Книга Иова, 34:21-22

 
  • Отвѣщáвъ же Елiýсъ, речé:
  • послýшайте менé, премýдрiи: свѣ́дущiи, внуши́те [дóбро­е],
  • я́ко ýхо словесá искушáетъ, гортáнь же вкушáетъ брáшна.
  • Сýдъ изберéмъ себѣ́, уразумѣ́емъ посредѣ́ себé, чтó лýчшее.
  • Я́ко речé и́овъ: прáведенъ éсмь, Госпóдь отъ­я́тъ ми́ сýдъ,
  • солгá же судý мо­емý: наси́льна стрѣлá моя́ безъ непрáвды.
  • Ктó мýжъ, я́коже и́овъ, пiя́й поругáнiе, я́коже вóду,
  • не согрѣшáя, нижé нечé­ст­вовавъ, нижé при­­общи́вся къ творя́щымъ беззакóнiя, éже ходи́ти съ нечести́выми?
  • Не рцы́ бо, я́ко нѣ́сть посѣщéнiя мýжеви, и посѣщéнiя емý от­ Гóспода.
  • Тѣ́мже, разуми́вiи сéрдцемъ, послýшайте менé, не бýди ми́ предъ Гóсподемъ нечé­ст­вовати и предъ вседержи́телемъ воз­мути́ти прáвду:
  • но воз­даéтъ человѣ́кови, я́коже твори́тъ кíйждо и́хъ, и на стези́ мýжестѣй обря́щетъ и́.
  • Мни́ши же Гóспода нелѣ́пая сотвори́ти, или́ вседержи́тель смятéтъ сýдъ, и́же сотвори́ зéмлю?
  • Ктó же éсть творя́й поднебéсную и я́же въ нéй вся́ческая?
  • А́ще бо восхóщетъ запрети́ти и дýхъ у себé удержáти,
  • ýмретъ вся́ка плóть вкýпѣ, вся́къ же человѣ́къ въ зéмлю пóйдетъ, от­ню́дуже и сóзданъ бы́сть.
  • А́ще же не увѣщáешися, послýшай си́хъ, внуши́ глáсъ глагóлъ.
  • Ви́ждь ты́ ненави́дящаго беззакóн­ная и губя́щаго лукáвыя, сýща, вѣ́чна, прáведна.
  • Нечести́въ éсть глагóляй царéви, закóнъ преступáеши, нечести́вѣйше, князéмъ:
  • и́же не постыдѣ́ся лицá честнáго, нижé вѣ́сть чéсть воз­ложи́ти си́льнымъ, удиви́тися ли́цамъ и́хъ.
  • Тщé же и́мъ сбýдет­ся, éже возопи́ти и моли́ти мýжа: занé употреби́ша беззакóн­но, безчéстяще немощны́хъ.
  • Тóй бо зри́тель éсть дѣ́лъ человѣ́ческихъ, утаи́ся же от­ негó ничтóже от­ тѣ́хъ, я́же творя́тъ:
  • нижé бýдетъ мѣ́сто укры́тися творя́щымъ беззакóн­ная:
  • я́ко не на мýжа положи́тъ ещé.
  • Госпóдь бо всѣ́хъ ви́дитъ, постизáяй неизслѣ́дная, слáвная же и изря́дная, и́мже нѣ́сть числá,
  • свѣ́дый и́хъ дѣлá, и обрати́тъ нóщь, и смиря́т­ся.
  • Угаси́ же нечести́выя, ви́дими же предъ ни́мъ:
  • я́ко уклони́шася от­ закóна Бóжiя, оправдáнiй же егó не познáша,
  • éже воз­нести́ къ немý вóпль ни́щихъ, и вóпль убóгихъ услы́шитъ.
  • И тóй тишинý подáстъ, и ктó осýдитъ? и сокры́етъ лицé, и ктó ýзритъ егó? и на язы́къ, и на человѣ́ка вкýпѣ,
  • и́же поставля́етъ царéмъ человѣ́ка лицемѣ́ра за стропти́вость людíй.
  • Я́ко къ крѣ́пкому глагóляй: взя́хъ, не от­имý вмѣ́сто залóга:
  • безъ менé узрю́, ты́ покажи́ ми: áще непрáвду содѣ́лахъ, не и́мамъ при­­ложи́ти.
