Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Иова

 
  • Отвѣща́въ же Елiу́съ, рече́:
  • послу́шайте мене́, прему́дрiи: свѣ́дущiи, внуши́те [до́бро­е],
  • я́ко у́хо словеса́ искуша́етъ, горта́нь же вкуша́етъ бра́шна.
  • Су́дъ избере́мъ себѣ́, уразумѣ́емъ посредѣ́ себе́, что́ лу́чшее.
  • Я́ко рече́ и́овъ: пра́веденъ е́смь, Госпо́дь отъ­я́тъ ми́ су́дъ,
  • солга́ же суду́ мо­ему́: наси́льна стрѣла́ моя́ безъ непра́вды.
  • Кто́ му́жъ, я́коже и́овъ, пiя́й поруга́нiе, я́коже во́ду,
  • не согрѣша́я, ниже́ нече́­ст­вовавъ, ниже́ при­­общи́вся къ творя́щымъ беззако́нiя, е́же ходи́ти съ нечести́выми?
  • Не рцы́ бо, я́ко нѣ́сть посѣще́нiя му́жеви, и посѣще́нiя ему́ от­ Го́спода.
  • Тѣ́мже, разуми́вiи се́рдцемъ, послу́шайте мене́, не бу́ди ми́ предъ Го́сподемъ нече́­ст­вовати и предъ Вседержи́телемъ воз­мути́ти пра́вду:
  • но воз­дае́тъ человѣ́кови, я́коже твори́тъ кі́йждо и́хъ, и на стези́ му́жестѣй обря́щетъ и́.
  • Мни́ши же Го́спода нелѣ́пая сотвори́ти, или́ Вседержи́тель смяте́тъ су́дъ, и́же сотвори́ зе́млю?
  • Кто́ же е́сть творя́й поднебе́сную и я́же въ не́й вся́ческая?
  • А́ще бо восхо́щетъ запрети́ти и ду́хъ у себе́ удержа́ти,
  • у́мретъ вся́ка пло́ть вку́пѣ, вся́къ же человѣ́къ въ зе́млю по́йдетъ, от­ню́дуже и со́зданъ бы́сть.
  • А́ще же не увѣща́ешися, послу́шай си́хъ, внуши́ гла́съ глаго́лъ.
  • Ви́ждь ты́ ненави́дящаго беззако́н­ная и губя́щаго лука́выя, су́ща, вѣ́чна, пра́ведна.
  • Нечести́въ е́сть глаго́ляй царе́ви, зако́нъ преступа́еши, нечести́вѣйше, князе́мъ:
  • и́же не постыдѣ́ся лица́ честна́го, ниже́ вѣ́сть че́сть воз­ложи́ти си́льнымъ, удиви́тися ли́цамъ и́хъ.
  • Тще́ же и́мъ сбу́дет­ся, е́же возопи́ти и моли́ти му́жа: зане́ употреби́ша беззако́н­но, безче́стяще немощны́хъ.
  • То́й бо зри́тель е́сть дѣ́лъ человѣ́ческихъ, утаи́ся же от­ него́ ничто́же от­ тѣ́хъ, я́же творя́тъ:
  • ниже́ бу́детъ мѣ́сто укры́тися творя́щымъ беззако́н­ная:
  • я́ко не на му́жа положи́тъ еще́.
  • Госпо́дь бо всѣ́хъ ви́дитъ, постиза́яй неизслѣ́дная, сла́вная же и изря́дная, и́мже нѣ́сть числа́,
  • свѣ́дый и́хъ дѣла́, и обрати́тъ но́щь, и смиря́т­ся.
  • Угаси́ же нечести́выя, ви́дими же предъ ни́мъ:
  • я́ко уклони́шася от­ зако́на Бо́жiя, оправда́нiй же его́ не позна́ша,
  • е́же воз­нести́ къ нему́ во́пль ни́щихъ, и во́пль убо́гихъ услы́шитъ.
  • И то́й тишину́ пода́стъ, и кто́ осу́дитъ? и сокры́етъ лице́, и кто́ у́зритъ его́? и на язы́къ, и на человѣ́ка вку́пѣ,
  • и́же поставля́етъ царе́мъ человѣ́ка лицемѣ́ра за стропти́вость люді́й.
