Скрыть
39:1
39:2
39:3
39:4
39:5
39:7
39:8
39:9
39:10
39:11
39:12
39:13
39:14
39:15
39:16
39:17
39:18
39:19
39:20
39:21
39:22
39:23
39:25
39:26
39:27
39:28
39:29
39:30
39:31
39:32
39:33
39:34
39:35
Церковнославянский (рус)
А́ще уразумѣ́лъ еси́ вре́мя рожде́нiя ко́зъ живу́щихъ на гора́хъ ка́мен­ныхъ? усмотри́лъ же ли еси́ болѣ́знь при­­ рожде́нiи еле́ней?
изчи́слилъ же ли еси́ ме́сяцы и́хъ испо́лнены рожде́нiя и́хъ, болѣ́зни же и́хъ разрѣши́лъ ли еси́?
Вскорми́лъ же ли еси́ дѣ́тищы и́хъ внѣ́ стра́ха, болѣ́зни же и́хъ от­сле́ши ли?
изве́ргнутъ ча́да своя́, умно́жат­ся въ порожде́нiи, изы́дутъ и не воз­вратя́т­ся къ ни́мъ.
Кто́ же е́сть пусти́вый осла́ ди́вiяго свобо́дна, у́зы же его́ кто́ разрѣши́лъ?
Положи́хъ же жили́ще его́ пусты́ню и селе́нiя его́ сла́ность:
смѣя́йся мно́гу наро́ду гра́да, стужа́нiя же да́н­ническаго не слы́шай,
усмо́тритъ на гора́хъ па́жить себѣ́ и вслѣ́дъ вся́каго зла́ка и́щетъ.
Похо́щетъ же ли ти́ единоро́гъ рабо́тати, или́ поспа́ти при­­ я́слехъ тво­и́хъ?
при­­вя́жеши ли реме́нiемъ и́го его́, и провлече́тъ ти́ бразды́ на по́ли?
надѣ́ешилися на́нь, я́ко мно́га крѣ́пость его́? попу́стиши же ли ему́ дѣла́ твоя́?
повѣ́риши же ли, я́ко воз­да́стъ ти́ сѣ́мя? внесе́тъ же ли ти́ въ гумно́?
Крило́ веселя́щихся неела́сса, а́ще зачне́тъ Аси́да и не́сса?
я́ко оста́витъ на земли́ я́ица своя́, и на пе́рсти согрѣ́етъ,
и забы́, я́ко нога́ разбiе́тъ, и звѣ́рiе се́лнiи поперу́тъ:
ожесточи́ся на ча́да своя́, а́ки бы не ея́, вотще́ труди́ся безъ стра́ха,
я́ко сокры́ Бо́гъ е́й прему́дрость и не удѣли́ е́й въ ра́зумѣ:
во вре́мя же на высоту́ воз­несе́тъ, посмѣе́т­ся коню́ и сѣдя́щему на не́мъ.
Или́ ты́ обложи́лъ еси́ коня́ си́лою, и обле́клъ же ли еси́ вы́ю его́ въ стра́хъ?
обложи́лъ же ли еси́ его́ всеору́жiемъ, сла́ву же пе́рсей его́ де́рзостiю?
копы́томъ копа́я на по́ли игра́етъ и исхо́дитъ на по́ле съ крѣ́постiю:
срѣта́я стрѣ́лы посмѣява́ет­ся и не от­врати́т­ся от­ желѣ́за:
надъ ни́мъ игра́етъ лу́къ и ме́чь,
и гнѣ́вомъ потреби́тъ зе́млю и не и́мать вѣ́ры я́ти, до́ндеже востру́битъ труба́:
трубѣ́ же воструби́в­шей глаго́летъ, бла́гоже: издале́ча же обоня́етъ ра́ть, со скака́нiемъ и ржа́нiемъ.
И тво­е́ю ли хи́тростiю сто­и́тъ я́стребъ, распросте́ръ крилѣ́ недви́жимь, зря́ на ю́гъ?
Тво­и́мъ же ли повелѣ́нiемъ воз­но́сит­ся оре́лъ, нея́сыть же на гнѣздѣ́ сво­е́мъ сѣдя́ вселя́ет­ся,
на версѣ́ ка́мене и въ сокрове́нѣ?
та́мо же сы́й и́щетъ бра́шна, издале́ча о́чи его́ наблюда́ютъ,
пти́чищи же его́ валя́ют­ся въ кро́ви: идѣ́же а́ще бу́дутъ мертвечи́ны, а́бiе обрѣта́ют­ся.
И от­вѣща́ Госпо́дь Бо́гъ ко и́ову и рече́:
еда́ су́дъ со всеси́льнымъ укланя́ет­ся? облича́яй же Бо́га от­вѣща́ти и́мать ему́.
Отвѣща́въ же и́овъ, рече́ Го́сподеви:
почто́ еще́ а́зъ прю́ся, наказу́емь и облича́емь от­ Го́спода, слы́шай такова́я ничто́же сы́й? а́зъ же кі́й от­вѣ́тъ да́мъ къ си́мъ? ру́ку положу́ на устѣ́хъ мо­и́хъ:
еди́ною глаго́лахъ, втори́цею же не при­­ложу́.
Синодальный
1 Бог спрашивает, имеет ли Иов знание о путях диких коз, 5 диких ослов и онагров, 13 о павлине, 19 коне, 26 хищных птицах. 33 Отвечал Иов Господу: «Руку мою полагаю на уста мои».
Знаешь ли ты время, когда рождаются дикие козы на скалах, и замечал ли роды ланей?
можешь ли расчислить месяцы беременности их? и знаешь ли время родов их?
Они изгибаются, рождая детей своих, выбрасывая свои ноши;
дети их приходят в силу, растут на поле, уходят и не возвращаются к ним.
Кто пустил дикого осла на свободу, и кто разрешил узы онагру,
которому степь Я назначил домом и солончаки – жилищем?
Он посмевается городскому многолюдству и не слышит криков погонщика,
по горам ищет себе пищи и гоняется за всякою зеленью.
Захочет ли единорог служить тебе и переночует ли у яслей твоих?
Можешь ли веревкою привязать единорога к борозде, и станет ли он боронить за тобою поле?
Понадеешься ли на него, потому что у него сила велика, и предоставишь ли ему работу твою?
Поверишь ли ему, что он семена твои возвратит и сложит на гумно твое?
Ты ли дал красивые крылья павлину и перья и пух страусу?
Он оставляет яйца свои на земле, и на песке согревает их,
и забывает, что нога может раздавить их и полевой зверь может растоптать их;
он жесток к детям своим, как бы не своим, и не опасается, что труд его будет напрасен;
потому что Бог не дал ему мудрости и не уделил ему смысла;
а когда поднимется на высоту, посмевается коню и всаднику его.
Ты ли дал коню силу и облек шею его гривою?
Можешь ли ты испугать его, как саранчу? Храпение ноздрей его – ужас;
роет ногою землю и восхищается силою; идет навстречу оружию;
он смеется над опасностью и не робеет и не отворачивается от меча;
колчан звучит над ним, сверкает копье и дротик;
в порыве и ярости он глотает землю и не может стоять при звуке трубы;
при трубном звуке он издает голос: гу! гу! и издалека чует битву, громкие голоса вождей и крик.
Твоею ли мудростью летает ястреб и направляет крылья свои на полдень?
По твоему ли слову возносится орел и устрояет на высоте гнездо свое?
Он живет на скале и ночует на зубце утесов и на местах неприступных;
оттуда высматривает себе пищу: глаза его смотрят далеко;
птенцы его пьют кровь, и где труп, там и он.
И продолжал Господь и сказал Иову:
будет ли состязающийся со Вседержителем еще учить? Обличающий Бога пусть отвечает Ему.
И отвечал Иов Господу и сказал:
вот, я ничтожен; что буду я отвечать Тебе? Руку мою полагаю на уста мои.
Однажды я говорил, – теперь отвечать не буду, даже дважды, но более не буду.
