Скрыть
1:1
1:3
1:4
1:6
1:7
1:8
1:10
1:11
1:12
1:13
1:15
1:16
1:18
1:19
1:20
1:21
1:22
1:23
1:24
1:25
1:26
1:28
1:29
1:30
1:34
1:36
1:37
1:38
1:39
1:40
1:41
1:42
1:43
1:44
1:45
1:47
1:48
1:49
1:56
1:57
1:58
1:59
1:60
1:61
1:62
1:63
1:64
1:65
1:66
1:67
1:71
1:77
1:79
1:80
Глава 15 
15:1
15:2
15:3
15:5
15:6
15:7
15:8
15:9
15:10
15:11
15:12
15:13
15:14
15:15
15:16
15:17
15:18
15:19
15:20
15:21
15:22
15:23
15:25
15:26
15:27
15:28
15:29
15:30
15:31
15:32
Церковнославянский (рус)
[Зач. 1.] Поне́же у́бо мно́зи нача́ша чини́ти по́вѣсть о извѣ́­ст­вован­ныхъ въ на́съ веще́хъ,
я́коже преда́ша на́мъ, и́же испе́рва самови́дцы и слу́ги бы́в­шiи Словесе́:
изво́лися и мнѣ́ послѣ́довав­шу вы́ше вся́ испы́тно, поря́ду писа́ти тебѣ́, держа́вный Ѳеофи́ле,
да разумѣ́еши, о ни́хже научи́л­ся еси́ словесѣ́хъ утвержде́нiе.
[Зач. 2.] Бы́сть во дни́ И́рода царя́ Иуде́йска, иере́й нѣ́кiй, и́менемъ Заха́рiа, от­ дневны́я чреды́ Авiа́ни: и жена́ его́ от­ дще́рей Ааро́новѣхъ, и и́мя е́й Елисаве́тъ.
Бѣ́ста же пра́ведна о́ба предъ Бо́гомъ, ходя́ща во всѣ́хъ за́повѣдехъ и оправда́нiихъ Госпо́днихъ безпоро́чна.
И не бѣ́ и́ма ча́да, поне́же Елисаве́тъ бѣ́ непло́ды, и о́ба заматорѣ́в­ша во дне́хъ сво­и́хъ бѣ́ста.
Бы́сть же служа́щу ему́ въ чину́ чреды́ сво­ея́ предъ Бо́гомъ,
по обы́чаю свяще́н­ниче­ст­ва ключи́ся ему́ покади́ти, в­ше́дшу въ це́рковь Госпо́дню:
и все́ мно́же­с­т­во люде́й бѣ́ моли́тву дѣ́я внѣ́, въ го́дъ {во вре́мя} ѳимiа́ма:
яви́ся же ему́ А́нгелъ Госпо́день, стоя́ одесну́ю олтаря́ кади́лнаго:
и смути́ся Заха́рiа ви́дѣвъ, и стра́хъ нападе́ на́нь.
Рече́ же къ нему́ А́нгелъ: не бо́йся, Заха́рiе: зане́ услы́шана бы́сть моли́тва твоя́, и жена́ твоя́ Елисаве́тъ роди́тъ сы́на тебѣ́, и нарече́ши и́мя ему́ Иоа́н­нъ.
И бу́детъ тебѣ́ ра́дость и весе́лiе, и мно́зи о рожде­ст­вѣ́ его́ воз­ра́дуют­ся.
Бу́детъ бо ве́лiй предъ Го́сподемъ: и вина́ и сике́ра не и́мать пи́ти, и Ду́ха Свята́го испо́лнит­ся еще́ изъ чре́ва ма́тере сво­ея́:
и мно́гихъ от­ сыно́въ Изра́илевыхъ обрати́тъ ко Го́споду Бо́гу и́хъ.
И то́й предъи́детъ предъ Ни́мъ ду́хомъ и си́лою Илiино́ю, обрати́ти сердца́ отце́мъ на ча́да, и проти́вныя въ му́дрости пра́ведныхъ, угото́вати Го́сподеви лю́ди соверше́ны.
И рече́ Заха́рiа ко А́нгелу: по чесому́ разумѣ́ю сiе́? А́зъ бо е́смь ста́ръ, и жена́ моя́ заматорѣ́в­ши во дне́хъ сво­и́хъ.
И от­вѣща́въ А́нгелъ рече́ ему́: а́зъ е́смь Гаврiи́лъ предстоя́й предъ Бо́гомъ, и по́сланъ е́смь глаго́лати къ тебѣ́ и благовѣсти́ти тебѣ́ сiя́:
и се́ бу́деши молчя́ и не могі́й проглаго́лати, до него́же дне́ бу́дутъ сiя́: зане́ не вѣ́ровалъ еси́ словесе́мъ мо­и́мъ, я́же сбу́дут­ся во вре́мя свое́.
И бѣ́ша лю́дiе жду́ще Заха́рiю: и чудя́хуся косня́щу ему́ въ це́ркви.
Изше́дъ же не можа́­ше глаго́лати къ ни́мъ: и разумѣ́ша, я́ко видѣ́нiе ви́дѣ въ це́ркви: и то́й бѣ́ помава́я и́мъ, и пребыва́­ше нѣ́мъ.
И бы́сть я́ко испо́лнишася дні́е слу́жбы его́, и́де въ до́мъ сво́й.
[Зач. 3.] По си́хъ же дне́хъ зача́тъ Елисаве́тъ жена́ его́, и тая́шеся мѣ́сяцъ пя́ть, глаго́лющи:
я́ко та́ко мнѣ́ сотвори́ Госпо́дь во дни́, въ ня́же при­­зрѣ́ отъ­я́ти поноше́нiе мое́ въ человѣ́цѣхъ.
Въ мѣ́сяцъ же шесты́й по́сланъ бы́сть А́нгелъ Гаврiи́лъ от­ Бо́га во гра́дъ Галиле́йскiй, ему́же и́мя Назаре́тъ,
къ Дѣ́вѣ обруче́н­нѣй му́жеви, ему́же и́мя Ио́сифъ, от­ до́му Дави́дова: и и́мя Дѣ́вѣ Марiа́мь.
И в­ше́дъ къ Не́й А́нгелъ рече́: ра́дуйся, Благода́тная: Госпо́дь съ Тобо́ю: благослове́на Ты́ въ жена́хъ.
Она́ же ви́дѣв­ши смути́ся о словеси́ его́ и помышля́ше, каково́ бу́детъ цѣлова́нiе сiе́.
И рече́ А́нгелъ Е́й: не бо́йся, Марiа́мь: обрѣла́ бо еси́ благода́ть у Бо́га.
И се́ зачне́ши во чре́вѣ, и роди́ши Сы́на, и нарече́ши и́мя Ему́ Иису́съ.
Се́й бу́детъ ве́лiй, и Сы́нъ Вы́шняго нарече́т­ся: и да́стъ Ему́ Госпо́дь Бо́гъ престо́лъ Дави́да отца́ Его́:
и воцари́т­ся въ дому́ Иа́ковли во вѣ́ки, и Ца́р­ст­вiю Его́ не бу́детъ конца́.