  • Я́ко къ крѣ́пкому глаго́ляй: взя́хъ, не от­иму́ вмѣ́сто зало́га:
  • безъ мене́ узрю́, ты́ покажи́ ми: а́ще непра́вду содѣ́лахъ, не и́мамъ при­­ложи́ти.
  • Еда́ от­ тебе́ истя́жетъ ю́, я́ко ты́ от­ри́неши, я́ко ты́ избере́ши, а не а́зъ ли? и что́ разумѣ́еши? глаго́ли.
  • Тѣ́мже смы́слен­нiи се́рдцемъ реку́тъ сiя́, му́жъ же прему́дръ услы́ша глаго́лъ мо́й.
  • И́овъ же не въ ра́зумѣ глаго́лаше, словеса́ же его́ не въ хи́трости.
  • Оба́че навы́кни, и́ове, не да́ждь еще́ от­вѣ́та, я́коже нему́дрiи:
  • да не при­­ложи́мъ на грѣхи́ на́шя: беззако́нiе же на на́съ вмѣни́т­ся, мно́гая глаго́лющихъ словеса́ на Го́спода.
  • И продолжал Елиуй и сказал:
  • выслушайте, мудрые, речь мою, и приклоните ко мне ухо, рассудительные!
  • Ибо ухо разбирает слова, как гортань различает вкус в пище.
  • Установим между собою рассуждение и распознаем, что хорошо.
  • Вот, Иов сказал: я прав, но Бог лишил меня суда.
  • Должен ли я лгать на правду мою? Моя рана неисцелима без вины.
  • Есть ли такой человек, как Иов, который пьет глумление, как воду,
  • вступает в сообщество с делающими беззаконие и ходит с людьми нечестивыми?
  • Потому что он сказал: нет пользы для человека в благоугождении Богу.
  • Итак послушайте меня, мужи мудрые! Не может быть у Бога неправда или у Вседержителя неправосудие,
  • ибо Он по делам человека поступает с ним и по путям мужа воздает ему.
  • Истинно, Бог не делает неправды и Вседержитель не извращает суда.
  • Кто кроме Его промышляет о земле? И кто управляет всею вселенною?
  • Если бы Он обратил сердце Свое к Себе и взял к Себе дух ее и дыхание ее, –
  • вдруг погибла бы всякая плоть, и человек возвратился бы в прах.
  • Итак, если ты имеешь разум, то слушай это и внимай словам моим.
  • Ненавидящий правду может ли владычествовать? И можешь ли ты обвинить Всеправедного?
  • Можно ли сказать царю: ты – нечестивец, и князьям: вы – беззаконники?
  • Но Он не смотрит и на лица князей и не предпочитает богатого бедному, потому что все они дело рук Его.
  • Внезапно они умирают; среди ночи народ возмутится, и они исчезают; и сильных изгоняют не силою.
  • Ибо очи Его над путями человека, и Он видит все шаги его.
  • Нет тьмы, ни тени смертной, где могли бы укрыться делающие беззаконие.
  • Потому Он уже не требует от человека, чтобы шел на суд с Богом.
  • Он сокрушает сильных без исследования и поставляет других на их места;
  • потому что Он делает известными дела их и низлагает их ночью, и они истребляются.
  • Он поражает их, как беззаконных людей, пред глазами других,
  • за то, что они отвратились от Него и не уразумели всех путей Его,
  • так что дошел до Него вопль бедных, и Он услышал стенание угнетенных.
  • Дарует ли Он тишину, кто может возмутить? скрывает ли Он лице Свое, кто может увидеть Его? Будет ли это для народа, или для одного человека,
  • чтобы не царствовал лицемер к соблазну народа.
  • К Богу должно говорить: я потерпел, больше не буду грешить.
  • А чего я не знаю, Ты научи меня; и если я сделал беззаконие, больше не буду.
  • По твоему ли рассуждению Он должен воздавать? И как ты отвергаешь, то тебе следует избирать, а не мне; говори, что знаешь.
