Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Евангелие по Луке

 
  • [Зач. 50.] По си́хъ же яви́ Госпо́дь и инѣ́хъ се́дмьдесятъ, и посла́ и́хъ по двѣма́ предъ лице́мъ сво­и́мъ во вся́къ гра́дъ и мѣ́сто, а́може хотя́ше са́мъ ити́:
  • глаго́лаше же къ ни́мъ: жа́тва у́бо мно́га, дѣ́лателей же ма́ло: моли́теся у́бо Го́споди́ну жа́твѣ, да изведе́тъ дѣ́латели на жа́тву свою́.
  • Иди́те: се́ а́зъ посыла́ю вы́ я́ко а́гнцы посредѣ́ волко́въ.
  • Не носи́те влага́лища, ни пи́ры, ни сапо́гъ и ни кого́же на пути́ цѣлу́йте.
  • Въ о́нъ же а́ще до́мъ вни́дете, пе́рвѣе глаго́лите: ми́ръ до́му сему́:
  • и а́ще у́бо бу́детъ ту́ сы́нъ ми́ра, почі́етъ на не́мъ ми́ръ ва́шъ: а́ще ли же ни́, къ ва́мъ воз­врати́т­ся.
  • Въ то́мъ же дому́ пребыва́йте, яду́ще и пiю́ще, я́же су́ть у ни́хъ: досто́инъ бо е́сть дѣ́латель мзды́ сво­ея́: не преходи́те изъ до́му въ до́мъ.
  • И въ о́нъ же а́ще гра́дъ вхо́дите, и прiе́млютъ вы́, яди́те предлага́емая ва́мъ:
  • и исцѣли́те неду́жныя, и́же су́ть въ не́мъ, и глаго́лите и́мъ: при­­бли́жися на вы́ ца́р­ст­вiе Бо́жiе.
  • И въ о́нъ же а́ще гра́дъ вхо́дите, и не прiе́млютъ ва́съ, изше́дше на распу́тiя его́, рцы́те:
  • и пра́хъ при­­лѣ́пшiй на́мъ от­ гра́да ва́­шего, от­тряса́емъ ва́мъ. Оба́че сiе́ вѣ́дите, я́ко при­­бли́жися на вы́ ца́р­ст­вiе Бо́жiе.
  • Глаго́лю ва́мъ, я́ко Cодо́мляномъ въ де́нь то́й от­ра́днѣе бу́детъ, не́же гра́ду тому́.
  • Го́ре тебѣ́, хорази́не, го́ре тебѣ́, Виѳсаи́до: я́ко а́ще въ ти́рѣ и Сидо́нѣ бы́ша си́лы бы́ли бы́в­шыя въ ва́ю, дре́вле у́бо во вре́тищи и пе́пелѣ сѣдя́ще покая́лися бы́ша:
  • оба́че ти́ру и Сидо́ну от­ра́днѣе бу́детъ на судѣ́, не́же ва́ма.
  • И ты́, капернау́ме, и́же до небе́съ воз­несы́йся, до а́да низведе́шися.
  • [Зач. 51.] Слу́шаяй ва́съ, мене́ слу́шаетъ: и от­мета́яйся ва́съ, мене́ от­мета́ет­ся: от­мета́яйся же мене́, от­мета́ет­ся посла́в­шаго мя́.
  • Возврати́шася же се́дмьдесятъ съ ра́достiю, глаго́люще: Го́споди, и бѣ́си повину́ют­ся на́мъ о и́мени тво­е́мъ.
  • Рече́ же и́мъ: ви́дѣхъ сатану́ я́ко мо́лнiю съ небесе́ спа́дша.
  • [Зач..] Се́, даю́ ва́мъ вла́сть наступа́ти на змiю́ и на скорпі́ю и на всю́ си́лу вра́жiю: и ничесо́же ва́съ вреди́тъ.
  • Оба́че о се́мъ не ра́дуйтеся, я́ко ду́си ва́мъ повину́ют­ся: ра́дуйтеся же, я́ко имена́ ва́ша напи́сана су́ть на небесѣ́хъ.