Рече́ же Марiа́мь ко А́нгелу: ка́ко бу́детъ сiе́, идѣ́же му́жа не зна́ю?
И от­вѣща́въ А́нгелъ рече́ Е́й: Ду́хъ Святы́й на́йдетъ на Тя́, и си́ла Вы́шняго осѣни́тъ Тя́: тѣ́мже и ражда́емое Свято нарече́т­ся Сы́нъ Бо́жiй:
и се́, Елисаве́тъ ю́жика Твоя́, и та́ зача́тъ сы́на въ ста́рости сво­е́й: и се́й мѣ́сяцъ шесты́й е́сть е́й нарица́емѣй непло́ды:
я́ко не изнемо́жетъ у Бо́га вся́къ глаго́лъ.
Рече́ же Марiа́мь: се́ Раба́ Госпо́дня: бу́ди Мнѣ́ по глаго́лу тво­ему́. И отъи́де от­ Нея́ А́нгелъ.
[Зач. 4.] Воста́в­ши же Марiа́мь во дни́ ты́я, и́де въ го́рняя со тща́нiемъ, во гра́дъ Иу́довъ:
и вни́де въ до́мъ Заха́рiинъ, и цѣлова́ Елисаве́тъ.
И бы́сть я́ко услы́ша Елисаве́тъ цѣлова́нiе Марі́ино, взыгра́ся младе́нецъ во чре́вѣ ея́: и испо́лнися Ду́ха Свя́та Елисаве́тъ,
и возопи́ гла́сомъ ве́лiимъ, и рече́: благослове́на Ты́ въ жена́хъ, и благослове́нъ пло́дъ чре́ва Тво­его́:
и от­ку́ду мнѣ́ сiе́, да прiи́детъ Ма́ти Го́спода мо­его́ ко мнѣ́?
Се́ бо, я́ко бы́сть гла́съ цѣлова́нiя Тво­его́ во у́шiю мое́ю, взыгра́ся младе́нецъ ра́дощами во чре́вѣ мо­е́мъ.
И блаже́н­на Вѣ́ровав­шая, я́ко бу́детъ соверше́нiе глаго́лан­нымъ Е́й от­ Го́спода.
И рече́ Марiа́мь: вели́читъ душа́ Моя́ Го́спода,
и воз­ра́довася ду́хъ Мо́й о Бо́зѣ Спа́сѣ Мо­е́мъ:
я́ко при­­зрѣ́ на смире́нiе Рабы́ Сво­ея́: се́ бо, от­ны́нѣ ублажа́тъ Мя́ вси́ ро́ди:
я́ко сотвори́ Мнѣ́ вели́чiе Си́льный, и свято и́мя Его́:
и ми́лость Его́ въ ро́ды родо́въ боя́щымся Его́:
сотвори́ держа́ву мы́шцею Сво­е́ю: расточи́ го́рдыя мы́слiю се́рдца и́хъ:
низложи́ си́льныя со престо́лъ, и воз­несе́ смире́н­ныя:
а́лчущыя испо́лни бла́гъ, и богатя́щыяся от­пусти́ тщы́.
Воспрiя́тъ Изра́иля о́трока Сво­его́, помяну́ти ми́лости,
я́коже глаго́ла ко отце́мъ на́шымъ, Авраа́му и сѣ́мени его́ до вѣ́ка.
Пребы́сть же Марiа́мь съ не́ю я́ко три́ мѣ́сяцы и воз­врати́ся въ до́мъ сво́й.
Елисаве́ти же испо́лнися вре́мя роди́ти е́й, и роди́ сы́на.
И слы́шаша о́крестъ живу́щiи и у́жики ея́, я́ко воз­вели́чилъ е́сть Госпо́дь ми́лость Свою́ съ не́ю: и ра́довахуся съ не́ю.
И бы́сть во осмы́й де́нь, прiидо́ша обрѣ́зати отроча́, и нарица́ху е́ и́менемъ отца́ его́, Заха́рiю.
И от­вѣща́в­ши ма́ти его́ рече́: ни́, но да нарече́т­ся Иоа́н­нъ.
И рѣ́ша къ не́й, я́ко никто́же е́сть въ род­ст­вѣ́ тво­е́мъ, и́же нарица́ет­ся и́менемъ тѣ́мъ.
И помава́ху отцу́ его́, е́же ка́ко бы хотѣ́лъ нарещи́ е́.
И испро́шь дщи́цу, написа́, глаго́ля: Иоа́н­нъ бу́детъ и́мя ему́. И чудя́хуся вси́.
Отверзо́шася же уста́ его́ а́бiе и язы́къ его́, и глаго́лаше, благословя́ Бо́га.
И бы́сть на всѣ́хъ стра́хъ живу́щихъ о́крестъ и́хъ: и во все́й странѣ́ Иуде́йстѣй повѣ́даеми бя́ху вси́ глаго́ли сі́и.
И положи́ша вси́ слы́шав­шiи въ се́рдцѣ сво­е́мъ, глаго́люще: что́ у́бо отроча́ сiе́ бу́детъ? И рука́ Госпо́дня бѣ́ съ ни́мъ.
И Заха́рiа оте́цъ его́ испо́лнися Ду́ха Свя́та, и проро́че­с­т­вова, глаго́ля:
благослове́нъ Госпо́дь Бо́гъ Изра́илевъ, я́ко посѣти́ и сотвори́ избавле́нiе лю́демъ Сво­и́мъ:
и воз­дви́же ро́гъ спасе́нiя на́мъ, въ дому́ Дави́да о́трока Сво­его́:
я́коже глаго́ла усты́ святы́хъ су́щихъ от­ вѣ́ка проро́къ Его́,
спасе́нiе от­ вра́гъ на́шихъ и изъ руки́ всѣ́хъ ненави́дящихъ на́съ:
сотвори́ти ми́лость со отцы́ на́шими и помяну́ти завѣ́тъ святы́й Сво́й,
кля́тву, е́юже кля́т­ся ко Авраа́му отцу́ на́­шему, да́ти на́мъ,
безъ стра́ха, изъ руки́ вра́гъ на́шихъ изба́вльшымся,
служи́ти Ему́ преподо́бiемъ и пра́вдою предъ Ни́мъ вся́ дни́ живота́ на́­шего.
И ты́, отроча́, проро́къ Вы́шняго нарече́шися: предъи́деши бо предъ лице́мъ Госпо́днимъ, угото́вати пути́ Его́,
да́ти ра́зумъ спасе́нiя лю́демъ Его́, во оставле́нiе грѣ́хъ и́хъ,
милосе́рдiя ра́ди ми́лости Бо́га на́­шего, въ ни́хже посѣти́лъ е́сть на́съ Восто́къ свы́ше,
просвѣти́ти во тмѣ́ и сѣ́ни сме́ртнѣй сѣдя́щыя, напра́вити но́ги на́шя на пу́ть ми́ренъ.
Отроча́ же растя́ше и крѣпля́шеся ду́хомъ: и бѣ́ въ пусты́нехъ до дне́ явле́нiя сво­его́ ко Изра́илю.
[Зач. 78.] Бя́ху же при­­ближа́ющеся къ Нему́ вси́ мы́тарiе и грѣ́шницы, послу́шати Его́.
И ропта́ху фарисе́е и кни́жницы, глаго́люще, я́ко Се́й грѣ́шники прiе́млетъ и съ ни́ми я́стъ.
Рече́ же къ ни́мъ при́тчу сiю́, глаго́ля:
кі́й человѣ́къ от­ ва́съ имы́й сто́ ове́цъ, и погу́бль еди́ну от­ ни́хъ, не оста́витъ ли девяти́десяти и девяти́ въ пусты́ни, и и́детъ вслѣ́дъ поги́бшiя, до́ндеже обря́щетъ ю́?
И обрѣ́тъ воз­лага́етъ на ра́мѣ сво­и́ ра́дуяся:
и при­­ше́дъ въ до́мъ, созыва́етъ дру́ги и сосѣ́ды, глаго́ля и́мъ: ра́дуйтеся со мно́ю, я́ко обрѣто́хъ овцу́ мою́ поги́бшую.
Глаго́лю ва́мъ, я́ко та́ко ра́дость бу́детъ на небеси́ о еди́номъ грѣ́шницѣ ка́ющемся, не́жели о девяти́десятихъ и девяти́ пра́ведникъ, и́же не тре́буютъ покая́нiя.
Или́ ка́я жена́ иму́щи де́сять дра́хмъ, а́ще погуби́тъ дра́хму еди́ну, не вжига́етъ ли свѣти́лника, и помете́тъ хра́мину, и и́щетъ при­­лѣ́жно, до́ндеже обря́щетъ?
И обрѣ́тши созыва́етъ други́ни и сосѣ́ды, глаго́лющи: ра́дуйтеся со мно́ю, я́ко обрѣто́хъ дра́хму поги́бшую.
Та́ко, глаго́лю ва́мъ, ра́дость быва́етъ предъ А́нгелы Бо́жiими о еди́номъ грѣ́шницѣ ка́ющемся.
[Зач. 79.] Рече́ же: человѣ́къ нѣ́кiй имѣ́ два́ сы́на:
и рече́ юнѣ́йшiй ею́ {от­ ни́хъ} отцу́: о́тче, да́ждь ми́ досто́йную ча́сть имѣ́нiя. И раздѣли́ и́ма имѣ́нiе.
И не по мно́зѣхъ дне́хъ собра́въ все́ мні́й сы́нъ, отъи́де на страну́ дале́че, и ту́ расточи́ имѣ́нiе свое́, живы́й блу́дно.
Изжи́в­шу же ему́ все́, бы́сть гла́дъ крѣ́покъ на странѣ́ то́й, и то́й нача́тъ лиша́тися.
И ше́дъ при­­лѣпи́ся еди́ному от­ жи́тель тоя́ страны́: и посла́ его́ на се́ла своя́ пасти́ свинiя́.
И жела́­ше насы́тити чре́во свое́ от­ роже́цъ, я́же ядя́ху свинiя́: и никто́же дая́ше ему́.
Въ себе́ же при­­ше́дъ, рече́: коли́ко нае́мникомъ отца́ мо­его́ избыва́ютъ хлѣ́бы, а́зъ же гла́домъ ги́блю?
Воста́въ иду́ ко отцу́ мо­ему́, и реку́ ему́: о́тче, согрѣши́хъ на небо и предъ тобо́ю,
и уже́ нѣ́смь досто́инъ нарещи́ся сы́нъ тво́й? сотвори́ мя я́ко еди́наго от­ нае́мникъ тво­и́хъ.
И воста́въ и́де ко отцу́ сво­ему́. Еще́ же ему́ дале́че су́щу, узрѣ́ его́ оте́цъ его́, и ми́лъ ему́ бы́сть, и те́къ нападе́ на вы́ю его́, и облобыза́ его́.
Рече́ же ему́ сы́нъ: о́тче, согрѣши́хъ на небо и предъ тобо́ю, и уже́ нѣ́смь досто́инъ нарещи́ся сы́нъ тво́й.
Рече́ же оте́цъ къ рабо́мъ сво­и́мъ: изнеси́те оде́жду пе́рвую и облецы́те его́, и дади́те пе́рстень на ру́ку его́ и сапоги́ на но́зѣ:
и при­­ве́дше теле́цъ упита́н­ный заколи́те, и я́дше весели́мся:
я́ко сы́нъ мо́й се́й ме́ртвъ бѣ́, и оживе́: и изги́блъ бѣ́, и обрѣ́теся. И нача́ша весели́тися.
Бѣ́ же сы́нъ его́ ста́рѣй на селѣ́: и я́ко гряды́й при­­бли́жися къ до́му, слы́ша пѣ́нiе и ли́ки:
и при­­зва́въ еди́наго от­ о́трокъ, вопроша́­ше: что́ [у́бо] сiя́ су́ть?
О́нъ же рече́ ему́, я́ко бра́тъ тво́й прiи́де: и закла́ оте́цъ тво́й телца́ упита́н­на, я́ко здра́ва его́ прiя́тъ.
Разгнѣ́вася же, и не хотя́ше вни́ти. Оте́цъ же его́ изше́дъ моля́ше его́.
О́нъ же от­вѣща́въ рече́ отцу́: се́ толи́ко лѣ́тъ рабо́таю тебѣ́, и николи́же за́повѣди твоя́ преступи́хъ, и мнѣ́ николи́же да́лъ еси́ козля́те, да со дру́ги сво­и́ми воз­весели́л­ся бы́хъ:
егда́ же сы́нъ тво́й се́й, изъяды́й твое́ имѣ́нiе съ любо­дѣ́йцами, прiи́де, закла́лъ еси́ ему́ телца́ пито́маго.
О́нъ же рече́ ему́: ча́до, ты́ всегда́ со мно́ю еси́ и вся́ моя́ твоя́ су́ть:
воз­весели́тижеся и воз­ра́довати подоба́­ше, я́ко бра́тъ тво́й се́й ме́ртвъ бѣ́, и оживе́: и изги́блъ бѣ́, и обрѣ́теся.
Синодальный
1 Цель книги. 5 Предсказание о рождении Иоанна Крестителя. 26 Благовещение Ангела о рождении Иисуса Христа; 39 посещение Елисаветы; «Величит душа моя Господа». 57 Рождение Иоанна и наречение имени; песнь Захарии «Благословен Господь».
[Зач. 1.] Как уже многие начали составлять повествования о совершенно известных между нами событиях,
как передали нам то́ бывшие с самого начала очевидцами и служителями Слова,
то рассудилось и мне, по тщательном исследовании всего сначала, по порядку описать тебе, достопочтенный Феофил,
чтобы ты узнал твердое основание того учения, в котором был наставлен.
[Зач. 2.] Во дни Ирода, царя Иудейского, был священник из Авиевой чреды, именем Захария, и жена его из рода Ааронова, имя ей Елисавета.
Оба они были праведны пред Богом, поступая по всем заповедям и уставам Господним беспорочно.
У них не было детей, ибо Елисавета была неплодна, и оба были уже в летах преклонных.
Однажды, когда он в порядке своей чреды служил пред Богом,
по жребию, как обыкновенно было у священников, досталось ему войти в храм Господень для каждения,
а всё множество народа молилось вне во время каждения, –
тогда явился ему Ангел Господень, стоя по правую сторону жертвенника кадильного.
Захария, увидев его, смутился, и страх напал на него.
Ангел же сказал ему: не бойся, Захария, ибо услышана молитва твоя, и жена твоя Елисавета родит тебе сына, и наречешь ему имя: Иоанн;
и будет тебе радость и веселие, и многие о рождении его возрадуются,
ибо он будет велик пред Господом; не будет пить вина и сикера, и Духа Святого исполнится еще от чрева матери своей;
и многих из сынов Израилевых обратит к Господу Богу их;
и предыдет пред Ним в духе и силе Илии, чтобы возвратить сердца отцов детям, и непокоривым образ мыслей праведников, дабы представить Господу народ приготовленный.
И сказал Захария Ангелу: по чему я узна́ю это? ибо я стар, и жена моя в летах преклонных.
Ангел сказал ему в ответ: я Гавриил, предстоящий пред Богом, и послан говорить с тобою и благовестить тебе сие;
и вот, ты будешь молчать и не будешь иметь возможности говорить до того дня, как это сбудется, за то́, что ты не поверил словам моим, которые сбудутся в свое время.
Между тем народ ожидал Захарию и дивился, что он медлит в храме.
Он же, выйдя, не мог говорить к ним; и они поняли, что он видел видение в храме; и он объяснялся с ними знаками, и оставался нем.
А когда окончились дни службы его, возвратился в дом свой.
[Зач. 3.] После сих дней зачала Елисавета, жена его, и таилась пять месяцев и говорила:
так сотворил мне Господь во дни сии, в которые призрел на меня, чтобы снять с меня поношение между людьми.
В шестой же месяц послан был Ангел Гавриил от Бога в город Галилейский, называемый Назарет,
к Деве, обрученной мужу, именем Иосифу, из дома Давидова; имя же Деве: Мария.
Ангел, войдя к Ней, сказал: радуйся, Благодатная! Господь с Тобою; благословенна Ты между женами.
Она же, увидев его, смутилась от слов его и размышляла, что́ бы это было за приветствие.
И сказал Ей Ангел: не бойся, Мария, ибо Ты обрела благодать у Бога;
и вот, зачнешь во чреве, и родишь Сына, и наречешь Ему имя: Иисус.
Он будет велик и наречется Сыном Всевышнего, и даст Ему Господь Бог престол Давида, отца Его;
и будет царствовать над домом Иакова во веки, и Царству Его не будет конца.
Мария же сказала Ангелу: ка́к будет это, когда Я мужа не знаю?
Ангел сказал Ей в ответ: Дух Святой найдет на Тебя, и сила Всевышнего осенит Тебя; посему и рождаемое Святое наречется Сыном Божиим.
Вот и Елисавета, родственница Твоя, называемая неплодною, и она зачала сына в старости своей, и ей уже шестой месяц,
ибо у Бога не останется бессильным никакое слово.
Тогда Мария сказала: се, Раба Господня; да будет Мне по слову твоему. И отошел от Нее Ангел.
[Зач. 4.] Встав же Мария во дни сии, с поспешностью пошла в нагорную страну, в город Иудин,
и вошла в дом Захарии, и приветствовала Елисавету.
Когда Елисавета услышала приветствие Марии, взыграл младенец во чреве ее; и Елисавета исполнилась Святого Духа,
и воскликнула громким голосом, и сказала: благословенна Ты между женами, и благословен плод чрева Твоего!
И откуда это мне, что пришла Матерь Господа моего ко мне?
Ибо когда голос приветствия Твоего дошел до слуха моего, взыграл младенец радостно во чреве моем.
И блаженна Уверовавшая, потому что совершится сказанное Ей от Господа.
И сказала Мария: величит душа Моя Господа,
и возрадовался дух Мой о Боге, Спасителе Моем,
что призрел Он на смирение Рабы Своей, ибо отныне будут ублажать Меня все роды;
что сотворил Мне величие Сильный, и свято имя Его;
и милость Его в роды родов к боящимся Его;
явил силу мышцы Своей; рассеял надменных помышлениями се́рдца их;
низложил сильных с престолов, и вознес смиренных;
алчущих исполнил благ, и богатящихся отпустил ни с чем;
воспринял Израиля, отрока Своего, воспомянув милость,
ка́к говорил отцам нашим, к Аврааму и семени его до века.
Пребыла же Мария с нею около трех месяцев, и возвратилась в дом Свой.
Елисавете же настало время родить, и она родила сына.
И услышали соседи и родственники ее, что возвеличил Господь милость Свою над нею, и радовались с нею.
В восьмой день пришли обрезать младенца и хотели назвать его, по имени отца его, Захариею.
На это мать его сказала: нет, а назвать его Иоанном.
И сказали ей: никого нет в родстве твоем, кто назывался бы сим именем.
И спрашивали знаками у отца его, ка́к бы он хотел назвать его.
Он потребовал дощечку и написал: Иоанн имя ему. И все удивились.
И тотчас разрешились уста его и язык его, и он стал говорить, благословляя Бога.
И был страх на всех живущих вокруг них; и рассказывали обо всем этом по всей нагорной стране Иудейской.
Все слышавшие положили это на сердце своем и говорили: что́ будет младенец сей? И рука Господня была с ним.
И Захария, отец его, исполнился Святого Духа и пророчествовал, говоря:
благословен Господь Бог Израилев, что посетил народ Свой и сотворил избавление ему,
и воздвиг рог спасения нам в дому Давида, отрока Своего,
ка́к возвестил устами бывших от века святых пророков Своих,
что спасет нас от врагов наших и от руки всех ненавидящих нас;
сотворит милость с отцами нашими и помянет святой завет Свой,
клятву, которою клялся Он Аврааму, отцу нашему, дать нам,
небоязненно, по избавлении от руки врагов наших,
служить Ему в святости и правде пред Ним, во все дни жизни нашей.
И ты, младенец, наречешься пророком Всевышнего, ибо предыдешь пред лицом Господа приготовить пути Ему,
дать уразуметь народу Его спасение в прощении грехов их,
по благоутробному милосердию Бога нашего, которым посетил нас Восток свыше,
просветить сидящих во тьме и тени смертной, направить ноги наши на путь мира.
Младенец же возрастал и укреплялся духом, и был в пустынях до дня явления своего Израилю.
1 Притчи: о потерянной овце; 8 потерянной драхме; 11 блудном сыне, его отце и брате.
[Зач. 78.] Приближались к Нему все мытари и грешники слушать Его.
Фарисеи же и книжники роптали, говоря: Он принимает грешников и ест с ними.
Но Он сказал им следующую притчу:
кто из вас, имея сто овец и потеряв одну из них, не оставит девяноста девяти в пустыне и не пойдет за пропавшею, пока не найдет ее?
А найдя, возьмет ее на плечи свои с радостью
и, придя домой, созовет друзей и соседей и скажет им: порадуйтесь со мною: я нашел мою пропавшую овцу.
Сказываю вам, что так на небесах более радости будет об одном грешнике кающемся, нежели о девяноста девяти праведниках, не имеющих нужды в покаянии.
Или какая женщина, имея десять драхм, если потеряет одну драхму, не зажжет свечи́ и не станет мести комнату и искать тщательно, пока не найдет,
а найдя, созовет подруг и соседок и скажет: порадуйтесь со мною: я нашла потерянную драхму.
Так, говорю вам, бывает радость у Ангелов Божиих и об одном грешнике кающемся.
[Зач. 79.] Еще сказал: у некоторого человека было два сына;
и сказал младший из них отцу: отче! дай мне следующую мне часть имения. И отец разделил им имение.
По прошествии немногих дней младший сын, собрав всё, пошел в дальнюю сторону и там расточил имение свое, живя распутно.
Когда же он прожил всё, настал великий голод в той стране, и он начал нуждаться;
и пошел, пристал к одному из жителей страны той, а тот послал его на поля свои пасти свиней;
и он рад был наполнить чрево свое рожка́ми, которые ели свиньи, но никто не давал ему.
Придя же в себя, сказал: сколько наемников у отца моего избыточествуют хлебом, а я умираю от голода;
встану, пойду к отцу моему и скажу ему: отче! я согрешил против неба и пред тобою
и уже недостоин называться сыном твоим; прими меня в число наемников твоих.
Встал и пошел к отцу своему. И когда он был еще далеко, увидел его отец его и сжалился; и, побежав, пал ему на шею и целовал его.
Сын же сказал ему: отче! я согрешил против неба и пред тобою и уже недостоин называться сыном твоим.
А отец сказал рабам своим: принесите лучшую одежду и оденьте его, и дайте перстень на руку его и обувь на ноги;
и приведите откормленного теленка, и заколите; станем есть и веселиться!
ибо этот сын мой был мертв и ожил, пропадал и нашелся. И начали веселиться.
Старший же сын его был на поле; и возвращаясь, когда приблизился к дому, услышал пение и ликование;
и, призвав одного из слуг, спросил: что это такое?
Он сказал ему: брат твой пришел, и отец твой заколол откормленного теленка, потому что принял его здоровым.
Он осердился и не хотел войти. Отец же его, выйдя, звал его.
Но он сказал в ответ отцу: вот, я столько лет служу тебе и никогда не преступал приказания твоего, но ты никогда не дал мне и козлёнка, чтобы мне повеселиться с друзьями моими;
а когда этот сын твой, расточивший имение своё с блудницами, пришел, ты заколол для него откормленного теленка.
Он же сказал ему: сын мой! ты всегда со мною, и всё мое твое,
а о том надобно было радоваться и веселиться, что брат твой сей был мертв и ожил, пропадал и нашелся.
Сербский
Будући да многи почеше описивати догађаје који се испунише међу нама,
Као што нам предаше који испрва сами видеше и слуге речи бише:
Намислих и ја, испитавши све од почетка, по реду писати теби, честити Теофиле,
Да познаш темељ оних речи којима си се научио.
У време Ирода цара јудејског беше неки свештеник од реда Авијиног, по имену Зарија, и жена његова од племена Ароновог, по имену Јелисавета.
А беху обоје праведни пред Богом, и живљаху у свему по заповестима и уредбама Господњим без мане.
И не имаху деце; јер Јелисавета беше нероткиња, и беху обоје већ стари.
И догоди се, кад он служаше по свом реду пред Богом,
Да по обичају свештенства дође на њега да изиђе у цркву Господњу да кади.
И све мноштво народа беше напољу и мољаше се Богу у време кађења.
А њему се показа анђео Господњи који стајаше с десне стране олтара кадионог.
И кад га виде Зарија уплаши се и страх нападе на њ.
А анђео рече му: Не бој се, Зарија; јер је услишена твоја молитва: и жена твоја Јелисавета родиће ти сина, и надени му име Јован.
И биће теби радост и весеље, и многи ће се обрадовати његовом рођењу.
Јер ће бити велики пред Богом, и неће пити вино ни сикер; и напуниће се Духа Светог још у утроби матере своје;
И многе ће синове Израиљеве обратити ка Господу Богу њиховом;
И он ће напред доћи пред Њим у духу и сили Илијиној да обрати срца отаца к деци и невернике к мудрости праведника, и да приправи Господу народ готов.
И рече Зарија анђелу: По чему ћу ја то познати? Јер сам стар и жена је моја временита.
И одговарајући анђео рече му: Ја сам Гаврило што стојим пред Богом, и послан сам да говорим с тобом и да ти јавим ову радост.
И ево, онемећеш и нећеш моћи говорити до оног дана док се то не збуде; јер ниси веровао мојим речима које ће се збити у своје време.
И народ чекаше Зарију, и чуђаху се што се забави у цркви.
А изишавши не могаше да им говори; и разумеше да му се нешто утворило у цркви; и он намигиваше им; и оста нем.
И кад се навршише дани његове службе отиде кући својој.
А после ових дана, затрудне Јелисавета жена његова, и кријаше се пет месеци говорећи:
Тако ми учини Господ у дане ове у које погледа на ме да ме избави од укора међу људима.
А у шести месец посла Бог анђела Гаврила у град галилејски по имену Назарет
К девојци испрошеној за мужа, по имену Јосифа из дома Давидовог; и девојци беше име Марија.
И ушавши к њој анђео рече: Радуј се, благодатна! Господ је с тобом, благословена си ти међу женама.
А она, видевши га, поплаши се од речи његове и помисли: Какав би ово био поздрав?
И рече јој анђео: Не бој се, Марија! Јер си нашла милост у Бога.
И ево затруднећеш, и родићеш Сина, и надени Му име Исус.
Он ће бити велики, и назваће се Син Највишега, и даће Му Господ Бог престо Давида оца Његовог;
И цароваће у дому Јаковљевом вавек, и царству Његовом неће бити краја.
А Марија рече анђелу: Како ће то бити кад ја не знам за мужа?
И одговарајући анђео рече јој: Дух Свети доћи ће на тебе, и сила Највишег осениће те; зато и оно што ће се родити биће свето, и назваће се Син Божји.
И ево Јелисавета, твоја тетка, и она затрудне сином у старости својој, и ово је шести месец њој, коју зову нероткињом.
Јер у Бога све је могуће што каже.
А Марија рече: Ево слушкиње Господње; нека ми буде по речи твојој. И анђео отиде од ње.
А Марија уставши оних дана, отиде брзо у горњу земљу, у град Јудин.
И уђе у кућу Заријину, и поздрави се с Јелисаветом.
И кад Јелисавета чу честитање Маријино, заигра дете у утроби њеној, и Јелисавета се напуни Духа Светог,
И повика здраво и рече: Благословена си ти међу женама, и благословен је плод утробе твоје.
И откуд мени ово да дође мати Господа мог к мени?