  • Люди разумные скажут мне, и муж мудрый, слушающий меня:
  • Иов не умно говорит, и слова его не со смыслом.
  • Я желал бы, чтобы Иов вполне был испытан, по ответам его, свойственным людям нечестивым.
  • Иначе он ко греху своему прибавит отступление, будет рукоплескать между нами и еще больше наговорит против Бога.
  • Élihu reprit et dit:
  • Sages, écoutez mes discours! Vous qui êtes intelligents, prêtez-moi l'oreille!
  • Car l'oreille discerne les paroles, Comme le palais savoure les aliments.
  • Choisissons ce qui est juste, Voyons entre nous ce qui est bon.
  • Job dit: Je suis innocent, Et Dieu me refuse justice;
  • J'ai raison, et je passe pour menteur; Ma plaie est douloureuse, et je suis sans péché.
  • Y a-t-il un homme semblable à Job, Buvant la raillerie comme l'eau,
  • Marchant en société de ceux qui font le mal, Cheminant de pair avec les impies?
  • Car il a dit: Il est inutile à l'homme De mettre son plaisir en Dieu.
  • Écoutez-moi donc, hommes de sens! Loin de Dieu l'injustice, Loin du Tout Puissant l'iniquité!
  • Il rend à l'homme selon ses oeuvres, Il rétribue chacun selon ses voies.
  • Non certes, Dieu ne commet pas l'iniquité; Le Tout Puissant ne viole pas la justice.
  • Qui l'a chargé de gouverner la terre? Qui a confié l'univers à ses soins?
  • S'il ne pensait qu'à lui-même, S'il retirait à lui son esprit et son souffle,
  • Toute chair périrait soudain, Et l'homme rentrerait dans la poussière.
  • Si tu as de l'intelligence, écoute ceci, Prête l'oreille au son de mes paroles!
  • Un ennemi de la justice régnerait-il? Et condamneras-tu le juste, le puissant,
  • Qui proclame la méchanceté des rois Et l'iniquité des princes,
  • Qui n'a point égard à l'apparence des grands Et ne distingue pas le riche du pauvre, Parce que tous sont l'ouvrage de ses mains?
  • En un instant, ils perdent la vie; Au milieu de la nuit, un peuple chancelle et périt; Le puissant disparaît, sans la main d'aucun homme.
  • Car Dieu voit la conduite de tous, Il a les regards sur les pas de chacun.
  • Il n'y a ni ténèbres ni ombre de la mort, Où puissent se cacher ceux qui commettent l'iniquité.
  • Dieu n'a pas besoin d'observer longtemps, Pour qu'un homme entre en jugement avec lui;
  • Il brise les grands sans information, Et il met d'autres à leur place;
  • Car il connaît leurs oeuvres. Ils les renverse de nuit, et ils sont écrasés;
  • Il les frappe comme des impies, A la face de tous les regards.
  • En se détournant de lui, En abandonnant toutes ses voies,
  • Ils ont fait monter à Dieu le cri du pauvre, Ils l'ont rendu attentif aux cris des malheureux.
  • S'il donne le repos, qui répandra le trouble? S'il cache sa face, qui pourra le voir? Il traite à l'égal soit une nation, soit un homme,
  • Afin que l'impie ne domine plus, Et qu'il ne soit plus un piège pour le peuple.
  • Car a-t-il jamais dit à Dieu: J'ai été châtié, je ne pécherai plus;
  • Montre-moi ce que je ne vois pas; Si j'ai commis des injustices, je n'en commettrai plus?
  • Est-ce d'après toi que Dieu rendra la justice? C'est toi qui rejettes, qui choisis, mais non pas moi; Ce que tu sais, dis-le donc!
  • Les hommes de sens seront de mon avis, Le sage qui m'écoute pensera comme moi.
  • Job parle sans intelligence, Et ses discours manquent de raison.
  • Qu'il continue donc à être éprouvé, Puisqu'il répond comme font les méchants!
  • Car il ajoute à ses fautes de nouveaux péchés; Il bat des mains au milieu de nous, Il multiplie ses paroles contre Dieu.