  • Въ то́й ча́съ воз­ра́довася ду́хомъ Иису́съ и рече́: исповѣ́даютися, о́тче, Го́споди небесе́ и земли́, я́ко утаи́лъ еси́ сiя́ от­ прему́дрыхъ и разу́мныхъ, и от­кры́лъ еси́ та́ младе́нцемъ: е́й, о́тче, я́ко та́ко бы́сть благоволе́нiе предъ тобо́ю.
  • И́ обра́щься ко ученико́мъ, рече́: вся́ мнѣ́ предана́ бы́ша от­ Отца́ мо­его́: и никто́же вѣ́сть, кто́ е́сть Сы́нъ, то́кмо Оте́цъ: и кто́ е́сть Оте́цъ, то́кмо Сы́нъ, и ему́же а́ще хо́щетъ Сы́нъ от­кры́ти.
  • [Зач. 52.] И́ обра́щься ко ученико́мъ, еди́нъ {осо́бь} рече́: блаже́ни о́чи ви́дящiи, я́же ви́дите:
  • глаго́лю бо ва́мъ, я́ко мно́зи проро́цы и ца́рiе восхотѣ́ша ви́дѣти, я́же вы́ ви́дите, и не ви́дѣша: и слы́шати, я́же слы́шите, и не слы́шаша.
  • [Зач. 53.] И се́, зако́н­никъ нѣ́кiй воста́, искуша́я его́ и глаго́ля: учи́телю, что́ сотвори́въ, живо́тъ вѣ́чный наслѣ́дую?
  • О́нъ же рече́ къ нему́: въ зако́нѣ что́ пи́сано е́сть? ка́ко чте́ши?
  • О́нъ же от­вѣща́въ рече́: воз­лю́биши Го́спода Бо́га тво­его́ от­ всего́ се́рдца тво­его́, и от­ всея́ души́ тво­ея́, и все́ю крѣ́постiю тво­е́ю, и всѣ́мъ помышле́нiемъ тво­и́мъ: и бли́жняго сво­его́ я́ко са́мъ себе́.
  • Рече́ же ему́: пра́во от­вѣща́лъ еси́: сiе́ сотвори́, и жи́въ бу́деши.
  • О́нъ же хотя́ оправди́тися са́мъ, рече́ ко Иису́су: и кто́ е́сть бли́жнiй мо́й?
  • Отвѣща́въ же Иису́съ рече́: человѣ́къ нѣ́кiй схожда́­ше от­ Иерусали́ма во иерихо́нъ, и въ разбо́йники впаде́, и́же совле́кше его́, и я́звы воз­ло́жше от­идо́ша, оста́вльше едва́ жи́ва су́ща.
  • По слу́чаю же свяще́н­никъ нѣ́кiй схожда́­ше путе́мъ тѣ́мъ, и ви́дѣвъ его́, мимо­и́де.
  • Та́кожде же и леви́тъ, бы́въ на то́мъ мѣ́стѣ, при­­ше́дъ и ви́дѣвъ, мимо­и́де.
  • Самаря́нинъ же нѣ́кто гряды́й, прiи́де надъ него́, и ви́дѣвъ его́, милосе́рдова:
  • и при­­сту́пль обвяза́ стру́пы его́, воз­лива́я ма́сло и вино́: всади́въ же его́ на сво́й ско́тъ, при­­веде́ его́ въ гости́н­ницу, и при­­лѣжа́ ему́:
  • и нау́трiя изше́дъ, изъе́мъ два́ сре́бреника, даде́ гости́н­нику, и рече́ ему́: при­­лѣжи́ ему́: и, е́же а́ще прiиждиве́ши, а́зъ егда́ воз­вращу́ся, воз­да́мъ ти́.
  • Кто́ у́бо от­ тѣ́хъ трiе́хъ бли́жнiй мни́ттися бы́ти впа́дшему въ разбо́йники?
  • О́нъ же рече́: сотвори́вый ми́лость съ ни́мъ. Рече́ же ему́ Иису́съ: иди́, и ты́ твори́ та́кожде.
  • [Зач. 54.] Бы́сть же ходя́щымъ и́мъ, и са́мъ вни́де въ ве́сь нѣ́кую: жена́ же нѣ́кая и́менемъ ма́рѳа прiя́тъ его́ въ до́мъ сво́й.
  • И сестра́ е́й бѣ́ нарица́емая Марі́а, я́же и сѣ́дши при­­ ногу́ Иису́сову, слы́шаше сло́во его́.