Јер гле, кад дође глас честитања твог у уши моје, заигра дете радосно у утроби мојој.
И благо оној која верова, јер ће се извршити шта јој каза Господ.
И рече Марија: Велича душа моја Господа;
И обрадова се дух мој Богу Спасу мом,
Што погледа на понижење слушкиње своје; јер гле, одсад ће ме звати блаженом сви нараштаји;
Што ми учини величину силни, и свето име Његово;
И милост је Његова од кољена на кољено онима који Га се боје.
Показа силу руком својом; разасу поносите у мислима срца њихових.
Збаци силне с престола, и подиже понижене.
Гладне напуни блага, и богате отпусти празне.
Прими Израиља, слугу свог, да се опомене милости.
Као што говори оцима нашим, Аврааму и семену његовом довека.
Марија пак седи с њом око три месеца, и врати се кући својој.
А Јелисавети дође време да роди, и роди сина.
И чуше њени суседи и родбина да је Господ показао велику милост своју на њој, и радоваху се с њом.
И у осми дан дођоше да обрежу дете, и хтеше да му надену име оца његовог, Зарија.
И одговарајући мати његова рече: Не, него да буде Јован.
И рекоше јој: Никога нема у родбини твојој да му је такво име.
И намигиваху оцу његовом како би он хтео да му надену име.
И заискавши дашчицу, написа говорећи: Јован му је име. И зачудише се сви.
И одмах му се отворише уста и језик његов и говораше хвалећи Бога.
И уђе страх у све суседе њихове; и по свој горњој Јудеји разгласи се сав овај догађај.
И сви који чуше метнуше у срце своје говорећи: Шта ће бити из овог детета? И рука Господња беше са њим.
И Зарија отац његов напуни се Духа Светог, и пророкова говорећи:
Благословен Господ Бог Јаковљев што походи и избави народ свој,
И подиже нам рог спасења у дому Давида слуге свог,
Као што говори устима светих пророка својих од века
Да ће нас избавити од наших непријатеља и из руку свих који мрзе на нас;
Учинити милост оцима нашим, и опоменути се светог завета свог,
Клетве којом се клео Аврааму оцу нашем да ће нам дати
Да се избавимо из руку непријатеља својих, и да му служимо без страха,
И у светости и у правди пред Њим док смо год живи.
И ти, дете, назваћеш се пророк Највишега; јер ћеш ићи напред пред лицем Господњим да Му приправиш пут;
Да даш разум спасења народу његовом за опроштење греха њихових,
По дубокој милости Бога нашег, по којој нас је походио исток с висине;
Да обасјаш оне који седе у тами и у сену смртном; да упутиш ноге наше на пут мира.
А дете растијаше и јачаше духом, и беше у пустињи дотле док се не показа Израиљу.
И приближаваху се к Њему сви цариници и грешници да Га чују.
И викаху на Њега фарисеји и књижевници говорећи: Овај прима грешнике и једе с њима.
А Он им каза причу ову говорећи:
Који човек од вас имајући сто оваца и изгубивши једну од њих не остави деведесет и девет у пустињи и не иде за изгубљеном док је не нађе?
И нашавши дигне је на раме своје радујући се,
И дошавши кући сазове пријатеље и суседе говорећи им: Радујте се са мном: ја нађох своју овцу изгубљену.
Кажем вам да ће тако бити већа радост на небу за једног грешника који се каје, неголи за деведесет и девет праведника којима не треба покајање.
Или која жена имајући десет динара, ако изгуби један динар, не запали свеће, и не помете куће, и не тражи добро док не нађе?
И нашавши сазове другарице и суседе говорећи: Радујте се са мном: ја нађох динар изгубљени.
Тако, кажем вам, бива радост пред анђелима Божијима за једног грешника који се каје.
И рече: Један човек имаше два сина,
И рече млађи од њих оцу: Оче! Дај ми део имања што припада мени. И отац им подели имање.
И потом до неколико дана покупи млађи син све своје, и отиде у далеку земљу; и онамо просу имање своје живећи беспутно.
А кад потроши све, постаде велика глад у оној земљи, и он се нађе у невољи.
И отишавши приби се код једног човека у оној земљи; и он га посла у поље своје да чува свиње.
И жељаше напунити трбух свој рошчићима које свиње јеђаху, и нико му их не даваше.
А кад дође к себи, рече: Колико најамника у оца мог имају хлеба и сувише, а ја умирем од глади!
Устаћу и идем оцу свом, па ћу му рећи: Оче! Сагреших Небу и теби,
И већ нисам достојан назвати се син твој: прими ме као једног од својих најамника.
И уставши отиде оцу свом. А кад је још подалеко био, угледа га отац његов, и сажали му се, и потрчавши загрли га и целива га.
А син му рече: Оче, сагреших Небу и теби, и већ нисам достојан назвати се син твој.
А отац рече слугама својим: Изнесите најлепшу хаљину и обуците га, и подајте му прстен на руку и обућу на ноге.
И доведите теле угојено те закољите, да једемо и да се веселимо.
Јер овај мој син беше мртав, и оживе; и изгубљен беше, и нађе се. И стадоше се веселити.
А син његов старији беше у пољу, и долазећи кад се приближи кући чу певање и подвикивање.
И дозвавши једног од слугу запита: Шта је то?
А он му рече: Брат твој дође; и отац твој закла теле угојено, што га је здравог видео.
А он се расрди и не хтеде да уђе. Тада изиђе отац његов и мољаше га.
А он одговарајући рече оцу: Ето те служим толико година, и никад не преступих твоје заповести, па мени никад ниси дао јаре да бих се провеселио са својим друштвом;
А кад дође тај твој син који ти је имање просуо с курвама, заклао си му теле угојено.
А он му рече: Сине! Ти си свагда са мном, и све је моје твоје.
Требало се развеселити и обрадовати, јер овај брат твој мртав беше, и оживе; и изгубљен беше, и нађе се.
Безнен арада бöтöнняй билгеле эшляр турысында кюбесе инде сöйляу тöзöй башладылар;
Безгя ул эшлярне Сюзне баштанук кюреÿчеляр, (Анар) кызмят итеÿчеляр äйтеб бирделяр;
Шуҥар кюря, эй кадерле Ѳеофилъ, барысында баштанук тырышыб тикшергяч, мин дя сина ряттян жазасы иттем,
Сина элеке öйряткян нястянен нык тöбöн белсен диб.
Іудея падшасы Иродъ кöннярендя Авія няселенен чиратында Захарія атлы священникъ булган; анын катыны Ааронъ няселеннян икян, исеме Елисавета атлы булган.
Алар Ходайнын бар бойороклары, дöрöсляндергечляре буйынча шиксез тороб, икесе дя Алла алдында дöрöс булганнар.
Аларнын балалары булмаган. Елисавета бала тыудырмый икян, икесе дя кюб жяшяб картайганнар икян.
Бер табкыр Захарія ÿз чиратында Алла алдында чиркяÿ кызмятен иткян чакта,
Священникляр арасында булган жолача, жирябя сикерткяч, аҥар Ходай чиркяÿеня кереб, ладанъ эйесе чыгарыу ряте тейгян.
Ладанъ эйесе чыгарган чакта, кюб калык барда тыш бюлемдя теляк иткян.
Шул чакта Аҥар ладанъ жандыра торган урыннын уҥ жагында Ходай пяриштясе кюренгян.
Захарія аны кюргяч, жöдяб киткян, аҥар куркыу тöшкян.
Äммя пяриштя аҥар äйткян: курыкма Захарія, синеҥ телягеҥ эшетелде, катынын Елисавета сина ул тыудырыр, Аҥар Іоаннъ диб ат куярсын.
Сиҥа сöйöнöч, кыуаныч булыр; анын тыуыуына кюб кешеляр сöйöнöрляр.
Ул Ходай алдында оло булыр; аракыны да, ÿҥгя исерткеч эчемнекне дя эчмяс, анасы эченнянюк Святый Тынга тулыланыр.
Израиль улларынын кюбесен Ходай Аллаларына кайтарыр.
Анын алдыҥнан Илія тыныдый тын белян, анын кыуатыдый кыуат белян, аталарынын кюҥеллярен балаларына борорга, карыш кешелярне гаделляр белян бер уйлы итяргя, äзерлягян калыкны Ходайга китереб куярга килер, дигян.
Захарія пяриштягя äйткян: мин мыны нейдян белерем? мин ÿзем дя карт, катыным да картайыб беткян инде, дигян.
Пяриштя аҥар жауаб биреб äйткян: мин Алла алдында тороучы Гавріилъ, мине Алла синеҥ белян сöйляшергя, сина бу арыу хабярне äйтергя жибярде.
Мына син шушы äйткян сюзляремнен ÿз багытында булырына ышанмаганыҥ öчöн, шул эш буласы кöнгя чаклы дяшмей торорсон, сöйляшя дя алмассын, дигян.
Ул арада калык Захаріяны кöтöб заркыб торган, ул чиркяÿдя озаклаганга абтраб торганнар.
Äммя ул чыккач, алар белян сöйляшя алмаган, чиркяÿдя аҥар кюренеÿ булганын белгянняр; аларга билгеляр белян гня аҥнаткан; шуннан суҥ ул телсез булыб торган.
Кызмят итя торган кöнняре ÿткяч, ул ÿз öйöня кайткан.
Шул кöннярдян суҥ анын катыны Елисавета буйга узган; биш ай кешегя белдермягян, ул äйткян:
Кешеляр арасындагы курлыгымны алыр öчöн, шушы кöннярдя Ходай миҥа шулай кылгандыр, дигян.
Алтынчы айда Алладан Г авріилъ пяриштя Г алилеядяге Назаретъ дигян калага,
Давидъ няселеннян чыккан Іосифъ атлы иргя жяряшелгян кызга жибярелгян, кызнын аты Марія.
Пяриштя анын катына кереб äйткян: эй дяÿлятле, сöйöн! Ходай Синеҥ белян; Син катыннар арасында даннаулы, дигян.
Марія аны кюргяч, анын сюзляреннян жöдяб киткян: былай äйтеб кюрешеÿе ней белдереуе икян? диб уйлаб торган.
Пяриштя Аҥар äйткян: эй Марія, курыкма! Син Алла алдында дяÿлят табтыҥ.
Мына Син буйга узыб, Ул тыудырырсын, Аҥар Іисусъ диб ат куярсын.
Ул оло булыр, Жугарыгынын Улы диб аталыр, Ходай Алла Аҥар атасы Давиднын престолын бирер;
Ул Іаковъ тыумасына гумергя падшалык итяр, Анын падшалыгы ич тя бетясе тöгöл, дигян.
Марія пяриштягя äйткян: мина ир жакыннашмаган кöйö, бу ничек булсын? дигян.
Пяриштя Аҥар жауаб биреб äйткян: Сиҥа Святый Тын иҥяр, Сине Жугарыгынын кыуаты бöркяр, шул сяятлей тыуасы Изге дя Алла Улы диб äйтелер.
Мына Синен бала китермей диб äйтеля торган карендяшеҥ Елисавета, ул да картайган кöнöндя буйга узыб улланды, аҥар инде алтынчы ай;
Алланын бер гня сюзе дя булмый калмас шул, дигян.
Аннары Марія äйткян: мына мин Ходай мяндясе, айса мина син äйткянчя булсын, дигян. Шуннан ары пяриштя Анын катыннан киткян.
Шул кöннярдя Марія тороб, таулар жагына Іуда каласына ашыгыб барган.
Захарія öйöня кергяч, Елисавета белян исянняшкян. Елисавета Маріянын исянняшкянен эшеткяч,
Елисавета эчендяге бала уйнаклаб киткян; Елисавета Святый Тынга тулыланыб,
Зур тауыш белян кычкырыб äйткян: Син катыннар арасында даннаулы, Синнян тыуасы да даннаулы!
Ходайымнын Анасы миҥа килеÿе бу мина ничек булды?
Исянняшкян тауышыҥны колагым эшеткячтюк, эчемдяге балам сöйöнöб уйнаклады.
Ышанган Син, бахетле, Сина Ходайдан äйтелгян жиреня килер шул, дигян.
Шул чакта Марія äйткян: минем жаным Ходайны данный,
Минем кюнелем Коткарыучы Аллама сöйöня;
Ул Ӱз мяндясенен жыуашлыгына кюз салды, мыннан былай бар затлар да мине даннарлар шул;
Кодрятле мина зурлык бирде, Анын исеме арыу.
Аннан куркыучыларга Анын изгелеге тыумыштан тыумышка тора.
Ул Ӱз кулынын кыуатын кюрсятте; кюҥелляре олосомак уйлыларны таратты.
Кöчлöлярне престолларыннан тöшöргян, äммя жыуашларны кютяргян.
Ачыкканнарны дяÿляткя туйдырган, äммя байсымакларны коро калдырган.
Ӱз мяндясе Израилне кабыл алды,
Аталарыбызга äйткянчя, Авраамга, анын няселеня мянгегя кыласы изгелеген исеня тöшöрдö, дигян.
Марія анын белян öч айлаб торган, аннары öйöня кайткан.
Елисаветанын тыудырыр багыты житкян; ул ул тыудырган.
Кюрешеляре белян карендяшляре, Аҥар Ходай зур изгелек кылганны эшетеб, анын белян бергя сöйöнöшкянняр.
Сигезенче кöнöндя балага кисеÿ кыларга килгянняр; аны атасы исеме белян Захарія диб атамакчы булганнар.
Мыҥар анасы äйткян: жук, ул Іоаннъ диб аталсын, дигян.
Аҥар äйткянняр: няселеҥдя андый исем белян атала торган беряÿ дя жук, дигянняр.
Аннары аҥар ничек исем бирясе киля икян диб, атасыннан билгеляр белян сораганнар.
Захарія кечкеня гня такта сораб алган да: анын исеме Іоаннъ диб жазыб биргян. Барысынында исляре киткян.
Шул сяттюк анын ауызы, теле ачылган; ул аннары Алланы даннаб, сöйляшя башлаган.
Аларнын тиря жагында тороучыларнын барысынада куркыныч тöшкян; мынын барысы турысында да Іудеянен бöтöн таулык жагында сöйляшкянняр.
Эшетеÿчеляр барысыда мыны кюҥелляреня салыб, бу бала нейдей булыр икян? дигянняр. Анда Ходайнын кулы торган.
Анын атасы Захарія Святый Тынга тулыланыб, пагамбярлек итеб äйткян:
Израиль Алласы Ходай даннаулы, Ул Ӱз калкына килеб, Аҥар котолоу кылды шул.
Ӱз мяндясе Давидъ жортоннан безгя Коткарыучы чыгарды;
Äÿäледянюк булган изге пагамбярляренен ауызыннан белдергянчя,
Безне дошманнарыбыздан, безне кюрялмый тороучыларнын барысынында кулыннан коткарасысын,
Аталарыбызга изгелек кыласысын, Ӱзенен изге багадясен исеня алырын,
Атабыз Авраамга карганыб äйткянен,
Безне, дошманнарыбыз кулыннан котолгач, курыкмыйчы
Гумеребезнен бар кöннярендя дя Ӱз алдында арыулык белян, дöрöслöк белян Ӱзеня табындыртасын (исеня тöшöрдö).
Эй бала, син дя Жугарыгынын пагамбяре диб äйтелерсен, син шу Ходай алдыҥнан килеб, Аҥар алдан жул äзерлярсен,
Анын калкына жазыклары кичелеб котолоуны ангартырсын,
Аллабызнын арыу кюнеленен изгелеге буйынча (котолоуны) ангартырсын; шул (изгелеге буйынча) безгя жугартын Кояш чыгышы,
Карангыда, ÿлем карангысында утырыучыларны жактыртырга, аякларыбызны тыныч жулга ыҥгайларга килде.
Бала ÿз-кöйö белян ÿскян, тыны ныкланган; аннары Израилгя кюренер кöнöня чаклы буш кырларда торган.
Іисусъ катына Аны тыҥнар öчöн мытарлар, жазыклы кешеляр барысы да жакыннашканнар.
Фарисейляр белян княгячеляр жаратмыйчы äйткянняр: Ул жазыклыларны кабыл кюреб, алар белян бергя ашый, дигянняр.
Äммя Ул аларга шушы мясялне äйткян:
Кем сезнен арагыздан жöз сарыгы булыб, аларнын берсен жугалтса, туксан тугызын буш кырда калдырыб, жугалганын табкынчы эзлей бармас?
Аны табкач, сöйöнöб, жилкясеня кютяреб алыр да,
Öйöня кайтыб, дусларын, кюрешелярен чакырыб, аларга айтер: минем белян сöйöнöшöгöз, мин жугалган сарыгымны табтым, дирер.
Сезгя äйтямен: кюктя дя шулай тяÿбягя килгян бер гня жазыклы кешегя тяÿбя итеу кирякле тöгöл туксан тугыз гаделляргя сöйöнгяннян артыгырак сöйöнöшöрляр.
Жя кайсы катын ун драхмасы булыб, бер драхмасын жуйса, аны эшям жандырыб, бюлмясен себереб, табкынчы тырышыб эзлямяс?
Äммя табкач, ÿзенен дус катыннарын, кюреше катыннарын чакырыб äйтер: минем белян сöйöнöшöгöз, мин жуйган драхмамны табтым, дирер.
Сезгя äйтямен: тяÿбя иткян бер гня жазыклы кешегя дя Алла пяриштяляре гел шулай сöйöнöшяляр, дигян.
Тагы äйткян: бер кешенен ике улы бар икян.
Аларнын кечесе атасына äйткян: атей! малнын мина теясе öлöшöн айырыб бирче, дигян. Атасы малын аларга öляшеб биргян.
Бер-ауык кöн ÿткяч, кече улы бар öлöшöн жыйыб алыб, жырак жиргя киткян; анда азгын тороб, малын таратыб бетергян.
Ул бар малын бетергяч, шул жакта бик каты ачлык булган, ул жöдяÿгя калган.
Аннары барыб, шул жактагы кешелярнен берсендя тора башлаган; ул кеше аны басыуына дунгызлар кöтяргя жибяргян.
Ул шунда дунтызлар ашый торган кузакнын тöшö белян корсагын тутырса да жаратасы икян, äммя аны да аҥар беряÿ дя бирмягян.
Аннары уйга тöшöб, äйткян: минем атамнын ней чаклы жалчылары икмяккя тук булыб торалар, äммя мин ачлыктан улям, дигян;
Кая, торойом да атама кайтыб, аҥар äйтейем: атей! мин кюккя дя, сина да жазыклы булдым,
Инде улыҥ диб äйтелергя дя тормоймын, ичмаса мине жалчыларыҥ исябеня алсана диб.
Аннары торган да атасына киткян. Атасы аны жырактын кюреб, бик кызганган да жöгöрöб чыгыб, муйнына асылыныб, аны ÿбеб торган.
Улы аҥар äйткян: äтей! мин кюккя дя сина да жазыклы булдым, инде улын диб äйтелергя дя тормоймын, дигян.
Äммя атасы ÿз колларына äйткян: иҥ äйбят кейемне китереб, Аҥар кейгезегез, кулына жöзöк, аякларына башмаклар бирегез:
Симерткян бызауны китереб суйыгыз; ашыйык, сöйöнöшöйöк,
Бу улым ÿлгян эйе, терелде, жугалган ыйы, табылды шул, дигян. Аннары сöйöнöшя башлаганнар.
Оло улы басыуда икян; ул кайтышлый, öйгя жакыннашарак, жырлаган ауазлар, сöйöнöшкян тауышлар эшеткян;
Бер кызмятчене чакырыб китереб, аннан: бу ней хал? диб сораган.
Ул аҥар äйткян: энеҥ кайтты, атан аны исян карышы алганы сяятлей симерткян бызауны суйдырды, дигян.
Ул ÿпкяляб, кермей жöргян. Атасы чыгыб, аны чакырган.
Äммя ул атасына жауабка äйткян: мына мин ней катле жылдан бирле сиҥа кызмят итямен, ич кайчан кушканыҥны кылмый калдырганым жук; алай да син миҥа дусларым белян бергя сыйланырга бер чакта да кязя бяряне дя бирмядеҥ.
Äммя бу бар малын азгын катыннарга таратыб бетергян улыҥ кайткач, анын öчöн син симерткян бызауны суйдырганыҥ, дигян.
Атасы Аҥар äйткян: эй улым, син жалан минем беляҥ, минеке барда синеке;
Äммя бу энеҥ ÿлгян эйе, терелде, жугалган ыйы, табылды, мынар сöйöнöшöб кыуанышырга тейеш эйе, дигян.
I Аннары Ул Уз öйрянеÿчеляреҥя дя äйткян: бер кеше бай булган, анын жорт караб тороучысы да бар икян; байга анын турысында малынны таратыб бетеря диб житкезгянняр.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible