Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Евангелие по Луке

 
  • [Зач. 55.] И бы́сть внегда́ бы́ти ему́ на мѣ́стѣ нѣ́ко­емъ моля́щуся, [и] я́ко преста́, рече́ нѣ́кiй от­ учени́къ его́ къ нему́: Го́споди, научи́ ны моли́тися, я́коже и Иоа́н­нъ научи́ ученики́ своя́.
  • Рече́ же и́мъ: егда́ мо́литеся, глаго́лите: о́тче на́шъ, и́же на небесѣ́хъ, да святи́т­ся и́мя твое́: да прiи́детъ ца́р­ст­вiе твое́: да бу́детъ во́ля твоя́, я́ко на небеси́, и на земли́:
  • хлѣ́бъ на́шъ насу́щный подава́й на́мъ на вся́къ де́нь:
  • и оста́ви на́мъ грѣхи́ на́шя, и́бо и са́ми оставля́емъ вся́кому должнику́ на́­шему: и не введи́ на́съ во искуше́нiе, но изба́ви на́съ от­ лука́ваго.
  • И рече́ къ ни́мъ: кто́ от­ ва́съ и́мать дру́га, и и́детъ къ нему́ въ полу́нощи, и рече́тъ ему́: дру́же, да́ждь ми́ взаи́мъ три́ хлѣ́бы:
  • поне́же дру́гъ прiи́де съ пу́ти ко мнѣ́, и не и́мамъ чесо́ предложи́ти ему́.
  • И то́й извну́трь от­вѣща́въ рече́тъ: не твори́ ми труды́: уже́ две́ри затворены́ су́ть, и дѣ́ти моя́ со мно́ю на ло́жи су́ть: [и] не могу́ воста́въ да́ти тебѣ́.
  • Глаго́лю же ва́мъ: а́ще и не да́стъ ему́ воста́въ, зане́ дру́гъ ему́ е́сть: но за безо́чь­ст­во его́, воста́въ да́стъ ему́, ели́ка тре́буетъ.
  • [Зач. 56.] И а́зъ ва́мъ глаго́лю: проси́те, и да́ст­ся ва́мъ: ищи́те, и обря́щете: толцы́те, и от­ве́рзет­ся ва́мъ:
  • вся́къ бо прося́й прiе́млетъ, и ищя́й обрѣта́етъ, и толку́щему от­ве́рзет­ся.
  • Кото́раго же ва́съ отца́ воспро́ситъ сы́нъ хлѣ́ба, еда́ ка́мень пода́стъ ему́? или́ ры́бы, еда́ въ ры́бы мѣ́сто змiю́ пода́стъ ему́?
  • или́ а́ще попро́ситъ яица́, еда́ пода́стъ ему́ ско́рпiю?
  • А́ще у́бо вы́ зли́ су́ще, умѣ́ете дая́нiя бла́га дая́ти ча́домъ ва́шымъ, ко́льми па́че Оте́цъ, и́же съ небесе́, да́стъ Ду́ха свята́го прося́щымъ у него́?
  • [Зач. 57.] И бѣ́ изгоня́ бѣ́са, и то́й бѣ́ нѣ́мъ: бы́сть же бѣ́су изше́дшу, проглаго́ла нѣмы́й: и диви́шася наро́ди.
  • Нѣ́цыи же от­ ни́хъ рѣ́ша: о веельзеву́лѣ кня́зи бѣсо́встѣмъ изго́нитъ бѣ́сы.
  • Друзі́и же искуша́юще, зна́менiя от­ него́ иска́ху съ небесе́.
  • О́нъ же вѣ́дый помышле́нiя и́хъ, рече́ и́мъ: вся́ко ца́р­ст­во само́ въ себѣ́ раздѣля́яся, запустѣ́етъ: и до́мъ на до́мъ, па́даетъ.
  • А́ще же и сатана́ са́мъ въ себѣ́ раздѣли́ся, ка́ко ста́нетъ ца́р­ст­во его́, я́коже глаго́лете, о веельзеву́лѣ изгоня́щя мя́ бѣ́сы.
  • А́ще же а́зъ о веельзеву́лѣ изгоню́ бѣ́сы, сы́нове ва́ши о ко́мъ изго́нятъ? сего́ ра́ди ті́и бу́дутъ ва́мъ судiи́.
  • А́ще ли же о пе́рстѣ Бо́жiи изгоню́ бѣ́сы, у́бо пости́же на ва́съ ца́р­ст­вiе Бо́жiе.
  • Егда́ крѣ́пкiй вооружи́вся храни́тъ сво́й дво́ръ, во смире́нiи {въ ми́рѣ} су́ть имѣ́нiя его́:
  • егда́ же крѣ́плѣй его́ наше́дъ побѣди́тъ его́, все́ ору́жiе его́ во́зметъ, на не́же упова́­ше, и коры́сть его́ раздае́тъ.
  • [Зач. 58.] И́же нѣ́сть со мно́ю, на мя́ е́сть: и и́же не собира́етъ со мно́ю, расточа́етъ.
  • Егда́ [же] нечи́стый ду́хъ изы́детъ от­ человѣ́ка, прехо́дитъ сквоз­ѣ́ безво́дная мѣ́ста, ищя́ поко́я: и не обрѣта́я, глаго́летъ: воз­вращу́ся въ до́мъ мо́й, от­ню́дуже изыдо́хъ.
  • И при­­ше́дъ обря́щетъ и́ помете́нъ и укра́­шенъ:
  • тогда́ и́детъ и по́йметъ се́дмь други́хъ духо́въ го́ршихъ себе́, и в­ше́дше живу́тъ ту́: и быва́ютъ послѣ́дняя человѣ́ку тому́ го́рша пе́рвыхъ.
  • Бы́сть же егда́ глаго́лаше сiя́, воз­дви́гши нѣ́кая жена́ гла́съ от­ наро́да, рече́ ему́: блаже́но чре́во носи́в­шее тя́, и сосца́, я́же еси́ сса́лъ.
  • О́нъ же рече́: тѣ́мже у́бо блаже́ни слы́шащiи сло́во Бо́жiе и храня́щiи е́.
  • [Зач. 59.] Наро́домъ же собира́ющымся нача́тъ глаго́лати: ро́дъ се́й лука́въ е́сть: зна́менiя и́щетъ, и зна́менiе не да́ст­ся ему́, то́кмо зна́менiе Ио́ны проро́ка:
  • я́коже бо бы́сть Ио́на зна́менiе Ниневи́томъ, та́ко бу́детъ и Сы́нъ человѣ́ческiй ро́ду сему́.
  • Цари́ца ю́жская воста́нетъ на су́дъ съ му́жи ро́да сего́, и осу́дитъ и́хъ: я́ко прiи́де от­ коне́цъ земли́ слы́шати прему́дрость соломо́нову: и се́ мно́жае соломо́на здѣ́.
  • Му́жiе Ниневи́тстiи воста́нутъ на су́дъ съ ро́домъ си́мъ, и осу́дятъ и́: я́ко покая́шася про́повѣдiю Ио́ниною: и се́ мно́жае Ио́ны здѣ́.
  • Никто́же [у́бо] свѣти́лника вже́гъ, въ скро́вѣ полага́етъ, ни подъ спу́домъ, но на свѣ́щницѣ, да входя́щiи свѣ́тъ ви́дятъ.
  • [Зач. 60.] Свѣти́лникъ тѣ́лу е́сть о́ко: егда́ у́бо о́ко твое́ про́сто бу́детъ, все́ тѣ́ло твое́ свѣ́тло бу́детъ: егда́ же лука́во бу́детъ, и тѣ́ло твое́ те́мно:
  • блюди́ у́бо, еда́ свѣ́тъ, и́же въ тебѣ́, тма́ е́сть.
  • А́ще бо тѣ́ло твое́ все́ свѣ́тло, не имы́й нѣ́кiя ча́сти те́мны, бу́детъ свѣ́тло все́, я́коже егда́ свѣти́лникъ блиста́нiемъ просвѣща́етъ тя́.
  • Егда́ же глаго́лаше, моля́ше его́ фарисе́й нѣ́кiй, да обѣ́дуетъ у него́: в­ше́дъ же воз­леже́.
  • Фарисе́й же ви́дѣвъ диви́ся, я́ко не пре́жде крести́ся {не пе́рвѣе умы́ся} пре́жде обѣ́да.
  • Рече́ же Госпо́дь къ нему́: ны́нѣ вы́, фарисе́е, внѣ́шняя сткля́ницы и блю́да очища́ете, вну́трен­нее же ва́­ше по́лно грабле́нiя е́сть и лука́в­ст­ва.
  • Безу́мнiи, не и́же ли сотвори́ внѣ́шнее, и вну́трен­нее сотвори́лъ е́сть?
  • Оба́че от­ су́щихъ дади́те ми́лостыню: и се́ вся́ чи́ста ва́мъ бу́дутъ.
  • [Зач. 61.] Но го́ре ва́мъ фарисе́омъ, я́ко одеся́т­ст­вуете от­ мя́твы и пига́на и вся́каго зе́лiя, и мимохо́дите су́дъ и любо­́вь Бо́жiю: сiя́ подоба́­ше сотвори́ти, и о́нѣхъ не оставля́ти.
  • Го́ре ва́мъ фарисе́омъ, я́ко лю́бите предсѣда́нiя на со́нмищехъ и цѣлова́нiя на то́ржищихъ.
  • Го́ре ва́мъ, кни́жницы и фарисе́е лицемѣ́ри, я́ко есте́ я́ко гро́би невѣ́доми, и человѣ́цы ходя́щiи верху́ не вѣ́дятъ.
  • Отвѣща́въ же нѣ́кiй от­ зако́н­никъ рече́ ему́: учи́телю, сiя́ глаго́ля, и на́мъ досажда́еши.
  • О́нъ же рече́: и ва́мъ зако́н­никомъ го́ре, я́ко накла́даете на человѣ́ки бремена́ не удо́бь носи́ма, и са́ми еди́нѣмъ персто́мъ ва́шимъ не при­­каса́етеся бремене́мъ.
  • [Зач. 62.] Го́ре ва́мъ, я́ко зи́ждете гро́бы проро́къ, отцы́ же ва́ши изби́ша и́хъ.
  • У́бо свидѣ́тел­ст­вуете и соблаговоли́те дѣло́мъ оте́цъ ва́шихъ: я́ко ті́и у́бо изби́ша и́хъ, вы́ же зи́ждете и́хъ гро́бы.
  • Сего́ ра́ди и прему́дрость Бо́жiя рече́: послю́ въ ни́хъ {къ ни́мъ} проро́ки и апо́столы, и от­ ни́хъ убiю́тъ и изжену́тъ:
  • да взы́щет­ся кро́вь всѣ́хъ проро́къ, пролива́емая от­ сложе́нiя мíра, от­ ро́да сего́,
  • от­ кро́ве А́веля да́же до кро́ве заха́рiи, поги́бшаго ме́жду олтаре́мъ и хра́момъ: е́й, глаго́лю ва́мъ, взы́щет­ся от­ ро́да сего́.
  • Го́ре ва́мъ зако́н­никомъ, я́ко взя́сте клю́чь разумѣ́нiя: са́ми не внидо́сте, и входя́щымъ воз­брани́сте.
  • Глаго́лющу же ему́ сiя́ къ ни́мъ, нача́ша кни́жницы и фарисе́е бѣ́днѣ {зѣло́} гнѣ́ватися на́нь и преста́ти {вопроша́ти} его́ о мно́зѣ,
  • ла́юще его́ {навѣ́ту­ю­ще на́нь}, и́щуще улови́ти нѣ́что от­ у́стъ его́, да на́нь воз­глаго́лютъ.
  • [Зач. 55.] Случилось, что когда Он в одном месте молился, и перестал, один из учеников Его сказал Ему: Господи! научи нас молиться, как и Иоанн научил учеников своих.
  • Он сказал им: когда мо́литесь, говорите: Отче наш, сущий на небесах! да святится имя Твое; да приидет Царствие Твое; да будет воля Твоя и на земле, как на небе;
  • хлеб наш насущный подавай нам на каждый день;
  • и прости нам грехи наши, ибо и мы прощаем всякому должнику нашему; и не введи нас в искушение, но избавь нас от лукавого.
  • И сказал им: положим, что кто-нибудь из вас, имея друга, придёт к нему в полночь и скажет ему: друг! дай мне взаймы три хлеба,
  • ибо друг мой с дороги зашел ко мне, и мне нечего предложить ему;
  • а тот изнутри скажет ему в ответ: не беспокой меня, двери уже заперты, и дети мои со мною на постели; не могу встать и дать тебе.
  • Если, говорю вам, он не встанет и не даст ему по дружбе с ним, то по неотступности его, встав, даст ему, сколько просит.
  • [Зач. 56.] И Я скажу вам: проси́те, и дано будет вам; ищите, и найдете; стучите, и отворят вам,
  • ибо всякий просящий получает, и ищущий находит, и стучащему отворят.
  • Какой из вас отец, когда сын попросит у него хлеба, подаст ему камень? или, когда попросит рыбы, подаст ему змею вместо рыбы?
  • Или, если попросит яйца, подаст ему скорпиона?
  • Итак, если вы, будучи злы, умеете даяния благие давать детям вашим, тем более Отец Небесный даст Духа Святаго просящим у Него.
  • [Зач. 57.] Однажды изгнал Он беса, который был нем; и когда бес вышел, немой стал говорить; и народ удивился.
  • Некоторые же из них говорили: Он изгоняет бесов силою веельзевула, князя бесовского.
  • А другие, искушая, требовали от Него знамения с неба.
  • Но Он, зная помышления их, сказал им: всякое царство, разделившееся само в себе, опустеет, и дом, разделившийся сам в себе, падет;
  • если же и сатана разделится сам в себе, то ка́к устоит царство его? а вы говорите, что Я силою веельзевула изгоняю бесов;
  • и если Я силою веельзевула изгоняю бесов, то сыновья ваши чьею силою изгоняют их? Посему они будут вам судьями.
  • Если же Я перстом Божиим изгоняю бесов, то, конечно, достигло до вас Царствие Божие.
  • Когда сильный с оружием охраняет свой дом, тогда в безопасности его имение;
  • когда же сильнейший его нападет на него и победит его, тогда возьмет всё оружие его, на которое он надеялся, и разделит похищенное у него.
  • [Зач. 58.] Кто не со Мною, тот против Меня; и кто не собирает со Мною, тот расточает.
  • Когда нечистый дух выйдет из человека, то ходит по безводным местам, ища покоя, и, не находя, говорит: возвращусь в дом мой, откуда вышел;
  • и, придя, находит его выметенным и убранным;
  • тогда идет и берет с собою семь других духов, злейших себя, и, войдя, живут там, – и бывает для человека того последнее хуже первого.
  • Когда же Он говорил это, одна женщина, возвысив голос из народа, сказала Ему: блаженно чрево, носившее Тебя, и сосцы, Тебя питавшие!
  • А Он сказал: блаженны слышащие слово Божие и соблюдающие его.
  • [Зач. 59.] Когда же народ стал сходиться во множестве, Он начал говорить: род сей лукав, он ищет знамения, и знамение не дастся ему, кроме знамения Ионы пророка;
  • ибо ка́к Иона был знамением для Ниневитян, та́к будет и Сын Человеческий для рода сего.
  • Царица южная восстанет на суд с людьми рода сего и осудит их, ибо она приходила от пределов земли послушать мудрости Соломоновой; и вот, здесь больше Соломона.
  • Ниневитяне восстанут на суд с родом сим и осудят его, ибо они покаялись от проповеди Иониной, и вот, здесь больше Ионы.
  • Никто, зажегши свечу, не ставит ее в сокровенном месте, ни под сосудом, но на подсвечнике, чтобы входящие видели свет.
  • [Зач. 60.] Светильник тела есть око; итак, если око твое будет чисто, то и все тело твое будет светло; а если оно будет худо, то и тело твое будет темно.
  • Итак, смотри: свет, который в тебе, не есть ли тьма?
  • Если же тело твое всё светло и не имеет ни одной темной части, то будет светло всё та́к, как бы светильник освещал тебя сиянием.
  • Когда Он говорил это, один фарисей просил Его к себе обедать. Он пришел и возлег.
  • Фарисей же удивился, увидев, что Он не умыл рук перед обедом.
  • Но Господь сказал ему: ныне вы, фарисеи, внешность чаши и блюда очищаете, а внутренность ваша исполнена хищения и лукавства.
  • Неразумные! не Тот же ли, Кто сотворил внешнее, сотворил и внутреннее?
  • Подавайте лучше милостыню из того, что́ у вас есть, тогда всё будет у вас чисто.
  • [Зач. 61.] Но горе вам, фарисеям, что даете десятину с мяты, руты и всяких овощей, и нерадите о суде и любви Божией: сие надлежало делать, и того не оставлять.
  • Горе вам, фарисеям, что любите председания в синагогах и приветствия в народных собраниях.
  • Горе вам, книжники и фарисеи, лицемеры, что вы – как гробы скрытые, над которыми люди ходят и не знают того.
  • На это некто из законников сказал Ему: Учитель! говоря это, Ты и нас обижаешь.
  • Но Он сказал: и вам, законникам, горе, что налагаете на людей бремена неудобоносимые, а сами и одним перстом своим не дотрагиваетесь до них.
  • [Зач. 62.] Горе вам, что строите гробницы пророкам, которых избили отцы ваши:
  • сим вы свидетельствуете о делах отцов ваших и соглашаетесь с ними, ибо они избили пророков, а вы строите им гробницы.
  • Потому и премудрость Божия сказала: пошлю к ним пророков и Апостолов, и из них одних убьют, а других изгонят,
  • да взыщется от рода сего кровь всех пророков, пролитая от создания мира,
  • от крови Авеля до крови Захарии, убитого между жертвенником и храмом. Ей, говорю вам, взыщется от рода сего.
  • Горе вам, законникам, что вы взяли ключ разумения: сами не вошли, и входящим воспрепятствовали.
  • Когда Он говорил им это, книжники и фарисеи начали сильно приступать к Нему, вынуждая у Него ответы на многое,
  • подыскиваясь под Него и стараясь уловить что-нибудь из уст Его, чтобы обвинить Его.
  • Et fac­tum est cum esset in loco quodam orans, ut cessa vit, dixit unus ex di­scipulis eius ad eum: «Domine, doce nos orare, sicut et Ioannes docuit di­scipulos suos».
  • Et ait illis: «Cum ora­tis, dicite: Pater, sanc­ti­fi­cetur nomen tuum, adveniat reg­num tuum;
  • panem no­s­t­rum cotidia­num da nobis cotidi­e,
  • et dimitte nobis peccata no­s­t­ra, si quidem et ipsi dimittimus omni debenti nobis, et ne nos inducas in tentationem».
  • Et ait ad illos: «Quis ve­s­t­rum habebit amicum et ibit ad illum media nocte et dicet illi: «Amice, com­moda mihi tres panes,
  • quoniam amicus meus venit de via ad me, et non habe­o, quod ponam ante illum»;
  • et ille de in­tus respondens dicat: «Noli mihi mole­s­tus esse; iam o­s­ti­um clausum est, et pueri mei mecum sunt in cubili; non possum surgere et dare tibi».
  • Dico vobis: Et si non dabit illi surgens, eo quod amicus eius sit, prop­ter improbitatem tamen eius surget et dabit illi, quotquot habet necessarios.
  • Et ego vobis dico: Petite, et dabitur vobis; quae­rite, et inveni­e­tis; pulsate, et aperi­etur vobis.
  • Om­nis enim qui petit, accipit; et, qui quae­rit, invenit; et pulsanti aperi­etur.
  • Quem autem ex vobis patrem filius peti­erit pi­scem, numquid pro pi­sce serpen­tem dabit illi?
  • Aut si peti­erit ovum, numquid por­riget illi scorpionem?
  • Si ergo vos, cum si­tis mali, no­s­tis dona bona dare filiis ve­s­t­ris, quanto magis Pater de cae­lo dabit Spiri­tum Sanc­tum petenti­bus se».
  • Et erat eici­ens dae­moni­um, et illud erat mu­tum; et fac­tum est, cum dae­moni­um exisset, locu­tus est mu­tus. Et admiratae­ sunt turbae­;
  • quidam autem ex eis dixe­runt: «In Beelzebul principe dae­moniorum eicit dae­monia».
  • Et alii tentantes sig­num de cae­lo quae­rebant ab eo.
  • Ipse autem sci­ens cogitationes eorum dixit eis: «Omne reg­num in seipsum divisum desolatur, et domus supra domum cadit.
  • Si autem et Satanas in seipsum divisus est, quomodo stabit reg­num ipsius? Quia dici­tis in Beelzebul eicere me dae­monia.
  • Si autem ego in Beelzebul eicio dae­monia, filii ve­s­t­ri in quo eiciunt? Ide­o ipsi iudices ve­s­t­ri erunt.
  • Por­ro si in digito Dei eicio dae­monia, profecto pervenit in vos reg­num Dei.
  • Cum for­tis arma­tus cu­s­todit atri­um suum, in pace sunt ea, quae­ possidet;
  • si autem fortior illo superveni­ens vicerit eum, universa arma eius auferet, in qui­bus con­fidebat, et spolia eius di­s­t­ribuet.
  • Qui non est mecum, adversum me est; et, qui non colligit mecum, dispergit.
  • Cum im­mundus spiri­tus exi­erit de homine, perambulat per loca inaquosa quae­rens requi­em; et non inveni­ens dicit: «Revertar in domum meam unde exivi».
  • Et cum venerit, invenit scopis mundatam et exornatam.
  • Et tunc vadit et assumit sep­tem alios spiri­tus nequiores se, et ingressi habitant ibi; et sunt novissi­ma homi­nis illius peiora priori­bus».
  • Fac­tum est autem, cum hae­c diceret, extollens vocem quae­dam muli­er de turba dixit illi: «Bea­tus ven­ter, qui te portavit, et ubera, quae­ suxi­s­ti!».
  • At ille dixit: «Quinim­mo beati, qui audiunt verbum Dei et cu­s­todiunt!».
  • Turbis autem con­cur­renti­bus, coepit dicere: «Gene­ratio hae­c gene­ratio nequam est; sig­num quae­rit, et sig­num non dabitur illi, nisi sig­num Ionae­.
  • Nam sicut Ionas fuit sig­num Ninevi­tis, ita erit et Filius homi­nis gene­rationi i­s­ti.
  • Regina au­s­t­ri surget in iudicio cum viris gene­ratio­nis huius et con­demnabit illos, quia venit a fini­bus ter­rae­ audire sapi­entiam Salomo­nis, et ecce plus Salomone hic.
  • Viri Ninevitae­ surgent in iudicio cum gene­ratione hac et con­demnabunt illam, quia pae­nitentiam ege­runt ad prae­dicationem Ionae­, et ecce plus Iona hic.
  • Nemo lucernam accendit et in ab­scondito ponit ne­que sub modio sed supra candela­brum, ut, qui ingrediuntur, lumen videant.
  • Lucerna corporis est oculus tuus. Si oculus tuus fuerit simplex, to­tum corpus tuum lucidum erit; si autem nequam fuerit, etiam corpus tuum tene­brosum erit.
  • Vide ergo, ne lumen, quod in te est, tene­brae­ sint.
  • Si ergo corpus tuum to­tum lucidum fuerit non habens aliquam partem tene­brarum, erit lucidum to­tum, sicut quando lucerna in fulgore suo illuminat te».
  • Et cum loqueretur, rogavit illum quidam pharisae­us, ut pranderet apud se; et ingressus recubuit.
  • Pharisae­us autem videns mira­tus est quod non bap­tiza­tus esset ante prandi­um.
  • Et ait Dominus ad illum: «Nunc vos pharisae­i, quod de foris est calicis et catini, munda­tis; quod autem in­tus est ve­s­t­rum, ple­num est rapina et iniquitate.
  • Stulti! Nonne, qui fecit, quod de foris est, etiam id, quod de in­tus est, fecit?
  • Verumtamen, quae­ insunt, date eleemosynam; et ecce omnia munda sunt vobis.
  • Sed vae­ vobis pharisae­is, quia deci­ma­tis ­men­tam et rutam et omne holus et prae­teri­tis iudici­um et caritatem Dei! Hae­c autem oportuit facere et illa non omittere.
  • Vae­ vobis pharisae­is, quia diligi­tis pri­mam cathedram in synagogis et salutationes in foro!
  • Vae­ vobis, quia estis ut mo­numenta, quae­ non parent, et homines ambulantes supra ne­sciunt!».
  • Respondens autem quidam ex legis peri­tis ait illi: «Magi­s­ter, hae­c dicens etiam nobis con­­tumeliam facis».
  • At ille ait: «Et vobis legis peri­tis: Vae­, quia one­ratis homines oneri­bus, quae­ portari non possunt, et ipsi uno digito ve­s­t­ro non tangi­tis sarcinas!
  • Vae­ vobis, quia aedi­fi­ca­tis mo­numenta prophetarum, patres autem ve­s­t­ri occide­runt illos!
  • Profecto te­s­ti­fi­ca­mini et con­senti­tis operi­bus patrum ve­s­t­rorum, quoniam ipsi quidem eos occide­runt, vos autem aedi­fi­ca­tis.
  • Prop­terea et sapi­entia Dei dixit: Mittam ad illos prophetas et apo­s­tolos, et ex illis occident et persequentur,
  • ut requiratur sanguis omni­um prophetarum, qui effusus est a con­­s­titutione mundi, a gene­ratione i­s­ta,
  • a sanguine Abel us­que ad sanguinem Za­chariae­, qui periit inter altare et aedem. Ita dico vobis: Requiretur ab hac gene­ratione.
  • Vae­ vobis legis peri­tis, quia tuli­s­tis clavem sci­entiae­! Ipsi non introi­s­tis et eos, qui introibant, prohibui­s­tis».
  • Cum autem inde exisset, coepe­runt scribae­ et pharisae­i graviter insi­s­tere et eum allicere in sermone de multi­s
  • insidiantes ei, ut cape­rent aliquid ex ore eius.