  • Едá от­ тебé истя́жетъ ю́, я́ко ты́ от­ри́неши, я́ко ты́ изберéши, а не áзъ ли? и чтó разумѣ́еши? глагóли.
  • Тѣ́мже смы́слен­нiи сéрдцемъ рекýтъ сiя́, мýжъ же премýдръ услы́ша глагóлъ мóй.
  • И́овъ же не въ рáзумѣ глагóлаше, словесá же егó не въ хи́трости.
  • Обáче навы́кни, и́ове, не дáждь ещé от­вѣ́та, я́коже немýдрiи:
  • да не при­­ложи́мъ на грѣхи́ нáшя: беззакóнiе же на нáсъ вмѣни́т­ся, мнóгая глагóлющихъ словесá на Гóспода.
  • И продолжал Елиуй и сказал:
  • выслушайте, мудрые, речь мою, и приклоните ко мне ухо, рассудительные!
  • Ибо ухо разбирает слова, как гортань различает вкус в пище.
  • Установим между собою рассуждение и распознаем, что хорошо.
  • Вот, Иов сказал: я прав, но Бог лишил меня суда.
  • Должен ли я лгать на правду мою? Моя рана неисцелима без вины.
  • Есть ли такой человек, как Иов, который пьет глумление, как воду,
  • вступает в сообщество с делающими беззаконие и ходит с людьми нечестивыми?
  • Потому что он сказал: нет пользы для человека в благоугождении Богу.
  • Итак послушайте меня, мужи мудрые! Не может быть у Бога неправда или у Вседержителя неправосудие,
  • ибо Он по делам человека поступает с ним и по путям мужа воздает ему.
  • Истинно, Бог не делает неправды и Вседержитель не извращает суда.
  • Кто кроме Его промышляет о земле? И кто управляет всею вселенною?
  • Если бы Он обратил сердце Свое к Себе и взял к Себе дух ее и дыхание ее, –
  • вдруг погибла бы всякая плоть, и человек возвратился бы в прах.
  • Итак, если ты имеешь разум, то слушай это и внимай словам моим.
  • Ненавидящий правду может ли владычествовать? И можешь ли ты обвинить Всеправедного?
  • Можно ли сказать царю: ты – нечестивец, и князьям: вы – беззаконники?
  • Но Он не смотрит и на лица князей и не предпочитает богатого бедному, потому что все они дело рук Его.
  • Внезапно они умирают; среди ночи народ возмутится, и они исчезают; и сильных изгоняют не силою.
  • Ибо очи Его над путями человека, и Он видит все шаги его.
  • Нет тьмы, ни тени смертной, где могли бы укрыться делающие беззаконие.
  • Потому Он уже не требует от человека, чтобы шел на суд с Богом.
  • Он сокрушает сильных без исследования и поставляет других на их места;
  • потому что Он делает известными дела их и низлагает их ночью, и они истребляются.
  • Он поражает их, как беззаконных людей, пред глазами других,
  • за то, что они отвратились от Него и не уразумели всех путей Его,
  • так что дошел до Него вопль бедных, и Он услышал стенание угнетенных.
  • Дарует ли Он тишину, кто может возмутить? скрывает ли Он лице Свое, кто может увидеть Его? Будет ли это для народа, или для одного человека,
  • чтобы не царствовал лицемер к соблазну народа.
  • К Богу должно говорить: я потерпел, больше не буду грешить.
  • А чего я не знаю, Ты научи меня; и если я сделал беззаконие, больше не буду.
  • По твоему ли рассуждению Он должен воздавать? И как ты отвергаешь, то тебе следует избирать, а не мне; говори, что знаешь.
  • Люди разумные скажут мне, и муж мудрый, слушающий меня:
  • Иов не умно говорит, и слова его не со смыслом.
  • Я желал бы, чтобы Иов вполне был испытан, по ответам его, свойственным людям нечестивым.
  • Иначе он ко греху своему прибавит отступление, будет рукоплескать между нами и еще больше наговорит против Бога.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта


Библия на портале Азбука веры (293 голоса: 4.55 из 5)