Греческий [Greek (Koine)]
εἰ ἔγνως καιρὸν τοκετοῦ τραγελάφων πέτρας ἐφύλαξας δὲ ὠδῖνας ἐλάφων
ἠρίθμησας δὲ αὐτῶν μῆνας πλή­ρεις τοκετοῦ ὠδῖνας δὲ αὐτῶν ἔλυσας
ἐξέθρεψας δὲ αὐτῶν τὰ παιδία ἔξω φόβου ὠδῖνας αὐτῶν ἐξαποστελεῖς
ἀπο­ρρήξουσιν τὰ τέκνα αὐτῶν πλη­θυνθήσον­ται ἐν γενήματι ἐξελεύ­σον­ται καὶ οὐ μὴ ἀνακάμψουσιν αὐτοῖς
τίς δέ ἐστιν ὁ ἀφεὶς ὄνον ἄγριον ἐλεύ­θερον δεσμοὺς δὲ αὐτοῦ τίς ἔλυσεν
ἐθέμην δὲ τὴν δίαιταν αὐτοῦ ἔρημον καὶ τὰ σκηνώματα αὐτοῦ ἁλμυρίδα
κατα­γελῶν πολυοχλίας πόλεως μέμψιν δὲ φορολόγου οὐκ ἀκούων
κατα­σκέψ­σε­ται ὄρη νομὴν αὐτοῦ καὶ ὀπίσω παν­τὸς χλωροῦ ζητεῖ
βουλή­σε­ται δέ σοι μονόκερως δουλεῦσαι ἢ κοιμηθῆναι ἐπι­̀ φάτνης σου
δήσεις δὲ ἐν ἱμᾶσι ζυγὸν αὐτοῦ ἢ ἑλκύσει σου αὔλακας ἐν πεδίῳ
πέποιθας δὲ ἐπ᾿ αὐτῷ ὅτι πολλὴ ἡ ἰσχὺς αὐτοῦ ἐπαφήσεις δὲ αὐτῷ τὰ ἔργα σου
πιστεύ­σεις δὲ ὅτι ἀπο­δώσει σοι τὸν σπόρον εἰσοίσει δέ σου τὸν ἅλωνα
πτέρυξ τερπομένων νεελασα ἐὰν συλλάβῃ ασιδα καὶ νεσ­σα
ὅτι ἀφήσει εἰς γῆν τὰ ᾠὰ αὐτῆς καὶ ἐπι­̀ χοῦν θάλψει
καὶ ἐπελάθετο ὅτι ποὺς σκορπιεῖ καὶ θηρία ἀγροῦ κατα­πατήσει
ἀπεσκλήρυνεν τὰ τέκνα αὐτῆς ὥστε μὴ ἑαυτῇ εἰς κενὸν ἐκοπίασεν ἄνευ φόβου
ὅτι κατεσιώπησεν αὐτῇ ὁ θεὸς σοφίαν καὶ οὐκ ἐμέρισεν αὐτῇ ἐν τῇ συν­έσει
κατα­̀ καιρὸν ἐν ὕψει ὑψώσει κατα­γελά­σε­ται ἵππου καὶ τοῦ ἐπι­βάτου αὐτοῦ
ἦ σὺ περιέθηκας ἵππῳ δύναμιν ἐνέδυσας δὲ τραχήλῳ αὐτοῦ φόβον
περιέθηκας δὲ αὐτῷ πανοπλίαν δόξαν δὲ στηθέων αὐτοῦ τόλμῃ
ἀνορύσ­σων ἐν πεδίῳ γαυριᾷ ἐκπορεύ­εται δὲ εἰς πεδίον ἐν ἰσχύι
συν­αν­τῶν βέλει κατα­γελᾷ καὶ οὐ μὴ ἀπο­στραφῇ ἀπο­̀ σιδήρου
ἐπ᾿ αὐτῷ γαυριᾷ τόξον καὶ μάχαιρα
καὶ ὀργῇ ἀφανιεῖ τὴν γῆν καὶ οὐ μὴ πιστεύ­σῃ ἕως ἂν σημάνῃ σάλπιγξ
σάλπιγγος δὲ σημαινούσης λέγει εὖγε πόρρωθεν δὲ ὀσφραίνεται πολέμου σὺν ἅλματι καὶ κραυγῇ
ἐκ δὲ τῆς σῆς ἐπι­στήμης ἕστηκεν ἱέραξ ἀναπετάσας τὰς πτέρυγας ἀκίνητος καθορῶν τὰ προ­̀ς νότον
ἐπι­̀ δὲ σῷ προ­στάγματι ὑψοῦται ἀετός γὺψ δὲ ἐπι­̀ νοσ­σιᾶς αὐτοῦ καθεσθεὶς αὐλίζεται
ἐπ᾿ ἐξοχῇ πέτρας καὶ ἀπο­κρύφῳ
ἐκεῖσε ὢν ζητεῖ τὰ σῖτα πόρρωθεν οἱ ὀφθαλμοὶ αὐτοῦ σκοπεύ­ουσιν
νεοσ­σοὶ δὲ αὐτοῦ φύρον­ται ἐν αἵματι οὗ δ᾿ ἂν ὦσι τεθνεῶτες παρα­χρῆμα εὑρίσκον­ται
40:1καὶ ἀπεκρίθη κύριος ὁ θεὸς τῷ Ιωβ καὶ εἶπεν
40:2μὴ κρίσιν μετὰ ἱκανοῦ ἐκκλινεῖ ἐλέγχων θεὸν ἀπο­κριθή­σε­ται αὐτήν
40:3ὑπολαβὼν δὲ Ιωβ λέγει τῷ κυρίῳ
40:4τί ἔτι ἐγὼ κρίνομαι νουθετού­με­νος καὶ ἐλέγχων κύριον ἀκούων τοιαῦτα οὐθὲν ὤν ἐγὼ δὲ τίνα ἀπό­κρισιν δῶ προ­̀ς ταῦτα χεῖρα θήσω ἐπι­̀ στόματί μου
40:5ἅπαξ λελάληκα ἐπι­̀ δὲ τῷ δευτέρῳ οὐ προ­σθήσω
Numquid nosti tempus partus ibicum in petris vel parturientes cervas observasti?
Dinumerasti menses conceptus earum et scisti tempus partus earum?
Incurvantur ad fetum et pariunt et fetus suos emittunt.
Impinguantur filii earum et adolescunt in campo, egrediuntur et non revertuntur ad eas.
Quis dimisit onagrum liberum, et vincula ipsius quis solvit?
Cui dedi in solitudine domum et tabernacula eius in terra salsuginis.
Contemnit multitudinem civitatis, clamorem exactoris non audit.
Explorat montes pascuae suae et virentia quaeque perquirit.
Numquid volet taurus ferus servire tibi aut morabitur ad praesepe tuum?
Numquid alligabis taurum ferum ad arandum loro tuo, aut confringet glebas vallium post te?
Numquid fiduciam habebis in magna fortitudine eius et derelinques ei labores tuos?
Numquid credes illi quod revertatur et sementem in aream tuam congreget?
Ala struthionis laeta est, penna vero ciconiae et avolat.
Quando derelinquit ova sua in terra, in pulvere calefiunt.
Obliviscitur quod pes conculcet ea, aut bestia agri conterat.
Duratur ad filios suos quasi non sint sui; frustra laborans nullo timore anxiatur.
Privavit enim eam Deus sapientia nec dedit illi intellegentiam.
Cum tempus fuerit, in altum alas erigit, deridet equum et ascensorem eius.
Numquid praebebis equo fortitudinem aut circumdabis collo eius iubam?
Numquid suscitabis eum quasi locustas? Gloria hinnitus eius terror;
vallem ungula fodit, exsultat audacter, in occursum pergit armatis.
Contemnit pavorem nec territur neque cedit gladio.
Super ipsum sonabit pharetra, micat hasta et acinaces.
Fervens et fremens sorbet terram nec consistet, cum tubae sonaverit clangor.
Ubi audierit bucinam, dicit: "Uah!". Procul odoratur bellum, exhortationem ducum et ululatum exercitus.
Numquid per sapientiam tuam plumescit accipiter, expandens alas suas ad austrum?
Numquid ad praeceptum tuum elevabitur aquila et in arduis ponet nidum suum?
In petris manet et in praeruptis silicibus commoratur atque in culmine et arce.
Inde contemplatur escam, et de longe oculi eius prospiciunt.
Pulli eius lambent sanguinem; et, ubicumque cadaver fuerit, statim adest».
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible