Скрыть
16:1
16:2
16:3
16:4
16:5
16:6
16:7
16:8
16:11
16:12
16:19
16:20
16:21
16:22
16:23
16:24
16:26
16:27
16:28
16:30
16:31
Церковнославянский (рус)
[Зач. 80.] Глаго́лаше же ко ученико́мъ Сво­и́мъ: человѣ́къ нѣ́кiй бѣ́ бога́тъ, и́же имя́ше при­­ста́вника: и то́й оклевета́нъ бы́сть къ нему́, я́ко расточа́етъ имѣ́нiя его́.
И при­­гласи́въ его́ рече́ ему́: что́ се́ слы́шу о тебѣ́? Воз­да́ждь от­вѣ́тъ о при­­ставле́нiи домо́внѣмъ: не воз­мо́жеши бо ктому́ до́му стро́ити.
Рече́ же въ себѣ́ при­­ста́вникъ до́му: что́ сотворю́, я́ко госпо́дь мо́й отъе́млетъ стро­е́нiе до́му от­ мене́? Копа́ти не могу́, проси́ти стыжу́ся:
разумѣ́хъ, что́ сотворю́, да егда́ от­ста́вленъ бу́ду от­ стро­е́нiя до́му, прiи́мутъ мя́ въ до́мы своя́.
И при­­зва́въ еди́наго кого́ждо от­ должни́къ господи́на сво­его́, глаго́лаше пе́рвому: коли́цѣмъ до́лженъ еси́ господи́ну мо­ему́?
О́нъ же рече́: сто́ мѣ́ръ {ва́ть [βάτος, т. е. мѣ́ръ]} ма́сла. И рече́ ему́: прiими́ писа́нiе твое́, и сѣ́дъ ско́ро напиши́ пятьдеся́тъ.
Пото́мъ же рече́ друго́му: ты́ же коли́цѣмъ до́лженъ еси́? О́нъ же рече́: сто́ мѣ́ръ пшени́цы. И глаго́ла ему́: прiими́ писа́нiе твое́, и напиши́ о́смьдесятъ.
И похвали́ госпо́дь до́му стро­и́теля непра́веднаго, я́ко му́дрѣ сотвори́: я́ко сы́нове вѣ́ка сего́ мудрѣ́йши па́че сыно́въ свѣ́та въ ро́дѣ сво­е́мъ су́ть.
И А́зъ ва́мъ глаго́лю: сотвори́те себѣ́ дру́ги от­ мамо́ны непра́вды, да, егда́ оскудѣ́ете, прiи́мутъ вы́ въ вѣ́чныя кро́вы.
[Зач. 81.] Вѣ́рный въ ма́лѣ, и во мно́зѣ вѣ́ренъ е́сть: и непра́ведный въ ма́лѣ, и во мно́зѣ непра́веденъ е́сть.
А́ще у́бо въ непра́веднѣмъ имѣ́нiи вѣ́рни не бы́сте, во и́стин­нѣмъ кто́ ва́мъ вѣ́ру и́метъ?
И а́ще въ чуже́мъ вѣ́рни не бы́сте, ва́­ше кто́ ва́мъ да́стъ?
Никі́й же ра́бъ мо́жетъ двѣма́ господи́нома рабо́тати: и́бо или́ еди́наго воз­ненави́дитъ, а друга́го воз­лю́битъ: или́ еди́наго держи́т­ся, о друзѣ́мъ же нерадѣ́ти на́чнетъ: не мо́жете Бо́гу рабо́тати и мамо́нѣ.
Слы́шаху же сiя́ вся́ и фарисе́е, сребролю́бцы су́ще, руга́хуся Ему́.
И рече́ и́мъ: [Зач. 82.] вы́ есте́ оправда́юще себе́ предъ человѣ́ки, Бо́гъ же вѣ́сть сердца́ ва́ша: я́ко, е́же е́сть въ человѣ́цѣхъ высоко́, ме́рзость е́сть предъ Бо́гомъ.
Зако́нъ и проро́цы до Иоа́н­на: от­то́лѣ Ца́р­ст­вiе Бо́жiе благовѣ­ст­ву́ет­ся, и вся́къ въ не́ ну́дит­ся {съ ну́ждею вхо́дитъ}.
Удо́бѣе же е́сть не́бу и земли́ прейти́, не́же от­ зако́на еди́ной чертѣ́ поги́бнути.
Вся́къ пуща́яй жену́ свою́ и при­­водя́ и́ну, прелю́бы дѣ́етъ: и женя́йся пуще́ною от­ му́жа, прелюбы́ твори́тъ.
[Зач. 83.] Человѣ́къ же нѣ́кiй бѣ́ бога́тъ, и облача́­шеся въ порфи́ру и ви́ссонъ, веселя́ся на вся́ дни́ свѣ́тло.
Ни́щь же бѣ́ нѣ́кто, и́менемъ Ла́зарь, и́же лежа́­ше предъ враты́ его́ гно́­енъ
и жела́­ше насы́титися от­ крупи́цъ па́да­ю­щихъ от­ трапе́зы бога́таго: но и пси́ при­­ходя́ще облиза́ху гно́й его́.
Бы́сть же умре́ти ни́щему, и несе́ну бы́ти А́нгелы на ло́но Авраа́мле: у́мре же и бога́тый, и погребо́ша его́.
И во а́дѣ воз­вѣ́дъ о́чи сво­и́, сы́й въ му́кахъ, узрѣ́ Авраа́ма издале́ча, и Ла́заря на ло́нѣ его́:
и то́й воз­гла́шь рече́: о́тче Авраа́ме, поми́луй мя́, и посли́ Ла́заря, да омо́читъ коне́цъ пе́рста сво­его́ въ водѣ́ и устуди́тъ язы́къ мо́й: я́ко стра́жду во пла́мени се́мъ.
Рече́ же Авраа́мъ: ча́до, помяни́, я́ко воспрiя́лъ еси́ блага́я твоя́ въ животѣ́ тво­е́мъ, и Ла́зарь та́кожде зла́я: ны́нѣ же здѣ́ утѣша́ет­ся, ты́ же стра́ждеши:
и надъ всѣ́ми си́ми между́ на́ми и ва́ми про́пасть вели́ка утверди́ся, я́ко да хотя́щiи прейти́ от­сю́ду къ ва́мъ не воз­мо́гутъ, ни и́же от­ту́ду, къ на́мъ прехо́дятъ.
Рече́ же: молю́ тя у́бо, о́тче, да по́слеши его́ въ до́мъ отца́ мо­его́:
и́мамъ бо пя́ть бра́тiй: я́ко да засвидѣ́тел­ст­вуетъ и́мъ, да не и ті́и прiи́дутъ на мѣ́сто сiе́ муче́нiя.
Глаго́ла ему́ Авраа́мъ: и́мутъ Моисе́а и проро́ки: да послу́шаютъ и́хъ.
О́нъ же рече́: ни́, о́тче Авраа́ме: но а́ще кто́ от­ ме́ртвыхъ и́детъ къ ни́мъ, пока́ют­ся.
Рече́ же ему́: а́ще Моисе́а и проро́ковъ не послу́шаютъ, и а́ще кто́ от­ ме́ртвыхъ воскре́снетъ, не и́мутъ вѣ́ры.
Синодальный
1 Притча о неверном управителе. 18 О разводе. 19 Притча о богаче и нищем Лазаре.
[Зач. 80.] Сказал же и к ученикам Своим: один человек был богат и имел управителя, на которого донесено было ему, что расточает имение его;
и, призвав его, сказал ему: что это я слышу о тебе? дай отчет в управлении твоем, ибо ты не можешь более управлять.
Тогда управитель сказал сам в себе: что мне делать? господин мой отнимает у меня управление домом; копать не могу, просить стыжусь;
знаю, что сделать, чтобы приняли меня в домы свои, когда отставлен буду от управления домом.
И, призвав должников господина своего, каждого порознь, сказал первому: сколько ты должен господину моему?
Он сказал: сто мер масла. И сказал ему: возьми твою расписку и садись скорее, напиши: пятьдесят.
Потом другому сказал: а ты сколько должен? Он отвечал: сто мер пшеницы. И сказал ему: возьми твою расписку и напиши: восемьдесят.
И похвалил господин управителя неверного, что догадливо поступил; ибо сыны века сего догадливее сынов света в своем роде.
И Я говорю вам: приобретайте себе друзей богатством неправедным, чтобы они, когда обнищаете, приняли вас в вечные обители.
[Зач. 81.] Верный в малом и во многом верен, а неверный в малом неверен и во многом.
Итак, если вы в неправедном богатстве не были верны, кто поверит вам истинное?
И если в чужом не были верны, кто даст вам ваше?
Никакой слуга не может служить двум господам, ибо или одного будет ненавидеть, а другого любить, или одному станет усердствовать, а о другом нерадеть. Не можете служить Богу и маммоне.
Слышали всё это и фарисеи, которые были сребролюбивы, и они смеялись над Ним.
Он сказал им: [Зач. 82.] вы выказываете себя праведниками пред людьми, но Бог знает сердца́ ваши, ибо что высоко у людей, то́ мерзость пред Богом.
Закон и пророки до Иоанна; с сего времени Царствие Божие благовествуется, и всякий усилием входит в него.
Но скорее небо и земля прейдут, нежели одна черта из закона пропадет.
Всякий, разводящийся с женою своею и женящийся на другой, прелюбодействует, и всякий, женящийся на разведенной с мужем, прелюбодействует.
[Зач. 83.] Некоторый человек был богат, одевался в порфиру и виссон и каждый день пиршествовал блистательно.
Был также некоторый нищий, именем Лазарь, который лежал у ворот его в струпьях
и желал напитаться крошками, падающими со стола богача, и псы, приходя, лизали струпья его.
Умер нищий и отнесен был Ангелами на лоно Авраамово. Умер и богач, и похоронили его.
И в аде, будучи в муках, он поднял глаза свои, увидел вдали Авраама и Лазаря на лоне его
и, возопив, сказал: отче Аврааме! умилосердись надо мною и пошли Лазаря, чтобы омочил конец перста своего в воде и прохладил язык мой, ибо я мучаюсь в пламени сем.
Но Авраам сказал: чадо! вспомни, что ты получил уже доброе твое в жизни твоей, а Лазарь – злое; ныне же он здесь утешается, а ты страдаешь;
и сверх всего того между нами и вами утверждена великая пропасть, так что хотящие перейти отсюда к вам не могут, также и оттуда к нам не переходят.
Тогда сказал он: так прошу тебя, отче, пошли его в дом отца моего,
ибо у меня пять братьев; пусть он засвидетельствует им, чтобы и они не пришли в это место мучения.
Авраам сказал ему: у них есть Моисей и пророки; пусть слушают их.
Он же сказал: нет, отче Аврааме, но если кто из мертвых придет к ним, покаются.
Тогда Авраам сказал ему: если Моисея и пророков не слушают, то если бы кто и из мертвых воскрес, не поверят.
Ул аны чакырыб алыб, аҥар äйткян: мин бу синен турында ней эшетямен? тоткан нястян турысында исяб бир, син инде мыннан былай жортомны караб тора алмассын шул, дигян.
Шунда жорт караучы ÿз эчендя äйткян: мин ней эшлейем икян? эям жорт караулыкны миннян ала; (жир) казый алмыймын, соранырга ояламын.
Инде жорт караучылыктан тöшкяч, кешеляр мине ÿз öйляреня алыб тотсоннар дисям, ней эшляргя белямен, дигян.
Аннары эясеня бурычлы кешелярне берян-берян чакырыб, элекегесеня äйткян: синен эямя бирясен ней катле? дигян.
Ул äйткан: жöз ÿлчяÿ май (бирясем бар), дигян. Ул аҥар äйткян: бурыч жазыуынны ал да утырыб, тизеряк илле диб жаз, дигян.
Аннары икенчесеня äйткян: синеҥ бирясен ней катле? дигян. Ул жауаб биргян: жöз ÿлчяÿ бодай, дигян. Аҥар да äйткян: бурыч жазыуыҥны ал да сиксян диб жаз, дигян.
Шуннан суҥ эясе дöрöс тöгöл жорт караучыны öннö кылганы öчöн мактаган; бу гумер уллары ÿз затларында жакты улларына кюря öннöряк.
Мин дя сезгя äйтямен: сез дöрöссöзлöк малы белян ÿзегезгя дуслар жасагыз, сез жарлылангач, алар сезне мянге жортка кабыл алсыннар ыйы.
Азда дöрöс кеше кюбтя дя дöрöс була, äммя азда дöрöс тöгöл кеше кюбтя дя дöрöс булмый.
Шулай, сез дöрöссöзлöк малында дöрöс булмагач, чын малны сезгя кем ышаныр?
Äгяр сез жат малда дöрöс булмагач, ÿзегезнекен сезгя кем бирсен?
Ич-бер кызмятче ике эягя кызмят итя алмас: жя берсен жаратмас, äммя икенчесен жаратыр; жя берсеня кюнелдян жöрöр, äммя икенчесеня кюнелсез гня жöрöр. Аллага да, байлыкка да кызмят итя алмассыз, дигян.
Мынын барысында акча сöйöучян фарисейляр дя эшеткянняр, алар Аннан кöлöшкянняр.
Ул аларга äйткян: сез кешеляр алдында ÿзегезне гадел итеб кюрсятясез, äммя Алла сезнен кюҥеллярегезне беля: кешеляргя кадерле нястя Алла алдында жирянгеч.
Законъ да, пагамбярляр дя тик Іоаннга чаклы гна; шул багыттан бирле Алла Падшалыгы сöйляня, äр-кем Аҥар тырышыб кна керя.
Алайда законнын бер гня сызыгы жугалыуына кюря, кюк белян жир ÿзгяреÿе жиҥелеряк.
Катынын айырыб жибяреб, бютян катын алган кеше äр-берсе уйнашлык итя, ире айырыб жибяргян катынны алыучы да äр-кем уйнашлык итя.
Бер кеше бай икян, ул порфирдан, виссоннан теккян асыл кейемняр гня кейенгян, кöн сайын бик шяб сыйлар жасаб кна ÿткяргян.
Тагы Лазарь атлы бер жарлы бар икян: ул шул байнын кабкасы тöбöндя кутырлы тянне кöйö жаткан;
Байнын öстяленнян тöшкян уалчыклар белян гня булса да туйынасы килгян; анын кутырларын этляр килеб жалаганнар.
Жарлы ÿлгян, ÿлгяч, пяриштяляр аны Авраамъ кочагына иткянняр; бай да ÿлгян, аны кюмгянняр.
Ул тамукта азабланган чагында, кюзлярен кютяреб караган, карагач, жырактын Авраамны, анын кочагында Лазарне кюреб,
Кычкырыб äйткян: эй Авраамъ äтей! мина изгелек кылсана, Лазарне жибярсяня, ул бармагынын öчöн сыуга чылатыб, телемне салкыннандырсынчы, мин бу жалкында азабланам шул, дигян.
Авраамь äйткян: улым! син тормошонда рахатляндеҥ, äммя Лазарь азабланды, шуны исеҥя тöшöр; казер инде ул мында сöйöнöб тора, äммя син азабланасыҥ;
Аннан былай тагы да безнен белян сезнен арада бик зур тöбсöз урын куйылган, шунныктан мыннан сезнен катка кючясе килеучеляр кючя алмыйлар, сезнен каттан безгя дя кючмейляр, дигян.
Аннары бай äйткян: айса сина ÿтенямен, äтей, аны минем атам öйöня жибярсяня;
Минем биш агай-энем бар, (мындагы халне) ул аларга äйтеб кюрсятсен, алар да бу азаб урнына килмясенняр эйе, дигян.
Авраамъ аҥар äйткян: аларнын Моисейе бар, пагамбярляре бар, аларны тыннасыннар, дигян.
Ул äйткян: эй Авраамъ äтей! жук, äгяр беряÿ-беряÿ аларга ÿлгян жиреннян терелеб кайтса, алар тяÿбя итярляр, дигян.
Шунда Авраамъ аҥар äйткян: Моисейне дя, бютян пагамбярлярне дя тыннамагач, беряÿ-беряÿ ÿлгян жиреннян терелся дя ышанмаслар, дигян.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible