть Его? Будет ли это для народа, или для одного человека,
  • чтобы не царствовал лицемер к соблазну народа.
  • К Богу должно говорить: я потерпел, больше не буду грешить.
  • А чего я не знаю, Ты научи меня; и если я сделал беззаконие, больше не буду.
  • По твоему ли рассуждению Он должен воздавать? И как ты отвергаешь, то тебе следует избирать, а не мне; говори, что знаешь.
  • Люди разумные скажут мне, и муж мудрый, слушающий меня:
  • Иов не умно говорит, и слова его не со смыслом.
  • Я желал бы, чтобы Иов вполне был испытан, по ответам его, свойственным людям нечестивым.
  • Иначе он ко греху своему прибавит отступление, будет рукоплескать между нами и еще больше наговорит против Бога.
  • فاجاب اليهو وقال

  • اسمعوا اقوالي ايها الحكماء واصغوا لي ايها العارفون.

  • لان الاذن تمتحن الاقوال كما ان الحنك يذوق طعاما.

  • لنمتحن لانفسنا الحق ونعرف بين انفسنا ما هو طيب

  • لان ايوب قال تبررت والله نزع حقي.

  • عند محاكمتي اكذب. جرحي عديم الشفاء من دون ذنب.

  • فاي انسان كايوب يشرب الهزء كالماء

  • ويسير متحدا مع فاعلي الاثم وذاهبا مع اهل الشر.

  • لانه قال لا ينتفع الانسان بكونه مرضيا عند الله

  • لاجل ذلك اسمعوا لي يا ذوي الالباب. حاشا لله من الشر وللقدير من الظلم.

  • لانه يجازي الانسان على فعله وينيل الرجل كطريقه.

  • فحقا ان الله لا يفعل سوءا والقدير لا يعوج القضاء.

  • من وكله بالارض ومن صنع المسكونه كلها.

  • ان جعل عليه قلبه ان جمع الى نفسه روحه ونسمته

  • يسلم الروح كل بشر جميعا ويعود الانسان الى التراب.

  • فان كان لك فهم فاسمع هذا واصغ الى صوت كلماتي.

  • ألعل من يبغض الحق يتسلط ام البار الكبير تستذنب.

  • أيقال للملك يا لئيم وللندباء يا اشرار.

  • الذي لا يحابي بوجوه الرؤساء ولا يعتبر موسعا دون فقير. لانهم جميعهم عمل يديه.

  • بغتة يموتون وفي نصف الليل. يرتج الشعب ويزولون وينزع الاعزاء لا بيد.

  • لان عينيه على طرق الانسان وهو يرى كل خطواته.

  • لا ظلام ولا ظل موت حيث تختفي عمّال الاثم.

  • لانه لا يلاحظ الانسان زمانا للدخول في المحاكمة مع الله.

  • يحطم الاعزاء من دون فحص ويقيم آخرين مكانهم.

  • لكنه يعرف اعمالهم ويقلّبهم ليلا فينسحقون.

  • لكونهم اشرارا يصفقهم في مرأى الناظرين.

  • لانهم انصرفوا من ورائه وكل طرقه لم يتأملوها.

  • حتى بلّغوا اليه صراخ المسكين فسمع زعقة البائسين.

  • اذا هو سكّن فمن يشغب واذا حجب وجهه فمن يراه سواء كان على امة او على انسان.

  • حتى لا يملك الفاجر ولا يكون شركا للشعب

  • ولكن هل للّه قال احتملت. لا اعود افسد.

  • ما لم ابصره فأرنيه انت. ان كنت قد فعلت اثما فلا اعود افعله.

  • هل كرأيك يجازيه قائلا لانك رفضت فانت تختار لا انا. وبما تعرفه تكلم.

  • ذوو الالباب يقولون لي بل الرجل الحكيم الذي يسمعني يقول

  • ان ايوب يتكلم بلا معرفة وكلامه ليس بتعقّل.

  • فليت ايوب كان يمتحن الى الغاية من اجل اجوبته كاهل الاثم.

  • لكنه اضاف الى خطيته معصية. يصفق بيننا ويكثر كلامه على الله