  • Ма́рѳа же мо́лвяше о мно́зѣ слу́жбѣ, ста́в­ши же рече́: Го́споди, не бреже́ши ли, я́ко сестра́ моя́ еди́ну мя́ оста́ви служи́ти? рцы́ у́бо е́й, да ми́ помо́жетъ.
  • Отвѣща́въ же Иису́съ рече́ е́й: ма́рѳо, ма́рѳо, пече́шися, и мо́лвиши о мно́зѣ,
  • еди́но же е́сть на потре́бу: Марі́а же благу́ю ча́сть избра́, я́же не отъ­и́мет­ся от­ нея́.
  • [Зач. 50.] После сего избрал Господь и других семьдесят учеников, и послал их по два пред лицем Своим во всякий город и место, куда Сам хотел идти,
  • и сказал им: жатвы много, а делателей мало; итак, молите Господина жатвы, чтобы выслал делателей на жатву Свою.
  • Идите! Я посылаю вас, как агнцев среди волков.
  • Не берите ни мешка, ни сумы́, ни обуви, и никого на дороге не приветствуйте.
  • В какой дом войдете, сперва говорите: мир дому сему;
  • и если будет там сын мира, то почиет на нём мир ваш, а если нет, то к вам возвратится.
  • В доме же том оставайтесь, ешьте и пейте, что у них есть, ибо трудящийся достоин награды за труды свои; не переходите из дома в дом.
  • И если придёте в какой город и примут вас, ешьте, что вам предложат,
  • и исцеляйте находящихся в нём больных, и говорите им: приблизилось к вам Царствие Божие.
  • Если же придете в какой город и не примут вас, то, выйдя на улицу, скажите:
  • и прах, прилипший к нам от вашего города, отрясаем вам; однако же знайте, что приблизилось к вам Царствие Божие.
  • Сказываю вам, что Содому в день оный будет отраднее, нежели городу тому.
  • Горе тебе, Хоразин! горе тебе, Вифсаида! ибо если бы в Тире и Сидоне явлены были силы, явленные в вас, то давно бы они, сидя во вретище и пепле, покаялись;
  • но и Тиру и Сидону отраднее будет на суде, нежели вам.
  • И ты, Капернаум, до неба вознесшийся, до ада низвергнешься.
  • [Зач. 51.] Слушающий вас Меня слушает, и отвергающийся вас Меня отвергается; а отвергающийся Меня отвергается Пославшего Меня.
  • Семьдесят учеников возвратились с радостью и говорили: Господи! и бесы повинуются нам о имени Твоем.
  • Он же сказал им: Я видел сатану, спадшего с неба, как молнию;
  • се, даю вам власть наступать на змей и скорпионов и на всю силу вражью, и ничто не повредит вам;
  • однако ж тому не радуйтесь, что духи вам повинуются, но радуйтесь тому, что имена ваши написаны на небесах.
  • В тот час возрадовался духом Иисус и сказал: славлю Тебя, Отче, Господи неба и земли, что Ты утаил сие от мудрых и разумных и открыл младенцам. Ей, Отче! Ибо таково было Твое благоволение.
  • И, обратившись к ученикам, сказал: всё предано Мне Отцем Моим; и кто есть Сын, не знает никто, кроме Отца, и кто есть Отец, не знает никто, кроме Сына, и кому Сын хочет открыть.
  • [Зач. 52.] И, обратившись к ученикам, сказал им особо: блаженны очи, видящие то, что вы видите!
  • ибо сказываю вам, что многие пророки и цари желали видеть, что́ вы видите, и не видели, и слышать, что́ вы слышите, и не слышали.
  • [Зач. 53.] И вот, один законник встал и, искушая Его, сказал: Учитель! что́ мне делать, чтобы наследовать жизнь вечную?
  • Он же сказал ему: в законе что́ написано? ка́к читаешь?
  • Он сказал в ответ: возлюби Господа Бога твоего всем сердцем твоим, и всею душею твоею, и всею крепостию твоею, и всем разумением твоим, и ближнего твоего, как самого себя.
  • Иисус сказал ему: правильно ты отвечал; так поступай, и будешь жить.
  • Но он, желая оправдать себя, сказал Иисусу: а кто мой ближний?
  • На это сказал Иисус: некоторый человек шел из Иерусалима в Иерихон и попался разбойникам, которые сняли с него одежду, изранили его и ушли, оставив его едва живым.
  • По случаю один священник шел тою дорогою и, увидев его, прошел мимо.
  • Также и левит, быв на том месте, подошел, посмотрел и прошел мимо.
  • Самарянин же некто, проезжая, нашел на него и, увидев его, сжалился
  • и, подойдя, перевязал ему раны, возливая масло и вино; и, посадив его на своего осла, привез его в гостиницу и позаботился о нем;
  • а на другой день, отъезжая, вынул два динария, дал содержателю гостиницы и сказал ему: позаботься о нем; и если издержишь что более, я, когда возвращусь, отдам тебе.
  • Кто из этих троих, думаешь ты, был ближний попавшемуся разбойникам?
  • Он сказал: оказавший ему милость. Тогда Иисус сказал ему: иди, и ты поступай так же.
  • [Зач. 54.] В продолжение пути их пришел Он в одно селение; здесь женщина, именем Марфа, приняла Его в дом свой;
  • у неё была сестра, именем Мария, которая села у ног Иисуса и слушала слово Его.
  • Марфа же заботилась о большом угощении и, подойдя, сказала: Господи! или Тебе нужды нет, что сестра моя одну меня оставила служить? скажи ей, чтобы помогла мне.
  • Иисус же сказал ей в ответ: Марфа! Марфа! ты заботишься и суетишься о многом,
  • а одно только нужно; Мария же избрала благую часть, которая не отнимется у неё.
  • μετὰ δὲ ταῦτα ἀνέδειξεν ὁ κύριος ἑτέρους ἑβδομήκον­τα δύο καὶ ἀπέστειλεν αὐτοὺς ἀνὰ δύο δύο προ­̀ προ­σώπου αὐτοῦ εἰς πᾶσαν πόλιν καὶ τόπον οὗ ἤμελλεν αὐτὸς ἔρχεσθαι
  • ἔλεγεν δὲ προ­̀ς αὐτούς ὁ μὲν θερισμὸς πολύς οἱ δὲ ἐργάται ὀλίγοι δεήθητε οὖν τοῦ κυρίου τοῦ θερισμοῦ ὅπως ἐργάτας ἐκβάλῃ εἰς τὸν θερισμὸν αὐτοῦ
  • ὑπάγετε ἰδοὺ ἀπο­στέλλω ὑμᾶς ὡς ἄρνας ἐν μέσῳ λύκων
  • μὴ βαστάζετε βαλλάν­τιον μὴ πήραν μὴ ὑποδήματα καὶ μηδένα κατα­̀ τὴν ὁδὸν ἀσπάσησθε
  • εἰς ἣν δ᾿ ἂν εἰσέλθητε οἰκίαν πρῶτον λέγετε εἰρήνη τῷ οἴκῳ τούτῳ
  • καὶ ἐὰν ἐκεῖ ᾖ υἱὸς εἰρήνης ἐπαναπαή­σε­ται ἐπ᾿ αὐτὸν ἡ εἰρήνη ὑμῶν εἰ δὲ μή γε ἐφ᾿ ὑμᾶς ἀνακάμψει
  • ἐν αὐτῇ δὲ τῇ οἰκίᾳ μένετε ἐσθίον­τες καὶ πίνον­τες τὰ παρ᾿ αὐτῶν ἄξιος γὰρ ὁ ἐργάτης τοῦ μισθοῦ αὐτοῦ μὴ μεταβαίνετε ἐξ οἰκίας εἰς οἰκίαν
  • καὶ εἰς ἣν ἂν πόλιν εἰσέρχησθε καὶ δέχων­ται ὑμᾶς ἐσθίετε τὰ παρα­τιθέμενα ὑμῖν
  • καὶ θεραπεύ­ετε τοὺς ἐν αὐτῇ ἀσθενεῖς καὶ λέγετε αὐτοῖς ἤγγικεν ἐφ᾿ ὑμᾶς ἡ βασιλεία τοῦ θεοῦ
  • εἰς ἣν δ᾿ ἂν πόλιν εἰσέλθητε καὶ μὴ δέχων­ται ὑμᾶς ἐξελθόν­τες εἰς τὰς πλατείας αὐτῆς εἴπατε
  • καὶ τὸν κονιορτὸν τὸν κολληθέν­τα ἡμῖν ἐκ τῆς πόλεως ὑμῶν εἰς τοὺς πόδας ἀπο­μασ­σόμεθα ὑμῖν πλη­̀ν τοῦτο γινώσκετε ὅτι ἤγγικεν ἡ βασιλεία τοῦ θεοῦ
  • λέγω ὑμῖν ὅτι Σοδόμοις ἐν τῇ ἡμέρᾳ ἐκείνῃ ἀνεκτότερον ἔσται ἢ τῇ πόλει ἐκείνῃ
  • οὐαί σοι Χοραζίν οὐαί σοι Βηθσαϊδά ὅτι εἰ ἐν Τύρῳ καὶ Σιδῶνι ἐγενήθησαν αἱ δυνάμεις αἱ γενόμεναι ἐν ὑμῖν πάλαι ἂν ἐν σάκκῳ καὶ σποδῷ καθήμενοι μετενόησαν
  • πλη­̀ν Τύρῳ καὶ Σιδῶνι ἀνεκτότερον ἔσται ἐν τῇ κρίσει ἢ ὑμῖν
  • καὶ σύ Καφαρναούμ μὴ ἕως οὐρανοῦ ὑψωθήσῃ ἕως τοῦ ᾅδου κατα­βήσῃ
  • ὁ ἀκούων ὑμῶν ἐμοῦ ἀκούει καὶ ὁ ἀθετῶν ὑμᾶς ἐμὲ ἀθετεῖ ὁ δὲ ἐμὲ ἀθετῶν ἀθετεῖ τὸν ἀπο­στείλαν­τά με
  • ὑπέστρεψαν δὲ οἱ ἑβδομήκον­τα δύο μετὰ χαρᾶς λέγον­τες κύριε καὶ τὰ δαιμόνια ὑποτάσ­σεται ἡμῖν ἐν τῷ ὀνόματί σου
  • εἶπεν δὲ αὐτοῖς ἐθεώρουν τὸν Σατανᾶν ὡς ἀστραπὴν ἐκ τοῦ οὐρανοῦ πεσόν­τα
  • ἰδοὺ δέδωκα ὑμῖν τὴν ἐξουσίαν τοῦ πατεῖν ἐπάνω ὄφεων καὶ σκορπίων καὶ ἐπι­̀ πᾶσαν τὴν δύναμιν τοῦ ἐχθροῦ καὶ οὐδὲν ὑμᾶς οὐ μὴ ἀδικήσῃ
  • πλη­̀ν ἐν τούτῳ μὴ χαίρετε ὅτι τὰ πνεύ­ματα ὑμῖν ὑποτάσ­σεται χαίρετε δὲ ὅτι τὰ ὀνόματα ὑμῶν ἐγγέγραπται ἐν τοῖς οὐρανοῖς
  • ἐν αὐτῇ τῇ ὥρᾳ ἠγαλλιάσατο ἐν τῷ πνεύ­ματι τῷ ἁγίῳ καὶ εἶπεν ἐξομολογοῦμαί σοι πάτερ κύριε τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῆς γῆς ὅτι ἀπέκρυψας ταῦτα ἀπο­̀ σοφῶν καὶ συν­ετῶν καὶ ἀπεκάλυψας αὐτὰ νηπίοις ναί ὁ πατήρ ὅτι οὕτως εὐδοκία ἐγένετο ἔμπρο­σθέν σου
  • πάν­τα μοι παρεδόθη ὑπὸ τοῦ πατρός μου καὶ οὐδεὶς γινώσκει τίς ἐστιν ὁ υἱὸς εἰ μὴ ὁ πατήρ καὶ τίς ἐστιν ὁ πατὴρ εἰ μὴ ὁ υἱὸς καὶ ᾧ ἐὰν βούληται ὁ υἱὸς ἀπο­καλύψαι
  • καὶ στραφεὶς προ­̀ς τοὺς μαθητὰς κατ᾿ ἰδίαν εἶπεν μακάριοι οἱ ὀφθαλμοὶ οἱ βλέπον­τες ἃ βλέπετε
  • λέγω γὰρ ὑμῖν ὅτι πολλοὶ προ­φῆται καὶ βασιλεῖς ἠθέλησαν ἰδεῖν ἃ ὑμεῖς βλέπετε καὶ οὐκ εἶδαν καὶ ἀκοῦσαι ἃ ἀκούετε καὶ οὐκ ἤκουσαν
  • καὶ ἰδοὺ νομικός τις ἀνέστη ἐκπειράζων αὐτὸν λέγων διδάσκαλε τί ποιήσας ζωὴν αἰώνιον κληρο­νο­μήσω
  • ὁ δὲ εἶπεν προ­̀ς αὐτόν ἐν τῷ νόμῳ τί γέγραπται πῶς ἀναγινώσκεις
  • ὁ δὲ ἀπο­κριθεὶς εἶπεν ἀγαπήσεις κύριον τὸν θεόν σου ἐξ ὅλης τῆς καρδίας σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ψυχῇ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ἰσχύϊ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ δια­νοίᾳ σου καὶ τὸν πλη­σίον σου ὡς σεαυτόν
  • εἶπεν δὲ αὐτῷ ὀρθῶς ἀπεκρίθης τοῦτο ποίει καὶ ζήσῃ
  • ὁ δὲ θέλων δικαιῶσαι ἑαυτὸν εἶπεν προ­̀ς τὸν Ἰησοῦν καὶ τίς ἐστίν μου πλη­σίον
  • ὑπολαβὼν ὁ Ἰησοῦς εἶπεν ἄνθρωπός τις κατέβαινεν ἀπο­̀ Ἰερουσαλὴμ εἰς Ἰεριχὼ καὶ λῃσταῖς περιέπεσεν οἳ καὶ ἐκδύσαν­τες αὐτὸν καὶ πλη­γὰς ἐπι­θέν­τες ἀπῆλθον ἀφέν­τες ἡμιθανῆ
  • κατα­̀ συγκυρίαν δὲ ἱερεύς τις κατέβαινεν ἐν τῇ ὁδῷ ἐκείνῃ καὶ ἰδὼν αὐτὸν ἀν­τιπαρῆλθεν
  • ὁμοίως δὲ καὶ Λευίτης γενό­με­νος κατα­̀ τὸν τόπον ἐλθὼν καὶ ἰδὼν ἀν­τιπαρῆλθεν
  • Σαμαρίτης δέ τις ὁδεύ­ων ἦλθεν κατ᾿ αὐτὸν καὶ ἰδὼν ἐσπλαγχνίσθη
  • καὶ προ­σελθὼν κατέδησεν τὰ τραύματα αὐτοῦ ἐπι­χέων ἔλαιον καὶ οἶνον ἐπι­βιβάσας δὲ αὐτὸν ἐπι­̀ τὸ ἴδιον κτῆνος ἤγαγεν αὐτὸν εἰς πανδοχεῖον καὶ ἐπεμελήθη αὐτοῦ
  • καὶ ἐπι­̀ τὴν αὔριον ἐκβαλὼν ἔδωκεν δύο δηνάρια τῷ πανδοχεῖ καὶ εἶπεν ἐπι­μελήθητι αὐτοῦ καὶ ὅ τι ἂν προ­σδαπανήσῃς ἐγὼ ἐν τῷ ἐπανέρχεσθαί με ἀπο­δώσω σοι
  • τίς τούτων τῶν τριῶν πλη­σίον δοκεῖ σοι γεγονέναι τοῦ ἐμπεσόν­τος εἰς τοὺς λῃστάς
  • ὁ δὲ εἶπεν ὁ ποιήσας τὸ ἔλεος μετ᾿ αὐτοῦ εἶπεν δὲ αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς πορεύ­ου καὶ σὺ ποίει ὁμοίως
  • ἐν δὲ τῷ πορεύ­εσθαι αὐτοὺς αὐτὸς εἰσῆλθεν εἰς κώμην τινά γυνὴ δέ τις ὀνόματι Μάρθα ὑπεδέξατο αὐτόν
  • καὶ τῇδε ἦν ἀδελφὴ καλουμένη Μαριάμ ἣ καὶ παρα­καθεσθεῖσα προ­̀ς τοὺς πόδας τοῦ κυρίου ἤκουεν τὸν λόγον αὐτοῦ
  • ἡ δὲ Μάρθα περιεσπᾶτο περὶ πολλὴν δια­κονίαν ἐπι­στᾶσα δὲ εἶπεν κύριε οὐ μέλει σοι ὅτι ἡ ἀδελφή μου μόνην με κατέλιπεν δια­κονεῖν εἰπὲ οὖν αὐτῇ ἵνα μοι συν­αν­τιλάβηται
  • ἀπο­κριθεὶς δὲ εἶπεν αὐτῇ ὁ κύριος Μάρθα Μάρθα μεριμνᾷς καὶ θορυβάζῃ περὶ πολλά
  • ἑνὸς δέ ἐστιν χρεία Μαριὰμ γὰρ τὴν ἀγαθὴν μερίδα ἐξελέξατο ἥτις οὐκ ἀφαιρεθή­σε­ται αὐτῆς
  • Шуннан ары Ходай тагы бютян житмеш öйрянеÿче сайлаган да аларны Ӱз алдыҥнан Ӱзе барасы äр-бер калага, äр-бер жиргя икешярикешяр жибяргян.
  • Аларга äйткян: урасы ашлык кюб, äммя эшчеляр äз; ашлык Эясеня ÿтенегез, Ул урагына эшчеляр жибярсен эйе.
  • Сез барыгыз, Мин сезне бяряннярне бюреляр арасына жибяргяндей жибярямен.
  • (Ӱзегез белян) кабчык та, жанчык та, башмаклар да алмагыз, жулда ич беряÿ белян дя исянняшкяляб жыуанмагыз.
  • Кайсы гна öйгя керсягез дя ин элеке: бу öйгя тынычлык булсын диб äйтегез.
  • Äгяр анда тынычлык улы булса, (телягян) тынычлыгыгыз аҥар килер, äгяр булмаса, ÿзегезгя кайтыр.
  • Шул öйдя торогоз, аларнын нейе бар, шуны ашагыз, эчегез; эшляÿчегя эшлягяне öчöн бирергя тейеш ич. Öйдян öйгя кючеб жöрмягез.
  • Бер-бер калага кергяч, сезне кабыл алсалар, сезгя куйган нястяне ашагыз;
  • Андагы чирлелярне тöзятегез, аларга äйтегез: Алла Падшалыгы сезгя жакыннашты, дигез.
  • Бер-бер калага кергяч, сезне кабыл алмасалар, сез урамнарга чыгыб äйтегез:
  • Калагыздан безгя эяргян тузанны да сезгя селкеб тöшöрöб калдырабыз, алай да Алла Падшалыгы сезгя жакыннашканны белегез, дигез.
  • Сезгя äйтямен: сорау кöнöндя Содомъ каласына ул калага караганда жиҥелеряк булыр.
  • Айгай сина Хоразинъ! айгай сина Виѳсаида! äгяр сездя булган кодрятляр Тиръ белян Сидонда булган булсалар, алар инде кюбтян алама кейем кейенеб, (башларына) кöл сибеб тяÿбя итярляр эйе шул.
  • Алайда Тиръ белян Сидонга сорауда сезгя кюря жиҥелеряк булыр.
  • Син дя, эй кюккя чаклы кютярелгян Капернаумъ, тамукка чаклы тöшöрöлöрсен.
  • Сезне тыҥнаучы кеше, Мине тыҥный; сезне кабыл алмаган кеше, Мине кабыл алмый, äммя Мине кабыл алмаган кеше, Мине Жибяреÿчене кабыл алмый, дигян.
  • Житмеш öйрянеуче сöйöнöшöб кайтыб, äйткянняр: эй Ходай! Синеҥ исемен какына безне женняр дя тыҥныйлар, дигянняр.
  • Äммя Ул аларга äйткян: кюктян жяшен кюк атылыб тöшкян шайтанны кюрдем.
  • Мына Мин сезгя жыланга да, скорпіонга да, дошманнын бар кöчöня дя басарга кыуат бирям, ич-бер нястя сезгя зыян тейермяс.
  • Алайда сезне женняр тыннаганга сöйöнмягез, äммя исемнярегез кюктя жазылыулы булганга сöйöнöгöз, дигян.
  • Шул сагаття Іисусъ кюнеле сöйöнöб äйткян: эй Äтей, кюкнен, жирнен Ходайы! Син мыны белемнелярдян, акыллылардан жяшереб, балаларга кюрсяткянеҥ öчöн Сине данныймын. Эйе, Äтей, Синеҥ иркеҥ шулай булды шул дигян.
  • Аннары öйрянеÿчеляреҥя таба боролоб äйткян: Миҥа Атамнан äр-ней бирелеÿле. Улнын кем икянен Атадан бютян беряÿ дя белмей, Атанын да кем икянен Улыннан башка, тагы Улы белдерясе килгян кешедян башка (беряÿдя белмей).
  • Тагы öйрянеÿчеляреҥя караб, аларга гна äйткян: сез кюря торганны кюреÿче кюзляр бахетле.
  • Мин сезгя äйтямен: кюб пагамбярляр, падшалар сез кюря торган- ны кюряселяре килде, алайда кюрмяделяр; сез эшеткянне эшетяселяре килде, тик эшетмяделяр, дигян.
  • Мына законъ белеÿче беряÿ урныннан тороб, Іисусны сынаб äйткян: эй Öйрятеуче, мянге тормошка урыннашыр öчöн, мин ней кылыйым? дигян.
  • Ул аҥар äйткян: законда ней диб жазган, ничек диб укыйсын? дигян.
  • Ул жауаб биреб äйткан: Алла Ходайыҥны бар кюнелеҥ белян, бар жаныҥ белян, бар кöчöн белян, бар уйын белян сöй, жакыныҥны да ÿзеҥне сöйгян кюк сöй диб.
  • (Іисусь) Аҥар äйткян: син дöрöс жауаб бирдеҥ; шулай кыл, тере торорсон, дигян.
  • Äммя ул узен дöрöскя чыгарыр öчöн, Іисуска äйткян: минем жакыным кем суҥ? дигян.
  • Іисусъ жауаб биреб äйткян: бер кеше Іерусалимнан Іерихонга тöшöб бара икян, шунда талаучыларга очраган; алар анын öстöннян кейемен салгызыб алыб, ÿзен жаралаб, ÿлярлек итеб калдырыб киткянняр.
  • Шул жулданук бер священниккя барырга туры килгян; ул аны кюргян дя узыб киткян.
  • Шунын кюк бер левитъ та шул урынга туры килеб, ул кешенен жанына барыб караган да узыб киткян.
  • Аннары бер Самарія кешесе атланыб бара икян; ул шул кешегя туры килеб, аны кюреб, кызганган.
  • Жакын килеб, анын жараларына май белян аракы сöртöб бяйлягян; аннары аны ишяге öстöня атландырыб, узгынчылар кереб куна торган öйгя алыб барыб, анда анын öчöн сагышланган.
  • Иртягесен киткян чагында, ике динарій чыгарыб, шул öйнöн эясеня биреб äйткян: мынын öчöн сагышлансана; äгяр мыннан артык акча тотсан да мин кайтышлый сина тюлярмен, дигян.
  • Суҥ инде талаучыларга туры килгян кешенен жакыны шул öч кешенен кайсысы диб уйлыйсын? дигян.
  • Ул äйткян: аҥар изгелек иткяне, дигян. Іисусъ аҥар äйткян: бар, син дя шулай кыл, дигян.
  • Жул белян бара торгач, Іисусъ бер ауылга кергян; шунда Марѳа атлы бер катын Аны ÿз öйöня алыб кергян.
  • Анын Марія атлы сеҥнесе бар икян, ул Іисуснын аягы жанына утырыб, Анын сюзен тыҥнаб утырган.
  • Äммя Марѳа кюб сыйлар äзерляргя сагышланыб жöргян, ул жакын килеб (Іисуска) äйткян: эй Ходай, сеннем кызмятне жангызыма гна калдырганга Син кöймöйсен меней? Аҥар äйтче, ул миҥа булышсын, дигян.
  • Іисусъ аҥар жауаб биреб äйткян: эй Марѳа, Марѳа! син кюбкя сагышланыб жöрöйсен, киряклесе тик бер гня.
  • Марія арыу öлöшнö сайлаб алды, ул аннан алынмас дигян.